Alla kategorier Takläggare Uppsala Håbo Nordisk Takexpress

Nordisk Takexpress

Kalmarleden 40, 746 37 Bålsta — Visa karta

Välkommen till Nordisk Takexpress! Vi är ett företag som ursprungligen kommer från Finland, i över 15 år har vi lagt tak med en unik teknik och därmed även skaffat oss en enorm erfarenhet som gör att taken har mycket god kvalitet och håller i över 50 år.

För oss står du som kund i fokus, vi är flexibla och anpassar lösningar som passar just dig. Med hjälp av vår erfarenhet och djupa kunskap om tak har vi utvecklat ett system som gör att vi kan byta ditt tak på endast 4 dagar! Då gäller fast pris och du betalar efter att taket blivit godkänt, tryggt och säkert! Vi erbjuder både plåt och pannor och gör allt för att du som kund som bli hundra procent nöjd med det utförda arbetet! Varmt välkommen att höra av dig till oss, vi ser fram emot att hjälpa dig med ditt nya tak!

Läs vad 58 kunder tycker om Nordisk Takexpress

• Tero Uolevi M
    Tero Uolevi M skrev om Nordisk Takexpress
    Vi, Tero och Lea Männistö här i Hällby (Eskilstuna) beslutade oss för Takexpress som vår leverantör för vårt nya tak. de var inte billigast men de var överlägset snabbast i både leverans och arbetstid. Dessutom ingick nya rännor och stuprör i kalkylen. som tillverkades på plats! Vårt avtal följdes till punkt och pricka. Arbetet utfördes av proffs på ett beundransvärt sätt. Nya taket var på plats på en knapp dag! likaså plåtarbetena. Bemötandet av både manskap och förmän var den bästa möjliga. Bortforsling av både gamla taket och efterstädning var en tia av tio möjliga. att rekommendera Takexpress är väldigt lätt för oss och vi vill gärna framföra ett stort TACK!, för ett fantastisk arbete!
  • Gunilla J
    Gunilla J skrev om Nordisk Takexpress
    Träffade företaget på en mässa och kände där att det var dags att renovera taket med hjälp av Nordisk Takexpress snabba och proffsiga sätt att lösa problematiken. Ny takpapp, läkt, tegelpannor och plåtarbeten. Fick en bra offert och arbetet utfördes på ett snabbt och utomordentligt proffsigt sätt utan krångel. Tog 2,5 dagar att utföra allt enligt offert. Saknade ingenting som vi kommit överens om.
    Tack för ett vänligt bemötande av alla inblandade från och med mässan, offerten, utförandet och den slutliga besiktningen.
  • Ulf L
    Ulf L skrev om Nordisk Takexpress
    En takfirma som verkligen rekommenderas proffsigt på alla sätt samt mycket trevliga mycket nöjd
  • Mats S
    Mats S skrev om Nordisk Takexpress
    Bra, snabbt och servicekänsla
  • Owe A
    Owe A skrev om Nordisk Takexpress
    Ett mycket bra bemötande av all på Nordisk takexpress.
    Samt att dom är väldigt effektiva i sitt arbete . ingen slö tid där inte.
    Har bytt tak ifrån tegel till plåttak, med allt var det innebär med allt arbete runtomkring för nordisk takexpress . är mycket nöjd med resultatet och utfört arbete.
