Alla kategorier Luftvärmepump Västra Götaland Göteborg Nordiska Kyl & Värme Experten AB

Nordiska Kyl & Värme Experten AB

Lilla Grevegårdsvägen 41, 426 55 Västra frölunda — Visa karta

Välkommen till 20 grader / Nordiska Kyl & Värme Experten!

Idag går det mesta att handla bekvämt och smidigt via internet, så varför inte värmepumpar? 20grader.se är den mest nytänkande webshoppen för värmepumpar i Sverige idag. Vi håller låga priser och vill alltid leverera lite extra, vilket ibland glöms bort vid internethandel.

Vår kunniga och tillgängliga support finns för att skapa trygghet före, under och efter köpet och genom att vi har ett stort nätverk av värmepumpsinstallatörer knutna till oss kan vi installera och serva din värmepump oavsett var i Sverige du bor!

Processen är enkel: 1) Välj en värmepump som passar dina behov 2) Välj installationstyp, beroende på din tidigare värmelösning 3) Boka en tid då installatören kan leverera och montera din värmepump 4) Installationen sker 5) Njut av ett behagligt varmt hem!

Välkommen!

Läs vad 276 kunder tycker om Nordiska Kyl & Värme Experten AB

• 2019-04-13

Elvy K skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Värmepump med installation som sköttes på ett utmärkt sätt. Läs mer
  • 2019-03-13

Jakob W skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Proffsigt och smidigt bemötande. Allt funkade felfritt från beställning till färdig installation. Läs mer
  • 2019-02-28

Ola S skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Utmärkt bortsett från tiden det tog från montering till att den faktiskt fungerade. Om pumpen inte funkar vid leverans/montering så ska det väl inte behöva ta 4 veckor innan nån kommer och fixar den? Läs mer
  • 2019-02-28

Anders A skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Köpte en Panasonic NZ 25 luftvärmepump.
    Kontakten med 20° fungerade bra.
    Installatören var lite strulig. Skulle komma efter lunch men dök inte upp förrän efter kl:17. Han kollade inte upp hur mycket material som gick åt innan så han var tvungen att hämta mer.
    Fick ingen säkerhetsbrytare vid utomhusdelen (vet inte om detta krävs) får fixa detta själv.
    Pumpen fungerar bra. köpte även till en Air Patrol vilket är bra för att sätta på och hålla koll på värmen i stugan. Läs mer
  • Gunnar W

2019-02-27

Gunnar W skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Har köpt och installerat en luftvärmepump Panasonic Z25 (golvmonterad) i sommarstugan. Kanske något tvetydig formulering mellan orderbekräftelse kontra faktura, men i slutändan inga konstigheter där. De har svarat fort och engagerat på mail och visat engagemang och vilja att lösa eventuellt uppstådd utmaningar/problem. Snabb och trevlig återkoppling ! Utifrån hittillsvarande erfarenhet så Ka jag rekommendera dem. Dessutom var prisbilden bättre än jämförda konkurrenter ! Läs mer

Anders A skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Montering av luftvärmepump

Montören kom med fel innedel, återkom några veckor senare, nu med överhandsfräs utan rätt fräsjärn. Jag fick låna ut verktyg.
    Något okoncentrerad men det blev ändå ett montage som fungerar. Läs mer
    2019-02-27 Erik T svarar Anders A
    Hej Anders!

Vi skulle verkligen uppskatta om du mailade oss på kundtjanst@20grader.se med ditt ordernummer så vi kan se vem som varit ute hos dig. Det är ju inte bra att montörerna är för stressade så dom inte har med sig allt dom behöver!

Hoppas att värmepumpen fungerar bra!

