Nividas Östra Hamngatan

Nividas Östra Hamngatan

En del av Nividas Ring 031-722 50 63 nividas.com

Välkommen till Nividas Östra Hamngatan. Mitt emot NK, med 100 kvadratmeter butiksyta och två optikerrum ligger Nividas största butik. Här styr butikschef Sophia, tillsammans med optikerna Linn och Jenny och en armé av fantastisk butikspersonal. Under butiken gömmer det sig också en studio där vår Art Director Martin producerar...

569 omdömen om Nividas Östra Hamngatan

FRIDA S
Skrev om Nividas Östra Hamngatan

Super bra och proffsigt bemötande i butiken. Kunnig och lyhörd personal. Rekommenderar varmt.

Natalie S
Skrev om Nividas Östra Hamngatan

Köpte 2 par glasögon och var inför det i butiken flera gånger. Får alltid lika bra bemötande!

Carina L
Skrev om Nividas Östra Hamngatan

De hade ett vänligt bemötande. Jag gjorde en synundersökning och fick proffsig hjälp. Fick sedan hjälp att välja ut ett par bågar, som jag är väldigt nöjd med.

Rebecca H
Skrev om Nividas Östra Hamngatan

Köpte ett par solgalsögon med styrka. Fick god hjälp o bra smakråd i mitt val av glasögon. Fantastiskt kunnig o trevlig personal som hjälpte mig. Kan varm rekommendera denna affär.

Anna S
Skrev om Nividas Östra Hamngatan

Gjorde en synundersökning och köpte ett par slipade glasögon och ett par slipade solglasögon. Bra utbud i butiken och trevligt skyltat. Mycket tillmötesgående personal som (då jag behövde göra vissa justeringar både med en ny synundersökning samt byte av bågar) hjälpte mig på bästa möjliga sätt utan krångel :) Mycket nöjd!

Alexandra D
Skrev om Nividas Östra Hamngatan

Trevligt bemötande och bra service av personal som tog sig tid!

Christer B
Skrev om Nividas Östra Hamngatan

Personligt, trevligt, uppmärksamt bemötande.

Moa S
Skrev om Nividas Östra Hamngatan

Jätte trevlig personal, hjälpsamma och kunniga. Hade det väldigt svårt att välja vilka glasögonbågar men de som jobbade där gjorde valet mycket lättare och diskuterade fram och tillbaka med mig vad jag var ute efter. Rekommenderar verkligen denna butik.

Freddie H
Skrev om Nividas Östra Hamngatan

Solglasögon. Jag blev bemött på ett extraordinärt sätt. Var lite på min vakt pga priserna men jag blev väldigt nöjd.

Johan M
Skrev om Nividas Östra Hamngatan

Nya progressiva glasögon. Allt funkade bra från synundersökning till hjälp i butik med val av glasögon. Så det blir nog Nividas även nästa gång.

Joseph D
Skrev om Nividas Östra Hamngatan

Super härligt bemötande och upplevelse rakt igenom hela köpet! Väldigt genuina och duktiga på sin grej. Skulle varmt rekommendera :)

Helene M
Skrev om Nividas Östra Hamngatan

Allt var bra, lätt att få tid. Enkelt att beställa tid. Bra service på plats. Bra läge i stan.

Matilda H
Skrev om Nividas Östra Hamngatan

Köpte glasögon. Kunde enkelt boka tid för undersökningen där man var noggranna med säkerhet under rådande pandemi. Leveransen var snabb och personal trevliga varje gång jag var inne i butiken. Priserna helt OK

Pernilla G
Skrev om Nividas Östra Hamngatan

Super bra och effektiv service

Sandra M
Skrev om Nividas Östra Hamngatan

Jag köpte två par glasögon och fick utmärkt bemötande både under själva synundersökningen som vid köpet. Professionella med glimten i ögat, precis som jag gillar. Kommer bara köpa glasögon härifrån (som är galet snygga och bekväma)

Gilla K
Skrev om Nividas Östra Hamngatan

Två par progressiva glasögon. Blev fantastiskt väl bemött av trevlig, kunnig o inspirerande personal

Peter W
Skrev om Nividas Östra Hamngatan

Meningen var att handla ett par glasögon hos smarteys. Slutade med att vi handlade 2 par glasögon och 2 par solglasögon hos Nividas Ö Hamngatan. Skälet till detta var Er Personal i butiken, så Bra Fick ett bemötande från alla i butiken som gjorde att vi stannade kvar och Handlade. De gjorde sitt jobb/Uppträdande 100% rätt. Har själv jobbat med marknad och försäljning, samt utbildat inom detta. Se till att behålla den personalen :-)

Christina L
Skrev om Nividas Östra Hamngatan

Ett proffsigt vänligt personligt bemötande. Snabb handläggning.

