Mäklare Stockholms län Solna MOHV Solna Adam Ulfung
Adam Ulfung
Registrerad mäklare sedan 2012
Aktiv på Reco.se sedan 2016
?
Vad är det bästa med att jobba som mäklare?
Att kunna hjälpa mina kunder med något så viktigt som deras bostadsförsäljning.

Varför ska man välja dig när man ska göra en bostadsaffär?
För att jag ger fullt engagemang i varje affär och lägger ner den tid som krävs för att uppnå bästa resultat.

Hur skulle du beskriva dig själv som mäklare?
Lugn, ärlig och väl förberedd. För mig är det viktigt att att hand om samtliga kunder, såväl säljare som köpare.

Vad gör du helst på fritiden?
Jag föredrar att vara på resande fot, såväl skidåkning som sol och bad. Läs mer

Läs vad 75 kunder tycker om Adam Ulfung

• Michael E
    Michael E skrev om Adam Ulfung en del av MOHV Solna
    Professionell mäklare med realistisk syn på marknaden. Väldigt trevlig och hjälpsam genom hela processen. Det gjorde att jag fick ännu positivare upplevelse när jag fick tag i rätt lägenhet. Hade en lägre förväntning efter att ha stött på mäklare som gör allt för att luras och vrida om bilden av nuvarande marknaden. Läs mer
  • Yvonne R skrev om Adam Ulfung en del av MOHV Solna
    En mycket trevlig, seriös och duktig mäklare. Vi fick hjälp att sälja vår avlidna mammas lägenhet precis som den var utan styling, men med tips om undanplockning m.m. Han jobbar mycket med varje objekt, höll kontakt och vi kunde ringa honom när vi ville. Rekommenderar honom verkligen! Läs mer
  • Fredrik W skrev om Adam Ulfung en del av MOHV Solna
    Adam och jag har haft kontakt under en längre tid gällande bostadsköp. När jag ringde Adam och förklarade att det var skarpt läge då jag sålt min lägenhet tog det inte lång tid innan Adam återkom med flera passande alternativ. Han ordnade visningar och underlättade min köpprocess enormt! Adam är professionell ut i fingerspetsarna, flexibel och förtroendeingivande. En komplett mäklare som jag skulle rekommendera till alla jag känner. Den dagen jag ska sälja min lägenhet är valet av mäklare redan gjort. Tack Adam!
    Mvh, Fredrik Läs mer
  • Kajsa H
    Kajsa H skrev om Adam Ulfung en del av MOHV Solna
    Mycket professionell i sitt bemötande både under visning och i samband med kontraktsskrivning. Har även erbjudit sig att svara på frågor under och efter köpeprocessen. Läs mer
  • Olle
    Olle skrev om Adam Ulfung en del av MOHV Solna
    Jag valde mäklare med omsorg för att sälja min lägenhet i Frösunda. Adam är väldigt lätt att jobba med och gav snabb och rak feedback under hela processen. Det märks att Adam gör allt han kan och jobbar hårt för sina kunder. I en trög marknad såg han till att jag fick nära det pris jag ville ha när andra objekt knappt fick några bud. Jag skulle absolut rekommendera Adam och MOHV Solna till mina vänner. Läs mer
  • Madeleine Ö
    Madeleine Ö skrev om Adam Ulfung en del av MOHV Solna
    Jag köpte lägenhet. Jag uppskattade kommunikationen mycket innan. Dock tyckte jag att det var lite otydligt hur vi skulle genomföra affären med nyckelkvittering etc då vi inte fysiskt kunde närvara - själva pappersformalian som vi skulle sköta från annan ort innan blev rörig.

Vid kontraktsskrivning var han lite flamsig och uttryckte att ”vi hade gott om tid” hela tiden, men påpekade också att vi behövde bli klara så snart som möjligt då han hade en visning efter, vilket gjorde att det inte alls kändes som att han egentligen hade tid.

Jag har tidigare erfarenhet av mäklare hos andra företag och tyckte att allting gick smidigt men upplevde att det inte alltid var så professionellt. Sammanfattningsvis är jag okej med hur allt hanterades, men jag hade inte rekommenderat MOHV till mina vänner. Läs mer
    2018-10-17 Adam U svarar Madeleine Ö
    Hej Madeleine,

Tack för ditt omdöme. Det var tråkigt att höra att ni inte är nöjda med min insats, för mig är det väldigt viktigt att ni är det!

Jag tar självklart till mig av den feedback du gett och kommer arbeta på att vara tydligare i min kommunikation mellan kontrakt och tillträde. Jag tar gärna ett samtal med dig för att lyssna in vad jag kan göra bättre! Har sökt dig per telefon och om du har möjlighet skulle jag vara väldigt tacksam om du vill ringa tillbaka.

Jag arbetar på att ge mina kunder så mycket tid som möjligt och upplever att merparten, av såväl köpare som säljare, upplever att de får just detta. Ibland ändras mitt schema med kort varsel och just i det här fallet fanns det en specifik tid vi behövde bli klara, då det möte jag skulle haft innan vårt med kort varsel blev ombokat till efter. Jag beklagar att ni upplevde att det var ont om tid. Mina uppmaningar om att vi hade gott om tid var enbart väl menat då jag insåg att vi hade mycket mer tid än jag kanske gav skenet av från första början. Inget som ursäktar utan mer en förklaring!

Hoppas att ni trivs alldeles utmärkt i er nya bostad och om det finns något jag kan hjälpa er med i fortsättningen är ni mer än välkomna att höra av er!

Med vänlig hälsning, Adam
  • Tor S skrev om Adam Ulfung en del av MOHV Solna
    Vi hade Adam som mäklare för att sälja våran lägenhet i Solna.
    Ett mycket proffsigt utförande, trevligt bemötande och i slutändan högre vinst på lägenheten än förväntat! Läs mer
  • Reza B skrev om Adam Ulfung en del av MOHV Solna
    Inte första som ger sig! Super bra Läs mer
  • Viktor N skrev om Adam Ulfung en del av MOHV Solna
    Hade väldigt höga förväntningar på Adam som han motsvarade och överlevererade. Kommer anlita honom vid min nästa försäljning också Läs mer
  • Kenneth B skrev om Adam Ulfung en del av MOHV Solna
    Sålt bostad, I stort sett bra hanterat men lite små missar och lång tid för att slutföra med bankerna. Läs mer

Andra mäklare hos MOHV Solna

Adam Ulfung