Alla kategorier Luftvärmepump Västra Götaland Göteborg Nordiska Kyl & Värme Experten AB

Nordiska Kyl & Värme Experten AB

Lilla Grevegårdsvägen 41, 426 55 Västra frölunda — Visa karta

Välkommen till 20 grader / Nordiska Kyl & Värme Experten!

Idag går det mesta att handla bekvämt och smidigt via internet, så varför inte värmepumpar? 20grader.se är den mest nytänkande webshoppen för värmepumpar i Sverige idag. Vi håller låga priser och vill alltid leverera lite extra, vilket ibland glöms bort vid internethandel.

Vår kunniga och tillgängliga support finns för att skapa trygghet före, under och efter köpet och genom att vi har ett stort nätverk av värmepumpsinstallatörer knutna till oss kan vi installera och serva din värmepump oavsett var i Sverige du bor!

Processen är enkel: 1) Välj en värmepump som passar dina behov 2) Välj installationstyp, beroende på din tidigare värmelösning 3) Boka en tid då installatören kan leverera och montera din värmepump 4) Installationen sker 5) Njut av ett behagligt varmt hem!

Välkommen!

Läs vad 222 kunder tycker om Nordiska Kyl & Värme Experten AB

• Jörgen E

2019-02-14

Jörgen E skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Jag köpte en FUJITSU 14 LVCN golvmodell, allt fick smidigt, ringde upp en kille och bokade tid, förklarade hur det skulle gå till. Svarade på mina frågor.
    Trevligt bemötande.
    Installationen gick smidigt och väldigt duktig montör. Snyggt och prydligt.
    Pumpen håller vad den lovar. Har varit kallt i vinter så pumpen har fått bekänna färg. Lite minus för att man inte bara kan skicka luft i det nedre luftblåset och att det inte finns inbyggt wifi. Läs mer

Christer E skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Bemötandet var mycket bra.Jag upplevde säljarna som både kunniga och trevliga.Pumpen är på plats och fungerar utmärkt.
    Däremot är jag inte lika nöjd med installatören.
    Innerdelen ligger inte riktigt ann mot väggen i ena sidan vilket
    man förväntar sig av en yrkesman.
    Han hade heller ingen aning hur man kopplar wifi till pumpen.
    För att ytterligare gnälla skulle jag nog tycka att han kunde tagit
    emballaget med sig. Läs mer

Jan W skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    luftvärmepump

Kanonservice över telefon Läs mer
  • Michael K

2019-02-14

Michael K skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    En luftvärmepumps-installation som genomfördes på ett väldigt snabbt och korrekt sätt! Tack! Läs mer

Tobias S skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Mycket trevlig och duktig tekniker som utförde jobbet hos oss! Läs mer

Ulf R skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Beställde en värmepump med installation, som fördröjdes två månader från ursprungligt installationsdatum. Olika besked från kundservice och installatör, ingen verkade ha koll. Vi fick själva ta kontakt och skjuta på fakturans förfallodag löpande allt eftersom installationsdatumet ändrades. Fick dock några hundralappar i rabatt till slut. Installationen okej, men man städade inte efter sig, bara lämnade skräpet och åkte. Nej, vi rekommenderar inte att köpa av dessa. Men själva pumpen funkar kanon! Läs mer

Jan H skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Värmepumpen levererades i utsatt tid och montören kom också på utsatt tid. Tycker att allt blev bra. Läs mer

Ulf N skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Köpte en luftvärmepump av 20grader och en montör från Piteå monterade den, med lite förseningar, men allt blev bra i slutändan, pumpen fungerade från början.
    Men nu vill den inte ge nog värme i huset trots att 20grader rekommenderade denna värmepump. Läs mer

Torsten F skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Luftvärmepump panasonic med montage
    Trevligt bemötande
    Leverans och montering först i slutet på februari Läs mer

