More Sailing

More Sailing

Välkommen till More Sailing - Seglingsresor för alla!

Hos oss kan du välja mellan en rad olika resmål såsom Kroatien, Grekland, Italien eller Karibien. Vi vänder oss till dig både som nybörjare eller mer erfaren seglare. Hyr din egen segelbåt och njut av friheten eller välj att segla med besättning och luta dig tillbaka.

Vi skräddarsyr resan med familjen, företaget eller kompisgänget. De seglingar som görs består oftast av grupper som firar födelsedagar, bröllopsresor eller andra typer av högtider.

Du kan även köpa din egen segelbåt hos oss på More Sailing. Upplägget är enkelt. Du köper båten som du seglar med under semester och resten av året hyrs den ut till andra seglingsfantaster för att finansiera ditt köp. Varmt välkommen att kontakta oss för mer information om hur du vill lägga upp ditt nästa äventyr.

Läs vad 73 kunder tycker om More Sailing 2

• 2022-04-06 Spontant omdöme
    Kul resmål, fantastisk upplevelse, kunde varit lite mer seriöst organiserat på plats därav 4/5
  • 2022-04-06 Spontant omdöme
    Trevlig resa, inget jag gör om kanske!
  • skrev om More Sailing
    2022-04-04 Spontant omdöme
    Jag kan å det varmaste rekommendera more sailings seglingsresor.

Den tio dagars resa i Karibien som min man och jag nyligen upplevt blev ett minne för livet. Varje dag upplevde vi så mycket att det känns som att vi måste ha varit ute och seglat i en månad för att hinna uppleva allt detta. Och det samtidigt som det inte vid något enda tillfälle under seglingen fanns någon stress.

More sailing har tagit hand om oss hela vägen. Från första kontakt, genom den snåriga skogen av administration som rådde pga covid vid tillfället, till det personliga, omtänksamma och proffsiga omhändertagandet ombord.

Vi har fått uppleva allt det där man bara tror bara finns i glättade broschyrer; att ligga för ankar i en turkosblå vik där man kan simma i land till den korallvita stranden där kokospalmerna vajar, se delfiner som simmar och leker framför fören, njuta av en nygrillad lobster på en Karibisk strand i den tropiskt ljumma natten, dricka en Piña Colada på "Happy Island" tillsammans ett gäng härliga människor som man just lärt känna medan solen går ner bakom Union Islands höga siluett, se stora sköldpaddor, fiskar i alla de färger och till och med stingrockor, stå till rors på en 22 tons segelbåt med öppen horisont åt såväl väster som öster, få syn på en val som blåser sin kaskad som en hälsning till oss, bada, bada och bada i det underbart sköna vattnet, äta solmogen mango till frukost och njuta av den ena goda lunchen efter den andra ombord på en båt som inte bara tar sig fram för segel, men också rymmer alla tänkbara bekvämligheter.

Det var som en fantastisk dröm.

Men alla härliga bilder jag har kvar vittnar om att det var en sanndröm som jag nu kan drömma mig tillbaka till,
  • 2022-01-31 Spontant omdöme
    Bästa semestern i Karibien!
    Klimatet, snorkling, kritvita stränder med turkosblått vatten men hade inte blivit så bra utan Sam och Viktor.
    Sam hade full koll på den stora katamaranen och manövrerade skickligt och tryggt fram till våra bojar, och maten Viktor, restaurangklass, nybakade Scones, pannkakor och färsk frukt till frukost för att inte tala om luncherna, mycket god mat.
    Kan varmt rekommendera More sailing
  • 2022-01-29 Spontant omdöme
    Stort tack More Sailing och stjärnorna Felicia & Viggo för en fantastisk seglingsresa i Karibien 🌟
  • 2022-01-25 Spontant omdöme
    Resornas resa! Vi firade nyår 2022 i Karibien med More Sailing och värdparet Olof och Sam. De bjöd oss på en oförglömlig resa med magiska platser, god mat, mycket skratt och stor variation! Det ena dagen var inte den andra lik. More Sailing överträffade alla förväntningar. /Maria
  • 2022-01-24 Spontant omdöme
    En oförglömlig resa till Karibien fick vi tack vare Sam och Viktor!
    Sam tog oss fram på ett föredömligt sätt mellan Karibiens öar. Vi fick uppleva det man bara drömt om tidigare……att bla sitta på en strand i månskenet och äta hummer slår det mesta. Snorkling i världsklass bjöds det på också. Fantastisk miljö att vistas i. Viktor gjorde fantastisk mat åt oss, gott och omväxlande med fina råvaror. Bästa hotell frukosten med nybaktbröd och fantastiska luncher varje dag.
    Toppen fin båt att åka med och att bo på Lagoon 52
    Kommer definitivt att resa med More Sailing igen!

