Alla kategorier Optiker Västra Götaland Göteborg Nividas Nividas Östra Hamngatan

Nividas Östra Hamngatan

En del av Nividasnividas.com

Östra Hamngatan 29, 411 10 Göteborg — Visa karta

Välkommen till Nividas Östra Hamngatan. Mitt emot NK, med 100 kvadratmeter butiksyta och två optikerrum ligger Nividas största butik. Här styr butikschef Sophia, tillsammans med optikerna Linn och Jenny och en armé av fantastisk butikspersonal. Under butiken gömmer det sig också en studio där vår Art Director Martin producerar material till hemsidan. Kom förbi och spana in de senaste glasögontrenderna eller uppdatera ditt glasögonrecept (ibland finns det drop-in tider men för säkerhets skull, boka genom knappen ovan).

Nividas drog igång sin verksamhet i slutet av 2014. Genom att skära bort mellanhänderna i produktionen och endast sälja i våra egna kanaler har vi möjlighet att hålla låga priser utan att tumma på kvalitet och design. Mer information om oss och våra produkter hittar du på www.nividas.com.
Lör: 10:00-17:00
Sön: 12:00-16:00

Läs vad 351 kunder tycker om Nividas Östra Hamngatan

• 2019-06-26

Elin L skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Jag köpte ett par glasögon. Har tidigare köpt glasögon av Nividas och får alltid ett bra bemötande. Det känns avslappnat men seriöst och proffsigt. Allt i processen, från att få tid till optiker till att få sina färdiga glasögon, går snabbt och utan problem. De är även bra på att ge information. Läs mer
  • 2019-06-21

Sofia L skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Väldigt nöjd med bemötande och själva glasögonen! Läs mer

Mattias E skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Köpte ett par solglasögon och allt gick super smidigt och alla vara supertrevliga! Är mycket nöjd. Läs mer

Christer L skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Jag köpte progressiva glasögon.
    Ett mycket trevligt bemötande och snabb hantering.
    Jag är mycket nöjd med glasögonen. Läs mer

Emma V skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Nöjd att jag fick mina solglasögon på en vecka från att jag beställde dem! Läs mer

Eva H skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Progressiva glasögon och progressiva solglasögon samt läsglasögon.
    Jag blev vänligt bemött. Det jag inte tyckte om var att man betalade hela summan genast inte en handpenning som på andra ställen och man betalar resterande belopp när man får sina glasögon. Läs mer

Anette H skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Utmärkt service vid köp både online och i butik. Snygg design till bra pris. Läs mer

Peder J skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Trevlig personal, vänligt bemötande, fräsch lokal. Läs mer

Märta N skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Jättebra, trevlig och proffsig personal Läs mer

Malin E skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Mkt bra bemätande, lyhörd service från alla i butiken. Läs mer

Emma L skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Bra service, trevlig personal, upplevde en känsla av hemtrevnad i butiken! Väldigt nöjd! Läs mer

Lena J skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Progressiva glasögon och solglasögon med styrka. Jag fick ett mycket trevligt bemötande. Ställde bra frågor. Bra vägledning om glasögon bågarna. Rätt styrka på glasögonen och att syn undersökning blev så bra p.g.a att de tog säg tid när man gjorde synundersökning. Hade inga förväntningar blev enbart positivt till allt. Jag känner mig mycket nöjd med mitt köp. Läs mer

Pia S skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Väldigt hjälpsamma och enkelt o lätt att beställa progressiva solglasögon. Båge o glas toppen, det bästa progressiva jag har! Läs mer

Linnea E skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Bokade Synundersökning o köpte glasögon. Blev mycket väl bemött. De jag träffat känns proffsiga. Läs mer

Birgitta B skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Glasögonen är både tjusiga och moderna och till ett bra pris. Läs mer

Gunilla S skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Jag köpte ett par progressiva fotokromatiska glasögon. Har tidigare handlat mina glasögon i en riktigt bra men dyr affär och har varit mycket nöjd. Tidigare har jag dåliga erfarenheter av billiga kedjor så jag var lite skeptisk till er.
    Jag fick synundersökning av en fantastiskt noggrann och trevlig optiker och de andra i butiken var väldigt trevliga och kunniga vilket ju är viktigast.
    Enda fadäsen var att de missade de fotokromatiska glasen jag beställt och betalat men tillmötesgåendet var så bra att det var inget att gnälla över! Läs mer

