Moberg Bil AB

Moberg Bil AB

mobergbil.se
  • BadgeEightYears
4.5

Välkommen till Moberg Bil! Hos oss hittar du ett stort utbud av personbilar, transportbilar, sportbilar och pickuper. På vår anläggning har vi över 300 kvalitetstestade bilar i lager, redo för omgående leverans. Alla våra bilar genomgår noggranna tester innan försäljning där vi också erbjuder marknadsledande garantier för...

400 omdömen om Moberg Bil AB

Sedan starten hos Reco 2017

Patryk Lukasz C
Skrev om Moberg Bil AB

Fick hjälp av en duktig kille vid namn Johannes när vi köpte våran Volvo smidig o snabbt affär!

Ulla S
Skrev om Moberg Bil AB

Bra bemötande. Vänlig personal. Jag bestämde mig för att köpa en bil , skulle återkomma dagen därpå. Blev uppringd av försäljaren senare på eftermiddagen att någon annan skulle provköra bilen och den kanske inte skulle vara kvar.I och med att inget avtal var undertecknat fanns inga garantier, kände att bil affären blev lite framstressad. Men mitt beslut och bilköpet blev av..

Fredrik S
Skrev om Moberg Bil AB

Bra o trevligt bemötande av säljarna!!!

Svar från Moberg Bil AB

Tack för ditt fina omdöme! Härligt att höra att du är nöjd med vårt bemötande! Teamet på Moberg Bil hälsar dig varmt välkommen åter och önskar dig en trevlig dag.

Staffan S
Skrev om Moberg Bil AB

Snabb återkoppling ny tvättad bil upphämtning på tåg station.

Svar från Moberg Bil AB

Tack för ditt omdöme. Vi är nyfikna på vad vi hade kunnat göra annorlunda tills nästa gång för att nå ett toppbetyg ifrån dig, hör gärna av dig och berätta mer. Din feedback är viktig för oss. Teamet på Moberg Bil önskar dig en fortsatt trevlig vecka!

Mikael J
Skrev om Moberg Bil AB

Bra folk, bra service , inga konstigheter

Marcus R
Skrev om Moberg Bil AB

Jag ringde till Moberg bil innan dom ens hade öppnat för dagen. Det var bara mobilsvar som beskrev deras öppettider. Hann bara lägga på luren, så ringde säljaren Hakim upp direkt innan dom ens hade öppnat. Fick ett superbra och trevligt bemötande av Hakim. Hade redan bestämt mig för vilken typ av bil jag var intresserad av, så jag hade egentligen bara två frågor om bilen. Den ena frågan var om dom kunde ordna transport av bilen hem till mig. Eftersom jag bor 130mil från deras anläggning. Det var inga problem svarade...

Svar från Moberg Bil AB

Tack så mycket för din recension och för att du delar din upplevelse med oss på Moberg Bil. Vi är glada att höra att du fick ett superbra och trevligt bemötande av Hakim, även innan vi öppnade för dagen. Det är viktigt för oss att våra kunder känner sig välkomna och väl omhändertagna från första stund. Vi är också glada att höra att du uppskattade den personliga servicen och din förfrågan om transport av bilen till Uppsala. Det är vår ambition att göra bilköpet så smidigt och tryggt som möjligt för våra kunder, och det...

Jens L
Skrev om Moberg Bil AB

Hade nyligen nöjet att köpa en bil från Mobergs. Köpprocessen var i sig en fröjd: effektiv, smidig och enligt mina förväntningar. Dock så efter att affären var avklarad och jag försökte återuppta kontakten för uppföljningsfrågor var det tyvärr inte samma engagemang som vid köpet. Noll återkoppling på mejl och telefon. Har sett i andra recensioner att de upplevt samma fenomen så även om det inte är en företagskultur så är det definitivt inte en engångsföreteelse.