  • Tina N
    Tina N skrev om Nordisk Takexpress
    En mycket trevlig kille från takexpress kom hem och mätte taket, gick igenom vad jag önskade göra. Sedan förklarade han deras prosess, visade referenser, gav tips!
    Offerten kom nästa dag. Mycket prfesionelt. De hörde av sig på avtaladtid, ställning monterades dagen innan tak killarna kom. Tak killarna rev teglet, läkten vindskivor m.m Sedan monterade de ny täckväv läkt, plåt klädde skorsten, nya vindskivor, hängrännor, stuprännorosv. Det var klart på 2 dagar. Uppföljning och besiktning gjordes med oss dagen efter. Nästan inga anmärkningar och de åtgärdade dessa på engång. Facturan kom 5 dagar senare. Super proffsiga i alla delar. Jag är super nöjd. De hade endast egen personal på plats, kollektivavtal, försäkringar, allt som ska finnas. Jag rekomenderar verkligen dem.
  • Monika L
    Monika L skrev om Nordisk Takexpress
    Snabbt byte av yttertak o även snabb återkoppling då vissa saker behövdes rättas till i efterskott.
    Mycket trevlig personal.
    Trots att jag inte var hemma hela tiden,så gick allting som på räls
  • Fredrik P
    Fredrik P skrev om Nordisk Takexpress
    Supernöjd med arbetet. Snabbt, effektivt, bra dialog med platschefen och fakturan innehöll inga överraskningar. Världsklass!!! Det som drar ner betyget är usel kontakt med säljaren efter påskrivet kontrakt. Han lovade att taket skulle monteras i april-maj. I slutet på maj hörde jag av mig flertalet gånger till min kontaktperson men fick inte ett livstecken. Helt tyst! Tillslut fick jag kontakt med själva platschefen och då blev det helt plötsligt mycket bättre. Han hade ingen förklaring till förseningen men då bestämdes ny tidpunkt och det höll han så när som på en vecka. Så nu i augusti blev talet bytt. Trodde att säljaren kanske slutat men hans namn står på fakturan. Fem plus för arbetet och ett plus för dialog från säljare och hållande av tidsplan.
  • Leif H
    Leif H skrev om Nordisk Takexpress
    jag har bytt takbeläggning på mitt hus i Sollentuna. Jag är mycket imponerad av hur arbetet utfördes av skickliga yrkesmän.Snabbt gick det också. Klart på 2 dagar, med nya pannor, plåtarbeten, stegar mm. Speciellt deras unika metod med dubbelläkt för extra god ventilation. Rekommenderar gärna Takexpress. Fast pris utan överraskningar på fakturan. leif Hörnström. Klöverv. 29. 19147 Sollentuna
  • magnus s
    magnus s skrev om Nordisk Takexpress
    Vi kan verkligen starkt rekommendera Nordiskt Takexpress! Ett mkt proffesionellt bemötande och riktigt duktiga hantverkare. Dom genomförde takbyte från gamla betongpannor till plåt på endast tre dagar (boningshus, garage & friggebod) och resultatet blev över förväntan. Vi är mkt nöjda med deras arbete och huset fick ett jättelyft utseendemässigt!

