En del av Moogio - moogio.se
Välkommen till Moogio Lomma!

På Kajgatan 10 i Lomma hittar du Moogio Lomma. Din återförsäljare av Markiser och Gardiner i Lomma med omnejd. Vi hette tidigare Markisen i Lomma men har sedan en tid tillbaka valt att bli en del av Moogio. Detta gör att vi blandar vår långa erfarenhet av solskydd och markiser med hög kvalitet på våra produkter och service.

Vi kan hjälpa dig som privatperson såväl som företagare med gardiner, persienner, markiser eller andra typer av solskydd.

När du besöker vår butik i Lomma möts du av Stefan, Cecilia, Daniel, Bo eller Thomas som jobbar här. Varmt välkommen in till oss.

Läs vad 49 kunder tycker om Moogio Lomma 2

2022-10-10 Verifierad kund
    Vi blev bra bemötta. Dock kunde ni inte hjälpa oss, då varan vi beställde inte fanns längre. Ni saluförde inte det märket längre och alternativet var att man skulle laga markiserna men det gick inte att laga.
    Så lite besvikna blev vi.
    2022-10-04 Verifierad kund
    Superseriösa, bra och trevliga.
    2022-10-02 Verifierad kund
    Alldeles utmärkt service. Uppstår problem åtgärdas det snabbt!
    Mycket tillmötesgående! Härliga killar som fixar snabbt!
    2022-09-17 Verifierad kund
    Bra och kunniga med fin service och hög kvalitet ifrån första möte till montering /mvh Sten och Jeanette
    2022-09-17 Verifierad kund
    Bra säljare och kom med bra synpunkter.
    Dessutom sa han 6 veckor lev men skedde efter 4 veckor.
    2022-09-15 Verifierad kund
    Jag har köpt solskyddsgardiner till 5 fönster och mörkläggningsgardiner till 2. Allt har fungerat bra förutom att ett kulband gick sönder direkt och jag väntar på att få ett nytt levererat inom 4 - 6 veckor. Jag oroar mig lite för att fler kulband kommer att gå sönder och vad det kommer att kosta att få kulbandet ersatt efter det att garantitiden gått ut.

För övrigt måste jag säga att jag är mycket nöjd med att ha kunnat välja bland flera olika färger till mörkläggningsgardinerna. Jag tycker också att solskyddsgardinerna fungerar så som jag tänkt mig - de släpper igenom både ljus och "bild" samtidigt som de dämpar både solljus och solvärme.
    2022-09-15 Verifierad kund
    Säljchef uppfyllde inte våra förväntningar. Det gjorde övriga i personalen därför blev det slutligen ett godkännande.
    2022-09-14 Verifierad kund
    Ett bra utfört arbete som vi är väldigt nöjda med
    2022-09-14 Verifierad kund
    Vänligt och proffsigt bemötande. Markis vid fönster i söderläge.
    2022-09-10 Verifierad kund
    Bra bemötande både vid beställning och leverans/montering.
    2022-09-08 Verifierad kund
    Kontakten med säljaren var mycket god, både vid hembesöket och bemötandet när jag informerade om min erfarenhet av ett köp som inte löpte väl ut. Jag köpte och fick en mörkläggande rullgardin för 3.400 kronor installerad. Den visade sig vara tillverkad av ett material som framkallade starka allergiska reaktioner hos mig och jag fick lov att montera ner den igen. Vid det tillfället hade säljaren semester, så jag kontaktade kundtjänsten som bara konstaterade att jag inte kunde göra någon reklamation, då produkten var måttbeställd. Någon vilja att på goodwill-basis kompensera mig på något sätt visades inte och till råga på allt, så fick jag en ganska "hotfull" betalningspåminnelse trots att jag betalade fakturan i rätt tid. När jag påpekade det, fick jag bara kommentaren "vi noterar detta". Till saken hör att jag för mindre än två år sedan köpt plisségardiner för 27 000 kronor, att jag inte har varit otrevlig i mina kontakter, att jag faktiskt kan förstå att man inte kan kompensera mig fullt ut men att jag hade nog hade förväntat mig ett välvilligare tillmötesgående än bara ett uppriktigt beklagande från säljaren. Att jag inte ger bottenbetyg på detta beror endast på säljarens bemötande. Och att Moogio förmodligen inte blir mitt första val, vid eventuellt kommande behov av liknande produkter eller rekommendationer till andra, är väl ganska självskrivet.