Håkan N skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Har hittills köpt installation av två luftvärmepumpar samt service av företaget.
    Mycket bra service, snabb leverans och trevlig personal.
    Är mycket nöjd! Läs mer

Jonas A skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Kan absolut rekommenderas.
    Trevlig och kunnig personal.
    Allt gick som planerat och enligt utlovad tidsplan. Läs mer

Bo A skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Proffsigt bemötande och utförande av köpt tjänst som var installation av värmepump. Läs mer

Jarl M skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Beställde ett dränerinstråg med 4 meter värmekabel.
    Beställningen gjordes den 19 oktober 2018.
    Efter ett antal samtal fick jag leveransen. Fel längd på kabeln. Ny skulle skickas. Efter ytterligare ett antal samtal fick jag ny kabel. Fel längd igen. Efter ytterligare samtal där man undrade varför jag inte skickat tillbaks det första tråget( jag sa då att det gör jag när jag fått det som jag beställt och BETALT för) fick jag äntligen i början av februari rätt . Skulle då skicka tillbaks de två felaktiga jag fått varav en returfraktsedel gått ut. Fem vänder a 3 mil för att hämta ett paket.
    I och för sig är produkten bra, MEN...…... Läs mer
    2019-02-12 Erik T svarar Jarl M
    Hej Jarl!

Jag är medveten om att det var mycket strul med värmekabeln i din beställning.
    Det knepiga är att dessa skickas direkt från vår leverantör FG Nordic. Vi har beställt precis den längd som du beställt men då den var slut så plockade dom en lite längre och tänkte att det skulle gå ändå.
    När vi sedan fick reda på detta uppmanade vi dom att skicka den rätta längden som fortfarande var slut...

Jag kommer höra av mig till dig under dagen så att vi får en chans att lösa detta på ett bra sätt.
    Det är inte rimligt att vår leverantör ställer till det på detta sättet och att det krävs så mycket tid och resor från din sida!

• Torbjörn K

2019-02-11

Torbjörn K skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Utmärkt utfört arbete. Läs mer

Gabriella R skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    En luftvärmepump .leverans och installation superbra.
    Skulle fått mail om bekräftelse på att fakturan blivit betald men det kom aldrig. Ville också få en papperskopia på fakturan som jag också blev lovad, den kom inte heller.
    Annars trevligt bemötande. Läs mer

Christer E skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Installation av en värmepump inköpt via 20grader.se där installationstjänsten ingick och som utfördes av er.

Det inledande bemötandet kunde börjat bättre då tiden som gjordes upp inte höll (över 2 timmar försening). Installationen av själva innerdelen var fint gjord men där installatören inte hade erfarenhet om hur wifi-styrningen fungerar och hur den skulle kopplas in.
    Utedelen sattes upp fint men där kabeldragningen med kabelrännan kunde ha gjorts lite smartare bredvid enheten med tanke på det tak som skulle eftermonteras ovanför enheten. Även om inte monteringen av taket ingick i installationen så visste installatören om att den skulle sättas på plats därefter.

Mina föräldrar som passade tiden och var på plats upplevde installatören som stressad och med en attityd som lämnade en del att önska. Läs mer
    2019-02-11 Erik T svarar Christer E
    Hej Christer!

Tack för ditt omdöme.
    Vi märker helt klart att många av våra montörer har haft det för stressigt nu under hösten och vintern.
    Vi ställer hårda krav på våra montörer och förväntar oss att jobben ska utföras både korrekt och snyggt.

Jag hoppas att värmepumpen fungerar bra och ni fick väl pengarna tillbaka för taket om det inte gick att sätta upp?
    Annars hör av er så ordnar vi självklart en retur på det!

Mattias H skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Luftvörmepump. Hafsigt jobb, slöa verktyg så det blev skador på panel, jäktade iväg så genomgången gav inget. Lämnade trasiga plastdelar på pump som ännu ej är fixat. Lämnade skräm lite här och där. Med tanke på det otroligt höga installationskostnaden så är jag mer än besviken. Läs mer
    2019-02-11 Erik T svarar Mattias H
    Hej Mattias!

