Alla kategorier Bilförsäljning Stockholms län Haninge Moderna Bil Haninge

Moderna Bil Haninge

Dåntorpsvägen 3, 136 50 Jordbro — Visa karta

Din moderna bilhandlare i Västerhaninge!

Du finner oss i Jordbro industriområde. Vi är med dig före, under och efter affären och vi erbjuder prisvärda bilar med bra historik under ledorden tillgänglighet, enkelhet och flexibilitet.

Med över 100 leveransklara bilar och ett av Sveriges lager av transportbilar är vi säkra på att du ska hitta din nästa bil hos oss. Dessutom har alla bilar vi har till salu genomgått kvalitetstest, tvätt och vissa åtgärder i vår egna verkstad innan de går ut på golvet. Vi för alltid tydligt protokoll för att du ska veta exakt vad som gjorts med bilen.

Vi har Sveriges bästa öppettider då vi har öppet 63 timmar i veckan spritt på veckans alla dagar samt endast har stängt 6 dagar per år.

Har du trots allt svårt att komma iväg för att titta på eller provköra en bil? Vi kommer till dig! På lunchen eller hem efter jobbet och vill du köpa bilen efter visningen lämnar vi helt enkelt över nycklarna direkt. Enkelt och smidigt.
Mån-Tor: 09:00-19:00
Fre: 09:00-18:00
Lör-Sön: 10:00-16:00

Läs vad 114 kunder tycker om Moderna Bil Haninge

• Wasal S

2019-07-18

Wasal S skrev om Johan Lönnström en del av Moderna Bil Haninge
    Jättetrevlig, mycket bra kundbemötande. Läs mer
  • 2019-07-12

Marija M skrev om Rasmus Gustafsson en del av Moderna Bil Haninge
    Very professional and helpful. It was very easy talking to Rasmus and the way he explained everything was easy to understand. 5 star ! Läs mer
  • Nils Carl Johan M

2019-06-14

Nils Carl Johan M skrev om Moderna Bil Haninge
    Jag hittade en superfin Audi A4 3.0 hos Moderna Bil i Haninge. Jag önskade byta in min Maxzda CX-3. Eftersom jag bor 100 mil norr om Stockholm så fick vi göra upp hela affären inkl inbytespris etc över telefon vilket fungerade klockrent. Audin jag hämtade överträffade mina förväntningar liksom servicen jag fått från Moderna Bil. Även flera månader efter köpet har Moderna Bil varit behjälpliga när jag haft funderingar kring service etc. Har gjort en hel del bilaffärer genom åren men Moderna Bil har verkligen levererat i toppklass, både vad gäller bilen, men även kundservice. Extra stort tack till Mathias för en väldigt enkel & smidig affär. Jag återkommer självklart när det blir dags för bilbyte igen. Läs mer
  • 2019-05-26

Maj-Lis S skrev om Moderna Bil Haninge
    Köpte vår Audi Q5 hos er på Moderna Bil i Haninge.
    Tack för er mycket goda serviceanda.
    Vi rekommenderar säljaren Johan, samt X-tra tack till cheferna Mathias och Andreas.
    Absolut en trygghet och köpa bil hos er!

Maj-Lis & Tommy Läs mer
  • Joel K

2019-05-09

Joel K skrev om Rasmus Gustafsson en del av Moderna Bil Haninge
    jag Köpte en Caddy maxi av moderna Bil efter att ha kollat igenom både blocket och gjort besök på andra bilfirmor .
    Jag fick ingen vidare bra magkänsla av något tills jag vände mig till Moderna bil och fick kontakt med Rasmus .

Väldigt trevlig säljare som hjälpte mig att välja den bil som passade mig bäst .

Jag har väldigt mycket kompisar som jobbar som mekaniker som har väglett mig då jag själv inte är jättehemma när det kommer till bilar .

Allt det som har blivit utlovat och även sådant jag ville ha åtgärdat har jag fått hjälp med .

Jag önskar att alla bolag jag har har haft att göra med hade vart såhär proffesionella .

Vill man ha en bra magkänsla så Kan jag STARKT rekommendera Moderna bil och Rasmus .
    Här kommer jag handla mina bilar framöver !

Jag är jättenöjd med bilen jag köpte
    Stort tack för allt !

/Joel Läs mer
  • 2019-04-13

Leif S skrev om Rasmus Gustafsson en del av Moderna Bil Haninge
    Han sålde en bil till mig. Dom var riktigt trevligt att ha att göra med. Bil affären gick mycket bra, Läs mer
  • 2019-04-06

Förrätters El & Allservice A skrev om Rasmus Gustafsson en del av Moderna Bil Haninge
    Köpte en skåpbil av Rasmus.
    Det fanns en film på bilen som visade skicket tydligare än bilder kan.
    Allt gick enligt förväntan.

