Nividas.com

4.6 i betyg av av 445 omdömen
Nividas erbjuder både slipade och oslipade glas- och solglasögon online. Det enda du behöver ha är en PDF eller foto på ditt recept som du enkelt laddar upp i kassan. Betalning sker snabbt och säkert via Klarna som erbjuder ett antal olika kort- och fakturaalternativ. Vi förstår att glasögon är en produkt du ofta vill testa innan du köper, därför erbjuder vi gratis hemlån av tre par bågar i fem dagar.

Glasen slipas efter dina styrkor och monteras i Uppsala av anrika leverantören Rodenstock. Glasen skickas sedan gratis via PostNord till ett ombud nära dig. Leveranstiden av slipade glasögon varierar mellan 7-14 dagar, beroende på dina styrkor. Oslipade solglasögon skickas inom en arbetsdag. Skulle du inte vara nöjd med dina bågar så har vi alltid 30 dagars öppet köp - no questions asked.

Vid frågor, tveka inte att skriva till Mia på hemside-chatten (mellan 10-18) eller maila hello@nividas.com.

Läs vad 445 kunder tycker om Nividas.com

• 2020-10-22

John Patrik A skrev om Nividas.com
    Toppen! Prisvärda glasögon, slipade och bågar för 1700kr. Läs mer
    La Villa
    4.6 / 5 i betyg — 305 omdömen
    Badge2019
    "Vi hade tidigare bokat konferensresa med La Villa och varit nöjda. Denna gång blev det några småfel som rättades till men som drog ner betyg"
  • 2020-10-22

Carl-johan S skrev om Nividas.com
    Snygga glasögon! Kanonbemötande! Otroligt prisvärt! Läs mer
  • Maria J

2020-10-20

Maria J skrev om Nividas.com
    Jag provade först glasögon i butik och beställde sedan hem tre par som jag gillade extra mycket. Innan jag bestämde mig besökte jag ännu en butik och blev lika bra bemött som första gången. Slutligen gjordes beställningen online och jag fick hem mina glasögon på ca en vecka. Otroligt nöjd! Läs mer
    Tunby Fritid
    4.7 / 5 i betyg — 198 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Beställde ett set om två stolar och bord för utomhusbruk. Dagen efter återkom dom och beklagade fel i lagersaldo och hänvisade till ett anna"
  • 2020-10-19

Johanna B skrev om Nividas.com
    Ni hade fått full pott om jag hade fått rätt båge hemskickad. 2av 3 par var rätt, tyvärr var det just det paret som jag var mest intresserade av som var fel. Annars var det snabb och enkel process. Läs mer
  • Arisa C

2020-10-15

Arisa C skrev om Nividas.com
    Jag har både gjort synundersökning i butik, köpt deras glasögon i butik samt testat "hemlån" av bågar som helt klart är ett vinnande koncept! Då jag testade denna tjänst fick jag möjlighet att hitta ett par bågar jag absolut älskar och nu har jag beställt via nätet. Fått fint och professionellt bemötande både via butik samt i mailkontakt vid kundtjänst-ärende. Läs mer
    Fenix Begravning
    4.6 / 5 i betyg — 413 omdömen
    fiveYearsBadge
    "En mycket bra begravningsbyrå som tog hand allt och förklarade allt som behövdes. Mycket bra och trevligt bemötande, omtänksamma och profess"
  • 2020-10-14

Erica K skrev om Nividas.com
    Låna glasögon, superbra feature! Hade dock velat låna 4st. Läs mer
  • 2020-10-13

Hanna S skrev om Nividas.com
    Enkelt att beställa hem och prova (och gratis!), prisvärda produkter, brett och modern utbud, studentrabatt och bra service! Läs mer
  • 2020-10-12

Maria H skrev om Nividas.com
    Stort utbud och Snabb och trevlig service! Läs mer
  • 2020-10-12

David M skrev om Nividas.com
    Köpte ett par glasögon. Personalen var supertrevliga och gav mig uppriktiga svar på vad som passade mig. Läs mer
  • 2020-10-01

Ulrika K skrev om Nividas.com
    Riktigt trevlig och kundorienterad personal! Läs mer
  • 2020-09-29

Paula S skrev om Nividas.com
    Nu har jag inte fått hem mina beställda glasögon än, men än så länge så har hela processen varit supersmidig med hemlån och beställning på nätet. Läs mer
  • 2020-09-20

Malin H skrev om Nividas.com
    Köpte ingenting,
    Väldigt bra att kunna låna hem bågar via nätet! och snygga glasögon.
    Allt givk väldigt snabbt och smidigt
    Dessvärre var det ingenting som föll i smaken denna gången Läs mer
  • 2020-09-15

Jeanette R skrev om Nividas.com
    Lite Missnöjd.. Seg kundservice, fått vänta på svar 1 vecka då jag hade några kompletterande frågor kring min beställning.

