Nividas Östra Hamngatan

En del av Nividasnividas.com

Östra Hamngatan 29, 411 10 Göteborg — Visa karta

Välkommen till Nividas Östra Hamngatan. Mitt emot NK, med 100 kvadratmeter butiksyta och två optikerrum ligger Nividas största butik. Här styr butikschef Sophia, tillsammans med optikerna Linn och Jenny och en armé av fantastisk butikspersonal. Under butiken gömmer det sig också en studio där vår Art Director Martin producerar material till hemsidan. Kom förbi och spana in de senaste glasögontrenderna eller uppdatera ditt glasögonrecept (ibland finns det drop-in tider men för säkerhets skull, boka genom knappen ovan).

Nividas drog igång sin verksamhet i slutet av 2014. Genom att skära bort mellanhänderna i produktionen och endast sälja i våra egna kanaler har vi möjlighet att hålla låga priser utan att tumma på kvalitet och design. Mer information om oss och våra produkter hittar du på www.nividas.com.
Lör: 10:00-17:00
Sön: 12:00-16:00

Läs vad 568 kunder tycker om Nividas Östra Hamngatan

• Natalie S

2020-09-01

Natalie S skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Köpte 2 par glasögon och var inför det i butiken flera gånger. Får alltid lika bra bemötande! Läs mer
  • 2020-08-30

Carina L skrev om Nividas Östra Hamngatan
    De hade ett vänligt bemötande. Jag gjorde en synundersökning och fick proffsig hjälp. Fick sedan hjälp att välja ut ett par bågar, som jag är väldigt nöjd med. Läs mer
  • 2020-08-28

Rebecca H skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Köpte ett par solgalsögon med styrka. Fick god hjälp o bra smakråd i mitt val av glasögon. Fantastiskt kunnig o trevlig personal som hjälpte mig. Kan varm rekommendera denna affär. Läs mer
  • Anna S

2020-08-28

Anna S skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Gjorde en synundersökning och köpte ett par slipade glasögon och ett par slipade solglasögon.

Bra utbud i butiken och trevligt skyltat. Mycket tillmötesgående personal som (då jag behövde göra vissa justeringar både med en ny synundersökning samt byte av bågar) hjälpte mig på bästa möjliga sätt utan krångel :)

Mycket nöjd! Läs mer

Alexandra D skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Trevligt bemötande och bra service av personal som tog sig tid! Läs mer

Christer B skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Personligt, trevligt, uppmärksamt bemötande. Läs mer

Moa S skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Jätte trevlig personal, hjälpsamma och kunniga. Hade det väldigt svårt att välja vilka glasögonbågar men de som jobbade där gjorde valet mycket lättare och diskuterade fram och tillbaka med mig vad jag var ute efter. Rekommenderar verkligen denna butik. Läs mer

Freddie H skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Solglasögon. Jag blev bemött på ett extraordinärt sätt. Var lite på min vakt pga priserna men jag blev väldigt nöjd. Läs mer

Johan M skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Nya progressiva glasögon. Allt funkade bra från synundersökning till hjälp i butik med val av glasögon. Så det blir nog Nividas även nästa gång. Läs mer

Joseph D skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Super härligt bemötande och upplevelse rakt igenom hela köpet! Väldigt genuina och duktiga på sin grej. Skulle varmt rekommendera :) Läs mer

Helene M skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Allt var bra, lätt att få tid. Enkelt att beställa tid. Bra service på plats.
    Bra läge i stan. Läs mer

Matilda H skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Köpte glasögon. Kunde enkelt boka tid för undersökningen där man var noggranna med säkerhet under rådande pandemi. Leveransen var snabb och personal trevliga varje gång jag var inne i butiken. Priserna helt OK Läs mer

Pernilla G skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Super bra och effektiv service Läs mer

Sandra M skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Jag köpte två par glasögon och fick utmärkt bemötande både under själva synundersökningen som vid köpet.
    Professionella med glimten i ögat, precis som jag gillar. Kommer bara köpa glasögon härifrån (som är galet snygga och bekväma) Läs mer

Gilla K skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Två par progressiva glasögon.
    Blev fantastiskt väl bemött av trevlig, kunnig o inspirerande personal Läs mer

Peter W skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Meningen var att handla ett par glasögon hos smarteys.
    Slutade med att vi handlade 2 par glasögon och 2 par solglasögon hos Nividas Ö Hamngatan.
    Skälet till detta var Er Personal i butiken, så Bra
    Fick ett bemötande från alla i butiken som gjorde att vi stannade kvar och Handlade.
    De gjorde sitt jobb/Uppträdande 100% rätt. Har själv jobbat med marknad och försäljning, samt utbildat inom detta.
    Se till att behålla den personalen :-) Läs mer

