Nordfeldts Bil AB

Örkroken 21, 138 40 Älta — Visa karta

Välkommen till Nordfeldts Bil AB!

Hos oss kan du köpa begagnade bilar som håller hög klass. Som bilhandlare lägger vi stort fokus på kunden och att skapa en kundkrets som är värd att ha kvar - vi är helt enkelt en bilhandlare du kan lita på.

Vi hjälper dig att byta, sälja eller förmedla din bil. Är du nyfiken på vad din bil är värd? Värdera din bil hos oss, helt kostnadsfritt, så återkommer vi med vad just du kan få betalt för din bil. Med mer än 200 sålda bilar varje år har vi samlat statistik som gör att vi kan ge din bil rätt pris!

Varmt välkommen!

Läs vad 64 kunder tycker om Nordfeldts Bil AB

• 2020-05-19

MATHIAS D skrev om Nordfeldts Bil AB
    Lovat att åtgärda felet man köpte bilen med på direkten, gått 3,5 månad och ännu inte fått hjälp eller kunnat köra min bil som jag vill... åkte från Sundsvall till Stockholm för att bli pålurad en oljeläckande bil för 100 tusen.. Läs mer
  • 2020-05-12

Björn J skrev om Nordfeldts Bil AB
    Mycket enkelt och smidigt, trevlig försäjare. Läs mer
  • 2020-04-14

Niklas B skrev om Nordfeldts Bil AB
    Jättenöjd med affären! Jag kunde luta mig tillbaka och låta dem göra jobbet. Gick supersmidigt 👍 /Niklas Läs mer
  • 2020-04-10

Ceasar K skrev om Nordfeldts Bil AB
    Super enkelt och bra köp genom Nordfeldts Bil! Bilen stämde bra överens med bilder och info Läs mer
  • 2020-03-31

Esmedin H skrev om Nordfeldts Bil AB
    Lämnade in bilen för försäljning hos Nordfeldts Bil AB. Jag och min far hade det svårt att få bilen såld, men Nordfeldts lyckades göra det bara på någon dag!

Superhärligt bemötande från dem anställda där och en riktig bra service! Läs mer
  • 2020-03-13

Mattias H skrev om Nordfeldts Bil AB
    Köpt en begagnad Audi A6. Blev mycket bra bemött. Att köpa en begagnad bil är för mig ofta förknippat med bilskojare, men så var det inte i detta fallet. Jag är mycket nöjd med hur affären sköttes och kommer rekommendera Nordfedts Bil AB för vänner och säkerligen återkomma själv. 👍👍 Läs mer
  • 2020-03-08

Vedad H skrev om Nordfeldts Bil AB
    Väldigt trevligt och bemötande och profesionel personal. Kommer att rekomendera till mina kompisar Nordfeldsbil! Läs mer
  • 2020-03-08

Aleksandar P skrev om Nordfeldts Bil AB
    Jag är jätte nöjd allt gick som ska.Tack för en smidig affär. Läs mer
  • 2020-02-22

Mats Å skrev om Nordfeldts Bil AB
    Köpte en Audi A4 med bra utrustning, affären gjordes upp på ett mycket proffsigt sätt ... super nöjd med bemötande och dom frågor som kom upp. Kan starkt rekommenderas:) Läs mer
  • 2020-02-16

Karl F skrev om Nordfeldts Bil AB
    Sålde min bil till Nordfeldts, Joakim som kom och hämtade den var väldigt trevlig

Smidig affär ++ Läs mer
    2020-02-20 Joakim K svarar Karl F
    Stort tack för dom fina orden!

