Nividas Södra Förstadsgatan

Nividas Södra Förstadsgatan

Parte de Nividas Llama 040-13 16 86 nividas.com

About company

Välkommen till Nividas Södra Förstadsgatan. Vår Malmö-butik öppnade under hösten 2017 och är vår minsta men kanske mysigaste butik. På den klassiska gågatan, inklämd mellan konceptbutikerna AB Småland och Grandpa, hittar du 47 kvadratmeter signerat Malmös vassaste glasögon. I butiken jobbar butikschef Mia (som for your info,...

165 omdömen om Nividas Södra Förstadsgatan

Cecilia W
Escribió sobre Nividas Södra Förstadsgatan

Köpte nya glasögon samt solglasögon. Snabb service, snabb bokning och trevligt bemötande. Proffsig och avslappnad synundersökning, snabb beställning och leverans. Toppen! Personalen alltid intresserad och hjälpsam - med humor och goda råd. Och snygga glasögon!

Jessica Margaretha D
Escribió sobre Nividas Södra Förstadsgatan

Köpte ett par glasögon som jag ”tappade” bort en kort tid därefter. Jag var därför tvungen att beställa nya då jag inte hade några glasögon. Fick ett extremt bra bemötande. Tjejen i butiken gjorde beställning akut samt efter det att glasögonen var klara stannade kvar i butiken längre på eftermiddagen än vad de hade öppet så jag kunde hämta dem efter jobb. Samt är det de snyggaste glasögon jag haft till ett helt ok pris!

Ingrid W
Escribió sobre Nividas Södra Förstadsgatan

Jag köpte ett par progressiva glasögon. Båge Athens. Mycket trevligt bemötande, snabb leverans.

Ola C
Escribió sobre Nividas Södra Förstadsgatan

Jag gjorde synundersökning och det kändes professionellt och bra!

Yvonne C
Escribió sobre Nividas Södra Förstadsgatan

Är väldigt nöjd med bemötande och den hjälp jG fick av optiker. Kommer att vända mig dit igen när det är dax för nya glasögon.

Lilian P
Escribió sobre Nividas Södra Förstadsgatan

Otroligt proffsigt och vänligt bemötande av personalen. Mina glasögon är såå bra. Mycket nöjd!!!!

Mathilda R
Escribió sobre Nividas Södra Förstadsgatan

Köpte vanliga bågar och slipade solglasögon. Mkt nöjd med mina glasögonbågar men upplever att de slitits en del i metallfärgen trots att jag rengjort dem enligt anvisningarna. Bågarna till solglasögonen var alldeles för mjuka i plasten vilket gör att de inte sitter ordentligt, de blir för breda. I övrigt nöjd!

Svar från Nividas Södra Förstadsgatan

Hej Mathilda! Om du har möjlighet att komma förbi butiken med dina glasögon så kikar vi gärna på metallbågen för att undersöka om det är färgsläpp eller slitningar utöver det en kan förvänta sig från dagligt slitage, då det kan vara något som täcks av vår garanti och kan reklameras. Gällande solglasögonen i plast/acetat så hjälper vi dig gärna att justera till dessa för en bättre passform! :) Vänliga hälsningar, Nividas Malmö

Lars Henrik B
Escribió sobre Nividas Södra Förstadsgatan

Utförde synundersökning samt tittade på bågar. Mycket trevlig och hjälpsam personal. Enda nackdelen var att jag inte kunde låna bågar på plats för att prova hemma. Jag var dock ytterst nöjd och kommer säkerligen att handla mina bågar på Nivida likafullt.

Linda B
Escribió sobre Nividas Södra Förstadsgatan

Jag köpte glasögon. Trevlig bemötande och ganska proffsiga. Bra!

Pia Marie-louise B
Escribió sobre Nividas Södra Förstadsgatan

Mycket positivt och professionellt från första gången vid val av bågar till undersökning av optiker. Allt passar perfekt och glasögonen är till stor belåtenhet. Tack!

Anders Henrik B
Escribió sobre Nividas Södra Förstadsgatan

Köpte progressiva glasögon vilka jag är helnöjda med. Bra proffsigt bemötande och bra pris.

