Alla kategorier Webshop Nividas.com

Nividas.com

Nividas erbjuder både slipade och oslipade glas- och solglasögon online. Det enda du behöver ha är en PDF eller foto på ditt recept som du enkelt laddar upp i kassan. Betalning sker snabbt och säkert via Klarna som erbjuder ett antal olika kort- och fakturaalternativ. Vi förstår att glasögon är en produkt du ofta vill testa innan du köper, därför erbjuder vi gratis hemlån av tre par bågar i fem dagar.

Glasen slipas efter dina styrkor och monteras i Uppsala av anrika leverantören Rodenstock. Glasen skickas sedan gratis via PostNord till ett ombud nära dig. Leveranstiden av slipade glasögon varierar mellan 7-14 dagar, beroende på dina styrkor. Oslipade solglasögon skickas inom en arbetsdag. Skulle du inte vara nöjd med dina bågar så har vi alltid 30 dagars öppet köp - no questions asked.

Vid frågor, tveka inte att skriva till Mia på hemside-chatten (mellan 10-18) eller maila hello@nividas.com.

Läs vad 176 kunder tycker om Nividas.com

• 2019-03-17

Erika M skrev om Nividas.com
    Köpte ett par enkelslipade glasögon. Jag sickade först fel recept från optiker men det löste sig snabbt och enkelt med suverän kundservice. Glasögonen slipades sedan grymt snabbt och kom hem till mig typ en vecka efter att jag beställt. Glasögonen är supersnygga och kom dessutom med fin låda, putsduk och vadderad påse; kändes lyxigare än glasögonen jag tidigare köpt på en annan optikerkedja för 3500 kr. Dessutom generös studentrabatt. Kommer definitivt att beställa här igen nästa gång jag behöver nya glasögon! Läs mer
  • 2019-03-14

Alexander A skrev om Nividas.com
    Köpte glasögon!
    Snabb leverans trevligt bemötande på mailen! Sjukt bra! Läs mer
  • 2019-03-13

Martina A skrev om Nividas.com
    Personlig hjälp. Ärlig optiker. Mindre utbud av glasögon som alla är supersnygga och moderna. Svårt att välja. Skickar hit min familj och vänner nu. Supernöjd. Läs mer
  • 2019-03-12

Clara R skrev om Nividas.com
    Hemprovning av glasögon från nividas. Så pass repiga glas att jag inte kunde använda dem under provtiden. Provtiden skulle vara 5 dagar men blev 1 pga återkravet kom 1 dag efter att jag fick hem glasögonen. Inte synkat med posten alltså. Ingen större fara eftersom tjänsten är en bonus, men lite besviken. Läs mer
    2019-03-13 Nividas svarar Clara R
    Hej Clara, det var väldigt tråkigt att höra. Vi håller på att byta ut stora delar av hemlånslagret just pga. detta, men tyvärr låter det som att dessa slank igenom. Gällande återkrav så kommer första påminnelsemailet 5 dagar efter att vi har skickat paketet, så det låter som att paketet har varit på villovägar innan det har nått dig. Dubbel otur och det ber vi så hemskt mycket om ursäkt för. Du är mer än välkommen att göra ett nytt gratis hemlån hos oss eller maila hello@nividas.com så ordnar vi det åt dig.

Ha en fortsatt härlig dag!

Team Nividas
  • 2019-03-11

Frida H skrev om Nividas.com
    Jag lånade hem glasögon att testa och köpte sedan ett par efter en synundersökning. Allting gick mycket smidigt och snabbt, personalen var trevlig och hjälpsam. Jag är oerhört nöjd! Läs mer
  • Jenny I

2019-03-08

Jenny I skrev om Nividas.com
    Jag köpte supersnygga solglasögon. I min egen dumhet så trodde jag att de skulle vara slipade men tyvärr hade jag valt ett par som hade spegeleffekt och de kan inte slipas, såg jag sedan. Som sagt var solglasögonen ascoola men skickade tillbaka dem efter en kontakt med kundservice som var hjälpsamma och trevliga. Läs mer
  • 2019-03-07

Moa M skrev om Nividas.com
    Köpte göasögon. Snabbt smidigt och enkelt. Läs mer
  • 2019-03-04

Ellen J skrev om Nividas.com
    Bra service, snabb komunikation. Läs mer
  • 2019-03-01

Hanna V skrev om Nividas.com
    Köpte glasögon, var jättwsmidigt att beställa hem och prova innan köp! Rekommenderar. Läs mer
  • 2019-03-01

