Nividas.com

Nividas erbjuder både slipade och oslipade glas- och solglasögon online. Det enda du behöver ha är en PDF eller foto på ditt recept som du enkelt laddar upp i kassan. Betalning sker snabbt och säkert via Klarna som erbjuder ett antal olika kort- och fakturaalternativ. Vi förstår att glasögon är en produkt du ofta vill testa innan du köper, därför erbjuder vi gratis hemlån av tre par bågar i fem dagar.

Glasen slipas efter dina styrkor och monteras i Uppsala av anrika leverantören Rodenstock. Glasen skickas sedan gratis via PostNord till ett ombud nära dig. Leveranstiden av slipade glasögon varierar mellan 7-14 dagar, beroende på dina styrkor. Oslipade solglasögon skickas inom en arbetsdag. Skulle du inte vara nöjd med dina bågar så har vi alltid 30 dagars öppet köp - no questions asked.

Vid frågor, tveka inte att skriva till Mia på hemside-chatten (mellan 10-18) eller maila hello@nividas.com.

Läs vad 380 kunder tycker om Nividas.com

Elsa B skrev om Nividas.com
    Snabb leverans. Bra kvalitet. Har inget att klaga på. Läs mer
  • 2020-02-12

Jan T skrev om Nividas.com
    Mycket bra support och bra leveranser. Läs mer
  • 2020-02-12

Nathalie L skrev om Nividas.com
    Snabb leverans och otroligt hjälpsam och trevlig kundtjänst. Kan verkligen rekommendera! Läs mer
  • 2020-02-08

Frida T skrev om Nividas.com
    Köpte ett par enkelslipade glasögon. Snygga och prisvärda glasögon, gillar att utbudet av bågar är begränsat - bara jobbigt att välja mellan 500 olika modeller! Bra att man kan låna hem bågar på nätet. Bor i närheten av Malmö så var inne i butiken och provade också. Mkt bra bemötande i samband med synundersökningen. Läs mer
  • 2020-02-05

Sigrid H skrev om Nividas.com
    Jag har beställt nya glasögon. Har inte fått dom än men vet sedan tidigare att de gör ett superjobb och framförallt är allting smidigt och super enkelt. Bra pris och bra miljötänk. Läs mer
  • 2020-01-27

Martin L skrev om Nividas.com
    Smidig hemlåning av prover. Snabb leverans och hjälp med justering i butik. Läs mer
  • Jens H

2020-01-27

Jens H skrev om Nividas.com
    Jag köpte en synundersökning av Nividas. Det enda negativa jag har att säga var att jag relativt sent fick reda på att optikern som skulle undersöka mig var sjuk och det gjorde att jag fick göra en extra resa till stan. Läs mer
  • 2020-01-26

Johan M skrev om Nividas.com
    Jag lånade hem några glasögon vid två tillfällen. Sen köpte först ett par glasögon och blev nöjd med dem så jag köpte solglasögon i samma bågar.

Bra kundtjänst och supersnabbt frakt direkt hem i brevlådan. Plus för fina förpackningar, och bra etui.

Kommer säkert köpa fler! Läs mer
  • 2020-01-26

Ursula F skrev om Nividas.com
    Värt en tågresa till Göteborg för snygga, prisvärda progressiva glasögon och ett par läsglasögon. Supertrevligt och proffsigt bemötande. Allting perfekt! Läs mer
  • 2020-01-11

Ted B skrev om Nividas.com
    Väldigt bra kvalitet och en grym design. Kommer inte att köpa badbyxor från något annat märke.. Läs mer
  • 2019-12-25

Evelina H skrev om Nividas.com
    Smidigt att beställa, snabb leverans och tydliga instruktioner för returen av mina provbågar Läs mer
  • 2019-12-22

Helene V skrev om Nividas.com
    Jag lånade hem ett par bågar för test och allting fungerade utmärkt! Beställde också mina glasögonen från Nividas och det var så smidigt att bara ta ett kort på sitt recept och skicka in!!
    Bra och snabb kommunikation och snabb leverans! Är så nöjd och man verkligen rekommendera Nividas!!!! Läs mer
  • Tony L

2019-12-17

Tony L skrev om Nividas.com
    Snabb leverans, bra priser och grymt snygga glasögon Läs mer
  • 2019-12-15

Anna A skrev om Nividas.com
    Tittade på glasögon. Härlig hjälp i butik. Personalen var ärlig om vilka glasögon som passade mig och det uppskattar jag.
    Återkommer till Nividas när jag kan köpa glasögonen. Läs mer
  • 2019-12-11

