Alla kategorier Bilvård Stockholms län Täby Mycar Täby

Mycar Täby

Stockholmsvägen 100, 187 30 Täby — Visa karta

Mycar är till för dig som vill åka välvårdat och snyggt utan jobb och bekymmer. Vi håller din bil ren och fräsch, reparerar dina lackskador, byter och förvarar dina däck. Även för mc-åkare finns ett stort serviceutbud.

Bilvård: Med en genomtänkt och proffsig bilvård håller du bilen i nyskick betydligt längre än annars. Vi kan hjälpa dig med allt från handtvätt till en fullständig rekond med marknadens bästa lackskydd.. Vi är en Sonax Professional Partner och alla våra bilvårdstekniker är certifierade i att på bästa sätt vårda din bil.

Plåt & Lack: Punktlackering, även kallat Smartrepair, är till för mindre skador och går att utföra på både plast- och plåtdetaljer. En buckla från dörruppslag till exempel, åtgärdar vi ofta utan omlackering. Genom att begränsa området som ska repareras spar du 50-70 procent jämfört med en traditionell lackering. Dessutom går det snabbare när vi inte behöver montera ner dörrar eller paneler och skicka dem på lackering.

Däck & Fälg: Vänd dig också till oss när du ska montera, balansera eller skifta hjul. Behöver du nya däck tillhandahåller vi de flesta välkända märken till bra priser. Vi kan även rikta, laga och lackera dina skadade fälgar.

Paintless Dent Removal: Vår mobila PDR-tekniker korrigerar bucklor på plats utan omlackering. Även stenskott i vindrutan.
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 633 kunder tycker om Mycar Täby

• Advokat F skrev om Mycar Täby
    Fick sommarhjulen skiftade till vinterhjul. Trevligt bemötande och snabbt skifte. Läs mer
  • Anders C skrev om Mycar Täby
    Däckhotell och skifte sommar-/vinterdäck. Proffsigt och bra bemötande Läs mer
  • Granath Havas Worldwide Ab G skrev om Mycar Täby
    Däckbyte förvaring
    Alltid bästa bemötande Läs mer
  • Anne-lotte S skrev om Mycar Täby
    Jag har under flera år använt Mycar för däckbyte och däckhotell. Fungerar utmärkt, trevligt bemötande, går snabbt och utan problem! Läs mer
  • Anders N
    Anders N skrev om Mycar Täby
    Olika saker alltid vänligt professionellt bemötande måna om att kunden ska bli nöjd och att det inte ska bli flr dyrt. Bra snabba tider, vi är mycket nöjda Läs mer
  • Per S skrev om Mycar Täby
    Däckbyte/däckförvaring.
    MyCar fixar ju jobbet, men hur kan det ta en timme att byta hjul? Dessutom är de så dyra att jag troligen kommer att byta leverantör. Läs mer
    2018-11-26 Deniz G svarar Per S
    Hej

Tråkigt att du behövde vänta länge. Ett vanligt skifte tar normalt 20-30 min. Va många kunder inte vet är att vi ofta kollar upp om det är rätt bultar, letar hjullåsnyckel, bråkar med hjul som sitter fast i navet m.m
    Ibland kan vi även göra fel i hanteringen av hjulen på däckhotellet där lagerplats inte stämmer överens med det som står i datorn. Någon har flyttat hjulen! I 95% av fallen klarar vi skiftet på under 25 minuter, annars skulle bokningssystemet inte fungera.
    Vad gäller prissättning har vi konkurrenskraftiga priser och våra kunder tycker det är prisvärt med tanke på att vi är ett seriöst företag med kollektivavtal och medlemmar i branschorganisationen. Vi jobbar med bokade tider vilket många uppskattar. Dessutom ligger vi lättillgängligt centralt i Täby. Det finns alltid billigare alternativ som kanske inte alltid är lika trygga.

Deniz Gencer
    Ansvarig MycarGruppen
  • Anders S skrev om Mycar Täby
    Lämnade min bil för en Ditec Ceramic Lite behandling och som vanligt gör ni ett utmärlt jobb och fixade bilen lite på insidan oxå utan att ta betalt. Tack ! Läs mer
  • Kjell W skrev om Mycar Täby
    Hjulskifte till vinterhjul. Gick snabbt på beställd tid Läs mer
  • Claés O skrev om Mycar Täby
    Snabbt och trevligt bemötande. Läs mer
  • Per C
    Per C skrev om Mycar Täby
    Lurrendrejare, akta Er!!

