Alla kategorier Byggkonsult Västerbotten Umeå Nordinspekt AB

Manusgränd 3, 903 64 Umeå — Visa karta

Läs vad 2 kunder tycker om Nordinspekt AB

• Liecelott O
    Liecelott O skrev om Nordinspekt AB
    När jag skulle köpa min lägenhet ville jag, av säkerhetsskäl, kontrollera att det klinkerlagda golvet var korrekt gjort. Jag kontaktade Nordinspekt AB och bad om hjälp. Möttes av en professionell, saklig och korrekt person. När besiktningen var genomförd erhöll jag ett besiktningsunderlag och bilder. Då golvet visade på brister så startade processen med upphandling. Jag frågade Nordinspekt om dom kunde kontrollera ombyggnadsprocessen och de olika momenten - förberedande, tätskikt, läggning, golvbrunn m.m. Under hela ombyggnaden utförde Nordinspekt kontroller i dialog med hantverkare på plats. Jag är oerhört tacksam, trygg och nöjd med ett säkert och kvalitetsmässigt utfört arbete både av hantverkare och Nordinspekt. Ska du bygga, göra om, renovera så säkerställ att det blir proffsigt genomfört genom att anlita Nordinspekt när du börjar så slipper du överraskningar.
    Liecelott Omma Läs mer
  • LE G skrev om Nordinspekt AB
    Varning för detta företag. Nordinspekt används av oseriösa företag då de vill ha fuskjobb godkända.
    Länsförsäkringar skickade Nordinspekt att besikta mitt hus efter en skaderenovering. Nordinspekt uppgav att jobbet var fackmässigt vilket är vad Länsförsäkringar utlovar i sina villkor. Tre år senare rev jag Då fick jag veta att det var ett totalt fuskjobb som stred mot alla byggregler som finns. Annan byggingenjör och kontroll mot fackregler bekräftade felen. Duschrummet skulle ha rivits på Länsförsäkringars bekostnad men genom att skicka dit Nordinspekt slapp Länsförsäkringar betala. Nu måste jag nu ta hela kostnaden själv, nästan 100000 kr. Läs mer