Nividas.com

Nividas erbjuder både slipade och oslipade glas- och solglasögon online. Det enda du behöver ha är en PDF eller foto på ditt recept som du enkelt laddar upp i kassan. Betalning sker snabbt och säkert via Klarna som erbjuder ett antal olika kort- och fakturaalternativ. Vi förstår att glasögon är en produkt du ofta vill testa innan du köper, därför erbjuder vi gratis hemlån av tre par bågar i fem dagar.

Glasen slipas efter dina styrkor och monteras i Uppsala av anrika leverantören Rodenstock. Glasen skickas sedan gratis via PostNord till ett ombud nära dig. Leveranstiden av slipade glasögon varierar mellan 7-14 dagar, beroende på dina styrkor. Oslipade solglasögon skickas inom en arbetsdag. Skulle du inte vara nöjd med dina bågar så har vi alltid 30 dagars öppet köp - no questions asked.

Vid frågor, tveka inte att skriva till Mia på hemside-chatten (mellan 10-18) eller maila hello@nividas.com.

Läs vad 362 kunder tycker om Nividas.com

• 2019-12-08

Felicia Ö skrev om Nividas.com
    Väldigt bra sevice, enkelt och smidigt att ställa de frågor man har! Även väldigt bra service inne i butiken med att prova ut bågar mm... Jättbra! Läs mer
  • 2019-11-29

Rikard B skrev om Nividas.com
    Väldigt trevlig hjälp i butiken i Gbg.
    Minus för att jag inte kan använda ett erbjudande för att min ögonundersökning gick på remiss. Missar därmed sista datumet för 20% på progressiva .
    Med vänlig hälsning,
    Rikard Läs mer
  • 2019-11-28

Amanda J skrev om Nividas.com
    Har inte köpt något från nividas ännu, men har beställt hem olika glasögon i omgångar för att prova. Och är hittills såå nöjd över smidigheten med att kunna beställa hem bågar och prova dem ett par dagar! Läs mer
  • 2019-11-25

Ida L skrev om Nividas.com
    Superbra bemötande i butiken och en duktig och trevlig optiker. Har nu fått hem mina glasögon och jag är mer än nöjd. Läs mer
  • 2019-11-25

Kasper K skrev om Nividas.com
    trevliga, men inte brillor för mig efter att testat många Läs mer
  • 2019-11-19

Clara A skrev om Nividas.com
    Jag har köpt ett år progressiva glasögon. Var även på synundersökning i samma butik. Underbar personal. Otroligt hjälpsamma och kunniga och de tog alltid emot mig så fint/kom ihåg mig. Läs mer
  • 2019-11-19

Luis S skrev om Nividas.com
    Jag lånade ett par glasögon som kom dagen efter och sen hade jag den tiden jag behövde för att testa de I lung och ro.
    Bra!
    Luis Läs mer
  • 2019-11-17

Andreas A skrev om Nividas.com
    Köpte glasögon på nividas. Förbeställde först ett par provexemplar. Allt fungerade oerhört smidigt och är mycket nöjd. Också bra bemötande och hjälp i butiken vid östra hamngatan i Göteborg. Läs mer
  • 2019-11-12

Denise B skrev om Nividas.com
    Väldigt snygga glasögon men valde att inte köpa pga passformen. Jag är väldigt känslig för när de klämmer pt vilket de flesta gjorde Läs mer
  • 2019-11-05

Erika S skrev om Nividas.com
    Köpte modellen Vienna vilket jag är väldigt nöjd med! Passar mig som inte vill ha för runda glasögon. Läs mer
  • Nils B

2019-11-05

Nils B skrev om Nividas.com
    Jag har köpt både glasögon och solglasögon av Nividas. Kvaliteten är alltid hög. Läs mer
  • 2019-11-05

Jakob P skrev om Nividas.com
    jag köpte progressiva glasögon. Bra service och priser. Läs mer
  • 2019-11-01

Ahmad G skrev om Nividas.com
    Bra bemötande, mycket bra att man fick låna hem och testa hemma, och att man kunde göra det på hemsidan.
    Jag gillade att det finns relativt få val på bågar.
    Det som var avgörande var miljömedvetna profilen. Läs mer
  • 2019-11-01

Tanya S skrev om Nividas.com
    Mycket snabb leverans via post. Enkelt att beställa vi nätet ,gratis och enkelt att skicka tillbaka det man provat. Tack! Läs mer
  • 2019-10-30

