Nividas Norrlandsgatan

Nividas Norrlandsgatan

About company

Välkommen till Nividas Norrlandsgatan. Denna flaggskeppsbutik öppnade i maj 2018 och ersatte därmed den gamla butiken bakom Dramaten. På Norrlandsgatan jobbar två fullt legitimerade optiker och Stockholms kanske trevligaste butikspersonal. Kom förbi och testa brillor, få en föreläsning i hur Nividas startade eller gör en synundersökning...

314 omdömen om Nividas Norrlandsgatan

Karl K
Escreveu sobre Nividas Norrlandsgatan

Superbra. Snygga produkter. Prisvärt och bra personal.

Optikboden
4.8/5 i betyg av 468 omdömen 4.8 av 468 omdömen

Toppen bra servis snygga glasögon, duktig personal

Mikael W
Escreveu sobre Nividas Norrlandsgatan

• Ett par progressiva glasögon. • Väl bemött av trevlig service-inriktad personal. • Alla glasögon är snygga men hade hoppats på att fler skulle passa mig. Till syverne och sist var det bara en modell att välja på. • Det var en bra upplevelse men hade hoppats på ett större urval som passade just mig.

Göran Z
Escreveu sobre Nividas Norrlandsgatan

Jag köpte två par glasögon, och fick ett alltigenom trevligt och professionellt bemötande - vilket var precis vad jag väntade mig, efter de kontakter jag tidigare haft med butiken.

KlarSynt Östermalm
4.8/5 i betyg av 533 omdömen 4.8 av 533 omdömen

Professional och Bra service

Luciano B Luciano B
Andreas B
Escreveu sobre Nividas Norrlandsgatan

Otroligt snabb och proffsig service. Tjejerna i butiken var topp.

Jonathan L

vanliga glasögon + solglasögon

Bålsta Optik AB
4.8/5 i betyg av 385 omdömen 4.8 av 385 omdömen
BadgeThreeYears

Med ypperlig yrkesskicklighet och generöst kunbemötande har jag fått genomföra min synundersökning hos Bålsta Optik AB

Martin L
Escreveu sobre Nividas Norrlandsgatan

Trevliga och snabba, är mycket nöjd med mina glasögon.

Ann-sofie Elisabeth H
Escreveu sobre Nividas Norrlandsgatan

Blev väldigt bra bemött och fick mina glasögon snabbt.

City Optik Stockholm
4.9/5 i betyg av 1740 omdömen 4.9 av 1740 omdömen

Inspirerande miljö och schysst utbud som skapar ha begär. Proffsigt och personligt bemötande med hög servicegrad och kunskap. Lyhörda,

Tony T
Escreveu sobre Nividas Norrlandsgatan

Optiker och nya glasögon. Trevligt bemötande. Bra pris, snygga varor. De levde upp till det. Allt var bra rekommenderad av en vän.

Kia Britt Ann-cristin B
Escreveu sobre Nividas Norrlandsgatan

Bra hjälp, men tycker ändå inte att glasögonen är tillräckligt bra.

Svar från Nividas Norrlandsgatan

Hej! Tråkigt att din upplevelse av våra glasögon inte upplever dina förväntningar. Vi vill förstås alltid att våra kunder ska bli nöjda, så du får gärna kontakta oss på Hello@nividas.com för att hitta en lösning på detta! Ha en fin kväll! Nividas Norrlandsgatan

Lars A
Escreveu sobre Nividas Norrlandsgatan

Progressiva glasögon. Proffsigt; bra kundbemötande, förtroendeingivande.

Susann R
Escreveu sobre Nividas Norrlandsgatan

Mycket trevlig personal och kunnig i vad som passar kunden. Optikern jorden rejäl undersökning och jag är nöjd med varann.

Gunnel Elisabet E
Escreveu sobre Nividas Norrlandsgatan

Progressiva glasögon köpte jag. Fick fin hjälp med val av båge-hade dock scannat av sortiment vid tidigare besök å hemsidan. Snabb bokning av optiker. Dock strul med meddelande om att glasögonen var klara (fick inget sms) . Efter 2 samtal t butik så hittades min glajjer.

Svar från Nividas Norrlandsgatan

Hejsan Gunnel! Synd att höra att du drabbades av ett temporärt teknisk strul, som nu är löst. Vi ber om ursäkt för eventuella bekymmer och hoppas att du ska trivas i dina progressiva glasögon! Ha en fin kväll! Nividas Norrlandsgatan

Jenny R
Escreveu sobre Nividas Norrlandsgatan

Jättebra service men påstridig optiker!

Ronnie W
Escreveu sobre Nividas Norrlandsgatan

Valde att göra en synundersökning som var väldigt genomgående och pedagogiskt upplagd där jag fick veta mer om mitt synfel. Det slutade med att jag numera sitter med ett par supersjysta terminalglajjor framför datorn varje dag. Vienna tror jag de heter. Blev förvånad över hur stil och funktion kunde gå så bra hand i hand. Toppen!

Karin S
Escreveu sobre Nividas Norrlandsgatan

Köpte nya glasögon som alternativ till linser som jag vanligtvis använder. Otroligt proffsigt och trevligt bemötande i butik. Personalen i kassan och på golvet hjälpte till som smakråd och tog sig tiden för mig och andra kunder i butiken. Jag hade inga förväntningar innan, men upplever att jag fick mycket värde för pengarna. Kommer absolut att gå tillbaka när det är dags att köpa nytt igen!

Frida A
Escreveu sobre Nividas Norrlandsgatan

Välkomnande och trevlig service både i butiken och hos optikern.

Martina J
Escreveu sobre Nividas Norrlandsgatan

Min son fick nya glasögon och vi fick ett otroligt proffsigt bemötande av flera i personalen.

Erik J
Escreveu sobre Nividas Norrlandsgatan

Snabbt, smidigt, billigt och modernt!

Jemima S

Ögonundersökning, supertrevligt bemötande

Ellen S
Escreveu sobre Nividas Norrlandsgatan

Köpte nya glasögon i butiken. Snabb och proffsig hjälp, väldigt snabb leverans. Jättenöjd!

Hanna B
Escreveu sobre Nividas Norrlandsgatan

Trevlig butik, trevlig personal, snabb service, överkomlig mängd olika bågar, snygga modeller, jättebra priser.

Charlotte I
Escreveu sobre Nividas Norrlandsgatan

Jag köpte ett par progressiva glasögon och ett par solglasögon med länsstyrka. Mycket nöjd med båda glasögonen samt fantastisk service, Lägg till det ett förhållandevis mycket lågt pris. Supernöjd!

CHARLOTTE F
Escreveu sobre Nividas Norrlandsgatan

Trevligt bemötande och proffsig undersökning men fick fel styrka på mina glasögon....

Svar från Nividas Norrlandsgatan

Hej Charlotte! Vad tråkigt att höra att du fick fel styrkor i dina glasögon. Du får gärna komma förbi butiken, så undersöker vi vad som blev fel och ser till att du får rätt styrkor. Vi beklagar eventuella bekymmer! Ha en trevlig dag! Nividas Norrlandsgatan

Annika F

Skulle ordna nya brillor Personalen var vänliga Intresserade Hjälpsamma

Anders O
Escreveu sobre Nividas Norrlandsgatan

Nya glasögon. Mycket bra bemötande och snabb bokning av undersökning samt väldigt kunnig, trevlig och intresserad optiker. Dessutom bra kvalitet till bra pris.

Göran S
Escreveu sobre Nividas Norrlandsgatan

Trevligt och kompetent bemötande. Bra urval av bågar och glas med snabb leverans. Jag köpte glasögon med progressiva och kromatiska glas och priset var lägre än konkurrenternas. Totalt sett väldigt nöjd.

Ulla S
Escreveu sobre Nividas Norrlandsgatan

Köpte glasögon. Blev bra och proffesionellt bemött

Simon W
Escreveu sobre Nividas Norrlandsgatan

Har alltid blivit väl bemött och fått den hjälp jag behöver när jag provat glasögon på Nividas. Riktigt bra glasögon till riktigt bra priser. Kommer garanterat gå tillbaka dit nästa gång jag behöver nya glasögon!

Maja V
Escreveu sobre Nividas Norrlandsgatan

Fantastiskt fint bemötande på Nividas Norrlandsgatan!

Alexandra J
Escreveu sobre Nividas Norrlandsgatan

Superbra service, fin och inspirerande butik.

Ted S
Escreveu sobre Nividas Norrlandsgatan

Jag behövde ett par nya glasögon och hade hört talas om Nividas. Därför besökte jag nyligen deras butik på Norrlandsgatan och hittade ett par glasögon av modellen Alaska. Jag möttes av trevlig och kunnig personal i butiken som hjälpte mig hitta passande bågar för mig. Därefter fick jag boka in tid med optiker. Optikern var lättsam men konkret och det hela gick även väldigt fort, vilket jag föredrar. Därefter följde en snabb leverans av bågar och jättebra hjälp med inställning av bågarna i butik. Jag planerar...