Svar från Moberg Bil AB

Hej Jens, Tack för att du delar med dig av din upplevelse och för att du tagit dig tid att ge oss feedback. Det är viktigt för oss att veta hur våra kunder upplever sin köpupplevelse och den efterföljande servicen. Jag förstår att du redan har haft kontakt med vår försäljningschef, och att ni har haft en diskussion angående din upplevelse. Vi beklagar än en gång för att du inte fick det engagemang du förväntade dig efter att affären var avslutad. Vi kommer att fortsätta arbeta med att förbättra vår kommunikation och kundservice...

2828 Bygg A
Skrev om Moberg Bil AB

Bra service och trevligt bemötande med bra utbud

Per H
Skrev om Moberg Bil AB

Blev bra bemött av personalen på Moberg bil. Känner att man kunde fått mer info om och genomgång av bilen. Bilen var även dåligt städad. Men för övrigt är vi supernöjda med bilen.

Svar från Moberg Bil AB

Hej Per, Härligt att höra att du är nöjd med vårt bemötande! Vi tar din feedback på allvar och kommer att vidta åtgärder för att förbättra detta. Teamet på Moberg Bil önskar dig en fortsatt trevlig dag.

Julian Helseth S
Skrev om Moberg Bil AB

Filip tok meg veldig godt i mot da Tim ikke var der. Han var åpen og ærlig om at han ikke visste så mye om bilen men besvarte alle spørsmål så godt han kunne og viste oppriktig god service. God garanti avtale!

Anders N
Skrev om Moberg Bil AB

Bra bemötande. Rena och fräscha lokaler.

Svar från Moberg Bil AB

Tack för ditt fina omdöme! Härligt att höra att du är nöjd med vårt bemötande och våra lokaler! Teamet på Moberg Bil hälsar dig varmt välkommen åter och önskar dig en trevlig dag.

Strömberg Mathias Mikael T

Trevligt bemötande, löste in min bil till ett ok pris. Affären gick smidigt och den första bilförsäljaren som åker och tankar bilen så att man slipper göra det på engång efter köp ! Gummi mattorna fattades men dom ligger nog hos rekonden …

Svar från Moberg Bil AB

Tack för ditt fina omdöme! Härligt att höra att du är nöjd med vårt bemötande. Säljaren kommer att återkomma till dig om de finns, enligt info. Teamet på Moberg Bil hälsar dig varmt välkommen åter och önskar dig en trevlig dag.

Ketty E
Skrev om Moberg Bil AB

Tycker att dom har bra service, vänliga och trevliga är mycket nöjd..mvh ketty

Svar från Moberg Bil AB

Tack för ditt omdöme. Vi är nyfikna på vad vi hade kunnat göra annorlunda tills nästa gång för att nå ett toppbetyg ifrån dig, hör gärna av dig och berätta mer. Din feedback är viktig för oss. Teamet på Moberg Bil önskar dig en trevlig helg!

Ernö S
Skrev om Moberg Bil AB

Jag har köpt många bilar, men aldrig har träffat så hjälpsamma o trevliga människor, jag kan BARA rekommendera Moberg Bil.

Svar från Moberg Bil AB

Tack för ditt fina omdöme! Härligt att höra att du är nöjd med vårt bemötande. Teamet på Moberg Bil hälsar dig varmt välkommen åter och önskar dig en trevlig dag.

Homayoun  Vahid A
Skrev om Moberg Bil AB

Tack. För allt. Dom är jätte trevligt. O vi nöjd med bilen vi köpte... Homayoun.

Svar från Moberg Bil AB

Tack för ditt omdöme och det gläder oss att läsa! Vi är nyfikna på vad vi hade kunnat göra annorlunda tills nästa gång för att nå ett toppbetyg ifrån dig, hör gärna av dig och berätta mer. Din feedback är viktig för oss. Teamet på Moberg Bil önskar dig en trevlig helg!

