Rekommenderat företag 2016 - MotorMäklaren
Rekommenderat företag 2015 - MotorMäklaren

MotorMäklaren

Liljeholmstorget Galleria, plan 1, 117 63 Stockholm — Visa karta

Välkommen till MotorMäklaren!

Vår idé är enkel, att erbjuda ett modernt sätt för bilaffärer. Med unika metoder och ett stort servicefokus hjälper vi dig att få en lite bättre affär när det är dags att byta bil.

Genom ständiga förbättringar närmar vi oss marknadsledande kvalitet när det kommer till att sälja sin bil. Kontakta oss om du vill slippa strul och ångest! Som bonus ger vi dig också bättre betalt än bilhandlare och auktionstjänster.
Lör-Sön: 10:00-18:00

Läs vad 80 kunder tycker om MotorMäklaren

• Sandra E
    Sandra E skrev om MotorMäklaren
    Jag lämnade in min bil en torsdag, den tvättades och fotades och lades ut söndagen, och måndagen var bilen såld! Helt otroligt!!! Jag är grymt nöjd!! :-)
  • Rickard K
    Rickard K skrev om Köpare en del av MotorMäklaren
    Alles gut!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Tariq M
    Tariq M skrev om Uppdragsgivare en del av MotorMäklaren
    Hej , jag va mycket nöjd med affären, det gick gick jätte snabbt och sälja bilen
  • Greta K
    Greta K skrev om Köpare en del av MotorMäklaren
    Skitdåligt o dyrt. Hälsn Tapio
    2016-10-09 MotorMäklaren svarar Greta K
    Hej Tapio! Har du kanske blandat ihop oss med en annan tjänst? I vårt system hittar jag att du har köpt en Volvo C30 av oss. Det låter konstigt att du köpte bilen om det var skitdåligt och dyrt. Vi har inte tagit emot några klagomål efter affären. Är något fel på bilen? Ring oss gärna så reder vi ut det! Mvh Christian
  • Advokatbyrån Hellgren L
    Advokatbyrån Hellgren L skrev om Uppdragsgivare en del av MotorMäklaren
    Mycket trevligt och proffsigt bemötande. Uppdraget skötte de mycket bra och smidigt.
  • Daniel R
    Daniel R skrev om Uppdragsgivare en del av MotorMäklaren
    Trevligt bemötande. Kunnig personal. Levererade vad de lovade.
  • Lena B
    Lena B skrev om Uppdragsgivare en del av MotorMäklaren
    Ok bemötande något dålig uppföljning
    2016-10-09 MotorMäklaren svarar Lena B
    Hej Lena! Tack för din feedback. Vi tar till oss det och ska anstränga oss att bli bättre i framtiden! Du får väldigt gärna skicka ett email till kontakt@motormaklaren.se och berätta mer om hur du upplevde vår uppföljning. Gärna förslag på hur vi kan förbättra oss. Som tack bjuder vi dig på en biltvätt i vår nya butik i Liljeholmstorget Galleria! Mvh Christian
  • Thomas W
    Thomas W skrev om Köpare en del av MotorMäklaren
    Det bar lätt att ha göra med Motor Mäklaren och bilen kunde leveras omgående och de bytte in vår gamla bil till ett bra pris.
  • Jessica
    Jessica skrev om MotorMäklaren
    Blev grundlurad av bilförsäljare. Vi köpte tyvärr en passat, som i efterhand visat sig vara full med hundhår, påstådd vara nyservad vilket inte var sant, (visade det sig när vi själva lämnat in bilen) skador i framvagnen samt diverse andra skador trots att bilen ska ha gåtts igenom och skulle vara felfri. Efter mycket om och men och efter att vi fått vara en jävla pain in the ass så tog dom på sig kostnaden av framvagnen, som vi själva fick ordna med verkstad osv. Vi fick dessutom själva ordna med rekond av bilen eftersom det inte var gjort. Resten av alla kostnader som den här bilen åsamkat oss har vi själva fått stå för. Han lurade skiten ur oss som sagt och vi har lärt oss av vårat misstag. Dubbelkolla allt 5 ggr och lita inte på vad bilförsäljare säger, dom vill bara åt sin provision. Skulle aldrig rekomendera denna bilförsäljare till någon.
    2016-06-21 MotorMäklaren svarar Jessica
