Nordic Green Energy

www.nordicgreen.se
  • BadgeThreeYears
3.9
Till hemsida Ring 08-20 51 00 Dela

Vi på Nordic Green Energy erbjuder elavtal med förnybar energi till privatpersoner, företag och offentlig sektor i hela landet. Välj mellan Rörligt pris, Timpris eller Mixavtal. Du kan enkelt teckna ett elavtal med oss på nordicgreen.se eller via vår hjälpsamma kundservice på telefon: 08-20 51 00. Som kund hos oss får du alltid...

749 omdömen om Nordic Green Energy

Johan S
Skrev om Nordic Green Energy

Har varit kund hos NGE i 5 år och är helnöjd med dom som elleverantör. Enkelt att få kontakt och trevlig och kunnig personal. Tyvärr så erbjuder man inte fasta elavtal men annars bara positiva erfarenheter av bolaget.

Rafik G
Skrev om Nordic Green Energy

Det känns som ett seriöst företag med värderingar men att dom samarbetar med ett företag som ELHÄLPEN (Bedrägeri) visar allt annat än seriösitet. Lura in kunder i långa avtal som är skyhöga är bara ruttet. Mycket besviken

Leif R
Skrev om Nordic Green Energy

ok jag förväntar mig billigare el rörligt avtal rör sig väl uppåt förmodlar jag

Svar från Nordic Green Energy

Hej Leif! Tack för ditt fina omdöme. Det rörliga elpriset påverkas av många olika faktorer, väder och vind, händelser i omvärlden och vattenreserver. Just nu är elpriserna i hela landet på en relativ låg nivå. Hälsningar, Nordic Green Energy

Agneta B
Skrev om Nordic Green Energy

Helt enkelt jättebra. Var redan kund.

Svar från Nordic Green Energy

Hej Agneta! Tack för ditt fina omdöme, vad kul att du förlängt ditt elavtal med oss. Hälsningar, Nordic Green Energy

Dan A
Skrev om Nordic Green Energy

bra upplevelse mycket vänliga.. det var över förväntan att handla av er.

Hej Dan! Tack för ditt fina omdöme. Hälsningar, Nordic Green Energy

Leif M
Skrev om Nordic Green Energy

Jag hade en fråga om elavtal i samband med att jag skulle hyra ut en bostad, samt om det vid minuspriser på elbörsen innebär att jag får betala för att leverera ut elen på elnätet. Jag fick snabba svar på mina frågor.

Svar från Nordic Green Energy

Hej Leif! Tack för ditt fina omdöme. Vad bra att du fått relevanta svar från vår kundservice. :) Vänliga hälsningar Nordic Green Energy

Gamal Shafik G
Skrev om Nordic Green Energy

det känns som ett seriöst företag med värderingar men att dom samarbetar med ett företag som elhjälpen visar allt annat än seriösitet. lura in kunder i långa avtal som är skyhöga är bara ruttet.

Svar från Nordic Green Energy

Hej Gamal! Tack för din kommentar. Vi beklagar att du känner dig missnöjd. Om du har tecknat ett fast avtal eller Prissäkringsavtal gäller det avtalade priset under den period som avtalet avser. Våra externa säljbolag arbetar enligt våra code of conduct och ska tydligt informera om både priser hur elavtalet fungerar. Om du har fler frågor om ditt elavtal, rekommenderar vi er att kontakta Elhjälpen på tel: 08-20 51 00 (öppettider: mån-fre 9-17). Vänliga hälsningar Nordic Green Energy

Britt E
Skrev om Nordic Green Energy

Ett jättetrevligt bemötande av personal. Jag ringde för att förnya mitt absoluta hos er. Jag har varit supernöjd de fem åren som har gått. MVH / Britt

Svar från Nordic Green Energy

Hej Britt! Tack för ditt omdöme! Vad kul att du har stannat som kund i fem år. Hälsningar Nordic Green Energy

Milan M
Skrev om Nordic Green Energy

Ganska bra företag och leverantörer för el...

Hej Milan! Tack för ditt omdöme! Hälsningar Nordic Green Energy

Tinka N
Skrev om Nordic Green Energy

Kanonbra service, har rekommenderat er till många vänner.

Svar från Nordic Green Energy

Hej Tinka! Tack för ditt omdöme! Vad kul att du har rekommenderat oss. Hälsningar Nordic Green Energy

Lars A
Skrev om Nordic Green Energy

Jag ville.bara ha upplysningar om priset på tjänsterna som Ni tillhandahåller!

