Alla kategorier Webshop Nividas.com

Nividas.com

Nividas erbjuder både slipade och oslipade glas- och solglasögon online. Det enda du behöver ha är en PDF eller foto på ditt recept som du enkelt laddar upp i kassan. Betalning sker snabbt och säkert via Klarna som erbjuder ett antal olika kort- och fakturaalternativ. Vi förstår att glasögon är en produkt du ofta vill testa innan du köper, därför erbjuder vi gratis hemlån av tre par bågar i fem dagar.

Glasen slipas efter dina styrkor och monteras i Uppsala av anrika leverantören Rodenstock. Glasen skickas sedan gratis via PostNord till ett ombud nära dig. Leveranstiden av slipade glasögon varierar mellan 7-14 dagar, beroende på dina styrkor. Oslipade solglasögon skickas inom en arbetsdag. Skulle du inte vara nöjd med dina bågar så har vi alltid 30 dagars öppet köp - no questions asked.

Vid frågor, tveka inte att skriva till Mia på hemside-chatten (mellan 10-18) eller maila hello@nividas.com.

Läs vad 149 kunder tycker om Nividas.com

• 2019-02-20

Filippa A skrev om Nividas.com
    Jag gjorde synundersökning och beställde nya bågar. Var bemött fantastiskt, även min hund som var med blev bemött fantastiskt! Läs mer

Ulrika M skrev om Nividas.com
    Lånade hem glasögon för att prova olika modeller. Smidigt och trevligt bemötande, både i affär och online. Läs mer

Emelie S skrev om Nividas.com
    Snabb service
    God kvalitet
    Lite roliga! Läs mer

Cecilia B skrev om Nividas.com
    Enkelt att handla. Solglasögonen kom i fina paket/etui. Kändes lyxigt! Läs mer

Lars R skrev om Nividas.com
    Snygga och bra glasögon. Både vanliga och solglasögon.
    Snabb leverans Läs mer

Maria N skrev om Nividas.com
    Jag köpte ett par solglasögon. Jag blev mycket nöjd med dem. Snabb leverans. Läs mer

Annica N skrev om Nividas.com
    Snabbt, enkelt och bra kvalité på solglasögon! Läs mer
  • 2019-02-16

Jimmy A skrev om Nividas.com
    Bra kvalitet och service! Skickade tillbaka ett av paren för de passade inte men allt gick smidigt och enkelt! Läs mer
  • 2019-02-10

Peder A skrev om Nividas.com
    Snygga produkter, trevlig personal och snabba leveranser Läs mer
  • 2019-02-08

Sara F skrev om Nividas.com
    Köpte 2 solglasögon. Smidigt att handla online snabb leverens och fina fodral. Hoppas på fler bra kampanjer framöver! Läs mer
  • 2019-02-05

Hanna N skrev om Nividas.com
    Supersnabb leverans och superbra att man kan låna hem bågar för att bestämma sig! Finns inget negativt att säga. Läs mer
  • 2019-02-05

Hanna L skrev om Nividas.com
    Bra hjälp! Både som smakråd i butiken samt vid beställning online. Dubbelkollade mitt recept så jag inte beställde fel! Snabba och bra svar och extremt snabb leverans! Kommer garanterat beställa från Nividas i framtiden! Läs mer
  • John E

2019-02-04

John E skrev om Nividas.com
    Trevligt bemötande och snabb leverans av provbågar. Läs mer
  • 2019-02-03

Madicken P skrev om Nividas.com
    Köpte ett par solglasögon på rea och blev så glad när jag fick dem! Verkligen solglasögon i bra kvalite (”klumpsäkra” för mig som råkar göra sönder alla glasögon). Samt stort plus för den snygga och lyxiga förpackningen de kom i!! Hejaheja nividas!!! Läs mer
  • 2019-02-02

Nasteho A skrev om Nividas.com
    Låna hem bågar. Allt gick jättebra. Läs mer
  • 2019-02-02

Ursula L skrev om Nividas.com
    Hemlån av bågar. Snabb leverans, snygg förpackning, enkel retur. Utmärkt! Läs mer
  • 2019-02-01

Elina A skrev om Nividas.com
    Bra bemött på plats men tog lång tid att få glasögonen sen stressad att lämna tillbaka dom, bara ett av två par hade glas i sig vilket kändes väldigt märkligt och b.. Läs mer
  • 2019-01-31

frida R skrev om Nividas.com
    Väldigt fina produkter men inte likvärdigt bemötande i butiken tyvärr! Läs mer
    2019-02-01 Nividas svarar frida R
    Hej Frida, tack för din feedback och kul att du gillar våra produkter. Det var väldigt tråkigt att höra att din upplevelse i butiken inte var till belåtenhet. Vi skulle uppskatta enormt om du ville skriva några rader till hello@nividas.com och berätta om din upplevelse. Vi vill ju såklart att alla som har besökt våra butiker är 100 % nöjda med servicen och upplevelsen sin i helhet.

