Alla kategorier Takläggare Uppsala Håbo Nordisk Takexpress

Nordisk Takexpress

Kalmarleden 40, 746 37 Bålsta — Visa karta

Välkommen till Nordisk Takexpress! Vi är ett företag som ursprungligen kommer från Finland, i över 15 år har vi lagt tak med en unik teknik och därmed även skaffat oss en enorm erfarenhet som gör att taken har mycket god kvalitet och håller i över 50 år.

För oss står du som kund i fokus, vi är flexibla och anpassar lösningar som passar just dig. Med hjälp av vår erfarenhet och djupa kunskap om tak har vi utvecklat ett system som gör att vi kan byta ditt tak på endast 4 dagar! Då gäller fast pris och du betalar efter att taket blivit godkänt, tryggt och säkert! Vi erbjuder både plåt och pannor och gör allt för att du som kund som bli hundra procent nöjd med det utförda arbetet! Varmt välkommen att höra av dig till oss, vi ser fram emot att hjälpa dig med ditt nya tak!

Läs vad 48 kunder tycker om Nordisk Takexpress

• Dick G
    Dick G skrev om Nordisk Takexpress
    Mycket bra bemötande samt en gedigen genomgång om vad som skulle göras vid vårt takbyte, av Jani Jylhä. Tidsplanen samt priset stämde helt överens med överenskommelsen. Arbetet gick helt utan komplikationer, och det var städat och fint när vi kom hem.
    Jag kan varmt rekommendera företaget, proffsigt och ordentligt, samt en utförlig slutbesiktning av Jani J.

