Alla kategorier Webshop Nividas.com

Nividas.com

Nividas erbjuder både slipade och oslipade glas- och solglasögon online. Det enda du behöver ha är en PDF eller foto på ditt recept som du enkelt laddar upp i kassan. Betalning sker snabbt och säkert via Klarna som erbjuder ett antal olika kort- och fakturaalternativ. Vi förstår att glasögon är en produkt du ofta vill testa innan du köper, därför erbjuder vi gratis hemlån av tre par bågar i fem dagar.

Glasen slipas efter dina styrkor och monteras i Uppsala av anrika leverantören Rodenstock. Glasen skickas sedan gratis via PostNord till ett ombud nära dig. Leveranstiden av slipade glasögon varierar mellan 7-14 dagar, beroende på dina styrkor. Oslipade solglasögon skickas inom en arbetsdag. Skulle du inte vara nöjd med dina bågar så har vi alltid 30 dagars öppet köp - no questions asked.

Vid frågor, tveka inte att skriva till Mia på hemside-chatten (mellan 10-18) eller maila hello@nividas.com.

Läs vad 246 kunder tycker om Nividas.com

• 2019-05-25

Eva-Stina S skrev om Nividas.com
    Beställde bågar på prov. Är van att allt kommer snabbt när man beställer på nätet men här dröjde det över en vecka och då kolliderade det med en semesterresa. När jag ringde var de väldigt trevliga och sa att jag kunde vänta med att skicka tillbaka men det blev ändå stressigt. Slutade med att jag inte beställde några glasögon sedan. Läs mer
  • Christian S

2019-05-24

Christian S skrev om Nividas.com
    Bara positiv upplevelse när jag köpte mina nya Vienna! Läs mer
  • 2019-05-21

Birta E skrev om Nividas.com
    Jag köpte mina första par glasögon samt undersökning, väldigt nöjd med hela besöket. Otroligt trevliga och hjälpsamma, vet tydligen vad de gör. Trevliga butiker, rimliga priser och personligt bemötande, lugn miljö, verkligen super!

Köpte mina glasögon i butiken i göteborg. Läs mer
  • 2019-05-20

Hanna T skrev om Nividas.com
    Solglasögon med styrka. Mail kontakt två ggr efter beställning. Fick svar snabbt och med information jag efterfrågat. Läs mer
  • Fredrik O

2019-05-20

Fredrik O skrev om Nividas.com
    Snabb leverans och fina brillor. Hurra! Läs mer
  • 2019-05-19

Ida U skrev om Nividas.com
    Fick hem fina bågar. Tyvärr var inte färgen såsom den återspeglades på webben. Såklart olika med olika skärmar osv. Ska prova igen längre fram. Fick bråttom så bågarna kom en torsdag och skulle skickas igen måndag... Läs mer
  • 2019-05-16

Michael P skrev om Nividas.com
    Nice concept but timing could be improved. I placed an order for home trial and it took 13 days to receive them. With that said, the process to order and return is pretty straightforward. Läs mer
  • 2019-05-15

Göran T skrev om Nividas.com
    Har gjort synkontroll, lånat tre bågar för provning hemma, skickat tillbaka dem samt beställt progressiva glasögon för leverans om tio dagar. Jag har blivit trevligt men litet opersonlig bemött. Hittills har beställningar mm fungerat bra. Läs mer
  • 2019-05-15

Anna H skrev om Nividas.com
    Snabbt och snyggt levererat och schyssta bågar! Läs mer
  • 2019-05-13

Dijle Y skrev om Nividas.com
    Miljövänliga alternativ av bågar, viket är fantastiskt att nu har! Billigt, bra service, enkelt! Läs mer
  • 2019-05-13

Julia E skrev om Nividas.com
    Beställde ett par lånebågar för att testa hemma. Paketet levererades snabbt och lånet var enkelt och smidigt, även returen.
    Trevligt företag med ett fint utbud. Läs mer
  • 2019-05-10

Jakob S skrev om Nividas.com
    Snabb återkoppling och trevligt bemötande i butiken Läs mer
  • 2019-05-08

Elisa L skrev om Nividas.com
    Trevlig hemsida och smart koncept, välfungerande hemlånsmodell. Dessvärre var bågar a för raka vertikalt för min ansiktsform. Läs mer
  • 2019-05-08

Alice D skrev om Nividas.com
    Köpte ett par solglasögon.
    Superfina och ganska snabb leverans.
    Tycker dock det kan vara bra att ha möjligheten till att spåra sitt paket. Går inte hos Nividas. Läs mer
  • 2019-05-03

Berit M skrev om Nividas.com
    Jag lånade några bågar för att se vilka som kunde passa mig. Jag kunde ha glasögon 3 dagar för påseende, vilket blev lite kort tid. Nen jag hittade en båge somjag gillade. Ha antecknat det för att kunna prova färger mm i fysisk butik, vilket jag tycker är viktigt att ha för att visa service mot kunder. Oftast vill jag göra en affär med mellan fyra ögon. Läs mer
  • Linda V

