Muskelcentrum Naprapat & Idrottsklinik - Övre Slotts

Övre Slottsgatan 1, 753 10 Uppsala — Visa karta

Välkommen till Muskelcentrum Naprapat & Idrottsklinik - Övre Slotts!

Vi är en Naprapat & idrottsklinik i Uppsala som förebygger, behandlar och rehabiliterar akuta och långvariga besvär relaterade till rörelseapparaten. Vi hjälper dig med besvär som sträcker sig från Axlar, Nacke, Armbåge, Rygg, Höft, Knä och Fot. Vi använder oss av den senaste tekniken inom idrottsmedicinsk behandling. Våra duktiga Naprapater älskar inte bara det de gör utan är dessutom väldigt duktiga. Många av oss har ett förflutet inom sportens värld vilket gör att vi har ett brett spektra av sportrelaterade skador. Välkommen att höra av dig till oss på Muskelcentrum Naprapat & Idrottsklinik - Övre Slotts. Vi tar emot dig oavsett privatperson, Företag eller idrottsförening.

Läs vad 284 kunder tycker om Muskelcentrum Naprapat & Idrottsklinik - Övre Slotts

Jens E skrev om Muskelcentrum Naprapat & Idrottsklinik - Övre Slotts
    Grymt kompetenta och proffsiga. Läs mer

Camilla W skrev om Muskelcentrum Naprapat & Idrottsklinik - Övre Slotts
    Jag sökte för ett ryggskott som inte ville gå över. Proffsigt bemötande och kunnig behandling (Titti Ederot). Ryggskottet gav snart med sig - men ersattes av annat ont, möjligen en följd av ryggskottet, där både hon och andra hittills gått bet. Läs mer

Mohammed M skrev om Muskelcentrum Naprapat & Idrottsklinik - Övre Slotts
    Jag fick hjälp med hälsena. Jag fick bra bemötande av naprapaten samt bra rekommendation om hur behandling ska fortlöpa. Jag märkte förbättring efter första veckan. Jag följde naprapaten instruktion noga och efter 5 veckor är jag till 90% återställd. Läs mer

Barbro H skrev om Muskelcentrum Naprapat & Idrottsklinik - Övre Slotts
    De är toppen. Har sökt flera gånger med ont i ryggen. Fått bra hjälp alla gånger. Läs mer

Patrik B skrev om Muskelcentrum Naprapat & Idrottsklinik - Övre Slotts
    Ett bra företag som handhar mänskliga åkommor på ett proffsigt sätt, lyssnar och ställer frågor runt åkomman. Därifrån till ett tillfrisknande är resan inte lång, men det finns ett eget ansvar också i detta, följer vi inte det träningsprogram som vi får med oss hem så ligger tillfrisknandet inte i företaget händer.
    Jag har bara gott att säga om Muskelcentrum Läs mer

Sandra B skrev om Muskelcentrum Naprapat & Idrottsklinik - Övre Slotts
    Superfint bemötande och riktig långsiktig hjälp. Rekommenderar varmt! Läs mer

Jenny J skrev om Muskelcentrum Naprapat & Idrottsklinik - Övre Slotts
    Jag träffade en naprapat. Tycker jag blev bemött bra, hade dock förväntat mig att jag skulle blivit återställd som jag inte blev. Sen tycker jag det var för dyrt, dels när jag skulle komma dit 3 gånger och när den det eventuellt skulle bli en 4:de gång så kände jag att det fick vara slut då jag ändå inte hade märkt nån skillnad... Läs mer
  • 2019-11-06

Anna E skrev om Muskelcentrum Naprapat & Idrottsklinik - Övre Slotts
    Nybesök hos naprapat.
    Mycket trevligt och inlyssnande bemötande.
    Fick flera bra tips och råd utifrån min egen situation så som jag själv beskrivit den. Läs mer

Jonas E skrev om Muskelcentrum Naprapat & Idrottsklinik - Övre Slotts
    Lätt att få tid. Kompetent naprapat och trevligt bemötande! Läs mer

Rasmus N skrev om Muskelcentrum Naprapat & Idrottsklinik - Övre Slotts
    Ryggproblem och fick hjälp med lite övningar. Mycket bra! Läs mer

Emma L skrev om Muskelcentrum Naprapat & Idrottsklinik - Övre Slotts
    Köpte en idrottsmassage, hade förväntat mig djupgående massage kanske med inslag av triggerpunkt på problemområden men naprapaten kändes inte jätteengagerad. Körde en generell ryggmassage, mkt samma rörelser hela tiden. Inte mkt effekt efteråt. Min känsla var kanske att det inte var värt pengarna och att en massör hade kunnat göra det lika gärna. Läs mer
    2019-11-06 Johan S svarar Emma L
    Hej Emma,
    Tack för att du tagit dig tid att skriva om din upplevelse. Det är en viktig del i vårt kvalitetsarbete.
    Vi tar med oss dina synpunkter och kommer att diskutera det internt.

