Svenska Värmepumpar AB

Svenska Värmepumpar AB

Ring 0103-30 06 61 svenskavarmepumpar.se
4.1

Välkommen till Svenska Värmepumpar! Idag går det mesta att handla bekvämt och smidigt via internet, så varför inte värmepumpar? Svenska Värmepumpar är den mest nytänkande webshoppen för värmepumpar i Sverige idag. Vi håller låga priser och vill alltid leverera lite extra, vilket ibland glöms bort vid internethandel. Vår...

505 omdömen om Svenska Värmepumpar AB

Andreas L
Skrev om Svenska Värmepumpar AB

Hade som vissa andra satt 0 i betyg om det gick. Köpte två luftvärmepumpar av dem och det funkade med installation och annat. MEN, när det blev problem och garantiärende på en av dem efter mindre än rvå år är det hopplöst att få hjälp. Installation gjordes av Kylslaget som därmed tydligen har hand om garantin. Förutom som i mitt fall då det var hårdvarufel då de i sin tur ska få ok från Kylma. Nu snart 6 månader sen jag felanmälde och fortfarande är inte delen utbytt, så pumpen har alltså stått still i 6 månader.

Rami R
Skrev om Svenska Värmepumpar AB

Jätte trevliga tills fakturan är betalt. Sen är det ingen som svarar eller hör av sig när de lovar. Nu har det gått över ett år med en pump som är inställd på 30grader men värmer knappt 1våning och dessutom låter som en traktor.

Susanne E
Skrev om Svenska Värmepumpar AB

Snabb och trevligt bemötande.

Amir G
Skrev om Svenska Värmepumpar AB

Hade givit 0 stjärnor om det var möjligt. Köpte luft/luft Mitsubishi Hero. Flera gånger byttes leveransdatum som ibland kan ursäktas men felbeställningar och installation som normalt tar några timmar som slutar med 5 besök. Missade semesterdagar och huvudvärk för allt strul. Otaliga timmar på att ringa företaget och i slutändan inte en ursäkt eller kompensation. Uselt företag där ingen tar ansvar för felen som begås. Dem skiter i kunden så fort dem har fått sina pengar. Avråder alla att välja andra företag och inte blint...

Robin L
Skrev om Svenska Värmepumpar AB

Läste många omdömen om företaget innan och var lite skeptisk men de fick komma och ge offerter på luft/luft luft/vatten och bergvärme. Flera av de företag jag kontaktade hörde inte av sig igen (var precis innan sommaren) men Sv kom och de fick en chans att installera en luft/luft. Vi hade väldigt bra kommunikation och de var snabba med installation så jag är väldigt nöjd. Allt har fungerat bra sen installationen som var för 2månader sedan.

Max B
Skrev om Svenska Värmepumpar AB

Det tog nästan en månad att få återkoppling när jag betalat och lagt min beställning. Efter det fick jag en tid för service 2 månader efter det. Så helt nöjd är jag inte alls. Något positivt är att jag sedan lyckades byta till en tidigare tid.

Joakim C
Skrev om Svenska Värmepumpar AB

Trevligt bemötande av säljare men de säljer produkter som inte passar ihop. Jag förväntar mig att få luftvärmepump med rätt tillbehör, men istället säljer de på mig fler produkter än nödvändigt. När detta konstateras av mig och installatör dröjer det tre månader innan de erbjuder kreditering av de specifika produkterna. Jag ber om förbetalda retursedlar för att underlätta retur men får till svar att jag ska stå för fraktkostnad trots att företaget sålt produkter vilka inte hör ihop. Trevlig säljare, mindre bra administration, långa ledtider och onödigt krångligt.

Stig D
Skrev om Svenska Värmepumpar AB

Mycket och vänligt tillmötesgående för att lösa uppkomna installationsproblem

Fredrik R
Skrev om Svenska Värmepumpar AB

Första samtalet kändes som lite "översälj" men intrycket förbättrades och alla löften infriades, leverans enligt plan och en mycket kompetent installatör. Rekommenderas!