Dick o Anna-Greta, Vipvägen 8, Bålsta.
  • Mehdi R
    Mehdi R skrev om Nordisk Takexpress
    Vi är mycket nöjda hittills med Nordisk Takexpress när det gäller personal och arbete.
  • Jari J
    Jari J skrev om Nordisk Takexpress
    Mycket professionellt bemötande, effektivt utfört hantverks arbete, min uppfattning är att Nordisk Takexpress har ett väl inarbetat Team och har ett mycket bra och genomtänkt koncept för att byta villa Tak. Offerten uppger att det tar upp till 3 dagar och det utfördes på kortare tid, kvaliten på utfört abrete helt utan anmärkning, Jag kommer att rekomendera Nordisk Takexpress till alla som har ett behov av att byta Tak.
  • Göran E
    Göran E skrev om Nordisk Takexpress
    Bra bemötande från första kontakt och hela tiden under arbetets gång! Har bytt plåttak, vindskivor och stuprännor. Allt har gjorts till största belåtenhet, fort och smidigt! Upplever Nordisk Takexpress som ett mycket pålitligt och seriöst företag!
  • Eva G
    Eva G skrev om Nordisk Takexpress
    Absolut helnöjda med allt från första kontakt till färdigt tak. Kan varmt rekommenderas.
    Eva & Lasse Gauffin
  • Jens A
    Jens A skrev om Nordisk Takexpress
    Mycket bra från första kontakt till sista besiktning. Proffsigt, ordnat och högt tempo. Tydlighet och service. Ger högsta möjliga betyg.
  • Inger S
    Inger S skrev om Nordisk Takexpress
    Ett väl utfört arbete av såväl takläggare som plåtarbetare. Kan rekommenderas.
  • Lena L
    Lena L skrev om Nordisk Takexpress
    Kom i kontakt med Nordisk Takexpress på en bomässa och tyckte deras koncept lät bra och det har fungerat jättebra från beställning till leverans och slutbesiktning. Trevliga, snabba och proffsiga.
  • Billy G
    Billy G skrev om Nordisk Takexpress
    Har bytt ut hela yttertaket och pannorna samt alla plåtarbeten tillsammans med hängrännor och stuprör. Arbetet och bemötande har varit på en utmärkt bra nivå.
  • Urban R
    Urban R skrev om Nordisk Takexpress
    Mycket gott bemötande från första kontakten till slutfört arbete.
  • Richard H
    Richard H skrev om Nordisk Takexpress
    Väldigt bra killar! Tog 2 veckor efter offerten så började dom. Väldigt lätta att ha att göra med. Städade väldigt bra upp efter sig varje dag efter dom var klara. Snabba och duktiga killar. Utomordenlogt plåtarbete, väldigt imponerad. Skulle starkt rekommendera den här takfirman.
  • Lasse N
    Lasse N skrev om Nordisk Takexpress
    Ända från början blev vi proffsigt och trevligt bemötta och fick tydliga svar på våra frågor och funderingar av arbetsledare, takläggarna och plåtslagarna. Vi blev väldigt imponerade av hur snabbt takbytet gick - det var positivt för oss med barn att inte behöva bo på en byggarbetsplats i mer än några dagar. Det var tydligt att de visste vad de gjorde, och de höll det de lovade. Vi kan varmt rekommendera Nordisk Takexpress för dem som vill ha ett fint tak.
  • Curt E
    Curt E skrev om Nordisk Takexpress
    Jag har bara positiva erfarenheter av företaget. Bemötande
    och de överenskommelse vi gjort har hållits både när det gäller
    arbetet och ekonomi. Vad de lovat har de hållit och med bra .resultat . Rekomenderas
  • Tapani B
    Tapani B skrev om Nordisk Takexpress
    Snabb offert, bra information om kommande arbete. Flexibel angående starttid för arbetet.
    Snabba som utlovat och utförde arbetet som ingick i offerten på ett bra sätt, alltifrån montering, städning och besiktning.
    Mycket nöjda med takrenoveringen!
  • Solveig B
    Solveig B skrev om Nordisk Takexpress
    Vi är mycket nöjda och vi var imponerade av vilken säkerhet de jobba under och hur snyggt de blev och de fanns inget skräp kvar. Vi fick hjälp med lägga om plåt, vindskivor, stuprör och inklädd skorsten m.m på huvudbyggnad samt dubbelgarge.
    Vi kan verkligen rekommendera Tackexpress. Mycket trevliga killar som jobbade och lugna visste vad som skulle göras och vi såg ingen som stod och rökte eller slog dank.
  • Sture M
    Sture M skrev om Nordisk Takexpress
    Bra bemötande i allt från offert till slutbesiktning. Hela processen tog ca 2 månader vilket är anmärkningsvärt snabbt. Totalt 3 dagar tog det från rivning av det gamla taket tills det nya var på plats med nya pannor, takfönster och plåtdetaljer. Som extra bonus fick vi nytt tak på förstukvisten vilket inte var med i offerten.
  • Ronny P
    Ronny P skrev om Nordisk Takexpress
    Beställde ett nytt plåttak i slutet av januari.
    I början på mars var killarna på plats och började.
    4 dagar senare var allt klart.
    Bara positiva erfarenheter av Nordisk Takex press.
  • Joakim S
    Joakim S skrev om Nordisk Takexpress
    Hög kvalité och snabbt resultat. Efter 2 dagar var tak och nytt avvattningssystem på plats. Bra kommunikation och raka rör.
  • Hans W
    Hans W skrev om Nordisk Takexpress
    Omläggning av tak på kedjehus. Arbetet gick snabbt och elegant.
    Grannens och mitt hus klart på 2,5 dagar.
    Bra kontakt med arbetsledare.