Charlotte P skrev om Nividas.com
    Beställde mina nya glasögon för 3 veckor sedan och har inte fått dem ännu :( Om jag inte själv hade tagit kontakt med butiken (Malmö) så hade jag inte fått någon info. Ringde dem igår igen och de sa att de med all säkerhet skulle komma idag, de skulle messa men jag har inte hört av dem :( Känns väldigt trist och då jag väl får mina glasögon hade det känts trevligt med någon form av kompensation. De sa att det skulle ta ca en och en halv vecka och jag hade hoppats vara extra fin till en fest jag skulle på ...... Måste dock säga att personalen i butiken varit både hjälpsam och trevlig då jag varit där eller ringt samt att synundersökningen kändes bara bra. Men jag undrar ju, vad händer?
    Känns trist just nu och jag hoppas att jag får mina glasögon innan denna helgen ???

/ Charlotte Palm Läs mer
    2019-12-18 Nividas svarar Charlotte P
    Hej Charlotte, tråkigt att höra. Ibland kan det tyvärr dröja av olika anledningar. I det här fallet var dina glasögon klara och i butik efter 1,5 vecka. Vår butikspersonal upptäckte då en liten repa på glaset och gjorde en ny beställning från labbet. Vi ber om ursäkt för förseningen men hoppas du är nöjd med dina glasögon nu och vill ge oss en till chans nästa gång det är dags för nya bågar.

God jul!

Team Nividas
  • 2019-12-11

Anna J skrev om Nividas.com
    Har fått bågar hem för provning. Perfekt service och lätta att få kontakt vid frågor! Tack! Läs mer
  • Madeleine Å

2019-12-10

Madeleine Å skrev om Nividas.com
    Otroligt smidigt att få bågar hemskickade så man kan testa i lugn och ro. Alldeles gratis dessutom. Kan varmt rekommenderas. Läs mer
  • 2019-12-08

Felicia Ö skrev om Nividas.com
    Väldigt bra sevice, enkelt och smidigt att ställa de frågor man har! Även väldigt bra service inne i butiken med att prova ut bågar mm... Jättbra! Läs mer
  • 2019-11-29

Rikard B skrev om Nividas.com
    Väldigt trevlig hjälp i butiken i Gbg.
    Minus för att jag inte kan använda ett erbjudande för att min ögonundersökning gick på remiss. Missar därmed sista datumet för 20% på progressiva .
    Med vänlig hälsning,
    Rikard Läs mer
  • 2019-11-28

Amanda J skrev om Nividas.com
    Har inte köpt något från nividas ännu, men har beställt hem olika glasögon i omgångar för att prova. Och är hittills såå nöjd över smidigheten med att kunna beställa hem bågar och prova dem ett par dagar! Läs mer
  • 2019-11-25

Ida L skrev om Nividas.com
    Superbra bemötande i butiken och en duktig och trevlig optiker. Har nu fått hem mina glasögon och jag är mer än nöjd. Läs mer
  • 2019-11-25

Kasper K skrev om Nividas.com
    trevliga, men inte brillor för mig efter att testat många Läs mer
  • 2019-11-19

Clara A skrev om Nividas.com
    Jag har köpt ett år progressiva glasögon. Var även på synundersökning i samma butik. Underbar personal. Otroligt hjälpsamma och kunniga och de tog alltid emot mig så fint/kom ihåg mig. Läs mer
  • 2019-11-19

Luis S skrev om Nividas.com
    Jag lånade ett par glasögon som kom dagen efter och sen hade jag den tiden jag behövde för att testa de I lung och ro.
    Bra!
    Luis Läs mer
  • 2019-11-17

Andreas A skrev om Nividas.com
    Köpte glasögon på nividas. Förbeställde först ett par provexemplar. Allt fungerade oerhört smidigt och är mycket nöjd. Också bra bemötande och hjälp i butiken vid östra hamngatan i Göteborg. Läs mer
  • 2019-11-12

Denise B skrev om Nividas.com
    Väldigt snygga glasögon men valde att inte köpa pga passformen. Jag är väldigt känslig för när de klämmer pt vilket de flesta gjorde Läs mer
  • 2019-11-05

Erika S skrev om Nividas.com
    Köpte modellen Vienna vilket jag är väldigt nöjd med! Passar mig som inte vill ha för runda glasögon. Läs mer
  • Nils B

2019-11-05

Nils B skrev om Nividas.com
    Jag har köpt både glasögon och solglasögon av Nividas. Kvaliteten är alltid hög. Läs mer
  • 2019-11-05

Jakob P skrev om Nividas.com
    jag köpte progressiva glasögon. Bra service och priser. Läs mer
  • 2019-11-01