Ha en fortsatt trevlig dag :)

• 2020-02-15

Inger S skrev om Nordfeldts Bil AB
    Köpte en bil. Mycket bra service. Personalen mycket trevliga.
    Kände inte till företaget tidigare. Hittade den på annons Blocket.
    Blev mycket bra bemött. Kan rekommendera företaget till andra. Läs mer
  • Lennie J

2020-02-15

Lennie J skrev om Nordfeldts Bil AB
    Smidig och snabb affär inga konstigheter. Jag bytte in min bil och jag tyckte jag fick bra betalt för den. Blev mycket nöjd med min nya bil. Kan starkt rekommendera Nordfeldts Bil AB. Läs mer
  • Rami C

2020-02-07

Rami C skrev om Nordfeldts Bil AB
    Jag köpte en BMW 420, jag är super nöjd, smidig affär trevlig personal stort tack! Läs mer
    2020-02-08 Joakim K svarar Rami C
    Hejsan Rami!

Tack så mycket för dom fina orden! Hoppas att vi ses när det är dags för nästa bil!

• 2020-02-06

Theodoros G skrev om Nordfeldts Bil AB
    Det va den bästa OCH den trevligaste bemötande affär jag nånsin har gjort!! Läs mer
    2020-02-15 Joakim K svarar Theodoros G
    Hejsan Theo!

Vi tackar så mycket för orden! Hoppas du är nöjd med bilen och att vi ses vid nästa affär.

• Josefine L

2020-02-04

Josefine L skrev om Nordfeldts Bil AB
    Köpte en riktigt fin XC60 från detta företag. Snabb, smidig process och jag fick ett avslappnat bemötande så jag kunde titta på bilen och testköra i lugn och ro innan jag bestämde mig. Kändes proffsigt och seriöst. Rekommenderas! Läs mer
  • Dennis K

2020-02-04

Dennis K skrev om Nordfeldts Bil AB
    Köpte en Golf av Nordfeldts Bil och är supernöjd med affären. Säljaren var tillmötesgående och såg till att jag fick min LED-ramp monterad innan leveransen! Läs mer

Joakim K skrev om Nordfeldts Bil AB
    Lämnade in min bil för försäljning och allting gick smidigt och snabbt. Bilen såld på några dagar och överföring bara någon dag efter! Tack för allt jobb! Läs mer

Can A skrev om Nordfeldts Bil AB
    Bra service och jag är jättenöjd med den nya bilen! :) Läs mer

Tom S skrev om Nordfeldts Bil AB
    Fick min bil såld, allt fixades smidigt och jag är jättenöjd Läs mer

Göran N skrev om Nordfeldts Bil AB
    Grymt trevligt bemötande, problem som uppstod löstes bra! Läs mer
    2020-02-04 Joakim K svarar Göran N
    Hejsan Göran!

Tack för dom fina orden. Hoppas du är nöjd i din nya grymma Mini! Du är alltid välkommen tillbaka om det är något.

Uros Y skrev om Nordfeldts Bil AB
    snabbt och smidigt, bra service. rekommenderar! 👍 Läs mer
    2020-02-04 Joakim K svarar Uros Y
    Hejsan Uros!

Tack för en riktigt trevlig affär och hoppas du kommer tillbaka när det är dags för ny bil!

Emil L skrev om Nordfeldts Bil AB
    Kan starkt rekommendera Nordfeldts bil! Har fått hjälp med både att sälja samt köpa ny bil. Läs mer

Edin K skrev om Nordfeldts Bil AB
    Jag vill tacka Joakim för all hjälp med att sälja bilen åt mig, bra service o han tog hand om hela processen från början till slut, Tack för den hjälpen o servicen, och tack för du oxo hjälpte mig o köpa en ny bil hos dig! //E Läs mer
    2020-02-03 Joakim K svarar Edin K
    Hejsan Edin!

Tack så mycket för dom fina orden. Lycka till med bilen och hoppas vi ses nästa gång det är dags för byte av bil!