Efter ca 3veckor krånglade kopplingen.
    Tog kontakt med Rasmus. Bilen lämnades in på verkstad som löste problemet. Mycket proffsigt och smidigt för mig som kund.
    Mycket nöjd med köpet Läs mer
  • 2019-04-02

Katarina J skrev om Rasmus Gustafsson en del av Moderna Bil Haninge
    Service minded och supertrevlig kille.
    Jag är en " utomordentligt nöjd kund" Läs mer
  • 2019-04-01

Birgitta H skrev om Rasmus Gustafsson en del av Moderna Bil Haninge
    Bor i Göteborg och hittade en bil på Moderna Bil i Haninge. Fick kontakt med Rasmus som på ett föredömligt sätt lotsade mig genom affären. Kände stort förtroende för Rasmus och är mycket nöjd med allt från kontakt till bil. Läs mer
  • 2019-03-09

Rickard W skrev om Johan Lönnström en del av Moderna Bil Haninge
    Tack för all hjälp och en fantastisk service i samband av mitt köp av min nya Alfa Mito👍👍 Läs mer
  • 2019-02-24

Daniel Feranec skrev om Moderna Bil Haninge
    Det gick väldigt fort och smidigt att få bilen såld via Moderna bil. Mycket trevliga var
    dom också.
    Kan starkt rekommenderas!

Mvh Daniel Läs mer
  • Armen P

2019-02-21

Armen P skrev om Johan Lönnström en del av Moderna Bil Haninge
    Köpte en bil och jag är väldigt nöjd med den är skönt att köra
    Tack Johan.
    Rekommenderar alla som behöver bil åka till Haninge Moderba bil AB
    🚘🚚🚛🚖 Läs mer
  • Bygg J

2019-02-21

Bygg J skrev om Johan Lönnström en del av Moderna Bil Haninge
    Bästa bilhandlare i Stockholm. Jag kommer med Amarok och fick två bilar men mindre pris. Jag ska köp alla mina bilar med dem Läs mer
  • 2019-02-21

Joakim Elmquist skrev om Moderna Bil Haninge
    Stort tack till Mehdi och övrig personal som hjälpte till att sälja min bil. Mycket professional och hjälpsam personal. Varmt rekommenderat om ni ska sälja/köpa bil. Läs mer
  • 2019-02-15

Johan Ek skrev om Moderna Bil Haninge
    Fått hjälp av Mehdi att sälja fyra bilar på ett bräde. Snabba puckar, rak kommunikation och under hela perioden uppdaterat mig om läget eller återkommit snarast då man själv sökt honom. Vettiga priser både för säljare och köpare.
    Rekommenderas varmt. Läs mer
  • Fabian N

2019-02-07

Fabian N skrev om Moderna Bil Haninge
    Sålde min bil till Mehdi, hela processen var extremt smidig och snabb. Topp bemötande från början till slut. Rekommenderas! Läs mer
  • 2018-12-22

Rubar . skrev om Moderna Bil Haninge
    Bästa bilfirman i Stockholm, sålde min bil under 24 timmar. Aldrig träffat mer engagerade säljare än dem på anläggningen i Haninge. Ett stort tack till Mehdi speciellt, önskar dig all lycka! Läs mer
  • 2018-12-11

Patrick D skrev om Moderna Bil Haninge
    Snabb och effektiv service,trevligt bemötande! Läs mer
  • Annika B

2018-12-07

Annika B skrev om Johan Lönnström en del av Moderna Bil Haninge
    Vi köpte vår begagnade, superfina Volvo xc70 av Johan på Moderna Bil AB. Det fanns några småfel som vi upptäckte samma kväll som vi köpte bilen, men vi har fått suverän service av Johan. Snabba åtgärder och bara glada miner och en känsla av att ”det här fixar vi”. Kan varmt rekommendera detta företag och vi kommer nog köpa vår nästa bil här också när det blir dax /Annika och Patric Läs mer
  • Henrik B

2018-12-01

Henrik B skrev om Moderna Bil Haninge
    Moderna sålde min bil som jag tidigare haft svårt att sälja privat.
    Professionella, vänliga och effektiva - rekommenderas! Läs mer
  • 2018-11-28

Berndt F skrev om Johan Lönnström en del av Moderna Bil Haninge
    Ledsen Johan det ska självklart vara 5 inte 3 i mitt betyg sorry Läs mer
  • Berndt F