Beställde nya vinterdäck, efter en snabb respons och betalning fick vi även tid för byte.
    Efter ca 60 minuter utan någon respons eller information, undrar jag vad som dröjer så, vi har ju bokat tid..
    Det är snart klart bekräftar deras platschef..
    Efter ytterligare 30 minuters väntan, frågar jag igen, Viktor makar sig upp o skall kolla läget, observera att det nu har gått 90 minuter sedan jag lämnade bilen, för byte..
    Efter ca 15 minuter visade det sig att de inte hade fått hem mina betalda beställda däck..
    Men de kommer säkert nästa vecka.

Akta er om ni vill bli normalt bemötta och göra smidiga däckbyten.
    Visst det var billigt - men till vilken nytta!
    Avråder starkt att använda sig av My Car. Läs mer
    2018-11-23 Deniz G svarar Per C
    Hej
    Vad jag kan se köpte du däck av oss förra vintern, 7 november 2017 för att vara exakt. Vi hade för tiden strul med både leveranser och lagersystem under några dagar vilket resulterade i något längre väntetider. Vad jag också fått veta är att du vid skifte till vinterhjulen för några veckor sedan frågat efter navkåpor till dina fälgar och då fått information om att vi aldrig tar hand om lösa tillbehör som kåpor, navkapslar eller bultar utan lägger alltid in dem i bilen. Med över 1000 kunders hjul i förvaring blir det annars omöjligt att hålla reda på alla lösa delar. Idag var du inne och frågade efter kåporna igen och fick samma svar som senast varpå du nämner att du kommer skicka in ett dåligt omdöme på Reco. Jag förstår om du är upprörd men det finns inget vi kan göra annat än att hjälpa dig beställa nya kåpor. Detta förutsatt att du ändrar ditt omdöme .

Deniz Gencer
    Ansvarig MycarGruppen
    2018-11-23 Per C svarar Deniz G
    Deniz
    Dåligt omdöme? De är ju min upplevelse från när jag köpte däcken.
    Historien om kåporna har jag ännu inte skrivit. Den kommer säkert om inte mina kåpor kommer fram.
    Er engelsktalande kille, påstår sig lagt dem i vår bil. Vilket inte stämmer med verkligheten.
    Ring gärna mig, när ni har hittat dem!
    Fredrik
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Alexander B skrev om Mycar Täby
    Kontaktade Mycar gällande en mindre rostskada och dem bad mig skicka in bilder på skadan för 3 år sedan. De granskade bilderna och sa att dem kan åtgärda skadan, inga problem. Efter 1,5 år märker jag att skadad är på väg tillbaka. När jag väl får kontakt så blir jag behandlad som att jag vore dum i huvudet. Får svaret att ingen verkstad kan fixa den typen rostskada, man måste byta dörren för att få den bra. Garanti gäller inte vid rost.

Ingen som sa något om det när jag lämnade in, 4000kr i sjön.

Vilket Kalle Anka bolag.... Läs mer
  • Ayan E
    Ayan E skrev om Mycar Täby
    Använt dem i flera år. Enkelt att boka tid. I år hjälper Mycar även med att laga och lacka om mina sommarfälgar till en annan färg. Personalen är alltid engagerade och välkomnande... Läs mer
  • Lova J skrev om Mycar Täby
    Som kund hos My Car Täby så känner jag mig trygg, dom ställer alltid upp och hjälper till när man behöver det som mest.
    Kunniga och trevliga ! Läs mer
  • Hans V skrev om Mycar Täby
    Har alltid blivit väl bemött. Läs mer
  • Ruth M skrev om Mycar Täby
    Hej.
    Jag har däckförvaring hos er samt däckbyte.
    Jag är väldigt nöjd med det.
    Er personal är väldigt trevlig också.
    Marianne Kilter Läs mer
  • Berit M skrev om Mycar Täby
    Jag fick tid snabbt o lätt för att byta däck.Samtidigt kunde jag beställa tvätt. Bra service o trevligt bemötande! Läs mer
  • Nina R skrev om Mycar Täby
    Bra bokning via nätet och bra tider Läs mer
  • Björne L
    Björne L skrev om Mycar Täby
    Förvaring o byte av sommar/vinterdäck,tvätt samt övriga bilvårdsprodukter! Utmärkt bemötande i alla lägen av mycket trevlig personal ! Är mycket nöjd som kund ! Med vänliga hälsningar Björne Lundkvist Täby Läs mer
  • Beata K skrev om Mycar Täby
    Snabb och bra hjälp! Både beställning och montering funkade smidigt! Läs mer
  • Börje H skrev om Mycar Täby
    Jag har nu under flera år anlitat Mycar i Täby!
    Det har på alla sätt fungerat alldeles utmärkt!
    Jag kan därför säga anlita gärna Mycar i Täby! Läs mer
  • Per-erik M skrev om Mycar Täby
    Däckbyte inbokat sedan länge. När jag kom dit fick jag först vänta länge och sedan veta att man inte hittat däcken.

