Alla kategorier Optiker Västra Götaland Göteborg Nividas Östra Hamngatan

Nividas Östra Hamngatan

Östra Hamngatan 29, 411 10 Göteborg — Visa karta

Välkommen till Nividas Östra Hamngatan. Mitt emot NK, med 100 kvadratmeter butiksyta och två optikerrum ligger Nividas största butik. Här styr butikschef Sophia, tillsammans med optikerna Linn och Jenny och en armé av fantastisk butikspersonal. Under butiken gömmer det sig också en studio där vår Art Director Martin producerar material till hemsidan. Kom förbi och spana in de senaste glasögontrenderna eller uppdatera ditt glasögonrecept (ibland finns det drop-in tider men för säkerhets skull, boka genom knappen ovan).

Nividas drog igång sin verksamhet i slutet av 2014. Genom att skära bort mellanhänderna i produktionen och endast sälja i våra egna kanaler har vi möjlighet att hålla låga priser utan att tumma på kvalitet och design. Mer information om oss och våra produkter hittar du på www.nividas.com.
Lör: 10:00-17:00
Sön: 12:00-16:00

Läs vad 113 kunder tycker om Nividas Östra Hamngatan

• Marcus B skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Hej! Jag fick ett mycket bra mottagade av personalen. Fick även hjälp med mina befintliga bågar som hade en spricka i sig och jag fick genast ett par nya. PROFFSIGT! Läs mer
  • Johanna A
    Johanna A skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Köpte glasögon och gjorde synundersökning. Det var mitt första par glasögon någonsin och jag kommer fortsätta köpa hos Nividas. Genuint vänlig och hjälpsam personal. Moderna, snygga och bra produkter till bra pris. Hade gärna velat att alla produkter var ekologiska men imponerad över att det alls fanns i utbudet. Läs mer
  • Eva O skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Snygga bågar, trevlig personal, bra priser! Läs mer
  • Annette L skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Progressiva glasögon med solpåhäng samt solglasögon.
    Genuint trevliga, mycket bra service. Jag är mycket nöjd över bemötandet vid varje besök. Handlade där pga deras servicevilja.
    Även varit med min son & min man som handlat solglasögon, lika bra bemötande vid det tillfället.
    Handlar gärna i Göteborg även om jag bor i Stockholm, de såg mig som kund & gav det lilla extra. Läs mer
  • Frida R skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Trevlig och hjälpsam personal, och jag är mycket nöjd med mina glasögon. Materialet känns bra och hållbart. Läs mer
  • Arvid B skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Proffsiga, trevliga och duktiga! Fick kanonhjälp när jag köpte ett par slipade solglasögon i somras. Är hur nöjd som helst med själva produkten också. Läs mer
  • Jessica N skrev om Nividas Östra Hamngatan
    upplägget av bågar och färger är så enkelt och snyggt!
    Bra service och hjälp.
    Blev köp, och sugen på fler par. Läs mer
  • Åke M skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Progressiva glasögon med nya bågar. Utmärkt service i form av synundersökning, utprovninga av bågar och färdiga glasögon. Kunnig, vänlig trevlig och tillmötesgående personal. Mycket professionellt. Läs mer
  • Ida B skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Trevlig personal o snygga glasögon, fodral o påse. Allt såg exklusivt ut till billig peng Läs mer
  • Daniel N skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Sjukt trevlig personal, var jätte hjälpsamma och jag fann dom perfekta brillorna för mig med deras tips och råd!
    Tack! Läs mer
  • Rebecca A skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Strålande hjälp och mycket trevligt bemött! Supernöjd! Läs mer
  • Viktor R skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Läsglasögon - strålande bemötande. Snabbt, smidigt, enkelt! Läs mer
  • Sandra G skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Bra bemötande, kvalitet och pris. Läs mer
  • Michael S skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Progressiva glasögon. Utmärkt bemött och snabb expediering. Ny firma för mig och hade inga förväntningar. Nöjd! Läs mer
  • Natalie S skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Köpte glasögon efter synundersökning. Fick hjälp att få nya glas i mina gamla och sedan välja nya. Trevligt bemötande! Läs mer
  • Mathias B skrev om Nividas Östra Hamngatan
    2 par glasögon.
    Proffsigt bemötande. Läs mer
  • Emma A skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Väldigt bra bemötande i affären men svårt att låna hem glasögon via nätet- alltid var de slut. Fick låna från butiken till slut. Läs mer
  • Ida B skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Allt var jättebra. Proffsig personal och bra hjälp! Läs mer
  • Gordon L skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Glasögon :) det var väldigt trevligt och professionellt. Läs mer
  • Michaela K skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Köpte väldigt fina glasögon! Är så nöjd med både bemötande och glasögon! Läs mer
  • Anders M skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Jag köpte glasögon och det var en bra upplevelse. Man får mer än vad man betalar för. Läs mer
  • Alejandro U skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Jag blev väldigt bra mottagen, fick precis vad jag behövde!! Läs mer
  • Lisa N skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Jag köpte vanliga glasögon och blev mycket nöjd med både bemötande och glasögonen. Snygga bågar, trevlig och kunnig personal och snygg butik. Dessutom bra pris på glasögonen. Toppen helt enkelt! Läs mer
  • Jennie N skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Jag köpte glasögon där. Jag fick en tid för undersökning väldigt snabbt. Personalen kändes väldigt professionell. Fick mina glasögon efter bara två dagar. Mycket nöjd med min upplevelse! Läs mer
  • AnnaMaria F skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Superproffsig optiker och fin hjälp med att prova bågar. Köpte synundersökning, glasögon och solglasögon med styrka. Läs mer
  • Rosanna L skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Gick på synundersökning och blev väldogt bra bemött, optikern tog sig tog sig tid att svara på mina frågor och förklarade väldigt bra! Läs mer
  • Christian K skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Två par glasögon. Mycket trevlig service i butiken. Läs mer
  • Carolina D skrev om Nividas Östra Hamngatan
    glasögon och synundersökning

