Moderna Bil Haninge

Moderna Bil Haninge

Din moderna bilhandlare i Västerhaninge!

Du finner oss i Jordbro industriområde. Vi är med dig före, under och efter affären och vi erbjuder prisvärda bilar med bra historik under ledorden tillgänglighet, enkelhet och flexibilitet.

Med över 100 leveransklara bilar och ett av Sveriges lager av transportbilar är vi säkra på att du ska hitta din nästa bil hos oss. Dessutom har alla bilar vi har till salu genomgått kvalitetstest, tvätt och vissa åtgärder i vår egna verkstad innan de går ut på golvet. Vi för alltid tydligt protokoll för att du ska veta exakt vad som gjorts med bilen.

Vi har Sveriges bästa öppettider då vi har öppet 63 timmar i veckan spritt på veckans alla dagar samt endast har stängt 6 dagar per år.

Har du trots allt svårt att komma iväg för att titta på eller provköra en bil? Vi kommer till dig! På lunchen eller hem efter jobbet och vill du köpa bilen efter visningen lämnar vi helt enkelt över nycklarna direkt. Enkelt och smidigt.

Läs vad 409 kunder tycker om Moderna Bil Haninge 2

2021-06-23
    Smidigt och grym service! Rekommenderas.
    2021-06-23
    Abbe är trevlig, han sålde min bil och jag fick den från början överenskomna summan.
    Moderna bil är duktiga på att göra snygga och attraktiva annonser. Rekommenderas ifall ni vill sälja bil på uppdrag!
    2021-06-18
    Abdallah hjälpe oss att sälja vår bil. Han gav ett mycket trevligt bemötande. Det kändes tryggt med Abdallah som var kompetent och bra på att återkoppla hela tiden. Vi är mycket nöjda!!
    2021-06-17
    Det Abbe leverera är världsklass. Detta är bokstavligen Första klass service. Allt ifrån att Abbe kom personligen och hämtade bilen och inte bara det, han kom i 2 vändor för att få med sig allt. Han höll kontakten extremt bra och uppdaterade mig frekvent gällande bilen och intressenterna. Han fick till en affär på så kort tid. Pengarna kom enligt önskan samma dag bilen såldes då nästa bil var på gång.

För att summera världsklass service, professionellt bemötande, jätte trevlig och kunnig i det han gör. Ser fram emot ett långvarigt samarbetet med både Abbe och Moderna Bil
    2021-06-17
    Jag lämnade in min bil på uppdragsförsäljning hos Abbe på Moderna bil. Det var det bästa jag kunde ha gjort. Jag blev spam ringd av skambud. Abbe ringde mig och sa att det löser hela försäljningen och jag behövde inte betala något för det. Så jag åkte till Moderna bil med min bil och träffade Abbe, möttes av en väldigt trevlig, glad och professionell säljare och lämnade min fina bil till honom. Någon vecka senare ringde Abbe och sa att bilen var såld och frågade efter bank uppgifter. 1 dag senare fanns pengarna på kontot. Jag rekommenderar både Abbe och Moderna bil till alla som vill sälja sin bil.