Svar från Nordic Green Energy

Hej Lars, Tack för ditt omdöme. Vi hoppas att du fått ett bra och relevant svar gällande priser på våra elavtal. Sedan hoppas vi såklart att du väljer oss som elleverantör. :) Vänliga hälsningar, Nordic Green Energy

Erica D
Skrev om Nordic Green Energy

Gillar oftast att ringa er men sist var det lite oflexibelt. Brukar aldrig ringa o fråga om lite uppskov på räkningen men nu hade jag inte fått pengar från fk från en sjukskrivning, hoppades att det skulle lösa sig men eftersom jag ringde er efter förfallet datum så gick det till inkasso direkt. Andra företag brukar kunna lösa det i systemet men ni kan det uppenbarligen inte. Visserligen mitt fel att jag ringde för sent men liiiiite flexibilitet borde ett stort företag ha. Men ni får era pengar så fort jag får några

Svar från Nordic Green Energy

Hej Erica, Tack för ditt meddelande. Vi har förståelse och beklagar din ekonomiska situation i samband med sjukskrivningen. Tyvärr kan vi inte skjuta på förfallodatum på fakturor som redan har förfallit. Om du hör av dig till kundservice innan förfallodatumet kan det vara möjligt att åtgärda. Vänliga hälsningar, Nordic Green Energy

Mirja L
Skrev om Nordic Green Energy

För lång väntetid i kö med erbarmligt dålig musik- och ljudkvalitet. Kundservicen när man väl kommer fram är utan anmärkning, trevlig, kunnig, tålmodig

Svar från Nordic Green Energy

Hej Mirja! Tack för ditt omdöme. Vad skönt att du fått bra hjälp från kundservice. Vi tar vidare din åsikt om musiken. :) Hälsningar, Nordic Green Energy

Adeusi A
Skrev om Nordic Green Energy

The company is a reliable and dependable partner in business.

Hi Adeusi! Thank you for your review. Best regards, Nordic Green Energy

Alieu B
Skrev om Nordic Green Energy

Jag bara hoppas på d bästa service och rymligt pris på elen.

Svar från Nordic Green Energy

Hej Alieu! Tack för ditt omdöme. Vi försöker alltid att ge bästa möjliga service och elavtal. Hälsningar, Nordic Green Energy

Karin D
Skrev om Nordic Green Energy

Allt var hur bra som helst Jag tecknade ett nytt avtal/förlängning. Supertrevlig tjej. Alkt var perfekt i det samtalet.

Svar från Nordic Green Energy

Hej Karin! Tack för ditt omdöme. Vad kul att du vill förlänga ditt elavtal. Hälsningar, Nordic Green Energy

Hans L
Skrev om Nordic Green Energy

Besvärligt och krångligt att få fram fakturan,fruktansvärd musik när man väntar i telefonkön ofta lång väntetid men trevligt bemötande. Helt okej priser på elen.

Svar från Nordic Green Energy

Hej Hans! Tack för ditt omdöme. Vi har noterat din kommentar och tar den vidare. Hälsningar, Nordic Green Energy

Christer H
Skrev om Nordic Green Energy

Jag ville ha upplysningar om förnyelse av avtal och är mycket nöjd med den information jag fick.

Svar från Nordic Green Energy

Hej Christer! Tack för ditt omdöme. Vi uppskattar att du tid för att lämna en kommentar här. Hälsningar, Nordic Green Energy

Sara M
Skrev om Nordic Green Energy

Ni är så fina och ni har bra miljö vänlig energi med riktigt lågt pris ! Tack så mycket för det !

Svar från Nordic Green Energy

Hej Sara! Tack för ditt fina omdöme. Vad bra att du är en av alla som uppskattar förnybar energi. Hälsningar, Nordic Green Energy

Härje L
Skrev om Nordic Green Energy

Det var bra svar på mina frågor. Nu får jag fundera på vilka jag ska välja som vår elleverantör.

