Move24

Move24

Ring 08-124 588 05 www.move24.com
3.8

Välkommen till Move24! Vi sköter både planeringen och utförandet av din flytt. Allt från packning och nedmontering till transport och uppmontering. Vi är ett ungt och dynamiskt flyttföretag som flyttar inom Sverige och vill göra revolution på flyttmarknaden genom att erbjuda kvalitet.

84 omdömen om Move24

Tobias Y
Skrev om Move24

Omständigt och opålitligt! Började boka flytten 6 månader innan, fick ringa ungefär 1ggr/v:a för att få information och rätta upp på missförståelser. Information obeffintlig, lovar och lovar, men antecknar tydligen knappt någonting vilket gör att man får repetera vad som sagts tidigare. Jag antecknade och spelade in alla samtal, annars hade det aldrig skett någonting. Det kändes mer och mer olustigt. Hade beställt packning och datum, hade bekräftat det många gånger eftersom de fortsatte att skriva fel datum på offerten efter...

Nina H
Skrev om Move24

Varning!!!! Avbokar ca 1 v innan flytt. Strul med allting efter beställning gjorts då de ändrar det de lovat att göra. ANLITA ETT ORDENTLIGT FLYTTBOLAG DIREKT UTAN MELLANHÄNDER, NI TJÄNAR PÅ DET I SLUTÄNDAN. Move24 är helt värdelösa !!

Gith H
Skrev om Move24

Oseriösa, vill ta ut förskott, betalar ej tillbaka, vill ha mer betalt, fortsätter ta pengar, fast flytten blev avbokad! Går inte att nå via telefon.

Alva G
Skrev om Move24

Egentligen är de på kundtjänst trevliga och nog bra men jag har haft otur. Flytten blev försenad med 10h så vi fick hitta folk som kunde vakta vår gamla lägenhet då vi har tvungna att köra till vår nya stad. Väl framme får vi efter många timmar reda på att vår flytt inte kommer ske samma dag utan att vi måste bo på hotell. När flytten är klar så är det flera saker som gått sönder. flyttfirman de anlitade har slängt in sakerna i lastbilen. De kunde inte heller ta med sig vissa saker då lastbilen inte var tom från början....

Rolf H
Skrev om Move24

Tackar mowe 24 för en bra tjänst & bra bemötande både av handläggare & flyttfolket mycket prisvärt rekomenderar dessa starkt

Carina M
Skrev om Move24

Supernöjd med min flytt , snabbt och proffsigt .

Jacqline  R

Gick enkelt och smidigt, snabbaste flytten jag någonsin vart med om. Var lite kommunikationsproblem mellan flyttgubbarna och jag/min man pga att de inte parataste svenska eller engelska, men trotts kommunikationsproblem följde alla våra saker med från Skövde till Stockholm!

Svar från Move24

Hejsan Jacqlin! Tack för dina fina ord! Vad härligt allt gick så bra och snabbt trots bristande kommunikation! Önskar dig allt det bästa /Move24

Carl
Skrev om Move24

Väldigt trevligt bemötande och en flytt som gick fort och smärtfritt utan att en enda pryl gick sönder. Rekommenderas starkt!

Svar från Move24

Hej Carl! Tack för dina fina ord! Vad härligt att din flytt gick så bra! Vänliga hälsningar /Move24

Malin E
Skrev om Move24

Mycket trevligt bemötande! Allt var nere och klart att köra iväg från andra våning på ca 15min, ännu snabbare att flytta in. Mycket nöjd!

Svar från Move24

Hej Malin! Tack för dina fina ord! Vad kul att allt gick så bra, det är precis så det ska vara! Bästa hälsningar / Move24

Henrik H
Skrev om Move24

Allt flöt på mycket smidigt, det gick snabbt och alla saker kom in och ut utan att ta skada. Väldigt trevligt bemötande och proffsigt intryck över lag

Svar från Move24

Hej Henrik tack för ditt härliga svar! Skönt att höra att allt gick snabbt och inget kom till skada och vad bra att det var så proffsigt och bra bemötande! Vi önskar dig allt det bästa. Vänliga hälsningar / Move24

Tuss L
Skrev om Move24

Bästa flytten någonsin, mycket nöjd Move 24. Kan starkt rekommendera denna flyttfirma. Tuss Larsson

Svar från Move24

Hejsan Tuss! Tack för ditt fina svar! Det värmer verkligen! Bästa hälsningar / Ian på Move24

Anders T

Sjukt smidigt och bra service från alla håll :). Rekommenderar mov24

Svar från Move24

Hej Anders! Vad kul att allt gick bra och smidigt med din flyttupplevelse. Vi ska låta alla inblandade veta att du är nöjd med servicen! Med vänliga hälsningar, Bea på Move24

Martin G
Skrev om Move24

Sjukt smidigt. Bra pris. Flytten gick oerhört smidigt och tog mindre än två timmar.