Karin A
Escribió sobre Nividas Södra Förstadsgatan

Jag köpte ett par glasögon som jag är mycket nöjd med. Jag blev proffsigt bemött av personalen och om jag vill köpa nya glasögon i framtiden kommer jag återvända till Nvidias.

Åsa H
Escribió sobre Nividas Södra Förstadsgatan

Progressiva glasögon. Trevligt och hjälpsamt bemötande vid utprovning och hämtning av glasögon en. Snabb leverans.

Veronica H
Escribió sobre Nividas Södra Förstadsgatan

Jag köpte ett par enkelslipade glasögon och fick mycket bra hjälp. Glasögonen levererades snabbt och jag har fått hjälp efteråt att justera dem.

Niklas N
Escribió sobre Nividas Södra Förstadsgatan

Glasögon. Snygga och prisvärda. !!!!!!!!!!

Jenny B
Escribió sobre Nividas Södra Förstadsgatan

Terminalglasögon. Det var mycket smidigt, och jag fick bra hjälp i butiken. Det var över förväntan. Snygga glasögon, till rimligt pris och professionel personal. Modernt koncept.

Anne B
Escribió sobre Nividas Södra Förstadsgatan

Hej Kan ej ge något fullt svar eftersom jag behövde gå till ögonläkare först. Har nu väntat på remiss i en månad.

Svar från Nividas Södra Förstadsgatan

Hej Anne! Vi har pratat med ögonklinken som din remiss skickades till och hör av oss till dig via mejl med deras svar. Vänliga hälsningar, Nividas Malmö

Shazia Hayat A
Escribió sobre Nividas Södra Förstadsgatan

i bought glasses and the customer service was excellent.

Josef B
Escribió sobre Nividas Södra Förstadsgatan

Köpte både progressiva och enkelslipade glasögon. Professionell och hjälpsam personal. Jag är mycket nöjd.

Lisa F
Escribió sobre Nividas Södra Förstadsgatan

Trevlig service av kunnig personal, men framför allt mycket snygga bågar till bra pris:) Rekommenderas!

Nikola S
Escribió sobre Nividas Södra Förstadsgatan

Fina glasögon, trevlig personal, realistiska priser.

Anna W
Escribió sobre Nividas Södra Förstadsgatan

Supertrevligt bemötande, ursnygga glasögon, jättebra pris. Jättenöjd!

Julia O
Escribió sobre Nividas Södra Förstadsgatan

Glasögon. Personalen var antingen ganska oengagerad eller dåliga på att lyssna.

Svar från Nividas Södra Förstadsgatan

Hej Julia! Det är hemskt tråkigt att höra att du upplevde personalens bemötande hos oss som allt annat än bra. Vi tar till oss av detta och hoppas kunna ge dig en mycket bättre upplevelse när/om du besöker oss igen - vilket du är varmt välkommen att göra! Vänliga hälsningar, Nividas Malmö

Sine J
Escribió sobre Nividas Södra Förstadsgatan

Bra service, Fina glasögon, men hade varit roligt med större utbud

Ewa S
Escribió sobre Nividas Södra Förstadsgatan

Jätte snygga glasögon. De progressiva glasen var bästa kvalitet. Personalen var mycket tillmötesgående o trevliga

Marie B
Escribió sobre Nividas Södra Förstadsgatan

Jag köpte ett par progressiva glasögon . Jag hade haft ett par sådana för många år sedan men dom kunde jag inte använda pga att jag blev yr o hade svårt att bedöma avstånd.Personalen är mycket trevlig o bemöter en vänligt o hjälpsamt .Jag var rädd att jag inte skulle kunna ha progressivaglasögon men dom är mycket bra har inte haft några problem alls.Det som är bra är att ni har två månader som man kan vänja sig vid progressiv glasögon om det nu inte fungerar.Vi är tre i familjen som köpt glasögon hos er och vi är mycket nöjda allehopa. Trevlig personal bra service

Hans Nils Olof A
Escribió sobre Nividas Södra Förstadsgatan

Trevligt kundbemötande. Tyvärr fel styrka på ett glas när det levererades. Det tog längre tid med leveransen än vad som sades. Bra priser.