Jag tar genast tag i detta ärende. Vi trodde ärligt talat att Panasonic hade skickat dig nya plastdelar till dom som hade skadats i frakten.
    Vi fick ett ok av Panasonic efter bilderna som du skickade in så jag förstår inte varför dom dröjer.

Vad gäller installatören så ska vi ta detta med honom, han får bra betalt för jobbet och vi förväntar oss ett arbete av hög nivå.

Mats S skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Luftluftvärmepump

Superstressade montörer

Ingen genomgång av funktioner

Montörerna visste inte vad som ingick i det montagepaketet jag köpt

Skulle aldrig anlita dem igen eller rekomendera till vänner!

Mycket missnöjd!! Läs mer
    2019-02-11 Erik T svarar Mats S
    Hej Mats!

Det var tråkigt att läsa att din upplevelse av vår montör var så dåligt.
    Jag skulle gärna gå till botten med detta så att detta inte händer igen. Om du har möjlighet skulle jag uppskatta ett mail till kundtjanst@20grader.se med ditt ordernummer för att se vilken montör det är.

Jag hoppas ändå att själva installationen gick bra och att värmen fungerar fint.
    Om du behöver hjälp med någon funktion eller har frågor så har du alltid fri support hos oss!

• 2019-02-06

Marika Pettersson skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Luftvärmepump som bl.a. läkt gas, som låter väldigt högt, inte ger värme och som höjt elförbrukningen med flera tusen/månad. Obrukbar sedan början av december. Servicetekniker kom efter ca 2 månader och många telefonsamtal - mycket oprofessionella servicetekniker (ventilationsfixarna.se / luftia.se via Nordiska Kyl & Värme experten AB / 20grader.se mfl...) som rotade runt i huset, öppnade stängda dörrar och pratade skit då sambon åkte för att hämta verktyg åt dom/då dom trodde att ingen var hemma. Riktigt obehaglig upplevelse.

Kallaste årstiden. Minst 20 samtal. Helt omöjligt och tungrott. Företaget håller inte alls vad dom lovar på hemsidan.

Vi är hänvisade att lösa detta själva via Fujitsu Siemens. Mycket dålig service.

Kan tillägga att det även från början var klantiga installatörer som inte ens lyckades följa våra anvisningar/önskningar om placering/så att kabeln skulle räcka till eluttaget.

Vi har varit i kontakt med konsumentvägledare och kommer att bli tvungna att ta in externt företag och ta till rättsliga åtgärder för att få en lösning så som det ser ut nu. Inne på tredje månaden utan luftvärmepump, 26- idag. Läs mer
    2019-02-07 Erik T svarar Marika Pettersson
    Hej Marika!

Det är tråkigt att läsa att du upplever vår hantering av ärendet på detta sättet.
    Vi har, som många andra, haft lite problem med några installatörer uppe i er del av landet. När ni först felanmälde i mitten av december kontaktade vi installatören som gjort jobbet.
    Tyvärr har den montören valt att gå under jorden och efter flera påtryckningar valde vi att låta en annan firma åka ut, totalt ca. 2 arbetsveckor efter er första felanmälan 13 december (med tanke på jul och nyår).

Vi försökte kontakta er från den 10 januari och boka tid men ni ville inte acceptera en tid av vår montör då ni var fullt inställda på att häva köpet på varan istället.

Efter att vi fick komma ut och felsöka kunde vi inte hitta något fel. Värmepumpen gav värme men då all värme hade varit avstängd och inomhustemperaturen väldigt låg kunde vi inte dra någon slutsats.
    När ni ringde in några dagar efter och förklarade att pumpen fortfarande gav väldigt lite värme, trots att ni hade fått upp värmen vände jag mig till Fujitsu Sverige.