Birgith F
Skrev om Nividas Östra Hamngatan

Trevlig och hjälpsam personal Köpte två par glasögon. Mina förväntningar har uppfyllts. Jag är mkt nöjd med er.

Kajsa R
Skrev om Nividas Östra Hamngatan

Progressiva glasögon köptes med professionell och vänlig hjälp! Alltid lika nöjd med Nividas👍❤️

Annika W
Skrev om Nividas Östra Hamngatan

Progressiva glasögon. Fick väldigt bra hjälp att välja glasögon, utprovningen mkt bra så även syntesten. Mkt trevlig och tillmötesgående personal. Kändes proffsiga. Rekommenderar Nividas till vänner som behöver glasögon.

Åse C
Skrev om Nividas Östra Hamngatan

Kunnig, omtänksam och mycket trevlig personal. Snygga och behagliga kvalitetsglasögon! Snabb leverans! ☘️🌿

Kajsa R
Skrev om Nividas Östra Hamngatan

De hade tid samma dag för synundersökning och hjälpte mig sedan med att testa ut både glasögon och solglasögon. De hjälpte mig bra vad som passar mig. Mycket nöjd!

Christian R
Skrev om Nividas Östra Hamngatan

trevlig personal. snygga bågar bra pris, snabb affär

Bo G
Skrev om Nividas Östra Hamngatan

Glasögon. Bra bemötande och snabb service. Prisvärt!

Rasmus M
Skrev om Nividas Östra Hamngatan

Köpte ett par tonade glasögon i samband med synundersökning. Fick exceptionell service från sekunden då jag klev in genom dörren tills att glasögonen satt på huvudet en vecka senare. Handlar till 99% online i vanliga fall men hit kommer jag komma tillbaka.

Karin B
Skrev om Nividas Östra Hamngatan

Bra service och trevligt bemötande.

Siv C
Skrev om Nividas Östra Hamngatan

Mycket trevlig och oerhört hjälpsam personal. Jag blir glad efter ett besök.

Jessica R
Skrev om Nividas Östra Hamngatan

Superbra service och snabb leverans!

Cathrine Ö
Skrev om Nividas Östra Hamngatan

Jag köpte fotokromatiska glasögon samt gjorde synundersökning. Personalen i butiken var mkt hjälpsam samt trevliga och gav bra feedback på olika glasögonmodeller o hur de passade mitt ansikte. Jag uppfattade personalen som mkt kunnig o ärlig mot mig som kund. Först uppfattade jag butiken som väldigt trendig o med en inriktning mot yngre kunder men detta visade sig vara en missuppfattning från mig. Jag är mycket nöjd med mitt köp hos Nividas butik på Östra Hamngatan, dock ligger dom lite högt i pris på sina glasögon tycker jag.

Olivia T
Skrev om Nividas Östra Hamngatan

Trevligt bemötande av alla i butiken, även vid synundersökningen. Över förväntan jämfört med andra glasögonbutiker.

Lena E
Skrev om Nividas Östra Hamngatan

Jag köpte nya glasögon och solglasögon. De var superproffsig och hjälpsamma och jag är väldigt nöjd. Jag skickade dit min son för att han hade problem med ögonen och skickade proffsigt honom vidare till en ögonspecialist, vilket ingen tidigare optiker har gjort. Vi är båda supernöjda och kommer att återkomma.

Karolina G
Skrev om Nividas Östra Hamngatan

Jag kom först i kontakt med Nividas vid ett besök i Malmö för några år sedan och blev väldigt glad. Så stort utbud, proffsig, hjälpsam och trevlig personal samt mycket bra priser. När jag nyligen bosatte mig i Göteborg och behövde nya glasögon var valet självklart. Jag har nu köpt nya glas till min båge jag redan hade och progressiva solglasögon till ett mycket bra pris. Kan verkligen varmt rekommendera Nividas!

Karin E
Skrev om Nividas Östra Hamngatan

Köpte slipade solglasögon och slipade glasögon, inkl optikerbesök. Mycket trevligt och kunnigt bemötande, de var verkligen måna om att jag skulle bli nöjd. Priset är mycket lägre än hos andra optiker trots att kvaliten på glasen är utmärkta. Jag kan absolut rekommendera Nividas!

