MTO Bilcenter

Saldovägen 9A, 175 62 Järfälla — Visa karta

Välkommen till oss på MTO Bilcenter i Järfälla!

Vi är återförsäljare av SEAT och har både nya och begagnade bilar i lager. Vi tar gärna din bil i inbyte, eller säljer den åt dig. Att vi dessutom har en verkstad med full service som är auktoriserad för SEAT gör att vi kan garantera att bilen är i gott skick när du köper den hos oss.

Förutom begagnade bilar och verkstad kan du även hyra en bil av oss samt hitta reservdelar och tillbehör. Kom gärna förbi på en kaffe, så visar vi de bilar vi har inne för stunden!
Öppet just nu
Lör-Sön: 12:00-16:00

Läs vad 33 kunder tycker om MTO Bilcenter

• Jacob skrev om MTO Bilcenter
    VARNING LÄMNA EJ IN DIN BIL PÅ VERKSTAD HÄR!!

Lämnade in en Passat för felsökning, de felsöker det mesta på bilen och ringer och ger offert på 19000kr att laga bilen. Väljer då att avböja reparationen. De har på papper felsökt och kontrollerat flera komponenter samt dömt ut komponenter som är fungerande. De står att de felsökt bland annat att de felsökt relän och säkringar. Fortsätter felsökningen på egen hand och finner då ett defekt relä för priset av ca 150kr. Verkstaden dömde ut flera komponenter och ville reparera bilen för 19000kr när reparationen egentligen bara krävde byte av relä. Påtalar detta för verkstaden men de bryr sig inte och säger att jag kan ha bytt ut allt de sagt som är defekt.

ÅK NÅGRA KILOMETER EXTRA TILL DIN BIL KISTA SÅ SLIPPER DU BLIR LURAD AV DESSA SKOJARE. Läs mer
  • Joakim F skrev om BIlförsäljning en del av MTO Bilcenter
    Kan bara säga att jag är mycket nöjd med bilen och mottagandet på MTO och Mille. Setvicrminded och professionella Läs mer
    2018-09-30 MTO-Bilcenter svarar Joakim F
    Hej Joakim

VI tackar för dom fina orden och en mycket trevlig affär. Önskar dig det bästa och tveka aldrig på att höra av dig om det är nåt mer vi kan göra för dig.

• BENNY B skrev om BIlförsäljning en del av MTO Bilcenter
    Bra snabb bilaffär med gott bemötande. Läs mer
    2018-09-26 MTO-Bilcenter svarar BENNY B
    Hej Benny

Tack för en smidig affär och lycka till i framtiden.

Mvh Mto-bilcenter ab
  • eddie r skrev om BIlförsäljning en del av MTO Bilcenter
    Millad, omhändertog mig och hjälpte mig snyggt enkelt och smidigt. Han kunde svara på alla frågor och var extremt kunnig. Han fick mig och min partner att verkligen känna oss trygga. Man önskar att alla säljare var som honom. Läs mer
    2018-09-18 MTO-Bilcenter svarar eddie r
    Hej Eddie

Tack för dom fina orden. Vi önskar dig det bästa och tveka aldrig på att höra av dig om det är nåt mer vi kan göra för dig.

• SOFIA V skrev om BIlförsäljning en del av MTO Bilcenter
    Tillmötesgående och kunnigt bemötande.
    Smidigt och pålitligt upprättande av kontrakt, försäkring o lån. Läs mer
    2018-08-30 MTO-Bilcenter svarar SOFIA V
    Hej Sofia

Tack för förtroendet och vi önskar dig all lycka. Tveka aldrig att höra av dig om det är nåt mer vi kan göra för dig.

• Cengiz C skrev om BIlförsäljning en del av MTO Bilcenter
    Köpte en Audi A7 av Tito, han var jätte trevligt och duktig bilförsäljare. Rekommenderar stark! Läs mer
    2018-08-15 MTO-Bilcenter svarar Cengiz C
    Hej

Vi tackar och önskar dig stort lycka till. Tveka aldrig att höra av dig om det är nåt mer vi kan göra för dig.