Fujitsu Sverige erbjöd sig att själva ta över ärendet (då dom tekniskt sätt står för garantin) och hade en egen tekniker ganska nära. Detta förklarade jag för din sambo som tyckte att detta lät som en bra idé.

Jag vill tillägga att jag alltid försökt ringa upp er när ni sökt mig och vad jag vet har jag inte missat någon gång!

• 2018-11-27

Ulf T skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Luftvärmepump
    Trevligt och kunnigt bemötande
    Som helhet en positiv upplevelse Läs mer
  • 2018-11-25

Thomas R skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Inte rädda om sina kunder.
    Rekommenderar inte detta företag till någon annan. Läs mer
    2019-02-07 Erik T svarar Thomas R
    Hej Thomas!
    Det var tråkigt att du känner så. Vi försöker verkligen göra allt vi kan för att få nöjda kunder.
    Om du hör av dig till oss kanske vi kan lösa det om vi gjort något fel?

• Mikael H

2018-11-20

Mikael H skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Köpte en luftvärmepump till garaget/förrådet som annars värmdes med direkt el. Nu kan man ha fin temperatur där så det går att göra något. Pumpen gör absolut jobbet.
    Blev väldigt bra bemött av säljare. Montören var professionell och bra att jobba med. Mina förväntningar uppfylldes helt. Läs mer

Stefan A skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Vi köpte en Panasonic luft-luft värmepump och den är till full belåtenhet. Bemötandet var trevligt och professionellt. Monteringen av pumpen skötte att annat företag men även det fungerade bra. Läs mer

Ronny G skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Köpte en luftvärmepump, inkl. installation. Allt flöt på med bemötande och installation, förutom att den första fakturan blev fel, men det berodde på ett nytt fakturasystem sas det.
    Annars var allt till belåtenhet. Läs mer

Erik N skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Köp och leverans av Luft/vatten värmepump fungerade fint. När vi valde att inte installera pumpen med 20graders installatörer upplever jag dock att man inte får någon hjälp när det blir problem. Läs mer
    2018-11-14 20 grader svarar Erik N
    Hej Erik!
    Tack för ditt omdöme.
    Om du köper med installation tar vi helhetsansvar och erbjuder 5 års fullgaranti.
    Men om du köper utan installation blir det ju din installatör som får ta ansvaret för drift och felsökning. Vi står självklart fortfarande för materialgarantin men då måste ju din montör meddela oss om vad som är fel så vi kan skicka ut rätt reservdel.

Jag önskar självklart också att det vore lättare men det är inte möjligt för oss att ge kostnadsfri hjälp för en produkt som någon annan installerat.

Om du inte får någon hjälp av din egen installatör kan du självklart vända dig till oss. Men får då stå för servicekostnaden själv.

• 2018-11-12

Pär H skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Toppenservice! Proffsig installation och bra produkter. Läs mer
  • 2018-11-12

Torsten G skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Bra kille som kom och monterade vår luft/luft värmepump/ac
    Gav förtroende och var social. Läs mer
  • 2018-11-10

Sabina B skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Tycker montören kunde städa efter sig. Sen förstörde han en lampa som han inte berättade om. Känns sådär när man skall ta betalt för en meter extra rör. Köpte en luftvärmepump. Läs mer
    2018-11-14 20 grader svarar Sabina B
    Hej Sabina!

Tack för ditt omdöme, din feeback är mycket viktig för oss.
    Det ska ingå "grovstädning" i installationen men montören tar ju inte med sig emballage och annat tyvärr.

Vad gäller lampan som du säger att montören förstört får du gärna anmäla detta till oss på kundtjanst@20grader.se med ditt ordernummer. Vi tar självklart ansvar om någon av våra montörer gjort sönder något!