DENNIS G skrev om Nordfeldts Bil AB
    Känner igen mycket av det som "Adam A" skrev nedan. Var och tittade på en Audi med V10 som hade gått ca 15000 mil. Kollade igenom tillhörande servicebok och allt såg bra ut, tills jag hittade en text där det stod att motorn hade blivit bytt. Visade sig att motorn egentligen hade gått ca 9000 mil. Frågade, innan jag upptäckte detta, Joakim (säljaren) om det exakta miltalet och säljaren svarade med miltalet som stod på mätaren. Säljaren upplyste mig om att bilen (och motorn) hade blivit väl servad genom sin livstid, att regelbundna oljebyten hade gjorts osv (lite irrelevant att nämna då motorn blivit bytt och serviceboken endast gäller för den motor som satt i innan?).
    Säljaren verkade inte bry sig om att informera ang att motor hade blivit bytt, vare sig i annonsen eller under båda mina besök när jag var och tittade på bilen. När jag ställde frågan om texten i serviceboken där det stod "byte ny motor" fick jag till svar att det är "inget som måste upplysas" om. Kanske hoppades på att jag inte skulle märka det och köpa den ändå? Säljaren frågade igen om jag fortfarande var intresserad men icke (kommer aldrig göra en affär med detta företaget någonsin). Säljaren skrev till sist: "Vi kommer att uppdatera annonsen med info och förklara detta till de andra kunderna". Detta gjorde dem ej. Mycket oprofessionellt om du frågar mig! Tur man inte blev lurad! Kommer aldrig göra en affär med denna bilhandlaren någonsin! Läs mer
    2020-02-03 Joakim K svarar DENNIS G
    Hejsan Dennis!

Du var och kollade på vår bil och då gav vi dig chansen att kolla på bilen, ta en provkörning och fråga eventuella frågor. Vi berättar alltid om eventuella stora reparationer som gjorts när kunden är intresserad och vill köpa bilen. I ditt läge visste vi inte om du var intresserad av bilen eller ville köpa bilen. Oftast är det många som vill kolla på dessa bilar men inte är riktigt intresserad av att köpa bilen. Därför är det viktigt att man visar intresse och säger att man kan tänkas köpa bilen, just på dessa bilar.

Du hade även märkt att det stod att motorn va bytt och tog en bild på detta när du var hos. Men du frågade inte oss om detta på plats, utan det gjorde du efter du varit och kollat på bilen. Då informerade vi om detta byte och förklarade vad som hänt. Det är därför konstigt att vi endast får en stjärna när du inte valt att fråga om motorn var bytt när du visste att det stod i serviceboken. Detta kunde vi självklart förklara när du var hos oss och kollade på bilen.

Kunden som köpte bilen blev informerad om att motorn var bytt och blev absolut inte lurad. Detta kan bekräftas av den nya ägaren.

2020-02-04 DENNIS G svarar Joakim K
    Tråkigt att ni inte kan erkänna ett misstag! Tycker att det är säljarens ansvar att låta kunden veta viktiga detaljer, speciellt när det gäller en sådan här bil som kräver mycket underhåll. Att jag inte nämner på en gång jag kliver innanför dörren hos er att jag vill köpa bilen är väl inget konstigt? Tycker det räcker med att säga att jag är "intresserad" vilket jag också sade. Men visst vill man stressa kunder till att köpa bilar så? Man vill väl vara säker på sin sak innan man bestämmer sig, eller? Jag visade mycket intresse för bilen, hur du kan säga något annat är bortom all förklaring. Vet inte vad mer jag kunde ha gjort i det läget? Lite skillnad på att köpa en vanlig Audi A4 TDI och en Audi S6 med V10, tycker du inte det? Att ni inte kan bedöma om en spekulant är intresserad eller inte säger väl mycket om er som säljare.
    Att jag inte frågade om motor var bytt var för att jag noterade det först efter jag hade tittat igenom bilderna som jag hade tagit på serviceboken efter att jag hade varit hos er. Därav anledningen att jag inte frågade om det hos er, just då. Men man kan väl tycka att ni borde nämna det iallafall?

"Angående miltal, så är det miltalet som står på mätaren som ska uppges vid eventuell fråga om hur långt bilen har gått. Då det är karossen som har gått ca 15.000 mil. Om vi hade sagt att bilen hade gått 9000 mil så är det väldigt missvisande, då karossen som tidigare sagts har gått 15.000 mil."