Mvh Mto-bilcenter Ab
  • Stenberg R
    Stenberg R skrev om BIlförsäljning en del av MTO Bilcenter
    Helt ok. Bilen fungerar än så länge. Vi får väl se vad som händer i framtiden. Läs mer
    2018-08-08 MTO-Bilcenter svarar Stenberg R
    Hej

hoppas din bil fungerar som den ska och vi önskar dig all lycka.

• 2018-07-30

Omdömet har granskats och är verifierat

Leonard K skrev om MTO Bilcenter
    Undvik för allt i världen MTO!
    Köpte en bil hos dem tidigare i år i god tro. De försäkrade mig om att bilen var i gott skick och att verkstaden hade gått igenom den ordentligt. Men efter att enbart ha kört 40mil med bilen så började motorlampan lysa. Jag hörde direkt av mig till säljaren som säger åt mig att lämna in bilen för felsökning på en auktoriserad VW verkstad, detta för att kunna bedöma om felet hade kunnat vara sen tidigare eller om det var något som jag kunnat orsaka. Sagt och gjort, jag lämnar in bilen för felsökning hos en auktoriserad VW verkstad. De konstaterar att det är NOX givaren som har gått sönder, dessutom ligger det en permanent felkod på bromstrycksgivaren, som tydligen har ärjat. Inget av dessa fel är alltså något som kunnat bero på mig som ägare till bilen efter bara någon månad. Att fixa dessa fel skulle kosta uppemot 15.000kr.

Jag ringer efter felsökningen upp säljaren och berättar vad som hänt och vad de sagt på verkstaden. Han börjar nu bli ganska så hotfull i to läget och frågar varför jag ej lämnat bilen för felsökning hos dem (han sa vid första samtalet bara en auktoriserad VW verkstad, jag bor även en bra bit från MTO).
    Efter att ha pratat en del med säljaren så blir han plötsligt väldigt aggressiv efter att jag sagt att jag och verkstaden inte anser att sådana fel uppstår bara sådär utan är något som de borde kunnat se. Han börjar alltså per telefon skälla ut mig och nästan skrika att han minsann givit mig en riktigt bra bil och att felen bara är skitsnack.

Jag vill även tillägga att jag är helt övertygad om att de kände till felen i förväg men släckte lampan. Detta beror på att jag provade att dra minuspolen på batteriet vid byte av stereo i bilen, då slocknade motorlampan men börjad lysa igen efter lika lång sträcka som jag hann köra från det att jag köpte bilen till att lampan först började lysa.

Otroligt oseriösa, och borde byta bransch! Dessutom extremt dåligt bemötande. Hotfulla säljare som inte bryr sig om kund!

Tro inte heller på deras positiva omdömen då jag hört flera som påstått att det är de som arbetar där som skrivit dem. Läs mer
  • Shiler K skrev om MTO Bilcenter
    Vi var i kontakt med Milad Malki på försäljningsavd ang en bil de hade lagt ut under en längre period. Han kom med ett erbjudande - som jag var väldigt skeptisk mot - både vad det gällde affären samt själva MTO Bilcenter. Jag ställde honom mot väggen och frågade honom gällande de dåliga recensioner vi läst om dem och han blev väldigt defensiv och sa att försäljningsavd INTE hade några som helst negativa omdömen och att det handla om deras verkstad de sammarbeta med.
    Han var noga med att påpeka att detta var en toppenaffär för VÅRAN del och att hans kollega hade en kund som var intresserad av bilen men att de vänta på vår affär. Detta samtal skedde måndag 16/7 2018.
    Däreftet kom vi överrens om att vi skulle komma upp till STHLM och göra en affär men att det fick vänta några dagar då vi är från Malmö och inte kunde ta oss upp förrän till kommande helg. Hans respons var "inga problem den är reserverad till er". Detta bestämdes en måndag 16/7 2018.
    Torsdag 19/7 2018 ser vi att annonsen är borttagen och därav kontaktar Milad som ÄN EN GÅNG bekräftar att bilen är reserverad till oss och han tog därmed bort annonsen pga vår affär.
    Fredag 20/7 2018 eftermiddag får vi ett SMS av honom där han skriver att bilen är tyvärr såld av hans kollega som gått på semester i föregående vecka (samma kollega som väntade med en kund måndagen den 16/7). Detta ska ha skett i föregående vecka (notera samtal från måndagen, kollegan var på plats och invänta affär med en kund. Nu var han på semester helt plötsligt). Vi ringer upp honom och han utav panik säger "ge mig MAX 2 arbetsdagar så ska jag hitta er en liknande bil det lovar jag".