Vänliga hälsningar
    Kerstin Hennig
    Ymers gata 29 Malmö
    2022-08-27 Verifierad kund
    Trevlig servicetekniker kom kl 09:00 på utlovad tid. Gjorde ett snabbt och bra jobb med att byta 4 st markisarmar. Bra bemötande och ett positivt sätt. En representativ person för Moogio.
    2022-08-25 Verifierad kund
    Anlitat Moogio flera gånger och senast gällde det persienner i mitt nya boende.
    Lite strul men de har alltid åtgärdat felen och kommit med ganska kort varsel.
    2022-08-24 Verifierad kund
    Har fått en gammal persienn lagad. Nu är den som ny igen!
    2022-08-21 Verifierad kund
    Helt ok. Monteringen gick smidigt, men vindsensorn blev felinställd. Trevligt bemötande under hela processen.
    2022-08-09 Verifierad kund
    Väldigt bra o proffsigt bemötande från början, slutligen fantastiskt fina lameller uppsatta i vårt stora fönsterparti. Jättebra jobb. Vill verkligen rekommendera er! Tack Gunnel o Christer i Lödde.👍🏻😊
    2022-08-06 Verifierad kund
    Alltid vänligt bemötande.
    Kunniga.
    Markis och zeepscreens
    2022-08-04 Verifierad kund
    Vi beställde en liten ny persienn, samt reparation av 4 befintliga.
    Vi upplevde att säljaren var väldigt reko då han rekommenderade reparation av dessa.
    2022-08-04 Verifierad kund
    Bra och enkel service!
    Allt fungerade jättebra!
    Vi hade gärna sett att det inte tog så lång tid från beställning till dess att persiennerna blev monterade (hade varit bra i en nyproducerad lägenhet med mycket solljus från tidig morgon).
    Annars fungerade allt perfekt och vi är mycket nöjda!
    2022-07-31 Verifierad kund
    Gick direkt till butiken i Höllviken. Blev mycket vänligt bemött och bokade tid med en säljare. Säljaren kom enligt ök och hade prover med sig och tog mått. Han var mycket kunnig och vi fick den information vi ville ha. Montören kom och satte upp lamellgardinerna och plissegardinerna samma dag trots att vi hade beställt vid två tillfällen Allt fungerade utmärkt och vi är mycket nöjda.
    2022-07-30 Verifierad kund
    Jag är helt nöjd med bemätandet från företaget
    Allt fungerade bra.
    Informationen
    Monraget
    Kvalitet och tidplan.
    2022-07-29 Verifierad kund
    Mycket bra bemötande, kunnig personal
    2022-07-29 Verifierad kund
    Utmärkt information i butiken, bra och serviceinriktat säljbesök samt bra och snabb montering.
    Jag är mycket nöjd med markisköpet!
    2022-07-26 Verifierad kund
    Bra service på alla sätt och mycket nöjd med produkterna. Tycker dock att det är dyrt så jag förstår att inte alla har råd med detta....
    2022-07-24 Verifierad kund
    Bra. Jag är nöjd. Kan inte säga något mer.
    2022-07-22 Verifierad kund
    Helt ok
    De kom när de skulle och gjorde vad de skulle..
    Priset på markiserna ligger högt, tycker jag.
    2022-07-22 Verifierad kund
    Väldigt trevligt möte med säljare och montör. Kunniga o korrekta.
    Företaget levererade, som utlovat, till fullo.
  • Björn L
    skrev om Moogio Lomma
    2022-07-21 Verifierad kund
    Levererade en helhetslösning med träpersienner för hela lägenheten. Efter att ha tagit mått och lämnat offert skedde leverans inklusive montage kort efter. Vi är nöjda med resultatet.
    2022-07-20 Verifierad kund
    Bemötandet betyder väldigt mycket gjorde allt för man kände sig trygg o glad att man gjorde ett bra val vi köpte Persienner och det blev så bra. Nu är jag inne på att få en bra snygg gardin som håller ljudet från trafiken borta kommer att varmt rekommendera Moogio.👍
  • 2022-01-26 Insamlad av företaget
    Köpte balkongskydd. Moogio höll avtalade tider och jag blev bemött på ett bra sätt.
    Hej Marie,

tack för ditt omdöme och för att du tog dig tid att recensera.
  • 2022-01-18 Insamlad av företaget
    Mycket bra bemötande. Höga förväntningar, som uppfylldes relativt väl. Vi köpte solskydd inomhus, både lamellgardiner och plisségardiner, samt en pergola. Pergolan fungerar egentligen bra, men vid ett kraftigare regn i somras hann inte vattnet rinna av så det bildades en rejäl vattensamling som vi med stor möda lyckades tömma. Detta fungerade sämre än vår förväntan och vi är nu rädda att lämna pergolan ute på natten sommartid (vintertid är den givetvis alltid infälld), vilket begränsar vår användning.
    Hej Pernilla,
    tack för att du delar med dig tog dig tid att skriva ett omdöme
    2022-01-03 Insamlad av företaget
    Bytte duk på min markis.
    Mycket nöjd med det väl utförda jobbet.
    Hej Karl,
  • 2021-12-15 Insamlad av företaget
    proffsiga, initiativrika och duktiga killar
    Hej Margareta,
  • 2021-12-13 Insamlad av företaget
    Bra service o levererade i tid.
    Hej Henrietta,
  • 2021-11-24 Insamlad av företaget
    Mycket bra bemötande såväl i butik som när montören kom hem och satte upp rullgardinerna. Snabbt, smidigt och proffsigt.
    Hej Magnus,
  • 2021-11-22 Insamlad av företaget
    Hjälpsam och trevlig peronal!
    Min förväntan och anledning att vi åkte till en fysisk affär var för att få förståelse av plissen som vi hade fått offert på, vilket utseende den hade, hur den fungerade och vilka material och färger det fanns att välja bland (inklusive metall fästen) Det fanns inte tydligt på web sidan.
    Vi hade försäljare (mkt trevlig) hemma hos oss och då var moogio märket rekommenderat, och det var det vi fick offert på. Upptäckte att man sålde andra märken som jag hade kunnat vara intresserad av. De var dyrare men priset var inte det viktigaste för oss.
    För oss var det viktiga att de skulle funka bra för båra fönster (20-tals hus), snyggt utseende och smidigt köp.
    Vi köpte pliseerna som vi fått offert på. Vi är nöjda med dem, men om jag hade fått välja igen, hade jag valt en annan färg på fästet och antagligen ett annat märke. Fästet fanns inte i butiken så jag köpte utan att inse att loggan var röd och att färg kombinationen inte var helt min önskan. En annan detalj var att jag blev uppringd av någon på "finans" som sa att om vi skulle ha dem så fick vi godkänna offerten snart. Det var ingen sälj person och det kändes lite konstigt.
    Hej Martina,