Erik C skrev om Muskelcentrum Naprapat & Idrottsklinik - Övre Slotts
    Utmärkt bemötande och behandling som gav resultat direkt.

Ca en månad har gått sedan behandlingen och jag känner fortfarande inte av smärtan I ryggen som jag sökte för.

Rekommenderas varmt! Läs mer

Martina L skrev om Muskelcentrum Naprapat & Idrottsklinik - Övre Slotts
    Toppen bemötande och bra hjälp.
    Fick trots super bra hjälp gå till läkare som gav mig lååååång sjukskrivning samt sjukgymnastik då muskelaturen var allt för illa. Därav att jag ej fortsatte. Vart ombedd att endast testa sjukgymnastik ett tag för att se vad som hjälper. Läs mer

Anders P skrev om Muskelcentrum Naprapat & Idrottsklinik - Övre Slotts
    Problem med ischias. Trevligt bemötande, men ifrågasätter kunskapen hos den mottagande naprapaten. Hade nog förväntat mig lite mer fördjupad kunskap.
    Kommer nog att fundera lite extra innan jag besöker en naprapat igen. Läs mer
    2019-11-06 Johan S svarar Anders P
    Hej Anders,
    Tack för att du tagit dig tid att ge ett omdöme. Skulle var intressant för mig i vårt utvecklingsarbete om du kan återkomma till mig med vad du menar med "mer fördjupad kunskap".
    Du kan maila mig direkt på: Johan@muskelcentrum.se

Mårten B skrev om Muskelcentrum Naprapat & Idrottsklinik - Övre Slotts
    Beställde naprapati för att lösa upp värk i sidorygg - blev bättre efter två besök. Läs mer

Agneta F skrev om Muskelcentrum Naprapat & Idrottsklinik - Övre Slotts
    Trevligt bemötande och mycket kunnig naprapat Titti. Läs mer

Rickard G skrev om Muskelcentrum Naprapat & Idrottsklinik - Övre Slotts
    Bra bemötande och proffsigt jobb som var en genomgång av mina muskler och en massage av dom ställena som jag sökte för.

Skulle behöva besöka er igen och kommer att höra av mig när jag har tid. Läs mer

Joachim H skrev om Muskelcentrum Naprapat & Idrottsklinik - Övre Slotts
    Behandling av hälsporre, bra info vid första bokning på telefon och sedan bemötande vid behandling, alltid bra genomgång på vad som gjorts och planeten framåt.
    Hade inga direkta förväntningar men är glatt överraskad att stötvågsbehandlingen fungerar så bra mot mitt problem Läs mer

Lennart M skrev om Muskelcentrum Naprapat & Idrottsklinik - Övre Slotts
    Använder metoder som saknar vetenskapligt stöd (dry needling). Läs mer
    2019-11-06 Johan S svarar Lennart M
    Hej Lennart,
    Det är ett märkligt påstående du skrivit. Vi använder enbart metoder som utvärderats vetenskapligt. I dagsläget finns det 287st studier på Pudmed där dem utvärderat effekten av Dry needling vid olika smärttillstånd. Tekniken är fortfarande relativt ny och resultaten är ej samstämmiga men ger en tydlig indikation på att tekniken har en positiv effekt på vissa smärttillstånd, framförallt i det korta perspektivet.
    Om du är intresserad av länkar till studier är du välkommen att maila mig direkt på: Johan@muskelcentrum.se

Anna C skrev om Muskelcentrum Naprapat & Idrottsklinik - Övre Slotts
    Naprapat Titti, mkt duktig både på behandling och bemötande i livssituationen. Respektfullt bemötande, trevliga lokaler! Läs mer
  • 2019-11-04

Anna-karin L skrev om Muskelcentrum Naprapat & Idrottsklinik - Övre Slotts
    Lätt att boka tid, proffsigt och vänligt bemötande och effektiv behandling. Jag är mycket nöjd! Läs mer

Carina B skrev om Muskelcentrum Naprapat & Idrottsklinik - Övre Slotts
    Hade problem med mitt knä efter ett olyckligt fall. Då jag skulle på träningsresa ville jag veta om jag skulle kunna vara aktiv?! De rekommenderade då ultraljud och fick en snabb tid. Bra & proffsigt! Läs mer

