Alla kategorier Optiker Västra Götaland Göteborg Nividas Östra Hamngatan

Nividas Östra Hamngatan

Östra Hamngatan 29, 411 10 Göteborg — Visa karta

Välkommen till Nividas Östra Hamngatan. Mitt emot NK, med 100 kvadratmeter butiksyta och två optikerrum ligger Nividas största butik. Här styr butikschef Sophia, tillsammans med optikerna Linn och Jenny och en armé av fantastisk butikspersonal. Under butiken gömmer det sig också en studio där vår Art Director Martin producerar material till hemsidan. Kom förbi och spana in de senaste glasögontrenderna eller uppdatera ditt glasögonrecept (ibland finns det drop-in tider men för säkerhets skull, boka genom knappen ovan).

Nividas drog igång sin verksamhet i slutet av 2014. Genom att skära bort mellanhänderna i produktionen och endast sälja i våra egna kanaler har vi möjlighet att hålla låga priser utan att tumma på kvalitet och design. Mer information om oss och våra produkter hittar du på www.nividas.com.
Öppet just nu
Lör: 10:00-17:00
Sön: 12:00-16:00

Läs vad 207 kunder tycker om Nividas Östra Hamngatan

Hedvig K skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Jag gjorde synundersökning och köpte glasögon. Fint och trevligt bemötande. Bra service och mycket bra hjälp.
    Jag är väldigt nöjd. Läs mer

Lise-lotte susanne C skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Jag har köpt progressiva glasögon och har fått ett mycket professionellt och vänligt bemötande vid samtliga besök i er Göteborgsbutik.

Jag hade höga förväntningar och såg fram emot att få prova ut bågar ur ert sortiment. Mina förväntningar införlivades och jag har blivit mycket fint bemött både per tefon och av er personal i butiken.

Jag är jättenöjd och rekommenderar gärna Nividas till andra!

Mvh,
    Nöjd kund. Läs mer

Mikaela K skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Varmt välkomnande med personal som tog sig tid för att hitta de perfekta bågarna för mig. Läs mer

Linnea L skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Besökte optiker samt köpte glasögon. Fick sedan öven glasögonen skickade utan extra kostnad till London.

Blev bemött på ett fantastiskt sätt.

Mina förväntningar var relativt höga men Nividas infriade dessa och mycket mer därtill.

Fantastisk upplevelse! Grym customer service hela vägen igenom. Fantastisk kommunikation, härlig och ärlig personal vilket är väldigt viktigt när man ska välja glasögon. Har tidigare gått till en annan optiker men hädanefter kommer jag alltid välja Nividas. Stort tack till er! Läs mer
  • Åsa E

2019-01-23

Åsa E skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Undersökning och köp av dubbelslipade glasögon Läs mer

Carin K skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Fantastisk service, snabb leverans, snygga bågar fr Waters collection till bra pris! Läs mer

Hugo H skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Var på synundersökning och beställde kort därefter glasögon online. Fantastiskt bemötande i butik och smidig orderläggning online. Hade velat följa produktionen/posten med någon typ av spårning. Läs mer

Elin B skrev om Nividas Östra Hamngatan
    2 par glasögon. Bra service i butiken på Hamngatan i Göteborg. Företaget levde mer än väl upp till förväntningarna. Jag förväntade mig bra hjälp när jag skulle välja glasögon och det fick jag. Supergullig personal. Jag kommer absolut gå tillbaka och har rekommenderat flera att gå till just den butiken. Läs mer

Christina H skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Köpte ett par nya läsglasögon och är mycket nöjd. Med glasögonen, bemötandet och servicen.

Tack! Läs mer

Katarina A skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Vi är 2 i familjen som handlat sammanlagt 5 par glasögon och vi är jätte nöjda med service och bemötande.
    De har uppfyllt de förväntningar man kan ha och är väldigt glada och engagerade i varje kund.

Vi är nöjda Läs mer

Sebastian H skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Köpte ett par enkelslipade glasögon.
    hade även bokat in en synundersökning som jag upplevde var väldigt proffsig, fick även hjälp med att kontakta sjukvården då det upptäcktes att jag hade små hål i tårkanalen.

jag blev glatt bemött under hela min vistelse och kommer gå tillbaka flera gånger. Läs mer

Susanne J skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Skaffade progressiva glasögon
    Bemötandet var toppen
    Fick bra hjälp vid valet av båge
    Trevlig och kunnig personal som ingav förtroende Läs mer

Elise F skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Jättetrevlig personal och proffsig hjälp! Läs mer

Cali K skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Provade ut ett par terminalglasögon, fick jätte fin hjälp både under synundersökningen av optikern och i valet av bågar av säljarna. Snabb leverans av mina glasögon och igen trevligt bemötande. Läs mer

Linda Ö skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Super trevlig service och snabb leverans Läs mer
  • Pia N

Pia N skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Trevligt bemötande och jag fick bra hjälp. Läs mer

Amelia L skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Väldigt trevligt bemötande och snabb och god service. Härligt gäng som arbetar där och fräsch miljö. Läs mer

Kajsa D skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Jag gjorde en synundersökning och handlade solglasögon med styrka. Optikern var fantastisk! Pedagogisk och väldigt trevlig.
    Jag hade dock problem senare med säljarna gällande att jag fått ett presentkort i julklapp som var köpt via webben, och att jag ville använda den till mitt köp. De hade aldrig varit med om det innan vilket resulterade i att jag inte fick något kvitto på mitt köp. Jag fick återkomma senare under dagen och hämtade ett, det var lite omständigt. Läs mer

Sofie F skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Synundersökning +. Glasögon. Väldigt fin service, underbar personal. Väldigt nöjd Läs mer

Linnea M skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Efter besöket på deras butik i Göteborg var jag överaskande positiv tills deras bemötande och känsla för service. Jag var redo att beställa ett par bågar i butik men beslutade att avvakta några dagar i väntan på att få ett ”Black Friday” erbjudande. De kontaktade mig dagen efter på mail för att berätta att de bågar jag ville beställa är på väg att ta slut på huvudlagret och att de läger undan ett par åt mig i butik ifallatt.. Fantastisk service! Läs mer

Erica S skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Undersökning, terlinalglasögon samt vanliga glasögon.
    Personalen var kunniga, trevliga och uppmärksamma! Läs mer

Hanna J skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Jag hade innan mitt besök på Nividas varit hos en annan optikerkedja och genomfört en "gratis" synundersökning, men efter mitt besök fick jag reda på att det kostade 400 kr att få ut mitt recept samt att en ytbehandling på 1300 kr skulle tillkomma vilket var lite förvånande och därför gjorde att jag googlade runt lite för att hitta en annan optiker. Jag hittade snabbt Nividas vilka jag kände igen från Instagram eftersom företaget haft olika samarbeten med influencers. När jag hittade att Nividas erbjöd en gratis synundersökning och dessutom ett paketpris med glas, bågar och ytbehandling kändes valet självklart! Det är inte alltid lätt i djungeln av begrepp och priser när man aldrig haft glasögon tidigare. Personalen på Nividas var oerhört trevlig och hjälpsam och mina glasögon (Paris, svarta) levererades till butiken efter bara 2-3 dagar. Så kort sagt; superbra personal, bra priser, trevlig butik och framförallt snygga glasögon! Läs mer

Emma L skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Köpte 2 par glasögon. Helt fantastisk service och super trevlig personal!! Verkligen nöjd Läs mer
  • Rebecca D

Rebecca D skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Prisvärda, snygga och sköna bågar! Bra service och bemötande av personalen. Läs mer

Sebastian B skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Supertrevligt bemötande av personal. Mycket individuell hjälp vid val av glasögon. Föreslagen många olika bågar och fått gott om tid på mig. Överlag ett 5/5-besök. Läs mer

Eric S skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Jättenöjd! Mycket bra bemötande och omhändertagande! Läs mer

Christoffer H skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Jag köpte glasögon och en synundersökning.
    Bemötandet var utmärkt. Trevligt och proffsigt.
    Jag hade höga förväntningar och dom infriades. Läs mer

Jenny H skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Smidigt, bra bemötande, billigt! Snygga glasögon. Läs mer
  • Josefine L

Josefine L skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Synundersökning samt köp av glasögon.
    Väl bemött av både optiker och personal i butiken. Fick bra hjälp att ta fram olika bågar som kunde passa min ansiktsform etc. Läs mer

Matilda A skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Jag har sammantaget ett gott intryck av Nividas. Fick först fel glasögon (vilket var lite minus) men de löste det snabbt och lätt.
    Trevlig optiker och bra service! Läs mer

Maria S skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Köpte glasögon och gjorde en synundersökning.
    Blev vänligt bemött av alla jag stötte på i butiken under alla mina besök. Läs mer

Othilia A skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Tycker gänget på Nividas är grymma! Läs mer

Johanna A skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Trevlig personal, fina bådar och väldigt fin lokal. Läs mer