Ha en fortsatt fin fredag!

• 2019-01-31

Cecilia Ö skrev om Nividas.com
    Beställde hem 3 par glasögonbågar för att prova i lugn och ro. Snabb leverans och god kvalité. Läs mer
  • 2019-01-30

Stefan M skrev om Nividas.com
    Beställde 2 par solglasögon varav det ena paret var fel modell. Fick efter kontakt med kundservice korrekt glasögon skickade till mig samt en fraktsedel för retur. Trevligt bemötande, snabb respons/åtgärd. Läs mer
  • 2019-01-29

Amanda A skrev om Nividas.com
    Beställde hem 3 par glasögon för att testa dem i lugn och ro, be personer i min närhet om råd, samt för att jag bor långt ifrån Nividas fysiska butiker vilket gör det svårt för mig att testa bågarna.

Fick ett väldigt bra och trevligt bemötande av personalen. Det gick fort att få hem glasögonen, och det var smidigt att skicka tillbaka dem i den medföljande påsen. När jag sedan behövde kontakta kundservice angående en fundering jag hade var de snabba på att svara och väldigt tillmötesgående.

Är väldigt nöjd med min upplevelse hos Nividas och kommer definitivt handla från dem igen samt rekommendera dem till andra! Läs mer
  • Lisa N

2019-01-28

Lisa N skrev om Nividas.com
    Jag valde att låna hem några bågar för att prova. Det gick väldigt enkelt och smidigt och bemötandet var väldigt bra när jag mejlade om frågor. Bågarna var väldigt fina och satt bra. Tyvärr fanns inte den färgen på båge jag önskade. Den kommer in lite senare. Därav inget köp just nu. Sammanfattningsvis väldigt positiv upplevelse. Läs mer

Léo P skrev om Nividas.com
    Köpte glasögon
    Trevlig bemötande online, chat och besök
    Enkelt & smidigt Läs mer

Ronja L skrev om Nividas.com
    Köpte ett par glasögon på rea, produkten kändes både stilren och väldigt kvalitativ. Är verkligen värd det priset jag betalade på rean. Själva köpet gick väldigt bra utan komplikationer. Läs mer

Thomas T skrev om Nividas.com
    köpte nividas hong kong, snabbt gick de, bra pris och en bra produkt. Supernöjd! Läs mer
  • 2019-01-25

Sandra W skrev om Nividas.com
    Glasögonen kom jättesnabbt och kundtjänsten har varit väldigt tillmötesgående. Läs mer
  • 2019-01-24

Carl B skrev om Nividas.com
    positivt bemött både i kött o blod samt på nätet
    men kunde inte beställa det jag vill ha på nätet
    enbart bågar
    MVH Calle Läs mer
    2019-01-28 Nividas svarar Carl B
    Hej Calle, tack för din feedback. Vi fick göra en liten specialare för dig där, eftersom vi i nuläget inte säljer enbart båge utan glas. Vad jag förstår från mina kollegor så löste det sig till slut? Annars får du gärna höra av dig på hello@nividas.com så ska vi ordna det.

Allt gott,

• 2019-01-24

Patrik M skrev om Nividas.com
    Köpte flera par på rean, prisvärda redan vid fullpris men otroliga fynd när man hittar till nedsatta priser!! Läs mer

Jeanette B skrev om Nividas.com
    Lånade hem glasögon och skickade tillbaka dem väldigt smidigt. Har bokat in en synundersökning och kommer beställa ett par glasögon. Läs mer

Sofia I skrev om Nividas.com
    Jag köpte tre par glasögon, otroligt snabb service jag trodde mina glasögon skulle levereras på två veckor men de kom redan efter 4dgr, helt fantastiskt! Jag hade inga direkta förväntningar för jag hade en knapp relation med företaget tidigare så när allt gick så snabbt och smidigt och att jag är supernöjd med glasögonen så jag kommer varmt rekommendera företaget till vänner och familj! Läs mer

Kristin B skrev om Nividas.com
    Snabb leverans av provbågar.

