Jacob Edman
Registrerad mäklare sedan 2009
Aktiv på Reco.se sedan 2015
2019-04 - 2020-03
Varför ska man välja dig när man ska göra en bostadsaffär?
För att jag alltid gör mitt yttersta för att du ska få bäst betalt och känna trygghet under hela processen. Jag har lång erfarenhet i branschen och en god fingertoppskänsla för att ta rätt beslut i svåra situationer.

Vad gör du helst på fritiden?
Jag har ett stort fotbollsintresse och är en riktig filmnörd.

Hur ser din drömbostad ut?
Drömbostaden är en 20-talsvilla med välbevarad äldre charm.

Vad vet vi inte om dig?
Jag är duktig på att sjunga! Läs mer

Läs vad 71 Läs vad Jacob Edman

• JOHAN L sålde sitt hus med hjälp av Jacob Edman en del av MOHV Lund

2020-03-29

Löddesnäs
    Jacob sålde vårt hus i Bjärred. Han var snabb, noggrann och professionell genom hela processen och bra på att kommunicera och uppdatera. En riktigt bra mäklare! Läs mer
  • IDA L sålde sitt hus med hjälp av Jacob Edman en del av MOHV Lund

2020-03-29

Löddesnäs
    Jacob sålde vårt radhus i Bjärred. Proffsigt bemötande, inlyssnande kring våra önskemål och mycket kunnig gällande upplägg av försäljning. Jag kan verkligen rekommendera Jacob, trygg och kunnig mäklare som får högsta betyg. Läs mer
  • Jesper B köpte sitt hus med hjälp av Jacob Edman en del av MOHV Lund

2020-03-28

Löddesnäs
    Vi köpte ett friköpt radhus i Bjärred genom Jacob Edman. Vi var på visning söndag och måndag, budgivning och kontraktsskrivning på tisdagskvällen.

Vi kunde inte blivit bemöta på något bättre sätt än vi blev med Jacob, han levde upp till våra förväntning. Opartisk, inlyssnande, tålmodig, tydlig och otroligt proffesionell. Han tog sig tid till att svara på alla våra frågor utan att vara ”säljig” vilket vi tycker ger förtroende. Han lovade ingenting utan bad alltid att få återkomma och fixade snabbt ett samtal med besiktningsman som vi önskade.

Vi kommer verkligen att rekommendera Jacob Edman till våra nära och bekanta. Högsta betyg på allt! Läs mer
  • Sara B köpte sitt hus med hjälp av Jacob Edman en del av MOHV Lund

2020-03-28

• Li L
    Li L sålde sitt hus med hjälp av Jacob Edman en del av MOHV Lund

2020-01-24

Norra Fäladen
    Duktig på att hålla kunden uppdaterad. Lätt att arbeta med. Läs mer
  • Bertil H köpte sin lägenhet med hjälp av Jacob Edman en del av MOHV Lund

2020-01-16

Östra Torn
    Bostadsrätt, Musikantvägen 10B Lund

Bra bemött på alla vi

Mäklaren levde upp helt till mina förväntningar

En mycket bra och sakkunnig upplevelse. Läs mer
  • Fredrik L sålde sin lägenhet med hjälp av Jacob Edman en del av MOHV Lund

2019-10-30

Brunnshög
    Gjorde ett bra jobb för att sälja min lägenhet. Läs mer
  • Valter Karl Arvid A köpte sin lägenhet med hjälp av Jacob Edman en del av MOHV Lund

2019-10-30

Brunnshög
    Köpt bostad. Över lag gott bemötande, var dock sen i att svara vid initial kontakt vilket ledde till viss tidspress inför visning. Läs mer
  • Robert W
    Robert W köpte sin lägenhet med hjälp av Jacob Edman en del av MOHV Lund

2019-10-05

Dalby
    Jag och min hustru köpte en bostadsrätt, vid tillträdesdagen efter att vi erlagt full betalning och ska få nycklarna till bostadsrätten säger säljaren att denne inte har flyttat ut än och att vi därför inte kan få tillträde till lägenheten.

Detta orsakar för oss merarbete, ändring av våra flyttplaner och onödig irritation. Mäklaren Jacob Edman avråder oss från att agera och ge säljaren mer tid att flytta och städa. När väl säljaren hade flyttat hade hen inte städat alls och då informerar mäklaren oss om att det är inte hans problem längre. Även om han förmedlade vårt missnöje till säljaren.

Reklamation av städning är mellan oss som parter.

Mäklaren vidhåller också att han ju inte kunnat veta att säljaren inte hade flyttat och att han därför inte begått något fel. Jag vidhåller att han kunde under de 45 minuter som vi satt på hans kontor på tillträdesdagen åtminstone kunde frågat säljaren om flytten gått bra och vilken städfirma säljaren hade använt vid flyttstädningen.

Hade vi följt vår jurists råd hade vi bytt lås direkt, magasinerat säljarens möbler och tagit in en städfirma för att sen fakturera säljaren.

Detta övertalade mäklaren oss att inte göra för att det skulle bli enklare för alla. Det är möjligt att det blev enklare för honom och säljaren men vi fick senare tillträde till vår lägenhet och får nu ändå processa med säljaren om städning och kostnaden för detta.

Mäklaren har antingen medvetet eller av inkompetens misslyckats med att informera säljaren om dennes skyldighet att vara avflyttad och ha lägenheten städad vid tillträdesdagen.

Mäklaren tar inte ansvar för den uppkomna situationen utan skyller ifrån sig på att säljaren skulle vara imbecill.

Som chef och entreprenör, vilket jag har förmånen att vara, lärde jag mig först av allt att: Har man ansvar tar man ansvar. Träffar skiten fläkten löser man uppkomna problem och sitter inte och skyller ifrån sig.

Jacob är inte mogen uppgiften som mäklare och kan inte hantera oväntade situationer. Det är tråkigt för han är en i övrigt trevlig kille. Läs mer
  • Alexandra R sålde sin lägenhet med hjälp av Jacob Edman en del av MOHV Lund

2019-07-17

Arenaparken
    Sålde min bostad med Jacob's hjälp (Juni 2019). Jacob är en mycket professionell mäklare på alla sätt. Han är lugn, trevlig och väldigt välkomnande, svarar alltid i telefon och på dina frågor, lyssnar på kundens behov och har ett bra upplägg för hur man lyckas med en försäljning. Han har koll på läget! Jag kan varmt rekommendera Jacob för att sälja Er bostad!
    Mvh,
    Alexandra Läs mer