Hopps jag blir nöjd med leveransen. Läs mer
  • 2020-09-12

Clara E skrev om Nividas.com
    Jag köpte ett par lättprogressiva glasögon. Fick väldigt bra hjälp vid utprovning och när jag hade frågor om vilken typ av glasögon jag behövde. Också så är dom väldigt mycket billigare än andra optiker. Kan verkligen rekommendera Nividas! Läs mer
  • 2020-09-10

Angelica D skrev om Nividas.com
    Mycket nöjd med hela min kundresa hos Nividas. Bra digitala kanaler, exceptionell kundservice i butik, stort plus att kunna beställa hem glasögonen för att prova i lugn och ro hemma. Bra rabatt gjorde att jag beställde ett par läsglasögon OCH ett par vardagsglasögon till mycket överkomligt pris för en student som mig. Rekommenderar varmt! Läs mer
  • 2020-09-08

Klara B skrev om Nividas.com
    Köpte slipade glasögon och fick utmärker service från start till slut! Kan inget annat än att rekommendera! Läs mer
  • 2020-09-06

Klara M skrev om Nividas.com
    Köpte progressiva från Nividas och fick ett professionellt trevligt bemötande och ett par glasögon jag är jättenöjd med. 100% would buy again. Läs mer
  • 2020-09-03

John T skrev om Nividas.com
    Det har gått ca 2 veckor sedan jag betalade och köpte glasögonen med har fortfarande inte fått status om leverans eller att de är påväg. Läs mer
  • 2020-09-03

Carolina B skrev om Nividas.com
    Jag köpte ett par glasögon. Hade ett antal frågor kring mitt recept och fick oerhört snabb och bra service. Kan varmt rekommendera Nividas. Så nöjd med allt från bemötande till glasögonen! Läs mer
  • Carin P

2020-09-01

Carin P skrev om Nividas.com
    Beijing Gold
    Superbra service! Läs mer
  • 2020-08-26

Anna S skrev om Nividas.com
    Har nu köpt flera par och är supernöjd! Det har varit lite strul med skruvar som lossnar på en av modellerna, men jag har fått suverän service i butik och via webben för att åtgärda problemet. Väldigt nöjd och kommer definitivt fortsätta handla hos Nividas. Läs mer
  • 2020-08-23

Sara G skrev om Nividas.com
    Jättenöjd med allt! Service, glasögon och pris Läs mer
  • 2020-08-21

Anna P skrev om Nividas.com
    Smidigt att prova glasögon hemma i lugn och ro! Läs mer
  • 2020-08-19

Jessica S skrev om Nividas.com
    Ögonundersökning och köpte nya glasögon. Mycket nöjd med bemötande och allt där kring! :) Läs mer
  • 2020-08-16

Alice G skrev om Nividas.com
    Bra bemötande vid synundersökning och val av glasögon. Mycket hjälpsamma! Läs mer
  • 2020-08-11

Lois T skrev om Nividas.com
    Beställde glasögon för att prova hemma. Tyvärr passade ingen av dem mig men jag älskar att kunna beställa hem och prova i lugn och ro. Läs mer
  • 2020-08-02

Hans E skrev om Nividas.com
  • 2020-07-14

Cecilia A skrev om Nividas.com
    Snygga glasögom! Trevlig personal i butik. Lånade hem glasögon! Toppen. Synf bara stt 15 procent rabatt bara gällde på nätet och ej i butik. Läs mer
  • 2020-07-08

Erika F skrev om Nividas.com
    - Köpt glasögon och solglasögon med styrka.
    - Superbra service. Snabba svar och bra bemötande.
    - Alla förväntningar infriades. Snabb leverans av provbågar, enkelt och bekvämt att skicka tillbaka.
    - Bra priser, gör så man som glasögonbärare har möjlighet att ha fler än ett par glasögon att välja mellan. Snygga bågar, modeller och färger. Läs mer
  • Martina K