Lotta & Magnus på kantarellvägen 1, Åkersberga
  • Dick G
    Dick G skrev om Nordisk Takexpress
    Mycket bra bemötande samt en gedigen genomgång om vad som skulle göras vid vårt takbyte, av Jani Jylhä. Tidsplanen samt priset stämde helt överens med överenskommelsen. Arbetet gick helt utan komplikationer, och det var städat och fint när vi kom hem.
    Jag kan varmt rekommendera företaget, proffsigt och ordentligt, samt en utförlig slutbesiktning av Jani J.

Dick o Anna-Greta, Vipvägen 8, Bålsta.
  • Mehdi R
    Mehdi R skrev om Nordisk Takexpress
    Vi är mycket nöjda hittills med Nordisk Takexpress när det gäller personal och arbete.
  • Jari J
    Jari J skrev om Nordisk Takexpress
    Mycket professionellt bemötande, effektivt utfört hantverks arbete, min uppfattning är att Nordisk Takexpress har ett väl inarbetat Team och har ett mycket bra och genomtänkt koncept för att byta villa Tak. Offerten uppger att det tar upp till 3 dagar och det utfördes på kortare tid, kvaliten på utfört abrete helt utan anmärkning, Jag kommer att rekomendera Nordisk Takexpress till alla som har ett behov av att byta Tak.
  • Göran E
    Göran E skrev om Nordisk Takexpress
    Bra bemötande från första kontakt och hela tiden under arbetets gång! Har bytt plåttak, vindskivor och stuprännor. Allt har gjorts till största belåtenhet, fort och smidigt! Upplever Nordisk Takexpress som ett mycket pålitligt och seriöst företag!
  • Eva G
    Eva G skrev om Nordisk Takexpress
    Absolut helnöjda med allt från första kontakt till färdigt tak. Kan varmt rekommenderas.
    Eva & Lasse Gauffin
  • Jens A
    Jens A skrev om Nordisk Takexpress
    Mycket bra från första kontakt till sista besiktning. Proffsigt, ordnat och högt tempo. Tydlighet och service. Ger högsta möjliga betyg.
  • Inger S
    Inger S skrev om Nordisk Takexpress
    Ett väl utfört arbete av såväl takläggare som plåtarbetare. Kan rekommenderas.
  • Lena L
    Lena L skrev om Nordisk Takexpress
    Kom i kontakt med Nordisk Takexpress på en bomässa och tyckte deras koncept lät bra och det har fungerat jättebra från beställning till leverans och slutbesiktning. Trevliga, snabba och proffsiga.
  • Billy G
    Billy G skrev om Nordisk Takexpress
    Har bytt ut hela yttertaket och pannorna samt alla plåtarbeten tillsammans med hängrännor och stuprör. Arbetet och bemötande har varit på en utmärkt bra nivå.
  • Urban R
    Urban R skrev om Nordisk Takexpress
    Mycket gott bemötande från första kontakten till slutfört arbete.
  • Richard H
    Richard H skrev om Nordisk Takexpress
    Väldigt bra killar! Tog 2 veckor efter offerten så började dom. Väldigt lätta att ha att göra med. Städade väldigt bra upp efter sig varje dag efter dom var klara. Snabba och duktiga killar. Utomordenlogt plåtarbete, väldigt imponerad. Skulle starkt rekommendera den här takfirman.
  • Lasse N
    Lasse N skrev om Nordisk Takexpress
    Ända från början blev vi proffsigt och trevligt bemötta och fick tydliga svar på våra frågor och funderingar av arbetsledare, takläggarna och plåtslagarna. Vi blev väldigt imponerade av hur snabbt takbytet gick - det var positivt för oss med barn att inte behöva bo på en byggarbetsplats i mer än några dagar. Det var tydligt att de visste vad de gjorde, och de höll det de lovade. Vi kan varmt rekommendera Nordisk Takexpress för dem som vill ha ett fint tak.
  • Curt E
    Curt E skrev om Nordisk Takexpress
    Jag har bara positiva erfarenheter av företaget. Bemötande
    och de överenskommelse vi gjort har hållits både när det gäller
    arbetet och ekonomi. Vad de lovat har de hållit och med bra .resultat . Rekomenderas
  • Tapani B
    Tapani B skrev om Nordisk Takexpress
    Snabb offert, bra information om kommande arbete. Flexibel angående starttid för arbetet.
    Snabba som utlovat och utförde arbetet som ingick i offerten på ett bra sätt, alltifrån montering, städning och besiktning.
    Mycket nöjda med takrenoveringen!
  • Solveig B
    Solveig B skrev om Nordisk Takexpress
    Vi är mycket nöjda och vi var imponerade av vilken säkerhet de jobba under och hur snyggt de blev och de fanns inget skräp kvar. Vi fick hjälp med lägga om plåt, vindskivor, stuprör och inklädd skorsten m.m på huvudbyggnad samt dubbelgarge.
    Vi kan verkligen rekommendera Tackexpress. Mycket trevliga killar som jobbade och lugna visste vad som skulle göras och vi såg ingen som stod och rökte eller slog dank.
  • Sture M
    Sture M skrev om Nordisk Takexpress
    Bra bemötande i allt från offert till slutbesiktning. Hela processen tog ca 2 månader vilket är anmärkningsvärt snabbt. Totalt 3 dagar tog det från rivning av det gamla taket tills det nya var på plats med nya pannor, takfönster och plåtdetaljer. Som extra bonus fick vi nytt tak på förstukvisten vilket inte var med i offerten.
  • Ronny P
    Ronny P skrev om Nordisk Takexpress
    Beställde ett nytt plåttak i slutet av januari.
    I början på mars var killarna på plats och började.
    4 dagar senare var allt klart.
    Bara positiva erfarenheter av Nordisk Takex press.
  • Joakim S
    Joakim S skrev om Nordisk Takexpress
    Hög kvalité och snabbt resultat. Efter 2 dagar var tak och nytt avvattningssystem på plats. Bra kommunikation och raka rör.
  • Hans W
    Hans W skrev om Nordisk Takexpress
    Omläggning av tak på kedjehus. Arbetet gick snabbt och elegant.
    Grannens och mitt hus klart på 2,5 dagar.
    Bra kontakt med arbetsledare.