Lisbeth O skrev om Nividas.com
    Jag misslyckades först med min beställning av 3 bågar till låns. Mailade er och bad om hjälp och allt rättades till. Har väldigt svårt att välja båge och kommer att besöka er butik i Sthlm för professionell hjälp.
    Hälsning ar
    Lisbeth Läs mer
  • 2019-02-27

Helena G skrev om Nividas.com
    Snygga och prisvärda brillor. Allt funkade hur smidigt som helst. Duktiga hjälpare/säljare i butikerna. Nöjd kund. Läs mer
  • 2019-02-26

Rasmus Ö skrev om Nividas.com
    Bra service, snygga produkter och smidigt upplägg. Läs mer

Tony W skrev om Nividas.com
    Hej! Bra service att få låna hem glasögon. Snabb leverans. Läs mer

Pia T skrev om Nividas.com
    Lånade hem tre glasögon och allti gick väldigt smidigt. Snabb leverans och enkel retur åter Nividas. Läs mer

Beatrice S skrev om Nividas.com
    Blev mycket väl bemött och trevlig personal. Kunnig och tydlig optiker som tog tid att förklara. Läs mer
  • 2019-02-22

Kamilla O skrev om Nividas.com
    Jag har inte köpt något än men jag har blivit bemött superfint av personal i er butik i Malmö och jag har lånat hem glasögon- supersmidigt!! Och jag har bokat in en synundersökning kommande vecka. Supernöjd hittills!👌 Läs mer
  • 2019-02-22

Cecilia G skrev om Nividas.com
    Bra och trevlig service i butik. Bra urval av bågar. Bra priser. Läs mer

Beatrice O skrev om Nividas.com
    Köpte bågen artic crystal, supersnygga! Lätt och enkelt att låna hem bågar samt beställa och leveransen gick på mindre än 14 dagar. Nöjd! Läs mer

Majken R skrev om Nividas.com
    Att få hem provglasögon fungerade jättesmidigt och jag fick god service. Dock inga glasögon som passade mig. Läs mer

Elisabeth B skrev om Nividas.com
    Lämnade tillbaka de solgrasögon som inte passade i butik, fungerade mycket bra. Läs mer

Sofie L skrev om Nividas.com
    Snabbt , smidigt , snyggt o bra pris! Läs mer
  • lisa h

2019-02-21

lisa h skrev om Nividas.com
    Provade bågar. Fick returinfo via mail innan jag fick bågarna, men när jag väl fick bågarna kändes det genomtänkt och enkelt att returnera Läs mer

Cecilia R skrev om Nividas.com
    Jättefina solglasögon. Bra rea. Snabb service. Läs mer

Alexander W skrev om Nividas.com
    Snabbt och bra service. Blev lite strul med Klarna som sedan löste sig Läs mer

Maria W skrev om Nividas.com
    Bra service, hjälpsamma och bra feedback vid utprovning av glasögon Läs mer

Maria S skrev om Nividas.com
    Gothenburg, pink tint
    Prisvärt
    Snabb leverans Läs mer

Karin M skrev om Nividas.com
    Trevlig och kunnig personal. Tyvärr passade inte bågarna mig men min man är mycket nöjd med sina runda glasögon:-) Läs mer
  • 2019-02-20

Filippa A skrev om Nividas.com
    Jag gjorde synundersökning och beställde nya bågar. Var bemött fantastiskt, även min hund som var med blev bemött fantastiskt! Läs mer

Ulrika M skrev om Nividas.com
    Lånade hem glasögon för att prova olika modeller. Smidigt och trevligt bemötande, både i affär och online. Läs mer

Emelie S skrev om Nividas.com
    Snabb service
    God kvalitet
    Lite roliga! Läs mer

Cecilia B skrev om Nividas.com
    Enkelt att handla. Solglasögonen kom i fina paket/etui. Kändes lyxigt! Läs mer

Lars R skrev om Nividas.com
    Snygga och bra glasögon. Både vanliga och solglasögon.
    Snabb leverans Läs mer

Maria N skrev om Nividas.com
    Jag köpte ett par solglasögon. Jag blev mycket nöjd med dem. Snabb leverans. Läs mer

Annica N skrev om Nividas.com
    Snabbt, enkelt och bra kvalité på solglasögon! Läs mer
  • 2019-02-16

Jimmy A skrev om Nividas.com
    Bra kvalitet och service! Skickade tillbaka ett av paren för de passade inte men allt gick smidigt och enkelt! Läs mer
  • 2019-02-10

