Alla kategorier Mattor Stockholms län Haninge MiO HandenHaninge

Nynäsvägen 3A, 136 47 Haninge — Visa karta

Läs vad 3 kunder tycker om MiO HandenHaninge

• Sophie
    Sophie skrev om MiO HandenHaninge
    Vi skulle köpa en utesoffa som enligt Mios lagersaldo fanns i Handen (cirka två timmar från vår bostad). Vi hyrde därför en bil och åkte till Handen för att köpa soffan. På plats berättar en snorkig kassörska att "i den här butiken säljer vi bara utemöbler i grupp". Vi försökte förklara att enligt deras lagersaldo skulle det ju finnas även enskilda soffor att köpa. Kassörskan gick då och hämtade ägaren av butiken som kom fram till oss och började skälla ut oss innan vi ens hunnit säga något. Han sa att i den här butiken jobbar vi minsann inte så, och hur man jobbar inom Mio centralt, det bryr han sig inte om. Mycket otrevlig och vi slösade bort fyra timmar + en hyrbil på att han vägrade sälja soffan separat (trots att de inte var packeterade i grupp). Kommer aldrig någonsin besöka den butiken igen.
  • Amir F
    Amir F skrev om MiO HandenHaninge
    Denna historia är en typisk exempel
    hur man INTE ska behandla sina kunder.

Det började med att jag ringde
    upp Mio Haninge för att göra en reklamation. Kontorsstolen jag hade köpt i Mio fick en spricka i ena armstödet och jag ville ha det fixat\utbytt. Stolen är en av de dyrare och har bla 10 års garanti.

Först fick jag veta att de hade lagt ner sin företagsavdelnig men de skulle ändå hjälpa mig. Vad bra, tänkte jag. Jag skulle ringa upp en tidigare anställd på Mio som tar hand om sådana ärenden. Jag får tag i killen och vi kommer överens att jag skulle skicka en bild på skadan till hans mobil. Sedan skulle han ta kontakt med kontorsstoltillverkaren som skulle skicka ett nytt armstöd hem till mig. En vecka senare försöker jag ringa upp honom för att höra hur det hade gått men han svarar inte i mobilen. De följande dagarna gör jag flera försök att få tag i killen utan att lyckas. Jag lämnar meddelande på telefonsvararen man han återkommer aldrig.

Jag ringer upp Mio igen. Denna gång pratar jag med en chef som återigen hänvisar till samma kille som jag inte kan få kontakt med. Killen är kanske på semester så jag skulle ringa upp hans företag. Vilket jag gör. En tjej svarar och jag frågar
    efter killen och berättar hela historien. Hon svarar att killen är på jobbet men inte tillgänglig för tillfället. Jag skulle lämna min telefonnummer och han skulle återkomma senare under dagen. Vilket han inte gör givetvis.

Degen efter ringer jag upp Mio igen och får tag i samme chef jag pratade med dagen innan. Jag berättar vad som hade hänt och han försöker beskylla mig att jag är otålig!!! Hur som helst kommer vi överens att jag skulle skicka bilden på skadan och
    kvittot till Mio som skulle ta hand om detta. Jag skickar bilderna på stolen och kvittot samma dag.

Flera dagar går och jag får inget svar från Mio. Jag ringer upp dem igen och denna gång skulle jag prata med reklamationschefen. Men hon är inte tillgänglig så jag skulle lämna mitt telefonnummer så hon skulle återkomma senare under dagen. Nu börjar det likna Kafkas "Processen" tänkte jag. Givetvis inga samtal från Mio under dagen. Dagen efter ringer jag Mio igen och ber att få prata med reklamationchefen men hon är på lunch (kl. 13 ungefär). Jag försöker igen en halvtimme senare men hon är fortfarande på lunch. Jag gör ett till försök en timme senare och denna gång får jag inget svar.

Nu tröttnar jag på Mio och vänder mig till stoltillverkaren direkt. Där får jag hjälp på en gång och nu är armstödet på väg hem till mig.

Anledning att jag skriver denna historia så utförligt är att den verkar fortfarande otrolig samt jag hade aldrig tidigare varit med om något liknande. Fullständigt usel behandlig av en (nu föredetta) kund. Aldrig mer Mio!
  • Mina
    Mina skrev om MiO HandenHaninge
    Har handlat här för säkert 100 tusen de senaste åren men aldrig igen:
    Var inne med våra 2 barn och vi kikade runt och ett av barnen råkade stöta till en vas som stod på en hylla nere vid golvet så att den gick sönder, min man böjde sig ner för att plocka upp den och en från personalen skyndade till. Min man frågade om han skulle betala den? Den kostade runt 50 lappen.. Killen som kom fram vänder sig till en annan kille vid kassan och ropar frågan, tillbaka ropar killen :
    - Nej, men dom kan väl för fan berätta att deras ungar haft sönder den!!
    Min man svarade då killen vid kassan med samma stämma att det precis hänt och att han plockade ju upp de tre delar den gått sönder i och dessutom frågat om han skulle betala den!!
    - Då ropade killen vid kassan igen att vi fick väl hålla koll på ungarna!?!
    Våra barn sprang inte runt men som alla så tittade de runt och såg inte vasen som stod på hyllkanten vid golvet. Där tappade det bara då en affär på 35 tusen för direkt efter så åkte vi till Staland och köpte samma designer bord och stolar som vi tänkte köpa hos dem på MIO!!! Och jag lovar er att jag kommer inte sätta min fot där igen!!!

Nynäsvägen 3A, 136 47 Haninge