Nadja B
Escreveu sobre Nividas Norrlandsgatan

Beställde ett par glasögon som blev klara snabbare än estimerat och så har dom väldigt trevlig och hjälpsam personal, supernöjd!

Fredrik T

Supertrevligt bemötande. Snabbt och smidigt

Stig Robert N
Escreveu sobre Nividas Norrlandsgatan

Jag gjorde ett synundersökning och köpte därefter ett par glasögon. Jag fick god och trevlig service som mötte mina förväntningar.

Anton Olof S
Escreveu sobre Nividas Norrlandsgatan

för pushiga och ivriga att få mig att bestämma mig för ett par bågar.

Svar från Nividas Norrlandsgatan

Hej Anton! Tråkigt att det var din upplevelse, självklart är det inte så vi vill bli uppfattade när vi hjälper våra kunder. Vi hoppas att du vill ge oss en till chans! Ha en fin helg! Nividas Norrlandsgatan

Ruhat A
Escreveu sobre Nividas Norrlandsgatan

Trevlig bemötelse av personalen som stod vid receptionen/kassan och fick även jättebra information utav optikern angående utvecklingen av min syn.

Max Johan Ossian Z
Escreveu sobre Nividas Norrlandsgatan

Köpte mina första glasögon vilket föranledde med en synundersökning. Trevligt och proffsigt bemötande.

Kicki L
Escreveu sobre Nividas Norrlandsgatan

Noggrann sy nundersökning och bra hjälp med val av båge .

Henrik G
Escreveu sobre Nividas Norrlandsgatan

Bra service, fina modeller, bra pris

Isabella N
Escreveu sobre Nividas Norrlandsgatan

Köpte nya glasögon och hade besök hos optiker, alla var jättetrevliga och jag fick ett superproffsigt intryck över lag, glasögonen var dessutom färdiga hur snabbt som helst.

Åse A
Escreveu sobre Nividas Norrlandsgatan

Superbra ! Personalen var hjälpsam och tillmötesgående. Snygga modeller och superbra pris.

Caroline H
Escreveu sobre Nividas Norrlandsgatan

köpte två par glasögon och synundersökning. Blev väl mött. Har rekommenderat de till andra både för deras priser och deras positiva bemötande.

Madeleine F
Escreveu sobre Nividas Norrlandsgatan

God tid, trevligt bemötande, snygga bågar. Kommer att rekommendera er t flera vänner. Allt bara bra. 😀

Michaela P
Escreveu sobre Nividas Norrlandsgatan

Snygga bågar och trevlig personal!

Hanna S
Escreveu sobre Nividas Norrlandsgatan

Var där för synundersökning. Kändes stressat, optikern hade väldigt ont om tid. Köpte inga glasögon eftersom att utbudet inte passade mig. Fick senare informerat av en optiker på annan butik att jag skulle behövt två par glasögon istället för ett par som optikern på Nividas rekommenderade.

Svar från Nividas Norrlandsgatan

Hej Hanna. Jättetråkigt att detta var uppfattningen du fick av oss, vi sätter värde i arbetet vi gör, har en hög ambition och vill att alla ska känna sig ordentligt omhändertagna. Om du har frågor eller funderingar kring din ordination/ rekommendation är du hjärtligt välkommen att höra av dig till oss. Det uppmuntrar vi till. Resultat/ recept på undersökningen är din rättighet. Skulle det dyka upp bågar hos oss framöver som faller dig i smaken är du välkommen in för att pröva och förhoppningsvis beställa dessa. På återseende hoppas vi! Ha det fint.

Christina G
Escreveu sobre Nividas Norrlandsgatan

Trevligt bemötande och superduktig personal!

Fredrik R
Escreveu sobre Nividas Norrlandsgatan

Proffsig, trevlig och hjälpsam personal. Toppen helt enkelt.

Lisa P
Escreveu sobre Nividas Norrlandsgatan

Supersnygga bågar och världens bästa personal!

Jonas S
Escreveu sobre Nividas Norrlandsgatan

Väldigt bra service. Trevlig personal.

Ann-Christin P
Escreveu sobre Nividas Norrlandsgatan

•Progressiva ögon Arctic bågar. •Mycket trevligt och vänligt bemött •Lite annorlunda bågar och snabb service. Blev en liten miss vid leveransen av mina ögon, fick Mail om att de hade kommit men när jag kom till butiken fanns de inte där och ingen visste varför. Men de kom med posten några dagar senare, ingen förstod vad som hade hänt. •Synd att det blev som det blev med leveransen, men personalen var mycket hjälpsamma och bekymrade. Ger butiken 👍 trots missen pga trevlig personal.