2019-05-02

Linda V skrev om Nividas.com
    Beställde hem glasögonbågar för att prova. Väldigt smidigt och fint paketerat! Läs mer
  • Marie J

2019-05-02

Marie J skrev om Nividas.com
    Var inne i Malmö butiken och fick superbra hjälp! Smidigt och snabbt att bestalla hemlån av bågar via nätet samt snabb leverens Läs mer
  • 2019-05-02

Jonas S skrev om Nividas.com
    Mycket bra service. Bra optiker som förklarade ingående under synundersökningen. Gillar att det inte finns en uppsjö av bågar. Lätt att välja, vettiga priser. Mycket nöjd. Läs mer
  • 2019-05-01

Caroline B skrev om Nividas.com
    Solglasögon. Stora förväntningar att solglasögonen skulle vara bra. Lite missnöjd att glasögonen var något små, får lite ont på ena örat och märken på näsryggen. Jättesnygga i övrigt. Läs mer
    2019-05-21 Nividas svarar Caroline B
    Hej Caroline! Tack för din feedback. Ibland kan det hjälpa att böja till skalmarna något. Du är så välkommen in till någon av våra butiker i Stockholm, Göteborg eller Malmö så tar vår personal hand om dig där.

Ha en fortsatt fin dag!

Team Nividas
  • 2019-04-30

Amanda L skrev om Nividas.com
    Otroligt bra kundservice! Har ställt flera frågor och de är tillmötesgående jämt och väldigt hjälpsamma. Glasögonen jag beställde är också väldigt fina. Läs mer

Erdem Ö skrev om Nividas.com
    Jag har köpt ett par solglasögon jag är otroligt nöjd med, sedan har jag lånat hem glasögon för att prova. Den upplevelsen var behaglig då allt gick så smidigt till. Nividas är definitivt jag rekommenderar till andra. Kul att stötta svenskt dessutom. Läs mer

Maria Z skrev om Nividas.com
    Snygga glasögon till riktigt bra priser. Snabb service och snygg hemsida!
    Känns kvalitativt. Läs mer

Silvana K skrev om Nividas.com
    Jag har ännu inte beställt glasögon men kommer att göra det inom den närmaste veckan.
    Mycket bra service! Perfekt med hemlån. Smidigt och bra!
    Bra pris på båge och glas!
    Väldigt bra upplevelse totalt sett 🤗 Läs mer

monica a skrev om Nividas.com
    Bra beskrivning av solglasögonen
    Snabb och smidig leverans Läs mer

Emma H skrev om Nividas.com
    Vill ha smidiga och tydliga shoppingupplevelser. Det fick jag. Läs mer
  • 2019-04-28

Daniel H skrev om Nividas.com
    Glasögon och solglasögon
    Mkt väl och proffsigt bemött
    Hade inga förväntningar
    En rakt igenom bra upplevelse! Läs mer
  • 2019-04-28

Mathilda B skrev om Nividas.com
    Trevligt bemötande och snabb leverans Läs mer
  • 2019-04-26

Linn J skrev om Nividas.com
    Jag lånade hem tre par glasögon för att få känna efter vilken modell som verkligen satt bäst. Det gick otroligt snabbt, en dag senare hade jag dem hemma. Provade över helgen och skickade sedan tillbaka dem lätt med påsen och porto som medföljde. Skönt oxå att inte behöva lägga ut pengar. Otroligt skönt och stacksamt att slippa åka in till stan och få ta lite mer tid på sig att känna efter. Plus oxå för att glasögonen kommer utan massa lappar och klistermärken så en kan få en genuin känsla för hur de ser ut på! Läs mer
  • 2019-04-24

Agnes F skrev om Nividas.com
    Jag är väldigt nöjd med mina nya glasögon!! Läs mer

Emma S skrev om Nividas.com
    Köpte ett par Paris i Crystal Clear. Smidigt med hemlån och att sedan kunna lämna i butik efteråt. Mycket nöjd med besöket både online och i butik - och såklart med glasögonen! Läs mer

Jonas B skrev om Nividas.com
    Fungerade utmärkt att beställa hem flera glasögon för att kunna prova i lugn och ro på hemmaplan. Bra service även i butiken. Läs mer

Billy B skrev om Nividas.com
    Snabb leverans, bra förpackat och fantastiska produkter. Läs mer
  • 2019-04-22

Linus L skrev om Nividas.com
    Köpte ett på solglasögon som visade sig passa dåligt, proffsig hjälp med retur av solglasögonen. Jag har ett mycket gott intryck av Nividas! Läs mer
  • 2019-04-20

Elsa P skrev om Nividas.com
    Bra leverans, super-schysta gajor som sitter bra, märks att kvaliten är hög, är snygga, ger bra solskydd. Läs mer
  • 2019-04-20

Ida B skrev om Nividas.com
    Gjorde synundersökning och köpte glasögon i butik, bemötandet var jättetrevligt och väldigt hjälpsamt. Glasögonen blev färdiga snabbt. Läs mer
  • 2019-04-19

ingrid w skrev om Nividas.com
    Köpte glasögon efter att ha fått ett par hemskickade på lån. Utmärkt service, snabbt o enkelt. Transparent företag. Läs mer
  • Katarina K

