Alla kategorier Postorder Västra Götaland Borås Netonnet AB

Getängsvägen 23, 504 68 Borås — Visa karta

Läs vad 27 kunder tycker om Netonnet AB

• Jessica O
    Jessica O skrev om Netonnet AB
    Beställde en HP Pavilion 500-313no som vid ankomst visade sig ha ett fabrikationsfel. Skickade tillbaka den för att Net on Nets interna verkstad skulle få möjlighet att undersöka var det var för fel och om det eventuellt gick att åtgärda. Internverkstaden hävdade att problemet berodde på att jag kopplat skärmen till fel uttag på datorn. Problemet/felet kvarstod dock då jag fick tillbaka burken trots att jag kopplade skärmen enligt anvisningarna jag fått från Net on Nets interna verkstad. Efter att ha provat att även koppla datorn till TVn kontaktade jag kundtjänst och förklarade läget. De gick med på att jag fick häva köpet och burken skickades tillbaka till Borås för sista gången. Fick tillbaka pengarna 4 dagar efter att de mottagit returen.

En kedja är inte starkare än dess svagaste länk Net on Net. Bevisligen har en av era anställda klantat sig rejält i detta fall. Hade personen på eran interna verkstad tagit sig tid att verkligen koppla datorn till en skärm i stället för att anta att jag kopplat fel då hade det varit en sak. Nu är ni en kund fattigare i stället för att den personen inte gjorde vad den skulle i detta fall.
  • Mats
    Mats skrev om Netonnet AB
    Är en spamföretag. Se upp. Lämna aldrig ut uppgifter till detta företag. Varken via webben eller i butiken.
    Dom ljuger och påstår att uppgifterna är för "garantiändamål" men i själva verket vill dom bara ha dina uppgifter för att kunna skicka spam och sälja uppgifterna till skumma försäkringsbolag m.m.
  • Joel
    Joel skrev om Netonnet AB
    Aldrig mer beställa saker på nätet från netonnet. Fick en USA-modell av appleTV utan kabel för europeiska kontakterna. När jag ringde upp dem och förklarade att jag vill ha en EU inte en USA-modell av Appletv så blev jag i stort sett hånad och förolämpad. De vägrar ersätta returpost och kabel blev jag tipsad om att det går att köpa på clasohlson eller liknande affär. FYFAN säger jag bara. Bad chefen över honom ringa upp mig men tro fan det inget samtal på en vecka. VÄRDELÖSA !! Betalar alla dagar i veckan 50-100:- mer för lite service och rätt grejer.
  • Linda S
    Linda S skrev om Netonnet AB
    Jag är ett Netonnetfan helt enkelt!!
  • lena r
    lena r skrev om Netonnet AB
    Efter 8 återskick fick jag äntligen rätt kaffekokare men det kostade mig en liten somm de påstod jag slarvat bort med posten trots kvitto. Sen gick min tv isönder, vi skickade iväg den och den kom hem med andra fel, gick inteatt titta på alls. Bråkade om detta fick ta konsumentverket till hjälp och då fick vi åter en gång skicka iväg den, nu är de som tjuriga barnungar och har ställt min tv sist i kön. Så åter en gång har jag fått kontakta ko, detta har tagit över fyra månader och ännu har jag ingen tv som fungerar.
    Och när det gällde kaffekokaren, fick jag en defekt som någon tappat, så den läckte som en sil och jag fick ström genom kroppen. Brända fingertoppar, vad sa de om detta, jo, det var ju inte deras fel.
  • Svante J
    Svante J skrev om Netonnet AB
    Värsta skitföretaget någonsin, visst det är billigt men så fort man vill ha lite service så skiter de fullständigt i än. Fick vänta tre månader på min DVD-spelare. Vägrade skicka en likvärdig för samma pris trots att jag hade rätt till det enligt konsumentlagen. Köpte paket, drog rabatten på DVD-spelaren och påstod därför att jag inte kunde reklamera mer än det rabatterade värdet, trots att rabatten var en paketrabatt och inte på en specifik produkt. Riktigt dåligt skött!
  • Stefan T
    Stefan T skrev om Netonnet AB
    Beställde en router tidigare i veckan, bra pris + fraktfritt och kunde hämta ut produkten mindre än 24 timmar senare. Så borde alla webbshoppar jobba!
  • Niclas K
    Niclas K skrev om Netonnet AB
    Riktigt skitföretag gällande kundservice och vilseledande marknadsföring.