Svar från Move24

Hej Martin! Vad kul att allt gick bra och smidigt med din flytt och att du är nöjd med ditt pris. Vi hoppas att du trivs i ditt nya hem. Med vänliga hälsningar, Bea på Move24

Ann-christine S

Flyttade med Move 24 Det fungerade bra i alla led Dom kom i tid Var försiktiga med bohaget

Svar från Move24

Hej Ann-christine! Tack för din recension. Vad kul att alt gick bra och smidigt med din flytt. För oss är det viktigt med punktlighet och varsam hantering av bohaget, så det glädjer oss att höra att allt gick bra! Med vänliga hälsningar, Bea på Move24

Jens N
Skrev om Move24

Flytten gick enligt min förhoppning. Flyttfirman kom i tid, de var hyfsat snabba och hanterade mina möbler varsamt. Har också fått ett hjälpsamt och proffsigt bemötande från Move24 under hela flyttprocessen. Kan varmt rekommenderas!

Svar från Move24

Hej Jens! Tack för din recension. Det glädjer oss att du är nöjd med din flytt och kan tänka dig att rekomendera oss, det är vad som är viktigast för oss! Vi hoppas att du trivs i ditt nya hem. Med vänliga hälsningar, Bea på Move24

Jonas L
Skrev om Move24

Flytten gick som de hade utlovat. Kom i rätt tid och servicen var super. Kan varmt rekommendera Move24. Jonas Lewijn

Svar från Move24

Hej Jonas! Tack för din trevliga recension, vi glädjer oss över de fina orden! Vi ska låta alla inblandade veta att du är nöjd med den service du fått. med vänliga hälsningar, Bea på Move24

Mariana Maja H

Move24 har varit väldigt tillmötesgående vid all kontakt. Både på mail, chatt och telefon. Snabba svar på mina frågor och de använde väldigt duktiga underleverantörer.

Svar från Move24

Hej Mariana! Tack för din recension. Vi på kuntjänst blir jätteglada att höra att du är nöjd med din kontat med oss. Vi ska absolut även hälsa flyttkillarna att du är nöjd med deras arbete! Vi hoppas att du trivs i ditt nya hem. Med vänliga hälsningar, Bea på Move24

Emma Johanna R

Jag var SJUKT nervös inför flytten som jag bokat med move24 eftersom jag varit inne & läst recensioner EFTER att jag lagt handpenningen. Det står ju hur mkt som helst om hur snett allting har gått & hur besvikna folk är. De recensioner som är positiva ser ut att eventuellt vara ”spökmedlemmar”. Jag förberedde mig på en fruktansvärd upplevelse, hade bokat flytt mellan stockholm - karlstad plus flyttstäd. Flyttkillarna kom i tid, de skulle komma mellan 8-10 & dök upp prick 8. De var snabba, vänliga & tog till & med lite...

Svar från Move24

Hej Emma! Tack för din recension. Det glädjer oss verkligen att du blev nöjd med din flytt! Det är tråkigt att du skulle behöva gå och oroa dig innan men det är jättehärligt att det löste sig tillslut. Vi ska absolut låta flytteamet och städpersonalen veta att du är nöjd med deras arbete. Vi på Move24 önskar dig all lycka i det nya hemmet! Med vänliga hälsningar, Bea på Move24

Sofia J
Skrev om Move24

Flyttade precis, allt är helt och flyttarna var jätte trevliga.

Svar från Move24

Hej Sofia! Vad kul att allt gick bra med din flytt. Vi hoppas att du trivs i ditt nya hem. Med vänliga hälsningar, Bea på Move24

Sumit M
Skrev om Move24

Allt var väldigt smidigt, inga problem någonstans. Gillade verkligen företaget som jag hjälpte mig flytta.