Vilket idiotiskt svar... Om en kund frågar "hur långt har bilen gått?". Då borde du som säljare säga "Karossen har gått X mil.. MEN, motor är bytt och har gått X mil". Detta sade du aldrig. Erkänn ditt misstag istället för att skylla på köparen/kunden.

Man kan väl säga så här, hade du nämnt i annonsen att det var bytt motor så hade jag inte ens kommit och tittat på bilen och både du och jag hade sparat värdefull tid.

Allt handlar om transparens mot kunderna, om du inte förstår att det här omdömet handlar om det, så är det mycket sorgligt...

Det här omdömet har ni förtjänat mycket väl. Rama in det hemma eller på bilfirman för det kommer inte försvinna!
    2020-02-04 Joakim K svarar DENNIS G
    Tråkigt att du är så missnöjd och känner som du känner. Om vi hade sålt bilen till dig utan att informera om bytet av motor så skulle vi se väldigt allvarligt på detta. Men det skulle vi aldrig göra. Om det är bytt motor informerar vi alltid om detta när man kommer in i diskussion om köp.

Ha en fortsatt trevlig dag och hoppas du hittar bilen du söker!

2020-02-04 DENNIS G svarar Joakim K
    "Om det är bytt motor informerar vi alltid om detta när man kommer in i diskussion om köp."

Mycket märkligt resonemang! Förstår inte ditt resonemang riktigt...

Menar du alltså att ni nämner det först när jag tagit mig värdefull tid, tagit ledigt från jobb etc, att komma dit och titta på bilen, provköra o.s.v. och inte innan? En liten text i annonsen hade räckt och sparat er ett dåligt omdöme. Alla detaljer om en bil är väl grundläggande för att det ens skall bli diskussion om ett köp eller hur? Eller ni kanske arbetar med säljprocesser på ett annat speciellt och spännande sätt? Jag slår fortfarande fast vid att om jag inte hade hittat texten i boken så hade jag aldrig fått reda på det. Vilken annan bilhandlare som helst hade nämnt det vid första tillfället jag var och tittade på bilen. Att det skulle vara något som enbart skulle nämnas om det blev "diskussion om köp" är ju bara löjligt. Skamligt och oprofessionellt! Kunde jag sätta noll/minusbetyg så hade jag gjort det. Tyvärr går det inte!
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • 2020-01-24

Gabriel D skrev om Nordfeldts Bil AB
    Grymt bra service och hjälper gärna vid oklarheter. Läs mer
    2020-01-29 Joakim K svarar Gabriel D
    Hejsan!

Tack så mycket för den fina recensionen! Välkommen tillbaka i framtiden.

• 2019-12-19

Stefan J skrev om Nordfeldts Bil AB
    Smidig affär & trevligt bemötande! Läs mer
    2019-12-19 Joakim K svarar Stefan J
    Hejsan Stefan!

Ja men tack själv! Hoppas att du är nöjd med bilen!

God jul!

• 2019-12-11

Anita E skrev om Nordfeldts Bil AB
    Allt sköttes till full belåtelse Läs mer
  • 2019-12-11

Linus K skrev om Nordfeldts Bil AB
    Total service från första sekund, överträffade verkligen högt ställda förväntningar. Kan varmt rekommendera!

/ Linus Läs mer
    2019-12-19 Joakim K svarar Linus K
    Hejsan Linus!

Tack för dom fina orden. Hoppas att vi ses vid nästa affär!

• Adam A

2019-12-02

Adam A skrev om Nordfeldts Bil AB
    Två skojare med ett syfte: tjäna pengar.
    Dom har ingen som helst koll på bilarna som ligger för försäljning. Fordon beskrivs som servade och i gott skick i annons men i själva verket är det tvärt om. Rekommenderar verkligen ingen att köpa fordon härifrån. Strul efter några dagars ägande och hyrbilar som lånats ut har även dessa varit i mycket dåligt skick och i stort sett livsfarliga att köra i trafik. Läs mer
    2019-12-02 Joakim K svarar Adam A
    Hejsan Adam!

Vad tråkigt att du känner som du gör. Vi har försökt att hjälpa dig så gott som går med de problem du har haft med bilen. Vi testar varje bil vi får in i lager, ibland kan det dock hända att problem dyker upp efter köp.