Ärendet i fråga gäller när jag köpte en LCD TV 2008 som enligt deras samarbetssiter/marknadsföringssiter (t.ex. Prisjakt och Pricerunner) skulle ha inbyggda digitalboxar som skulle fungera med ComHem. Då den fastighet jag bodde i inte fick digital TV avtal förrän mars 2009 märkte jag först då att den TV jag hade fått levererad INTE hade stöd för ComHem utan det var en import TV som gav stöd för utländska kabelnätverk och markbunden digital TV.
    Jag påpekade detta för NetOnNet och jag påpekade även att de marknadsföringslänkar som de har via t.ex. Pricerunner och Prisjakt (som borde vara några av deras primära ingångar såsom online handelsplats) hade fel i sin produktinformation som alltså kan ses som direkt marknadsföring av NetOnNets produkter så svarade de att de inte hade ansvar för denna information utan att jag var tvungen att läsa de tekniska specifikationerna på deras produktsida. Personligen tycker jag detta är ett tydligt fall av vilseledande marknadsföring som såklart blir svårt att bevisa då jag antar att Prisjakt eller Pricerunner aldrig kommer att bränna sin kund genom att erkänna deras aktiva deltagande eller icke deltagande i produkttexterna.
    Inte heller hade NetOnNet bemödat sig med att extra tydligt skrivit om detta som denna utmärkande egenskap som i detta fall hade fått mig att troligen välja en annan produkt.
    Ärendet avslutades med att dem var ledsen att jag inte var nöjd men att jag borde läsa de tekniska specifikationerna innan jag köper produkter.
    Det visar sig alltså att det inte bara är de dåliga lägena som gör att NetOnNet kan hålla priserna utan även det faktum att de inte säljer de produkter de utlovar samt att de är oerhört dåliga och rigida när det gäller kundvård. Troligen skulle vilken annan affär som helst, t.o.m. de billiga fysiska hemelektronikkedjorna ha gjort åtminstone något för att få kunden att vara något sådär nöjd. Net OnNet verkar dock tro att deras ”låga” priser fungerar som plåster på såren vilket kanske är fallet om man säljer dem produkterna som man faktiskt marknadsför.

