Alla kategorier Bilvård Stockholms län Täby Mycar Täby

Mycar Täby

Stockholmsvägen 100, 187 30 Täby — Visa karta

Mycar är till för dig som vill åka välvårdat och snyggt utan jobb och bekymmer. Vi håller din bil ren och fräsch, reparerar dina lackskador, byter och förvarar dina däck.

Bilvård: Med en genomtänkt och proffsig bilvård håller du bilen i nyskick betydligt längre än annars. Vi kan hjälpa dig med allt från handtvätt till en fullständig rekond med marknadens bästa lackskydd. Alla våra bilvårdstekniker är certifierade i att på bästa sätt vårda din bil.

Plåt & Lack: Punktlackering, även kallat Smartrepair, är till för mindre skador och går att utföra på både plast- och plåtdetaljer. En buckla från dörruppslag till exempel, åtgärdar vi ofta utan omlackering. Genom att begränsa området som ska repareras spar du 50-70 procent jämfört med en traditionell lackering. Dessutom går det snabbare när vi inte behöver montera ner dörrar eller paneler och skicka dem på lackering.

Däck & Fälg: Vänd dig också till oss när du ska montera, balansera eller skifta hjul. Behöver du nya däck tillhandahåller vi de flesta välkända märken till bra priser. Vi kan även rikta, laga och lackera dina skadade fälgar.

Paintless Dent Removal: Vår mobila PDR-tekniker korrigerar bucklor på plats utan omlackering. Även stenskott i vindrutan.
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 655 kunder tycker om Mycar Täby

• 2019-07-17

Inga P skrev om Mycar Täby
    jag blev bra bemött fick allt ut fört som skulle göras är kund hos dom nu. Läs mer
  • 2019-07-13

Anna-lena T skrev om Mycar Täby
    Har bara haft Däckhotell och allt har fungerat utmärkt. Läs mer
  • 2019-07-11

Sten H skrev om Mycar Täby
    Mycar har varit däckhotell för oss och skött byten av sommar/vinterdäck och reparerat en lackskada. Bra bemötande och proffsigt sätt att sköta jobbet. Vi rekommenderar gärna Mycar. Läs mer
  • 2019-07-09

Erik W skrev om Mycar Täby
    Däckbyte, vinterförvaring, tvätt, polering, städning invändigt. Bilen blev toppenfin! Läs mer
  • 2019-07-09

Marie H skrev om Mycar Täby
    Positiv upplevelse av kundmottagande och service.
    Snabb och trevlig hjälp. Läs mer
  • 2019-07-08

Neda E skrev om Mycar Täby
    Haft mina däck på deras däckhotell i ca 5år nu.
    Alltid hjälpsamma och supertrevliga :) Läs mer
  • 2019-07-08

Anna B skrev om Mycar Täby
    Tre gånger i rad har de varit överbokade när jag utifrån mitt däckhotell bokat tid för skifte. Det är respektlöst utifrån att min tid är dyrbar och att jag har möten m.m inne i stan att passa. Jag bokar tid för att kunna få skiftat och att vänta några minuter upp till 10 är ok men att vänta långt mer än det skall ta att skifta är långt ifrån ok - jag har väntat över 30 min varje gång och senast 40 min innan start !!
    Ingen kompensation och trots att jag ringde ansvarig så hörde han aldrig av sig - jag kommer sannolikt byta och om inget sker så kommer jag meddela vänner m.m om detta också. Läs mer
  • 2019-07-06

Kerstin K skrev om Mycar Täby
    Alltid trevligt mottagande och fin service. Läs mer
  • 2019-07-04

Göran F skrev om Mycar Täby
    Trevlig och proffsigt bemötande Läs mer
  • 2019-07-02

Dani H skrev om Mycar Täby
    Lacka om mina fälgar, samt reconda bilen. Personalen är alltid trevliga och har kompetens gällande däck och fälgar.

Rekomenderar varmt och besöka Mycar om man tycker om sin bil. Läs mer
  • 2019-07-01

Henric A skrev om Mycar Täby
    Hög tillgänglighet samt snabb och effektiv service på plats. Läs mer
  • Daniel R

2019-06-28

Daniel R skrev om Mycar Täby
    Omlackeringen av stötfångare. Perfekt utfört jobb och professionellt bemötande. Levererades i tid och till ett bra pris! Läs mer

Börje H skrev om Mycar Täby
    My Car har under de år jag varit kund på ett mycket gott sätt visat att de lever upp till mina höga förväntningar ! Läs mer

Ann-charlotte L skrev om Mycar Täby
    Är ny kund. Har endast lämnat in vinterdäck för förvaring. Har ingen mer erfarenhet av företaget. Bra bemött vid första tillfället. Läs mer

Vicktor E skrev om Mycar Täby
    Vi använder många av mycar täbys tjänster bla däckförvaraing, skifte, inköp av nya däck, rekond in och utvändigt. Vi är nöjda, skönt att ha allt samlat. Läs mer
  • 2019-06-24

John B skrev om Mycar Täby
    Har haft däckbyten och däckförvaring på Mycar i Täby. För ett antal år sedan var de väldigt duktiga och noggranna. Tyvärr verkar de ha bytt en del personal och sedan dess har Mycar utvecklats till det sämre, slarvig personal vilket resulterat i repor på fälgarna vid flertalet tillfällen. De erbjuder sig alltid att lacka om fälgen, men det blir ju som att lacka in repan, dessutom i en gjutna fälgar. Inte helt proffsigt. Kan tyvärr inte rekommendera. Läs mer
  • 2019-06-22

Per C skrev om Mycar Täby
    Dålig service, okunniga, arga, reservdelar som försvunnit. Läs mer
  • 2019-06-22

Urban O skrev om Mycar Täby
    Däckhotell inkl hjulbyte.
    Fungerade enligt förväntan d v s på tid tec. Läs mer

Inga H skrev om Mycar Täby
    Efter strul med ett beställt däck, så fick jag en generös kompensation. Suveränt bemötande från platschefen! Läs mer

Karin D skrev om Mycar Täby
    Snabbt och bra däckbyte. Betalade även för biltvätt. I det skulle det ingå tvätt av gummimattorna fram men tyvärr gjordes inte det.
    Karin Läs mer

Frans I skrev om Mycar Täby
    Har i flera år som kund haft mina däck förvarade hos er Täby. Har även anlitat er för tvätt, polering och vaxning.
    Har alltid blivit mycket väl bemött och varit mycket nöjd med utförda arbeten.
    Har stort förtroende för Viktor.
    OBS! Mitt tilltalsnamn är Ove. Läs mer

Ann-britt L skrev om Mycar Täby
    Första service på 1 år gammal bil gjordes. Har inget att klaga på. Bilen fungerar som vanligt. Läs mer

Advokat F skrev om Mycar Täby
    Fick sommarhjulen skiftade till vinterhjul. Trevligt bemötande och snabbt skifte. Läs mer

Anders C skrev om Mycar Täby
    Däckhotell och skifte sommar-/vinterdäck. Proffsigt och bra bemötande Läs mer

Granath Havas Worldwide Ab G skrev om Mycar Täby
    Däckbyte förvaring
    Alltid bästa bemötande Läs mer
  • 2018-11-27

Anne-lotte S skrev om Mycar Täby
    Jag har under flera år använt Mycar för däckbyte och däckhotell. Fungerar utmärkt, trevligt bemötande, går snabbt och utan problem! Läs mer
  • Anders N

2018-11-26

Anders N skrev om Mycar Täby
    Olika saker alltid vänligt professionellt bemötande måna om att kunden ska bli nöjd och att det inte ska bli flr dyrt. Bra snabba tider, vi är mycket nöjda Läs mer

Per S skrev om Mycar Täby
    Däckbyte/däckförvaring.
    MyCar fixar ju jobbet, men hur kan det ta en timme att byta hjul? Dessutom är de så dyra att jag troligen kommer att byta leverantör. Läs mer
    2018-11-26 Deniz G svarar Per S
    Hej

Tråkigt att du behövde vänta länge. Ett vanligt skifte tar normalt 20-30 min. Va många kunder inte vet är att vi ofta kollar upp om det är rätt bultar, letar hjullåsnyckel, bråkar med hjul som sitter fast i navet m.m
    Ibland kan vi även göra fel i hanteringen av hjulen på däckhotellet där lagerplats inte stämmer överens med det som står i datorn. Någon har flyttat hjulen! I 95% av fallen klarar vi skiftet på under 25 minuter, annars skulle bokningssystemet inte fungera.
    Vad gäller prissättning har vi konkurrenskraftiga priser och våra kunder tycker det är prisvärt med tanke på att vi är ett seriöst företag med kollektivavtal och medlemmar i branschorganisationen. Vi jobbar med bokade tider vilket många uppskattar. Dessutom ligger vi lättillgängligt centralt i Täby. Det finns alltid billigare alternativ som kanske inte alltid är lika trygga.

Deniz Gencer
    Ansvarig MycarGruppen

Anders S skrev om Mycar Täby
    Lämnade min bil för en Ditec Ceramic Lite behandling och som vanligt gör ni ett utmärlt jobb och fixade bilen lite på insidan oxå utan att ta betalt. Tack ! Läs mer

Kjell W skrev om Mycar Täby
    Hjulskifte till vinterhjul. Gick snabbt på beställd tid Läs mer
  • 2018-11-23

Claés O skrev om Mycar Täby
    Snabbt och trevligt bemötande. Läs mer
  • Per C

2018-11-22

Per C skrev om Mycar Täby
    Lurrendrejare, akta Er!!

Beställde nya vinterdäck, efter en snabb respons och betalning fick vi även tid för byte.
    Efter ca 60 minuter utan någon respons eller information, undrar jag vad som dröjer så, vi har ju bokat tid..
    Det är snart klart bekräftar deras platschef..
    Efter ytterligare 30 minuters väntan, frågar jag igen, Viktor makar sig upp o skall kolla läget, observera att det nu har gått 90 minuter sedan jag lämnade bilen, för byte..
    Efter ca 15 minuter visade det sig att de inte hade fått hem mina betalda beställda däck..
    Men de kommer säkert nästa vecka.

Akta er om ni vill bli normalt bemötta och göra smidiga däckbyten.
    Visst det var billigt - men till vilken nytta!
    Avråder starkt att använda sig av My Car. Läs mer
    2018-11-23 Deniz G svarar Per C
    Hej
    Vad jag kan se köpte du däck av oss förra vintern, 7 november 2017 för att vara exakt. Vi hade för tiden strul med både leveranser och lagersystem under några dagar vilket resulterade i något längre väntetider. Vad jag också fått veta är att du vid skifte till vinterhjulen för några veckor sedan frågat efter navkåpor till dina fälgar och då fått information om att vi aldrig tar hand om lösa tillbehör som kåpor, navkapslar eller bultar utan lägger alltid in dem i bilen. Med över 1000 kunders hjul i förvaring blir det annars omöjligt att hålla reda på alla lösa delar. Idag var du inne och frågade efter kåporna igen och fick samma svar som senast varpå du nämner att du kommer skicka in ett dåligt omdöme på Reco. Jag förstår om du är upprörd men det finns inget vi kan göra annat än att hjälpa dig beställa nya kåpor. Detta förutsatt att du ändrar ditt omdöme .

Deniz Gencer
    Ansvarig MycarGruppen
    2018-11-23 Per C svarar Deniz G
    Deniz
    Dåligt omdöme? De är ju min upplevelse från när jag köpte däcken.
    Historien om kåporna har jag ännu inte skrivit. Den kommer säkert om inte mina kåpor kommer fram.
    Er engelsktalande kille, påstår sig lagt dem i vår bil. Vilket inte stämmer med verkligheten.
    Ring gärna mig, när ni har hittat dem!
    Fredrik
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • 2018-11-21

Alexander B skrev om Mycar Täby
    Kontaktade Mycar gällande en mindre rostskada och dem bad mig skicka in bilder på skadan för 3 år sedan. De granskade bilderna och sa att dem kan åtgärda skadan, inga problem. Efter 1,5 år märker jag att skadad är på väg tillbaka. När jag väl får kontakt så blir jag behandlad som att jag vore dum i huvudet. Får svaret att ingen verkstad kan fixa den typen rostskada, man måste byta dörren för att få den bra. Garanti gäller inte vid rost.

