Läs vad 83 kunder tycker om Nordfeldts Bil AB 2

• 2021-01-15
    En bil. Mycket trevlig och bemötande personal!
  • 2021-01-09
    Vänligt och proffsigt bemötande. Ringde innan och bilen jag var intresserad av var framkörd och förberedd när jag kom. Bilens historik fanns tillgänglig. Betydligt bättre helhetsintryck än genomsnittet.
    skrev om Nordfeldts Bil AB
    Hejsan Michael! Tack så mycket för dom fina orden. Hopps du är nöjd med bilen och att vi ses vid nästa bilaffär! Mvh Joakim, Nordfeldts Bil AB

• 2020-11-30
    Mycket bra och trevligt bemötande, överträffade mina förväntningar. Supersmidig och snabb affär. Åkte tåg och blev hämtad på centralstationen vilket var utmärkt service. Även hjälpsam i efterkontakt. Rekommenderas starkt, kommer att köpa bil där igen.
    /Anders
  • 2020-11-29
    Super bra ställe, rekommenderas starkt. Fin lokal och bra priser på bilarna. Väldigt seriöst
  • 2020-11-27
    Smidigt och snabbt! Upphämtad på centralen - perfekt! Rekommenderas.
  • 2020-10-31
    Lämnade in bilen för försäljning hos Nordfeldts Bil AB(Joakim). Smidig och bra service.
    Rekommenderas starkt!
  • 2020-10-31
    Köpte bil och hade en inbytesbil.
    Väldigt smidig affär och ett rimligt mellanpris. Trevlig och ärlig säljare.
  • 2020-10-24
    Bytte bil, fick ett trevlig bemötande.
    Tyckte allt var bra. Verkar vara bra service och bra kundbemötande.
  • 2020-10-23
    Åkte tåg upp för att hämta min bil, blev upphämtad på södra station i den nya bilen, bra service👍
  • 2020-10-22
    Riktigt trevlig säljare skämtsam ärlig och hjälpsam köpte en bil Bmw F10
  • 2020-10-09
    Köpte en BMW, blev mycket väl bemött
  • 2020-08-27
    Sålde min bil till Joakim på Nordfeldts och allt gick smidigt, fick pengarna på kontot direkt. Väldigt seriös firma!
  • 2020-08-13
    Jag var där och köpte en BMW 1-serie och jag tycker att jag blev bra bemött och säljaren var trevlig. Fräsch lokal, seriöst företag.
    Agaton L
  • 2020-08-13
    Köpte en bil och fick ett bra och seriöst bemötande. Köpte bilen samma dag, de säger nog hur nöjd man var.
  • 2020-08-03
    Köpte vår bil från Nordfeldts och är väldigt nöjda med bemötande och service.
    Hejsan Carl-Filip! Tack så mycket för dom fina orden. Hoppas du är nöjd med bilen och att vi kanske ses när det är dags för nytt bilköp. Trevlig dag! Mvh Joakim Nordfeldts Bil AB

• 2020-07-15
    Köpte min andra bil nu från Nordfeldts Bil AB och är minst lika nöjd denna gång! Oerhört bra bemötande och tillmötesgående personal. Rekommenderas!
    skrev om Nordfeldts Bil AB
    Hejsan Ervin! Stort tack för dom fina orden. Det värmer. Mvh Joakim, Nordfeldts Bil AB

• 2020-07-07
    Bra bil som överträffade förväntningarna
    Snabbt och smidigt med bra service
  • 2020-06-11
    Vi köpte en begagnad Audi A4 super bra service och trevlig personal. Återkommer absolut dit när nytt behov av bilköp finns.
  • 2020-06-11
    Sålde bil till Nordfelts bil. Det gick smidigt och snabbt!
  • 2020-05-19
    Lovat att åtgärda felet man köpte bilen med på direkten, gått 3,5 månad och ännu inte fått hjälp eller kunnat köra min bil som jag vill... åkte från Sundsvall till Stockholm för att bli pålurad en oljeläckande bil för 100 tusen..
    skrev om Nordfeldts Bil AB
    Hejsan Mathias! Tråkigt att du känner som du känner. Kortfattat, så har vi godkänt och betalat för varje besök du har nämnt till oss. Vi har fortfarande en diskussion och vi godkänner fortfarande jobb och försöker hjälpa dig så gott som möjligt med dom problem som du har. Vi kan tyvärr inte göra mer än att betala för dina verkstadsjobb samt vägleda dig till verkstäder, då vi inte finns i Sundsvall. Idag har du fått ett problem med bilen som inte funnits när du köpte bilen för 700 mil sedan. Men vi försöker fortfarande hjälpa dig så gott som det går. Vi har även erbjudet dig att köpa tillbaka bilen i det skick den var i när du köpte bilen. Mvh Joakim, Nordfeldts Bil AB