lite mer varsamhet när man går på andras tak för att komma åt.
    I detta fallet ett gammalt papptak (garage) där skruv och spik lätt gör hål i pappen.
    Lägg ut skydd!
  • Malin O
    Malin O skrev om Nordisk Takexpress
    Vi är jätte nöjda med både kommunikationen och arbetet. Vi kommer rekommendera Nordisk takexpress till vänner och bekanta!
  • Fredrick B
    Fredrick B skrev om Nordisk Takexpress
    3 dagar! Så kort tid tog det att riva ett 200m2 44-årigt gammalt betongpannetak, räta upp takstomme, spika ny, grövre läkt, ny isoleringsmatta, på med nya takpannor, montage och målning av foderbräda samt tillverkning och montage av hängrännor och stuprör! Dessutom forslades allt gammalt materiel bort och de städade noggrant efter sig. Svårt att se hur något av detta skulle kunna göras bättre! Fantastiskt bra!
  • Kjell-olof E
    Kjell-olof E skrev om Nordisk Takexpress
    Komplett takläggning med plåtarbete. Arbetet utfördes på utsatt tid och gick rekordsnabbt. Resultatet blev bra och bara småsaker behövde rättas till. I sin helhet en prisvärd leverantör.
  • Lennart O
    Lennart O skrev om Nordisk Takexpress
    Proffsigt. Bra info och väldigt bra bemötande. Snabbt och bra pris. Kanon.🥇🥇🥇
  • Johny J
    Johny J skrev om Nordisk Takexpress
    Toppenjobb. Jag kan verkligen rekommendera dom.
  • Wikholm C
    Wikholm C skrev om Nordisk Takexpress
    Grymt proffsiga och trevliga i alla steg. Från första kontakten med säljaren hela vägen till själva jobbet och den ekonomiska biten efteråt. Jobbet gick otroligt fort och resultatet är perfekt. Rekomenderar Nordisk Takexpress till alla som behöver ett nytt tak.
  • Paul E
    Paul E skrev om Nordisk Takexpress
    Snabbt, mycket professionella, allt som de lovade. En riktig bra team.
  • Finn S
    Finn S skrev om Nordisk Takexpress
    Trevligt från början till slut!
    Proffsigt arbete och mycket bra kommunikation.
    Rekommenderas starkt!
  • Kjell B
    Kjell B skrev om Nordisk Takexpress
    jättebra, tydlig kommunikation och uppfyllda löften
  • Bosse W
    Bosse W skrev om Nordisk Takexpress
    Fint bemötande från bördan till slut. Nytt tak på huset, var "bara 30 >40" år gammalt Bra jobbat.
  • Magnus H
    Magnus H skrev om Nordisk Takexpress
    Skönt att kunna vara trygg i att få det man kommit överens om och vi kan bara intyga om att allt sköts professionellt. Uppföljningen med eventuella åtgärder görs utan diskussioner. Tack Takexpressen vi är väldigt nöjda. Fam Hansson i Västerås
  • Per-olof R
    Per-olof R skrev om Nordisk Takexpress
    Bemötandet har varit bra ända från att jag kontaktade säljaren och han kom hem till mig och vi gick igenom vad som jag ville ha utfört. Starttiden försköts en vecka på grund av vädret (mycket snöblask). Arbetet som utförts är byte av takbeklädnad, ny papp (duk), nya vindskivor, fotbräda, ny tak stege, gångbrygga, snöras skydd, alla plåtat är bytta samt plåtning av skorsten. Uppsättning av fallras skydd och städning av markyta efter utfört arbete. Kontakten med arbetsledaren har varit bra ända från före start under arbete samt till arbetets slut.
  • Rolf K
    Rolf K skrev om Nordisk Takexpress
    Helt toppen , yttertaksbyte med alla tillbehör plåt kring skorsten ,hängrännor mm. Städning bortforsling av allt matrerial. Höll en proffsigt uppträdande ,levererade vad som hade lovats på utsatt tid .
  • Andreas F
    Andreas F skrev om Nordisk Takexpress
    Otroligt snabba med en mycket hög kvalitét!
  • Claes W
    Claes W skrev om Nordisk Takexpress
    Vi anlitade Nordisk Takexpress för att lägga om taket på vår villa. Processen gick helt problemfritt. Alla vi hade kontakt med på företaget, från första kontakten med säljaren till gubbarna som gjorde själva jobbet, har varit väldigt vänliga, lyhörda och superproffsiga. Vi är väldigt nöjda med resultatet. Vi rekomenderar dem till alla som ska byta tak.
  • Cecilia E
    Cecilia E skrev om Nordisk Takexpress
    Bra, professionellt bemötande, både under offertprocessen och själva utförandet av arbetet. Mycket nöjd med resultatet och effektiviteten i arbetet.
    Dock något svårt i mellantiden att få klara besked kring datum för när jobbet skulle göras.
  • Kent S
    Kent S skrev om Nordisk Takexpress
    Då det var dags att byta tak så tog jag in offerter från några olika bolag. Fastnade för Nordisk Takexpress som med sin unika mekaniserade monteringsmetod utlovade ett snabbt jobb. Hade även problem med ett läckage som jag själv hade försökt att lokalisera, inga problem sa dom. När dagen för arbetsstart kom så ringde jag kl. 7 och påpekade att det regnade lite lätt, vi åker ut och tittar så får vi se svarade dom, normalt så är taket exponerat ca: 1 timme. Jag och frugan åker till jobbet och återvänder hem kl. 16.15 Otroligt, nya taket på plats, allt bortstädat, personalen puts väck. Takavvattningssystem + det övriga som ingick monterades 2 dagar senare. Så jag kan varmt rekommendera Nordisk Takexpress
  • Irene P
    Irene P skrev om Nordisk Takexpress
    snabba och bra service bra pris
  • Patrick S
    Patrick S skrev om Nordisk Takexpress
    Efter att ha granskat offerter från olika företag så föll vårt val på Takexpress.
    Orsaken var att de lovade att göra arbetet på mindre än en vecka samt att priset verkade rimligt i jämförelse med övriga aktörer.
    Man påstod sig använda sig av samma eller likvärdiga material från kända underleverantörer, bl.a. takpannor från Benders, vilket stämmer.
    På 4 dagar var arbetet klart så när som på lite smådetaljer som vi fortfarande väntar på ska färdigställas. Personalen med Jani i spetsen har varit mycket professionella och tillmötesgående och varit rak och ärlig. Äkta finskt SISU.