• Isak N

2018-11-10

Isak N skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Dåligt kundbemötande. Tog inget ansvar över misstag som kostade mig flera tusen kronor. Dålig koll på rot avdrag. Ingen koll på telefon nr som angetts i kontakt info. Helt värdelösa. Läs mer
    2018-11-14 20 grader svarar Isak N
    Hej Isak!

Tack för ditt omdöme, din feedback är mycket viktig för oss.
    Jag tar det på största allvar när du skriver att vi gjort fel och inte tagit ansvar och undrar vad det är som hänt!

Jag lyckas dock inte hitta någon order som matchar ditt namn så jag undrar om du kan återkomma till oss på kundtjanst@20grader.se med ordernummer mm så att vi kan lösa situationen.

Ibland gör vi eller våra montörer fel men vi har alltid varit noga med att stå för det och göra rätt för oss!

Sen undrar jag vad du menar med "dålig koll på ROT-avdrag" och om du har haft svårt att få tag på oss? Om inte vi kan svara kopplas ju ditt samtal till en svarstjänst där du får prata med en riktigt människa och lämna ett meddelande.

Återkom gärna till oss så att vi kan reda ut detta!

• 2018-11-10

David A skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Den låter för mycket. Mer än vad som är tillåtet. Över 40-60 decibel. Läs mer
    2018-11-14 20 grader svarar David A
    Hej David!

Tack för ditt omdöme.
    Att värmepumpen låter kan bero på flera olika orsaker, te.x. att man kör hög fläkthastighet eller att pumpen arbetar väldigt hårt.
    Om du kontaktar oss så kan vi försöka reda ut det och om det är fel på pumpen så kan vi ju åtgärda felet på garantin!

Jag vet tyvärr inte vilken order ditt omdöme gäller så du får gärna kontakta oss på kundtjanst@20grader.se

• 2018-11-09

Peter S skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Fått dubbel faktura, fastän jag betalt.
    Det kommer inkassokrav.
    Jag har betalt.. vad är det för firma.
    Jag är förbannad..
    ______________________________
    Har kontaktat 20 grader, dom hade gjort fel, och dom har återkallat krav.

-----------------------------------------------
    🤨
    Men inte roligt att få ett krav när man HAR betalt, har aldrig haft krav förr, alltid betalt mina räkningar, så det blev en chock... Läs mer
    2018-11-12 20 grader svarar Peter S
    Hej Peter!

Ja det var verkligen inte meningen att du skulle få den påminnelsen, var en miss från vår sida.
    Jag upptäckte det dock snabbt och återkallade påminnelsen, men det är tyvärr svårt att stoppa ett brev som redan skickats...

Som tur är hade vi kontakt i fredags kväll och löste det hela!

Christoffer I skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Snygg installation och väl bemött av installatör och företag. Toppenbra! Läs mer

Oskar S skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Jag beställde en luft-luft värmepump och ett väderskydd inkl installation.

Installatören borrade sönder två elkablar samt hällde ut vatten på vägg/golv. Utomhusdelen monterades på sånt sätt att väderskyddet inte går att montera enligt instruktion. Efter kontakt med 20 grader så har de inte föreslagit några åtgärder. Läs mer
    2018-11-08 20 grader svarar Oskar S
    Hej Oskar!

Tack för ditt omdöme. Din feedback är jätteviktig för oss för att vi ska kunna utveckla oss och bli bättre!

Det du skriver om att montören borrat sönder elkablar och hällt ut vatten låter väldigt konstigt. Jag skulle gärna gräva djupare i detta för att se vad som hänt. Du får gärna kontakta oss på kundtjanst@20grader.se med ditt ordernummer och berätta mer.

Vad gäller väderskyddet så låter det såklart tråkigt att det inte gick att montera efter installation.
    Jag vill ju gärna tro att det inte gick att montera utedelen på ett annat sätt men är svårt att säga såhär på rak arm.