Christina E skrev om Muskelcentrum Naprapat & Idrottsklinik - Övre Slotts
    Bra bemötande och bra förklaringar på mina besvär. Fick hjälp och bra övningar som hjälpte mig. Så bra att jag även tog dit min dotter och min man som också fick bra hjälp. Devförsöker inte hålla en kvar utan är ärliga med hur mycket behandling man behöver. Kommer att fortsätta gå dit. Läs mer

Jenny T skrev om Muskelcentrum Naprapat & Idrottsklinik - Övre Slotts
    Proffsig, engagerad och tillmötesgående naprapat.. toppbetyg! Läs mer
  • 2019-11-01

Rose-marie Å skrev om Muskelcentrum Naprapat & Idrottsklinik - Övre Slotts
    Bra bemötande, noggrann genomgång mm Läs mer

Annoch H skrev om Muskelcentrum Naprapat & Idrottsklinik - Övre Slotts
    Supertrevliga, otroligt motiverande, stort kunnande och ingav en trygghetskänsla. Läs mer

Malin E skrev om Muskelcentrum Naprapat & Idrottsklinik - Övre Slotts
    Toppen! Bra/rätt hjälp och proffsigt bemötande! Läs mer

Anna G skrev om Muskelcentrum Naprapat & Idrottsklinik - Övre Slotts
    Ett superbra bemötande i ren och trevlig lokal på övre Slottsgatan.

Min naprapat har varit väldigt lyhörd i min problematik och vid varje återbesök har jag känt att han lagt ned tid för att hitta utveckling i min rehab.

Väldigt noggrann när han både visar och ser mig utföra övningen så att det blir rätt.

Omedelbar återkoppling per Mail på min nästkommande bokade tid och rehabövningar.

Med ett proffsig, påläst och gediget intresse för sitt arbete rekommenderar jag starkt Petter Isaksson

//AG Läs mer
  • Marita W

2019-10-31

Marita W skrev om Muskelcentrum Naprapat & Idrottsklinik - Övre Slotts
    Jag hade ont i höften och fick hjälp med nålbehandlingar och ett träningsprogram att göra hemma. Efter ett par månader är jag nu helt bra igen. Supernöjd! Läs mer

Knapp Brita P skrev om Muskelcentrum Naprapat & Idrottsklinik - Övre Slotts
    Riktigt bra bemötande och behandling. Jag kände mig i trygga händer och det märktes att personen som behandlade var otroligt kunnig och engagerad. Bästa stället jag har varit på och jag skulle varmt rekommendera alla att gå dit. Läs mer

Elisabet M skrev om Muskelcentrum Naprapat & Idrottsklinik - Övre Slotts
    Besvär med ömhet och smärtor i övre delen av knän.
    Mycket gott bemötande med kunskap och intresse.
    Kommer gärna tillbaka en annan gång. Läs mer

Jenny R skrev om Muskelcentrum Naprapat & Idrottsklinik - Övre Slotts
    Sökte för ont i nacken och huvud och redan efter första besöket var huvudverken borta
    Efter andra besöket var spänning och smärta borta även i nacken
    Mycket nöjd
    Dock väldigt dyrt om det varit billigare hade jag gott regelbundet och inte bara vid akuta besvär Läs mer

Andrea O skrev om Muskelcentrum Naprapat & Idrottsklinik - Övre Slotts
    Fantastiskt bemötande,
    Bra dialog om behandling och grymt skickliga naprapater! Läs mer

Patrik E skrev om Muskelcentrum Naprapat & Idrottsklinik - Övre Slotts
    Sökte för ländryggs besvär i vissa lägen/tränings tillfällen och sökte er hjälp för tips och trixs.
    Blev enkelt och väl bemött.
    Fick tränings tips och övningar samt pepp.
    Har haft återbesök på IFU Arena.
    Bra hjälp med gott resultat. Läs mer

Annelie E skrev om Muskelcentrum Naprapat & Idrottsklinik - Övre Slotts
    Trevligt bemötande och kunnig personal. Tack! Läs mer

Susanne L skrev om Muskelcentrum Naprapat & Idrottsklinik - Övre Slotts
    Supernöjd med naprapatbehanling. Axelbesvär har blivit så mycket bättre. Ville eg fylla i bara utmärkt i betyg men det gick inte. Läs mer
  • Viola N

2019-10-29

Viola N skrev om Muskelcentrum Naprapat & Idrottsklinik - Övre Slotts
    Naprapatbehandling
    Bästa bemötande
    Har blivit hjälpt med mitt ryggproblem, hjälpte mig se
    var orsakerna satt och gav mig redskap att jobba med det Läs mer