Kjell C skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Jag köpte Mitsubishi LN25 och är mycket nöjd med varan och med bemötandet i samband med köpet. Läs mer

Lars-erik L skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Köpte en luftvämepump-Allt funkade snabbt smidigt! Läs mer
  • Mats H

2019-02-27

Mats H skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Allt funkade jättebra som utlovats. Läs mer

Karl Ö skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Jag köpte en luftvärmepump som 20grader rekommenderade. Jag blev väl bemött och Installationen skulle ta 3 månader men fördröjdes ytterligare pga av att installatören inte fått utrustningen till installationsdatumet.
    Ytterligare en underentrepenör fick då överta uppdraget att göra installationen vilket gick fint. Dock glömdes fjärrstyrningen bort och ingen återmatning från någon av de inblandade gjordes efter uppdraget.
    Sammanfattningsvis gick allt bra med lååång leveranstid och undermålig uppföljning mot kund efter slutfört arbete Läs mer

Leif A skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Luftvärmepump. Helt igenom ok. De blev som dom sade. Läs mer

Alexander I skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Mitsubishi ecodan 112

Leverans och faktura kom fort. Men något intresse att sköta sina garantiantaganden fanns inte. Läs mer
    2019-02-25 20 grader svarar Alexander I
    Hej Alexander!

Vad är det för garantiärende du inte fått hjälp med?
    Vad jag kan se så har du endast köpt en produkt av oss så materialgaranti finns ju hela vägen till Mitsubishi.
    Det kostar oss alltså inget om du behöver en reservdel på garanti så vi har ingen anledning att neka dig.

Har din montör felsökt och kommit fram till något?
    Du får gärna återkomma till oss på kundtjanst@20grader.se

Jesper O skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Luft/ luft pump.
    Trevligt bemötande och kunnig personal. Läs mer

Per V skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Fantastisk service och ett bra kundbemötande Läs mer

Jens L skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
  • 2019-02-24

Ralph L skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Värmepump Panasonic.(luft/luft)
    Leveransproblem. Montören fick ej pumpen levererad enl. överenskommelse. Tack vare att montören hade en pump i lager kunde monteringen genomföras enl. plan.
    Den pump som monterades är av samma modell men med en högre kapacitet vilket innebar att jag eg. drog fördel av de problem som uppstod. Läs mer
  • Björn M

2019-02-23

Björn M skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Köpte en luftvärmepump med installation.
    Snabb och smidig kontakt.
    Proffsig installation. Läs mer

Marcus & Sandra B skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Jag köpte en luftvärmepump och installation av dem. Det var bra bemötande och rekommendationer. Installatören var lyhörd för våra önskemål och hade stort tålamod trots att vi velade i placering av inomhusdelen.
    Ett minus är att installatören inte var behörig elektriker och kunde därför inte slutföra installationen fullt ut. Läs mer

Johan F skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Köpte en panasonic värmepump.
    Bra bemötande i telefon och via Mail.
    Däremot var företaget tvungen att ändra installationsutförande och ta bort elinstallationen pga sjukdomsbortfall.
    Installationsdatum sköts längre bort i tiden än vad jag fick hopp om vid beställning.
    Fakturan kom med sista betalningsdatum före utlovad installation. Var tvungen att påpeka detta vid minst två tillfällen. Installationen i sig gjordes ok, men montören lämnade ostädat efter sig och hade inte ens sopat ihop sina sågspån.
    Allt detta krävde en del administration i slutändan och ett bra bemötande från kundservice dras tyvärr ned av dålig kontroll på utförandet. Läs mer

Stig L skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Användar vänlig hemsida, bra personlig service. Smidig och snabb hantering. 5 plus av 5 möjliga +++++. Läs mer
  • Stefan K

2019-02-23

Stefan K skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Bra produkt. Snabb leverans 👍 Läs mer

Bengt E skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Klara besked före köp.
    Enkelt att beställa via nätet
    Kort väntetid på installation
    Professionellt monteringsarbete.
    Vänligt bemötande. Läs mer

Bengt L skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Köpte Luft Luft värmepump från Fujitsu med installation.
    Beställning och första kontakt med installatör fungerade bra.
    Installatören höll inte tiden, dök upp 11.30 vilket inte morgonen för mig.
    Han gjorde ett snyggt jobb men hade glömt en slang som fixades vid ett senare tillfälle.
    I det stora hela snygg och bra installation med ett litet irritationsmoment på tidshållningen, totalt sett ett bra pris. Läs mer

Jan S skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Proffsigt och bra bemötande. Vi köpte en luftvärmepump med installation. Allt kom i tid och installationen gick fint. Kan rekommendera. Läs mer