2020-07-07

Martina K skrev om Nividas.com
    Köpte ett par nya glasögon, dels kunde jag beställa hem och testa bågar innan själva undersökningen väldigt smidigt, men även själva besöket höll fantastisk kvalité vad gäller dels undersökningen men även servicen. Läs mer
  • 2020-07-07

Peder L skrev om Nividas.com
    Är jättenöjd med solglasögonen och leveransen. Läs mer
  • 2020-06-16

Joel R skrev om Nividas.com
    Snabba leveranser och bra kvalitet på produkterna. Läs mer
  • 2020-06-16

Oscar F skrev om Nividas.com
    Bra utbud för bra pris. Lånade hem tre par vilket hjälpte beslutet enormt. Gjorde Även undersökning. Allt gick snabbt och smidigt. Inga klagomål här :) Läs mer
  • 2020-06-13

Ann-marie L skrev om Nividas.com
    Superbra service och jag gillar verkligen mina nya brillor. Snabb leverans. Toppen-optiker som hjälpte mig med synundersökning som var gratis då jag köpte bågar. Läs mer
  • 2020-06-13

Katarina L skrev om Nividas.com
    Flexibelt, trevligt bemötande, snygga glasögonbågar! Läs mer
  • 2020-05-28

Josefin J skrev om Nividas.com
    Köpte vienna glasögon! Först provade jag olika glasögonen hemma lätt och smidigt och sen kunde jag bestämma mig vilka jag ville ha. Läs mer

Susanna S skrev om Nividas.com
    Köpt glasögon online, men det var personalen butiken som var helt outstanding serviceminded. Läs mer

Fredrik H skrev om Nividas.com
    Smidigt, proffsigt, bra bemötande, och väldigt prisvärt! Läs mer

Karin H skrev om Nividas.com
    Hemlån glasögon. Supersnabb leverans och väldigt fina bågar. Hittade ett par jag trivdes bra i och ska beställa i dagarna! Läs mer
  • 2020-05-20

Gustav G skrev om Nividas.com
    Bra service och snygga glasögon Läs mer
  • 2020-05-19

Frida S skrev om Nividas.com
    Två par glasögon med färgade glas. Mycket bra service och jag kände mig trygg i mitt köp. Jag känner mig välkommen att komma tillbaka om jag undrar något eller vill göra justeringar. Läs mer
  • 2020-05-19

Miriam N skrev om Nividas.com
    Mycket snygga bågar och bra utbud. Däremot behöver de jobba på användarupplevelsen av siten då det inte ens går att söka efter namn på specifika bågar. Vidare är kommunikationen kring leverans under all kritik, har mailat och bett om estimerat levernasdatum men bara fått svar "de är på slipning". Läs mer
  • 2020-05-18

Mattias H skrev om Nividas.com
    Besökte Nividas för ny synundersökning och nya glas till befintliga bågar. Trevlig personal ända från optikern (Elisabeth) till kassan (Isabella) till Mia (på mail). Alltigenom en bra köpupplevelse, även denna gång. Läs mer
  • 2020-05-18

sebastian w skrev om Nividas.com
    Snabbt, smidigt och bra pris. Många snygga glasögon dessutom! Läs mer
  • 2020-05-17

Victor B skrev om Nividas.com
    Snabb, smidigt, snyggt! Har bara positiv feedback på de snyggaste solglasögonen jag haft på länge! Läs mer
  • 2020-05-17

Emi B skrev om Nividas.com
    Beställde hem några glasögon att prova! Fick de efter bara en vecka, sedan beställde jag ett par med styrka och de kom nästan lika fort. Smidigt att kunna shoppa glasögon online, och väldigt rimliga priser. De fungerar utmärkt. Läs mer
  • 2020-05-05

Carolina D skrev om Nividas.com
    Jättenöjd med mina nya glasögon! Fick superbra hjälp av säljaren i butiken (man), han var professionell, inte för på och väldigt kunnig!
    Jag rekommenderar Nividas varmt! Läs mer
  • 2020-05-05

Emil A skrev om Nividas.com
    Riktigt bra glasögon / design till ett nästan orimligt lågt pris Läs mer
  • 2020-04-28

Jörgen H skrev om Nividas.com
    Fina glasögon och med en smidig hantering av köp/ prova på processen Läs mer
  • 2020-04-27

Amanda A skrev om Nividas.com
    Lånade hem glasögon för prov, så smidig tjänst och väldigt fina glasögon! Läs mer

Bästa webshopparna i Stockholm:

Sussie B Sussie B tycker: