Nividas.com

Nividas.com

Nividas erbjuder både slipade och oslipade glas- och solglasögon online. Det enda du behöver ha är en PDF eller foto på ditt recept som du enkelt laddar upp i kassan. Betalning sker snabbt och säkert via Klarna som erbjuder ett antal olika kort- och fakturaalternativ. Vi förstår att glasögon är en produkt du ofta vill testa...

492 omdömen om Nividas.com

Anja C
Skrev om Nividas.com

Bra service, trevlig personal. Smidigt att kunna beställa hem glasögon och prova hemma!

La Villa Travel
4.6/5 i betyg av 464 omdömen 4.6 av 464 omdömen
BadgeThreeYears

Andrea C
Skrev om Nividas.com

Beställde hem tre par glasögon för att prova hemma. Allt du fungerade fint, från att navigera runt på hemsidan till att få hem glasögonen, och sedan skicka tillbaka dem. Gillade att jag fick en snäll påminnelse när det var dags att skicka tillbaka glasögonen!

Gabriella O
Skrev om Nividas.com

Trevlig personal, prisvärda bågar, central läge i Gbg

Tunby Fritid
4.7/5 i betyg av 323 omdömen 4.7 av 323 omdömen

Sara W
Skrev om Nividas.com

Jag köpte solglasögon med styrka. Det var väldigt smidigt att ladda upp sitt recept på hemsidan och beställa. Extra skönt när paketet kom direkt i postlådan.

Sanna L
Skrev om Nividas.com

Köpte nya glasögon från Nividas och fick en synundersökning på köpet. Lånade innan dess hem tre bågar för att kunna hitta rätt modell för mig. Kan sammanfatta min upplevelse av Nividas i tre ord: Smidigt, snyggt och proffsigt! Är väldigt nöjd med mina nya glasögon.

Cornelia H
Skrev om Nividas.com

Jag lånade hem tre par. Allt gick smidigt, däremot tyckte jag att man skulle skicka tillbaka dom väldigt snabbt. Bortsett från det är jag supernöjd med allt!

Sandra E
Skrev om Nividas.com

Smidigt! Snygga och bra bågar. Allt var bra! Om något kunde bli bättre så hade jag gärna fått låna hem 4 eller 5 st bågar istället för 3.

Wilma H
Skrev om Nividas.com

Supertrevlig optiker, tydlig, förklarade mycket bra. Har tidigare haft dåliga upplevelser med dåliga och väldigt påtryckande optiker så är supernöjd med Nividas

Sophie H
Skrev om Nividas.com

Beställde hem provglasögon för att testa vilken modell jag tyckte var snyggast och för att se om blåljusfilter var något för mig. Jag fick snabb leverans, smidig beställnings- och returprocess och göasögonen var jättefina. Blev positivt överraskad.

Ellen S
Skrev om Nividas.com

Underbart bemötande! Och otroliga bågar. Älskar nividas!!!

Josephine K
Skrev om Nividas.com

Jättebra service. Jag ville prova ett par glasögon och inom några få dagar låg dom i min brevlåda. Jag kunde testa dom och sedan enkelt skicka tillbaka! Jag är supernöjd.

Gustaf S
Skrev om Nividas.com

Bra pris. Snygg. Mkt trevlig personal. Inga speciella förväntningar. Mycket positiv.

Carl E
Skrev om Nividas.com

Jag köpte ett par enkelslipade glasögon av modellen Paris. Jag kände att jag fick jättebra bemötande med relevanta råd och tips som guidade mig i mitt beslut. Jag var särskilt intresserad av att köpa ett par glasögon från er men visste inte om jag gillade färgen, då fick jag mycket bra tips på ert sortiment och kunde välja ett annat par som jag blev absolut förälskad i.

Charlotta J
Skrev om Nividas.com

Jag lånade hem tre par bågar för att testa hemma. Bra service att kunna skicka efter på detta sätt. Paketet kom snabbt. Det var tydlig o enkel instruktion för hur returnera. Och bågarna var fina. Jag är väldigt nöjd :)

Maria O
Skrev om Nividas.com

Jag beställde glasögon för att kunna prova dem hemma. Hela processen var mycket enkel och jag uppskattade verkligen att allt var gratis. Informationen jag fick från företaget ang. återlämning av glasögonen var också väldigt tydlig.

Björn N
Skrev om Nividas.com

Beställde ett par provbågar. Fungerade finfint!

Amanda A
Skrev om Nividas.com

glaögon. dålig slipning som resulterade i prisma effekter och suddigt synfält över nästan helaq glaset.

Arvid Å
Skrev om Nividas.com

Det blev visserligen inget köp den här gången, endast provbågar som jag provade hemma men inte passade mig. Allt angående kommunikation, frakt och upplevelse var utmärkt.

Gazall H
Skrev om Nividas.com

Det var smidigt, enektl och bra att beställa provglasögon genom nividas!

Sebastian E
Skrev om Nividas.com

Snabb leverans och stilrena glasögon!

Anja V
Skrev om Nividas.com

Smidigt att handla, kul att få prova bågarna hemma innan och bra leverans

Linn W
Skrev om Nividas.com

Jag lånade hem 3 st glasögon! Gick supersmidigt att få hem och testa. Har rekommenderat flera vänner att testa Nividas. Har sedan tidigare deras glasögon och har fått så mycket kommentarer att det är snygga! Rekommenderar stark att köpa dina glasögon härifrån!