Åsa G skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Jag köpte en Installation av en luftvärmepump.
    Jag är verkligen supernöjd.
    Bra kontakt innan. Fick dessutom en tidigarelagd installation när jag förklarade min situation.
    Allt var Bättre än förväntat.
    Trevligt bemötande! Jag är tacksam över att Han tog sig tid att gå igenom alla funktioner och vad jag behövde veta om hur jag sköter min luftvärmepump. Verkligen mycket nöjd!
    Tack! Läs mer

Tord S skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Jag köpte en luft-luftvärmepump.
    Jag blev bra bemött av försäljaren, fick svar på de frågor jag ställde. Leveransen fungerade också ok.
    Alltså inga problem. Läs mer

Åsa R skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Kunniga och trevliga. Inga problem med vare sig leverans och installation. Allt har fungerat perfekt. Läs mer

Mats E skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Panasonic hz35tke luft värmepump. Snabb och bra installatör. Jag fick en bra produkt som jag kan lita på. Läs mer

Susanne W skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Servicen av vår värmepump genomfördes med noggrannhet och vi fick tips hur vi kan leda bort kondensaten för att unvika isbildning vid entrén Läs mer

Sven G skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Panasonic luftpump helt ok snubbe som noterade. Läs mer

Björn K skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Köpte luftvärmepump med montering, allt gick bra till dom skulle installera pumpen.
    De bokade in en tid, för att dagen innan avboka tiden då dom hade tappat bort pumpen, då fick jag en tid en vecka senare. Veckan därpå avbokade dom dagen innan, då dom inte hade hittat pumpen. Det kostade mig 2 extra semesterdagar förutom den dag då dom verkligen installerade pumpen. Läs mer

Jessica C skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Snabb leverans och god service Läs mer
  • Pär E

2019-02-20

Pär E skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Sen leverans, fattades grejor när de väl kom fram, underentreprenören som skulle montera tog 4 veckor på sig att ringa upp och boka en tid, när dom väl kom på plats så gick monteringen av pumpen fort, men dom hade inte behörighet att koppla el så jag fick vänta ytterligare på en elektriker, jag har lagt sammanlagt 4 arbetsdagar på att vara hemma och vänta på antingen grejorna, att montörer ska komma och sitta och ringa runt och jaga folk. Alla parter skyller ifrån sig på dom andra, och ingen tar ansvar.

Jag är i det stora hela mycket besviken. Läs mer
  • Jörgen L

2019-02-20

Jörgen L skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Köpte luftvärmepump Fujitsu LM SLIM 12, allt har fungerat kanon. Mycket trevligt bemötande och en mycket bra pump. Hade tidigare en billig pump som inte klarade kylan i norr. Den här fungerar perfekt och levererar värme även vid minus 26 grader. Företaget får 11 stjärnor av 10 möjliga. Rekommenderas, och jag återkommer som kund vid nästa bygge. Läs mer

Jörgen L skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Har bara bra erfarenhet av företaget Läs mer

Håkan S skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Köpte en luftvärmepump, bra bemötande vid beställning och tydliga svar på mina frågor, kunniga.
    Monteringen och montören hade lite mer att önska, sen ankomst så han höll på till sen kväll och gjorde inte riktigt som vi kom överens om. Läs mer

Staffan B skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Jag köpte en Mitsubishi Hero luftvärmepump för att byta ut min gamla Carrier som inte längre fungerade (visade sig bero på att möss ätit upp kablaget i innerdelen, pga slarvigt montage av den pumpen av annan leverantör).

Lång leveranstid på installation på hösten (sex veckor) men det var jag hyfsat beredd på. Fick dock själv be om att få fakturan uppskjuten men det gjordes utan problem.

Installatören gjorde ett noggrant jobb. Pratglad och inte världens snabbaste (4-5 h har jag för mig att det tog).

Köpte till extra fjäderdämpare till pumpen för att minska ljudet från utedelen. När det är kallt ute uppstå någon form av ljud från fjädrarna. Troligen pga att något litet glapp som uppstår mellan fjäderna och de gängade plastinsatserna. har inte gått vidare med detta. Tänkte att jag löser detta med lite silikon till våren. Läs mer

Jonas K skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Köpte luftvärmepump med installation.