Bo J skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Intresserad av nya glasögon.
    Blev väl bemött med en ärlig och uppriktig bedömning.
    Fick remiss till ögonklinik för grå starr.
    Upplevde produkterna som bra med hög kvalitet. Läs mer

Arthur Z skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Bra undersökning, strålande bemötande, snabb leverans, snygga modeller och bra pris. Läs mer

Sean C skrev om Nividas Östra Hamngatan

Maria W skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Jättebra och trevlig service och bemötande. Snygg butik dessutom! Läs mer
  • Mette F

2019-06-18

Mette F skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Köpte glasögon, hela paketet. Ramar, glas och undersökning!

Mycket nöjd med produkt, bemötande och priser!

Har redan tipsat flera av mina vänner!

Bemötandet var vänligt, intresserat och så fort man kom in frågade de om de kunde hjälpa till!

Mina förväntningar var inte självklara då jag aldrig hade varit där innan. Men jag blev väldigt nöjd. Läs mer

Ulrika L skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Köpte slipade solglasögon.

Var inne på Nividas Östra Hamngatan och gjorde min beställning men bor på annan ort.

Gjorde beställning, anpassade glasen efter mina ögon med hjälp av provglasögon och skickade sedan in mitt recept via mail. Fick solglasögonen hemskickade efter 2 veckor. Mycket smidigt! Väldigt nöjd! Har tidigare haft svårt att få plastbågar utan "sadlar" att passa men dessa sitter jättebra. Kan bli fler glasögon hos Nividas tror jag!

MVH

Ulrika Lind Läs mer

Josefine J skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Otroligt bra service! Både kunnig och trevlig och dessutom personlig personal. Läs mer

Andreas A skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Trevlig och hjälpsam personal. Läs mer

Adam F skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Jag köpte ett par glasögon och fick genomfört en synundersökning! Är förträffligt nöjd med servicen och kan inte säga annat än att jag gick ifrån butiken riktigt glad! Hade hört om Nividas genom deras samarbete med stiljournalen, då bara goda ord, så hade en del förväntningar ändå. Dessa förväntningar överträffas något enormt! Tack! Läs mer
  • 2019-05-26

Inger W skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Mycket trevligt bemötande av glad och trevlig personal. Läs mer

Linda B skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Trevligt bemötande i butiken. Kunnig personal från säljare till optiker. Kände mig väl omhändertagen och guidad till bra köp. Jag skulle utan tvekan rekommendera Nividas Östra Hamngatan Läs mer

Pär D skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Jag tittade in i butiken för att se vad som erbjöds - reklamen i brevlådan var ju ganska "aggressiv" och lovade mycket. Väl inne i butiken tittade jag runt och fick snart hjälp av personalen. Tillsammans med henne testade vi olika bågar och färger. Slutligen bestämde jag mig för samma båge i två färger!
    Synundersökning, leverans och inprovning/justering av bågarna gick snabbt och smidigt.
    Så här långt är allt till belåtenhet. Läs mer

Greta O skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Har köpt både vanliga glasögon och solglasögon, som jag är väldigt nöjd med!har haft höga förväntningar och de har uppfyllts helt och hållet!
    Alltid trevlig personal! Läs mer

Therese E skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Både vanliga glasögon & solglasögon. Trevlig personal och bra bemötande. Riktigt nöjd med både Nividas & mina nya brillor. Läs mer

Klara K skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Köpte ett par bågar med enkelslipade glas. Gjorde även en synundersökning. Supertrevligt bemötande och även supermysiga personer som hjälpte att välja ut båge osv. Priset var ju också superbra! Läs mer

Ann-Sofie T skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Jag köpte Progressiva glasögon och blev väldigt bra bemött av den trevliga personalen.