Oscar W
Skrev om Nividas.com

Jättefina produkter. Och jag kommer beställa glasögon så fort ni fixar mecenat-rabatten, koden fungerar inte!

Julia S
Skrev om Nividas.com

Snabb leverans, fina glasögon och jättesmidig upplevelse.

Louise M
Skrev om Nividas.com

Världens bästa service! Så fantastiskt att kunna beställa glasögon och prova via nätet.

Amira A
Skrev om Nividas.com

Jag lånat ut hemma, tre stycken glasögon

Amanda A
Skrev om Nividas.com

Snabb leverans men något otydlig bekräftelse på beställning samt hade önskat en spårningslänk.

Filippa G
Skrev om Nividas.com

Snabba och bra kvalité. Glasögonen är dessutom snygga!

Lisa B
Skrev om Nividas.com

Lånade hem glasögon, gjorde synundersökning och köpte glasögon.

Jacob P
Skrev om Nividas.com

Enkelt att beställa. Produkter av kvalité. Bra kundtjänst, snabb keverans.

Ann-charlotte R
Skrev om Nividas.com

Otroligt lätt och smidigt att låna hem flera par bågar och prova i lugn och ro hemma. Superfina bågar! Har läst på om glasen och är imponerad över kvaliten - kommer att beställa ett par inom kort!

Christine G
Skrev om Nividas.com

Lätt att beställa. Fint att få hem varan på prov. Smidigt med leverans i brevlåda. Dessvärre fick jag fel båge.

Anthonia Z
Skrev om Nividas.com

Superbra kundbemötande och bra ordentlig synundersökning. Hade gärna velat få lite mer info kring just skillnaden på läsglasögon och andra, för att förstå hur de funkar och vad som är bra att tänka på. Bra med öppet köp samt att man kunde låna hem också. Super!

Madeleine J
Skrev om Nividas.com

Beställde först hem en provlåda med tre bågar och beställde sedan en av bågarna genom uppladdning av recept. Så smidigt och alltid en chat som var tillgänglig vid frågor. Väldigt snabb leverans och snygg förpackad med det lilla extra!

Elin J
Skrev om Nividas.com

Beställde hem provglasögon. Superfina men passade inte riktigt mig. Men smidig och bra sida!

Kristin T
Skrev om Nividas.com

Bra och enkel service med att låna hem och prova glasögon. Men jag saknar information på hemsidan om vilka färger som man kan få på glasögonlinserna. Jag har ställt frågan via chatten men fått som svar att jag kan få informationen om jag besöker deras butik.

Gunilla K
Skrev om Nividas.com

beställde provbågar men den som jag tyckte bäst om fanns 9inte på ert lager eller var utllånat. Bra service i butiken på Odenpla. Jag har inte fått mina glasögon 2 par. Kan inte bedöma det hela först efter att jag erhållit glasögonen.

Jelina O
Skrev om Nividas.com

Jag har köpt glasögon och solglasögon. Både optiker och butikspersoaln var mycket trevliga och hade hög kompetens. Jag kände mig trygg med deras kunnande och kände att de gjorde allt för att jag skulle blinöj med mina glasögon när det gäller glas, bågar och styrkor. Jag rekommenderar gärna Nividas till kompisar och vänner. Jag uppskattar sttjagkunde få bågarna hemskickade för att prova efter qttjag valt på hemsidan.

Per M
Skrev om Nividas.com

Enkelt att beställa via nätet , snygga bågar . Snabb leverans Helt enkelt jättenöjd, till ett superbra pris.

Edita M
Skrev om Nividas.com

Via hemsidan beställde jag prover hem. Gick super smidigt. Gick in på deras butik vid Norrmalmstorg där 3st i personalen hade en egen modevisning. Inte ett hej, vill du ha hjälp. Köpte glasögon på annat håll.

Ellen J
Skrev om Nividas.com

Snabb service, trevligt bemötande och snygga glasögon!

Anna F
Skrev om Nividas.com

Bra service. Det var roligt att få hem glasögon och få testa hemma.

Jonas D
Skrev om Nividas.com

Jag gjorde en synundersökning och köpte ett par nya glasögon. Personalen var trevlig och gav ett professionellt intryck och hittills är jag mycket nöjd med mina nya glasögon.

FRIDA S
Skrev om Nividas.com

Proffsigt, enkelt, kunnig personal, bra kundtjänst.

Susanne F
Skrev om Nividas.com

Jag köpte inga glasögon då jag inte hittade ngn favorit. Men blev väldigt bra bemött av kundtjänst ändå

Isabelle N
Skrev om Nividas.com

Lätt tillgänglig service! Snygga och bra bågar!

PATRIK A
Skrev om Nividas.com

Toppen! Prisvärda glasögon, slipade och bågar för 1700kr.

Lina W

Supersnabb leverans! Helnöjd!!

Carl-johan S
Skrev om Nividas.com

Snygga glasögon! Kanonbemötande! Otroligt prisvärt!

Maria J
Skrev om Nividas.com

Jag provade först glasögon i butik och beställde sedan hem tre par som jag gillade extra mycket. Innan jag bestämde mig besökte jag ännu en butik och blev lika bra bemött som första gången. Slutligen gjordes beställningen online och jag fick hem mina glasögon på ca en vecka. Otroligt nöjd!