Rebecka K skrev om Nividas.com
    Nej tänker inte skrivs nåt gud vilken dålig undersökning, fråga det ni vill veta istället Läs mer
  • 2019-10-25

Lise-Lotte M skrev om Nividas.com
    Jag har köpt tre par glasögon; progressiva, solglasögon med styrka och läsglasögon. Allt har blivit helt perfekt! Jag var inledningsvis lite misstänksam eftersom det var så mycket billigare än på andra ställen. Men optikern svar otroligt kunnig och effektiv och jag är helt enkelt helnöjd - glasögonen är både snygga och helt perfekta! Läs mer
  • 2019-10-21

Frida O skrev om Nividas.com
    Jag beställde hem tre st provglasögon. Snabb leverans och snygga glasögon. Smidigt med färdig påse för leverans tillbaks till Nividas. Nöjd! Läs mer
  • 2019-10-20

Eva T skrev om Nividas.com
    Trevligt bemötande och snabb service. Nividas gjorde allt de kunde för att jag skulle hinna få mina glasögon i tid. Läs mer
  • 2019-10-15

Ewa S skrev om Nividas.com
    Snygga glasögon. Trevligt bemötande! Läs mer
  • 2019-10-08

Hanna E skrev om Nividas.com
    Jag har beställt hem glasögon för att prova ut och ska undersöka ögon i veckan. Har fått snabb hjälp både via chatten och i butik. Blev rekommenderad Nividas och de har överträffat de förväntningarna som jag hade. Läs mer
  • 2019-10-04

Rodrigo P skrev om Nividas.com
    Easy to buy, fast delivery, great quality lenses and frame! Super easy to clean. I'm very happy with it. Läs mer
  • 2019-10-02

Bim H skrev om Nividas.com
    Jag gick till Nividas tack vare väldigt positiva betyg & jag blev mer än nöjd! Personalen är jättegullig & hjälpsam, synundersökningen var den bästa jag varit på & känslan där är typ som att ba chilla hemma hos nån man känner. & snygga bågar :D kram till er! Gå dit hörni Läs mer
  • 2019-10-01

Iris E skrev om Nividas.com
    För liten sortiment och jag fick påminnelse mail om att skicka tillbaka bågarna innan ens jag hämtade ut dem. Dem 5 dagarna man har på sig bör gälla från det datum man hämtar ut dem från posten. Läs mer
  • 2019-09-30

Sandra B skrev om Nividas.com
    Glasögon - snabb service och kompetent och serviceinriktad personal. Läs mer
  • 2019-09-29

Emma B skrev om Nividas.com
    Snygga, prisvärda glasögon. Bra och lättsurfad hemsida. Kundservice är också 👍🏼👍🏼 Läs mer
  • 2019-09-26

Alexandra J skrev om Nividas.com
    Supertrevlig personal, inspirerande butik och snygga glasögon! Grym service. Läs mer
  • 2019-09-26

Linda O skrev om Nividas.com
    Beställde hem på prov. Väldigt smidigt och enkelt! Läs mer

Johanna N skrev om Nividas.com
    Snabb leverans av provbågar. Supersnygga bågar och smidigt mes retur av provbågar! Har inte hunnit beställa glasögon än, men vill gärna! Läs mer

Julia P skrev om Nividas.com
    Väldigt bra service- snabba svar via kundtjänsten. Snygga och prisvärda glasögon som håller hög kvalité. Läs mer

Gustav B skrev om Nividas.com
    Vi köpte två glasögon var (progressiva+dito solglasögon). Vi gjorde även synundersökningar.

Trevlig personal som gav goda råd. Många mycket snygga och prisvärda bågar/glas och mycket snabb och snygg leverans.

Hälsar Lennart och Elisabeth Läs mer
  • 2019-09-20

Hilda A skrev om Nividas.com
    Fick hjälp med synundersökning och köp av glasögon. Superbra bemötande, fick bra hjälp vid val av båge samt hemlån. Smidig synundersökning! All personal har varit jättetrevliga och varit enkla att ha att göra med! Är väldigt nöjd med service och köp av glasögon Läs mer
  • 2019-09-18

Malin K skrev om Nividas.com
    Är så nöjd med glasögonen. Så fina och så fin låda. Allt gick snabbt och smidigt. Bra att man kunde låna hem :) Läs mer
  • 2019-09-17