Svar från Move24

Hejsan Sumit! Tack för din recension. Vi ska låta alla inblandade veta att du är nöjd med din flytt! Med vänliga hälsningar, Bea på Move24

Daniel H
Skrev om Move24

Hade 4 trappor utan hiss, gick supersmidigt och snabbt.

Svar från Move24

Hej Daniel! Tack för din recension. Det är roligt att höra att flytten gick snabbt och smidigt, det är vad vi strävar efter! Vi hoppas att du trivs i ditt nya hem. Med vänliga hälsningar, Bea på Move24

Roger K
Skrev om Move24

Toppenbra service jag är helnöjd med min flytt R oger

Peter B
Skrev om Move24

Klockren service och bra kontakt med uppföljning. /Peter

Svar från Move24

Hej Peter! Att du är nöd med din flyttupplevelse glädjer oss verkligen! Bra service, kontakt och uppföljning är självklart jätteviktigt och någnting vi försöker lägga mycket fokus på. Move24 önskar er all lycka i det nya hemmet! Med vänliga hälsningar, Bea på Move24

shawan a
Skrev om Move24

inget att klaga på gick så smidigt, från första kontakten via telefon tills allt var på plats.

Svar från Move24

Hej Shawan! Tack för din recension. Det glädjer oss att det gick smidigt med din flytt, det är självklart så en flytt ska gå! Vi hoppas att du trivs i ditt nya hem. Med vänliga hälsningar, Bea på Move24

Elisabeth C

Jag kan bara hålla med tidigare rekommendation att det gick väldigt smidigt till ett rättvist pris. De kom i tid och det var en snabb och bra flytt. Jag skulle definitivt rekommendera move24 till mina vänner och kommer använda move24 igen vid nästa flytt!

Svar från Move24

Hej Elisabeth! Tack för din recension! Det glädjer oss verkligen att du är nöjd och hade kunnat tänka dig att rekomendera oss! Att ge ett bra pris och en flytt av hög kvalitet är vad vi strävar efter! Med vänliga hälsningar, Bea på Move24

Simon C
Skrev om Move24

Allt gick väldigt smidigt till ett rättvist pris. Skulle rekommendera move24 till mina vänner och kommer använda move24 igen vid nästa flytt.

Svar från Move24

Hejsan Simon! Vad roligt att du skulle rekomendera oss! Vi uppskattar det verkligen och hoppas att du trivs i ditt nya hem. Med vänliga hälsningar, Bea på Move24

Niklas B
Skrev om Move24

Kanon bra hjälp och bra service

Niklas B gillar detta
Svar från Move24

Hej Niklas! Tack för din trevliga recension, vi glädjer oss över de fina orden! Vi ska låta alla inblandade veta att du är nöjd med den service du fått. Med vänliga hälsningar, Bea på Move24

Kerstin H

Smidigt och enkelt, kan absolut rekommendera! /kerstin

Svar från Move24

Hej Kerstin! Tack för de fina orden. Vi blir jätteglada över att läsa att du är nöjd med din flytt! Med vänliga hälsningar, Bea på Move24

Henric J

Bra och enkelt! Kan rekommenderas

Svar från Move24

Hej Henric! Vi glädjer oss över att du är nöjd med din flytt och att du kan tänka dig att rekommendera oss! Vi hoppas att du trivs i ditt nya hem. Med vänliga hälsningar, Bea på Move24

Carina R
Skrev om Move24

Punktliga och effektiva. Allt flöt fint och dom var försiktiga med våra möbler/lådor. Endast en nackdel och det var kommunikationen.

Svar från Move24

Hej Carina! Tack för din recension. Vad roligt att du de var punktliga och effektiva och att du blev nöjd med din flytt, det är så det ska vara! Däremot är det tråkigt att det blev lite kommunikationsproblem under flytten, vi på kundtjänst finns alltid här för er om en sådan situation skule uppstå! Vi hoppas att du trivs bra i ditt nya hem. Vänliga hälsningar, Bea på Move24

Susanne A

Än så länge har inte flytten gått. Jag bokade flytten innan jag läst omdömen....hmm... men än så länge känns kontakten bra och jag har även pratat med flyttfirman, de anlitar. Självaste flytt