Jag rekommenderar Takexpress till er som vill ha ett bra arbete utfört prisvärt och snabbt.

Med vänlig hälsning
    Patrick
  • Tom M
    Tom M skrev om Nordisk Takexpress
    Bra bemötande samt ett mycket bra jobb. Snabbt och effektivt. Höll allt de utlovade.
  • Elin E
    Elin E skrev om Nordisk Takexpress
    Allt har fungerat hur bra som helst. Från första kontakt till att taket kom på plats. Seriösa och mycket effektiva killar! Vi är mycket nöjda och kan varmt rekommendera Nordisk Takexpress.
  • Björn C
    Björn C skrev om Nordisk Takexpress
    Professionellt bemötande från första till sista stund. Ingav förtroende om att detta blir väl utfört takarbete. Inkluderade även annat renoveringsbehov i samma offert vilket andra inte offererade. Höll tidsplan perfekt.
  • Esko B
    Esko B skrev om Nordisk Takexpress
    Vänligt och tålmodigt bemötande.
    Bra lösningar på mitt problem till rätt pris.
    Snabbt och professionellt arbete utfört av välutbildade arbetare där var och en hade sin givna arbetsuppgift.
    Ingen åverkan på tomten och växterna.
    Jag rekommenderar TakExpress med gott samvete.
  • Sami M
    Sami M skrev om Nordisk Takexpress
    Då vi anlitade byggfirmor för vårt takbyte var Nordisk Takexpress den trevligaste och mest professionella vi träffat på. Man hade svar på alla frågor och mycket hög standard på tekniska kunnandet. Allt gick smidigt och bra.
    Den utlovade tiden för färdigt montage bestämdes och trots problem med en maskin så kompletterades personalstyrkan så montaget gick fortare än beräknat.
    Mycket imponerande.
  • Urban A
    Urban A skrev om Nordisk Takexpress
    Mycket nöja med resultatet och hur snabbt dom gjorde arbetet!! Dessutom var det helt okej prismässigt
  • Mats T
    Mats T skrev om Nordisk Takexpress
    Jag upplever Nordiskexpress som ett gediget och pålitligt företag. Vi är helt nöjda med vår renovering av tak på villa och garage.
  • Daniel S
    Daniel S skrev om Nordisk Takexpress
    Jag är mycket nöjd med den service jag fått från Nordisk Takexpress - från första mötet till färdigt jobb.

De har kvalificerad personal och bra utrustning för att lägga ett högkvalitativt tak. Jag uppskattar tekniken med dubbelläkt, det snabba genomförandet och att städningen efteråt är noggrann. Vi beställde även nya häng- och stuprännor som de tillverkar på plats - helt skarvfria.
  • Tony E
    Tony E skrev om Nordisk Takexpress
    Detta är den absolut bästa hantverkarn jag varit med om i mitt 64 åriga liv. Så snabba o duktiga, så snyggt utfört. Jag rekommenderar dem definitivt!
  • Jan A
    Jan A skrev om Nordisk Takexpress
    Man känner sig säker och väl omhändetagen som kund till Nordisk Takexpress! Enkla att ha att göra med, bra vilkor och snabbt utfört arbete. Att de sedan har kvalitet och kundnöjdhet som ledord gör inte saken sämre. Kort och gott ett väldigt bra val om man har tankar på att byta sitt tak! Kan varmt rekomenderas.

Kalmarleden 40, 746 37 Bålsta