Svar från Nordic Green Energy

Hej Härje! Tack för ditt omdöme. Vad bra att du kontaktade oss! Vi hoppas såklart att du väljer oss och förnybar energi till ditt hem. Hälsningar, Nordic Green Energy

Maria N
Skrev om Nordic Green Energy

Jag kommer inte in på appen. Vill ha så jag kan ha koll på kWh. Har inte fått tillbaka pengarna som jag betalade in för mycket mvh Maria Nordborg

Svar från Nordic Green Energy

Hej Maria! Tack för din kommentar och ursäkta sen återkoppling här. Har du varit i kontakt med kundservice? Om inte kan du mejla kundservice@nordicgreen.se eller ringa på telefon: 08-20 51 00. Öppettider: måndag och onsdag: 9-17. Tisdag, torsdag och fredag: 9-16. Du kan också se dina fakturor och din förbrukning på Mina sidor på nordicgreen.se. Hälsningar Nordic Green Energy

Sofia A
Skrev om Nordic Green Energy

Blev trevligt och hjälpsamt bemött!

Claes L
Skrev om Nordic Green Energy

Jag har fått uppgifter som jag behöver för anmälan

Karl U
Skrev om Nordic Green Energy

Bra men fick. ett bätttre erbjudande , ingen avgift och bra rabatt

Salim B
Skrev om Nordic Green Energy

Du betalar två räkningar varje månad som vi måste säga upp EON

Svar från Nordic Green Energy

Hej! Tack för din kommentar. För att få elleverans till hemmet krävs både ett elavtal hos ett elhandelsbolag och ett elnätsbolag. Det verkar som att du har ett elvatal hos Nordic Green Energy och ett elnätsavtal hos nätägaren E.ON. Detta är ett måste för all elleverans. Hälsningar Nordic Green Energy

Mensur B
Skrev om Nordic Green Energy

Det är super-snabbt bra komikashun

Börje R

Jag har bra upplevelse av Nordic Green Energy

Anders C
Skrev om Nordic Green Energy

Jag fick ett tydligt och klargörande svar på min fakturafråga.

Gertrud N
Skrev om Nordic Green Energy

Ganska bra. Han som jag talade med förstod först inte vad jag menade och hur man räknade ut priser för det stod ett pris per khw men det var förra månadens pris. Mitt avtal börjar gälla 1/1-24 så det blev lite förvirrat. Men han gick och frågade en annan person och sen klarade vi ut det. Han var trevlig och hjälpsam.

Viktoria N
Skrev om Nordic Green Energy

Relativt snabb kundservice,väldigt dyr el..165kr för 6 dagar..min dotter har oxå er som el leverantör&lika stor lägenhet som mej..hon har tre barn hemma&har mkt igång samtidigt..hon fick 162kr..för 20 dar...de känns lite oroväckande....

Jenny A
Skrev om Nordic Green Energy

Jag var 1 i kön på telefon. Valde att bli uppringd. Blev riktigt besviken när de sa att vi ringer tillbaka under arbetsdagen! Jag ska självklart ringas upp när det är min tur. Det var ju nu Jag kunde prata inte när ni ringde tillbaka.

Svar från Nordic Green Energy

Hej Jenny! Tack för din kommentar. Vi beklagar att du fått vänta och att uppringningstiden inte fungerade. Vi har haft ett högt tryck på kundservice under en period och de ringer alltid upp så fort de kan. Vi önskar dig en fin dag. Hälsningar Nordic Green Energy

Lars-åke P
Skrev om Nordic Green Energy

Jag sökte företaget på, sökte på ”Nordic green enegi.se, kom fram, ville se en faktura som jag missat. Vilket djävla samellsurium, jag fick bara en massa alternativ som inte ledde mig nånstans. Jag ringde kundtjänst! Och fick där veta, efter flera nej nej nej, sök på, ” Nordic green.se? Vart faan ligger logiken? Skärpning!?!?

Svar från Nordic Green Energy

Hej! Tack för din kommentar. Vi beklagar att du inte hittat oss. Det är nordicgreen.se som gäller. Alla kunduppgifter hittar du även på https://minasidor.nordicgreen.se. Hälsningar Nordic Green Energy

Margareta R
Skrev om Nordic Green Energy

Trevligt bemötande och enkelt att rätta till en felaktig faktura.

Thomas O
Skrev om Nordic Green Energy

Jag är väldigt nöjd med Kundserservice jag fick tusen tack bra jobbat

Hej! Tack för ditt fina omdöme. Hälsningar Nordic Green Energy

Ramona N
Skrev om Nordic Green Energy

Jag har sagt upp mitt elavtal hos Nordic green Energy via telefon o via mail o jag har inte fått något svar ännu 👎👎👎o nu har de förnyat mitt avtal istället🤬🤬🤬va fan är detta 🤬🤬🤬

Svar från Nordic Green Energy

Hej Ramona! Tack för din kommentar. Vi beklagar att du inte fått svar och rekommenderar dig att ringa kundservice så snart som möjligt för att få hjälp med ditt ärende. Telefon: 08-20 51 00. Öppettider: måndag och onsdag: 9-17. Tisdag, torsdag och fredag: 9-16. Hälsningar Nordic Green Energy

Hanna V
Skrev om Nordic Green Energy

Bra bemötande, mycket kunniga.