Themer M
Skrev om Moberg Bil AB

Jag hade kontakt via mail, säljaren Fhilip var mycket hjälpsam och skickade en egengjord video på sin lediga dag. Eftersom jag av olika anledningar inte kunde åka till Göteborg var jag tvungen att lita på internetpresentationen. Kontakten med Fhilip var vänlig och artig, vi kom överens om att köpa online och köpa hemleverans. När bilen levererades var första intrycket bra, bilen såg bra ut från utsidan. I interiören var första intrycket helt motsatt. Eftersom bilen har en ljus interiör var det mycket smutsiga skicket...

Svar från Moberg Bil AB

Hej, Vi uppskattar verkligen din feedback och tar den på stort allvar för att förbättra våra tjänster. Det gläder oss att höra att du uppskattade den hjälpsamma servicen från vår säljare Fhilip, och att du fick en personlig video för att underlätta din köpupplevelse. Vi ber om ursäkt för det negativa intrycket av bilens interiör. Det är viktigt för oss att leverera bilar i bästa skick, och vi beklagar att standarden inte levde upp till förväntningarna. Vi tar din feedback angående rengöringen av interiören på allvar och...

Christian N
Skrev om Moberg Bil AB

Ett trevligt bemötande samt snabba lösningar och inget krångel

Alexandra E
Skrev om Moberg Bil AB

Det började väldigt bra med ett trevligt bemötande från säljaren som visade bilen och svarade på de frågor jag då hade. I med att jag kom nästan innan stängning kände jag att en provkörning av bilen var lite till besvär, men jag fick absolut göra om jag ville. Nu i efterhand ångrar jag att jag inte gjorde det då hela upplevelsen lämnat en bitter eftersmak. Det började med att batteriet på ena nyckeln var urladdat, så jag kunde inte öppna bilen. Säljaren byter batteri så där är allt bra, men borde väl testats innan man...

Svar från Moberg Bil AB

Hej Alexandra, Först och främst vill vi tacka dig för att du tog dig tid att dela med dig av din upplevelse. Det är av största vikt för oss att våra kunder är nöjda med sina köp och att de känner sig väl omhändertagna under hela processen. Vi är ledsna att höra att din upplevelse inte motsvarade dina förväntningar och att du har upplevt bekymmer med den bil du köpte från oss. Vår målsättning är att alltid leverera bilar av högsta kvalitet, men som med alla begagnade bilar så kan oförutsägbara saker dyka upp som det gjort...

Petersson Camilla Miriam V

Snabbt och smidigt, så det kändes bra

Svar från Moberg Bil AB

Tack för ditt fina omdöme! Teamet på Moberg Bil önskar dig en fortsatt trevlig dag.

Claes F
Skrev om Moberg Bil AB

Mycket, bra och trevligt bemötande! Äntligen en seriös bilhandlare!

Tobias N
Skrev om Moberg Bil AB

Vilket gäng och service! 10/10!

Arnit J
Skrev om Moberg Bil AB

Jätte bra bemötande och service. Fick hjälp och svar på alla våra frågor. Romeo som hjälpte oss med bilaffären var väldigt trevlig och hjälpsam

Svar från Moberg Bil AB

Tack för ditt fina omdöme! Vi är glada över att du är nöjd med vår service och att vi fick hjälpa dig med ditt bilköp. Vi hoppas du blir nöjd med din nya fina bil och hälsar dig varmt välkommen tillbaka. Teamet på Moberg Bil önskar dig en trevlig dag.

Lars W
Skrev om Moberg Bil AB

Enkelt bemötande, inget tjafs. Informerade på ett tydligt sätt för olika alternativ till köp av bilen.

Svar från Moberg Bil AB

Hej, tack för ditt omdöme! Kul att höra att du är nöjd med vårt bemötande, teamet på Moberg Bil önskar dig en trevlig kväll.

Olsson Barbro E
Skrev om Moberg Bil AB

Trevlig och kunnig säljare. Visade funktioner på bilen.

Svar från Moberg Bil AB

Hej, tack för ditt fina omdöme! Tveka inte att höra av dig till oss om du har fler frågor kring funktionerna i bilen, vi hjälper gärna till. Teamet på Moberg Bil gratulerar dig till din nya fina bil och önskar dig en trevlig kväll!