• 2020-05-12
    Mycket enkelt och smidigt, trevlig försäjare.
    Hejsan Björn! Tack så mycket för den fina recensionen! Trevlig dag! Mvh

• 2020-04-14
    Jättenöjd med affären! Jag kunde luta mig tillbaka och låta dem göra jobbet. Gick supersmidigt 👍 /Niklas
    skrev om Nordfeldts Bil AB
    Hejsan Niklas! Tack så mycket för den fina recensionen, det uppskattas enormt! Hoppas att vi även kan hjälpa dig i framtiden :) Mvh Joakim

• 2020-04-10
    Super enkelt och bra köp genom Nordfeldts Bil! Bilen stämde bra överens med bilder och info
  • 2020-03-31
    Lämnade in bilen för försäljning hos Nordfeldts Bil AB. Jag och min far hade det svårt att få bilen såld, men Nordfeldts lyckades göra det bara på någon dag!

Superhärligt bemötande från dem anställda där och en riktig bra service!
  • 2020-03-13
    Köpt en begagnad Audi A6. Blev mycket bra bemött. Att köpa en begagnad bil är för mig ofta förknippat med bilskojare, men så var det inte i detta fallet. Jag är mycket nöjd med hur affären sköttes och kommer rekommendera Nordfedts Bil AB för vänner och säkerligen återkomma själv. 👍👍
    skrev om Nordfeldts Bil AB
    Hejsan Mattias! Vilken fin recension! Vad kul att du är nöjd med bilen och att du vill komma tillbaka i framtiden. Du är varmt välkommen! Trevlig dag! Mvh Joakim

• 2020-03-08
    Väldigt trevligt och bemötande och profesionel personal. Kommer att rekomendera till mina kompisar Nordfeldsbil!
  • 2020-03-08
    Jag är jätte nöjd allt gick som ska.Tack för en smidig affär.
  • 2020-02-22
    Köpte en Audi A4 med bra utrustning, affären gjordes upp på ett mycket proffsigt sätt ... super nöjd med bemötande och dom frågor som kom upp. Kan starkt rekommenderas:)
  • 2020-02-16
    Sålde min bil till Nordfeldts, Joakim som kom och hämtade den var väldigt trevlig

Smidig affär ++
    Stort tack för dom fina orden! Ha en fortsatt trevlig dag :) Mvh

• 2020-02-15
    Köpte en bil. Mycket bra service. Personalen mycket trevliga.
    Kände inte till företaget tidigare. Hittade den på annons Blocket.
    Blev mycket bra bemött. Kan rekommendera företaget till andra.
  • 2020-02-15
    Smidig och snabb affär inga konstigheter. Jag bytte in min bil och jag tyckte jag fick bra betalt för den. Blev mycket nöjd med min nya bil. Kan starkt rekommendera Nordfeldts Bil AB.
    Lennie J
  • 2020-02-07
    Jag köpte en BMW 420, jag är super nöjd, smidig affär trevlig personal stort tack!
    Rami C
    skrev om Nordfeldts Bil AB
    Hejsan Rami! Tack så mycket för dom fina orden! Hoppas att vi ses när det är dags för nästa bil! Mvh Joakim

• 2020-02-06
    Det va den bästa OCH den trevligaste bemötande affär jag nånsin har gjort!!
    skrev om Nordfeldts Bil AB
    Hejsan Theo! Vi tackar så mycket för orden! Hoppas du är nöjd med bilen och att vi ses vid nästa affär. Mvh