    Hej Jessica! Tack för din ärlighet. Vi har absolut ingen avsikt att lura dig. När ni kontaktade oss förra sommaren så ersatte vi kostnaderna för alla era anspråk. Jag upplevde då att vi valde den lösningen som ni själva önskade. Vi ber igen om ursäkt för att dessa fel hade gått obemärkta i fordonstesterna och vi tar fortfarande fullt ansvar för dem. Vi jobbar ständigt på att förbättra dessa tester. Servicehistoriken är nyheter för mig, enligt mina uppgifter hade den servats på Lagerstedts som ska vara en välrenommerad firma. Eftersom ni fortfarande är missnöjda med oss bjuder vi er på en till rekonditionering hos Bilvårdsspecialisterna som goodwill-kompensation. Ni är välkomna att ringa dem och boka en tid så står vi för notan. Om ni är missnöjda med bilen kan vi självklart titta på en hävning så att ni kan köpa en annan bil! Vårt kärnvärde är att kunden står i centrum, vi är ledsna att ni inte fick den upplevelsen. Mvh Christian
    Joacim G gillar detta
  • Jonas N
    Jonas N skrev om Uppdragsgivare en del av MotorMäklaren
    Snabbt, effektivt och trevligt!
  • Massoud H
    Massoud H skrev om Köpare en del av MotorMäklaren
    Jag är ganska nöjd med affären, mycket trevligt bemötande samt snabb återkoppling. Var lite oklarheter under själva affären som skulle kunna reda ut under ett tidigare skede
  • Joakim H
    Joakim H skrev om Köpare en del av MotorMäklaren
    Väldigt bra service och trevliga säljare. Är mycket nöjd
  • Christian I
    Christian I skrev om Uppdragsgivare en del av MotorMäklaren
    Smidig, snabb och bra tjänst. Väldigt skönt att slippa hålla i försäljningen själv.
  • Carina R
    Carina R skrev om Köpare en del av MotorMäklaren
    Helt ok, trevliga och seriösa. Dock lite stressigt och rörigt på själva kontoret.
    2016-10-09 MotorMäklaren svarar Carina R
    Hej Carina, hoppas att bilen går bra! Jag håller helt med, vi hade riktig växtvärk i den butiken! Nu har vi flyttat till Liljeholmstorget Galleria och har samtidigt strömlinjeformat många av våra rutiner. Jag hoppas att vi ses där nästa gång det blir dags för bilbyte! Mvh Christian
  • Tobias B
    Tobias B skrev om Uppdragsgivare en del av MotorMäklaren
    Proffsigt avspänt enkelt. Kort o gott bekvämt.
  • Malin C
    Malin C skrev om Uppdragsgivare en del av MotorMäklaren
    Enkelt och bra.
    Lite ostrukturerat kanske.
  • Karl A
    Karl A skrev om Köpare en del av MotorMäklaren
    Jag tror att det här är första gången i mitt liv som jag har känt mig sugen på att deltaga i en sådan här undersökning, redan innan jag fick det här mailet. När jag skulle köpa min bil så ringde jag till flertalet bilhandlare som hade liknande bilar till salu. Kände solklart störst förtroende över telefonen för Micke på Motormäklaren. Att han dessutom erbjöd den bil med mest utrustning till bäst pris, plus bäst inbytesvärde och bäst ränta bidrog självklart till köpet! Då jag bor 40 mil ifrån så var det lite "köpa grisen i säcken". Men bilen var bättre än annonsen lovade, bemötandet på plats bra och allt gick väldigt smidigt. Med andra ord så är jag mycket nöjd! (Vilket dom flesta i min närhet fått höra) / Kalle,
    2016-10-09 MotorMäklaren svarar Karl A
    Hej Kalle! Ett stort tack för den varma rekommendationen. Jag har framfört dina ord till Micke och han tackar för att du var så trevlig och smidig. Vi hoppas att få se mer av dig i framtiden! Mvh Christian
  • Mikael E
    Mikael E skrev om Uppdragsgivare en del av MotorMäklaren
    Tydlighet i själva affären, proffesionellt bemötande.
  • Mikael S
    Mikael S skrev om Köpare en del av MotorMäklaren
    mycket trevlig säljare,bra bemötande och service
  • Faris B
    Faris B skrev om Köpare en del av MotorMäklaren
    Duktiga och pålitliga försäljare! Inga konstigheter.
  • Daniel S
    Daniel S skrev om Uppdragsgivare en del av MotorMäklaren
    Väldigt smidigt och enkelt, nöjd med vad jag fick för bilen!