Vi fick varken något samtal eller någon bil efter det

Vi hade bokat hotell i sthlm för att kunna åka upp och göra denna affär. Detta i hans vetskap.

Han ljög för oss ang försäljningen då vi sedan gick in och kolla ägarbytet som hade skett 21/7 2018.
    Jag kan inte tala för hela MTO Bilcenter men vad det gäller säljaren Milad "Mille" så är han ABSOLUT ingen man kan lita på och ingen som helst trovärdig säljare.

VA FÖRSIKTIGA!!! Han kan blåsa er! Läs mer
  • ABBY R skrev om BIlförsäljning en del av MTO Bilcenter
    Kanon service, behövde hjälp med några saker vid köp av en bil, dom fixade och trixade så allt var ordnat. Riktigt nöjd. Läs mer
    2018-07-12 MTO-Bilcenter svarar ABBY R
    Hej Abby

Tack för en riktigt bra affär och vi står till tjänst med allt om det skulle behövas. Ha en riktigt skön semester och lycka till med nya kärran.

• Per G
    Per G skrev om BIlförsäljning en del av MTO Bilcenter
    Köpte en bil, mycket bra bemötande både i telefon och i bilhallen, bra information om varan jag köpte Läs mer
    2018-07-11 MTO-Bilcenter svarar Per G
    Hej Per

Trevligt att du är nöjd med ditt bilköp. Vi ser fram emot nästa besök från dig. Lycka till med nya bilen.

Mvh Mto Bilcenter ab
  • björn s skrev om BIlförsäljning en del av MTO Bilcenter
    Snabb och smidig service, trevlig personal Läs mer
    2018-07-09 MTO-Bilcenter svarar björn s
    Hej Björn

Tack för denna affär och lycka till med nya kärran.

Mto Bilcenter ab
  • ANTON F skrev om BIlförsäljning en del av MTO Bilcenter
    Tecknade leasing avtal på en bil. Blev väl bemött! Läs mer
    2018-07-03 MTO-Bilcenter svarar ANTON F
    Hej Anton

Hoppas du är nöjd och vi hoppas på många fina mil med den nya bilen

• sam s skrev om BIlförsäljning en del av MTO Bilcenter
    Köpte en Volvo V70 som jag vart mycket nöjd med. Säljaren Mille va tydlig och bilen stämde överens med beskrivningen. MTO Bilcenter rekommenderas Läs mer
    2018-06-28 MTO-Bilcenter svarar sam s
    Hej Sam

Tack för en bra affär. Vi strävar alltid efter att ha service i toppkvalite. Vi önskar dig lycka till med nya bilen. Tveka aldrig att höra av dig om det vore något mer vi kan göra för dig.

Med vänlig hälsning Mto bilcenter ab
  • joakim s skrev om BIlförsäljning en del av MTO Bilcenter
    Köpte ny bil hos dom och vart bra bemött.
    Mitt köp vart som jag hade tänkt mig. Läs mer
    2018-06-27 MTO-Bilcenter svarar joakim s
    Hej Joakim

Vi är nöjda med dig som kund och ser fram emot nya köp från dig. Tills dess önskar vi dig lycka till med nya bilen.

Med vänlig hälsning Mto bilcenter ab
  • hans b skrev om BIlförsäljning en del av MTO Bilcenter
    Som kund hos MTO i snart 15 år har jag i samband med köp, reparationer och service av mina bilar alltid blivit utmärkt nöjd med såväl utfört arbete som med personligt bemötande! Läs mer
    2018-06-13 MTO-Bilcenter svarar hans b
    Hej Hans

Tack för dom fina orden. Vi strävar alltid efter att leverera kundservice i världsklass. Hoppas du är nöjd och lycka till med nya bilen.

• fredrik g skrev om BIlförsäljning en del av MTO Bilcenter
    Bra service och tillmötesgående personal. Mycket nöjda med vårt köp. Läs mer
    2018-06-10 MTO-Bilcenter svarar fredrik g
    Hej Fredrik

Vi tackar för dom fina orden och nöjet är helt på vår sida. Tveka aldrig att höra av dig om det är nåt mer vi kan göra. Lycka till med nya kärran.