Personalen på Nordiska Kyl & Värmeexperten har varit bra att ha och göra med. Något misstag gjordes, men det korrigerades.

Hantverkaren som de anlitade att installera värmepumpen vill jag inte ha att göra med igen. Han kom 3-4 timmar för sent och hade glömt en del verktyg hemma, men som tur var hade jag verktyg att låna ut. Hanverksmässigt gjorde han dock ett bra jobb. Nordiska Kyl & Värme experten kompenserade mig en del för den merkostnad det innebar att hantverkaren var sen vilket var bra.

Sammanfattningsvis tycker jag företaget är bra och jag kan tänka mig anlita dem igen, men de måste ha bättre koll på sina underleverantörer. Man kan inte samarbeta med hantverkare som sköter sig så dåligt.

Jag har hört att andra i min bekantskapskrets råkat ut för samma sak med denna hantverkare efteråt också, så det verkar inte vara en engångsföreteelse. Läs mer

Bo W skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    val av underlev för installation var inte lyckat i första läget
    en utländsk gästarbetare som knappt talade svenska och inte hade rätt instruktioner för vad som skulle göras
    en andra installatör fick komma en vecka senare Läs mer

Martin I skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Köpte en luft-luft värmepump med uppsättning. Vid besök av installatör konstaterades att den inte kunde monteras i övervåningen som det var tänkt. Vi fick besök av ytterligare en montör som tipsade om att installera en golvmodell i övervåningen. Vi bytte ut levererade delar mot nya och fick dem installerade. Det fungerar nu utmärkt bra.
    Företaget har visat stor kunskap och flexibilitet. Vi är mycket nöjda.

Martin Läs mer

Mikael O skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Montering av värme pump. Gick smidigt och bra personal. Läs mer

Björn A skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    1. Luftvärmepump
    2. Helt OK
    3. Levde upp mot förväntningarna
    4. Leveranstiden kunde gärna varit kortare Läs mer

Håkan S skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Jag köpte en Panasonic HZ25 UKE luft/luft värmepump inkl. utbytesinstallation. Bemötandet jag fick var proffsigt o trevligt.

Den trevliga Montören kom på uttalad tid och installationen gick smärtfritt.

Den enda "plumpen i protokollet" var i så fall den relativt långa leveranstiden, 6v från beställning till installation. Men trycket på installationer under senhöst förstår jag är hög så där har jag mig själv att skylla egentligen. Läs mer

Maud W skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Jag köpte en Panasonic luftvärmepunkt med utbyte av
    den"gamla" pumpen som lagt av efter bara 7 år,Mellan beställningen och installation tog det 2 mån. vilket var lite
    i det mesta laget. Men jag fick anledningen till väntetiden
    var brist på installatörer.
    Detta hade väl med Kylslaget att göra
    De av företagets anställda som jag hade kontakt med var
    mycket bra, hjälpsamma och trevliga Läs mer

Mats J skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Köpte 2 st Panasonic LVP
    Bra bemötande, smidigt och duktiga installatörer. Läs mer

Johanna H skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Enkel beställning, snabb leverans och installation precis som vi som kund önskat. Läs mer

Pier C skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Luftvärmepump.
    Utlovade tider hölls och installationen sköttes bra. Läs mer

Nils E skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Köpte en luftvärmepump och väldigt bra bemötande med dom 👍 Läs mer

Roy E skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Bra service,snabb leverans. Trevlig kundtjänst. Läs mer
    2019-02-18 Erik T svarar Roy E
    Hej Roy!

Tack för ditt omdöme. Jag hade nog förväntat mig mer än 1/5 med tanke på din kommentar ;)
    Om det är något du saknar får du gärna höra av dig, annars kanske det blev fel när du la ditt omdöme?

Robert Ä skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Köpt en Panasonic värmepump. Jag blev väldigt bra bemött av dom. Bra support. Vi är jätte nöjda! Läs mer

Lilla Grevegårdsvägen 41, 426 55 Västra frölunda