2018-11-25

Berndt F skrev om Johan Lönnström en del av Moderna Bil Haninge
    Jag upplever ett gott bemötande varje gång jag kliver in innanför dörren dom kanske e lite trött på mej har ju sprungit sär en del men dom har alltid hjälpt till om det har varit något fel eller något jag undrat över så ja jag skulle varmt rekommendera moderna bil å Johan lite dålig på ringa tillbaka men annars är jag jätte nöjd
    Med vänlig hälsning, Berndt Läs mer
  • Black Sea A

2018-11-23

Black Sea A skrev om Johan Lönnström en del av Moderna Bil Haninge
    Vill verkligen rekommendera denna bilfirma. Gjorde ett bilköp i hösten är mycket nöjd med det. Det var några små fel på bilen då ordnade säljaren Johan det med bravör på kort varsel hos Meca. Som en bonus hade fått otroligt bra pris på kompletta vinterdäck även monterat och klart! Johan om du läser detta vill framföra att du är bästa säljaren 2018!
    Mycket nöjda! Tack!
    BSÅ AB Läs mer
  • 2018-11-03

Sebastian R skrev om Moderna Bil Haninge
    Helnöjd, från början till slut.
    De Hämtade bilen utan problem, trevligt/proffsigt bemötande. Bilen såldes efter ca 2 veckor. Haft bilen hos Cardrop, 2 auktioner KVD samt försökt sälja bilen privat i 6 månader utan framgång. Kan starkt rekommendera moderna bil.
    Kommer verkligen återkomma. Läs mer
  • 2018-10-30

André d skrev om Moderna Bil Haninge
    Jag har sålt två bilar på uppdrag här och det har fungerat perfekt båda gångerna. Korrekt och bra bemötande av kunnig personal. Läs mer
  • Vadeem S

2018-10-27

Vadeem S skrev om Johan Lönnström en del av Moderna Bil Haninge
    oehört nöjd med tjänsten, blev bemött med bra service och professionalitet!
    Jätte trevlig personal.
    Det gick mycket snabbare än förväntat och transaktionen gick helt felfritt!
    Kan starkt rekommendera Johan Lönnström som ordnade allt på ett väldigt smidigt sätt. Läs mer
  • 2018-10-23

Christer H skrev om Rasmus Gustafsson en del av Moderna Bil Haninge
    •Firmabil
    •jättebra bemött.
    •👍🏻
    •bilförsäljare brukar vara väldigt på, kommer alltid fram på en gång när man är och kikar efter någon bil, men det gjorde inte Rasmus och det tyckte jag var hur grymt och skönt som helst !!
    klockren säljare 👍🏻 Läs mer
  • Peter S

2018-10-18

Peter S skrev om Moderna Bil Haninge
    Köpte en Reanult trafic är supernöjd med affären snabb och smidig och ett otroligt trevligt bemötande

AC en funkade inte när jag kom hem med det fixade dom direkt utan diskussion

Precis som en bilfirma ska vara
    Kan absolut köpa även min nästa bil där Läs mer
  • Daniil N

2018-10-16

Daniil N skrev om Moderna Bil Haninge
    Jag kan starkt rekommendera att ni tar kontakt med Mehdi Bembli på Moderna Bil!! Jag och farsan sålde våran bil på uppdrag där och det var absolut inga konstigheter alls. Från första kontakten till avslut på våran bilaffär skötte Mehdi det väldigt proffsigt och tydligt. MVG+++ till Moderna Bil AB i Jordbro :) Läs mer
  • Gustav E

2018-10-11

Gustav E skrev om Rasmus Gustafsson en del av Moderna Bil Haninge
    Efter att ha sett bilannonsen från Moderna Bil på blocket fick jag redan på telefon med Rasmus G bra info om bilen och en bra känsla kring köpet.
    Efter att ha kört hem bilen inträffade det ovanliga felet att tändningslåset gick sönder och bilen inte gick att starta. Efter kontakt med Rasmus på Moderna Bil bärgades bilen ( börgningskostnaden betalas sannolikt av försäkringen som ingick i köpet) och reparerades på märkesverkstad där Moderna Bil stod för kostnaden. På besiktningen någon vecka senare upptäcktes hål på avgassystemet. Efter ny kontakt med Rasmus och inspektion av deras verkstadstekniker beställde de nytt avgassystem som de monterade och ombesiktigade gratis en vecka senare.
    Fantastiskt tacksam för det ansvar och ambition att jag skulle bli nöjd som kund, även när oväntade fel uppstår efter köpet. Rasmus har inte med ett ord antytt att det varit jobbigt att åtgärda.
    Jag kan verkligen rekommendera Moderna Bil och skulle gärna köpa bil där igen även om det är 2.5 timmars restid. Läs mer
  • 2018-10-09