Jae S skrev om Nividas Östra Hamngatan
    very kind and friendly staff. I purchased one pair of glasses. It was my first experience in Sweden and it was very nice. The examination was very thorough. I am very satisfied with this store. Läs mer
  • Stina S

Stina S skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Beställde glasögon, hade redan gjort synundersökning på annat ställe.
    Samtliga gånger jag var inne i butiken blev jag väldigt bra bemött. Personalen kändes kunniga, både när det gällde produkter, utbud såväl som syn. Kände mig trygg med mitt inköp! Läs mer

Malin T skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Jättebra service och superfina glasögon till ett väldigt bra pris! Läs mer
  • Jennifer A

Jennifer A skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Synundersökning och köp av nya glasögon.
    Blev väldigt bra bemött av en glad och hjälpsam personal som hjälpte mig att hitta rätt glasögon. Eftersom jag var tidig fick jag komma in tidigare på synundersökningen vilket jag verkligen uppakattade!
    Jag hade inga förväntningar när jag gick dit men kommer definitivt återvända när det är dags för ny undersökning/glasögon. Gillade att glasögonen inte såg ut som i alla andra butiker.
    Gillade även särskilt att de säljer glasögon av återvunnen plast och skulle gärna se att hela deras sortiment blir av återvunnet material! Läs mer

David L skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Köpte ett par vienna large glasögon! Mycket nöjd med både bemötande och produkt. Dessutom till ett väldigt förmånligt pris! Läs mer
  • Лейла А

Лейла А skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Jag köpte ett par runda glasögpn i rosé färg med styrka.
    Personalen var jätte trevlig och pratsam och villig att svara på frågor frågar varje gång om man vill ha hjälp, helt utmärkt service med andra ord.
    Jag var personligen på jakt efter runda glasögon och hade varit sugen på det ett bra tag, jag hade aldrig sätt nivida innan och tänkte dom här kanske har det jag letar efter och de hade dom! Blev överlycklig.
    I sammanfattning, helt underbar upplevelse! Läs mer
  • 2018-12-17

Thomas V skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Mycket positiv och intresserad personal. Jag köpte progressiva glasögon för första gången. Efter att ha gått in dem ett par veckor var jag inte nöjd. De gjorde en ny synundersökning för säkerhets skull, den gav ingen avvikelse. Därefter justerade de bågen vilket fick bra effekt. Nu funkar det fint.
    Som sagt, engagemang och vilja att leverera en bra produkt. Läs mer
  • 2018-12-04

Johanna P skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Personligt och varmt bemötande! Tar sig tid och anstränger det lilla extra för att du ska bli nöjd som kund. Läs mer
  • 2018-12-03

Malin O skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Varmt välkomnande av vänlig personal. God service och återkoppling Läs mer
  • 2018-12-03

Jonathan R skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Köpte 3 par olika glasögon, var ett toppen bemötande! Läs mer
  • 2018-12-02

Monica J skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Glasögon
    På ett vänligt och trevligt sätt
    Företget levde upp till mina förväntningar Läs mer
  • 2018-12-01

Kerstin W skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Progresivaglasögon
    Personalen var duktig lyhörd så bra bemötande
    Förväntningar var höga ,så nöjd Läs mer
  • 2018-11-30

Fanny S skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Jag fick en synundersökning och köpte sedan ett par glasögon i min styrka! Jag fick bra hjälp och det gick snabbt, jag har gjort en undersökning hos er tidigare och min upplevelse va lika bra denna gång! Blev positivt överraskad av hur snabbt mina glasögon kom! Allt som allt en bra upplevelse med trevligt omhändertagande och god service! :) Läs mer

Elisabeth F skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Peking stålbåge synundersökning bra bemötande inget att klaga på fortsätt såhär rekommenderar gärna Läs mer

Ellinor J skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Köpte glasögon för första gången. Otroligt trevligt bemötande, intresserade och engagerade. Hade inga direkta förväntningar förutom att det kändes läskigt att skaffa glasögon. De som jobbade där stillade och min oro och hjälpte mig. Över förväntan bra upplevelse. Har inte haft glasögonen tillräckligt länge för att kunna kommentera men mycket bra personal! Läs mer

Daniel J skrev om Nividas Östra Hamngatan
    De var bra hjälpsamma trevliga Läs mer

Charlotte K skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Jag var på synundersökning och köpte ett par nya glasögon.
    Man kände sig välkommen och jag fick mycket hjälp. Synundersökningen gick smidigt. Inget att klaga på. En väldigt fin butik, Läs mer

Östra Hamngatan 29, 411 10 Göteborg