• 2020-02-04
    Köpte en riktigt fin XC60 från detta företag. Snabb, smidig process och jag fick ett avslappnat bemötande så jag kunde titta på bilen och testköra i lugn och ro innan jag bestämde mig. Kändes proffsigt och seriöst. Rekommenderas!
    Josefine L
  • 2020-02-04
    Köpte en Golf av Nordfeldts Bil och är supernöjd med affären. Säljaren var tillmötesgående och såg till att jag fick min LED-ramp monterad innan leveransen!
    Dennis K
  • 2020-02-04
    Lämnade in min bil för försäljning och allting gick smidigt och snabbt. Bilen såld på några dagar och överföring bara någon dag efter! Tack för allt jobb!
  • 2020-02-04
    Bra service och jag är jättenöjd med den nya bilen! :)
  • 2020-02-04
    Fick min bil såld, allt fixades smidigt och jag är jättenöjd
  • 2020-02-03
    Grymt trevligt bemötande, problem som uppstod löstes bra!
    skrev om Nordfeldts Bil AB
    Hejsan Göran! Tack för dom fina orden. Hoppas du är nöjd i din nya grymma Mini! Du är alltid välkommen tillbaka om det är något. Mvh

• 2020-02-03
    snabbt och smidigt, bra service. rekommenderar! 👍
    skrev om Nordfeldts Bil AB
    Hejsan Uros! Tack för en riktigt trevlig affär och hoppas du kommer tillbaka när det är dags för ny bil! Mvh

• 2020-02-03
    Kan starkt rekommendera Nordfeldts bil! Har fått hjälp med både att sälja samt köpa ny bil.
  • 2020-02-03
    Jag vill tacka Joakim för all hjälp med att sälja bilen åt mig, bra service o han tog hand om hela processen från början till slut, Tack för den hjälpen o servicen, och tack för du oxo hjälpte mig o köpa en ny bil hos dig! //E
    skrev om Nordfeldts Bil AB
    Hejsan Edin! Tack så mycket för dom fina orden. Lycka till med bilen och hoppas vi ses nästa gång det är dags för byte av bil! Mvh

• 2020-02-03
    Känner igen mycket av det som "Adam A" skrev nedan. Var och tittade på en Audi med V10 som hade gått ca 15000 mil. Kollade igenom tillhörande servicebok och allt såg bra ut, tills jag hittade en text där det stod att motorn hade blivit bytt. Visade sig att motorn egentligen hade gått ca 9000 mil. Frågade, innan jag upptäckte detta, Joakim (säljaren) om det exakta miltalet och säljaren svarade med miltalet som stod på mätaren. Säljaren upplyste mig om att bilen (och motorn) hade blivit väl servad genom sin livstid, att regelbundna oljebyten hade gjorts osv (lite irrelevant att nämna då motorn blivit bytt och serviceboken endast gäller för den motor som satt i innan?).
    Säljaren verkade inte bry sig om att informera ang att motor hade blivit bytt, vare sig i annonsen eller under båda mina besök när jag var och tittade på bilen. När jag ställde frågan om texten i serviceboken där det stod "byte ny motor" fick jag till svar att det är "inget som måste upplysas" om. Kanske hoppades på att jag inte skulle märka det och köpa den ändå? Säljaren frågade igen om jag fortfarande var intresserad men icke (kommer aldrig göra en affär med detta företaget någonsin). Säljaren skrev till sist: "Vi kommer att uppdatera annonsen med info och förklara detta till de andra kunderna". Detta gjorde dem ej. Mycket oprofessionellt om du frågar mig! Tur man inte blev lurad! Kommer aldrig göra en affär med denna bilhandlaren någonsin!
    skrev om Nordfeldts Bil AB
    Hejsan Dennis! Du var och kollade på vår bil och då gav vi dig chansen att kolla på bilen, ta en provkörning och fråga eventuella frågor. Vi berättar alltid om eventuella stora reparationer som gjorts när kunden är intresserad och vill köpa bilen. I ditt läge visste vi inte om du var intresserad av bilen eller ville köpa bilen. Oftast är det många som vill kolla på dessa bilar men inte är riktigt intresserad av att köpa bilen. Därför är det viktigt att man visar intresse och säger att man kan tänkas köpa bilen, just på dessa bilar. Angående miltal, så är det miltalet som står på mätaren som ska uppges vid eventuell fråga om hur långt bilen har gått. Då det är karossen som har gått ca 15.000 mil. Om vi hade sagt att bilen hade gått 9000 mil så är det väldigt missvisande, då karossen som tidigare sagts har gått 15.000 mil. Du hade även märkt att det stod att motorn va bytt och tog en bild på detta när du var hos. Men du frågade inte oss om detta på plats, utan det gjorde du efter du varit och kollat på bilen. Då informerade vi om detta byte och förklarade vad som hänt. Det är därför konstigt att vi endast får en stjärna när du inte valt att fråga om motorn var bytt när du visste att det stod i serviceboken. Detta kunde vi självklart förklara när du var hos oss och kollade på bilen. Kunden som köpte bilen blev informerad om att motorn var bytt och blev absolut inte lurad. Detta kan bekräftas av den nya ägaren. Mvh