Svar från Move24

Hej Susanne! Tack för din recension. Vi ska göra vårt bästa för att ge dig en så god flyttupplevelse som möjligt och göra dig till en av våra många nöjda kunder! Med vänliga hälsningar, Bea på Move24

Niklas
Skrev om Move24

Katastrofalt är en underdrift. Aggressiv och hotfull personal Dyra. Tog för mycket betalt. Drog av brandsläckaren inomhus. Har som policy att aldrig lämna ersättning 4-8v svarstid på supporten Snälla, välj aldrig Move24

Svar från Move24

Hej Nicklas! Tack för din recension, din åsikt är viktig för att vi ska kunna ändra på eventuella brister vi har som företag. Det är jättetråkigt att höra att du inte är nöjd med din flytt! Är det så att flyttpersonalen upptrett hotfullt så är det självklart någonting vi kommer att kontrontera dem med, det är självklart helt oacceptabelt. Vi baserar kostnaden på volym, om det är en högre volym, alltså en större flytt, så påveras självklart priset av detta. Om det är så att priset i ditt fall varit fr högt så ska vi självklart...

Henrik A
Skrev om Move24

Om det skulle gå att få ett lägre betyg än 1 så skulle Move24 få det. Deras enkla svar är att man ska höra av sig till kundtjänst om det är något. Men det är ingen där! och är det någon där så får man inga svar utan de lovar att återkomma men gör inte det och inget händer. Att de skulle göra någon form av kontroller på de som utför flytten är enbart skitsnack. De har inte en susning, bara att de tar lågt betalt. Att alla bra betyg skulle komma under samma dagar är högst osannolikt utan är enbart för att åter lura potentiella...

Svar från Move24

Hej Henrik! Tack för din recension, den är mycket viktig för vår utveckling som flyttbolag och för att framtida misstag ska kunna undvikas. Vi beklagar verligen att du upplevt flytten på detta sätt! Vi ser självklart till att våra flyttpartners uppfyller en hög kvalitet och skulle denna brista är det någonting de konfonteras med, vi avslutar självklart dessutom partnerskap med partners som inte uppfyller utlovad kvalitet. I ditt fall kommer vi definitivt att behöva konfrontera berörd partner gällande detta! Våra...

Annika J
Skrev om Move24

Flytten med Move24 fungerade utan några som helst problem, allt fungerade precis som överenskommet. Killarna som körde, konkade och bar var jätte trevliga. Kommer helt klart rekommendera Move24 till vänner och bekanta som ska flytta.

Svar från Move24

Hej Annika! Tack för din trevliga recension, vi glädjer oss verkligen över att du är nöjd och ska självklart hälsa flyttkillarna detta! Med vänliga hälsningar, Bea på Move24

Hoai T
Skrev om Move24

Snabbt, smidigt och inget krångel! Hela vårt bohag flyttades på 2 timmar och våra flyttgubbarna packade ner allt med omsorg. Flytta vi igen som kommer vi utan tvekan att kontakta move24!

Svar från Move24

Hej Hoai! Tack för din recension. Vi är glada över att du är nöjd med din flytt, det är viktigt för oss att en flytt ska vara just snabb, smidig och krångelfri. Du är mycket välkommen tillbaka om en framtida flytt skulle bli aktuell! Med vänliga hälsningar, Bea på Move24

Kenny A
Skrev om Move24

Om ni inte förstår själva att alla dessa "bra" recensioner är för fejk så skyll er själva. Var finns logiken i att så många skulle ge bra betyg under samma dagar? 😉 move24 säljer er flytt till andra företag och oftast oseriösa sådana.

Svar från Move24

Hej Kenny! Tack för din recension, vi använder din feedback till att förbättra våra tjänster. Vi kan garantera att vi själva inte skriver recensionerna utan att dessa skrivs av våra nöjda kunder. Det är tråkigt att höra att du inte är nöjd med din flytt med oss, du har alltid möjlighet att höra av dig till oss med klagomål och självklart att reklamera. Det är sant att vi sammarbetar med partners för att utföra flyttar med oss, om en partner dock inte håller utlovad kvalitet så avslutar vi självklart vårt partnerskap med denne! Med vänliga hälsningar, Bea på Move24

Dennis K
Skrev om Move24

Flyttat med Move24 och är väldigt nöjd. God service, tydlig information och inte minst, en snabb flytt.