Christina L skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Ett proffsigt vänligt personligt bemötande. Snabb handläggning. Läs mer

Birgith F skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Trevlig och hjälpsam personal
    Köpte två par glasögon.
    Mina förväntningar har uppfyllts.
    Jag är mkt nöjd med er. Läs mer

Kajsa R skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Progressiva glasögon köptes med professionell och vänlig hjälp!
    Alltid lika nöjd med Nividas👍❤️ Läs mer

Annika W skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Progressiva glasögon. Fick väldigt bra hjälp att välja glasögon, utprovningen mkt bra så även syntesten. Mkt trevlig och tillmötesgående personal. Kändes proffsiga. Rekommenderar Nividas till vänner som behöver glasögon. Läs mer
  • Åse C

2020-08-25

Åse C skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Kunnig, omtänksam och mycket trevlig personal. Snygga och behagliga kvalitetsglasögon! Snabb leverans! ☘️🌿 Läs mer

Kajsa R skrev om Nividas Östra Hamngatan
    De hade tid samma dag för synundersökning och hjälpte mig sedan med att testa ut både glasögon och solglasögon. De hjälpte mig bra vad som passar mig.
    Mycket nöjd! Läs mer

Christian R skrev om Nividas Östra Hamngatan
    trevlig personal. snygga bågar bra pris, snabb affär Läs mer

Bo G skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Glasögon. Bra bemötande och snabb service. Prisvärt! Läs mer

Rasmus M skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Köpte ett par tonade glasögon i samband med synundersökning. Fick exceptionell service från sekunden då jag klev in genom dörren tills att glasögonen satt på huvudet en vecka senare. Handlar till 99% online i vanliga fall men hit kommer jag komma tillbaka. Läs mer

Karin B skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Bra service och trevligt bemötande. Läs mer

Siv C skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Mycket trevlig och oerhört hjälpsam personal. Jag blir glad efter ett besök. Läs mer

Jessica R skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Superbra service och snabb leverans! Läs mer

Cathrine Ö skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Jag köpte fotokromatiska glasögon samt gjorde synundersökning. Personalen i butiken var mkt hjälpsam samt trevliga och gav bra feedback på olika glasögonmodeller o hur de passade mitt ansikte.
    Jag uppfattade personalen som mkt kunnig o ärlig mot mig som kund.
    Först uppfattade jag butiken som väldigt trendig o med en inriktning mot yngre kunder men detta visade sig vara en missuppfattning från mig.
    Jag är mycket nöjd med mitt köp hos Nividas butik på Östra Hamngatan, dock ligger dom lite högt i pris på sina glasögon tycker jag. Läs mer

Olivia T skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Trevligt bemötande av alla i butiken, även vid synundersökningen. Över förväntan jämfört med andra glasögonbutiker. Läs mer

Lena E skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Jag köpte nya glasögon och solglasögon. De var superproffsig och hjälpsamma och jag är väldigt nöjd.
    Jag skickade dit min son för att han hade problem med ögonen och skickade proffsigt honom vidare till en ögonspecialist, vilket ingen tidigare optiker har gjort.
    Vi är båda supernöjda och kommer att återkomma. Läs mer

Karolina G skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Jag kom först i kontakt med Nividas vid ett besök i Malmö för några år sedan och blev väldigt glad. Så stort utbud, proffsig, hjälpsam och trevlig personal samt mycket bra priser.
    När jag nyligen bosatte mig i Göteborg och behövde nya glasögon var valet självklart.
    Jag har nu köpt nya glas till min båge jag redan hade och progressiva solglasögon till ett mycket bra pris.
    Kan verkligen varmt rekommendera Nividas! Läs mer
  • Karin E

2020-08-25

Karin E skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Köpte slipade solglasögon och slipade glasögon, inkl optikerbesök.
    Mycket trevligt och kunnigt bemötande, de var verkligen måna om att jag skulle bli nöjd.
    Priset är mycket lägre än hos andra optiker trots att kvaliten på glasen är utmärkta.
    Jag kan absolut rekommendera Nividas! Läs mer

Gunilla I skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Progressiva tonade glas med högstyrka.