Pettersson Anna S
Skrev om Moberg Bil AB

Väl bemött av säljaren. Gav bra och tydliga svar på våra frågor kring köpet. Vi fick ett trevligt och bra bemötande som vi förväntat oss.

Svar från Moberg Bil AB

Hej, tack för ditt fina omdöme! Härligt att ni är nöjda med vårt bemötande och att vi levde upp till era förväntningar. Vi hoppas ni blir nöjda med er nya fina bil. Teamet på Moberg Bil önskar er en trevlig kväll!

Berg Jennie Inga M
Skrev om Moberg Bil AB

Trevligt bemötande, serviceinriktat och proffsigt.

Svar från Moberg Bil AB

Tack för ditt fina omdöme! Kul att du är nöjd med vår service. Teamet på Moberg Bil hälsar dig varmt välkommen åter och en trevlig kväll.

Tommy Gunnar V
Skrev om Moberg Bil AB

Trevlig miljö, snabb hjälp. Jag köpte bil av Tim och det gick fort, smidigt med allt.

Svar från Moberg Bil AB

Stort tack för ditt fina omdöme! Kul att höra att du är nöjd och att processen var smidig, precis som det ska vara när man köper bil hos oss. Teamet på Moberg Bil hoppas du blir nöjd med din nya fina bil och önskar dig en trevlig eftermiddag och kväll!

Ola D
Skrev om Moberg Bil AB

Bra bemötande i hallen men usel leverans och uppföljning av köpet.

Svar från Moberg Bil AB

Hej Ola! Det du beskriver går inte i linje med hur vi ska hantera våra kunder. Det är självklart oerhört viktigt för oss att vi erbjuder bästa möjliga service både innan, under och efter köpet. Jag skulle gärna vilja veta mer kring vad det är specifikt som orsakat denna upplevelse hos dig. Vänligen skicka ett mejl till mig på Oliver.hernheimer@mobergbil.se så kollar jag upp detta. Det är viktigt för oss att få till oss denna informationen så vi kan reda ut vad det är som har hänt och för att motverka att liknande situationer uppstår framöver. Mvh

Håkan H
Skrev om Moberg Bil AB

Bra bemötande och smidig affär.

Svar från Moberg Bil AB

Tack för ditt fina omdöme! Härligt att höra att du är nöjd med vårt bemötande och att affären var smidig, vilket alltid är vår målsättning. Teamet på Moberg Bil önskar dig en trevlig dag!

Hilke E
Skrev om Moberg Bil AB

Bra bemötande, "inte säljande person som vi mötte" utan lyssnade vad vi hade för frågor. Vi hade nog inga speciella förväntningar när vi kom dit. Vi hade hemma tittat efter en Kia niro som var till salu hos er och fick svar på en del frågor och fick provköra när vi kom dit. Vi åkte hem därefter och diskuterade för/emot, ringde senare på dagen och sa att vi skulle köpa bilen, med vinterdäck på. Återkom dagen därpå och köpte bilen. Är än så länge nöjd med bilen, men mycket att sätta sig in i med alla displayer. Mycket är annorlunda när man haft/kört "äldre vanliga bilar".

Svar från Moberg Bil AB

Tack för ditt fina omdöme! Härligt att höra att ni är nöjda med vårt bemötande och att vi fick möjligheten att hitta den perfekta bilen till er utifrån era önskemål. Tveka inte på att höra av er till oss om ni har funderingar kring funktionerna i bilen, det är som du säger ganska mycket nya funktioner i nyare bilar. Vi hjälper er gärna! Teamet på Moberg Bil önskar er en trevlig dag!

Snezana M
Skrev om Moberg Bil AB

Ni är helt fantastisk 🤩 professionell och trevlig service

Svar från Moberg Bil AB

Stort tack för ditt fina omdöme! Härligt att höra att du är nöjd med vår service, vi hoppas du blir nöjd med din nya fina bil. Teamet på Moberg Bil önskar dig en trevlig dag.