2019-04-17

Katarina K skrev om Nividas.com
    Bra förpackade, snygga glasögon. Oproblematiskt att returnera. Läs mer
  • 2019-04-17

Kornelia J skrev om Nividas.com
    Toppenbra att man kan låna hem bågar. Jag gillar den enkla affärsmodellen med ett begränsat antal modeller med återkommande färgteman, det gör det lätt och behagligt att välja bågar. Glasögonen känns lyxiga men till ett överkomligt pris. Läs mer
  • 2019-04-16

Emilie E skrev om Nividas.com
    Jag beställde två par solglasögon online (Vienna & Stockholm) och fick då 15% rabatt. När jag fick hem solglasögonen var det ena paret (Stockholm) alldeles för stora för mig. Jag läste då på er hemsida att man kunde skicka tillbaka dem alt. lämna tillbaka dem i butik. Jag ville byta dem mot en annan modell, så valde då att gå till butiken på Norrlandsgatan. Det blev där ett återköp av Stockholm-brillorna och sedan köpte jag ett par Göteborg istället - eftersom butiksbiträdet sade att det inte gick att göra ett byte. Jag trodde då att jag fortfarande skulle få nyttja 15% rabatten, eftersom jag fortfarande köpt 2 par solglasögon. Men när jag fick tillbaka pengarna in på kontot upptäckte jag att rabatten tagits bort, vilket kändes lite snopet. Om jag då alltså valt att lämna tillbaka båda paren i butik och sen köpt rätt par direkt, hade jag däremot fått 15% rabatt... Ett stort minus på kundupplevelsen där tyvärr och trist då jag verkligen gillar era produkter och ert koncept.

Hälsningar,
    Emilie Ejdemo Läs mer
    2019-04-17 Nividas svarar Emilie E
    Hej Emilie, tack för din feedback. Så ska det självklart inte vara och jag misstänker att det har blivit ett missförstånd mellan butiken och den som gjort returen online. Jag skickar dig ett mail och så ska vi fixa till din rabatt :) Ber om ursäkt för det missförståndet.

Allt gott,

Team Nividas
  • 2019-04-16

Rebecca E skrev om Nividas.com
    Blivit bemött av en riktigt serviceminded tjej i Malmö, inte köpt än men kommer att handla hos er i malmö Läs mer

Elin N skrev om Nividas.com
    Snabbt, smidigt och enkelt! Snygga bågar till bra pris! Lätt att låna hem, önskar dock man fick låna hem fler än tre åt gången. Läs mer

Amy H skrev om Nividas.com
    Smidigt att låna hem bågar för att prova! Läs mer

Johanna V skrev om Nividas.com
    Glasögon för vardag användning.
    Personalen var så hjälpsamma med både synundersökningen och sedan med hjälp vid val av bågar. Läs mer
  • 2019-04-12

Simas R skrev om Nividas.com
    Jag köpte glasögon. Det är väldigt välkommen atmosfär hos er i butiken i Malmö. Definitivt ger den högsta betyg för kundbemötande. Rekommenderar starkt till alla mina vänner och bekanta och kommer absolut igen! Tack! Läs mer
  • 2019-04-11

Natalia G skrev om Nividas.com
    Bra kvalitet på glasögon, är mycket nöjd. Rimliga priser! Läs mer
  • Johanna D

2019-04-11

Johanna D skrev om Nividas.com
    Köpte synundersökning och nya glasögon. Gick väldigt snabbt och bra! Enda negativa saken var att jag inte kunde låna hem bågar direkt från butiken utan var tvungen att beställa på nätet när jag kommit hem igen. Fick dessutom problem med att fylla i formuläret men fick bra hjälp via er chatt-kundtjänst. Detta är mitt tredje par glasögon från nividas och jag kommer med all säkerhet tillbaka för ett fjärde par i framtiden. Läs mer
  • 2019-04-08

Lamia N skrev om Nividas.com
    Jätte nice o fina glasögon som jag fick pröva. Läs mer
  • Tova S

2019-04-08

Tova S skrev om Nividas.com
    Köpte slipade glasögon. Snabb, professionell och personlig service. Jättetrevligt företag, snygga glasögon och de är extremt service-minded. Kände mig sedd som kund och kommer nog aldrig köpa glasögon någon annanstans nu. Läs mer
  • Charlotte R

2019-04-08

Charlotte R skrev om Nividas.com
    Jag har köpt ett par Havana-bågar med enkelslipade glas för ett par år sedan som jag är jätteglad för. Nu senast provade jag solglasögon i butik i Malmö och beställde dem sedan över nätet med slipade glas. Tyvärr kände jag mig trots allt inte bekväm i dem. Jag har blivit trevligt och hjälpsamt bemött både i butik och över nätet. Tycker mycket om utbudet av bågar och så skönt att det är så enkel prissättning. Det är dessutom så mycket billigare än det var förr när jag var kund hos Synsam. Läs mer
  • 2019-04-07

Dimitris N skrev om Nividas.com