Stefan V
Skrev om Svenska Värmepumpar AB

Jättebra bemötande och stor kunskap om produkterna utifrån mina behov.

Olle O
Skrev om Svenska Värmepumpar AB

Bemötande via telefon är utomordentligt proffsigt, snabbt och trevligt. Vid kontakt efter beställning så är de snabba samt vet vad dom pratar om. Inkl mycket bra priser både på produkt och installation. Köpte en Panasonic luft / luft pump inkl installation. Installationen utfördes enligt konstens alla regler. Snabbt ordentligt och kunnigt. Proffsigt från början till slut.

Nils N
Skrev om Svenska Värmepumpar AB

Nöjd med bemötandet, men kändes som att de försökte ge riktiga svar och inte bara "sälj" svar på frågorna. Tog ett tag att få installerat men får väll skylla på covid. Har haft värmepumpen i 2 månader ungefär och än inga problem, det är varmt i garaget så jag är nöjd.

Lars-åke R
Skrev om Svenska Värmepumpar AB

Jag köpte ett tak till min pump och det funkade bra.

Hassan N
Skrev om Svenska Värmepumpar AB

helt ok, bra service, trevlig bemötande.

Göran P
Skrev om Svenska Värmepumpar AB

Fick mycket bra vägledning och trevligt bemötande vid köp av värmepump av Norrlandsvärme! Sakligt och proffesionellt! till ett bra pris!

Elsy M
Skrev om Svenska Värmepumpar AB

Tydlig kommunikation och information. Ingav förtroende. Väl utfört arbete. De sålde och installerade en luftvärmepump.

Henrik O
Skrev om Svenska Värmepumpar AB

Fungerade som förväntat, dock lång leveranstid på den önskade pumpen som ändå aldrig kom så fick ta en annan modell i stället. /Henrik

Sven P
Skrev om Svenska Värmepumpar AB

Ett bra och tekniskt bemötande. service inriktad bemötande. köpte en luft/luft värmepump.

Fair Utveckling Ab F
Skrev om Svenska Värmepumpar AB

Trots lite oklarheter så löste det sig på bästa sätt.

Ulla B
Skrev om Svenska Värmepumpar AB

Vi har blivit väldigt bra bemötta och företaget har varit flexibelt, bra att svara på frågor. Allt har fungerat bra. Vi köpte en Gree Amber 25 värmepump för installation i en sommarstuga.

RALPH A
Skrev om Svenska Värmepumpar AB

Mycket bra! Levererat i tid och snabb och bra installation. Perfekt!

Börje B
Skrev om Svenska Värmepumpar AB

Jag köpte en luftvärmepump av er. Blev mycket nöjd med installation. Nu får vi billig värme i vårt fritidshus.

Yyvonne H
Skrev om Svenska Värmepumpar AB

Dom lovade en gång att vi skulle få besök de var efter en byggmässa i Västerås de är väll 4 år sedan kanse mer men dom kom aldrig har inte kommit än så vi valde ett annat företag när det gäller värmepumpar och köpte genom dom Svenska Värmepumpar är ej så noga och mån om att få kunder

Tor Inge E
Skrev om Svenska Värmepumpar AB

Snabb affär med bra säljare, 3 veckor så var pumpen monterat å klar. Ända minus va att wifi uppgifterna fanns på wifi modulen som tekniker redan monterat. Klara ta ett kort som jag sen fick förstora för att se inloggningsuppgifterna. Thoshiba pump.

Mats Å
Skrev om Svenska Värmepumpar AB

Snabba och trevliga svar på våra frågor och punktlighet och proffsighet vid monteringen.

Katrin S
Skrev om Svenska Värmepumpar AB

Förutom att de är ganska trista att ha att göra med så försöker de nu få mig att betala för ett garantiärende. Kylslaget har åtgärdat ett fabrikationsfel, säger att det ska gå på garanti. Svenska värmepumpar fortsätter att skicka ut fakturor trots att jag varit i kontakt med deras kundtjänst flera gånger, som i sin tur säger att de ska prata med ekonomiavdelning. Kan inte rekommendera detta företag.

