Nividas Östra Hamngatan

En del av Nividasnividas.com

Östra Hamngatan 29, 411 10 Göteborg — Visa karta

Välkommen till Nividas Östra Hamngatan. Mitt emot NK, med 100 kvadratmeter butiksyta och två optikerrum ligger Nividas största butik. Här styr butikschef Sophia, tillsammans med optikerna Linn och Jenny och en armé av fantastisk butikspersonal. Under butiken gömmer det sig också en studio där vår Art Director Martin producerar material till hemsidan. Kom förbi och spana in de senaste glasögontrenderna eller uppdatera ditt glasögonrecept (ibland finns det drop-in tider men för säkerhets skull, boka genom knappen ovan).

Nividas drog igång sin verksamhet i slutet av 2014. Genom att skära bort mellanhänderna i produktionen och endast sälja i våra egna kanaler har vi möjlighet att hålla låga priser utan att tumma på kvalitet och design. Mer information om oss och våra produkter hittar du på www.nividas.com.
Lör: 10:00-17:00
Sön: 12:00-16:00

Läs vad 413 kunder tycker om Nividas Östra Hamngatan

• 2019-09-17

Pia J skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Bra glasögon för en liten peng.Bästa servicen. Trevlig personal och ett proffsigt bemötande. Supernöjd! Läs mer
  • 2019-09-17

Mikaela C skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Köpte ett par nya glasögon och gjorde en synundersökning. Allt gick bra, smidigt & snabbt! Läs mer
  • 2019-09-15

Malin K skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Köpte nya glasögon. Trevlig och hjälpsam personal. Snabb leverans. Läs mer
  • 2019-09-15

Nora W skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Köpte glasögon och slipade solglasögon. Fantastiskt kompetent och trevlig optiker och butikspersonal. Väldigt prisvärt med. Läs mer
  • 2019-09-14

Ida K skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Bra, hjälpsamt och personligt bemötande när jag köpte mina glasögon. Läs mer
  • 2019-09-13

Ebba C skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Trevlig och hjälpsam personal, både under synundersökning och val av glasögon. Läs mer

Karolina D skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Bara positivt! Snabb leverans, duktig optiker och god service Läs mer

Victoria A skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Gjorde en synundersökning och köpte glasögon på Nividas. Fick ett mycket proffsigt och trevligt bemötande! Bågarna är fantastiskt snygga och prisvärda. Läs mer

Pål L skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Köpte 2 par glasögon . Bra bemötande o trevlig personal. Helt ok priser. Läs mer

Malin B skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Jag köpte ett par glasögon. Väldigt positiva och kunniga kvinnor i butiken. Jag blev framförallt imponerad av optikern. En ung tjej som var så proffsig och kunnig -fick t o m tid att komma till en ortoptist med kort varsel. Sedan tidigare stod jag i 3-årig kö i Mölndal.Verkligen nöjd! Läs mer

Christina N skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Trevlig, hjälpsam och fokuserad personal. Upplevelsen var mycket positiv Läs mer

Amanda V skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Mycket bra bemötande och service i allt. Läs mer

Roland P skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Synundersökning och nya glasögon.Trevlig personal och ett jättebra bemötande. En butik som jag helhjärtat kan rekommendera till andra och som jag själv kommer att återvända till. Läs mer

Vera T skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Jag besökte Nividas för att göra en synundersökning och sen köpa glasögon. Synundersökningen var bra och pedagogisk då jag verkligen fick förståelse för mitt synfel. Jag fick prova glasögon ifred vilket jag ville, och när jag behövde hjälp att välja fick jag råd. Superbra upplevelse! Läs mer

Milly M skrev om Nividas Östra Hamngatan
    - köpte glasögon för första gången
    - personal tar god hand om kunder, med värme, glädje, ser och respekterar kunden
    - när jag skulle byta glasögonen fikk jag göra det utan krångel, fin hjälp
    - de har ett stort och varierat sortiment med bågar Läs mer

Linnéa F skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Köpte ett par nya glasögon. Var inne föera gånger i butiken innan jag bestämde mig. Fick bra hjälp och råd varje gång jag var inne. Är kund hos Nividas sedan tidigare och är fortfarande mycket nöjd. Snabb leverans av glasögonen och generösa rabatter! Läs mer

Sara M skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Jättebra service, snygga glasögon och otroligt prisvärt! Läs mer

Måna A skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Bokade tid på Nividas när det blev dags att uppdatera mina glasögon.
    Proffsigt, personligt och engagerat bemötande gör att jag rekommenderar högsta betyg. Läs mer

Elin J skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Jag hade en synundersökning och köpte glasögon.
    Jag tyckte att jag blev väldigt bra bemött och personalen var mer än bara trevlig. Det kändes som att det blev väldigt personligt och att de verkligen ville mitt bästa i mitt val av båge och glas.

Sammanfattningsvis var min upplevelse på NIvidads Östra hamngatan var mycket mycket bra och personalen bemötte mig över mina förväntningar! Läs mer

Cecilia S skrev om Nividas Östra Hamngatan
    bra, prisvärt. bra bemötande från personal. Läs mer

Karolina L skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Progressiva glasögon samt slipade solglasögon.
    Trevligt bemötande, lätt och smidigt, prisvärt. Läs mer

Leonardo H skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Över förväntan, fin butik, bra synundersökning, trevlig personal, snygga glasögon.
    Köpte både solglasögon och vanliga. Läs mer

Gabriella O skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Köpte ett par extra glasögon när det var 20% rabatt så jag slipper vara rädd att barnen gör sönder de jag har. En vecka senare sätter jag mig själv på glasögonen så det blir helt skeva. Tog med mig dem in i butiken och då fixade tjejerna det enkelt så nu är de hela igen. Läs mer

Bo L skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Jag har köpt glasögon enkelslipade.
    Mycket positivt bemötande.
    4 vänner till mig har nu också köpt glasögon. Läs mer

Maria M skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Ett trevligt gäng som arbetade i butiken och vi blev väl omhändertagna. Min man köpte både vanliga och solglasögon och jag köpte solglasögon. Det var en ung medarbetare i Stkh som tipsade mig om Nividas. Läs mer

Louise M skrev om Nividas Östra Hamngatan
    -Terminalglasögon
    -Fick bästa bemötandet av 3 olika personal.
    -hade inga förväntningar men ni överträffade er i: service, bemötande och design
    -När jag kom och hämtade ut min glasögon så hjälpte mig en fantastisk tjej som böjde till mina glasögon i lugn och ro och så de satt helt perfekt. Läs mer

Viktor B skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Trevlig service och konkurrenskraftiga priser på glasögon. Inte jättemånga modeller att välja mellan men det finns något för de flesta. Läs mer

Joel R skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Köpte slipade solglasögon, fick all hjälp jag kunde önska! Läs mer

Bettina S skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Glasögonimköp. Hjälpsamma och personliga medarbetare. Läs mer

Johan B skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Fantastisk service rakt igenom och oslagbara priser! Bara haft glasögonen i ett par veckor så svårt att avgöra kvalitén på sikt, men än så länge är jag väldigt nöjd! Läs mer

Ingrid A skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Jag köpte progressiva glasögon. Jag är väldigt nöjd med dem och med bemötandet i butiken. Uppskattar att det inte fanns så många olika bågar att välja mellan och med priset. Jag hade inga förväntningar innan mitt besök. Jag har tidigare varit kund hos Hend’ens men de har nu blivit en Synsamoptiker och jag tycker att det är en rörig och tråkig kedja. Läs mer
  • Mia B

2019-09-10

Mia B skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Köpte ett par progressiva glasögon. Supertrevlig personal som var otroligt hjälpsam på alla plan! Personal och glasögon var bättre än jag hade förväntat mig! Toppbetyg! Läs mer

Krista S skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Jättetrevligt, hjälpsam och kunnig personal. Snygga bågar och otroligt bra priser! Snabb leverans. Läs mer