Mustafa C skrev om Rasmus Gustafsson en del av Moderna Bil Haninge
    Jag är mycket nöjd med denna shopping. Rasmus är en perfekt person. Jag skulle vilja köpa honom en bil igen. Läs mer
  • 2018-10-01

Lotten I skrev om Rasmus Gustafsson en del av Moderna Bil Haninge
    Bra och kompetent information i samband med bilköp. Läs mer
  • 2018-09-30

Elisabeth S skrev om Rasmus Gustafsson en del av Moderna Bil Haninge
    Åkte för att titta på en bil. Märkte när jag klev in i bilhallen att jag inte möttes av något försäljarsnack på en gång utan uppmanades att titta oblygt o ro och sedan komma med frågor o funderingar.
    Har ett väldigt seriöst o trevlig känsla sv mitt bilköp. Både min dotter o svärson som oberoende av varandra svarade liksom jag att Rasmus som försäljare passade oss väldigt bra o som ledde till billöp vilket jag kanske inte åkte dit för som igår. Har bara väldigt gott att säga om bilfirman men ff a Rasmus som försäljare. Är helnöjd med bilköpet!!
    /Elisabeth Läs mer
  • 2018-09-27

Dag A skrev om Johan Lönnström en del av Moderna Bil Haninge
    Bra och effektivt köp. Mycket nöjd. Läs mer
  • 2018-09-20

Jim skrev om Moderna Bil Haninge
    Köpte en beggad bil av Johan.L på Moderna Bil, som även köpte min gamla bil av mig så jag slapp sälja den på Blocket. Den nya bilen hade några fel som inte skulle gå igenom en besiktning, när jag påtalade dem för Johan redan första veckan så tog utan diskussion min nya bil och sände till verkstad och lånade samtidigt ut två hyrbilar gratis till mig. Efter en vecka var min nya bil reparerad och jag återlämnade min hyrbil, detta kostade inte mig en enda krona. Johan är tveklöst den mest serviceinriktade säljaren jag stött på (och vid +50 års ålder har jag ändå träffat ett antal anser jag), han tar totalt ansvar, håller sig till överenskommeleser, återkopplar & följer upp och är alltid trevlig och vänlig och skapar på så sätt ett sällsynt tryggt förtroende. Jag kommer absolut köpa min nästa bil av Johan och Moderna Bil och önskar dem all välgång tills jag ska byta bil nästa gång - just nu är jag dock mycket nöjd med den Johan sålde till mig. Och näe, jag jobbar inte på Moderna Bil eller är sponsrad, detta är precis vad jag tycker efter att ha köpt min bil av Johan...och jag är en kräsen kund - som blev väldigt bra bemött från början till slut helt enkelt och det är viktigt för mig. Läs mer
  • Peter S

2018-07-26

Peter S skrev om Johan Lönnström en del av Moderna Bil Haninge
    Köpte en begagnad bil av Johan. Johan var konstruktiv och tillmötesgående på de synpunkter jag hade på bilen. Nöjd säljare och köpare👍 Läs mer
  • 2018-07-25

Sidiqa S skrev om Johan Lönnström en del av Moderna Bil Haninge
    Jag hitta en VW golf på Moderna Bils hemsida och kom i kontakt med Johan som jag upplevde som proffsigt, trevligt och super hjälpsam. Han hörde av sig efter jag köpte bilen för att säkerställa att allt har gått bra och hjälpte mig med att hitta den bästa försäkring för en bra pris. Jag är super nöjd med Moderna Bil och deras personal :-) Läs mer
  • Erika S

2018-07-24

Erika S skrev om Moderna Bil Haninge
    Köpte nyligen en Ford focus från Rasmus på moderna bil.
    Jätte bra första intryck. När jag efter en vecka märkte ett fel på bilen så fick jag jätte bra hjälp. När Rasmus gick på semester hjälpte Johan mig och fick lika bra bemötande av han!

