Nordfeldts Bil AB

Välkommen till Nordfeldts Bil AB!

Hos oss kan du köpa begagnade bilar som håller hög klass. Som bilhandlare lägger vi stort fokus på kunden och att skapa en kundkrets som är värd att ha kvar - vi är helt enkelt en bilhandlare du kan lita på.

Vi hjälper dig att byta, sälja eller förmedla din bil. Är du nyfiken på vad din bil är värd? Värdera din bil hos oss, helt kostnadsfritt, så återkommer vi med vad just du kan få betalt för din bil. Med mer än 200 sålda bilar varje år har vi samlat statistik som gör att vi kan ge din bil rätt pris!

Varmt välkommen!

Läs vad 104 kunder tycker om Nordfeldts Bil AB 2

2021-08-27
    Är väldigt nöjd med mitt köp av bil hos er. Jag köpte bilen över telefonen och Malco som jag pratade med berättade bilens skick och det stämde överens när jag såg den i verkligheten. Jag blev även upphämtad på T-Centralen vilket var väldigt uppskattat då man inte kan Stockholm så bra. Är jätte nöjd med bilen och hur ni bemötte oss.
    2021-08-27
    Proffsigt bemötande och hjälpte till med en snabb och smidig affär!
  • 2021-08-25
    Jag och en säljare vid namn malco hade kommit överrens om att butiken skulle köpa min mc. Efter mycket om och men visade det sig att de inte kunde stå för avtalat bud och affär
    Oseriösa…
    Hej Johan!

Tråkigt att du känner som du känner. Vi gjorde ingen affär i måndags då du vill ha mer betalat än vad vårt bud var på. Detta gjorde att vi accepterade en annan likvärdig motorcykel och inte kunde genomföra affären med dig. Två dagar senare valde du att godkänna vårt bud.

Vi har även erbjudit dig att vi kan köpa in din motorcykel för det bud som vi har givit dig i måndags men inte fått något svar.

2021-08-25
    Trevlig bilaffär
    Har bra bilar
    Hejsan Fatih!

Tack så mycket för dina ord! Hoppas du är nöjd med bilen! :)

Mvh Joakim Nordfeldts Bil AB
    2021-08-17
    Trevliga människor mkt bra och en väldigt smidig affär rekommenderar dom absolut.
    Hejsan!

Roligt att du är nöjd! Tack så mycket!

2021-07-26
    Bra bemötande, överträffade våra förväntningar och rekommenderas varmt!
    2021-06-09
    Köpte en Audi A6 av Joakim och det var bara bra allt. Han var snabb, kunnig och ödmjuk. Köper gärna där igen.
    2021-05-28
    Vi sålde bilen. Mycket smidig affär.
    2021-05-28
    Service minded, ärlig och transparent process. Mycket nöjd.
    2021-05-27
    Kan inget annat än att rekommendera Nordfeldts bil och speciellt Malco som hjälpte mig att genomföra bilköpet , inte bara att han stannade kvar en fredag och väntade på mig så att jag kunde titta på bilen, den skulle besiktigas om en månad så dom skrev in i köpekontraktet att dom stod för alla nedslag om det nu blev några. Jag körde bilen en vecka lämna sedan in den till dom för att dom skulle besiktiga och byta framruta,två dagar senare hämtar jag upp den nybesiktigad Ny ruta och nytvättad det kallar jag bra service och kundbemötande . Tack för en bra och smidig bilaffär /Jan
    2021-05-27
    Professionellt, snabbt och enkelt.
    2021-05-05
    Trevligt bemötande! Kändes tryggt och gick smidigt att köpa bil här!
    2021-05-04
    Mycket nöjd med bemötandet! Och även mycket nöjda med bilen! Tack!
  • Jakob G
    skrev om Nordfeldts Bil AB
    2021-05-04
    👍👍👍👍 texten måste vara åtminstone 30 tecken.
    Verifierad kundrelation
    Rekommenderar ingen att köpa bil hos Nordfeldts bil. Far med osanningar och vill inte ersätta på rätt sätt. Ljuger om bilens skick innan man kommer dit, inte så roligt när det är långt att åka.

Köp bil hos andra bilhandlare..
    Hejsan!

