Nividas.com

Nividas erbjuder både slipade och oslipade glas- och solglasögon online. Det enda du behöver ha är en PDF eller foto på ditt recept som du enkelt laddar upp i kassan. Betalning sker snabbt och säkert via Klarna som erbjuder ett antal olika kort- och fakturaalternativ. Vi förstår att glasögon är en produkt du ofta vill testa innan du köper, därför erbjuder vi gratis hemlån av tre par bågar i fem dagar.

Glasen slipas efter dina styrkor och monteras i Uppsala av anrika leverantören Rodenstock. Glasen skickas sedan gratis via PostNord till ett ombud nära dig. Leveranstiden av slipade glasögon varierar mellan 7-14 dagar, beroende på dina styrkor. Oslipade solglasögon skickas inom en arbetsdag. Skulle du inte vara nöjd med dina bågar så har vi alltid 30 dagars öppet köp - no questions asked.

Vid frågor, tveka inte att skriva till Mia på hemside-chatten (mellan 10-18) eller maila hello@nividas.com.

Läs vad 414 kunder tycker om Nividas.com

• 2020-06-16

Joel R skrev om Nividas.com
    Snabba leveranser och bra kvalitet på produkterna. Läs mer
  • 2020-06-16

Oscar F skrev om Nividas.com
    Bra utbud för bra pris. Lånade hem tre par vilket hjälpte beslutet enormt. Gjorde Även undersökning. Allt gick snabbt och smidigt. Inga klagomål här :) Läs mer
  • 2020-06-13

Ann-marie L skrev om Nividas.com
    Superbra service och jag gillar verkligen mina nya brillor. Snabb leverans. Toppen-optiker som hjälpte mig med synundersökning som var gratis då jag köpte bågar. Läs mer
  • 2020-06-13

Katarina L skrev om Nividas.com
    Flexibelt, trevligt bemötande, snygga glasögonbågar! Läs mer
  • 2020-05-28

Josefin J skrev om Nividas.com
    Köpte vienna glasögon! Först provade jag olika glasögonen hemma lätt och smidigt och sen kunde jag bestämma mig vilka jag ville ha. Läs mer

Susanna S skrev om Nividas.com
    Köpt glasögon online, men det var personalen butiken som var helt outstanding serviceminded. Läs mer

Fredrik H skrev om Nividas.com
    Smidigt, proffsigt, bra bemötande, och väldigt prisvärt! Läs mer

Karin H skrev om Nividas.com
    Hemlån glasögon. Supersnabb leverans och väldigt fina bågar. Hittade ett par jag trivdes bra i och ska beställa i dagarna! Läs mer
  • 2020-05-20

Gustav G skrev om Nividas.com
    Bra service och snygga glasögon Läs mer
  • 2020-05-19

Frida S skrev om Nividas.com
    Två par glasögon med färgade glas. Mycket bra service och jag kände mig trygg i mitt köp. Jag känner mig välkommen att komma tillbaka om jag undrar något eller vill göra justeringar. Läs mer
  • 2020-05-19

Miriam N skrev om Nividas.com
    Mycket snygga bågar och bra utbud. Däremot behöver de jobba på användarupplevelsen av siten då det inte ens går att söka efter namn på specifika bågar. Vidare är kommunikationen kring leverans under all kritik, har mailat och bett om estimerat levernasdatum men bara fått svar "de är på slipning". Läs mer
  • 2020-05-18

Mattias H skrev om Nividas.com
    Besökte Nividas för ny synundersökning och nya glas till befintliga bågar. Trevlig personal ända från optikern (Elisabeth) till kassan (Isabella) till Mia (på mail). Alltigenom en bra köpupplevelse, även denna gång. Läs mer
  • 2020-05-18

sebastian w skrev om Nividas.com
    Snabbt, smidigt och bra pris. Många snygga glasögon dessutom! Läs mer
  • 2020-05-17

Victor B skrev om Nividas.com
    Snabb, smidigt, snyggt! Har bara positiv feedback på de snyggaste solglasögonen jag haft på länge! Läs mer
  • 2020-05-17

Emi B skrev om Nividas.com
    Beställde hem några glasögon att prova! Fick de efter bara en vecka, sedan beställde jag ett par med styrka och de kom nästan lika fort. Smidigt att kunna shoppa glasögon online, och väldigt rimliga priser. De fungerar utmärkt. Läs mer
  • 2020-05-05