Fick åka hem

Ringe efter 20 min och hade hittat däcken.

Byter som slulle tagit 30 min tog 2 tiimmar Läs mer
  • Gustaf D skrev om Mycar Täby
    Har däckhotell här. Alltid bra bemött. Läs mer
  • Liselotte G skrev om Mycar Täby
    Bytt hjul någrs säsonger. Håller alltid tiderna till skillnad från de andra, större kedjorna Läs mer
  • Roland R skrev om Mycar Täby
    Prisvärt däckhotell. Med flera olika sorters service så som tvätt, vax osv Läs mer
  • Henrik E skrev om Mycar Täby
    Bytte däck, alltid snabb och trevlig service! Läs mer
  • Alf Ö skrev om Mycar Täby
    Däckbyte och däckhotell. Lätt att få tid och väl utfört arbete. Läs mer
  • Buzzador A skrev om Mycar Täby
    Samma dåliga bemötande och kvalitet som tidigare. Dags att lämna! Läs mer
  • Loftsweden H skrev om Mycar Täby
    Jag är kund sedan flera år. Jag tvättar våra bilar och har däck på förvaring. Servicen är alltid toppen. Arbetet när de tvättar o behandlar bilen är alltid perfekt. När de lackbehandlat våra bilar så är resultat perfekt o den petiga kunden som jag är blir alltid glad när bilen kommer tillbaka. Läs mer
  • Eva O skrev om Mycar Täby
    Lite sent att komma med detta efter 2 mån. Gjorde service. Läs mer
  • Katarina B skrev om Mycar Täby
    Lackering av biltak och motorhuv. Resultatet jättefint och över förväntan!
    Bemötandet kunde ej varit bättre! Läs mer
  • Michael H
    Michael H skrev om Mycar Täby
    Inget tjafs, jobbet utförs snabbt och korrekt av kunnig och trevlig personal. Läs mer
  • Jan O
    Jan O skrev om Mycar Täby
    Varit kund sedan långt tillbaka i tiden. Nöjd med servicen och bemötandet från grabbarna. Även köpt mina däck hos dem. Allt har fungerat bra!! Läs mer
  • Anette H skrev om Mycar Täby
    Senast var det ett hjulskifte och samtidigt utvändig tvätt av bilen. Trevligt bemött och allt gick enligt förväntan och blev bra. Det enda jag inte var nöjd med var att de ”knökat” in vinterdäcken stående i bakdelen (men risk att repa inredningen och att de rullade ut när man öppnar luckan) istället för att fälla baksätet så att däcken kunde läggas ner på ett bättre och sökrare sätt). Men summerat en upplevelse i princip enligt mina förväntningar, vilket innebär att det finns förbättringspotential. Läs mer
  • Charlie L skrev om Mycar Täby
    Mycket bra info och bokning av servicetid Läs mer
  • Thomas Anders K skrev om Mycar Täby
    Smanb tid. Utmärkt arbete. Rimlig kostnad. Läs mer
  • Joel F skrev om Mycar Täby
    Lämnade in bilen för att få bort ett par bucklor, lackering och lackbehandling. Klar i tid, lacken snyggare än när jag köpte bilen och trevligt bemötande så fullt betyg är det ända vi kan ge. Läs mer
  • Erik Jonas L skrev om Mycar Täby
    Jättebra upplevelse rakt igenom. Bra service, bra resultat, på bestämd tid. Inga konstigheter. Läs mer
  • Helga Agnes O skrev om Mycar Täby
    Mycar Täby får av mig högsta betyg!!
    Min bil och jag har aldrig blivit så bra omhändertagen ! Det känns invändig och utvändig som om jag har en alldeles ny bil nu! Jag har visad bilen till mina vänner och alla är imponerade !!👍😀😀😀 Läs mer
  • Mikael L skrev om Mycar Täby
    Jag servade min BMW och blev överraskad över hur mycket jag fick för pengarna. Personalen gav ett trevligt och professionellt intryck från första till sista stund. Och bilen rullar på bättre än någonsin Läs mer
  • Gisela N skrev om Mycar Täby
    Hej..nu i te längre kunde pga bytte bil. Men i många år hade jag en Ford Focus och gjorde all tänkbar service inkl däckbyte/ däckhotel.
    Mkt bra och vänligt bemötande. Kul se hur de växte som företag under året! Läs mer
  • V. P skrev om Mycar Täby
    Service och bemötande har varit i princip klockrent under de år vi varit kund hos Mycar Täby, fram till senaste tillfället. Pojkvaskern i kundtjänsten var inget annat än en ren katastrof. I kundbemötande får han möjligen en svag tvåa på en femgradig skala, och mina frågor kring varför bilen saknade en hjulmutter efter däckskifte bemöttes med ett nonchalant "Jag vet inte. Den behövs ändå inte." Tidigare personal hade sannolikt snarare sagt "Ajdå, det får vi titta närmare på" eller "Hoppsan, det fixar vi", om det ens hade kunnat hända. Förhoppningsvis är grabben inte kvar vid nästa gång, för då blir det byte av leverantör. Läs mer
  • Ulrika N skrev om Mycar Täby
    Har inte haft något med företaget att göra den senaste säsongen.
    Vänligen ta bort min mailadress från er mailinglistan.. Läs mer
  • Peter S skrev om Mycar Täby
    Jag tycker allt var bra, både bemötande och information. Det enda som jag kan klaga på är att det inte fanns bil av den färgen för visning som jag tänkte köpa. Jag var tvungen att åka rund till olika Volvohandlare för att få se den.
    Vidare att bränsleförbrukningen stämmer inte med de uppgifter som gavs på olika informationsblad. Diesselförbrukningen angavs till 5,4 l/100 km och i verkligheten är det svårt att komma under 6,4 l/100 km. Läs mer
  • Look C skrev om Mycar Täby
    Hej,
    Kände mej väldigt orolig i höstas vid däckbytet och hjulförvaringen. Jag fick inte med mej mitt bevis om förvaring och plats när jag gick därifrån som jag brukar få - mest ny personal och lite rörigare. Min oro....vart tänker de förvara mina däck nu? Jag vill ju absolut att de förvaras där i samma hus dvs så att de inte fraktas iväg till annan plats.