Nathalie K skrev om Muskelcentrum Naprapat & Idrottsklinik - Övre Slotts
    Köpte idrottsmassage. Han som utförde massagen var väldigt trevlig och hade bra bemötande. Kändes som han hade gedigen kunskap och var bra på det han gjorde. Valde denna tjänst då jag var extremt spänd och hade huvudvärk pga av spänningar. Han lokaliserade snabbt de mest spända muskler och arbetade för att få huvudvärken att släppa. Överlag väldigt nöjd. Läs mer

Martina K skrev om Muskelcentrum Naprapat & Idrottsklinik - Övre Slotts
    Jag var på en 30min behandling, bara för att gå igenom kroppen. Mjuka upp, ta bort eventuella spänningar. Personalen stod i ”receptionen” när jag kom, väldigt glada var dem allihopa, härlig känsla fick man redan där av stället. Hade inga större förväntningar, men blev positivt överraskad av att det var väldigt bra. Vi kunde ha ett bra samtal under hela massagen, vilket uppskattades mycket. Samtidigt som massören gjorde sitt jobb väldigt bra. Läs mer

Veronica L skrev om Muskelcentrum Naprapat & Idrottsklinik - Övre Slotts
    Kompetent personal, bra läge på lokalen Läs mer

Bitte G skrev om Muskelcentrum Naprapat & Idrottsklinik - Övre Slotts
    Massage.
    Jag har bara varit där två gånger. Upplevde att jag blev lyssnad på och fick känslan av att jag blev professionellt bedömd och fick rätt behandling.
    Mycket Trevlig personal! Läs mer

Emma G skrev om Muskelcentrum Naprapat & Idrottsklinik - Övre Slotts
    Nöjd med min behandling.

Mvh,
    Emma Läs mer

Karin R skrev om Muskelcentrum Naprapat & Idrottsklinik - Övre Slotts
    Bästa jag gjort på länge!! Kanon bemötande. Läs mer

Frida L skrev om Muskelcentrum Naprapat & Idrottsklinik - Övre Slotts
    Blev väl bemött och omhändertagen med mitt onda knä. Läs mer

Elsa L skrev om Muskelcentrum Naprapat & Idrottsklinik - Övre Slotts
    Undersökning för knäsmärtor hos min 15-åriga fotbollsspelande dotter.

Fick snabbt tid, blev proffsigt bemött, fick enkla men erfarna utlåtanden och dessutom behandling redan första besöket.

Det visade sig vara slatter och vi behövde inte fler besök utan har behandlat/lindrat med slatterband med framgång. Läs mer

Ida L skrev om Muskelcentrum Naprapat & Idrottsklinik - Övre Slotts
    Bra kunskap på naprapaterna, bra bemötande och de tar patienterna på fullaste allvar.
    På minussidan är att man måste gå 4-5 gånger och det kostar en hel del per 45 min pass så det blir en hög totalkostnad. Läs mer
  • 2019-10-25

Emma A skrev om Muskelcentrum Naprapat & Idrottsklinik - Övre Slotts
    Sökte mig till Muskelcentrum för andra gången för återkommande spänningar och smärta i ländrygg. Fick av en ren slump träffa samma naprapat jag haft två år tidigare så det inledande samtalet gick som en dröm, hon förstod mina problem och ställde följdfrågor för att utvärdera bästa behandlingsmetod. Väldigt proffsig behandling och utförande, respekterade smärtgräns och talade mig igenom de tuffaste partierna. Kände samma lättnad som för två år sedan, alltid toppresultat hos Muskelcentrum. Läs mer

Mats J skrev om Muskelcentrum Naprapat & Idrottsklinik - Övre Slotts
    Jag fick bra hjälp till självhjälp. Personalen var väldigt hjälpsam hela vägen. De sa det man behövde, inte det man ville höra. Läs mer
  • 2019-10-24

Marianne Sonesson N skrev om Muskelcentrum Naprapat & Idrottsklinik - Övre Slotts
    Jag blev rekommenderad till Muskelcentrum genom min företagsförsäkring då jag har problem med nacke/bröstrygg.
    Jag fick ett proffsigt mottagande av naprapaten och en bra behandling och efter 2 behandlingar har mina besvär blivit mycket bättre. Läs mer

Liselotte N skrev om Muskelcentrum Naprapat & Idrottsklinik - Övre Slotts
    Bra bemötande. Fick hjälp med min nacksmärta. Läs mer