Nordiska Kyl & Värme Experten AB

Lilla Grevegårdsvägen 41, 426 55 Västra frölunda — Visa karta

Välkommen till 20 grader / Nordiska Kyl & Värme Experten!

Idag går det mesta att handla bekvämt och smidigt via internet, så varför inte värmepumpar? 20grader.se är den mest nytänkande webshoppen för värmepumpar i Sverige idag. Vi håller låga priser och vill alltid leverera lite extra, vilket ibland glöms bort vid internethandel.

Vår kunniga och tillgängliga support finns för att skapa trygghet före, under och efter köpet och genom att vi har ett stort nätverk av värmepumpsinstallatörer knutna till oss kan vi installera och serva din värmepump oavsett var i Sverige du bor!

Processen är enkel: 1) Välj en värmepump som passar dina behov 2) Välj installationstyp, beroende på din tidigare värmelösning 3) Boka en tid då installatören kan leverera och montera din värmepump 4) Installationen sker 5) Njut av ett behagligt varmt hem!

Välkommen!

Läs vad 373 kunder tycker om Nordiska Kyl & Värme Experten AB

• 2020-05-04

Emil F skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Ny luftvärmepump med installation.
    Snabb leverans och installation
    Utmärkt hjälp på telefon och svar på begäran om offerter.
    Helt ok pris och installation.
    Några små saker fick åtgärdas vid ett andra besök efter installationen, med det åtgärdades snabbt efter påpekandet om brister.

Kan varmt rekommendera dem åt ny kunder Läs mer
  • 2020-05-01

Johan Y skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Köpte värmepump med installation på nätet.
    Gick smidigt att få hem värmepumpen. Installationen gick snabbt. Dock lite för snabbt då städning inte verkade ingå efter installation vilket jag upplever som negativt. Sågspån, gips och avklippta elkablar lite överallt vilket är tråkigt. Stor förbättring kan göras där.
    Bra värmepump som gått hela "vintern" utan problem. Läs mer
  • 2020-04-30

Thomas W skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Bra bemötande. Köpte en Panasonic luftvärmepump. Hittills har allt fungerat utmärkt och jag är nöjd med köpet. Läs mer
  • Kjell Owe M

2020-04-30

Kjell Owe M skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Köpte en värmepump som kom fort och installerades av en en snabb och bra installatör.
    Snabbt och bra jobb och bemötande av samtliga inblandade. Läs mer
  • 2020-04-30

Mats J skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Luft luft värmepump
    Snabb och bra lnstalation Läs mer

Erik L skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Toshiba värmepump.
    1. Bra kommunikation och vägledning.
    2. Leverans på tid
    3. Installation efter 3 v, vilket kommunicerades förväg.
    4. Installatören tog upp nytt hål i väggen utan att fråga.

mvh E Läs mer

Krister P skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Köpte en värmepump
    Snabbt och trevligt bemötande
    Snabb , noggrann montör
    Snabb leverans
    Allt igenom en positiv upplevelse . Läs mer

Gert P skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Vi blev erbjudna service innan garantin gått ut. Bra.
    En mycket trevlig och hjälpsam serviceman fixade allt. Läs mer

Sven G skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Värmepump med installation Allt sköttes på bästa sätt Läs mer

Nicolas A skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Installation av Panasonic lvp.
    Snabb och smidig installation där vi kunde diskutera lämplig placering. Läs mer

Fredrik S skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    installation av värmepump
    bra installatör Läs mer

Øyvind F skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Kjøpte en varmepumpe av Nordiska Kyl & Värme Experten AB. Fantastisk service fra jeg kom inn på deres hjemmeside til varmepumpen var montert og levert.

et var enkelt å bestille og man var sikker på at man hadde bestilt rett vare og tilbehør. Ordrebekreftelse og oppfølging av montør var eksepsjonelt bra. Betaling etter at montør hadde montert og anlegg testet.

Jeg er meget imponert over Nordiska Kyl & Värme Experten AB og det forretningskonseptet de har etablert i Sverige med meget gode logistikkløsninger og lokale installatører som har høy kvalitet som fokus.

Kan på det sterkeste anbefale dette selskapet. Läs mer

Tony D skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Jag köpte en luftvärmepump, jag fick ett väldigt bra bemötande.

Smidig leverans och installation.