Nordfeldts Bil AB

Tråkigt att ni inte kan erkänna ett misstag! Tycker att det är säljarens ansvar att låta kunden veta viktiga detaljer, speciellt när det gäller en sådan här bil som kräver mycket underhåll. Att jag inte nämner på en gång jag kliver innanför dörren hos er att jag vill köpa bilen är väl inget konstigt? Tycker det räcker med att säga att jag är "intresserad" vilket jag också sade. Men visst vill man stressa kunder till att köpa bilar så? Man vill väl vara säker på sin sak innan man bestämmer sig, eller? Jag visade mycket intresse för bilen, hur du kan säga något annat är bortom all förklaring. Vet inte vad mer jag kunde ha gjort i det läget? Lite skillnad på att köpa en vanlig Audi A4 TDI och en Audi S6 med V10, tycker du inte det? Att ni inte kan bedöma om en spekulant är intresserad eller inte säger väl mycket om er som säljare. Att jag inte frågade om motor var bytt var för att jag noterade det först efter jag hade tittat igenom bilderna som jag hade tagit på serviceboken efter att jag hade varit hos er. Därav anledningen att jag inte frågade om det hos er, just då. Men man kan väl tycka att ni borde nämna det iallafall? "Angående miltal, så är det miltalet som står på mätaren som ska uppges vid eventuell fråga om hur långt bilen har gått. Då det är karossen som har gått ca 15.000 mil. Om vi hade sagt att bilen hade gått 9000 mil så är det väldigt missvisande, då karossen som tidigare sagts har gått 15.000 mil." Vilket idiotiskt svar... Om en kund frågar "hur långt har bilen gått?". Då borde du som säljare säga "Karossen har gått X mil.. MEN, motor är bytt och har gått X mil". Detta sade du aldrig. Erkänn ditt misstag istället för att skylla på köparen/kunden. Man kan väl säga så här, hade du nämnt i annonsen att det var bytt motor så hade jag inte ens kommit och tittat på bilen och både du och jag hade sparat värdefull tid. Allt handlar om transparens mot kunderna, om du inte förstår att det här omdömet handlar om det, så är det mycket sorgligt... Det här omdömet har ni förtjänat mycket väl. Rama in det hemma eller på bilfirman för det kommer inte försvinna!

DENNIS G

Tråkigt att du är så missnöjd och känner som du känner. Om vi hade sålt bilen till dig utan att informera om bytet av motor så skulle vi se väldigt allvarligt på detta. Men det skulle vi aldrig göra. Om det är bytt motor informerar vi alltid om detta när man kommer in i diskussion om köp. Ha en fortsatt trevlig dag och hoppas du hittar bilen du söker! Mvh

Nordfeldts Bil AB

"Om det är bytt motor informerar vi alltid om detta när man kommer in i diskussion om köp." Mycket märkligt resonemang! Förstår inte ditt resonemang riktigt... Menar du alltså att ni nämner det först när jag tagit mig värdefull tid, tagit ledigt från jobb etc, att komma dit och titta på bilen, provköra o.s.v. och inte innan? En liten text i annonsen hade räckt och sparat er ett dåligt omdöme. Alla detaljer om en bil är väl grundläggande för att det ens skall bli diskussion om ett köp eller hur? Eller ni kanske arbetar med säljprocesser på ett annat speciellt och spännande sätt? Jag slår fortfarande fast vid att om jag inte hade hittat texten i boken så hade jag aldrig fått reda på det. Vilken annan bilhandlare som helst hade nämnt det vid första tillfället jag var och tittade på bilen. Att det skulle vara något som enbart skulle nämnas om det blev "diskussion om köp" är ju bara löjligt. Skamligt och oprofessionellt! Kunde jag sätta noll/minusbetyg så hade jag gjort det. Tyvärr går det inte!