Mvh Daniel
  • Pierre K
    Pierre K skrev om Uppdragsgivare en del av MotorMäklaren
    Det gick fort och smidigt! Rekommenderas!
  • Tony B
    Tony B skrev om Uppdragsgivare en del av MotorMäklaren
    Proffsigt och snabbt utförd affär
  • Li W
    Li W skrev om Uppdragsgivare en del av MotorMäklaren
    Enkelt, snabbt, smidigt, proffsigt.
  • Andreas E
    Andreas E skrev om Köpare en del av MotorMäklaren
    Enkel och smidigt köp. Hjälpsamma.
  • Eva L
    Eva L skrev om Uppdragsgivare en del av MotorMäklaren
    Superbra bemötande och handläggningen av allt i samband med försäljningen av min bil.
  • Marcus S
    Marcus S skrev om Köpare en del av MotorMäklaren
    Följde upp en annons på Blocket, fick snabbt kontakt, bra bemötande rakt igenom.
    Klara besked och bra hantering, enligt mig ett seriöst företag, hurvida kunskapen om bilarna i sig räcker till i alla förmedlings uppdrag känner jag inte till, men som köpare är jag nöjd så här långt i alla fall.
  • Odd K
    Odd K skrev om Köpare en del av MotorMäklaren
    Kjöpte en VW Passat Ecofuel

Positivt: Bemötande var vennligt og profesjonelt; priset på inbyte-bilen kunne vi diskutere. MM ordnet allt det praktiske med bilbytte og registrering. Allt som hadde med selve kjöpet å gjöre var meget bra.

