Vesivek Sverige AB

Vesivek Sverige AB

www.vesivek.se
  • BadgeNineYears
1 081

Välkommen till Vesivek! Vesivek är Nordens största takrenoveringsföretag. Företaget grundades i Finland 1993 och sedan 2016 finns Vesivek i Sverige. Sedan starten för mer än 29 år sedan har vi utfört mer än 50 000 villatakrenoveringar. Grunden till vår framgång är vårt fokus på just takrenoveringar. Vi jobbar bara med takrenovering...

1081 omdömen om Vesivek Sverige AB

Björn L
Skrev om Vesivek Sverige AB

Snabbt och professionellt bemötande från all personal. Hela vägen från säljare till montörer. Eftersom ett antal hus i närheten bytt tak med hjälp av Vesivek så hade jag goda förhoppningar om snabbt och bra jobb och mina förväntningar överträffade. Bara positiv upplevelse, rekommenderas utan tvekan

Marianne B
Skrev om Vesivek Sverige AB

Trevligt bemötande från företaget och skickliga hantverkare. Vi är mycket nöjda. Marianne och Kurt Järna

Fredric E
Skrev om Vesivek Sverige AB

Super bra service och bemötande, jobbet va riktigt bra gjort! Vi är jättenöjda/ fredric

Kjell O
Skrev om Vesivek Sverige AB

Trevligt bemötande och effektivt genomförande. Vi är mycket nöjda med vårt takbyte.

Andreas A
Skrev om Vesivek Sverige AB

Snabba, bra och tillmötesgående. Levererade enligt överenskommelse.

Hans F
Skrev om Vesivek Sverige AB

Hans F Vi bytte tak från tegel till plåt.Jobbet utfördes av trevlig personal och snabbt gick det,men det går kanske lite för fort ibland.Vi upptäckte några slarv fel som åtgärdades efter vårt påpekade så vi blev nöjda.Så slutet gott allting gott.

Ove J
Skrev om Vesivek Sverige AB

Inför beställningen fick vi veta hur det hela skulle gå till i detslj. Vår beställning innebar några extra tekniska lösningar, vilka de genomförde mer ambitiöst än vi trodde man skulle göra.. Alla verkade veta vad de skulle göra, så det hela tog bara ett par dagar. Då det hela genomfördes i kallt väder, så sa man att vissa detaljer skulle kompletteringsmålas i varmare väder. I skrivande stund är vi inte helt säkra på om behovet finns, så därför blir det en fyra. Annars hade det blivit en femma.

Leif S
Skrev om Vesivek Sverige AB

Mycket bra och proffsigt genomfört.

Göran L
Skrev om Vesivek Sverige AB

Redan på offertstadiet och genom hela processen till att taket låg på plats visade företaget ett mycket stort engagemang gentemot vår förening. Företaget svarade på alla frågor mycket skyndsamt samt gav oss bra information som vi kunde i sin tur lämna till våra boende. Vi hade därutöver egna önskemål som man visade lyhördhet för och uppfyllde. Själva monteringen imponerade genom stor effektivitet i kombination med kvalitet i utfört arbete. Vi är mycket nöjda med dem och deras ansvarige Lasse ger vi extra beröm till

Mikael L
Skrev om Vesivek Sverige AB

Fungerade mycket bra från första kontakt till färdigt tak. Hade några mindre synpunkter på utförandet men dessa togs omhand direkt och åtgärdades.

Anita J
Skrev om Vesivek Sverige AB

Det började med ett trevligt besök. Tid bokades med säljare av nya takpannor. En bra genomgång av taket gjordes och vi erhöll en väldigt fin och proffsig dokumentation samt offerter. Vi kunde i lugn o ro gå igenom detta. När vi pratat igenom ville vi också diskutera solpaneler. Besök bokades och även här fick vi en bra dokumentation och underlag för vidare diskussion om detta. Vi hade fler firmor som kollade men vi kan säga att ingen kändes lika bra som Vesivek. Med allt detta så bestämde vi oss för både nya pannor och solceller....

Anders E
Skrev om Vesivek Sverige AB

Proffsigt och snabbt jobbat. ………

Ann-Kristin B
Skrev om Vesivek Sverige AB

Professionellt genomförande och trevligt bemötande från första besök på platsen till genomförande och efterbesiktning .

Juha S
Skrev om Vesivek Sverige AB

Nytt tak inklusive hängrännor, stuprör och plåtar runt ventialtioner och skorsten. Trevligt bemötande av alla, såväl säljare och byggare som svarade vänligt på de frågor jag hade. De lovade tak klart inom 4 dagar men det tog bara 1 dag för rivning samt takläggning och en halv dag för plåtarbeten med mycket bra resultat. Mycket imponerad av samspelet mellan alla byggare och hastigheten i arbetet.