Patrik T
Skrev om Moberg Bil AB

Deras imponerande utbud av eftermarknadsbilar fångade verkligen vår uppmärksamhet. Mötet med bilförsäljaren var inget mindre än förstklassigt, och de imponerande och stilfulla lokalerna gjorde helhetsupplevelsen ännu mer minnesvärd.

Svar från Moberg Bil AB

Stort tack för ditt fina omdöme! Det gör oss glada att höra att du är nöjd med ditt bilköp hos oss och att din helhetsupplevelse var så bra. Vi önskar dig många fina mil i din nya bil och hälsar dig varmt välkommen tillbaka. Teamet på Moberg Bil önskar dig en trevlig dag.

Abdulhakim S

Bästa bilhandlare i hela Sverige

Svar från Moberg Bil AB

Stort tack för ditt fina omdöme! Du är varmt välkommen åter. Teamet på Moberg Bil önskar dig en trevlig dag.

Galazka R
Skrev om Moberg Bil AB

Allt var nästan perfekt. Men vinterhjulen som jag köpte för 12000 kr, var jätte smutsiga med gamla dubbelhäftande tejp på fälgarna - helt oacceptabelt.

Svar från Moberg Bil AB

Hej tack för ditt omdöme! Kul att höra att du är nöjd med affären. Våra bilar ska levereras nytvättade och här verkar det ha blivit ett missförstånd internt. Vi har kontaktat dig och erbjudit oss att tvätta fälgarna för att rätta till detta. Teamet på Moberg Bil önskar dig en trevlig kväll!

Arvid D
Skrev om Moberg Bil AB

Trevligt bemötande från första steget innanför dörren tills man hämtade bilen en dryg vecka senare. Bra uppföljning, tät kontakt och proffsig upplevelse.

Svar från Moberg Bil AB

Tack för ditt fina omdöme! Kul att höra att du är nöjd med vårt bemötande. Vi hoppas du blir nöjd med din nya fina bil och önskar dig en trevlig kväll.

Yonatan M
Skrev om Moberg Bil AB

Det var väldigt bra bemötande av personalen och bra pris vid köpet.

Svar från Moberg Bil AB

Tack för ditt fina omdöme! Vi är glada över att höra att du är nöjd med vårt bemötande. Vi önskar dig många fina mil i din nya bil och önskar dig en trevlig kväll.

Gunilla Göransson E

Vi blev bra bemötta av säljaren. Han förklarade allt på tydligt och bra sätt. Allt han utlovade har stämt med verkligheten. Lite mer rabatt hade varit önskvärt.

Svar från Moberg Bil AB

Hej tack för ditt omdöme! Härligt att höra att du är nöjd med vårt bemötande. Vår målsättning är att alltid erbjuda det bästa priset på våra bilar vilket vi också tar hänsyn till vid prissättning där våra objekt oftast ligger billigast i förhållande till mil och utrustning på marknaden. Med det sagt så blir finns därför mindre utrymme för att ge rabatt. Vi satsar helt enkelt på rätt pris från början. Teamet på Moberg Bil önskar dig en trevlig kväll!

Pia M
Skrev om Moberg Bil AB

Snabbt, smidigt, trevligt och bra service!

Svar från Moberg Bil AB

Tack för ditt fina omdöme! Teamet på Moberg Bil önskar dig en trevlig kväll.

Lagergren Kersti B
Skrev om Moberg Bil AB

Jag hade inte varit i kontakt med Moberg Bil tidigare, såg tre Volvo V60 på deras hemsida som jag var intresserad av att titta på, mailade - och fick svar direkt trots att det var helg. Säljaren Fhilip Borg gjorde allt och lite till för att jag skulle bli nöjd med Moberg Bil - och i slutändan bilköpet; Han svarade snabbt på mail och mobil Kunnig och lyhörd för mina önskemål Lugn och saklig Jag är mycket nöjd!