Carolina D skrev om Nividas.com
    Jättenöjd med mina nya glasögon! Fick superbra hjälp av säljaren i butiken (man), han var professionell, inte för på och väldigt kunnig!
    Jag rekommenderar Nividas varmt! Läs mer
  • 2020-05-05

Emil A skrev om Nividas.com
    Riktigt bra glasögon / design till ett nästan orimligt lågt pris Läs mer
  • 2020-04-28

Jörgen H skrev om Nividas.com
    Fina glasögon och med en smidig hantering av köp/ prova på processen Läs mer
  • 2020-04-27

Amanda A skrev om Nividas.com
    Lånade hem glasögon för prov, så smidig tjänst och väldigt fina glasögon! Läs mer
  • 2020-04-20

Harald P skrev om Nividas.com
    Allting gick smidigt med leverans och returer. Har Köpt mina glasögon hos nividas i år och dom är bäst! Läs mer
  • 2020-04-13

Andreas B skrev om Nividas.com
    Jag köpte ett par guldiga Beijing, väldigt vänligt bemötande då de dubbelkollade att jag laddat upp rätt recept. Läs mer
  • 2020-04-13

Felicia O skrev om Nividas.com
    100 % nöjd, har inget att klaga på. Läs mer
  • 2020-04-08

Qiling T skrev om Nividas.com
    Chatten var inte tillgänglig men ringde till en av butikerna, super trevlig bemötande och hjälpte mig med att hitta information. Läs mer
  • Karl-johan E

2020-04-07

Karl-johan E skrev om Nividas.com
    Bästa och trevligaste servicen! Läs mer
  • 2020-04-05

Mats S skrev om Nividas.com
    Beställde hem provbågar för att sen köpa en av bågarna i affär. Enkelt att beställa och snabb leverans. Enkelt att returnera. Enda negativa är det onödiga transportarbetare med att behöva skicka ut och sen returnera varor. Läs mer
  • 2020-03-23

Ellen R skrev om Nividas.com
    Lånat hem och sedan köpt glasögon och solglasögon. Bra och snygg hemsida. Snabb, trevlig och lösningsorienterad respons från kundservicen. Läs mer
  • 2020-03-21

Marita G skrev om Nividas.com
    Lånade hem tre par för att i lugn och ro prova ut ett par för ev köpa nya progressiva glasögon hos er

Kan rekommenderas till andra att göra samma sak Läs mer
  • 2020-03-16

Sofi T skrev om Nividas.com
    Bra o snabb service. Dock borde denna förfrågan kommit efter att jag fått min vara, kan inte utvärdera varan då jag inte fått den än. Men allt annat mycket bra än så länge. Väntar på leverans av vanliga glasögon. Läs mer
  • 2020-03-16

Ylva K skrev om Nividas.com
    Mina beställda glasögon är dock inte klara än...
    Mina förväntningar hittills uppfyllda; Trevlig och kunnig personal, sortiment med supersnygga bågar till bra priser!
    Kommer förmodligen gå vidare med att beställa även splipade solglasögon. Läs mer
  • Natalie S

2020-03-14

Natalie S skrev om Nividas.com
    Väldigt trevlig personal, alltid bra och positivt bemötande. Uppriktiga, moderiktiga och trevliga! Läs mer
  • 2020-03-10

Erik V skrev om Nividas.com
    Snabb leverans, bra pris och bra produkter! Läs mer
  • 2020-03-09

Anni T skrev om Nividas.com
    Köpte glasögon och blev väldigt bra bemött. Enda minus var min undersökning där det inte fanns linsvätska att lägga mina linser i under undersökningen. Blev tvungen att slänga ett par månadslinser pga det... Men i övrigt väldigt bra bemötande. Läs mer
  • 2020-03-02

Paulin I skrev om Nividas.com
    Jag bara beställde hem glasögon för att prova. Och jag vart väldigt nöjd med den servicen. Läs mer
  • 2020-02-25

Josefine L skrev om Nividas.com
    Köpte nya glasögon. Fick proffsig hjälp av duktig och trevlig personal. Mycket nöjd med allt! Läs mer
  • 2020-02-23

Catrin M skrev om Nividas.com
    Snabbt, smidigt och billigt! Kan starkt rekommendera! Läs mer
  • 2020-02-16

Elsa B skrev om Nividas.com
    Snabb leverans. Bra kvalitet. Har inget att klaga på. Läs mer
  • 2020-02-12

Jan T skrev om Nividas.com
    Mycket bra support och bra leveranser. Läs mer
  • 2020-02-12

Nathalie L skrev om Nividas.com
    Snabb leverans och otroligt hjälpsam och trevlig kundtjänst. Kan verkligen rekommendera! Läs mer
  • 2020-02-08

