Henrik Karlsson

Läs vad 144 Läs vad Henrik Karlsson

• Burim S sålde sitt hus med hjälp av Henrik Karlsson en del av MOHV Hyllie

2020-06-09

Gullvik
    Är mycket nöjd med MOHV, rekommenderar stark detta mäklarbolag. Läs mer
  • Kent B köpte sin lägenhet med hjälp av Henrik Karlsson en del av MOHV Hyllie

2020-06-03

Lorensborg
    Bra och tydlig information före och efter köpet. Snabb återkoppling vid frågor. Läs mer
  • Adam I
    Adam I sålde sin lägenhet med hjälp av Henrik Karlsson en del av MOHV Hyllie

2020-06-02

Lorensborg
    Kan vara Sveriges bästa mäklare. Henrik är ärlig, alltid tillgänglig och snabb. Han är mån om att göra sitt allra bästa och att du som kund ska bli nöjd. Läs mer
    Henrik K gillar detta
  • Sergei D köpte sin lägenhet med hjälp av Henrik Karlsson en del av MOHV Hyllie

2020-05-26

Dockan
    We have bought our first apartment in Malmö via an auction with Henrik being the mäklare and he showed himself very honest and transparent in a way he conveyed information between all the potential buyers and the seller. He attended momentarily to our questions associated with the purchase and have been helpful in all aspects of the deal.
    Provided everything goes well with the deal (we are awaiting a formal part-approval from förening right now), I believe it is very likely that we ask Henrik to be our mäklare next time we are at the market. Läs mer
  • Elin W köpte sin lägenhet med hjälp av Henrik Karlsson en del av MOHV Hyllie

2020-05-24

Borgmästaregården
    Jag har köpt en 1:a på 30 kvm i Malmö.

Bemötandet av mäklaren var generellt bra. En situation som dock gjorde mig lite upprörd handlade om bänkdiskmaskinen i lägenheten. Mäklaren påstod att den var fungerande och att den använts av säljaren. När vi däremot träffade ägaren en stund senare så berättade hon att den aldrig har fungerat och därmed aldrig använts. Jag tyckte detta var väldigt konstigt. Det var kanske så att han inte hade någon information om diskmaskinen, men då hade det faktiskt varit bättre att inte säga något alls. Trovärdigheten för mäklaren sjunker en aning i mina ögon.

En annan situation som var lite konstig var dagen efter visningen. Jag blev kontaktad angående mitt intresse av lägenheten. Jag sa att jag var intresserad och var villig att lägga utgångspriset. Då fick jag som svar att säljaren inte säljer lägenheten innan helgen för mindre än 1 100 000 kr. Då kände jag mig såklart tvingad att lägga 1,1 eftersom att jag var intresserad. Alltså lägger jag inte 1,1 så får jag inte lägenheten. Det är förståeligt att säljaren inte säljer för utgångspriset innan ordinarie visning, men det är sättet som mitt intresse blev hanterat på som inte känns bra. Informationen om att säljaren inte säljer för mindre än 1,1 kunde givits till mig direkt när jag blev kontaktad, alltså i samma SMS som frågan om jag var intresserad. Istället för att säga det efter att jag sagt att jag var intresserad av lägenheten. Det känns lite som att mitt intresse blev utnyttjat genom att först fråga om jag var intresserad, för att sedan säga att jag måste lägga mer än jag egentligen var villig att lägga. Jag kände mig lurad.

Jag upplevde även att jag fick fråga mäklaren om mycket. Det var inte mycket som berättades utan att jag fick fråga först. Det är lite tråkigt, det är svårt att veta vad man ska fråga när man köper sin första bostad.

Efter tillträdet till lägenheten upptäcker jag en reva i golvet i hallen. Jag har varit i kontakt med föregående ägare om detta. Jag vet inte om mäklaren haft någon aning om detta eller om föregående ägare undanhållit denna information från mäklaren.

Det är sådana här situationer som uppstår vid en andrahandsuthyrning, när ägaren inte själv bott i bostaden. Mäklaren var noggrann med att påpeka till mig att en andrahandsuthyrning är olaglig och absolut inte får ske, men det är uppenbart att det varit en sådan under säljarens tid som ägare. De har troligtvis fått tillstånd av föreningen att göra på detta sätt, men isåfall förstår jag inte varför jag fick det påpekat till mig ett flertal gånger av mäklaren att man inte får göra så, om andrahandsuthyrning nu är något som är tillåtet i denna förening. Läs mer
    2020-05-29 Henrik K svarar Elin W
    Hej Elin,

Det var tråkigt att höra att du/ni fått en negativ upplevelse från bostadsrättsköpet. Det är såklart alltid tråkigt att ha missnöjda köpare. Jag känner dock inte igen mig i kritiken och kommer bemöta dig på några punkter.