Jag kan utan anmärkning rekommendera 20grader.se Läs mer

Einar P skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    köpte värmepump luft/luft inkl.montering. leverans,ok lovad monteringsplan ok.Montering ok utom att lock över arbetsbrytare ej var monterat och samtliga 4 st bultar för fastsättning av ytterdel värmepump ej var fastdragna! Läs mer

Einar B skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Jag köpte en Panaconic luft luft pump allting fungerade jättebra både med leverans och montering företaget höll vad dom lovade allting var bra Pumpen fungerar bra och jag är nöjd..Einar Börjesson Läs mer

Peter S skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Köpte Toshiba luftvärmepump. Snabb respons på offertförfrågan. Snabb leverans och bra anlitad installatör från närområdet. Helt nöjd. Läs mer

Simon A skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Enda brist var att montören vid installationen inte visste om att han skulle montera wifi enheten. Läs mer

Lena S skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Köpte luftluftvärmepump med installation. Hela processen från beställning på nätet, till telefonkontakt, bokning av installation och utfört arbete gick snabbt och smidigt utan krångel eller tjat. Dessutom till ett bra pris! Mycket nöjd. Läs mer

Maria R skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Mycket bra bemötande, snabb leverans Läs mer

Joakim E skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Köpte en luftvärmepump via nätet.
    Enkelt smidigt
    Snabb kontakt för installation
    Och den fungerar kanon . Perfekt med Wifi uppkoppling på ett Landställe då man kan få varmt när man kommer fram. Läs mer

Vesa T skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Luftvärmepump. Webbutik var lätt att använda, priset rimlifgt, leverans snabbt. Läs mer

Nils S skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Vi köpte en Luft Värme Pump.
    Allt var OK.
    Service , kunnighet bra. Läs mer

Rolf M skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    God og hurtig levering samt service.

Vi var fuldt tilfredse med både levering og installation. Läs mer

Jan-erik M skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Bra och snabb service, trevlig personal. Läs mer

Lars-göran L skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Installation av värmepump.
    Mkt bra.
    Inga speciella förväntningar, men
    Bättre än förväntat. Läs mer
  • Christer O

2020-04-26

Christer O skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Nordiska Kyl & Värme Experten AB har levererat och installerat en värmepump. Jag blev bemött som förväntat! Varken över- eller underprestation.
    Jag förväntade mig att de levererar svar på frågor inom rimlig tid och uppfyller löften om när och hur installation ska göras.
    Det gjordes!
    Installatören ställdes inför två oväntade problem, som hen löste, trots att hen verkade en smula jäktad. Bra gjort.

Det är fantastiskt att just jag blivit utvald att lämna ett uppriktigt omdöme. Jag känner mig djupt hedrad! Läs mer
  • 2020-04-24

Lars L skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Inköpt panasonic pump på internet. Snabb leverans och bra bemötande. Läs mer
  • 2019-12-20

Lars B skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    luft luftvärmepump mkt bra bemötande Läs mer
  • 2019-12-17

JACOB S skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Försenade över en månad och problem med faktura Läs mer
  • 2019-12-17

MARIA A skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Får faktura och installationskostnad av 20 grader. Efter 2 månaders strul och X antal besök (där montörer lovar att det inte kommer kosta oss något) kommer det ytterligare fakturor?!? Känns som ett dåligt försök att låta kunden betala för egna misstag. Läs mer
  • 2019-11-26

Anders L skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Köpte en panasonic värmepump via webben
    och allt fungerade perfekt inklusive installationen. Läs mer
  • George B

2019-11-23

George B skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Fakturerar tilltänkta kunder för offertgivning - mycket oseriöst. Välj annan leverantör. Läs mer
    2019-11-25 Erik T svarar George B
    Hej George!

Det är tråkigt att du uppfattar oss som oseriösa.
    I vanliga fall tar vi 1500 kr för att göra ett platsbesök men valde i ditt fall att bjuda på det.

Vi tar dock betalat för vår arbetstid om du inte finns på plats vid besöket eller avbokar med för kort varsel. I ditt fall vid 2 olika tillfällen!

Med vänlig hälsning

• 2019-11-16

Kjell N skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Installation av luftvärmepump.
    Bra bemötande.
    Bra installation. Fixade det som blev mindre bra utan diskussion.

Har inga problem med att anlita deras tjänster i framtiden. Läs mer
  • 2019-11-15

Maria J skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Vi beställde en luftvärmepump Panasonic. Allt flöt på bra, beställningen, monteringen. Vi är nöjda rakt igenom. Läs mer

Evert B skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Montör ok. Hade dålig kunskap om handhavande. Köpte en luftvärmepump från Panasonic. Bra kontakt med säljare och montageföretag med tider m.m. Har fungerat tillfredsställande. En nackdel är att Panasonics app kräver nytt lösenord alldeles för ofta. Läs mer

Esko L skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    luftvärmepump
    Mycket bra bemötande
    Alla förväntningar levdes upp
    Mycket trevlig servicekille som var här och monterade. Utförde arbetet utmärkt. Läs mer

Stefan L skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Inga konstigheter, lätta att beställa. Leverans på utsatt tid. Trevligt bemötande då jag gjort en felbeställning som jag returnerade och fick krediterad utan problem. Läs mer

Bengt Åke K skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Luft luft värmepump, installationen blev ej ok, läckte ut gas men det åtgärdades vid återbesök.Facktura skickades men anulerades efter samtal.Trevligt bemötande,fel kan alla göra.Bengt Åke Läs mer

Ahmed N skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Proffesionellt arbete och väldigt trevliga personal. Läs mer

Nima P skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Jag köpte två luftvärmepumpen, jag är nöjd med dom snabbt o snyggt jobb dom gjorde Läs mer

Peter C skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Köpte luftvärmepump med installation.