Vad tråkigt att du känner detta! Vi jobbar ständigt med att förbättra våra test och utbildningar till vår personal. Skicka gärna ett mejl till info@nordfeldtsbil.se och berätta vad vi kunde ha gjort bättre!

Mvh Nordfeldts Bil AB
  • 2021-03-18
    Köpte bil av Nordfeldts. Fick mycket trevligt bemötande under själva köpet. Inga problem att göra en längre provkörning etc.

Någon vecka efter köpet började bilen låta konstigt från motorrummet, varpå jag kontaktade företaget igen. De tog utan något strul in bilen, erbjöd mig lånebil under tiden oh lämnade in den på sin verkstad för felsökning. Visade sig att det kamremsbyte som gjorts via en tidigare verkstad och ägare sannolikt hade gjorts på undermåligt sätt/med undermåliga delar. Nordfeldts gjorde reparation/byte av kamrem och vattenpump hos sin verkstad utan något strul avseende vare sig tid eller kostnader.

Mycket nöjd över servicen. Fel kan ske på alla begagnade bilar, det är hur man hanterar dem som avgör om man har nöjda kunder eller inte. Snyggt skött!
    2021-03-17
    Vi är jättenöjda med hans arbete.
    2021-03-15
    Trevligt bemötande och bra service 👍🏻
    2021-03-07
    Väldigt trevlig och kunnig personal, har inget att klaga på, affären var enkel att genomföra.
    2021-03-04
    En bilhandlare som vet vad de jobbar med , gick enkelt och smidig att sälja bilen via de, seriöst och engagerad personal.
  • 2021-03-03
    Köpte en bil och fick ett väldigt bra och trevligt bemötande.
    Bilaffären genomfördes smidigt och snabbt.
    Rekommenderas starkt
    Hejsan Danilo!

Vad kul att höra! Tack för dom fina orden. Hoppas du blir nöjd med bilen!

Mvh Nordfeldts Bil AB
    2021-01-15
    En bil. Mycket trevlig och bemötande personal!
    2021-01-09
    Vänligt och proffsigt bemötande. Ringde innan och bilen jag var intresserad av var framkörd och förberedd när jag kom. Bilens historik fanns tillgänglig. Betydligt bättre helhetsintryck än genomsnittet.
    Hejsan Michael!

Tack så mycket för dom fina orden. Hopps du är nöjd med bilen och att vi ses vid nästa bilaffär!

2020-11-30
    Mycket bra och trevligt bemötande, överträffade mina förväntningar. Supersmidig och snabb affär. Åkte tåg och blev hämtad på centralstationen vilket var utmärkt service. Även hjälpsam i efterkontakt. Rekommenderas starkt, kommer att köpa bil där igen.
    /Anders
    2020-11-29
    Super bra ställe, rekommenderas starkt. Fin lokal och bra priser på bilarna. Väldigt seriöst
    2020-11-27
    Smidigt och snabbt! Upphämtad på centralen - perfekt! Rekommenderas.
    2020-10-31
    Lämnade in bilen för försäljning hos Nordfeldts Bil AB(Joakim). Smidig och bra service.
    Rekommenderas starkt!
    2020-10-31
    Köpte bil och hade en inbytesbil.
    Väldigt smidig affär och ett rimligt mellanpris. Trevlig och ärlig säljare.
    2020-10-24
    Bytte bil, fick ett trevlig bemötande.
    Tyckte allt var bra. Verkar vara bra service och bra kundbemötande.
    2020-10-23
    Åkte tåg upp för att hämta min bil, blev upphämtad på södra station i den nya bilen, bra service👍
    2020-10-22
    Riktigt trevlig säljare skämtsam ärlig och hjälpsam köpte en bil Bmw F10
    2020-10-09
    Köpte en BMW, blev mycket väl bemött
    2020-08-27
    Sålde min bil till Joakim på Nordfeldts och allt gick smidigt, fick pengarna på kontot direkt. Väldigt seriös firma!
  • Agaton L
    skrev om Nordfeldts Bil AB
    2020-08-13
    Jag var där och köpte en BMW 1-serie och jag tycker att jag blev bra bemött och säljaren var trevlig. Fräsch lokal, seriöst företag.
    2020-08-13
    Köpte en bil och fick ett bra och seriöst bemötande. Köpte bilen samma dag, de säger nog hur nöjd man var.
    2020-08-03
    Köpte vår bil från Nordfeldts och är väldigt nöjda med bemötande och service.
    Hejsan Carl-Filip!