Vi har även erbjudit fri lånebil. Båda bilarna du hade som lånebil var besiktade och körklara för trafik. Om bilarna var i sådant skick att dom var "livsfarliga att köra" förstår vi inte varför du valde att köra med bilarna. Bilarna som du säger är livsfarliga har använts inom vårt företag i snart 3-4 månader. Det skulle vara konstigt om en besiktningen godkände dessa bilar, när du förklarar att dom är livsfarliga att framföra i trafiken.

Du fick med en fri service till bilen som gjordes några dager efter köp. Men tyvärr så ville du att bilen skulle vara servad när du köpte den. Ibland hinner vi inte serva bilarna innan leverans och detta var du medveten om vid köp. Tyvärr godkänner vi inte återköp av en bil på grund av detta.

Vi erbjuder även att köpa tillbaka bilen efter ett tredje försök att reparera de problem du har haft. Men vi har inte kommit upp i tre försök.

Vi erbjöd dock att vi kunde sälja bilen i form av uppdrag om du inte var nöjd med bilen. Detta ville du göra för att sedan ändra ditt beslut och kontakta ARN om återköp.

Vi följer samtliga beslut från ARN och kommer även göra så i detta fall.

DENNIS G, ,. , gillar detta
  • Christina S

2019-11-18

Christina S skrev om Nordfeldts Bil AB
    Snabb och proffsig hjälp när vi skulle sälja vår bil. Rekommenderas varmt! Läs mer
    2019-11-19 Joakim K svarar Christina S
    Hejsan Tina!

Tack själv, för att vi fick sälja er bil. Hoppas ni blev nöjda och att vi ses vid nästa bilaffär!

• 2019-11-17

Pontus W skrev om Nordfeldts Bil AB
    Jag och min sambo köpte 2 bilar! Mycket trevlig personal och smidig snabb affär, 😊 Läs mer
    2019-11-18 Joakim K svarar Pontus W
    Hejsan Pontus!

Tack själv för den fina betyget, hoppas att ni är nöjda med bilarna!

Vi ses!

• 2019-11-17

Kurbanzhan A skrev om Nordfeldts Bil AB
    Jag är nöjd med hur ni hjälpte till att sälja bilen. Presnolan var mycket trevlig och bemötande. Läs mer
    2019-11-19 Joakim K svarar Kurbanzhan A
    Hejsan!

Vad kul att du är nöjd! Det var med nöje vi fick sälja er bil.

• 2019-09-29

Anna Kristina N skrev om Nordfeldts Bil AB
    Köpte min Honda Civic igår. Jättetrevligt och proffsigt bemötande av Andreas. Snabb och smidig affär, åkte hem i nygammal bil och är jättenöjd. Kan varmt rekommendera andra att köpa bil här.
    /Anna Läs mer
    2019-10-22 Joakim K svarar Anna Kristina N
    Hejsan Anna!

Tack så mycket för dom fina orden. Kul att du är nöjd och hoppas att du finner bilen trevlig. Du är alltid välkommen att höra av dig om det är något.

• 2019-09-12

Sebastien P skrev om Nordfeldts Bil AB
    Det var en trygg, snabb och säker upplevelse att förmedla min bil genom Nordfeldts bil. Joakim månar om både köpare och säljare. Rekommenderar helt. Läs mer

Rodi Ulusoy R skrev om Nordfeldts Bil AB
    Väldigt smidigt & bra bemötande av Joakim. Läs mer

Christer S skrev om Nordfeldts Bil AB
    Köpte en golfkombi det var inga problem med att åtgärda det jag klagade på Läs mer

Leif K skrev om Nordfeldts Bil AB
    Proffsigt bemötande gör att jag utan tvekan skulle rekommendera Nordfeldts bil AB. Läs mer
  • 2019-07-16

Verifierad kundrelation
    Dejan N skrev om Nordfeldts Bil AB
    Otroligt mycket oseriösa! Var intresserad av en bil, åkte till och med flera mil att titta på den. Killen som jobbade där berättade inte mycket om bilen och sa att hans chef var på semester och att chefen skulle ringa dagen efter. Följande dagarna ringde vi flera gånger och varje gång var han inte där. Sista gången var bilen såld. Utan förklaring fick vi inte ens vara med i matchen... Läs mer
  • 2019-07-16

Tim David Lennart S skrev om Nordfeldts Bil AB
    Affären gick väldigt smidigt. Proffsigt bemötande från Joakim & Tim.