• JIMMY A skrev om BIlförsäljning en del av MTO Bilcenter
    Väldigt trevliga och serviceminded.

Helnöjd med bilaffären, fick nya kärran nerkörd från Stockholm till Ljungby, det är service det.

Tack Mille för det smidiga bilbytet.

Helnöjd med allt och kan varmt rekommendera MTO Köpcenter.

//Jimmy Läs mer
    2018-06-07 MTO-Bilcenter svarar JIMMY A
    Hej Jimmy

Tack för dom fina orden. Vi strävar alltid efter att överträffa kundens förväntningar. Vi önskar dig stort lycka till med den nya bilen och tveka aldrig på att höra av dig om det ör nåt vi kan göra mer för dig.

• all a skrev om BIlförsäljning en del av MTO Bilcenter
    Bra bemötande, trevliga personal, samt bra service, rekommenderas! Läs mer
    2018-05-25 MTO-Bilcenter svarar all a
    Hej

Trevligt att göra affär med dig. Tveka aldrig att höra av dig om det är nåt mer vi kan hjälpa dig med. Lycka till med nya bilen.

• mats k skrev om BIlförsäljning en del av MTO Bilcenter
    Hej
    Efter ett missförstånd blev vår första kontakt inte så lyckad. Men när vi åter fick kontakt ang. detta så sköttes allt väldigt snabbt och väldigt profionellt. Mycket tillmötesgående och satte kunden i centrum.
    Många + från mig till MTO. Läs mer
    2018-05-22 MTO-Bilcenter svarar mats k
    Hej Mats

Tack för dom fina orden och vi önskar dig all lycka. Tveka aldrig att höra av dig om det är nåt mer vi kan göra.

• HANNA S skrev om BIlförsäljning en del av MTO Bilcenter
    Bra och snabb service. Proffsiga och flexibla. Läs mer
    2018-05-21 MTO-Bilcenter svarar HANNA S
    Hej Hanna

Tack för dom fina orden. Tveka aldrig på höra av dig om det vore nåt vi kan göra. Lycka till med den nya bilen.

• DAN B
    DAN B skrev om BIlförsäljning en del av MTO Bilcenter
    Trevliga, engagerade och kunniga säljare.

Det var en del lackskador till följd av stenskott på bilen vi bestämde oss för att köpa och när vi påtalade detta för säljaren åtog de sig att fixa till detta åt oss innan vi hämtade bilen. När vi hämtade bilen en vecka senare syntes inte ett spår av skadorna.

Vi är mycket nöjda än så länge med vårt köp och kan varmt rekommendera företaget. Läs mer
    2018-05-16 MTO-Bilcenter svarar DAN B
    Hej Dan

Va roligt att du är nöjd med ditt köp. Är det nåt mer vi kan göra så är du varmt välkommen att höra av dig. Lycka till och ha det bäst

• Lotta S skrev om MTO Bilcenter
    Jag fick hjälp av MTO Bilcenter både med privatleasing av ny bil samt försäljning av min gamla bil. Jag upplever att jag fick ett personligt, smidigt och tryggt bemötande genom båda affärerna. Tydligt, ärligt och enkelt, precis som man vill ha det när man köper bil. Jag kommer återvända hit när det är dags nästa gång. Läs mer
  • JOHN M skrev om BIlförsäljning en del av MTO Bilcenter
    Rakt, enkelt, inga knyssligheter.
    Bra bilar, bra priser och bra service. Läs mer
    2018-04-30 MTO-Bilcenter svarar JOHN M
    Hej John

tack för dom fina orden. Vi önskar dig all lycka och tveka aldrig att höra av dig om det är nåt vi kan stå till tjänst med

• daniel w skrev om BIlförsäljning en del av MTO Bilcenter
    Jag blev nyligen kund till detta företag och har endast gott att säga. Bra service rakt igenom och inget strul. De gjorde till och med mer än nödvändigt för att göra mig extra nöjd. Läs mer
    2018-04-24 MTO-Bilcenter svarar daniel w
    Hej

Tack för dom fina orden och vi önskar dig all lycka. Är det nåt vi kan göra så tveka aldrig att höra av dig.