En sådan bra service har man inte sett på länge, tack Abbe.
    Tack snälla för de fina orden, nöjet var på vår sida Abdallah Majeed
    2021-06-15
    Trevlig under hela processen och gjorde alltid sitt bästa, betedde sig alltid professionellt och är bra på det han gör!
    2021-06-15
    Bra bemötande, lite väl mycket frågor och krångel men tills slut när bilen blev såld så gick det smidigt
  • Per E
    skrev om Simon Hasson en del av Moderna Bil Haninge
    2021-06-14
    Simon var upptagen av en annan kund när jag kom, så jag fick vänta en god stund. Det var helt OK, men jag tycker nån av hans ”lediga” kolleger kunde ha gjort nåt mer än bara visa mej var bilen och kaffet fanns.
    När Simon väl blev släppt av sin kund genomförde vi bilaffären snabbt och effektivt. Jag tycker han gjorde ett bra jobb och motsvarade mina förväntningar!
    Jag kom med pendeltåget för att göra affären. Det var verkligen inte lätt att hitta Moderna gående! Jag föreslår att man levererar en vägbeskrivning från stationen till kunder i fortsättningen!
    Hej Per, Tack för recensionen! Det var inte meningen att planera in leveranserna samtidigt, ber om ursäkt för väntetiden. I framtiden så skickar jag en vägbeskrivning till kunderna så det blir lätt att hitta. Vad bra att du tyckte affären var snabb och smidig! Ha en fortsatt fantastisk vecka! Mvh, Simon Hasson Simon Hasson
    2021-06-10
    Abbe hjälpte mig sälja min BMW till ett pris jag blev nöjd med. Han är jättetrevlig, höll kontakten frekvent och återkopplar till och med efter att våran deal egentligen är helt klar! Den servicen man söker hos en bilförsäljare helt enkelt!

Helt nöjd, tack Abbe och Moderna Bil AB
    2021-06-09
    Köpte en Tiguan av Moderna AB, allt var ok med bilen och blev bemött med bra service av säljare. Bra bemötande vid funderingar och tekniska frågor kring fordonet. Min upplevelse av företaget och säljaren själv är tipptopp!
    2021-06-09
    Allt bra men bilen var inte på plats när vi kom första gången, trots att vi ringt o enligt hemsidan skulle den vara där
    . Upptäckte också vid besiktning av bilen ett antal,ganska stora repor på höger sida som ni inte kände till.. annars det mesta bra.
    Köpte en Volvo xc40, mycket nöjd med försäljaren och bilen
    2021-06-08
    Sälja en bil.
    Bra bemötande och korrekt.
    Trevlig och glad.
    Det var ett enkelt sätt för oss att sälja bilen.
    2021-06-08
    Köpte begagnad bil.Blev mycket bra bemött Simon är en bra och hjälpsam säljare
    Köpte en Volvo V70 bra bemötande av säljaren och fin bil
    Mercedes c220
    Mkt trevligt o professionellt bemötande
    Levde mer än väl upp till mina förväntningar
    Trevligt och serviceinriktad 😁
    2021-06-02
    Jag köpte en bil och fick utmärkt hjälp av Rasmus som var tydlig och trevlig.
    2021-06-02
    hej, jag köpte en audiQ5 som hittills har visat sig vara en bra bil .... Jag skulle särskilt berömma agenten som sålde bilen för att den är väldigt professionell och ansvarsfull (allt vi kom överens om via e-post var allt överens om uppfylld) ... ärligt talat hoppas jag att vi kommer att ha samarbete i framtiden ... hälsningar
    Hel okej !

Köpte bil.

Lätt att kontakta, hyfsat snabbt svar.
    2021-06-02
    It wose a good experience to buy with this company. They bring home the car that i like and it wose everything very easy to process. Thank you
    2021-06-02
    Inga konstigheter, klockrent bra bemötande.
    2021-06-01
    Sålde min bil genom Abbe. Det var smidigt och enkelt! Mycket bra service
  • Suzana T
    skrev om Abdallah Majeed en del av Moderna Bil Haninge
    2021-06-01
    Äntligen sålt min företagsleasade Tiguan bil via Moderna.
    Jag fick väldigt bra bemötande och toppservice! Det gick smidigt och snabbt med tanke på omständigheterna.
    Säljaren var engagerad och vi hade en bra kontakt.
    Trevlig personal och jag blev väldigt nöjd med affären. Bra Service.
    Det bästa servicen var ju ändå att man fick skjuts hem från affären.
    Sålde min bil med hjälp av Abbe. Rekommenderas varmt!
    2021-05-31
    Gjorde allt i sin makt för att göra mig som kund nöjd. Även efter försäljningen av min bil har han jobbat på att hitta ny bil till mig.
    Abdallah lägger grunden till vad som definierar långsiktigt samarbete - rekommenderas!
    2021-05-31
    Mycket duktig säljare. Faklarade bra. Lättsam att prata med..
    trevlig Bästa säljare någonsin
  • skrev om Patrik Blomstrand en del av Moderna Bil Haninge
    2021-05-28
    Vi köpte en begagnad bil av Morderna bil och Patrik Blomstrand. Var en väldigt smidig affär och han var tillmötesgående och snabb på att svara.
  • skrev om Patrik Blomstrand en del av Moderna Bil Haninge
    2021-05-26
    Super smidigt, bra folk, gillar hemleveransen, bilen var bättre skick än påtalat.
    Tack så mycket! Kul att höra att ni är nöjda med både oss och bilen! Vi hörs till nästa gång :) Patrik Blomstrand
  • skrev om Mehdi Bembli en del av Moderna Bil Haninge
    2021-05-24
    Har sålt bil via Moderna bil, sålde min andra bil via Moderna bil och har funkat utmärkt båda gångerna kan rekommendera och har rekommenderat närstående till Mehdi på Moderna bil.
    Kommer säkerligen använda mig av Mehdi fler gånger om behov finns.
    Tack för hjälpen!
    Tack för orden - nöjet på vår sida Serkan. Kul att få stå till tjänst en andra gång- varmt välkommen på nytt när det är dags igen! 🙂 Mehdi Bembli
    2021-05-23
    Abbe ringde från Moderna bil ringde på min annons på blocket och berättade om lite vad den kunde erbjuda och om jag var intresserad att sälja via dem. Allt gick bra, tog lite längre tid att sälja än snittet men allt taget så var det bra.

Priset vart lite lite lägre än vad vi kom överens om, men i stort är min upplevelse positiv.
  • Sofie L
    skrev om Rasmus Gustafsson en del av Moderna Bil Haninge
    2021-05-21
    Köp av Kia Optima SW GT.
    Sökt efter rätt bil ända sedan förra året, men inget som matchat önskningar inom rimligt avstånd så här i Coronatider. Insåg att enda möjligheten att kunna landa i ett köp var att göra ett distansköp, vilket kändes skrämmande när det handlar om ett så stort köp.
    Tog mod till mig och ringde Moderna Bil, och Rasmus svarade. Han ingav omedelbart ett seriöst och trevligt bemötande. Förklarade sakligt. Det som framförallt ingav trygghet, var att han också bekräftade mig som potentiell köpare i den nervositet som ett distansköp kan innebära. Bekräftelsen gav mig direkt känslan av att den här killen kan jag lita på.
    Och alla dessa grymma egenskaper har han lyckats förmedla via telefon!
    Är så nöjd med köpet, bilen uppfyller alla förväntningar och lite därtill.
    Så är du på jakt efter ny bil -kolla in Moderna Bil, och glöm inte att fråga efter Rasmus 😉
    2021-05-21
    Bara +++++++++++++++++++++++++++++
    2021-05-20
    Fick hjälp med försäljning av bil, funkade sjukt smidigt både från början till slut. Väldigt trevligt bemötande.
  • skrev om Moderna Bil Haninge
    2021-05-19
    Tidigt i år uppstod ett behov för familjen att köpa större bil då vi blev +1 i en familj med redan 3 barn. Så, sjusitsigt, bara att börja leta. Samtidigt rasar en pandemi och rekommendationen är att hålla sig hemma i största möjliga utsträckning. Ganska kontradiktivt mot det behov som man normalt har när man ska köpa bil. Då vill man ju ut och "sparka däck", klämma, känna, köra, testa och få en känsla för objektet man ska köpa innan man tar beslut. Och detta känns ju också särskilt viktigt när man letar bil i halvmiljonsklassen.