FANTASTISKT DÅLIGT.
    En vecka efter mitt påpekande av den felaktiga produkten så har den helt plötsligt utgått ur deras sortiment. Samtiidigt har marknadsföringen för denna tagits bort på prisjakt men inte helt på pricerunner (som jag inte hänvisade till i mina mail). Märkligt sammanträffande och ännu märkligare att man dumhåller på sin ståndpunkt när man bevisligen inser att man har gjort fel. KÖP INTE av dessa lurendrejare.
  • Kristina L
    Kristina L skrev om Netonnet AB
    Handlade här inför julen. Så skönt med att handla på nätet, slippa stress och köer i butik. Rekommenderas!
  • Fredrik A
    Fredrik A skrev om Netonnet AB
    Köpte en TV från deras egna märke Centrum, som var riktigt dålig, surroundljudet som var av samma märke synkade inte ihop med tv:n så ljudet fördröjdes säkert 1,5sek!
  • Jan L
    Jan L skrev om Netonnet AB
    Mkt bra, jag är nöjd från start till slut. Hemsidan var bra, det var billigt och leveransen gick snabbt. Inget att klaga på. En 5:a!
  • Fredrik L
    Fredrik L skrev om Netonnet AB
    Här har man handlat mycke grejjer, och det är nästan aldrig några problem med leverans.
  • Dan B
    Dan B skrev om Netonnet AB
    Köpte en LCD-tv från Netonnet och det fungerade bra. En dags försenad betalning resulterade dock i ett krav på 69 kr.
  • Anna O
    Anna O skrev om Netonnet AB
    Netonnet har de flesta märkerna och säljer sina varor till bra priser. Deras kundservice kan man dock klaga på då den tar lång tid, är seg och inte alltid ger det kunden efterfrågar. Lagning och reperation är värst och kan ta flera månader innan man får tillbaka det man lämnade in, i samma skick!
  • Mikael P
    Mikael P skrev om Netonnet AB
    Har mycket bra prylar till hyfsade priser. För inte så längesedan var de alltid billigast. Nu har andra företag lagt sig under dom i pris men NetonNet ligger alltid bland de billigaste. Perfekt med en lagershop i Göteborg, så slipper man frakten. Köpte min öltapp där, gott!
  • Amanda T
    Amanda T skrev om Netonnet AB
    Bra leverans, smidigt och enkelt att beställa hemelektronik ect. Fina priser och riktigt bra upplägg.
    Kampanjpriser och fyndvaror är två bra affärsknep.
  • Elvin K
    Elvin K skrev om Netonnet AB
    En grymt bra butik som har allt man behöver till ett förmånligt pris. Väldigt bra hemsida och system i butiken som gör att man väldigt lätt hittar det man söker efter i butiken. En grymt trevlig personal som får dig att känna sig hemma samtidigt som dem tillfredställer dina behov. Service har jag aldrig haft några problem med heller.
  • Emanuel J
    Emanuel J skrev om Netonnet AB
    Låga priser, bra service !
  • Anton Ä
    Anton Ä skrev om Netonnet AB
    Netonnet är den perfekta butiken för hemelektronik. Jag rekommenderar att besöka deras lagershop i Borås där de har mycket på lager och man kan undvika fraktavgifter. Deras egna märken: Centrum, Andersson och Skantic (TV, DVD-spelare, receivers etc.) är inte några högkvalitéts produkter men är helt ok med tanke på det låga priset. I butiken får man bra serivce.
  • Magnus G
    Magnus G skrev om Netonnet AB
    Bra priser med bra garantier med mycket snabba leveranser.
  • Mikael H
    Mikael H skrev om Netonnet AB
    Har det mesta man kan tänkas behöva till hemmet. Välj mellan att betala över nätet och få varan hemskickad till rimlig fraktkostnad eller gå till något av lagerhusen. Jag har aldrig haft problem när jag köpt över internet.
  • Jeanette  O
    Jeanette O skrev om Netonnet AB
    De har kanonbillig elektronik, speciellt TV och personalen är alltid väldigt trevlig och hjälpsam. Plus att de inte får provision så de lurar inte på en grejer man inte behöver.
  • Bucky
    Bucky skrev om Netonnet AB
    Mycket trevlig och hjälpsam personal på lagershoppen. Bra service och låga priser.
  • Dennis
    Dennis skrev om Netonnet AB
    Skysst onlinebutik som lyckas hålla rätt låga priser. Leveranserna skickas smärtfritt å på kort tid. Rekommenderas
  • Kerstin A
    Kerstin A skrev om Netonnet AB
    En sida på nätet där du shoppar billigare tekniska prylar än om du hade besökt en datorbutik för att ta något exempel. Prisvärdiga helt klart och kvalitetsmässigt med. Reklamen har du nog inte kunnat undgå heller det var så jag hittade butiken ;). Det kändes fantastikst iaf att få jämföra o se att det går lika bra att berställa via NetOnNet. Så, 4/5 recos ger jag i betyg.
  • Johanna L
    Johanna L skrev om Netonnet AB
    Web butik som pressar priserna på teknik:) (går även att besöka affären har jag hört)... Har gjort en del fynd på denna sida. Snabb leverans varje gång, inte stött på några problem. Det som gör att sidan står ut från mängden är de låga priserna, för övrigt har jag ej så mycket att tillägga. Blir "4/5 recos" till NetonNet, finns alltid utrymme till förbättring.
    Kerstin A gillar detta
  • Emma J
    Emma J skrev om Netonnet AB
    En salig blandning av det mesta inom hemelektronik. Produkter med skiftande kvalite, allt från skräp till rätt bra grejer.
    Sökmotorn mycket dålig, har ingen precision utan plockar med för mycket närstående produkter.
    Det fungerar bäst att leta via menyn som fungerar bra. Väl framme vid en produkt ges en bra produktinformation samt
    information om lämpliga tillbehör. Bra priser och snabba leveranser.

Getängsvägen 23, 504 68 Borås