Om du inte kan använda skyddet så tar vi självklart tillbaka det.
    Eller om du vill, hör av dig till oss så försöker vi hjälpa dig och se hur det kan monteras.
    Vi svarar alltid våra kunder på både mail och telefon!

Peter T skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Kompetent, enkelt och utfört enligt överenskommelse. Läs mer

Henrik S skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Köpte värmepump, snabb leverans och bra teknisk rådgivning. Läs mer

Stefan H skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Utmärkt rådgivning och support, installation av proffitionella montörer! Läs mer

Daniel P skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Mycket bra bemötande och service. Har dock ej erhållit något kvitto för varan... Läs mer

Fredrik A skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Nöjd med service från 20grader men fick en minst sagt forcerad installation från dess sammarbetspartner Kylslaget.

Installatören var så sjukt stressad för att han skulle hinna till sin nästa bokning på andra sidan stan.

Detta resulterade i att jag fick inte mitt beställda väggstativ utan pumpen monterades utan beställda vibrationsdämpare på min gamla muggiga träställning. Mitt plattsbyggda skyddstak slets bort och lämnades slaktat på marken. Kanalerna till mitt FTX-system på vinden klampades sönder. Det (vad jag förstår väldigt giftiga) kylmedlet från den gamla pumpen tömdes ut i köket där mina barn satt och åt frukost. Får efter allt detta en faktura från Kylslaget på tillkommande kostnader. Att jag inte fått det jag beställt i form av väggstativ mm sket dom fullständigt i.

Jag kan inte rekomendera detta upplägg till någon. Läs mer
    2018-11-07 20 grader svarar Fredrik A
    Hej Fredrik!

Det du skriver är väldigt alvarligt och absolut inte acceptabelt.
    Vi har anmält detta till kylslaget och bett att dem undersöker vad som hänt i ditt fall.

Det vi skulle behöva är ett ordernummer eller en adress för att kunna se vem som utfört installationen.
    Vill du återkomma till oss på telefon eller mail så att vi kan gå till botten med detta?

Stefan S skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Köpte två värmepumpar av dem. De hade ett bra pris, det är allt. Utnyttjade andra underleverantörer för montering som bara lämnade kvar alla kartonger, mm samt de gamla värmepumparna. Handhavandet stämde inte överens med det företaget 20 grader förespeglade. De var dessutom mycket svåra att komma i kontakt med. Läs mer
    2018-11-08 20 grader svarar Stefan S
    Hej Stefan!

Det är tråkigt att höra att du inte känner dig nöjd med ditt köp hos oss. Vi lever på nöjda kunder och försöker alltid förbättra vår organisation och kundservice. Därför är din feedback mycket viktigt för oss.

Vill dock påpeka att det på flera ställen på hemsidan står att vi inte tar med oss emballaget eller en gammal värmepump som vi bytt ut. Detta är också standard i branschen och något vi försöker vara tydliga med.

Det jag främst undrar är varför du upplever att det vart svårt att komma i kontakt med oss. Vi har ju en extern växel som tar emot samtal som vi missar så att man kan lämna ett meddelande hos en person som skickar det till oss. Vi försöker alltid att ringa upp dessa samtal så snart vi kan.

Om du vill ge oss mer feedback på hur du skulle vilja att det gick till får du mer än gärna höra av dig på kundtjanst@20grader.se

• 2018-11-06

Erik P skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Beställde en Luftvärnepump. Bra service och finfina priser! Snabbt och bra! Läs mer

Helmer F skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Köpte en Panasonic luftvärmepump, den var bra och bemötandet på förtaget var bra. Däremot så var leveranstiden väldigt lång så det var inte så bra. Leveransen i övrigt fungerade bra. Läs mer

Therese H skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Köpte en Panasonic kylvärmepump och är otroligt nöjd! Kanonbra kundservice och support!
    Therese Läs mer

Bo Å skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Köp av Panasonic luftvärmepump.
    Bra bemötande. Installationen mycket bra utförd och wi-fi enhet installerad utan extra kostnad. Tyvärr så så gjorde 20 grader en obefogad kreditupplysning, vilket man inte ska göra om det inte finns ett legitimt skäl för detta. Har inte sökt någon kredit via 20 grader. Att jag betalar pumpen med ett kort som har kredit och eventuellt väljer att använda den är en uppgörelse mellan mig och min bank, ingen annan. Så förutom kreditupplysningen mycket nöjd. Läs mer
    2018-11-08 20 grader svarar Bo Å
    Hej Bo!