Vilken tur då att det finns företag som Moderna Bil i Haninge som har fattat det här med moderna kommunikationsvägar och moderna lösningar på fjärrvisning av bilar. Efter flera månader av dagligt sökande dök "rätt bil" upp i annons på blocket. Moderna bil annonserade ut precis den bil jag letade efter, den var "rätt prissatt" i förhållande till marknad och andra annonser på blocket. I övrigt väl beskriven med förväntade bilder i annonsen.
    Dock befann sig bilen 50 mil bort och som jag nämnde tidigare så har vi ju en pandemi att ta hänsyn till också Jag drog iväg ett mejl och fick snabbt svar. Tillsammans med säljaren Simon fick jag sedan en rundtur av bilen digitalt, tydliga beskrivningar av det som kanske är att anse som "skavanker" på bilen och ett trevligt och proffsigt bemötande. Efter några turer fram och tillbaka där mycket av dialogen skedde digitalt via WhatsApp (sitter mycket upptagen i jobbet och har svårt att hitta tid för långa telefonsamtal) så togs beslutet att det blir affär. I affären skulle jag också byta in min befintliga bil som delbetalning och även detta skedde mycket smidigt och även här kunde vi enas om en marknadsmässig ersättning även för min bil.

Ett avtal fixades fram och allt signerades digitalt. Tid för hämtning bestämdes (Värt att nämna är att Moderna BIl faktiskt erbjuder leverans till en överkomlig summa) och några dagar senare körde jag mot Haninge för att hämta nya kärran. På plats finner jag en bil som ganska exakt stämmer överens med beskrivningarna jag fått och efter en kortare provkörning (för sakens skull) så bytte vi nycklar och jag signerade de sista redan förberedda dokumenten och resan bar av hemåt i en ny bil som var precis så som jag önskade och förväntade mig.

Men, ibland blir det ändå inte helt rätt. Ingen är felfri. Väl hemma och när jag hade bekantat mig med bilen så insåg jag att en specifik funktion som stod med i annonsen inte fanns på bilen. Då funktionen var en del i beslutet att köpa bilen så tog jag kontakt med Simon igen redo för en fight. Men Simon avväpnade mig ganska snabbt med sitt trevliga och proffsiga bemötande och Moderna Bil såg till att kompensera mig utan diskussion för felet som uppstod.

Så vad är då slutsatsen av detta köp. Jo, Moderna Bil i Haninge är; moderna, trevliga, proffsiga, tillmötesgående, tydliga, serviceminded, kundfokuserade och de har 100% koll på vad de gör. Summa summarum för mig är att jag just gjort min bästa bilaffär, trots att allt inte gick helt rätt, och jag kan inte göra annat än att rekommendera grabbarna på Moderna Bil för alla er som funderar på att köpa begagnat. 5 av 5 från mig!
    2021-05-07
    Seriös bilhandlare med bra service och mycket trevligt bemötande. Återkommer gärna, dels för att köpa en bil dels för att sälja.
    2021-05-07
    Sålt en Passat.