Jesper H
Skrev om Vesivek Sverige AB

Nu kan vi sova tryggt! Vesivek genomförde takbyte på vårt hus snabbt och smidigt. Alla inblandade var väldigt trevliga och professionella. Vi är väldigt nöjda med vårt nya fina tak som kommer att hålla länge. Kan varmt rekommendera detta företaget.

Lisa Mari H
Skrev om Vesivek Sverige AB

Mycket professionell service av alla inblandade från Vesivek som bytte vårat hustak här Vallentuna. Kommentar från grannarna. ”Vad fint det blev”, ”oj vad snabbt det har gått”. Behöver ni byta tak, rekommenderar jag varmt Vesivek som ett starkt alternativ.

Astrid S
Skrev om Vesivek Sverige AB

Vi blev bemött på ett trovärdigt sätt. Vi förväntade oss snabbt och "perfekt" jobb. Har bara hört gott av andra som bytt tak här i området. Det är ju en stor kostnad speciellt för oss gamla pensionärer. Man vill ju inte bli lurad och det hade vi ingen känsla av när vi bestämde oss. Alltså trevliga trovärdiga killar vi har haft kontakt med. Fortsätt så.

Jörgen S
Skrev om Vesivek Sverige AB

Vi bytte till nya takpannor, ny läkt samt nytt takpapp.. Nya vindskivor samt plåtdetaljer. Arbetet utfördes snabbt och vi är mycket nöjda med resultatet. Vi kan varmt rekommendera er till våra bekanta.

Jane J
Skrev om Vesivek Sverige AB

Mycket bra bemötande. Effektivt sätt att jobba och hög kvalitet på arbetet.

Torbjörn E

Kanonbra Snabba grabbar Finfint resultat

Åsa F

Bra, proffessioneöla, tydliga, hjälpsamna

Bengt M
Skrev om Vesivek Sverige AB

Jag blev bemött på bästa sätt och väl informerad

Per E
Skrev om Vesivek Sverige AB

Snabbt och smidigt och super fint tak

Åsa G
Skrev om Vesivek Sverige AB

Mat bra upplevelse och takbyte med Vesivek. Efter att ha tagit in flera offerter valde jag att gå vidare med Vesivek, trots att de inte var billigast, eftersom de gav intryck av att vara mest erfarna, professionella och kunna leverera högst kvalitet. Taket är nu bytt och det blev verkligen välgjort! Ser mycket fint och ordentligt ut och verkar vara gjort enligt konstens alla regler. Jag känner mig mycket nöjd och trygg med de långa garantier som lämnas av Vesivek på arbete och material. Jag rekommenderar verkligen Vesivek till vänner och bekanta för framtida takbyten.

Christer C
Skrev om Vesivek Sverige AB

Trevlig och professionellt bemötande från första pe

Hans N
Skrev om Vesivek Sverige AB

Bra genomfört takbyte från start till nytt tak. Alltid trevligt bemötande.

Peter Å

Takbyte. Professionellt bemötande

Sherzad B
Skrev om Vesivek Sverige AB

Tack för fint jobb, vi är nöjda!

Vesa R
Skrev om Vesivek Sverige AB

Blev mycket väl informerad efter en väldigt detaljerad och väl genomförd förbesiktning. Arbetet blev mycket bra gjort, så vi är nöjda.

Roman D
Skrev om Vesivek Sverige AB

Enkelt och snabbt. Dock är det lite städning efteråt och räkna med spikar kvar runt huset. Så har du husdjur så rekommenderar jag att kolla runt huset på marken

Anita F
Skrev om Vesivek Sverige AB

Mycket nöjd med takbytet på mitt hus. Vänligt o kunnigt bemötande från säljare o övrig personal. Jag rekommenderar Vesiveks tjänster. Mitt hus nya tak har väckt uppseende i området. Mycket beröm har kommit mig till del att huset blev så fint med det nya taket. Era tjänster rekommenderad vidare. Anita Fransson.

Yolanda G
Skrev om Vesivek Sverige AB

Kunniga och tillmötesgående. De Byte tak och allt var färdigt på några dagar. De levererar vad de lovar.

Matilda C
Skrev om Vesivek Sverige AB

Nytt tak. Trevlig säljare, bra arbete med takpannor. Mycket dålig återkoppling under arbetets gång efter att säljaren gjort sitt. Tog väldigt lång tid mot utlovat, fortfarande ej helt klart 1,5månad senare. Mycket dålig finish på plåtarbetet, amatörmässigt. ”Plåtslagaren” gjorde något litet arbete nån dag här och där, väldigt utdraget. Till skillnad mot takläggningen som skötes snabbt, effektivt och bra som lovat.

Anders F
Skrev om Vesivek Sverige AB

Jag har blivit mycket väl bemött av både säljare och byggteam vid vissa funderingar jag haft i samband med mitt takbyte och slutresultatet är jag mycket nöjd med.