Karibien 2022-01-11
  • JENS R
    skrev om More Sailing
    2022-01-17 Spontant omdöme
    Seglade över Atlanten med Moresailing 21/11 till 11/12. Hade en fantastisk upplevelse som jag aldrig kommer att glömma, gör gärna om det igen. Är det någon som är sugen på att göra denna resa, tveka inte bara gör det.
  • 2021-10-07 Spontant omdöme
    Underbar seglingsresa! Jag har aldrig seglat men har blivit helt frälst. Själva konceptet att få segla mellan dom genuina öarna i Grekland, bada i laguner äta frukost och lunch på båten som smakade underbart och att man lägger till vid en ny liten by varje
    Kväll som man kan utforska och äta en god Grekisk middag, på en mysig restaurang. Jag seglade mellan 18-25
    September 2021. Dessutom var alla personer helt underbara på båten😂jag har inte skrattat så här mycket på flera år. Den här
    resan blir ett
    Minne för livet.
  • 2021-10-07 Spontant omdöme
    En fantastisk segelsemester för en som ogillat segelbåtar och seglare många år 😉men denna tripp till croatien var fantastisk och en supertrevlig personal på båten och har nog sällan känt mig så avkopplad ifrån all stress hemma .
  • 2021-10-07 Spontant omdöme
    V 39. Kroatien. Pulp Fiction (katamaran) Underbart. Sol, värme, vindar och hav, underbara gamla byar och städer. Fantastiska frukostar och luncher, goda middagar i hamnstäderna (byarna) en perfekt avslutning på sommar.
    En eloge till skeppare Jesper, och värdinnan Maya (som fixade frukostarna och luncherna)
    Vi ses om något år.
  • 2021-09-23 Spontant omdöme
    Vill bara än en gång tacka för en helt underbar vecka! Besättningen Olof, Helena och Dhalida är helt fantastiska människor som verkligen förgyllde vår vecka. Båten var fin och kändes lyxig, jag älskar att bo på båt. Maten var otrolig! Vällagat, fina råvaror, gott, alltid fint upplagt, bättre än lyxhotell!
    Det här är topp 5 en av de bästa semestrarna jag haft!!
    //Anette & Anders
  • 2021-09-17 Spontant omdöme
    Tusen tack för en helt fantastisk seglingsvecka! Vilka upplevelser, fantastiska övernattningar i små sagolika hamnar. Magiskt god mat, bad och bus, ett så härligt team på båten. Vår skeppare och värdinna, Jesper och Maya gör upplevelsen till någonting utöver det vanliga! Tusen tack, vi syns snart igen!
  • 2021-09-15 Spontant omdöme
    En av de bästa resorna jag varit på. Sol, hav, segla och mycket god mat. Vår skeppare och värd, Wille och Linda, var fantastiska och tog oss till den ene underbara hamnen efter den andra. Extra stort plus för Lindas Mat!
  • 2021-09-08 Spontant omdöme
    En underbar segling i Kroatien med vår härliga kock Louise och skeppare Håkan! Skapade stor trevnad på båten!
  • 2021-09-05 Spontant omdöme
    En resa som glatt överraskade till det positiva! Kan varmt rekommendera att göra denna typ av resa och med More Sailing. Kommer bli fler gånger för mig.
  • 2021-08-30 Spontant omdöme
    Vi var ett glatt gäng på 6 personer från Norrland utan någon större seglingsvana, som såg fram emot att få uppleva Kroatien och umgänge. Själva seglingen och personalen på plats (Kapten/värdinnan) överträffade våra förväntningar med råge. Kan varmt rekommendera alla som inte tidigare prövat att segla med more sailing. Det fanns vissa problem vid själva flygtransporten ned/hem men det skall inte ta något ifrån själva resan!
  • 2021-08-30 Spontant omdöme
    Hade en av mitt livs bästa veckor ombord på Mrs Robinson i Kroatien. Sällskapet, värdarna, maten och miljön var fantastisk!
  • 2021-08-26 Spontant omdöme
    Kroatien, Trogir 2021-08-14-2021-08-21
    Stävade vi ut med Lagoon 42, Pulp Fiction.
    Vi fick se många fina platser och hamnar och bada i det härliga fina, klara vattnet. Vilka upplevelser vi alla haft.
    Tack Kelly för din fantastiska fina mat och det fina upplägget det fick oss att bli hungriga fast det var så varmt.
    Och goda viner och ölen som det verkligen inte snålades på.
    Tack Sebastian för din pedagogik i hur man kan segla en katamaran det uppskattades verkligen. Nu ska du bli polis och vem vet kanske kan vi få ihop en framtida resa igen med er två som värdpar.
    Resan var helt enkelt världsklass och vi kommer definitivt rekommendera More Sailing.
    Keep up the good work!!
    Från Familjerna Birgitta, Göran & Erik Hedman, Stephanie Bissler, Åke, Oliver & Nicole Navin och Felicia Hansson