Proffsig
    Trevlig
    Serviceminded

Affären sköttes bättre än jag kunde hoppas på, kanon! Kommer rekommendera Moderna bil till andra som vill sälja sin bil på ett bra sätt.
    Tack snälla John! Det värmer att du tyckte om upplägget uppdrag. Du är varmt välkommen nästa gång vi kan stå till tjänst! Abdallah Majeed
    2021-05-05
    Bra service och gott resultat
    2021-05-05
    Sålde min bil genom Moderna Bil Haninge med hjälp av Abbe. Snabb affär utan krångel. Rekommenderas varmt!
    2021-04-28
    Sålde min Q5a via Abbe hos Moderna bil. Affären gick snabbt och smidigt, Rekommenderas!
  • skrev om Mehdi Bembli en del av Moderna Bil Haninge
    2021-04-26
    Very good service, excellent communication, all expectations fulfilled.
    Thanks a lot Ostoja, welcome back again next time we can help you sell your car! // Mehdi, Moderna Bil Mehdi Bembli
    2021-04-22
    Sålde en bil med hjälp av Abbe på moderna bil-Haninge. GRYM service och smidig affär. Kommer rekommendera honom till vänner som ska sälja bil i framtiden! Tack!
    2021-04-20
    They sold my cherished Mini Cooper. Very professional, fast sale and quick payment. They managed every step for me and I am really impressed by everything at this company and the people. Thank you Darin
    Thanks for the beautiful words. I'am really happy that you enjoyed our commission sale service. Abdallah Majeed
  • Peter L
    skrev om Abdallah Majeed en del av Moderna Bil Haninge
    2021-04-18
    Försäljningsuppdrag av vår bil då vi numer har förmånsbil på företaget.
    Abdallah har varit mkt engagerad, kunnig och driven.
    Mkt trevlig i samtliga kontakter.
    Allt gick som förväntat eller snarare ännu smidigare än så.
    Toppbetyg👍
    2021-04-15
    Jag skulle byta företagsbil med leasing. Jag fick väldigt bra bemötande och toppservice! Jag blev väldigt nöjd med affären. Och snabbt gick det.
    Tack för bra jobb.
    2021-04-14
    Sålde en Volvo V40, bra bemötande och bilen var såld efter en vecka och pengarna på kontot som utlovat!
    Vad roligt att det blev bättre än förväntat. Du är varmt välkommen nästa gång vi kan stå till tjänst. Vänliga hälsningar, Abdallah - Moderna Bil AB Abdallah Majeed
    2021-04-14
    Jag sålde min bil genom Moderna Bil Haninge. Jag blev kontaktad av Abdallah då han gav mig ett pris vad de var villiga att ge till mig. Priset accepterade jag. Bra bemötande när bilen lämnades. Blev sedan uppringd när det fanns en kund och blev även där nöjd med samtalet och att Abdallah lyssnade på mina krav. På det hela taget mycket nöjd med affären.
    Tack snälla för dem fina orden. Roligt att du tyckte om upplägget uppdrag. Varmt välkommen nästa gång vi kan stå till tjänst. Vänliga hälsningar, Abdallah - Moderna Bil AB Abdallah Majeed
  • skrev om Moderna Bil Haninge
    2021-04-10
    För ett år sen köpte en mercedes vito 2017 årsmodell . Dagen efter köpet tändes motorlampa. Inom period på 4 månader var bilen ca 10 gånger på verkstadsbesök . Mercedes certifierad verkstad misslyckades alla gånger med att åtgärda felet . ( alla verkstadsbesök inneburit ekonomisk förlust för firman då verksamhet blev drabbat )
    Säljare erbjöd att välja en annan likvärdig bil och betala ut ersättning för en faktura i samband med verkstads besök( denna ersättning var en droppe i havet i jämförelse med alla ekonomiska förluster ) letade och väntade förgäves i över en månad på en likvärdig bil . Fick ingen lovade ersättning och säljare slutade svara på mina samtal och sms .
    Hej Andrei, Jag vill börja med att be om ursäkt över att du känner dig missnöjd. Att du inte har fått svar på dina samtal samt mejl är absolut ingeting vi accepterar på Moderna Bil. Du kan kontakta mig på johanw@modernabilab.se så hjälper jag dig att kolla på ärendet. Tack! Med vänlig hälsning, Johan Westberg, Försäljningschef Moderna Bil Haninge
    2021-04-01
    Väldigt duktig säljare som sköter sitt jobb på bra sätt!
    Tack snälla för dem fina orden och för den fina S90. Du är varmt välkommen nästa gång vi kan stå till tjänst. Abdallah Majeed
    2021-03-31
    Köpte bil nyligen och allt fungerade bra. Trevliga och gav bra information.
    2021-03-30
    Proffsigt bemötande! Gick snabbt och smidigt och jag är supernöjd med bilen!
    Kan varmt rekommendera Rasmus nästa gång det är dags för bilköp!