• EMIL S skrev om BIlförsäljning en del av MTO Bilcenter
    Bilköp. Trevlig personal som inte var överdrivet säljande. Blev bemött som förbäntat av en bilfirma i övrigt. Läs mer
    2018-04-24 MTO-Bilcenter svarar EMIL S
    Hej

Va trevligt att du kände dig bekväm i ditt bilköp. Tveka aldrig att höra av dig om det är nåt vi kan göra för dig i framtiden.

• robert o skrev om BIlförsäljning en del av MTO Bilcenter
    Proffsig service och bemötande.
    Rekomenderas👍 Läs mer
    2018-04-19 MTO-Bilcenter svarar robert o
    Hej Robert

Tack för ditt förtroende och lycka till med bilen. Är det nåt vi kan stå till tjänst så tveka inte att höra av dig.

• lena h skrev om BIlförsäljning en del av MTO Bilcenter
    Mycket bra och professionellt bemötande! Läs mer
    2018-04-19 MTO-Bilcenter svarar lena h
    Hej Lena

Tack för ditt förtroende och lycka till med bilen. Finns det nåt vi kan göra så tveka inte att höra av dig.

• tomas f skrev om BIlförsäljning en del av MTO Bilcenter
    1: Gott bemötande från allra första kontakt med telefon o vid mötet i samband vid mitt första besök på MTO bilcenter.
    2: Bilens skick överensstämde med den info jag först hade fått o första provtur var positiv.
    3: Bilen var nyservad med allt vad det innebar o även nybesiktigad blev den innan överlämnandet, mycket positivt.
    4: NEGATIVT: i samband när allt var klart o jag med mina vänner skulle påbörja färden söder ut fick jag bara 1 st nyckel i min hand med info om att det fanns bara 1 st vid inbytet till MYO, denna info hade jag inte fått att så var fallet i samband med provkörning eller kontrakt skrivning, o det fanns inget att göra vid detta enligt säljare i samband med upptäckten av att bara fanns 1 st nyckel, (åkte hem med liten känsla av besvikelse)
    Har idag varit i kontakt med Toveks i Skara för möjligheterna om att komplettera med en nyckel till vilket inte var några problem att göra men ”min kostnad blir ytterligare 1870:-”.
    Detta gör att mitt betyg sätts efter denna sista del av blottläggande IM min kontakt o annars så positiva affär med MTO!
    PS: tycker ändå att MTO borde ha fixat nyckel nr 2.
    Mvh Tomas Läs mer
    2018-04-19 MTO-Bilcenter svarar tomas f
    Hej Tomas.

Tack för en bra affär och lycka till med bilen. Är det nåt du behöver så tveka aldrig att höra av dig.

Mvh Mto-bilcenter.com
  • fredrik s skrev om BIlförsäljning en del av MTO Bilcenter
    I det stora hela var det en bra upplevelse, dock kändes det som att vissa säljare hade inte så stor koll på vad för bilar dom hade inne och vad dessa hade för utrustning. Läs mer
    2018-04-19 MTO-Bilcenter svarar fredrik s
    Hej Fedrik

tack för förtroendet och lycka till med bilen. Tveka aldrig att höra av dig om det är nåt vi kan göra för dig.

• Emil B
    Emil B skrev om Bilverkstad en del av MTO Bilcenter
    Bra service! Och schyssta priser! Läs mer
  • Fredrik S
    Fredrik S skrev om Bilverkstad en del av MTO Bilcenter
    Sämsta bilverkstaden som finns. Blir alltid motorbyte när jag lämnar bilen dit. Anna verkstad sa byte av kamkjedja efter noggrann koll. Men enligt MTO motorbyte, och detta på tredje bilen i rad de fått titta på utav mina bilar. Aldrig mer denna verkstad. Läs mer
  • Lars  S
    Lars S skrev om Bilverkstad en del av MTO Bilcenter
    Kan Rekommendera Mto Bilcenter. Servade min Skoda Fabia där, billigast i stockholmsområdet för en sk. Longlifeservice.
    Bra kundbemötande, snabb service, lätt att få servicetid. Bilen tvättades även GRATIS. Läs mer

Saldovägen 9A, 175 62 Järfälla