tack för ditt omdöme och för att du tog dig tid att skriva här. Vi har 30 dagar på våra offerter och ringer till våra kunder innan sista datum för att säkerställa att man kan använda det erbjudande vi lämnat i offerten. Det brukar vara samma person som lämnar offert som sköter uppföljningen. Vi tar dina tankar med oss i vårt fortsatta arbete
  • 2021-11-12 Insamlad av företaget
    Bra produkter och kunniga installatörer
    Hej Maria,
    tack för ditt att du tog dig tid att dela med dig av din upplevelse. Vad roligt att du känner dig nöjd.
  • 2021-11-08 Insamlad av företaget
    De är lätta att ha att göra med. Lätt att boka tid, kommer när de sagt, gör det som överenskommits.
    Hej Kristina,
  • 2021-11-04 Insamlad av företaget
    Då markiskappan skulle vinterförvaras gick inte skruvarna till den att lossa med vanlig skruvmejsel. Väde oss då till Moogio Lomma som erbjöd sej att komma och lossa skruvarna utan
    kostnad. Det tackar vi så mycket för!
    Måns & Karin👍🙏🏻
    Hej Karin,
    2021-11-04 Insamlad av företaget
    Bra service och bra bemötande. Bra arbete utfört. 👍
    Hej Maud,
  • 2021-11-04 Insamlad av företaget
    Bra service, trevlig personal, går gärna dit igen.
    Hej Peter,
    2021-11-02 Insamlad av företaget
    Köpte solskydd till fönster inomhus. Bra bemötande, och slutesultater blev jättebra! Enda negativa varven felmätning så my gardin fick beställas vilket innebar längre väntetid.
    Hej Anna,
  • 2021-10-27 Insamlad av företaget
    Stefan har gett positivt bemötande vid alla kontakter.
    Montören som var hos oss senast var duktig och gjorde ett bra jobb
    Hej Göran,
  • 2021-10-26 Insamlad av företaget
    Trevliga och rara och duktiga hantverkare,
    fel kan vi alla göra, men det tar längre tid att realisera beställning
    Hej Kirsti,
    tack för ditt omdöme och för att du tog dig tid att dela med dig av din upplevelse
    2021-10-25 Insamlad av företaget
    Leverans skedde inom utlovad tid.

Bra montage.
    Hej Ove,
  • 2021-10-13 Insamlad av företaget
    Det uppstod ett fel i beställningen, men blev uppklarat på bästa möjliga sätt!Tack
    Hej Birgitta,
    tack för ditt omdöme och för att du tog dig tid att dela med av din upplevelse
  • 2021-10-09 Insamlad av företaget
    Snabb leverans och väl utförd montering av persienner.
    Hej Gunilla,
  • 2021-08-22 Spontant omdöme
    Allt började fel med att jag inte fick offert på Mail, kollade även min skräppost. Hörde av mig efter 3 veckor och säljaren sa att han visst skickat. Efter mycket om och men kollade han upp o då har deras system problem med hotmail adresser.
    Trots det gick vi vidare, men ändrade till annan variant av markis.
    Sen kom installationen, då har säljaren glömt ta med att vi skulle ha solsensor. Och det var jag riktigt noga med att säga.
    Ja det var ju restat,, så 11 veckor leverans.
    Hör ingenting, ringer på 11:e veckan. Säljaren har semester o får prata med annan. De har tydligen problem med leverantören, kunde man inte fått den infon från dem innan?!
    Förstår inte att man inte försöker få en positivt slut på en affär, när det redan gjorts misstag av företaget.
    Nu är det försent, fortfarande ingen solsensor! Rekommenderar inte detta företag!!!
    Hej Emelie,
    tusen tack för att du tagit dig tid att skriva ett omdöme.
    Vad tråkigt att din upplevelse med oss inte blev bra. Vi tar till oss detta, det är vår absoluta ambition att kunden ska vara informerad hela vägen från order till färdigställande.