Köpte en bmw 520d, oljeservice bjöd dom på en vecka efter köpet. Fick lånebil under det dygn bilen stod på verkstad.

Rekommenderas varmt. Läs mer
  • 2019-06-12

Kosta T skrev om Nordfeldts Bil AB
    Joakim är lyhörd och vill tillgodose kundens behov. Super nöjd med allt. Kommer definitivt köpa eller sälja bil hos er. Tack!!! Läs mer
  • Niclas Å

2019-05-24

Niclas Å skrev om Nordfeldts Bil AB
    Hej! Det finns mycket positivt att skriva om Nordfeldts bil. Faktum är att många andra bilförsäljare borde ta efter denna framgångssaga. Genomärliga som få, ett skäligt arvode i motsats till sina konkurrenter samt pengarna på kontot redan dagen efter är några kännetecken. I en tid där bedragare och oseriösa bilförsäljare skor sig på hederligt folk gör Nordfeldts bil dess motsats! Jag är lyrisk och kommer tveklöst anlita dig Joakim igen när det blir dags för nästa bilförsäljning. Vi ses och hörs! //Niclas Läs mer
    2019-06-03 Joakim K svarar Niclas Å
    Hejsan Niclas!

Tack så mycket för dom fina orden. Det värmer oss här på Nordfeldts. Kul att du blev så nöjd och hoppas vi ses vid nästa bilaffär!

• 2019-05-24

Pontus B skrev om Nordfeldts Bil AB
    Tog tåget ner till Stockholm från Piteå till denna fina bilhallen. Kändes väldigt seriöst och bra bemötande & kontakt efter den snabba och smidiga affären. Vi köpte en Saab 9-3 1.8T Biopower och är supernöjda! Service lampan lyste. Men vi fick hemskickat alla delar till service! tummen upp på alltihopa! Läs mer
  • 2019-05-10

Per A skrev om Nordfeldts Bil AB
    Joakim hjälpte mig sälja min Audi TT, supersmidig affär. Mycket nöjd! Läs mer
    2019-06-03 Joakim K svarar Per A
    Hejsan Per!

Ja men tack själv för att vi fick uppdraget! Det var ett nöje att sälja Er bil.

• 2019-05-09

Roine L skrev om Nordfeldts Bil AB
    Bra bemötande, utmärkt service. Läs mer
  • 2019-05-03

Robin G skrev om Nordfeldts Bil AB
    Mycket, bra bemötande och fixade alla problem jag hittade på bilen innan köpen. Läs mer
  • 2019-04-30

Christopher S skrev om Nordfeldts Bil AB
    De hjälpte mig sälja min bil efter att jag på egen hand försökt sälja utan framgång. Bilen såldes snabbt och väldigt smidigt. Oerhört seriöst och professionellt bemötande, kändes väldigt tryggt. Läs mer
    2019-04-30 Joakim K svarar Christopher S
    Tack så mycket för dom fina orden, Christopher! Vi försöker göra vårt bästa och det är verkligen kul att du är nöjd! Trevlig Valborg!

• 2019-04-10

TREVLIG Läs mer
  • Bahtiyar B

2019-03-29

Bahtiyar B skrev om Nordfeldts Bil AB
    Jag är väldigt nöjd med allt från superbilen. Läs mer
  • 2019-03-27

Johan S skrev om Nordfeldts Bil AB
    Köpte en bil, var i sånt fint skick som lovat, affären var snabb och smidig, trevliga försäljare Läs mer

Örkroken 21, 138 40 Älta