DENNIS G

Läs mer genom att expandera tråden +
  • 2020-01-24
    Grymt bra service och hjälper gärna vid oklarheter.
    skrev om Nordfeldts Bil AB
    Hejsan! Tack så mycket för den fina recensionen! Välkommen tillbaka i framtiden. Trevlig dag! Mvh Joakim

• 2019-12-19
    Smidig affär & trevligt bemötande!
    skrev om Nordfeldts Bil AB
    Hejsan Stefan! Ja men tack själv! Hoppas att du är nöjd med bilen! God jul! Mvh Joakim

• 2019-12-11
    Allt sköttes till full belåtelse
  • 2019-12-11
    Total service från första sekund, överträffade verkligen högt ställda förväntningar. Kan varmt rekommendera!

/ Linus
    Hejsan Linus! Tack för dom fina orden. Hoppas att vi ses vid nästa affär! Mvh

• 2019-12-02
    Två skojare med ett syfte: tjäna pengar.
    Dom har ingen som helst koll på bilarna som ligger för försäljning. Fordon beskrivs som servade och i gott skick i annons men i själva verket är det tvärt om. Rekommenderar verkligen ingen att köpa fordon härifrån. Strul efter några dagars ägande och hyrbilar som lånats ut har även dessa varit i mycket dåligt skick och i stort sett livsfarliga att köra i trafik.
    Adam A
    skrev om Nordfeldts Bil AB
    Hejsan Adam! Vad tråkigt att du känner som du gör. Vi har försökt att hjälpa dig så gott som går med de problem du har haft med bilen. Vi testar varje bil vi får in i lager, ibland kan det dock hända att problem dyker upp efter köp. Vi har även erbjudit fri lånebil. Båda bilarna du hade som lånebil var besiktade och körklara för trafik. Om bilarna var i sådant skick att dom var "livsfarliga att köra" förstår vi inte varför du valde att köra med bilarna. Bilarna som du säger är livsfarliga har använts inom vårt företag i snart 3-4 månader. Det skulle vara konstigt om en besiktningen godkände dessa bilar, när du förklarar att dom är livsfarliga att framföra i trafiken. Du fick med en fri service till bilen som gjordes några dager efter köp. Men tyvärr så ville du att bilen skulle vara servad när du köpte den. Ibland hinner vi inte serva bilarna innan leverans och detta var du medveten om vid köp. Tyvärr godkänner vi inte återköp av en bil på grund av detta. Vi erbjuder även att köpa tillbaka bilen efter ett tredje försök att reparera de problem du har haft. Men vi har inte kommit upp i tre försök. Vi erbjöd dock att vi kunde sälja bilen i form av uppdrag om du inte var nöjd med bilen. Detta ville du göra för att sedan ändra ditt beslut och kontakta ARN om återköp. Vi följer samtliga beslut från ARN och kommer även göra så i detta fall. Mvh Joakim, Nordfeldts Bil AB

• 2019-11-18
    Snabb och proffsig hjälp när vi skulle sälja vår bil. Rekommenderas varmt!
    Christina S
    skrev om Nordfeldts Bil AB
    Hejsan Tina! Tack själv, för att vi fick sälja er bil. Hoppas ni blev nöjda och att vi ses vid nästa bilaffär! Trevlig dag! Mvh Joakim

• 2019-11-17
    Jag och min sambo köpte 2 bilar! Mycket trevlig personal och smidig snabb affär, 😊
    skrev om Nordfeldts Bil AB
    Hejsan Pontus! Tack själv för den fina betyget, hoppas att ni är nöjda med bilarna! Vi ses! Mvh Joakim