Svar från Move24

Hej Dennis! Tack för ditt mail. Vi glädjer oss över att du är nöjd med din flytt och hoppas att du trivs i ditt nya hem! med vänliga hälsningar, Bea på Move24

Drita Z
Skrev om Move24

Perfekt! Utan krångel, trevliga och nograna ! Jag är nöjd 100%, och rekomanderar till alla som flyttar !

Svar från Move24

Hej Drita! Tack för din recension, vi blir jätteglada av att läsa den och av att du vill rekomendera oss till andra. Vi hoppas att du trivs bra i ditt nya hem! Med vänliga hälsningar, Bea på Move24

Linus A
Skrev om Move24

Krångelfritt, beställde några dagar innan flytten ägde rum och ändå hade dom tid. Trevligt folk!

Svar från Move24

Hejsan Linus. Move24 uppskattar att du tyckte till om din flytt. Utmärkt hur flytten var krångelfri med ett gott bemötande! Med vänliga hälsningar, Adam på Move24

Jonna S
Skrev om Move24

Väldigt nöjd. Två killar hjälpte mig och de var kommunikativa och väldigt varsamma med mina möbler vilket uppskattades.

Svar från Move24

Hej Jonna, tack för det fina omdömet. Vi är väldigt nöjda med hur bra flytten verkar ha gått för dig! Med vänliga hälsningar, Adam på Move24

Malin B
Skrev om Move24

Topp betyg. Trevligt bemötande med kundservice, de personer som flyttade möblerna, inga konstigheter. Allt gick smidig och bra.

Svar från Move24

Hej Malin. Perfekt att hela processen gick så bra och smidigt, från början till slut. Önskar dig en fin framtid i det nya hemmet. Med vänliga hälsningar, Adam på Move24

Marina M
Skrev om Move24

Har flyttat med Move24 från Växjö till Filipstad. Flyttbilen kom på utsagd tid. Trevlig bemötande från första telefonsamtal, enkel, snabb bokning, hjälp och stöd via telefon, även kl 20 på kvällen. Tycker att allt fungerade utmärkt. Jag var tveksam från början, min man ännu mer. Till slut är vi nöjda båda två. Stort TACK! Move24 rekommenderas varmt! Marina

Svar från Move24

Hej Marina! Move24 är riktigt nöjda med att ni var så positiva med upplevelsen ni har haft i samband med flytten. Vi strävar alltid efter att ha ett trevligt bemötande, bra kommunikation och ett väl utfört arbete. Tacksamma för din snälla recension, all lycka i ert nya hem. Med vänliga hälsningar, Adam på Move24

Margareta J

Har nyligen flyttat med Move24. Flyttbilen kom på exakt utsagd tid. Duktiga killar som kånkade och bar på mina saker. Den administrativa delen fungerade också mycket väl. Allt ifrån offerten till slutfaktura med Rutavdrag. Jag är jättenöjd med min flytt. Rekommenderar företaget Move24 varmt till alla som går i flyttankar. Margareta Johansson Borlänge

Svar från Move24

Hej Margareta. Det verkar som att du är nöjd med både själva arbetet men även planeringen och kommunikationen innan flytt, riktigt underbart att läsa. Tackar för dina fina ord och hoppas du trivs i ditt nya hem! Med vänliga hälsningar, Adam på Move24

Mike H
Skrev om Move24

VARNING VARNING Använd ALDRIG detta bolag till flytt, dom lurar dig på pengar och levererar inte alls som dom lovar

Svar från Move24

Hej Mike, vi beklagar verkligen att du har fått det intrycket av oss. Vi ska såklart se till att du får den tjänst du har bokat för, var snäll och kontakta oss så kan vi undersöka din situation. Med vänliga hälsningar, Adam på Move24

Joachim J

Mycket nöjd med flytthjälpen/flyttstädningen och servicen från Move24! Personalen som hjälpte till att boka flytten var väldigt trevliga och flexibla med att kunna erbjuda ett konkurrenskraftigt pris och flytthjälp på 80 mil med kort varsel enligt mina önskemål. Tror nog jag råkade ha lite mer saker att ta med än först överenskommet, men flyttkillarna ansträngde sig för att få plats med allt ändå. Väldigt tillmötesgående och bra service rakt igenom! Lyckades till och med försova mig när flyttstädet skulle komma. De flyttade...