Malin B
Skrev om Vesivek Sverige AB

Trygga och enkla att ha och göra med. Superbra resultat, alltid trevligt bemötande! Rekommenderas!!

Mattias T
Skrev om Vesivek Sverige AB

Fick en offert 5 feb och sa dagen efter att vi kör. Säljaren lovade att jag skulle ha ett nytt tak innan februari var slut! Den sista februari kom dem och böt taket men taket var inte klart förens idag 8 feb. Haft en hel del strul med diverse olika saker mest plåt. När man kontaktat säljaren så känns det nästan som man blivit du*förklarad medans 10 andra utomstående säger att det där är inte ser okej ut. Dem vart tvungna att ta ut chef i företaget för att kolla på plåtarbeten som var gjort, efter ha sett detta så hade...

Mats L
Skrev om Vesivek Sverige AB

Professionellt från offert till utförande. Fick offert på detaljnivå direkt efter takinspektionen och det skrevs tydligt kontraktsavtal. Mitt tak byttes på en dag och dagen efter gjordes rännor och övrigt plåtarbete, utan synbart avkall på kvalitet. Fick hela tiden ett trevligt kundbemötande och man var flexibel och lyhörd inför mina önskemål. . Som kund fick jag löpande information om hur arbetet fortlöpte, man höll vad man utlovat och teamet på plats var trevliga och de städade upp efter sig.

Xavier G
Skrev om Vesivek Sverige AB

Vesivek reached out to us for a roofing project, noticing our need while working in the neighborhood. Their professionalism shone through from the start, accommodating our limited Swedish with clear, thorough communications and multiple meetings to discuss the project. This effort made us feel valued and well-informed. They also showed great respect for our neighbors, carefully minimizing traffic disruptions. Despite slight delays due to weather, their proactive updates kept us informed, highlighting circumstances beyond...

Per H
Skrev om Vesivek Sverige AB

Bra bemötande av all personal. Takgängen var mycket kompetent och professionella. Arbetet gjordes mycket snabbt och effektivt. Bra bemötande efter slutfört arbete med genomgång på plats. Total renovering av tak och plåtdetaljer.

Karl-Gustaf N
Skrev om Vesivek Sverige AB

Punktligt, proffsigt, snabbt. Trevliga montörer.

G & B Elservice Björnefors & B G

Trevliga killar gick att prata med Hade hört att dom gjorde ett bra jobb Det gick lite väl snabbt vid ett tillfälle men det rättades till . Stödbenen från lastbilen råkade spräcka en stenplatta det upplyste dom om tycker jag var bra gjort Såg väldigt bra ut med nytt tak efter 41 år

Per A
Skrev om Vesivek Sverige AB

Mycket nöjd från säljare till utförare Bra och svensktalande personal som utförde takbytet på proffsigt sätt under 2 dagar Rekommenderar varmt Vesivek till andra. Per Adolfsson

Harry N
Skrev om Vesivek Sverige AB

Kundvänligt och lyssnande företag Mycket trevliga montörer.

Klas S
Skrev om Vesivek Sverige AB

Vi renoverade från ett tak med betongpannor till plåt som imiterar pannor. Den enda nackdelen med Vesivek kan vara att man får ta allt eller inget och allt kostar ju mer. Men då får man också garanterad kvalitet. Själva jobbet gick på några dagar och nu har vi ett friskt tak som håller i minst 50 år till, på vårt hus byggt 1969.

Antti H
Skrev om Vesivek Sverige AB

Väldigt trevligt bemötande.Mina förväntningar uppfylldes. Takbyte och solpanelerinstallation.

Kerstin G
Skrev om Vesivek Sverige AB

Vi har gjort en takrenovering. Fick ett trevligt bemötande. En väl underbyggd offert. Arbetstid 4 dagar. Vi är väldigt nöjda.

Anna E
Skrev om Vesivek Sverige AB

Vi är supernöjda! Bra jobbat och fint resultat.

Björn Hugo T
Skrev om Vesivek Sverige AB

Vi fick ett väldigt fint bemötande. Våra förväntningar var att få en bra uppgörelse vilket det blev. Sammanfattningsvis en mycket bra kontakt. Bra tekniker. Så köpet blev Vesiveks Solceller Mvh. Eva o Björn Tapper

Torbjörn L
Skrev om Vesivek Sverige AB

Lite för tidigt att svara trots påminnelser. Taket är inte färdigt och solcellerna ännu inte i drift

Björn K
Skrev om Vesivek Sverige AB

Montörerna är riktigt bra. Kunniga och trevliga. Arbetsledningen lämnade en del att önska, inget engagemang, men killarna på plats "räddade" hela montaget. Nu ska det vara ny arbetsledning och dom är jättebra. Darek, Joni och Saku. Kanonkillar!