  • 2021-08-23 Spontant omdöme
    En fantastisk vecka i kroatien tack vare vår crew: Sebastian, Viggo och Minna, kunniga seglare, engagerade, serviceinriktade och med stora hjärtan!
    Bra vindar ibland men det råder vi ju inte över men tillräckligt bra för att rankas mycket högt i mitt minne!
    Börjar man gråta av glädje är det ett tecken på att man mår så bra det går att må.
    More 55 är en bra seglare, en riktigt snygg båt och som sagt med en besättning som var absolut strålande!
    Tackar ödmjukast!
  • 2021-08-17 Spontant omdöme
    Fina båtar, härlig segling med en fantastisk besättning i form av skepparen Linnea och värden Ines som verkligen gjorde vår resa minnesvärd och avkopplande. Tack för en av mina bästa semesterveckor någonsin!
  • 2021-08-16 Spontant omdöme
    En helt underbar vecka i Kroatieni början av augusti, en härlig seglats under ledning av vår helt makalösa skeppare Linnea och vår strålande värd/kock Ines, som överträffade sig själv varenda måltid med ständigt nya och himmelskt goda kreationer.
    Jag kan verkligen rekommendera More Sailing för den som också är sugen på att komma iväg - bättre reseupplevelse har jag inte haft, allt var perfekt från start till mål. Fem stjärnor av fem. https://www.moresailing.se/
  • 2021-08-03 Spontant omdöme
    Har seglat med More Sailing i Kroatien. Helt fantastiskt. Att kunna välja på att bara koppla av eller att vara delaktig i seglingen är en riktig frihet. Detta kommer jag att göra igen!
  • 2021-08-02 Spontant omdöme
    Har seglat med More Sailing i Kroatien för femte gången nu och det är en upplevelse jag starkt kan rekommendera. Förutom det underbara med Kroatiens ö-liv så är More Sailing riktigt bra på att ge mig en fantastisk semester!
  • 2021-07-31 Spontant omdöme
    Helt fantastiskt upplevelse vid vår segling i Kroatien 17-24/7 2021 . Fantastiskt personal ombord Sam och Linnea tog hand om oss och gjorde vår vecka riktigt fin. Mkt fina platser och mkt god mat och dryck ombord🌺 Kan varmt rekommendera more sailing som gett en mkt bra service.
  • 2021-07-28 Spontant omdöme
    Var på seglingsresa i kroatien 17-24/7 på en lagoon 42. Allt har varit helt perfekt. Trevligt mottagande på flygplatsen och bra transfer till båten. Helt underbar besättning m Henrik, Isa o Maja. Fått helt underbar mat under hela resans gång.
    Besökt underbara badvikar o trevliga hamnar och fått tips om vad som kan vara sevärt att göra när vi lagt till.
    Vi kan bara rekommendera More Sailing. Som grädde på moset, fick vi träffa nya bekantskaper, som förgyllde resan ännu mer. Tack Norrtälje gänget och skellefte borna. Kramar Karin o Bengt från Malmö
  • 2021-07-26 Spontant omdöme
    Riktig bra och roligt sätt att se Kroatiens skärgård som varmt kan rekommenderas! God och vällagad mat ombord, och en skipper som verkligen brydde sig om att vi skulle få både ha det bra och se mycket. Och för oss som också var intresserade av själva seglingen fick vi en engagerad genomgång om hur båten fungerar, med tampar, vindar osv.
  • 2021-07-20 Spontant omdöme
    Bättre semester kan jag inte tänka mig! Fantastisk personal på båten, samt god mat under resan, samt att man fick uppleva så många ställen under en resa var helt underbart, även fast man fick verkligen slappna av så var de alltid så kul och spännande att vara på havet och på resande fot under hela veckan! Skulle verkligen rekommendera denna resa till nära vänner och bekanta!
  • 2021-07-10 Spontant omdöme
    En vecka i Kroatien med bästa vänner och en Skipper (Linnea) och Värdinna (Elin) som skötte allt 100% gjorde detta till en av de bästa semestrar vi någonsin haft.
    Kan varmt rekommendera More Sailing!!!
  • 2021-07-08 Spontant omdöme
    Fantastic experience from start to finish. The personnel on the the boat were excellent.
  • 2021-07-06 Spontant omdöme
    Reste för 1.a gången med More Sailing till Kroatien. Underbar vecka på en Lagon 45:a. Perfekt för oss som var 8 personer och vi hade skeppare och värdinna. Utmärkt med socialt utrymme, alla fick plats att sitta och äta, Vi kunde segla, umgås ,bada och verkligen njuta av semestern. Eftersom detta var vår 6:e gång till Kroatien så hade vi högt ställda förväntningar. Och vi säger bara det, aldrig någon annan arrangör! More Sailing är BÄST!