Peder A skrev om Nividas.com
    Snygga produkter, trevlig personal och snabba leveranser Läs mer
  • 2019-02-08

Sara F skrev om Nividas.com
    Köpte 2 solglasögon. Smidigt att handla online snabb leverens och fina fodral. Hoppas på fler bra kampanjer framöver! Läs mer
  • 2019-02-05

Hanna N skrev om Nividas.com
    Supersnabb leverans och superbra att man kan låna hem bågar för att bestämma sig! Finns inget negativt att säga. Läs mer
  • 2019-02-05

Hanna L skrev om Nividas.com
    Bra hjälp! Både som smakråd i butiken samt vid beställning online. Dubbelkollade mitt recept så jag inte beställde fel! Snabba och bra svar och extremt snabb leverans! Kommer garanterat beställa från Nividas i framtiden! Läs mer
  • John E

2019-02-04

John E skrev om Nividas.com
    Trevligt bemötande och snabb leverans av provbågar. Läs mer
  • 2019-02-03

Madicken P skrev om Nividas.com
    Köpte ett par solglasögon på rea och blev så glad när jag fick dem! Verkligen solglasögon i bra kvalite (”klumpsäkra” för mig som råkar göra sönder alla glasögon). Samt stort plus för den snygga och lyxiga förpackningen de kom i!! Hejaheja nividas!!! Läs mer
  • 2019-02-02

Nasteho A skrev om Nividas.com
    Låna hem bågar. Allt gick jättebra. Läs mer
  • 2019-02-02

Ursula L skrev om Nividas.com
    Hemlån av bågar. Snabb leverans, snygg förpackning, enkel retur. Utmärkt! Läs mer
  • 2019-02-01

Elina A skrev om Nividas.com
    Bra bemött på plats men tog lång tid att få glasögonen sen stressad att lämna tillbaka dom, bara ett av två par hade glas i sig vilket kändes väldigt märkligt och b.. Läs mer
  • 2019-01-31

frida R skrev om Nividas.com
    Väldigt fina produkter men inte likvärdigt bemötande i butiken tyvärr! Läs mer
    2019-02-01 Nividas svarar frida R
    Hej Frida, tack för din feedback och kul att du gillar våra produkter. Det var väldigt tråkigt att höra att din upplevelse i butiken inte var till belåtenhet. Vi skulle uppskatta enormt om du ville skriva några rader till hello@nividas.com och berätta om din upplevelse. Vi vill ju såklart att alla som har besökt våra butiker är 100 % nöjda med servicen och upplevelsen sin i helhet.

Ha en fortsatt fin fredag!

Team Nividas
  • 2019-01-31

Cecilia Ö skrev om Nividas.com
    Beställde hem 3 par glasögonbågar för att prova i lugn och ro. Snabb leverans och god kvalité. Läs mer
  • 2019-01-30

Stefan M skrev om Nividas.com
    Beställde 2 par solglasögon varav det ena paret var fel modell. Fick efter kontakt med kundservice korrekt glasögon skickade till mig samt en fraktsedel för retur. Trevligt bemötande, snabb respons/åtgärd. Läs mer
  • 2019-01-29

Amanda A skrev om Nividas.com
    Beställde hem 3 par glasögon för att testa dem i lugn och ro, be personer i min närhet om råd, samt för att jag bor långt ifrån Nividas fysiska butiker vilket gör det svårt för mig att testa bågarna.

Fick ett väldigt bra och trevligt bemötande av personalen. Det gick fort att få hem glasögonen, och det var smidigt att skicka tillbaka dem i den medföljande påsen. När jag sedan behövde kontakta kundservice angående en fundering jag hade var de snabba på att svara och väldigt tillmötesgående.

Är väldigt nöjd med min upplevelse hos Nividas och kommer definitivt handla från dem igen samt rekommendera dem till andra! Läs mer
  • Lisa N

2019-01-28

Lisa N skrev om Nividas.com
    Jag valde att låna hem några bågar för att prova. Det gick väldigt enkelt och smidigt och bemötandet var väldigt bra när jag mejlade om frågor. Bågarna var väldigt fina och satt bra. Tyvärr fanns inte den färgen på båge jag önskade. Den kommer in lite senare. Därav inget köp just nu. Sammanfattningsvis väldigt positiv upplevelse. Läs mer
  • 2019-01-27

Léo P skrev om Nividas.com
    Köpte glasögon
    Trevlig bemötande online, chat och besök
    Enkelt & smidigt Läs mer

Almlöfsgatan 3, 114 51 Stockholm