Alla kategorier Telemarketing Skåne Malmö Mobilgiganten AB

Stora Nygatan 29, 211 37 Malmö — Visa karta

Läs vad 4 kunder tycker om Mobilgiganten AB

• Tommy J
    Tommy J skrev om Mobilgiganten AB
    En säljare ringde mig och hade ett väldigt bra erbjudande, med prylar och annat om jag förlängde mitt abonnemang. Sedan kom räkningarna; dels hade han satt upp mig på två helt nya mobila bredband för cirka 900 kr/månaden, plus höjt kostnaden på mitt ordinarie abonnemang med ca 300 kr/månaden. Telenor var dock väldigt trevliga och tog bort dessa abonnemang efter att Mobilgiganten vägrat ge Telenor uppgifter om mitt avtal.

Sedan kom nästa överraskning. Mobilgiganten hade även satt upp en kreditskuld hos Collector Bank på över 18000 kronor. När jag frågade Mobilgiganten vad detta gällde, så sa de att det var för de två surfplattor som jag skulle få. Dessa surfplattor kostar drygt 2000 kr/styck i butik - men nu får jag betala över 18000 kronor för dem.

Om Mobilgiganten - eller Dialect, som numera köpt upp dem - ringer med erbjudande, nappa inte! Det låter säkert väldigt bra men vad säljarna säger till dig och vad som sedan snabbt rabblas upp under det inspelade avtalet är två helt skilda saker.

Jag hoppas att Telenor, som alltid har varit bra att ha att göra med, ser över sitt avtal med att låta Mobilgiganten/Dialect sälja åt dem. Det här säljföretaget är långt ifrån seriöst.
  • Pontus J
    Pontus J skrev om Mobilgiganten AB
    Som ordinarie kund hos Telenor, hörde 3 Visions av sig för att uppgradera ett av abonnemangen som var på väg att gå ut. jag valde att göra det. samma dag som jag skickade min underskrift registrerades fyra helt nya abonnemang hos firman Nymobil.se i Malmö. En firma jag inte varit i kontakt med överhuvudtaget. Hur kan min underskrift ha läckt till en enligt 3 Visions, konkurrent??? Mycket märkligt.. håller er uppdaterade om utvecklingen framöver.
  • Johan
    Johan skrev om Mobilgiganten AB
    Jag håller inte med om det som Linnea har skrivit. Jag jobbade på 3 Visions i drygt 5 månader och hade inga som helst problem. Visst lönerna är inte bra om man inte säljer eftersom det är provisionsbaserat. Men säljer man hyfsat är lönen bra. Jag gillade stället och att de skulle lura yngre anställda har jag aldrig hört talas om.
    Representant för 3 Visions Nordi gillar detta
  • Linnea L
    Linnea L skrev om Mobilgiganten AB
    Företaget förfalskar kunders och anställdas signaturer. De lurar yngre anställda på avtal och förfalskar sedan signaturen på ett avtal som inte gäller. Om ni skulle komma i kontakt med detta företag - säg nej.

Stora Nygatan 29, 211 37 Malmö