Tack för ditt omdöme. Vi är mycket måna om att få in feedback från våra kunder så att vi ser vad vi gör bra och vad vi kan göra bättre.

Gällande kreditupplysningen så är detta en "lätt upplysning" som inte påverkar någons kreditvärdighet eller syns hos någon.
    Vi har skrivit på hemsidan att detta genomförs när du klickar på knappen "hämta uppgifter" i kassan - vilket inte är obligatoriskt för att gå vidare.

Anledningen till kreditupplysningen är för att direkt kunna visa vilka betalningsalternativ vi kan erbjuda.
    Om kunden har en anmärkning kan vi t.ex. inte erbjuda faktura och då försvinner det alternativet från kassan.

Härligt att du är nöjd med in värmepump och installationen :)

Daniel S skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Magnus på 20 grader är riktigt bra. Uppstöd lite problem med leveransen av värmepumpen men dom löste det på ett riktigt snyggt sätt seriösa från början till slut Läs mer

Anneli S skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Luft/luft värme pump Bra insteratör av pumpen och bemötande v han som kom till mig Läs mer

Torsten S skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Hej. Köpte Samsung luftvärmepump på försommaren . All kontakt med företaget var toppen. Men tyvärr så försvann pumpen på väg till oss.20 grader gjorde verkligen allt för att hjälpa till. När inte fraktbolaget hittade den ,fick vi en ny samt bra kompensation från 20 grader. Vi är jättenöjda med pumpen och företagets insatser. När sommaren sedan blev jättevarm var det toppen med fungerande kylning. Tack 20 grader. Vi kan varmt rekommendera er.Torsten och Märta på landet. PS. Den ger tyst och fin värme. Läs mer
  • Peter F

2018-11-05

Peter F skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Lvp säljaren var dryg vid samtal efter montering då det ej var städar efter montering plus att den gamla utomhusdelen ff stod kvar på gargetaket, var så långt från mina förväntningar som det bara är möjligt Läs mer

Gunnar J skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Funkar mycket bra Läs mer
  • Lars William S

2018-11-05

Lars William S skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    köpte en panasonic av lite dyrare modell-man ska inte spara på den sista tusenlappen om man köper nånting på längre sikt.Har jag fått lära mig.Lite krångel i början.Hade inte pumpen hemma när montören kom.Mitt fel och Post Nord samt leverantören.
    Dom borde kollat att jag hade pumpen memma innan montören kom,Man kan ju inte lita på Post Nord.Nåja.Blev väldigt väl bemött ax 20 grader,Det kostade mig inte extra att montören kom två gånger.
    Jag har bara positiva omdömen om 20 Grader
    .Rekommenderade min granne också.Dom får samma apparat
    Har bott i villa 40 år och sett massa klåpare och skojare av alla sorter.Vad dom lovar och gör år två olika saker.
    Är faktiskt väldigt nöjd med allting.Hade en pump innan också
    10 år.Nya pumpen är en dröm jämfört med den gamla, Läs mer
  • Bengt J

2018-11-03

Bengt J skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Det har fungerat jättebra, fick vänta en månad med monteringen..men kylteknik kom på utsatt tid moneringen tog c:a två timmar allt fungerar med belåtenhet.. Läs mer

Lilla Grevegårdsvägen 41, 426 55 Västra frölunda