    Tack Linnea och Elin för allt ni gjorde för oss!
  • 2021-06-28 Spontant omdöme
    Jättebra företag/resa för barnfamiljer som för ungdomar och för äldre. Kunnig och trevlig personal som utformar resan utefter kundens önskemål och behov på plats.
    Allt gick väldigt smidigt till och man kände sig väldigt bra omhändertagen.
    Man fick välja om man ville hjälpa till att segla eller bara sola och götta sig på båten.
    Väldigt trevligt koncept som ger mycket för pengarna och man får se fantastiska öar, hamnar, badställen. Rekommenderas varmt!
    Jag åkte till Kroatien 2020 och 2021.
  • 2021-06-28 Spontant omdöme
    Härlig seglingsresa i Kroatien under midsommarveckan! Vi reste två vuxna och fyra barn i åldrarna 5-17. Alla hade något att göra hela tiden och vi blev så väl omhändertagna av skeppare Isa och värdinnorna Louise och Ida! Fantastiskt god mat både på båten och i hamn. Vi besökte underbara turkosa badvikar där vi snorklade med mängder av fiskar och på kvällarna fick vi uppleva fantastiska små städer. Detta är ett minne för livet! Så värt!
  • 2020-10-06 Spontant omdöme
    Nyligen hemkommen från 1 veckas katamaransegling i Kroatien och wow vilken vecka det blev! Min livs bästa semestervecka! Finns inget att klaga på. Fantastisk mat, mysiga öar och trevlig segling. Ett stort tack till skeppare Viktor & värdinna Felicia som gjorde veckan oförglömlig! Kan verkligen rekommendera More Sailing till alla!
  • 2020-10-01 Spontant omdöme
    Första seglingen någonsin för vårt sällskap! Helt fantastisk resa! Fem av fem får den. Fantastisk god mat och mycket dryck. Trevliga båtvikar (har ändå rest mycket i Kroatien..)! Skepparen och värdinnan var riktigt tillmötesgående. Även restaurangerna i hamnarna var kanon. Detta vill vi gärna göra om.
  • 2020-09-22 Spontant omdöme
    Har precis kommit hem från min absolut bästa semester!
    Jag har tillsammans med 5 kompisar seglat en vecka i Kroatien.
    Allt har varit över förväntan.
    Besättningen! Vilka stjärnor.
    Resmålet
    Maten på båten
    Hela konceptet
    Kan verkligen rekommendera More Sailing som researrangör.
  • 2020-09-22 Spontant omdöme
    Vi har haft en helt underbar vecka i Kroatien! Har fått se fantastiska hamnar, ätit toppen-god mat, fått leka i vattnet :-) Tack Gustav och Felicia för att ni satte x-tra guldkant på resan!
    Vi kommer absolut att komma tillbaka. Kan varmt rekommendera More Sailing
  • 2020-09-22 Spontant omdöme
    En magisk resa i Kroatien med den bästa besättningen, fantastisk god mat och helt underbara och varierande ställen och segling varje dag. Skratt, samtal, reflektion och en topp 3 semester som jag aldrig kommer att glömma
  • 2020-09-15 Spontant omdöme
    Vi hade en galet bra vecka i kroatien. Nya upplevelser och hamnar varje dag. Super trevlig personal, som såg till att vi hade allt vi behövde. Bästa resan jag gjort. Kommer garanterat att boka igen!
  • 2020-08-26 Spontant omdöme
    Vilken fantastisk vecka vi hade med More Sailing i Kroatien. Maten vi fick ombord var toppen och värdparet lika så. Man blev verkligen bortskämd och hade det så avkopplande! Att man dessutom fick möjlighet att ha badstopp när man ville och att komma till olika mysiga byar varje kväll var perfekt. Att vi kommer tillbaka är ingen tvekan och vi kan verkligen rekommendera More Sailings segelresor. <3
  • 2020-08-23 Spontant omdöme
    Mycket bra och underbar vecka i Kroatien, trevlig båt, bra skeppare och fantastiska värdinnor. Bra mat och möjlighet till att se många platser, bada i havet, umgås och ha skoj.
    Dock inte så mycket segling, då vinden blåste bort.
    Mycket prisvärd upplevelse - kan verkligen rekommenderas.
  • 2020-07-28 Spontant omdöme
    Härlig resa i Kroatien med segling, nya hamnar och platser varje dag, god mat, trevlig personal och helt underbart. Det bästa sättet att få njuta av Kroatien. Rekommenderas till 100%.
  • 2020-03-18 Spontant omdöme
    En fantastisk seglingsresa i Karibien i januari. Mycket kompetent skeppare och en fantastisk kock, vi fick många oförglömliga luncher. Väl avvägt upplägg med kortare och längre distanser. Otroliga platser framförallt i Grenadinerna. En minnesvärd taxiresa till ett vattenfall på St Vincent.
  • 2020-03-08 Spontant omdöme
    Nyår på segelbåt i VästIndien, vad kan vara mer minnesrikt?