Gällande slutpriset på lägenheten så är det väldigt vanligt att en säljare vill ha ett bud över utgångspris för att avsluta innan en öppen visning. När du la ditt öppningsbud på utgångspriset, så hade bostaden endast varit till salu på Hemnet i 3 dagar, varpå säljaren gav som förslag att hon var beredd att avsluta innan söndagens öppna visning om du ökade ditt bud till 1 100 000kr. Ett förslag som ni accepterade. Möjligheten fanns fortsatt att stå fast vid ert ursprungliga bud men att säljaren då skulle haft chansen till att hålla fler visningar.

Angående bänkdiskmaskinen och revan i golvet så är detta inget jag haft någon vetskap om. Inför varje försäljning så uppmanar vi våra säljare att skriftligen uppge om det finns några kända fel och brister i bostaden som vi kan upplysa dig som köpare om. Då jag innan försäljningen inte fått någon information om att bänkdiskmaskinen inte fungerar, så utgick jag ifrån att den gjorde det. Det är såklart tråkigt att du fått missvisande information under visningen.

Att jag skulle påstått att det ej är tillåtet eller tillochmed olagligt att hyra ut lägenheten i andrahand är helt felaktigt påstående. Antingen har du missförstått/misstolkat något under de samtal vi har haft eller helt fabricerat infon ovan. Informationen kring vem som bodde i lägenheten var tydlig redan vid visningen från min sida, samt från säljaren vid avtalsskrivning.

Känner du att du har fler frågor eller vill framföra ytterligare synpunkter så är du välkommen att kontakta mig på mail eller telefon. Hoppas du trivs bra annars i nya bostaden!
  • Zahra H köpte sin lägenhet med hjälp av Henrik Karlsson en del av MOHV Hyllie

2020-05-16

Almhög
    Vi har köpt en lägenhet och vi har kontakt med mäklaren Henrik Karlsson. Han är fantastiskt. Han hjälpte oss mycket. När hade vi frågor han svarade direkt. Vi är glada och nöjda med MOHV och mäklaren Henrik Karlsson. Tack för allt hjälpt. Läs mer
    Henrik K gillar detta
  • Niclas H sålde sin lägenhet med hjälp av Henrik Karlsson en del av MOHV Hyllie

2020-04-17

2:a
    Fågelbacken/ Slottsstaden
    Sålde en 2:a på 50 kvm.
    Trevlig, hjälpsam, proffsig och noggrann! Har bara positiva saker att säga! Läs mer
  • Morad H köpte sin lägenhet med hjälp av Henrik Karlsson en del av MOHV Hyllie

2020-04-16

Almhög
    En bostad har jeg köpt. Oh salur min bostad med samme maklar. HK Läs mer
  • Ove F sålde sin lägenhet med hjälp av Henrik Karlsson en del av MOHV Hyllie

2020-03-14

Eriksfält/Nydala
    Sålt en lägenhet.
    Henrik är en väldigt trevlig och kompetent mäklare. Bar kol på läget. Henrik verkar drivas av att göra affärer och det gillar jag.
    Henrik levde väl upp till mina förväntningar och hade koll på marknaden, kunderna och priset. Allt perfekt än så länge, fram till kontraktsskrivning och nu skall vi bara göra klart det sista. Henrik är riktigt bra!!! Läs mer
  • Karin G sålde sin lägenhet med hjälp av Henrik Karlsson en del av MOHV Hyllie

2020-02-10

Borgmästaregården
    Sålt min bostadsrätt i Malmö. Henrik är mycket proffsig , snabb och trevlig. Levde upp till mina förväntningar och kan varmt rekommenderas. Läs mer

Senaste försäljningarna

Brobygatan
Brobygatan
Ekholmsgatan
Albinsrogatan
MALMÖ

Andra mäklare hos MOHV Hyllie

Henrik Karlsson
Christina Ovallius (f.d Ljung)
David Kilman