Lars T
Skrev om Svenska Värmepumpar AB

Allt fungerade som förväntat, dvs utan problem. Mycket nöjd också med luftvärmepumpen av fabrikat Daikon som t.o.m. överträffar förväntningar

Mikael G
Skrev om Svenska Värmepumpar AB

Installation av luftvärmepump. Trevligt bemötande i allmänhet, väldigt duktig och trevlig montör trots viss trickighet i placeringen av aggregaten.

Mikael T
Skrev om Svenska Värmepumpar AB

Undvik att köpa tjänster av detta bolag. Jag tecknade mig juli -21 för installation av två luft/luft pumpar. Summan gick på 56.404 kr. Jag var tvungen att betala 6.404 kr dvs allt som överstiger 50.000 kr. De sammarbetar med kylslaget AB som utför monteringen. Har i skrivandes stund ringt företag en 40 tal gånger och har börjat att ge upp. De var hemma hos oss 1 okt och skulle installera pumparna men var dåligt förberedda och kunde inte montera en av inomhusenehterna pga trappa. Trots att jag skickat utförliga bilder både...

David S
Skrev om Svenska Värmepumpar AB

Beställde i våras en luft-luftvärmepump för ett få lite kyla i huset. Att luftvärmepumpen till slut är på plats och fungerar, samt ett bra bemötande av personen vid beställningen, väger upp till 2 av 5. Om det inte skulle vara för det hade jag lämnat en etta. Att som företag lämna kunden helt i sticket att lösa saken själv då ett litet ”problem” uppstår vid installation, som dessutom kunde ha undvikits om er interna kommunikation hade fungerat med den information jag lämnat, är inte okej. Inte heller okej att jag...

Kjell B

Köp 5 Lev tid 3 Lev 5 Installation 5

Lars B
Skrev om Svenska Värmepumpar AB

Snabb service och kompetent personal

Anna N

Professionella och kundvänliga

Klas T

Snabb O smidigt installation. Bara positivt

Mikael E
Skrev om Svenska Värmepumpar AB

Hade beställt två Mithubitsu pumpar från E-klok, men eftersom läget ser ut som det gör på halvledar fronten just nu visste dom inte när de kunde levereras. Ringde då upp en trevlig säljare från Svenska värmepumpar som E-klok är dotterbolag till om jag förstod det rätt för att lösa problemet och erbjöd mig två Daikin istället till ett riktigt bra pris. Pumparna är nu installerade och vart igång ett par dagar och en så länge är vi väldigt nöjda.

Gunnar K
Skrev om Svenska Värmepumpar AB

Fick inkasso på mig trots att jag betalat den överenskomna summan. Tog över en vecka att komma i kontakt med deras ekonomiavdelning, för att reda ut det uppkomna. Ett riktigt skitföretag, som har mycket dålig intern-kommunikation mellan säljare och ekonomiavdelning. Kollade på nätet om detta företag och det var inga komplimanger vad folk säger om detta företag, det var andra som också blivit utsatta för inkasso trots betald faktura. KOMMER ALDRIG MERA ANLITA DESSA!!!!

Svar från Svenska Värmepumpar AB

Hej Gunnar! Det är väldigt tydligt att våra rutiner har havererat i detta ärende. Självklart ska ingen skickas till inkasso trots att man betalt sin faktura! Som jag skrivit tidigare har vi gjort en större omstrukturering på flera avdelningar efter sommarn och det kunde vart en smidigare övergång. Vad jag vet är nu allt löst och vi ligger i fas igen så nu borde dessa problemen ligga bakom oss. Hoppas din värmepump fungerar bra och även fast vi svikit dig en gång så finns vi här ifall något händer med värmepumpen!

Clas G
Skrev om Svenska Värmepumpar AB

Beställde av e-klok som la över beställningen det på Svenska Värmepumpar. Fakturan kom så fort dom fått ordern - 30 dagar netto. Efter 30 dagar började jag jaga dom och undrade var min värmepump var. Det enda jag fick som svar - varje gång - var att personen som svarat "Tyvärr inte kunde hjälpa mig", men att någon skulle ringa tillbaka till mig. Tjoflöjt... Firman som skulle installera (en annan firma) ringde och frågade lika ofta om jag fått pumpen så dom kunde komma. Efter ytterligare några veckor avbeställde jag pumpen....