Bra hjälp Läs mer
  • Leonard B skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Köpte ett par glasögon och har varit inne flera gånger i butiken! Supertrevlig service!!’ Läs mer
  • Erika N skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Jag köpte enkelslipade glasögon. Mycket kompetent och trevlig optiker. Det samma gäller personalen i butiken. Leveransen av glasögon gick väldigt fort och det är ju alltid ett plus! Läs mer
  • Julia F skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Så proffsiga!! Sjukt bra service och snabb leverans av glasögonen som jag beställde Läs mer
  • Gunilla S skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Terminalglasögon
    Bra service dock dröjde leveransen längre än beräknat Läs mer
  • Medina S skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Bra service och väldigt snabb leverans! Läs mer
  • Herkules J
    Herkules J skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Köpte ett par nya glasögon, blev trevligt bemött och bra hjälp med att välja bågar. Samt gratis synundersökning! Mycket nöjd kund, har rekommenderat nividas till mina kollegor på jobbet. Läs mer
  • Jesper B skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Jättetrevligt och proffsigt bemötande. Läs mer
  • Johanna J skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Jag var på en fri synundersökning men behövde som tur var inte glasögon. Men jättetrevlig service och väldigt fin lokal! Optikern som hjälpte mig var jättegullig. Hade en klasskompis som hade bokat tid hos synsam, men tipsade om er efter mitt besök och hon avbokade sin tid hos synsam och gjorde undersökning och köpte glasögon hos er istället! Har rekommenderat Nividas till fler, speciellt i klassen. Jättebra med studentrabatten! :D Läs mer
  • Eva S
    Eva S skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Jag köpte glasögon både optiker och övrig personal var proffsiga och tillmötesgående
    Jag fick dem på tre dagar och är supernöjd! Läs mer
  • Gisela B skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Bra hjälp och service vid både synundersökning och utprovning av glasögon! Läs mer
  • Frida S skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Glasögon.
    Supertrevligt bemötande i butiken.
    Hade inte hört så mycket innan, gick förbi och såg ett par glasögon jag gillade och köpte dem. Läs mer
  • Anton L skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Mycket hjälpsam personal och riktigt snygga glasögon! Läs mer
  • Michaela J skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Gjorde synundersökning och köpte glasögon.
    Trevlig personal, gick snabbt och smidigt, bra service grymma glasögon.
    Väldigt nöjd. Läs mer
  • Alice S skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Gjorde en synundersökning och köpte ett par glasögon. Fick bra hjälp utav personalen!! Läs mer
  • Nils K
    Nils K skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Synundersökning.
    Mycket professionellt bemötande av både personal i butiken och av optiker.
    Det var mycket trevlig personal som utan att vara tillgjord kunde guida mig. Läs mer
  • Pia P skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Bra bemötande! Men tyvärr blev inte mina glasögon bra, progressiva med bästa glaset, först blev skärpan plaserat för högt upp, sedan fick jag nya glas, men det blev inte bra ändå! Men jag är nöjd att kunna lämna tillbaks när det inte blev bra efter två försök! Så bra service och trevlig personal! Läs mer
  • Susanne B skrev om Nividas Östra Hamngatan
    progressiva glas - bra bemötande - nöjd Läs mer
  • Marita P skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Jag behövde nya glasögon för att se bra på håll, köra bil etc
    Jag bokade på internet, fick en tid som passade och blev väl mottagen när jag kom. Behövde ej vänta, fick en ordentlig synundersökning utan stress.Upplevde att jag blev lyssnad på och ingen försökte påverka mig att köpa något jag inte ville ha, fick däremot goda råd.
    Min förväntning var att hitta snygga/kul glasögon i svensk design.
    Jag blev nöjd med köpet och behövde inte vänta länge på glasögonen. Läs mer
  • Märta B skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Jag köpte enkelslipade vardagsglasögon i modellen Paris och färgen crystal champagne. Jag blev väldigt väl bemött i affären av personalen, från det att jag kom in. Mycket trevlig personal och bra rådgivning. Har även fått bra hjälp i efterhand med att korrigera passformen. Är väldigt nöjd med mina glasögon och kommer handla hos er igen! Tack! Läs mer
  • Vanilla A skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Synundersökning. Fräscha lokala, välkomnande professionell personal. Läs mer
  • Olga N skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Har gjort en synundersökning och sedan köpte glasögon. Allt gick väldigt smidigt.
    Jag är jättenöjd.
    Skulle rekommendera er att skaffa nummerlappssystem för att när det bildas en kö så blir man helt förvirrad vem som är efter vem. (Personalen har hanterat hela situationen med kön väldigt bra) men det hade vart trevligare med nummerlappar. Läs mer
  • Malin K skrev om Nividas Östra Hamngatan
    Jag har köpt ett par glasögon & är supernöjd! Både med bågarna & det proffsiga bemötandet jag fått! Hjälpsamma och duktiga vid val av bågar och noggrann synundersökning. Har behövt gå tillbaka ett par gånger för att justera bågarna och då alltid blivit vänligt & bra bemött! Känns skönt att veta att jag kan komma tillbaka och få den hjälp jag behöver! Är som sagt supernöjd & har rekommenderat flera vänner :) Läs mer

Östra Hamngatan 29, 411 10 Göteborg