Frida T skrev om Nividas.com
    Köpte ett par enkelslipade glasögon. Snygga och prisvärda glasögon, gillar att utbudet av bågar är begränsat - bara jobbigt att välja mellan 500 olika modeller! Bra att man kan låna hem bågar på nätet. Bor i närheten av Malmö så var inne i butiken och provade också. Mkt bra bemötande i samband med synundersökningen. Läs mer
  • 2020-02-05

Sigrid H skrev om Nividas.com
    Jag har beställt nya glasögon. Har inte fått dom än men vet sedan tidigare att de gör ett superjobb och framförallt är allting smidigt och super enkelt. Bra pris och bra miljötänk. Läs mer
  • 2020-01-27

Martin L skrev om Nividas.com
    Smidig hemlåning av prover. Snabb leverans och hjälp med justering i butik. Läs mer
  • Jens H

2020-01-27

Jens H skrev om Nividas.com
    Jag köpte en synundersökning av Nividas. Det enda negativa jag har att säga var att jag relativt sent fick reda på att optikern som skulle undersöka mig var sjuk och det gjorde att jag fick göra en extra resa till stan. Läs mer
  • 2020-01-26

Johan M skrev om Nividas.com
    Jag lånade hem några glasögon vid två tillfällen. Sen köpte först ett par glasögon och blev nöjd med dem så jag köpte solglasögon i samma bågar.

Bra kundtjänst och supersnabbt frakt direkt hem i brevlådan. Plus för fina förpackningar, och bra etui.

Kommer säkert köpa fler! Läs mer
  • 2020-01-26

Ursula F skrev om Nividas.com
    Värt en tågresa till Göteborg för snygga, prisvärda progressiva glasögon och ett par läsglasögon. Supertrevligt och proffsigt bemötande. Allting perfekt! Läs mer
  • 2020-01-11

Ted B skrev om Nividas.com
    Väldigt bra kvalitet och en grym design. Kommer inte att köpa badbyxor från något annat märke.. Läs mer
  • 2019-12-25

Evelina H skrev om Nividas.com
    Smidigt att beställa, snabb leverans och tydliga instruktioner för returen av mina provbågar Läs mer
  • 2019-12-22

Helene V skrev om Nividas.com
    Jag lånade hem ett par bågar för test och allting fungerade utmärkt! Beställde också mina glasögonen från Nividas och det var så smidigt att bara ta ett kort på sitt recept och skicka in!!
    Bra och snabb kommunikation och snabb leverans! Är så nöjd och man verkligen rekommendera Nividas!!!! Läs mer
  • Tony L

2019-12-17

Tony L skrev om Nividas.com
    Snabb leverans, bra priser och grymt snygga glasögon Läs mer
  • 2019-12-15

Anna A skrev om Nividas.com
    Tittade på glasögon. Härlig hjälp i butik. Personalen var ärlig om vilka glasögon som passade mig och det uppskattar jag.
    Återkommer till Nividas när jag kan köpa glasögonen. Läs mer
  • 2019-12-11

Charlotte P skrev om Nividas.com
    Beställde mina nya glasögon för 3 veckor sedan och har inte fått dem ännu :( Om jag inte själv hade tagit kontakt med butiken (Malmö) så hade jag inte fått någon info. Ringde dem igår igen och de sa att de med all säkerhet skulle komma idag, de skulle messa men jag har inte hört av dem :( Känns väldigt trist och då jag väl får mina glasögon hade det känts trevligt med någon form av kompensation. De sa att det skulle ta ca en och en halv vecka och jag hade hoppats vara extra fin till en fest jag skulle på ...... Måste dock säga att personalen i butiken varit både hjälpsam och trevlig då jag varit där eller ringt samt att synundersökningen kändes bara bra. Men jag undrar ju, vad händer?
    Känns trist just nu och jag hoppas att jag får mina glasögon innan denna helgen ???

/ Charlotte Palm Läs mer
    2019-12-18 Nividas svarar Charlotte P
    Hej Charlotte, tråkigt att höra. Ibland kan det tyvärr dröja av olika anledningar. I det här fallet var dina glasögon klara och i butik efter 1,5 vecka. Vår butikspersonal upptäckte då en liten repa på glaset och gjorde en ny beställning från labbet. Vi ber om ursäkt för förseningen men hoppas du är nöjd med dina glasögon nu och vill ge oss en till chans nästa gång det är dags för nya bågar.

God jul!

Team Nividas