Svar från Svenska Värmepumpar AB

Tack för din feedback Clas. Som jag skrivit tidigare har vi gjort en större omstrukturering på flera avdelningar efter sommarn och jag önskar verkligen att det skedde smidigare! Vi har tagit åt oss av kundernas feedback för att bli bättre och verkar nu vara med på banan igen!

Göran E
Skrev om Svenska Värmepumpar AB

Kundtjänsten var bra och det var lätt att beställa. Däremot då är det helt omöjligt att få kontakt med ekonomi avd. Dom svarar inte i telefon dom svarar inte på Mail. Dom skickar sms som dom inte svarar på heller.

Svar från Svenska Värmepumpar AB

Hej Göran! Tack för ditt omdöme. Vi har genomfört en stor omstrukturering på bl.a. ekonomiavdelningen efter sommaren och det gick tyvärr inte som planerat. I slutändan skulle jag säga att vi vuxit mycket på grund av det och nu när vi är på banan igen fungerar kontakten och samtliga rutiner bättre! Vi tar åt oss och förbättrar!

Bengt W
Skrev om Svenska Värmepumpar AB

Vi har köpt luftvärmepump som är avsett för Norrland. Vi blev bemötta på ett bra och trovärdigt sätt av säljaren i Norrland innan affären var klar. Så pass bra att vi rekommenderade även till en granne. Men därefter började problemen: Tre gånger nya leveransbesked om installationsdatum. Köpt sms styrning (ingick i affären) som ej fungerade vid installationen, svaret från säljaren Norrland var att problem fick vi själva lösa med leverantören. Efter ett antal påtryckningar direkt till huvudkontoret Svenska Värmepumpar...

Siv R
Skrev om Svenska Värmepumpar AB

Bra service och bra produkter.

Eva O
Skrev om Svenska Värmepumpar AB

Trevlig personal men den pump vi beställde var slut så vi fick ta en annan. Installatören kunde inte ställa in Wi-Fi då han kom från Arboga fick vi vänta över en månad på en ny installatör som kom efter några telefon samtal.o satte igång Wi-Fi.

Per C
Skrev om Svenska Värmepumpar AB

Bemötandet var bra men administrationen var så dålig att jag fick hota och var beredd att gå till domstol innan företaget gav med sig

Jonas B
Skrev om Svenska Värmepumpar AB

Bra installatör och fick vad jag beställt o förväntat mig

Hans L
Skrev om Svenska Värmepumpar AB

Beställt 2 st värmepumpar och fått dom levererade helt enlig plan och överenskommelse. Fakturering har sköts utmärkt och jag är så nöjd att jag beställt ytterligare en Värmepump av samma märke från Svenska Värmepumpar.

Ulf L
Skrev om Svenska Värmepumpar AB

Bra grejer till bra priser. Dock struligt med / efter betalningen då jag fick påminnelser om obetald faktura trots den var betald sedan länge. Många samtal och mail innan det löste sig..

Jacqueline H
Skrev om Svenska Värmepumpar AB

Köpt luftvärmepump, bra bemötande, bra info löpande, utmärkt service

Idris A
Skrev om Svenska Värmepumpar AB

Jag tycker det är lätt och smidig att få tjänster från er

Alf R
Skrev om Svenska Värmepumpar AB

Köpte luftvärmepump till garaget. Snabbt svar bra installerat, inget negativt bara positivt. Är nöjd.

Kjell G
Skrev om Svenska Värmepumpar AB

Vi fick en luftvärmepump installerad ute i vår sommarstuga och allt fungerar perfekt.

Ingemar Ö
Skrev om Svenska Värmepumpar AB

Mycket vänligt bemötande och blev generöst kompenserad för en leveransförsening. Köpte en luft/luftvärmepump av märket Daison