Ingen som sa något om det när jag lämnade in, 4000kr i sjön.

Vilket Kalle Anka bolag.... Läs mer
  • Ayan E

2018-11-13

Ayan E skrev om Mycar Täby
    Använt dem i flera år. Enkelt att boka tid. I år hjälper Mycar även med att laga och lacka om mina sommarfälgar till en annan färg. Personalen är alltid engagerade och välkomnande... Läs mer
  • 2018-08-22

Lova J skrev om Mycar Täby
    Som kund hos My Car Täby så känner jag mig trygg, dom ställer alltid upp och hjälper till när man behöver det som mest.
    Kunniga och trevliga ! Läs mer
  • 2018-08-11

Hans V skrev om Mycar Täby
    Har alltid blivit väl bemött. Läs mer
  • 2018-08-08

Ruth M skrev om Mycar Täby
    Hej.
    Jag har däckförvaring hos er samt däckbyte.
    Jag är väldigt nöjd med det.
    Er personal är väldigt trevlig också.
    Marianne Kilter Läs mer
  • 2018-08-06

Berit M skrev om Mycar Täby
    Jag fick tid snabbt o lätt för att byta däck.Samtidigt kunde jag beställa tvätt. Bra service o trevligt bemötande! Läs mer

Nina R skrev om Mycar Täby
    Bra bokning via nätet och bra tider Läs mer
  • Björne L

2018-08-03

Björne L skrev om Mycar Täby
    Förvaring o byte av sommar/vinterdäck,tvätt samt övriga bilvårdsprodukter! Utmärkt bemötande i alla lägen av mycket trevlig personal ! Är mycket nöjd som kund ! Med vänliga hälsningar Björne Lundkvist Täby Läs mer

Beata K skrev om Mycar Täby
    Snabb och bra hjälp! Både beställning och montering funkade smidigt! Läs mer

Börje H skrev om Mycar Täby
    Jag har nu under flera år anlitat Mycar i Täby!
    Det har på alla sätt fungerat alldeles utmärkt!
    Jag kan därför säga anlita gärna Mycar i Täby! Läs mer

Per-erik M skrev om Mycar Täby
    Däckbyte inbokat sedan länge. När jag kom dit fick jag först vänta länge och sedan veta att man inte hittat däcken.

Fick åka hem

Ringe efter 20 min och hade hittat däcken.

Byter som slulle tagit 30 min tog 2 tiimmar Läs mer

Gustaf D skrev om Mycar Täby
    Har däckhotell här. Alltid bra bemött. Läs mer

Liselotte G skrev om Mycar Täby
    Bytt hjul någrs säsonger. Håller alltid tiderna till skillnad från de andra, större kedjorna Läs mer

Roland R skrev om Mycar Täby
    Prisvärt däckhotell. Med flera olika sorters service så som tvätt, vax osv Läs mer

Henrik E skrev om Mycar Täby
    Bytte däck, alltid snabb och trevlig service! Läs mer

Alf Ö skrev om Mycar Täby
    Däckbyte och däckhotell. Lätt att få tid och väl utfört arbete. Läs mer
  • 2018-08-02

Buzzador A skrev om Mycar Täby
    Samma dåliga bemötande och kvalitet som tidigare. Dags att lämna! Läs mer
  • 2018-08-02

Loftsweden H skrev om Mycar Täby
    Jag är kund sedan flera år. Jag tvättar våra bilar och har däck på förvaring. Servicen är alltid toppen. Arbetet när de tvättar o behandlar bilen är alltid perfekt. När de lackbehandlat våra bilar så är resultat perfekt o den petiga kunden som jag är blir alltid glad när bilen kommer tillbaka. Läs mer

Stockholmsvägen 100, 187 30 Täby