Svar från Nividas Södra Förstadsgatan

Hej Hans! Vi beklagar verkligen att det blev fel styrka i det ena glaset och att detta inte upptäcktes direkt, vilket i detta fall berodde på den mänskliga faktorn. Gällande leveranstiden så kan det i enstaka fall bli förseningar vid tillverkningen, men detta gör vi alltid vårt bästa för att kunna meddela kunden om. Vi hoppas att du trots detta är nöjd med dina glasögon, och att du återkommer till oss när det är dags för fler! Vänliga hälsningar, Mia (butikschef Nividas Malmö)

Amanda L
Escribió sobre Nividas Södra Förstadsgatan

Toppen! Bra service från personal, dock något missnöjd med bågarna som känns som de ska gå sönder, knakar osv och sitter dåligt på plats trots justering.

Svar från Nividas Södra Förstadsgatan

Hej Amanda! Bågar av cellulosaacetat kan ibland knaka lite i början, då materialet är helt nytt och behöver "sätta" sig lite. Detta brukar gå över efter någa veckor, men om det inte gör det eller om du inte är nöjd med bågen så är du välkommen förbi butiken för att låta oss kika på den en extra gång! Vänliga hälsningar, Mia (butikschef Nividas Malmö)

Annette L
Escribió sobre Nividas Södra Förstadsgatan

Jag provade synen och köpte progressiva glasögon. Utmärkt och trevligt bemötande av personal. Jag hade höga förväntningar då jag blivit rekommenderad att gå till Nividas. Överraskad över god service och vänligt och personligt bemötande.

Birgitta O
Escribió sobre Nividas Södra Förstadsgatan

Progressiva glasögon. Mycket positivt och proffsigt bemötande. Kände att man lyssnade och brydde sig för att jag skulle få bästa hjälp. Blivit rekommenderad av min dotter som oxå var mycket nöjd. Blev över mina förväntningar. Mycket positivt - kommer alldeles säkert att återkomma. Har haft glasögon i hela mitt liv - kände mig väldigt trygg med mitt köp och att man var väldigt tydlig med att jag skulle vara nöjd - vilket jag absolut är! Tack!

Therese E
Escribió sobre Nividas Södra Förstadsgatan

Snabbt, enkelt och duktiga säljare.

Karin K
Escribió sobre Nividas Södra Förstadsgatan

Trevligt och personligt, bra hjälp och råd. Handlar gärna där igen. Enda minuset var att det tog längre tid än de utlovade två veckor innan glasögonen kom

Ulrika P
Escribió sobre Nividas Södra Förstadsgatan

Jag köpte slipade glasögon. Jag tycker att allt gick bra. Jag skickade först en fråga till kundtjänst som snabbt besvarade min fråga. Sedan bokade jag tid och allt gick smidigt. Jag hade kanske velat ha lite mer hjälp med val av bågarna, där tyckte jag att personalen verkade lite ointresserad. Men utöver det var allt bra.

Bo Christer Einar L
Escribió sobre Nividas Södra Förstadsgatan

Synundersökning. Proffsigt fantastiskt varmt bemötande av personalen.

Sara R
Escribió sobre Nividas Södra Förstadsgatan

Köpte ett par glasögon som jag hade provat ut innan. Fick superbra hjälp och Nividas uppvisade även stor flexibilitet genom att kunna skicka dem till Danmark. När jag inte fick en avi för paketet inom angiven tid kontaktade jag kundservice som snabbt svarade och gav mig försändelse-numret så att jag kunde hämta paketet. Är mycket nöjd med Nividas service och glasögonen! Tack så mycket <3

Henric B
Escribió sobre Nividas Södra Förstadsgatan

Nöjd toppen, perfekt, underbart härligt

Oskar O
Escribió sobre Nividas Södra Förstadsgatan

Jag köpte solglasögon, enorm eloge till personalen! Grymt professionella och ett enormt bra bemötande, visade verkligen intresse och hjälpsamhet! Alla förväntningar blev uppfyllda och jag är enormt nöjd.

Thea P
Escribió sobre Nividas Södra Förstadsgatan

Köpte glasögon med blue screen filter. Blev mycket bra bemött gällande passform. Blev överraskad över så bra service. Gick snabbt för glasögonen att komma och jag märker stor skillnad

Annie I
Escribió sobre Nividas Södra Förstadsgatan

Köpte nividas Paris. Provade i Malmö, hjälpsam optiker och riktigt bra glajjer som jag sen fick hemskickade.