Svar från Moberg Bil AB

Tack för ditt fina omdöme! Vi är glada över att höra att du är nöjd med vårt bemötande. Vi önskar dig många fina mil i din nya bil och önskar dig en trevlig måndag!

Thomas N
Skrev om Moberg Bil AB

Bristande/utebliven information och allmän genomgång av tekniska grundfunktioner Långsam återkoppling efter köp. Tryggt och bra med ingående garanti och inledande försäkring.

Soran G
Skrev om Moberg Bil AB

Bra service och trevlig personal

Robert M

Trevlig snabb flexibel service

Svar från Moberg Bil AB

Tack för ditt fina omdöme! Vi är glada över att höra att du är nöjd med vårt bemötande. Vi önskar dig många fina mil i din nya bil och önskar dig en trevlig vecka!

David B
Skrev om Moberg Bil AB

Trevlig bemötande och snabb och smidig affär. Grymt bra med hemleverans.

Svar från Moberg Bil AB

Tack för ditt fina omdöme! Vi är glada över att höra att du är nöjd med vårt bemötande samt hemleverans. Vi önskar dig många fina mil i din nya bil och önskar dig en trevlig vecka!

Joacim N
Skrev om Moberg Bil AB

Bra bemötande och ordning och reda.

Svar från Moberg Bil AB

Stort tack för ditt omdöme, teamet på Moberg Bil önskar dig en trevlig dag!

Edin O
Skrev om Moberg Bil AB

Jag vill tacka för välbemötande och professionell service jag fått från Filip då jag träffat en fantastiskt duktig och behjälplig bilsäljaren. Jag har väldigt positiva intryck som gjuter in stort förtroende till ert bolag!

Svar från Moberg Bil AB

Stort tack för ditt omdöme, detta gläder oss att läsa! Teamet på Moberg Bil önskar dig en trevlig dag!

Rasmus A
Skrev om Moberg Bil AB

Bilköpet var inga större problem. Men bilen såldes med endast sommarhjul. I o m att det var vinterväglag så erbjöd dom sälja med vinterdäck för ett fastpris. Det kom överens om vilka fälgar och däck som skulle köpas med. När jag hämtade bilen var det inte alls det vi kom överens om. En del klagande senare och det börjades diskutera andra däck. Säljaren verkade vara ny på bilfronten då han inte visste hur man räknade ut omkretsen på däck för att inte passera ±5%. Så tillslut blev det rätt dimensioner. Men då fick jag framdäck...

Andersson Göran A
Skrev om Moberg Bil AB

Allt gick bra och smidigt. Det vi kommit överens om på telefon efterlevdes helt och hållet.

Jonas E
Skrev om Moberg Bil AB

Blev bemött på ett trevligt och bra sätt. Jag är väldigt nöjd med mitt köp och kan varmt rekommendera dem! Det enda som jag kan anmärka på är att vi fick vänta länga vid kontroll av inbytesbilen pga man missat vår tid och råkat ta in en annan bil istället.

Svar från Moberg Bil AB

Tack för ditt omdöme. Beklagar att det uppstod en misskommunikation i samband med kontrollen av din inbytesbil, men vi är glada att du är nöjd med ditt bilköp som helhet. Vi hälsar dig varmt välkommen åter, så ser vi till att det blir rätt hela vägen nästa gång. Teamet på Moberg Bil önskar dig en trevlig helg!

Andreas L
Skrev om Moberg Bil AB

Snabb och smidig affär. Trevlig säljare.

Svar från Moberg Bil AB

Tack för ditt omdöme, vi hade uppskattat om du kunde höra av dig till oss och berätta lite mer kring hur vi kan jobba för att få ett toppbetyg ifrån dig tills nästa gång. Teamet på Moberg Bil önskar dig en trevlig helg!

Nazif M
Skrev om Moberg Bil AB

Moberg Bill är ett fantastiskt superbilföretag för näringslivet.Allt beröm till sina anställda.

Svar från Moberg Bil AB

Stort tack för ditt omdöme, teamet på Moberg Bil önskar dig en trevlig helg!