Trettio tecken.......... Läs mer
  • 2019-01-22

Sarah G skrev om Nividas.com
    Jag beställde kostnadsfritt tre par bågar att prova hemma. Jag hade dem omgående i brevlådan och i paketet fanns en påse för smidig och kostnadsfri retur. Läs mer
  • 2019-01-21

Azmi K skrev om Nividas.com
    • Köpt 2 par glasögon, fick ett par.
    • Skrev i chatten, snabbt respons och trevlig.
    • Bad om att få byta ett paret osm inte dök upp för samma pris om det var möjligt. Läs mer
    2019-01-21 Nividas svarar Azmi K
    Hej Azmi,

Tack för din feedback. Vi beklagar att bara ett par skickades i din beställning, men glada att vi kunde lösa det snabbt och att du kunde byta till en modell du hellre ville ha!

Ha en fortsatt fin kväll,

• 2019-01-21

David K skrev om Nividas.com
    Otroligt snabb service och bra bemötande. Athens-bågarna håller riktigt fint. Väldigt nöjd. Läs mer
  • 2019-01-20

Thomas L skrev om Nividas.com
    Progressiva glasögon och slipade solglasögon. Väldigt nöjd med allt. Kund sedan tidigare Läs mer
  • 2019-01-19

Sofia S skrev om Nividas.com
    Snabbt och smidigt och billigt!! Bra kvalite och snygga glasögon Läs mer
  • 2019-01-19

Ann W skrev om Nividas.com
    Beställde glasögon för att prova, lite lång leveranstid men annars bra. Läs mer

Hans D skrev om Nividas.com
    Fantastiskt trevlig personal som gör lite mer än vad de behöver för att man ska bli nöjd. Mitt onlineköp gick jättesmidigt och jag fick mina brillor på rekordtid direkt till min brevlåda.
    Toppen!!!! Läs mer

Jonna R skrev om Nividas.com
    Enkelt och hjälpsamt, jag behövde returnera två par och det var hur lätt som helst. Billiga produkter! Läs mer

Cecilia N skrev om Nividas.com
    Min dotter köpte en vara som jag beställde och tog emot. Allt fungerade helt friktionsfritt, blev väl bemött och alla förväntningar på företaget levdes väl upp till.
    Rekommenderas! Läs mer

Veronica L skrev om Nividas.com
    Jag har köpt glasögon samt fått hjälp med att få tag i en modell som egentligen utgått. Fantastisk kundservice både i butik och i mail kontakt. Dessutom snyggaste glasögonen på marknaden. Läs mer
  • Linn E

2019-01-17

Linn E skrev om Nividas.com
    Köpte två par solglasögon. Älskar Nividas! Känns lyxiga till ett riktigt bra överkomligt pris. Läs mer

JOEL B skrev om Nividas.com
    Snabb leverans, bra kvalite samt snygg förpackning! För att inte glömma tidslösdesign! Läs mer

David W skrev om Nividas.com
    Glasögon var det jag köpte för mina pengar.
    Jag blev väldigt bra bemött. Läs mer

Erik L skrev om Nividas.com
    Solglasögon
    Jättebra
    Gediget Läs mer

åsa w skrev om Nividas.com
    snygga glasögon till väldigt bra rea-pris.
    lär köpa nividas igen! Läs mer
  • Isak T

2019-01-15

Isak T skrev om Nividas.com
    Jag köpte ett par glasögon modell Gothenburg. Är väldigt väldigt nöjd!
    Gjorde en synundersökning på Vallgatan 12 och fick beställt mina glasögon där också. Var ju ganska billigt jämfört med andra märken och jag trodde att kvalitén skulle vara därefter. Men dom håller hög kvalité och jag är väldigt nöjd med servicen och bågarna! Läs mer

Linnea H skrev om Nividas.com
    Bra! Men hittade inte vart jag kunde hitta stoleken på min solglasögon, så fick ett par son var alldeles för stora. Läs mer

Fredrik L skrev om Nividas.com
    Köpt glasögon och gjort synundersökning.

Superbra och trevlig butikspersonal.
    Hade inga förväntningar direkt, men mycket nöjd med allt. Läs mer

Therese J skrev om Nividas.com
    Supertrevlig och hjälpsam kundservice! Är även supernöjd med mina solglasögon. Läs mer

Almlöfsgatan 3, 114 51 Stockholm