Moderna Bil Haninge

Dåntorpsvägen 3, 136 50 Jordbro — Visa karta

Din moderna bilhandlare i Västerhaninge!

Du finner oss i Jordbro industriområde. Vi är med dig före, under och efter affären och vi erbjuder prisvärda bilar med bra historik under ledorden tillgänglighet, enkelhet och flexibilitet.

Med över 100 leveransklara bilar och ett av Sveriges lager av transportbilar är vi säkra på att du ska hitta din nästa bil hos oss. Dessutom har alla bilar vi har till salu genomgått kvalitetstest, tvätt och vissa åtgärder i vår egna verkstad innan de går ut på golvet. Vi för alltid tydligt protokoll för att du ska veta exakt vad som gjorts med bilen.

Vi har Sveriges bästa öppettider då vi har öppet 63 timmar i veckan spritt på veckans alla dagar samt endast har stängt 6 dagar per år.

Har du trots allt svårt att komma iväg för att titta på eller provköra en bil? Vi kommer till dig! På lunchen eller hem efter jobbet och vill du köpa bilen efter visningen lämnar vi helt enkelt över nycklarna direkt. Enkelt och smidigt.
Öppet just nu
Mån-Tor: 09:00-19:00
Fre: 09:00-18:00
Lör-Sön: 10:00-16:00

Läs vad 244 kunder tycker om Moderna Bil Haninge

• 2020-05-28

Jenny A skrev om Mehdi Bembli en del av Moderna Bil Haninge
    Trevlig, bra service och snabb leverans! Läs mer
    2020-05-28 Mehdi B svarar Jenny A
    Jättekul att få stå till tjänst med att hitta nya ägaren till en lite ovanligare modell som vi inte ser varje dag i hallen - tack! :)

• 2020-05-26

Ahmet T skrev om Johan Lönnström en del av Moderna Bil Haninge
    Bra service, trevlig personal.! Läs mer
  • 2020-05-12

Wiikens Transport A skrev om Mehdi Bembli en del av Moderna Bil Haninge
    Bra service och snabb försäljning av min bil Läs mer
    2020-05-28 Mehdi B svarar Wiikens Transport A
    Tack för att vi fick stå till tjänst, varmt väkommen när vi kan hjälpa till nästa gång!

• 2020-05-12

Pontus K skrev om Johan Lönnström en del av Moderna Bil Haninge
    Trevlig säljare, tyvärr uppstod vissa problem men dessa åtgärdades utan någon diskussion av Johan. 4 av 5 pga problemen, annars 5. Läs mer
  • Mikael S

2020-05-11

Mikael S skrev om Johan Lönnström en del av Moderna Bil Haninge
    Jag sålde in min bil Touareg och köpte en begagnad Mercedes.
    Snabbt bra och trevligt bemötande.
    Rak och enkel förhandling som ledde till affär.

Bra ordning på alla papper och en smidig överlämning av den nya bilen. Kan verkligen rekommendera både Johan och Moderna bil Haninge till mina vänner.

//Mikael Svensson Läs mer
  • 2020-05-11

Janine H skrev om Mehdi Bembli en del av Moderna Bil Haninge
    Trevlig bemötande, proffsigt i sina kontakter... råd: uppmuntra till billån....
    Inte leasing. Läs mer
    2020-05-13 Mehdi B svarar Janine H
    Tack för orden och feedbacken Janine, uppskattat att få hjälpa er med både köp & sälj av bil! Vi strävar efter att alltid ta fram bästa finanslösningen för varje affär, men vid förtidslösen av leasing kan det ibland bli lite andra siffror än man tänkt.

Vi ser fram emot att stå till tjänst igen nästa gång det är dags!
  • 2020-05-10

Ris-peter L skrev om Rasmus Gustafsson en del av Moderna Bil Haninge
    En välskött firma som ger gott intryck redan vid första kontakt Och fortsätter så.
    Snyggt städat och ordning präglar firman.
    Snabb och effektiv och allt går väldigt smidigt.
    Köpte en Volvo och är riktigt nöjd med köpet. Läs mer
  • 2020-05-07

Nils G skrev om Mehdi Bembli en del av Moderna Bil Haninge
    Förmedlingsuppdrag.
    Raka och tydliga i kommunikationen. Läs mer
    2020-05-11 Mehdi B svarar Nils G
    Tack för orden Nils och varmt välkommen igen nästa gång vi kan hjälpa till!

• 2020-05-04

Johan W skrev om Mehdi Bembli en del av Moderna Bil Haninge
    Bra service, snabb hjälp och nöjd med resultatet. Läs mer
    2020-05-07 Mehdi B svarar Johan W
    Tack Johan, bara kul att få hjälpa till med försäljningen - varmt välkommen igen när det är dags!

• 2020-05-02

Bengt L skrev om Johan Lönnström en del av Moderna Bil Haninge
    Johan Lönnström jätte trevlig säljare till mötesgående ny bliven Mercedes ägare Läs mer
  • 2020-04-26

Erik H skrev om Patrik Blomstrand en del av Moderna Bil Haninge
    Bra Bemötande väldigt trevliga, snabb och smidiga affärer
    Mycket nöjd Läs mer

Tommy A skrev om Patrik Blomstrand en del av Moderna Bil Haninge
    De sålde min bil på ett föredömligt sätt. Läs mer

Akudent A skrev om Patrik Blomstrand en del av Moderna Bil Haninge
    Bra service och kontakt med kunder! Läs mer

Mikael F skrev om Patrik Blomstrand en del av Moderna Bil Haninge
    All kontakt via telefon o mail då jag köpte bilen på distans. Allt fungerade bra och beskrivningen stämde bra med vad jag sen fick levererat av min syster som provkörde och hämtade bilen. Bra service och snabba svar. Läs mer
    2020-04-24 Patrik B svarar Mikael F
    Tack så mycket Mikael! Kul att du är nöjd över din riktigt grymma nya bil! :)

Mats Å skrev om Patrik Blomstrand en del av Moderna Bil Haninge
    Proffsigt med bra återkoppling. Läs mer
    2020-04-24 Patrik B svarar Mats Å
    Tack Mats! Hoppas vi ses i framtiden!
  • 2020-04-23

Sam T skrev om Johan Lönnström en del av Moderna Bil Haninge
    Rasmus var super skön var hjälpsam med allt 👌🏼 Läs mer
  • 2020-04-16

Fredrik A skrev om Rasmus Gustafsson en del av Moderna Bil Haninge
    Köpte en bil på distans och fick den hemlevererad. Innan köp så fick jag provköra och klämma känna så allt kändes rätt innan betalning. Toppklass på bemötande och kundfokus. Kan tillägga också att leveransen var 13mil från bilhallen så vi är nöjda. Läs mer
  • 2020-04-14

Fredrik Å skrev om Johan Lönnström en del av Moderna Bil Haninge
    Jag köpte en vw passat hos Moderna bil i Haninge.
    Johan bemötte mig på ett lugnt och trevligt sätt.
    Johan såg även till att bilen vart servad innan leverans. Läs mer
  • 2020-04-04

Christian G skrev om Rasmus Gustafsson en del av Moderna Bil Haninge
    Trevlig och servicemindad personal! Läs mer
  • 2020-04-04

Bülent K skrev om Patrik Blomstrand en del av Moderna Bil Haninge
    Dem kunde tala om alla fel på bilen innan
    Nu ska jag lacka om 3 dörrar cch en motorhuv Läs mer
  • 2020-04-02

Lena L skrev om Rasmus Gustafsson en del av Moderna Bil Haninge
    Mycket bra bemötande och har varit lätt att få kontakt med. Köpte en Audi A5 av Rasmus och bytte in en Passat CC. Fick bilen levererad till Kiruna och han tog med sig inbytesbilen. Det uppstod ett problem vad gällde service på köpta bilen men han löste problemet direkt. Kan verkligen rekommendera Modern bil och Rasmus i synnerhet. Läs mer
  • 2020-03-23

Manhal H skrev om Mehdi Bembli en del av Moderna Bil Haninge
    Allt gick bra och jätte trevliga personal. Läs mer
    2020-03-23 Mehdi B svarar Manhal H
    Tack för förtroendet att få sälja bilen åt er Manhal!
  • 2020-03-20

Linn A skrev om Patrik Blomstrand en del av Moderna Bil Haninge
    Jag köpte en bil, Volvo V40 som min och min lilla familjs första gemensamma bil!
    Väldigt trevligt bemött. Fick ett alldeles för bra pris för att vara sant och säljaren var trevlig, tillmötesgående och hade svar på alla mina frågor.
    Mina förväntningar vid stora köp är dels att göra en bra affär, men bra service är A och O. En dålig upplevelse av service gör att jag hellre gör mitt köp hos en annan återförsäljare (de bilfirmor jag varit hos innan er, tex.)
    NI levde upp till mina förväntningar och jag är väldigt tacksam och nöjd.
    Sammanfattniningsvis har jag hittat en fantastisk bil som jag gärna kör, det var fantastiskt bra service och jag kommer prata varmt om er och rekommendera mina vänner när det är dags för dem att köpa bil!
    Kram från Linn!! Läs mer
    Andreas Berggren gillar detta

Håkan T skrev om Johan Lönnström en del av Moderna Bil Haninge
    Seriös proffsig professionell fokuserad kunnig kundorienterad service Läs mer
  • Urpo J

2020-03-18

Urpo J skrev om Rasmus Gustafsson en del av Moderna Bil Haninge
    Köpte bil väldigt bra bemött att få brå bil och det var också och det gick smidigt och det också att Rasmus hämtade mej . Läs mer

Stefan L skrev om Mehdi Bembli en del av Moderna Bil Haninge
    Blev kontaktad via min blocketannons - med det mest seriösa meddelandet jag sett någonsin. Ställde ett par frågor om hur det går till och vilka avtal som skrivs för ett försäljningsuppdrag, och fick snabbt svar med hur avtalet ser ut, bifogat.

Lämnade in bilen enkelt och smidigt. Valet var upp till mig om jag ville lämna alla nycklar och ägarpapper, eller göra det på distans senare.

Frågade sedan om det gick att göra ett direkt inköp av bilen, och det ordnades smidigt. Pengarna utbetalda först, ägarbyte efteråt.

Mycket bra bemötande av Mehdi!
    På återseende! Läs mer
    2020-03-23 Mehdi B svarar Stefan L
    Hej Stefan! Tusen tack för omdömet och jättekul att få leva upp till förväntningarna. Varmt välkommen nästa gång vi kan hjälpa till!

Mohamad K skrev om Patrik Blomstrand en del av Moderna Bil Haninge
    Jag köpte VW golf och den var jättebra bil, allt fint och precis som jag vill inga problem. Företaget var ärligt. Lätt att kontakta, Patrik är en jätte snäll man, hjälpsam. Man har tur ibland, och jag är tursam. Läs mer
    2020-03-18 Patrik B svarar Mohamad K
    Tack Mohammad! Det du säger uppskattas verkligen! Vi ses till nästa gång och lycka till med eran nya fina Golf!
  • 2020-03-16

Peter L skrev om Mehdi Bembli en del av Moderna Bil Haninge
    Köpt en Porsche samt fått hjälp med att
    sälja min gamla Porsche.
    Gick smidigt och snabbt, blev väl bemött.
    Kan rekommendera detta företag.
    Peter Läs mer
    2020-03-16 Mehdi B svarar Peter L
    Hej Peter, många tack för raderna. Jättekul att få hjälpa till med affärerna & ha en fantastisk säsong i nya vrålåket!

• 2020-03-14

Kenny G skrev om Mehdi Bembli en del av Moderna Bil Haninge
    Grym och proffsig service. Rekommenderas starkt! Läs mer
    2020-03-15 Mehdi B svarar Kenny G
    Tackar och bockar för förtroendet och en grym bil att sälja Kenny!
  • 2020-03-06

Ulf W skrev om Mehdi Bembli en del av Moderna Bil Haninge
    De påstår att de säljer en bil på i genomsnitt 12 dagar. Jag trodde inte en sekund på att de skulle sälja min bil på mindre än 60 dagar.
    Ett genomtrevligt och professionellt bemötande från första stund, enkelt hanterat och med stor trovärdighet.

12 dagar efter att annonsen kom ut fick jag ett mail. Bilen var såld! Jag kan inte annat än varmt rekommendera Moderna Bil Haninge och Mehdi! Läs mer
    2020-03-09 Mehdi B svarar Ulf W
    Hej Ulf, tack för raderna och det fina omdömet! Vi gör vad vi kan för att hitta nästa ägare så snart som möjligt och det är förstås extra tacksamt när vi får in en lika fin bil som din till försäljning :) Kul att få leva upp till, men också överträffa, dina förväntningar. Varmt välkommen nästa gång det är dags!

//Mehdi, Moderna Bil
    Mehdi B, Andreas Berggren gillar detta
  • 2020-03-03

Gudrun G skrev om Mehdi Bembli en del av Moderna Bil Haninge
    Tog kontakt med Moderna Bil i Haninge då jag hade en bil som behövde säljas. Mehdi återkom med snabbt svar. Efter kompletterande uppgifter från mig svarade han snabbt med erbjudande om hjälp med försäljning,förväntad prisuppgift, samt förklaring om hur en försäljning genom företagets tjänster går till.
    Mehdi har varit snabb, tydlig och tillmötesgående i sin kommunikation.
    Då vi lämnade över bilen till företaget var han inte på plats - vilket han meddelat tidigare. Allt bemötande och handhavande av affären med Moderna Bil har varit positivt. Kan gärna rekommendera för andra, eller egna eventuella framtida behov av deras hjälp. Läs mer
    2020-03-06 Mehdi B svarar Gudrun G
    Hej Gudrun! Superkul att höra att vi levt upp till alla förväntningar, det är av största vikt för oss. Stort tack för en mycket fin bil att sälja!

• 2020-03-03

Claës F skrev om Mehdi Bembli en del av Moderna Bil Haninge
    Fick hjälp med att sälja en bil. Proffsigt och smidigt som tusan. Andra bilen de sålt åt mig ( på 3 år ). Rekommenderar mina vänner att vända sig till dem. Mehdi rules !

// Nöjd kund Läs mer
    2020-03-03 Mehdi B svarar Claës F
    Tack! Superkul att återigen få hjälpa till med avyttringen Claës, uppskattar förtroendet. Varmt välkommen när det är dags igen!
    Mehdi B, Andreas Berggren gillar detta
  • 2020-03-02

Mattias H skrev om Mehdi Bembli en del av Moderna Bil Haninge
    Proffsigt och trevligt bemötande. Mycket lättsamma att ha och göra med. Läs mer
    2020-03-02 Mehdi B svarar Mattias H
    Tack Mattias för att vi fick förtroendet att sälja fina skåpbilen!
  • 2020-02-28

Orhan K skrev om Mehdi Bembli en del av Moderna Bil Haninge
    Det lönar sig att sälja eller köpa via moderna bil Läs mer
    2020-03-02 Mehdi B svarar Orhan K
    Tack för orden Orhan, varmt välkommen nästa gång vi kan hjälpa till!
  • 2020-02-27

Sheila M skrev om Rasmus Gustafsson en del av Moderna Bil Haninge
    Bra service, supertrevliga och proffsiga när jag köpte min bil på Moderna Bil av Rasmus Läs mer
  • 2020-02-22

Kajsa S skrev om Rasmus Gustafsson en del av Moderna Bil Haninge
    Jag köpte en bil utav Rasmus Gustafsson, väldigt trevlig och fint kundbemötande.
    Vi hade kontakt med företaget tidigare, åkte dit några dagar senare, förväntningarna var inte super höga, men direkt vi klev innanför dörren på firman så möts vi av en trevlig och hjälpsam Rasmus.
    Jag är super nöjd hittills 👍👍 Läs mer
  • 2020-02-22

Hans J skrev om Patrik Blomstrand en del av Moderna Bil Haninge
    Köpt en bil.
    Bra bemötande kändes seriösa och inga typ bilnasare.
    Hade inga förväntningar.
    Blev glad att dom var svenskar känns alltid bättre.

Bra killar som verkar satsa på att få företaget att växa.
    Sen hoppas man att bilen inte strular. Läs mer
  • 2020-02-19

Karl-erik Mikael S skrev om Rasmus Gustafsson en del av Moderna Bil Haninge
    Köpte en bil affären gick fort med bra bemötande och trevlig personal Läs mer
  • 2020-02-12

Johan E skrev om Johan Lönnström en del av Moderna Bil Haninge
    Högsta betyg till Johan, för hantering av inbytesbil och salubil.
    En snabb och enkel affär för mig som köpare.
    Jag rekommenderar dem starkt! Läs mer
  • 2020-02-12

Johan F skrev om Rasmus Gustafsson en del av Moderna Bil Haninge
    Köpte transportbil. Beskrivningen av bilen stämde väl överens med den faktiska maskinen. Proffesionellt och trevligt bemötande. Läs mer
  • Magnus W