Jag hade förväntat mig fler bågar och varianter att välja mellan. Det kändes som utbudet var rätt begränsat och synd att det inte fanns glasögonvarianter med "sadlar".
    Ett minus att det inte fanns försäkringar att köpa till också.
    Utmärkt service men lite fattigt utbud.. Läs mer

Lena F skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Bra service, trevlig personal. Bra läge på butiken. Prisvärt Läs mer

Inga P skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Snabb och bra service, vid väl av bågar kommer gärna igen Läs mer
  • Jaana M

2019-05-23

Jaana M skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Trevligt personal. Syn undersökning, köper class senare. Läs mer

Rosita P skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Så fort jag köev in i butiken möttes jag av trevliga och kunniga försäljare. De hjälpte mig att hitta en båge och att boka tid hos optikern. Hon var också super!
    Det blev ett par progressiva glasögon som jag ser riktigt bra ut i! 😉 Läs mer

Kjell E skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Köpte ett par progressiva och ett par läsglasögon.
    Trevligt bemötande, bra kunnande och snabb leverans! Läs mer

Sofie S skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Jag köpte mig ett par nya solglasögon med styrka i. Mycket bra bemötande trevligt och proffsigt. Läs mer

Anna-Sofia J skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Slipade solglasögon. Mkt bra optiker! Läs mer

Käte B skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Jag köpte 1par progressiva, ett par solglasögon progressiva och ett par läsglasögon.

Väldigt nöjd, personalen var toppen fint bemötande, hade tålamod, och kunniga.

Stort inköp på en gång, kunde kanske ha delat upp mitt inköp. Läs mer

Helena R skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Bra service, fina bågar! Nöjd! Läs mer

Katja F skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Jag gjorde först synundersökning, därefter beställde jag bågar några dagar senare. Trodde då att kostnad för synundersökning skulle dras av? Läs mer
    2019-05-22 Nividas Göteborg svarar Katja F
    Hej Katja!

Tack för ditt omdöme. Vår synundersökningen kostar 199:- och den kostnaden tillkommer utöver glasögonen. Det är tyvärr inget som automatiskt dras av när man köper glasögon hos oss. Ber om ursäkt om det inte var tillräckligt tydligt från våran sida.

Vänliga hälsningar,
    Sophia, Butikschef Göteborg
  • Cajsa L

2019-05-21

Cajsa L skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Ögonundersökning och köp av glasögon. Litet utbud av bågar och färger. Mycket trevligt bemötande av personalen Läs mer

Emil V skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Jättebra! Bra service, trevlig personal och bra pris! Läs mer
  • Rasmus B

2019-05-21

Rasmus B skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Fantastiskt bra service i butiken och inte minst av deras mycket trevliga och kompetenta optiker som utförde syntestet Läs mer

Christina K skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Jag köpte progressiva glasögon och även solglasögon. Trevlig och noggrann optiker och trevligt bemötande. Jag är väldigt nöjd. Läs mer

Håkan H skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Köp av nya progressiva glasögon.
    Bra, trevligt och kunnigt kundbemötande.
    1:a kontakten med Nividas men bättre bemötande än tidigare optiker jag haft kontakt med.
    Bra priser.

Jag är väldigt nöjd med Nividas och rekommenderar dem till andra. Läs mer

Carl-Johan L skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Bra bemötande från trevlig och hjälpsam personal! Läs mer

Irene B skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Efter att ha köpt två par glasögon hos en av de stora kedjorna upplevde jag mig vara ruinerad eftersom jag har så många synfel och glasen blev hur dyra som helst...
    Lockades av Nividas efter detta. Cool butik med rätt adress och en skön attityd i marknadsföringen. Trodde inte de skulle kunna sälja kompletta glasögon för 3995 till mig men det gjorde dom. Bra personal, trevliga , glada medarbetare på Östra Hamngatan i Göteborg och ok leveranstid. Trivs bra med glasögonen och återvände någon vecka senare för att inhandla slipade solglasögon som jag är minst lika nöjd med! Härligt koncept, välkomnar denna uppstickare i en relativt konservativ bransch! Jag återkommer! Läs mer
  • 2019-04-24

Klara B skrev om Nividas Östra Hamngatan