Mona F
Skrev om Nordic Green Energy

Trevligt bemötande från kunnig handläggare när jag förnyade mitt elavtal.

Stefan T
Skrev om Nordic Green Energy

Jag fick ett trevligt bemötande angående de frågor jag hade på fakturan

Inger D
Skrev om Nordic Green Energy

Trevlig telefon kontakt. Har ett fast elavtal med Nordick Green Energy som jag har ca ett år kvar av och det avtalet tar jag nu med mig när jag flyttat från hus till lägenhet.

Svar från Nordic Green Energy

Hej Inger! Tack för ditt omdöme. Vad kul att du uppskattar oss som elleverantör. Hälsningar Nordic Green Energy

Benny P
Skrev om Nordic Green Energy

Har fått väldigt trevligt mottagande när jag varit i kontakt med Nordic Green.

Ulrika ö
Skrev om Nordic Green Energy

Var först i kön i telefon kön ca 20-25 min , Sen har jag haft en pott som har legat hos er och väntat, varför har man inte fått reda på de innan man ringde och frågade vad som på gick med mina fakturor? Sen kom jag på när jag har lagt på , att jag inte fick reda på hur mycket och sen att jag inte har fått fakturan hem . Så jag kan se själv hur mycket jag har förbrukat och sånt! Och kan se hur ni drar av , av potten!!

Svar från Nordic Green Energy

Hej! Tack för din kommentar. Vi beklagar väntetiden i telefon och att du inte fått den önskade informationen. Vi tar gärna emot feedback och lyssnar alltid på våra kunder. Skriv gärna ett mejl till kundservice@nordicgreen.se och förklara ditt ärende lite mer. Hälsningar Nordic Green Energy

Anders H
Skrev om Nordic Green Energy

Bra bemötande trevlig personal lite lång kö i bland att komma fram bara

Sandra L
Skrev om Nordic Green Energy

helt jävla värdelöst och vidrigt företag. ska byta så snart jag kan fy fan att skuldsätta ensamstående sjuka människor

Svar från Nordic Green Energy

Hej Sandra! Tack för din kommentar. Vi beklagar att du känner dig missnöjd. Vi tar gärna emot feedback och lyssnar alltid på våra kunder. Skriv gärna ett mejl till kundservice@nordicgreen.se och förklara ditt ärende lite mer. Hälsningar Nordic Green Energy

Johan J
Skrev om Nordic Green Energy

bra kundservice lite lång kö bara

Svar från Nordic Green Energy

Hej Johan! Tack för ditt omdöme. Vi beklagar att du fått vänta. Hälsningar Nordic Green Energy

Issa H
Skrev om Nordic Green Energy

Det var mycket bra. För jag hade en bra samtal hos er.

Azad S
Skrev om Nordic Green Energy

Jag har fått hjälp på bästa sätt från personalen

Peter E
Skrev om Nordic Green Energy

Lite lång väntetid, men blev bemött av en mycket trevlig person. Jag fick mitt ärende löst och var nöjd med samtalet

Bengt S
Skrev om Nordic Green Energy

Bra bemötande som vanligt så jag har ingenting mer tillägga man måste få ringa utan man skall fylla i enkäter

Hiba T

Toppen 👍🏻 Allt är bra jag är nöjd

Hej Hiba! Tack för ditt omdöme. Hälsningar Nordic Green Energy

Per H
Skrev om Nordic Green Energy

Jag önskade information om försäljning av överskottsel från mikroproduktion samt mitt nuvarande avtak med Nordic. Fick alla uppgifter bums (ingen kötid alls vid uppringning till skillnad från så många andra företag idag!) samt avtalsdokument och elektronisk signering av nytt avtal omgående. Hela ärendet hanterades och löstes inom enstaka minuter. Toppen!

Svar från Nordic Green Energy

Hej Per! Tack för ditt omdöme. Lycka till med mikroproduktionen! Hälsningar Nordic Green Energy