2020-02-11

Magnus W skrev om Mehdi Bembli en del av Moderna Bil Haninge
    Fantastiskt mottagande. Och snabb och smidig affär. Jag är supernöjd med min försäljning av bil. Läs mer
    2020-02-13 Mehdi B svarar Magnus W
    Är du supernöjd så är jag och kollegorna supernöjda - tack för orden och en mycket fin bil för oss att sälja åt dig Magnus!
  • 2020-02-11

Evelyn R skrev om Rasmus Gustafsson en del av Moderna Bil Haninge
    Köpte en transport bil,
    Det gick smidigt. Är nöjd. Läs mer
  • 2020-02-06

Bergfeldts Skogsentreprenad A skrev om Rasmus Gustafsson en del av Moderna Bil Haninge
    L200
    Bemött bra jag tycker det fungerade bra Läs mer
  • 2020-01-30

Andreas K skrev om Patrik Blomstrand en del av Moderna Bil Haninge
    En bilaffär där kunden återkommit de drygt 40 milen - för att man vet att det inte bara rör en bil... Människan hamnar även i fokus i form av utmärkt information, rekommendationer och en känsla av att säljaren vill skapa en kontakt där man även blir uppskattad och sedd.
    Ett ställe man återkommer till för att ta en fika, planera o drömma om nästa bil - och framförallt få känna sig välkommen för den man är.

Två färger - en Tro

💛🖤💛 Läs mer
    2020-02-12 Patrik B svarar Andreas K
    Wow! Tack Andreas! Riktigt kul att höra att du är nöjd med oss och din upplevelse här. Vi är glada att få förmedlat en bil åt dig, hoppas vi ses igen till nästa gång!
  • 2020-01-30

Stefan M skrev om Patrik Blomstrand en del av Moderna Bil Haninge
    När jag skulle köpa min bil så hjälpte Patrik mig, han var jätte hjälpsam och förklarade bilen noggrant och fint. Jätte bra service och jätte trevlig kille, Jag var mycket nöjd med bemötande och tydlig information seriöst bemötande en jätte bra intryck. Läs mer
    2020-01-30 Patrik B svarar Stefan M
    Tack så mycket Stefan! Vi ses!
  • 2020-01-29

Jonas A skrev om Johan Lönnström en del av Moderna Bil Haninge
    Kan varmt rekommendera denna bil firma! Jag tycker företaget levde upp för mina förväntningar. Byte in min Volvo v90 cross country och fick det pris jag ville ha. Samt kom där ifrån med en Ford ranger wildtrak som passar mina intressen väldigt väl! Tack, Johan Lönnström för en smidig affär samt ett bra bemötande! :) Läs mer
  • 2020-01-29

Ala H skrev om Patrik Blomstrand en del av Moderna Bil Haninge
    Köpte en VW golf 2014
    Fick ett riktigt bra bemötande, väldigt tydlig och proffsig säljare! Vi kom överens om vissa saker och inga ändringar skedde!
    Kan verkligen rekommendera Moderna bil i Haninge 👍 Läs mer
    2020-01-29 Patrik B svarar Ala H
    Tack så mycket, det glädjer att höra att du är nöjd!
    Vi ses inför nästa bilaffär!

Patrik
  • 2020-01-27

Therese E skrev om Patrik Blomstrand en del av Moderna Bil Haninge
    Mer än nöjd, & en riktig topp stjärna på service!! Läs mer
    2020-01-27 Patrik B svarar Therese E
    Tack Therese! Kul att höra att ni är nöjda med både oss och eran nya bil!

Patrik
    Patrik B gillar detta
  • 2020-01-27

Ann-sofie F skrev om Mehdi Bembli en del av Moderna Bil Haninge
    Bra, proffsig och väldigt tillmötesgående bilhandlare! Läs mer
    2020-01-27 Mehdi B svarar Ann-sofie F
    Många tack Ann-Sofie för förtroendet att få sälja iväg era tjänste- och företagsbilar!
  • 2020-01-26

Pontus D skrev om Rasmus Gustafsson en del av Moderna Bil Haninge
    Jättebra samarbete från början av affären till slutet Läs mer
Johan Lönnström
Rasmus Gustafsson