Personalen (samtliga jag mötte!)var enormt kompetenta och genuint trevliga 😀 jag rekommenderar till alla jag talar med och återkommer gärna. Glasögonen blev snygga och levererades snabbt trots att vi var i inledningen av Corona. 10+ i betyg! Läs mer

Lisbeth K skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Personal trevlig och hjälodsm. Optiker var hag inte helt komforysbel med. Läs mer

Robin E skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Fick underbar service av er då jag gjorde en synundersökning. Glatt, enkelt och tryggt i oroliga tider av pandemi. Till min förvåning hade jag inget synfel men fick bra rekommendationer kring hur jag kan tänka när jag arbetar då jag sitter mycket framför datorn. Helhetsupplevelsen var över förväntan! Tack! Läs mer
  • AGNES P

2020-04-18

AGNES P skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Fantastiskt bemötande i butiken. Hade ett par solglasögon som satt snett, de hjälpte mig snabbt och smidigt. Heja Nividas! Läs mer
  • 2020-03-04

Maria E skrev om Nividas Östra Hamngatan
    glasögon + ögontest
    Proffsig och trevligt bemötande Läs mer
  • 2020-03-02

Ellen L skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Glasögon, optiker
    Väldigt bra och proffesionellt
    Ja
    Nöjd Läs mer
  • 2020-03-01

Malak A skrev om Nividas Östra Hamngatan
    hade synundersökning och köpte nya glasögon, tycker att personal var duktiga o super snälla. man känner sig bekvämt hos Nividas. Fick prova några bågar tills jag hittat rätt val som passar mitt ansikte och var tom snygga. tycker oxå att priserna var lagom. är super nöjd och kommer själv klart igen när jag skulle behöva ny synundersökning eller nåt annat. Rekommernderar starkt. Läs mer
  • 2020-02-29

Marina L skrev om Nividas Östra Hamngatan
    progresssiva glasögon med guldbåge Läs mer

Mats A skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Allt från beställning till leverans fungerade perfekt! Personalen var oerhört serviceinriktad. Kände att dom verkligen tyckte till och ville råda angående val av båge. Ni skall vara stolta med en så engagerad personal. Sprider detta till vänner och bekanta ! Läs mer

Jenny E skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Fick ett trevligt bemötande från personalen som gav fin hjälp både vid köp och hämtning av glasögon. Läs mer

Sara R skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Köpte ett par blåljus filtrerade glasögon. Alla är trevliga, kompetenta och behjälpliga. De ger sina ärliga åsikter om design/modell osv. vilket jag uppskattar. Beställningen gick smidigt, och glasögonen blev snabbt klara. En väldigt härlig upplevelse! Ni gör ett fantastiskt jobb allihopa! Läs mer
  • Tina W

2020-02-26

Tina W skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Prövade köp av progressiva glasögon, personal mycket service inriktade och kundorienterad.
    Fick dem i början av dec......efter 2 veckor gick jag tillbaka de utlöste huvudvärk ” pannan” optiker gör ny analys finner 2 fel .
    Ny order leverans i slutet av januari tyvärr blev det ännu nåt fel ty jag gick omkring ständigt yr i 1 vecka🙃
    Åter för reklamation eftersom jag haft progressiva i 27 år var detta en ovanlig upplevelse då jag byter ca vart 3:e år.
    Så betjäningen är 5 stjärnig men leverantör hänger inte med, era ambitioner. Läs mer
  • Jonna B

2020-02-26

Jonna B skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Köpte glasögon, ungdomsprogressiva
    Personalen är väldigt fina i sitt bemötande och man får verkligen den hjälpen man efterfrågar. De är tålmodiga och lyhörda. Jättefin service! Läs mer

Anna A skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Helprogressiva glasögon. Den bågen jag ville ha var helt slut i Göteborg, men personalen ansträngde sig för att hitta de få paren som fanns kvar på centrallagret. Jag fick vad jag ville ha och är supernöjd! Läs mer

Maria Å skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Hej Nivida
    Köpte ett par progressiva glasögon.
    Är mycket nöjd med bemöttandet av kunnig och trevlig personal (för att inte tala om deras fantastiskt tålamod).
    Hittade ett par snygga bågar och allt gick som jag förväntade mig eller tom bättre.
    Har redan rekom. Nivida vidare

Hälsningar
    Maria Läs mer

Ella S skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Så så så bra! Trevlig och proffsig personal. Gjorde syntest och köpte sedan mina första glasögon där, är väldigt nöjd. Det var smidigt och enkelt, och fick verkligen de perfekta glasögonen för mig. Kul också med personal som är glada att hjälpa. Har rekommenderat till mina vänner:) Läs mer

Ebba V skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Trevligt och engagerat bemötande.
    Bra service.
    Bra ögonundersökning.
    Slutade med att jag inte köpte dom snygga bågarna eftersom dom inte passade mig.
    Snyggt sortiment på bågar, men det är begränsat. Läs mer

Östra Hamngatan 29, 411 10 Göteborg