Mattias H
Escribió sobre Nividas Södra Förstadsgatan

Alltigenom superproffsigt intryck. Det var min första synundersökning för mitt första par glasögon – och jag fick ett jättebra bemötande. Både mycket information om mitt synfel utifrån ögat och dess biologi, samt smakråd rörande val av bågar. Varma rekommendationer.

Karin F
Escribió sobre Nividas Södra Förstadsgatan

Slipade solglasögon. Super nöjd, snabbt och prisvärt. Proffsig personal.

Jennifer B
Escribió sobre Nividas Södra Förstadsgatan

undersökning optiker, var mycket bra. Rådgivning kring val av glasögon, inte så bra.

Svar från Nividas Södra Förstadsgatan

Hej Jennifer! Vi är ledsna att höra att du upplevde rådgivning kring glasögon som allt annat än bra. Vi tar till oss av detta och hoppas kunna ge dig en mycket bättre upplevelse när/om du vill besöka oss igen - vilket du är varmt välkommen att göra! Vänliga hälsningar, Nividas Malmö

Mim K
Escribió sobre Nividas Södra Förstadsgatan

Hallå! Jag köpte ett par slipade glasögon och ett par slipade solglasögon plus ett par clip-ons. Jag blev bemött på bästa sätt av både säljare och optiker. De levde upp till allt man kunde förvänta sig. De var avslappnade och kunniga, jag fick ta min tid och prova ut vad jag ville ha. Fick tydlig hjälp och de småpratade lite och var så trevliga. Gillade girl powern i butiken!! Tack, Mim

Arantxa Eridani M
Escribió sobre Nividas Södra Förstadsgatan

A great service, the staff is really nice and my new glasses work perfectly. Thank you!

Martin M
Escribió sobre Nividas Södra Förstadsgatan

Väldigt bra utbud på bågar och hög kvalitet för förvånansvärt bra pris. Mycket trevligt och personligt bemötande i butiken. Är mycket nöjd med glasögonen och kommer definitivt återvända som kund. Rekommenderas!

Siri R
Escribió sobre Nividas Södra Förstadsgatan

Frågar aldrig om man behöver hjälp i butiken, men från och med att jag köpte glasögonen var allt klanderfritt.

Svar från Nividas Södra Förstadsgatan

Hej Siri! Att bli tillfrågad om hjälp eller liknande i butiken ska såklart vara givet för alla som kommer in, och vi beklagar att detta inte skett när du har varit hos oss. Vi tar till oss detta och hoppas att vi kan ge dig en bättre upplevelse nästa gång du besöker oss! Vänliga hälsningar, Nividas Malmö

Kerstin H
Escribió sobre Nividas Södra Förstadsgatan

Efter synundersökning fick jag veta att jag behövde läsglasögon. Både optiker och butikspersonal var väldigt hjälpsamma med att välja bågar. Glasögonen blev klara före utsatt tid och jag trivs så bra med dem.

Suzana A
Escribió sobre Nividas Södra Förstadsgatan

Bokade synundersökning/kontroll, synen var knappt förändrad och fast jag påpekade att glasögon jag har fungerar fortfarande perfekt, blev jag ledd till butiken efter undersökningen för att titta på nya glasögon för 1600kr. Gillade inte det, kände mig "tvingad" att köpa nya...Har jag bokat undersökning så är det det jag vill ha....

Svar från Nividas Södra Förstadsgatan

Hej Suzana! Jättetråkigt att höra att du fick en ganska så negativ upplevelse när du var här hos oss. Vi har inget köptvång alls och givetvis så går det bra att bara göra en synundersökning! Vi tar till oss av kritiken och hoppas kunna ge dig en bättre upplevelse när/om du vill besöka oss igen - vilket du är varmt välkommen att göra. Vänliga hälsningar, Nividas Malmö

Linn H
Escribió sobre Nividas Södra Förstadsgatan

Alert och ärlig personal som hjälpte mig att hitta perfekta glasögon till mig.

Heidi L
Escribió sobre Nividas Södra Förstadsgatan

Super snabb leverans och otroligt fina glasögon! Jag kommer säkert köpa flera. :)