Negativt: MM skulle undersöke mulige lösninger angående en manglende punka-kit, men hörte aldri mer fra dem om dette. Bilen hadde mye hundehår i baksetene og bagasjerommet (ingen info om at davärende ågar hadde hund). Sommerdekkene var av ulike modeller innen samme merke; tre av dekken holder en halv sesong mens ett er utslitt.
  • Moussa O
    Moussa O skrev om Köpare en del av MotorMäklaren
    I was not happy with MotorMäklaren and this is why:
    i bought bmw 2012 car that costs 200000 kroner. and i think i was deceived. the car was an import car and it said that it has only gone 3000 miles, when i first asked the seller about the car, my main concern was that the mileage has not been manipulated. they answered that, they are sure it has not been manipulated because BMW told them so. Later, when i went to BMW, i asked them, and they said that they can't say if the mileage has been manipulated before the car arrived to sweden, they can only say that in sweden, the mileage was not manipulated (my main concern was if the mileage has been manipulated outside sweden..).
    Also, the showed me the car history, it was in swedish (which i don't understand), they explained the the car has only been imported once from spain to sweden, but next day, when i showed the history to a friend who understands swedish, he told me that the car has been imported 4 times, it was also been used for rental for one month (again, i have been given wrong information). The seller was good enough to make me sign a contract the first time we met. this was at 18:00. the next day at 8:00 i send email to him sayin that i regret my decision and i want to cancel the contract, and i explained to them that i have been given wrong information about the car history, the seller insisted that he has given me write information (that the car was only imported once). Then the owner took the case, and he also didn't accept to cancel the contract. all what i get is a one year more garantee.
    in the announcement, they said that the car has 2 new and 2 good winter tyres. later when i replaced the summer tyres with the winter tyres, the michanician told me that there are 2 new winter tyers and two BAD (not good) tyres and that i need to change them. I was so upset and didn't even have the time to return back to the seller.
    Also, when they mentioned the garantee, they didn't mention that there is 1000 kroner self risk.
    to conclude, the seller hided information and lied to me, so he make me sign a contract, and didn't allow me to regert, even if there was only 14 hours between signing the contract and saying i want to cancel.
    2016-04-01 MotorMäklaren svarar Moussa O
    Hello Moussa! We are sorry that you were disappointed with our service. We do our best to be as transparent and service-minded as possible. I remember that you spent over 3 hours with my colleague, going through every aspect of the deal, before purchasing the car. We agreed together to give you another 1 year of product insurance as compensation for a misunderstanding. You were happy when we last met and you have not yet used the guarantee so we had no idea that you were disappointed. We certainly don't want you to feel deceived. You are welcome to contact me directly if you want to discuss this further. Best regards, Christian
  • Roy A
    Roy A skrev om Uppdragsgivare en del av MotorMäklaren
    Bra bemötande, smidigt, snabbt. inget att klaga på. Tydlig ärlig kommunikation kring priser osv.
  • Stefan E
    Stefan E skrev om Köpare en del av MotorMäklaren
    Bra och smidig betjäning, återkommer gärna som kund hos dem.
  • Michaela T
    Michaela T skrev om Köpare en del av MotorMäklaren
    Trevlig säljare Kristian, som stannade kvar på övertid för vår skull. Många plus!
  • Siljehag R Ab
    Siljehag R Ab skrev om Uppdragsgivare en del av MotorMäklaren
    Jag sålde min bil, Chevrolet Avalanche via MotorMäklarna. Det sköttes enkelt och professionellt. Värdering/prissättning, konditionstest, rekonditionering, annonsering och försäljning. Allt gick snabbt och smidigt.
  • Mikael H
    Mikael H skrev om Köpare en del av MotorMäklaren
    Mycket bra bemötande och en väl fungerande affär 👍🏻
  • Jasmin M
    Jasmin M skrev om MotorMäklaren
    Förstår inte hur dessa "mäklare" rättfärdigar sina arvoden för att lägga sälja en bil. Vill man sälja sin bil för ca 300 000 så menar säljaren på Motormäklarna att han ska ha 30 000 kr(?!?!). Kan exempelvis jämföras med en riktig mäklare som säljer en bostad för 1-2 miljoner och tar mellan 40-50 000 kr i arvode.