Svar från Move24

Hejsan Joachim. Move24 vill erbjuda både ett attraktivt pris med en bra upplevelse, och vi blir glada att du känner att detta stämde med din flytt. Det är viktigt att personalen kan vara flexibla då det ibland kan dyka upp hinder på vägen, perfekt att de kunde lösa allt och se till att flytten samt städ blev som utlovad. Tack för att vi fick flytta åt dig, Move24 önskar dig all lycka i framtiden och i det nya hemmet. Med vänliga hälsningar, Adam på Move24

Mikael S
Skrev om Move24

Jag anlitade Move24 i somras. Flytten skedde oövervakat av mig till ett hyrt förråd hos en stor magasineringsfirma, där mina saker skulle stå några månader i väntan på en nybyggd lägenhet. När mina saker flyttades från förrådet saknades en dyrbar förstärkare som var packad i originalkartong. Den stals följdaktligen av någon av flyttkillarna. Move24 är ett tyskt företag (https://www.allabolag.se/5020773395/move24-group-gmbh) som inte har några egna bilar i Sverige utan anlitar firmor vilket gör det närmast omöjligt att...

Svar från Move24

Hej Mikael! Att flyttpersonalen på något sätt skulle ha stulit föremål i din flytt är oacceptabelt, och det ber vi berkligen om ursäkt för. Vi har endast samarbete med de partners vi känner tillitt till och vi ska absolut se till att undersöka detta och inte jobba med en sån personal i framtiden. Du får gärna kontakta oss om detta så kan vår reklamationsavdelningen undersöka och se om vi kan lösa situationen, Move24 vill såklart inte lämna detta intrycket till dig som kund. Med vänliga hälsningar, Adam på Move24

Yosef H
Skrev om Move24

Vilket bluff bolag, ångra mig kraftigt att jag anlita dom. De säger en sak men håller inte sina ord. Sedan när man ringer in till dom så drar dom olika versioner, de har ingen aning vad de snackar om. Jag anlita dom för en flytt, men de visa sig att de bara ska ta halva sakerna, när jag i telefon sa till hen tar ni hela lägenheten, ett antal gånger. Sedan när man ringer in finns det ingen chef att snacka med, de skyller ifrån och kan inte hjälpa en. De lovar en massa,. men kan inte hålla sina ord. Jag vill bli kontakta en chef men det får jag inte. Känner mig sjukt lurad och blåst.

Svar från Move24

Hej Yosef. Väldigt tråkigt att du ej är nöjd med upplevelsen, det är något vi absolut inte strävar efter. Det är viktigt att packningslistan stämmer då detta är något flyttpersonen utgår efter. Det är alltid möjligt att kunna ändra på denna lista i förväg, inga problem. Du får gärna kontakta oss kring dina besvär så ska vi säkert kunna lösa det. Med vänliga hälsningar, Adam på Move24

Andreas H

Själva flytteamet var väldigt hjälpsamma och flytten gick snabbt och säkert. Enda sänkningen var att systemet dubbelbokade min beställning vilket jag fick förklara över telefon i efterhand.

Svar från Move24

Hej Andreas! Vi ber om ursäkt för strulet med dubbelbokningen men glädjer oss över att det löste sig i slutändan! Vi hoppas att du trivs i ditt nya hem. Med vänliga hälsningar, Ian på Move24

Rocio B
Skrev om Move24

Mycket nöjd med allt. Bra och trevligt kommunikation med kundservice. Bra och snabb team med flyttlasbilen. Det gick allt bra och bättre som jag tänkte. Bästa betyg. Toppen

Svar från Move24

Hej Rocio! Tack för din recension, vi blir jätteglada av att läsa den. Vi hoppas att du trivs bra i ditt nya hem! Med vänliga hälsningar, Bea på Move24

Marianne H

Min flytt med move24 gick helt perfekt, trevliga hjälpsamma killar , möbler på rätt plats, lådor i förvaringsutrymmet snabbt och smidigt.

Svar från Move24

Hej Marianne! Tack för din recension. Vad roligt att höra att du är nöjd, vi ska hälsa flyttkillarna detta! Vi hoppas att du trivs i ditt nya hem. Med vänliga hälsningar, Bea på Move24