Kan inte vara nöjdare kund!
    Jag kommer garanterat tillbaka och köper bil... men det dröjer nog några år dock 😊

Rekommenderar denna bilfirma! Läs mer
  • Markus M

2018-05-25

Markus M skrev om Johan Lönnström en del av Moderna Bil Haninge
    Rent och snyggt
    Ordning och ett mycke bra bemötande
    Lättsamt att göra affärer med kommer troligen byta bil flera gånger där.
    Betyg 5 av 5 helt klart Läs mer
  • Nills-olav B

2018-05-11

Nills-olav B skrev om Johan Lönnström en del av Moderna Bil Haninge
    Hej Jag kom till Moderna i Jordbro, och köpte en ww Tiugan, av Johan, en trevlig bemötande och trevligt av alla som jobbade där, under den tid som jag hade problem med bilen,, jag är mycket nöjd med alla, och jag fick den hjälp som jag kunde, förvänta mig,
    jag rekommendera Moderna och Johan till alla jag känner ,och återkommer järna flera gånger , när jag behöver byta bil, eller bara rekommendera till mina kompisar, när dom vill köpa en ny bil.. Läs mer
  • Elin A

2018-04-26

Elin A skrev om Johan Lönnström en del av Moderna Bil Haninge
    Köpte en superfin bil av Johan , fick ett trevligt välkomnande direkt när jag klev innanför dörren. Jag hade sett en annons på blocket på en bil och Johan visade vart den stod och svarade på alla mina frågor på ett väldigt proffsigt sätt. Fick ett jättebra erbjudande och mycket god service vid köpet och kan säga att han är den trevligaste bilförsäljare jag stött på och jag besökte alla firmor i Haninge och Södertälje innan jag slutförde mitt bilköp hos honom. Stort tack till Johan! Läs mer
  • 2018-04-26

Fredrik E skrev om Johan Lönnström en del av Moderna Bil Haninge
    Köp av bil
    Blev väl bemött
    Besviken på leverans av bil då den inte va tvättad och städad vid leverans. Läs mer
  • eric l

2018-04-23

eric l skrev om Moderna Bil Haninge
    Vi köpte först några bilar till företaget och sedan byte jag min privata bil.
    Sebastian var mycket trevlig och professionell fick svar på alla mina frågor.
    Ett rent nöje att köpa bil från Sebastian Läs mer
  • 2018-04-20

solna plåtslageri a skrev om Moderna Bil Haninge
    Bästa kille någonsin hjälpte oss med fem snabba bil affärer. Jag rekommenderar honom starkt tack gör allt Sebastian Läs mer
  • 2018-04-16

Petra A skrev om Johan Lönnström en del av Moderna Bil Haninge
    Letat länge efter en viss bil och tröttnat på påstridiga bilförsäljare som trott att det vetat bättre än mig vilka behov vi har. Då var det skönt med MB och Johan som inte bara körde på med säljsnacket utan som när jag hittat rätt bil lyssnade in och gav saklig info och hade tålamod med alla frågor och funderingar. Fick snabb hjälp när jag glömde teckna garantin och vänligt bemötande rakt igenom. Som ovan bilköpare kändes det tryggt och säkert att köpa bil hos Moderna Bil. Läs mer
  • 2018-04-13

Alexandra W skrev om Johan Lönnström en del av Moderna Bil Haninge
    Professionellt bemötande. Det märktes att Johan gör allt i sin makt för att göra kunden nöjd. En sån säljare borde alla ha, som vet vad kundbemötande är. Läs mer
  • 2018-03-29

Johan L skrev om Johan Lönnström en del av Moderna Bil Haninge
    Moderna Bil och Johan Lönnström har hela tiden bemött oss på ett professionellt sätt och affären för inbyte och köp av bil gick smidigt. Johan var alltid behjälplig efteråt med frågor och löste situationer som uppstod på bästa tänkbara sätt. Genomgående bra service. Läs mer
  • 2018-03-01

Vincent H skrev om Johan Lönnström en del av Moderna Bil Haninge
    Professionellt bemötande från första telefonsamtalet tills jag lämnade hallen. Affären var avklarad snabbt och det gick mycket smidigt. Rekommenderas starkt! Läs mer
  • 2018-01-24

Conny H skrev om Johan Lönnström en del av Moderna Bil Haninge
    Jag köpte en Passat 2008 hos Moderna bil.
    Jag fick väldigt trevligt bemötande och affären gick smidigt! Nu var det lite osäker funktion på dieselvärmaren och det visade sig att den var dålig! Men det var bara att ställa in bilen på en verkstad nära mitt hem och dom löste problemet utan några diskussioner👍👍👍
    Jag är väldigt nöjd och kan rekomendera andra att använda Moderna bil!
    / Conny Läs mer
  • Linda W

2018-01-18

Linda W skrev om Johan Lönnström en del av Moderna Bil Haninge
    Otrolig service när den trevliga killen körde ner bilen från Haninge till Gävle åt mig.
    Fick motor och kupévärmare insatt så
    Jag fick bilen som jag ville.
    Sommar däcken hade kunnat vart bra mycket frächsre med tanke på bilens pris Läs mer
Johan Lönnström
Rasmus Gustafsson