En kompis till mej tog bort sina däck ifrån My car eftersom det står i företagsregistret att företaget är under "omstrukturering" - vad innebär det? Ska jag också vara orolig att mina däck och fälg "försvinner"?

Carina Look 0702/636820 Läs mer
  • Mark I skrev om Mycar Täby
    Bra service, trevligt personal och bemötande Läs mer
  • Azadeh A skrev om Mycar Täby
    Toppen service och trevlig personal! Läs mer
  • Mats Å skrev om Mycar Täby
    Oklart vad jag köpt hos er... Läs mer
  • Stephen P skrev om Mycar Täby
    Långsamt, förvirrad och mycket otreviga personal i själva verkstad. Att de däckbytes personal varken behärskar Svenska eller Engelska är hellre inte bra. Jag kommer ALDIG använder MyCar igen och råder alla andra att undviker de. De tio åren innan har varit toppen, bara visar vad ny ägare innebär. Läs mer
  • Ingemar D skrev om Mycar Täby
    Montering av däck köpta på Dackinline.
    Sanbbt fixat Läs mer
  • Göran H skrev om Mycar Täby
    Jag har fått hjälp två gånger med att laga punktering. Och båda gångerna så har jag blivit bemött på ett vänligt och serviceminded sätt. Man kom ut och hämtade däcket och erbjöd sig även att lasta in det i bilen. Lagningen gick väldigt fort och priset va helt OK. Kommer absolut att åke dit igen om det skulle behövas. Läs mer

Stockholmsvägen 100, 187 30 Täby