Sålde min bil själv efter en vecka utan deras hjälp, för 20 000 mer än vad säljaren ansåg att vi skulle annonsera den för. Det kostade mig en annons på blocket. Tack var det sparade jag in 30 000 kr och slapp bli grundlurad.
    2016-03-11 MotorMäklaren svarar Jasmin M
    Hej! Vi har inga uppgifter eller minne om det här mötet. Det låter märkligt och stämmer inte riktigt överens med hur vi arbetar. Vi gratulerar dig till en bra affär. Du är välkommen att kontakta mig på 0721-686091 om du har frågor eller synpunkter. Med vänliga hälsningar, Christian
  • Marcus Å
    Marcus Å skrev om Köpare en del av MotorMäklaren
    Mycket bra dvs A+ Säljaren har fått mig att gilla, lita på, och förstå produkten samt att servicen var bra.
  • Kai C
    Kai C skrev om Uppdragsgivare en del av MotorMäklaren
    En snabb enkel professionell och bekväm lösning för att kunna sälja sin bil allting gick jättebra men några månader senare fick jag en påminnelse om obetald vägtullsavgift efter att den sålts, som då kostade 500 kr
    2016-02-17 MotorMäklaren svarar Kai C
    Hej Kai! Tack för rekommendationen! Vi genomförde ett digitalt ägarbyte samma dag som leveransen. Alla kostnader från leveransdatumet ska ha tillkommit köparen. Din påminnelse bör avse perioden då ni ägde bilen. Hör av dig annars så tittar vi på det, du ska självklart inte belastas med kostnader som inte är dina. Ha det bra och tack för den här gången! Mvh Christian
  • Deni B
    Deni B skrev om Köpare en del av MotorMäklaren
    Vettiga och smidiga! Pålitliga kilar som gör vad de seger.
  • Martina J
    Martina J skrev om Köpare en del av MotorMäklaren
    Mycket trevliga att köpa en begagnad bil av. Trevligt bemötande!
  • Joachim A
    Joachim A skrev om Uppdragsgivare en del av MotorMäklaren
    Försäljningsuppdrag bil. Bra och seriöst bemötande.
  • Håkan Ö
    Håkan Ö skrev om Köpare en del av MotorMäklaren
    Hela affären med inbyte och köp av ny bil sköttes väldigt proffesionellt. Har bara gott att säga om säljaren och upplevelsen.
  • Alexander P
    Alexander P skrev om Köpare en del av MotorMäklaren
    Fick bra hjälp att sälja min Jaguar samt köpa en fin BMW. Sköna killar och jag skulle inte tveka att handla där igen!
  • Hussein A
    Hussein A skrev om Köpare en del av MotorMäklaren
    Killarna var mycket trevliga och även hjälpsamma jag var mycket nöjd med allting. Jag rekommenderar de starkt (utan spolarvätska)
  • Agneta N
    Agneta N skrev om Köpare en del av MotorMäklaren
    Mycket bra bemötande. Köpt bil och försäkring. Mycket nöjd med upplevelsen och samtal efter köpet.
  • Ali S
    Ali S skrev om Köpare en del av MotorMäklaren
    Härligt-smart-bra pris-trevligt och arligt säljare
  • Bert K
    Bert K skrev om Uppdragsgivare en del av MotorMäklaren
    Hel
    Jag fick ett väldigt bra och förtroendeingivande bemötande hos dom
    fick hjälp med det jag ville,givetvis mot en kostnad.Att sälja bilen via
    Motormäklaren var helt problemfritt . Skulle jag sälja bil i framtiden
    anlitar jag dom igen.
  • Ann-christin S
    Ann-christin S skrev om Uppdragsgivare en del av MotorMäklaren
    Smidigt sätt att sälja bil. Trevligt bemötande utan strul. Kommer absolut anlita dem igen.
  • Erik R
    Erik R skrev om MotorMäklaren
    Kan inget annat än rekommendera MotorMäklaren. Skötte allt problemfritt och över förväntan. De var mycket tydliga med att informera om tidsplan och snabba på att svara på frågor. Fick betydligt mer betalt för bilen än om jag använt den som inbyte vid köpet av vår nya bil. Kommer absolut anlita dem igen i framtiden.
  • Mathias L
    Mathias L skrev om Uppdragsgivare en del av MotorMäklaren
    Duktiga och engagerade, vår bil såldes inom två veckor och allt har gått bra hittills. De tar sig inte tid att diskutera saker ni kommer överens om så fråga vad de menar och vad det praktiskt innebär. Ge dig inte och köp inte att det kan vänta.
  • Adam F
    Adam F skrev om Uppdragsgivare en del av MotorMäklaren
    Mycket bra tjänst. Snygg annons låg ute ett tag och när jag jobbat färdigt för säsongen sänkte vi priset och de sålde den snabbt då. Minimalt med krångel och bra koll på marknaden.
Uppdragsgivare
Köpare