De var jättetrevliga och hjälpsamma, från beställning, installation och faktura. Jag var tvungen att byta installationstid och det gick jättebra. Installatören som installerade den var både kunning och hjälpful.

Jag kan verkligen rekommendera dem. Läs mer

Björn H skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Beställde en luft/luftvärmepump via 20grader.se och allt fungerade väldigt smidigt. Från första kontakterna med kundtjänst, till följd av att det var en ersättningsinstallation med lite lurig placering, till upprättad kontakt med deras lokala installatör på plats. Kommer definitivt vara ett alternativt den dagen det blir dags att byta igen. Läs mer
  • 2019-11-13

Christer L skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Luft Luft Värmepump

Bara bra +++++++++++++++++++++++++++++++++++ Läs mer
  • 2019-11-13

Bert E skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Luftvärmepump
    mkt bra bemötande
    snabbare lev. och montage än jag trodde
    Den första pumpen var transportskadad men det kom en ny pump snabbt. Läs mer
  • Mats B

2019-11-13

Mats B skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    För att få fullt hade jag velat att installatören även kunde och installerade Wi-Fi enheten Läs mer
  • 2019-11-12

Michael L skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Företaget skulle installera vår nya luft/luftvärmepump, vi trodde att detta skulle vara en smidig övning, men... (var beredd på en lång historia)

Första installatören kunde inte installera (det är ju fine om man har den insikten och säger det), så installatörens chef skulle återkomma till mig samma dag. (jag hade tagit ledigt för detta) Dagen går och ingen återkommer, det tar en vecka innan en kontakt togs (vi hade inte heller fått något telefonnummer som vi kunde nå dem på). När kontakten väl tas, så bokar vi en ny tid för installation och jag tar en halvdag ledigt. När jag väl kommit hem kontaktar installatören mig med meddelandet "det har kört ihop sig, vi kan inte komma idag" Installatören lovar att komma på morgonen dagen efter. Ingen dyker upp. Däremot dyker de upp dagen ytterligare en dag efter, som tur var så skulle jag åka in senare till jobbet just den dagen - annars hade ingen varit hemma eftersom kommunikationen var = noll.
    Ja till slut får vi denna pump installerad. I avtalet skulle den gamla pumpen forslas bort, detta skedde aldrig, det fick vi göra på egen hand.
    Sedan, som grädde på moset, får vi en faktura för BOMKÖRNING på 3000 spänn, vi kräver att få denna annulerad och får det som tur är. Vi har begärt kompensation för den bristfälliga kommunikationen och de dagar som jag varit ledig från jobbet, men har inte ens fått ett svar rörande detta från företaget.

Under All Kritik. Läs mer
    2019-11-12 Erik T svarar Michael L
    Hej Michael!

Det du beskriver är mycket allvarligt och det verkar som att vi inte fått all information av våra installationspartner på din ort. Vi kommer definitivt att utvärdera denna parter och ser om det är någon vi ska fortsätta med, baserat på det du skriver så ska vi inte det....

Bortforsling av gammal pump är inte en tjänst vi erbjuder men om det är något du kommit överens med montören om borde det såklart utförts.

Jag har redan koll på detta ärendet och ser till att våra kontaktperson Göran kontaktar er gällande detta!

Med vänlig hälsning
    Erik

Jan B skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Jag köpte luftvärmepumpar (2 st). Jag blev väl bemött både vid försäljningen och installation. Fick snabba svar på mina frågor.

Installationen gick smidigt och resultatet bra. Man lyssnade på mina önskemål och behov. Läs mer

Suzanne C skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Installationen av luftvärmepumpen gjordes bra. Däremot gick det inte att få kontakt med installatören efter trots att det var diskussioner om fel på pumpen. Han debiterade saker vi inte beställt vilket också gjorde oss arga och orsakade merarbete för oss. Kan därför inte rekommendera honom.
    Plus i kanten var att en annan medarbetare ringde upp efter att vi krävt det av 20grader, den personen var trevlig och hjälpsam. Läs mer

Kent W skrev om Nordiska Kyl & Värme Experten AB
    Kom inte på utsatt tid och har inte leverera den kompensation som blev utlovad på grund av detta. Läs mer

Lilla Grevegårdsvägen 41, 426 55 Västra frölunda