Gunilla I
Skrev om Nividas Östra Hamngatan

Progressiva tonade glas med högstyrka. Personalen (samtliga jag mötte!)var enormt kompetenta och genuint trevliga 😀 jag rekommenderar till alla jag talar med och återkommer gärna. Glasögonen blev snygga och levererades snabbt trots att vi var i inledningen av Corona. 10+ i betyg!

Lisbeth K
Skrev om Nividas Östra Hamngatan

Personal trevlig och hjälodsm. Optiker var hag inte helt komforysbel med.

Robin E
Skrev om Nividas Östra Hamngatan

Fick underbar service av er då jag gjorde en synundersökning. Glatt, enkelt och tryggt i oroliga tider av pandemi. Till min förvåning hade jag inget synfel men fick bra rekommendationer kring hur jag kan tänka när jag arbetar då jag sitter mycket framför datorn. Helhetsupplevelsen var över förväntan! Tack!

AGNES P
Skrev om Nividas Östra Hamngatan

Fantastiskt bemötande i butiken. Hade ett par solglasögon som satt snett, de hjälpte mig snabbt och smidigt. Heja Nividas!

Maria E

glasögon + ögontest Proffsig och trevligt bemötande

Ellen L

Glasögon, optiker Väldigt bra och proffesionellt Ja Nöjd

Malak A
Skrev om Nividas Östra Hamngatan

hade synundersökning och köpte nya glasögon, tycker att personal var duktiga o super snälla. man känner sig bekvämt hos Nividas. Fick prova några bågar tills jag hittat rätt val som passar mitt ansikte och var tom snygga. tycker oxå att priserna var lagom. är super nöjd och kommer själv klart igen när jag skulle behöva ny synundersökning eller nåt annat. Rekommernderar starkt.

Marina L

progresssiva glasögon med guldbåge

Mats A
Skrev om Nividas Östra Hamngatan

Allt från beställning till leverans fungerade perfekt! Personalen var oerhört serviceinriktad. Kände att dom verkligen tyckte till och ville råda angående val av båge. Ni skall vara stolta med en så engagerad personal. Sprider detta till vänner och bekanta !

Jenny E
Skrev om Nividas Östra Hamngatan

Fick ett trevligt bemötande från personalen som gav fin hjälp både vid köp och hämtning av glasögon.

Sara R
Skrev om Nividas Östra Hamngatan

Köpte ett par blåljus filtrerade glasögon. Alla är trevliga, kompetenta och behjälpliga. De ger sina ärliga åsikter om design/modell osv. vilket jag uppskattar. Beställningen gick smidigt, och glasögonen blev snabbt klara. En väldigt härlig upplevelse! Ni gör ett fantastiskt jobb allihopa!

Tina W
Skrev om Nividas Östra Hamngatan

Prövade köp av progressiva glasögon, personal mycket service inriktade och kundorienterad. Fick dem i början av dec......efter 2 veckor gick jag tillbaka de utlöste huvudvärk ” pannan” optiker gör ny analys finner 2 fel . Ny order leverans i slutet av januari tyvärr blev det ännu nåt fel ty jag gick omkring ständigt yr i 1 vecka🙃 Åter för reklamation eftersom jag haft progressiva i 27 år var detta en ovanlig upplevelse då jag byter ca vart 3:e år. Så betjäningen är 5 stjärnig men leverantör hänger inte med, era ambitioner.

Jonna B
Skrev om Nividas Östra Hamngatan

Köpte glasögon, ungdomsprogressiva Personalen är väldigt fina i sitt bemötande och man får verkligen den hjälpen man efterfrågar. De är tålmodiga och lyhörda. Jättefin service!

Anna A
Skrev om Nividas Östra Hamngatan

Helprogressiva glasögon. Den bågen jag ville ha var helt slut i Göteborg, men personalen ansträngde sig för att hitta de få paren som fanns kvar på centrallagret. Jag fick vad jag ville ha och är supernöjd!

Maria Å
Skrev om Nividas Östra Hamngatan

Hej Nivida Köpte ett par progressiva glasögon. Är mycket nöjd med bemöttandet av kunnig och trevlig personal (för att inte tala om deras fantastiskt tålamod). Hittade ett par snygga bågar och allt gick som jag förväntade mig eller tom bättre. Har redan rekom. Nivida vidare Hälsningar Maria

Ella S
Skrev om Nividas Östra Hamngatan

Så så så bra! Trevlig och proffsig personal. Gjorde syntest och köpte sedan mina första glasögon där, är väldigt nöjd. Det var smidigt och enkelt, och fick verkligen de perfekta glasögonen för mig. Kul också med personal som är glada att hjälpa. Har rekommenderat till mina vänner:)