Josefin W skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Köpte glasögon samt synundersökning. Toppen service och bemötande Läs mer

Anna-Maj P skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Synunderdökning och nya glasögon. Trevlig butik och så fantastisk fin och trevlig personal. Jag kände mig verkligen välkommen och fick ett bra bemötande av personalen. Ger tummen upp för denna butik .👍👍👍👍 Läs mer

Isabel B skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Väldigt trevlig personal som ger god service. Bra utbud av riktigt snygga bågar, till ett bra pris! Läs mer

Eva S skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Köpte progressiva glasögon och gjorde synundersökning. Mycket trevligt bemötande o upplevde stor noggrannhet vid synundersökningen o utprovning av glasögon.
    Återkommer gärna! Läs mer

Catrin E skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Jag köpte två par glasögon och gjorde synkontroll. Jag fick bra bemötande, hjälpsamma och trevliga. Personalen upplevdes kompetent. Läs mer

Emil A skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Köpte glasögon och även undersökning. Prisvärt och professionella. Läs mer

John L skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Otroligt bra service, tar sig god tid för att plocka ut perfekt vara till kunden. Är riktigt nöjd efter mitt köp och det bemötande jag fick. Tack så mycket! Läs mer

Inger B skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Trevlig personal ett byta utbud av glasögon. Mkt nöjd Läs mer

Anneli B skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Mycket bra service och produkter. Blev bara fundersam över att det inte går att delbetala. Läs mer

Sara P skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Trevligt bemötande, hjälpsamma, behövde inte köa särskilt länge. Läs mer

Liselotte R skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Jag fastnade för Nividas när jag Googlade runt och gick sen dit för att titta lite vad de hade för bågar och även vad de hade för priser. Det var dags för progressiva glasögon för mig, för första gången.
    Paketpriset de hade var riktigt bra och jag bokade även tid för synundersökning. Snygga bågar och ett fast pris gjorde att jag valde Nividas, plus att personalen var serviceminded men ändå personliga. Vilket är en konst. Fräsch och luftig butik, plus för färgvalen på väggarna, även i synundersökningsrummet.

Är supernöjd med alla besöken och mina nya glasögon! Läs mer

Leena K skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Jag har köpt både progressiva glasögon o progressiva solglasögon o är väldigt nöjd med produkterna - toppnotering !
    Jag har alltid bemötts med vänlighet då jag beställt eller justerat mina glasögon!
    Är mycket positiv till Nividas Läs mer

Helena E skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Vänligt bemötande, snabb leverans av glasögon! Läs mer

Jenny M skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Köpte tre par glasögon, väldigt bra sortiment och priser. Personalen va otroligt bra, väldigt trevliga och tillmötesgående. Jag kommer bara gå till dem framöver när det gäller mina kommande glasögonköp. Läs mer

Hanna F skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Jag gick på en synundersökning och köpte glasögon. Jag fick tid snabbt och när jag beställde glasögonen fick jag information om att de skulle komma inom 1-2 veckor. Jag fick mail 4 dagar senare att de var klara att hämtas. Väldigt väl bemött av personal som mer än gärna svarade på frågor och hjälpte mig justera glasögonen för bästa möjliga passform. Läs mer

Helena S skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Snabb service trevlig personal. Gjorde det lätt att köpa glasögon ! Läs mer
  • Lisa K

2019-09-10

Lisa K skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Synundersökning och nya glasögon. Hade noll förväntningar. Blev rekommenderad an en vän. Kommer aldrig välja nåt annat. Billiga priser med allt som ingår inga kluriga välj till kostnader. Fin fräsch butik. Tydlig span oxå.Fantastisk personal. Professionell fantastisk optiker. Suverän hjälp med val av bågar. Snabb leverans.
    Super fantastisk upplevelse och har rekommenderat till alla i min närhet.
    Underbart med ekotänk i material. Osv osv. Läs mer

Östra Hamngatan 29, 411 10 Göteborg