lite mer varsamhet när man går på andras tak för att komma åt.
    I detta fallet ett gammalt papptak (garage) där skruv och spik lätt gör hål i pappen.
    Lägg ut skydd!
  • Malin O
    Malin O skrev om Nordisk Takexpress
    Vi är jätte nöjda med både kommunikationen och arbetet. Vi kommer rekommendera Nordisk takexpress till vänner och bekanta!
  • Fredrick B
    Fredrick B skrev om Nordisk Takexpress
    3 dagar! Så kort tid tog det att riva ett 200m2 44-årigt gammalt betongpannetak, räta upp takstomme, spika ny, grövre läkt, ny isoleringsmatta, på med nya takpannor, montage och målning av foderbräda samt tillverkning och montage av hängrännor och stuprör! Dessutom forslades allt gammalt materiel bort och de städade noggrant efter sig. Svårt att se hur något av detta skulle kunna göras bättre! Fantastiskt bra!
  • Kjell-olof E
    Kjell-olof E skrev om Nordisk Takexpress
    Komplett takläggning med plåtarbete. Arbetet utfördes på utsatt tid och gick rekordsnabbt. Resultatet blev bra och bara småsaker behövde rättas till. I sin helhet en prisvärd leverantör.
  • Lennart O
    Lennart O skrev om Nordisk Takexpress
    Proffsigt. Bra info och väldigt bra bemötande. Snabbt och bra pris. Kanon.🥇🥇🥇
  • Johny J
    Johny J skrev om Nordisk Takexpress
    Toppenjobb. Jag kan verkligen rekommendera dom.
  • Wikholm C
    Wikholm C skrev om Nordisk Takexpress
    Grymt proffsiga och trevliga i alla steg. Från första kontakten med säljaren hela vägen till själva jobbet och den ekonomiska biten efteråt. Jobbet gick otroligt fort och resultatet är perfekt. Rekomenderar Nordisk Takexpress till alla som behöver ett nytt tak.
  • Paul E
    Paul E skrev om Nordisk Takexpress
    Snabbt, mycket professionella, allt som de lovade. En riktig bra team.
  • Finn S
    Finn S skrev om Nordisk Takexpress
    Trevligt från början till slut!
    Proffsigt arbete och mycket bra kommunikation.
    Rekommenderas starkt!
  • Kjell B
    Kjell B skrev om Nordisk Takexpress
    jättebra, tydlig kommunikation och uppfyllda löften
  • Bosse W
    Bosse W skrev om Nordisk Takexpress
    Fint bemötande från bördan till slut. Nytt tak på huset, var "bara 30 >40" år gammalt Bra jobbat.
  • Magnus H
    Magnus H skrev om Nordisk Takexpress
    Skönt att kunna vara trygg i att få det man kommit överens om och vi kan bara intyga om att allt sköts professionellt. Uppföljningen med eventuella åtgärder görs utan diskussioner. Tack Takexpressen vi är väldigt nöjda. Fam Hansson i Västerås
  • Per-olof R
    Per-olof R skrev om Nordisk Takexpress
    Bemötandet har varit bra ända från att jag kontaktade säljaren och han kom hem till mig och vi gick igenom vad som jag ville ha utfört. Starttiden försköts en vecka på grund av vädret (mycket snöblask). Arbetet som utförts är byte av takbeklädnad, ny papp (duk), nya vindskivor, fotbräda, ny tak stege, gångbrygga, snöras skydd, alla plåtat är bytta samt plåtning av skorsten. Uppsättning av fallras skydd och städning av markyta efter utfört arbete. Kontakten med arbetsledaren har varit bra ända från före start under arbete samt till arbetets slut.
  • Rolf K
    Rolf K skrev om Nordisk Takexpress