Ahmad G skrev om Nividas.com
    Bra bemötande, mycket bra att man fick låna hem och testa hemma, och att man kunde göra det på hemsidan.
    Jag gillade att det finns relativt få val på bågar.
    Det som var avgörande var miljömedvetna profilen. Läs mer
  • 2019-11-01

Tanya S skrev om Nividas.com
    Mycket snabb leverans via post. Enkelt att beställa vi nätet ,gratis och enkelt att skicka tillbaka det man provat. Tack! Läs mer
  • 2019-10-30

Rebecka K skrev om Nividas.com
    Nej tänker inte skrivs nåt gud vilken dålig undersökning, fråga det ni vill veta istället Läs mer
  • 2019-10-25

Lise-Lotte M skrev om Nividas.com
    Jag har köpt tre par glasögon; progressiva, solglasögon med styrka och läsglasögon. Allt har blivit helt perfekt! Jag var inledningsvis lite misstänksam eftersom det var så mycket billigare än på andra ställen. Men optikern svar otroligt kunnig och effektiv och jag är helt enkelt helnöjd - glasögonen är både snygga och helt perfekta! Läs mer
  • 2019-10-21

Frida O skrev om Nividas.com
    Jag beställde hem tre st provglasögon. Snabb leverans och snygga glasögon. Smidigt med färdig påse för leverans tillbaks till Nividas. Nöjd! Läs mer
  • 2019-10-20

Eva T skrev om Nividas.com
    Trevligt bemötande och snabb service. Nividas gjorde allt de kunde för att jag skulle hinna få mina glasögon i tid. Läs mer
  • 2019-10-15

Ewa S skrev om Nividas.com
    Snygga glasögon. Trevligt bemötande! Läs mer
  • 2019-10-08

Hanna E skrev om Nividas.com
    Jag har beställt hem glasögon för att prova ut och ska undersöka ögon i veckan. Har fått snabb hjälp både via chatten och i butik. Blev rekommenderad Nividas och de har överträffat de förväntningarna som jag hade. Läs mer
  • 2019-10-04

Rodrigo P skrev om Nividas.com
    Easy to buy, fast delivery, great quality lenses and frame! Super easy to clean. I'm very happy with it. Läs mer
  • 2019-10-02

Bim H skrev om Nividas.com
    Jag gick till Nividas tack vare väldigt positiva betyg & jag blev mer än nöjd! Personalen är jättegullig & hjälpsam, synundersökningen var den bästa jag varit på & känslan där är typ som att ba chilla hemma hos nån man känner. & snygga bågar :D kram till er! Gå dit hörni Läs mer
  • 2019-10-01

Iris E skrev om Nividas.com
    För liten sortiment och jag fick påminnelse mail om att skicka tillbaka bågarna innan ens jag hämtade ut dem. Dem 5 dagarna man har på sig bör gälla från det datum man hämtar ut dem från posten. Läs mer
  • 2019-09-30

Sandra B skrev om Nividas.com
    Glasögon - snabb service och kompetent och serviceinriktad personal. Läs mer
  • 2019-09-29

Emma B skrev om Nividas.com
    Snygga, prisvärda glasögon. Bra och lättsurfad hemsida. Kundservice är också 👍🏼👍🏼 Läs mer
  • 2019-09-26

Alexandra J skrev om Nividas.com
    Supertrevlig personal, inspirerande butik och snygga glasögon! Grym service. Läs mer
  • 2019-09-26

Linda O skrev om Nividas.com
    Beställde hem på prov. Väldigt smidigt och enkelt! Läs mer

Johanna N skrev om Nividas.com
    Snabb leverans av provbågar. Supersnygga bågar och smidigt mes retur av provbågar! Har inte hunnit beställa glasögon än, men vill gärna! Läs mer

Julia P skrev om Nividas.com
    Väldigt bra service- snabba svar via kundtjänsten. Snygga och prisvärda glasögon som håller hög kvalité. Läs mer

Gustav B skrev om Nividas.com
    Vi köpte två glasögon var (progressiva+dito solglasögon). Vi gjorde även synundersökningar.

Trevlig personal som gav goda råd. Många mycket snygga och prisvärda bågar/glas och mycket snabb och snygg leverans.

Hälsar Lennart och Elisabeth Läs mer
  • 2019-09-20

Hilda A skrev om Nividas.com
    Fick hjälp med synundersökning och köp av glasögon. Superbra bemötande, fick bra hjälp vid val av båge samt hemlån. Smidig synundersökning! All personal har varit jättetrevliga och varit enkla att ha att göra med! Är väldigt nöjd med service och köp av glasögon Läs mer
  • 2019-09-18

Malin K skrev om Nividas.com
    Är så nöjd med glasögonen. Så fina och så fin låda. Allt gick snabbt och smidigt. Bra att man kunde låna hem :) Läs mer