Maria H skrev om Nividas.com
    Hemlån 3 glasögon
    Tyckte om att de tänkte på kunderna genom att ha hemlån för att prova på och lämna inom 5 dagar. Hur fint det var packat och hur de skickade mejl för påminnelse.
    Hade inga förväntningar.
    Bra upplevelse på hemsidan. Läs mer
  • 2019-09-16

Liv R skrev om Nividas.com
    Snabb leverans och snygg design. Dock alldeles för få dagar för hemlån av glasögon, hade önskat minst en vecka! Läs mer
  • 2019-09-15

Sofia S skrev om Nividas.com
    Lånade hem bågar för prov, mycket smidigt att både låna och returnera! Läs mer
  • 2019-09-15

Annie R skrev om Nividas.com
    Alltid snabb leverans utan krångel. Lätt att handla och tydlig information om produkterna på hemsidan som stämmer överens med verkligheten. Grattis frakt och retur vilket är viktigt när man har svårt att bestämma sig och framförallt när det gäller glasögon. Läs mer
  • 2019-09-11

My H skrev om Nividas.com
    Jag valde synundersökning hos er för 200 kr hellre än gratis på annat företag endast pga oerhört trevliga bemötande! Rätt igenom. Bra med hemlån av glasögon dessutom! Läs mer
  • 2019-09-11

Caroline M skrev om Nividas.com
    Köpte glasögon och var på synundersökning. Toppenbra allting!! Läs mer
  • 2019-09-05

Tomas N skrev om Nividas.com
    skickade efter prover hem. proffsigt bemött, snabb service och tydligt. fina bågar men passade inte mig riktigt. Läs mer
  • 2019-09-03

Karin L skrev om Nividas.com
    Beställde glasögonbågar att prova hemma, snabb leverans och enkelt att skicka tillbaka på ett smidigt sätt Läs mer
  • 2019-09-02

Cathrine S skrev om Nividas.com
    Mycket väl o vänligt bemött Läs mer
  • 2019-09-02

Christina G skrev om Nividas.com
    Otroligt fin och snabb service! Även grymt snabb leverans. Läs mer
  • 2019-08-31

Mathilda O skrev om Nividas.com
    Bästa optikern i Malmö/Lund!
    Gått till många optiker genom åren men aldrig blivit riktigt nöjd.
    Nividas var proffsiga och förklarade mycket bra. För första gången på ca 15 år förstår jag mer om hur ögonen fungerar och fick bra tips. Super! Läs mer
  • 2019-08-29

Ebba M skrev om Nividas.com
    Beställde hem några glasögon för gratis provning. Fick glasögonen hur snabbt som helst, världens smidigaste förpackning och en färdig liten påse att skicka tillbaka sakerna i. Jättesnabb leverans, fina glasögon. Dock har jag ett brett ansikte och skulle vilja se ett större utbud av breda bågar. Annars superbra! Läs mer
  • 2019-08-22

Hanna Å skrev om Nividas.com
    Stora modeller som kändes billiga. Å andra sidan är de faktiskt inte speciellt dyra! Mycket snabb service. Läs mer
  • 2019-08-19

Marie L skrev om Nividas.com
    Köpte solglasögon. Mycket nöjd, stämde överens med bilderna. Snabb service & leverans.
    Handlar gärna här igen. Läs mer
  • 2019-08-14

Laurence B skrev om Nividas.com
    Så enkelt o efter samtal med er i Malmö, fick vi glasögonen i god tid, så attmin dotter kunde flyga tillbaka till USA med sina nya glasögon. Läs mer
  • 2019-08-14

Liz-Marie A skrev om Nividas.com
    Jag har köpt både solglasögon och vanliga glasögon som jag är supernöjd med. Tyvärr avbokade optikern men senaste tidsbokning pga av sjukdom och jag har inte haft tid att boka en ny tid så det är på gång med nya bågar från Nividas Läs mer
  • 2019-08-09

Christian K skrev om Nividas.com
    Köpte ett par solglasögon. Snabb och problemfri leverans. Läs mer
  • 2019-08-06

Karl B skrev om Nividas.com
    Gick dit för synundersökning och köp av glasögon och solglasögon. Väldigt trevlig personal och duktig optiker som testade allt möjligt, kändes inte så genomstressad och ointresserad som vid undersökning på andra kedjor. Personalen i butiken var hjälpsamma och trevliga vid utprovning av glasögon, tillmötesgående. Kan verkligen rekommendera i framtiden. Läs mer