Tack så mycket för dom fina orden. Hoppas du är nöjd med bilen och att vi kanske ses när det är dags för nytt bilköp.

Mvh Joakim Nordfeldts Bil AB
    2020-07-15
    Köpte min andra bil nu från Nordfeldts Bil AB och är minst lika nöjd denna gång! Oerhört bra bemötande och tillmötesgående personal. Rekommenderas!
    Hejsan Ervin!

Stort tack för dom fina orden. Det värmer.

2020-07-07
    Bra bil som överträffade förväntningarna
    Snabbt och smidigt med bra service
    2020-06-11
    Vi köpte en begagnad Audi A4 super bra service och trevlig personal. Återkommer absolut dit när nytt behov av bilköp finns.
    2020-06-11
    Sålde bil till Nordfelts bil. Det gick smidigt och snabbt!
    2020-05-19
    Lovat att åtgärda felet man köpte bilen med på direkten, gått 3,5 månad och ännu inte fått hjälp eller kunnat köra min bil som jag vill... åkte från Sundsvall till Stockholm för att bli pålurad en oljeläckande bil för 100 tusen..
    Hejsan Mathias!

Tråkigt att du känner som du känner. Kortfattat, så har vi godkänt och betalat för varje besök du har nämnt till oss. Vi har fortfarande en diskussion och vi godkänner fortfarande jobb och försöker hjälpa dig så gott som möjligt med dom problem som du har. Vi kan tyvärr inte göra mer än att betala för dina verkstadsjobb samt vägleda dig till verkstäder, då vi inte finns i Sundsvall.

Idag har du fått ett problem med bilen som inte funnits när du köpte bilen för 700 mil sedan. Men vi försöker fortfarande hjälpa dig så gott som det går. Vi har även erbjudet dig att köpa tillbaka bilen i det skick den var i när du köpte bilen.

2020-05-12
    Mycket enkelt och smidigt, trevlig försäjare.
    Hejsan Björn!

Tack så mycket för den fina recensionen!

2020-04-14
    Jättenöjd med affären! Jag kunde luta mig tillbaka och låta dem göra jobbet. Gick supersmidigt 👍 /Niklas
    Hejsan Niklas!

Tack så mycket för den fina recensionen, det uppskattas enormt!

Hoppas att vi även kan hjälpa dig i framtiden :)

2020-04-10
    Super enkelt och bra köp genom Nordfeldts Bil! Bilen stämde bra överens med bilder och info
    2020-03-31
    Lämnade in bilen för försäljning hos Nordfeldts Bil AB. Jag och min far hade det svårt att få bilen såld, men Nordfeldts lyckades göra det bara på någon dag!

Superhärligt bemötande från dem anställda där och en riktig bra service!
    2020-03-13
    Köpt en begagnad Audi A6. Blev mycket bra bemött. Att köpa en begagnad bil är för mig ofta förknippat med bilskojare, men så var det inte i detta fallet. Jag är mycket nöjd med hur affären sköttes och kommer rekommendera Nordfedts Bil AB för vänner och säkerligen återkomma själv. 👍👍
    Hejsan Mattias!

Vilken fin recension! Vad kul att du är nöjd med bilen och att du vill komma tillbaka i framtiden. Du är varmt välkommen!

2020-03-08
    Väldigt trevligt och bemötande och profesionel personal. Kommer att rekomendera till mina kompisar Nordfeldsbil!
    2020-03-08
    Jag är jätte nöjd allt gick som ska.Tack för en smidig affär.
    2020-02-22
    Köpte en Audi A4 med bra utrustning, affären gjordes upp på ett mycket proffsigt sätt ... super nöjd med bemötande och dom frågor som kom upp. Kan starkt rekommenderas:)
    2020-02-16
    Sålde min bil till Nordfeldts, Joakim som kom och hämtade den var väldigt trevlig

Smidig affär ++
    Stort tack för dom fina orden!

Ha en fortsatt trevlig dag :)