    Helt toppen , yttertaksbyte med alla tillbehör plåt kring skorsten ,hängrännor mm. Städning bortforsling av allt matrerial. Höll en proffsigt uppträdande ,levererade vad som hade lovats på utsatt tid .
  • Andreas F
    Andreas F skrev om Nordisk Takexpress
    Otroligt snabba med en mycket hög kvalitét!
  • Claes W
    Claes W skrev om Nordisk Takexpress
    Vi anlitade Nordisk Takexpress för att lägga om taket på vår villa. Processen gick helt problemfritt. Alla vi hade kontakt med på företaget, från första kontakten med säljaren till gubbarna som gjorde själva jobbet, har varit väldigt vänliga, lyhörda och superproffsiga. Vi är väldigt nöjda med resultatet. Vi rekomenderar dem till alla som ska byta tak.
  • Cecilia E
    Cecilia E skrev om Nordisk Takexpress
    Bra, professionellt bemötande, både under offertprocessen och själva utförandet av arbetet. Mycket nöjd med resultatet och effektiviteten i arbetet.
    Dock något svårt i mellantiden att få klara besked kring datum för när jobbet skulle göras.
  • Kent S
    Kent S skrev om Nordisk Takexpress
    Då det var dags att byta tak så tog jag in offerter från några olika bolag. Fastnade för Nordisk Takexpress som med sin unika mekaniserade monteringsmetod utlovade ett snabbt jobb. Hade även problem med ett läckage som jag själv hade försökt att lokalisera, inga problem sa dom. När dagen för arbetsstart kom så ringde jag kl. 7 och påpekade att det regnade lite lätt, vi åker ut och tittar så får vi se svarade dom, normalt så är taket exponerat ca: 1 timme. Jag och frugan åker till jobbet och återvänder hem kl. 16.15 Otroligt, nya taket på plats, allt bortstädat, personalen puts väck. Takavvattningssystem + det övriga som ingick monterades 2 dagar senare. Så jag kan varmt rekommendera Nordisk Takexpress
  • Irene P
    Irene P skrev om Nordisk Takexpress
    snabba och bra service bra pris
  • Patrick S
    Patrick S skrev om Nordisk Takexpress
    Efter att ha granskat offerter från olika företag så föll vårt val på Takexpress.
    Orsaken var att de lovade att göra arbetet på mindre än en vecka samt att priset verkade rimligt i jämförelse med övriga aktörer.
    Man påstod sig använda sig av samma eller likvärdiga material från kända underleverantörer, bl.a. takpannor från Benders, vilket stämmer.
    På 4 dagar var arbetet klart så när som på lite smådetaljer som vi fortfarande väntar på ska färdigställas. Personalen med Jani i spetsen har varit mycket professionella och tillmötesgående och varit rak och ärlig. Äkta finskt SISU.

Jag rekommenderar Takexpress till er som vill ha ett bra arbete utfört prisvärt och snabbt.

Med vänlig hälsning
    Patrick
  • Tom M
    Tom M skrev om Nordisk Takexpress
    Bra bemötande samt ett mycket bra jobb. Snabbt och effektivt. Höll allt de utlovade.
    Stephan T gillar detta
  • Elin E
    Elin E skrev om Nordisk Takexpress
    Allt har fungerat hur bra som helst. Från första kontakt till att taket kom på plats. Seriösa och mycket effektiva killar! Vi är mycket nöjda och kan varmt rekommendera Nordisk Takexpress.
    Stephan T gillar detta

Kalmarleden 40, 746 37 Bålsta