Inte mycket!

Vädret, vattnet, vinden, vågorna, värdparet och vännerna vi fick - allt gjorde resan till en toppupplevelse !

Vi rekommenderar MoreSailing!
  • 2020-03-02 Spontant omdöme
    Efter en lyckad segling i Kroatien för ett par år sen vågade vi i år på oss en segling i Karibien. Helt fantastiska 10 dagar ombord med god mat, trevligt värdpar och nya otroliga platser och utflykter varje dag. Ett mycket bra koncept att upptäcka platser runt om i världen med erfaren och omtänksam personal ombord. Dock lite mycket överfart i början för att komma till de fina sandöarna. Bättre att utgå från St Lucia ist för Martinique.
  • 2020-03-02 Spontant omdöme
    Vår drömsemester gick helt uppfyllelse , en trygg kapten som gav tydliga instruktioner så att alla ombord kunde delta efter förmåga. En rar och omtänksam värd som kunde på ett flexibelt sätt ordna fantastiska frukostar och luncher till oss alla utifrån våra önskningar om vegetarisk och kryddig nivå. Ett fantastiskt koncept att få chansen att uppleva ny segling utanför ens egna farvatten med svenska besättning. Skönt o slippa tänka på transfers och klarering etc.
  • 2019-10-20 Spontant omdöme
    Fantastiskt att kombinera en aktiv semester med en härlig lyx med god mat & dryck och minnen för livet.
  • 2019-10-01 Spontant omdöme
    Efter tredje resan med MoreSailing har sparandet börjat för den fjärde. Är mer än nöjd med detta företag! Så proffsiga! Alltid välorganiserat med supertrevlig personal, både före resa och under själva seglingen. Var 2015 i Kroatien, 2018 i Karibien och nu 2019 i Kroatien igen. Om du tvekat att boka resa - sluta! Du har inget att oroa dig över. Det är prisvärt och proffsigt.
  • 2019-09-30 Spontant omdöme
    Just hemkommen från Grekland.
    Underbar vecka. Skeppare och värdinna gjorde veckan till ett härligt minne.
    Nästa år vill vi testa Italien!
  • 2019-09-29 Spontant omdöme
    Vi är helt nöjda med vår seglingsvecka i Kroatien och kan verkligen rekommendera detta till er som tröttnat på stranden och vill göra ngt mer. Just Kroatien passade oss som inte är så seglingsvana med lagom långa dagsetapper med stopp för lunch och bad på dagen och sen vidare för till en hamn där var och en fick ”egentid”.
    Besättningen skötte om oss väldigt bra med god frukost och lunch och lagom mycket arbete vad gäller seglingen, alla som ville seglade båten kortare eller längre stunder.