Nova Solar AB

www.nova-solar.se
  • BadgeFourYears
4.5
Ring 0300-201 00 Dela

Vi är det lilla solcellsföretaget med fullt fokus på service och utförande. Därför står vi stolta med att visa vad våra kunder tycker om våra projekt. Vi håller till i Kungsbacka, Norra Halland, men arbetar över stora områden och med alla typer av system och materialtillverkare. Oavsett om du vill ha en hel solcellsanläggning,...

256 omdömen om Nova Solar AB

Sedan starten hos Reco 2021

Mikael S
Skrev om Nova Solar AB

Allt fungerade bra från start till färdig anläggning. Trevligt bemötande från deras montörer. Allt var rent och snyggt när de var klara.

Therese P
Skrev om Nova Solar AB

Jättenöjda! Snabb installation, allt har flutit på smärtfritt.

Jens B
Skrev om Nova Solar AB

Vänlig, tålamodig och bra bemötande, båda av de på plats samt kontor.

Helene A
Skrev om Nova Solar AB

Allt har fungerat enligt plan och vi har träffat trevliga hantverkare.

Ingela F
Skrev om Nova Solar AB

Trevligt bemötande och utförde arbetet snabbt och effektivt. Bra bemötande då man ringde deras reception också.

Johan K
Skrev om Nova Solar AB

Trevliga killar som va och gjorde jobbet. Sedan hade jag velat ha en liten genomgång hur allt funkar. Men det kanske kommer senare.

Gerhard D
Skrev om Nova Solar AB

Vi blev bra bemött och hantverkarna monterade på ett smidigt sätt. Vi väntar fortfarande på klartecken från Ellevio för att sätta igång anläggningen och det känns inte bra.

Magnus G
Skrev om Nova Solar AB

Mycket smidigt att anlita Nova Solar. Snabb leverans, snabbt igångsatt arbete. Mycket bra information och dialog. Fantastiskt trevliga och fint utfört arbete. Även otroligt bra stöd och hjälp av Sofia på huvudkontoret! Här har vi företaget som går all in för att jag som kund ska bli nöjd! Kommer rekommendera er!

Mona S
Skrev om Nova Solar AB

Allt bra,vänligt bemötande och bra jobb.

Robert G
Skrev om Nova Solar AB

Har inget att klaga på gällande Nova Solars leverans och installation av 24 st solpaneler. Snabbt och smidigt. Duktiga installatörer som städade och tog hand om allt emballage efter sig. All dokumentation kom samlat och i samband med att installationen var klar. Om man ska vara petig så hade jag velat ha en liten överlämning av anläggningen när den är färdig även om det kanske går att läsa sig till i dokumentationen. Känns alltid bra att få prata med någon och veta att allt är klart.

Arne Ö
Skrev om Nova Solar AB

Leverans och arbete på plats utmärkt. Val av produkter utmärkt. Arbetet med dokumentation mindre väl utfört. Saknar fortfarande garantisedlar för solpaneler och växelriktare trots 1 månad sedan dokumentationsleverans. Nova Solar uppfyllde mina förväntningar väl. Bemötandet oftast bra men någon person har inte klart för sig rollen beställare och leverantör. Rekommenderar gärna andra att anlita företaget. Entreprenaden innehöll 30 st solceller (Longi 430WHI-MO 6 FB och växelriktare Huawei SUN2000-10KTL-M1) med montage och driftsättning.

Dino M
Skrev om Nova Solar AB

Hjälpsamma och professionella i sitt bemötande, utförande och support efteråt.

Fredrik S
Skrev om Nova Solar AB

Bra service och bra pris. Trevlig personal

Marcus N
Skrev om Nova Solar AB

bra från start till mål. tydlig kommunikation. Klara i god tid innan senast beslutade datum. Snygg installation av solceller.

Nikolaos P
Skrev om Nova Solar AB

Väldigt bra bemötande, proffesionellt attityd. De installerade solpaneler.

Mikael S
Skrev om Nova Solar AB

Köp av solcellsanläggning utav Nova Solar genom Sunhero upphandling. Bra, smidig och informativ hantering hela vägen fram. Bara positivt så här långt kring information, leveranstid och montage. De frågor vi har haft på vägen har besvarats snabbt. Det som kvarstår är besiktning. Framkommer inget större där så är vi väldigt nöjda!

Orvar M
Skrev om Nova Solar AB

Toppen!!! Allt perfekt! Hoppas det fortsätter!

Per T
Skrev om Nova Solar AB

Köpte solcellsanläggning av Nova Solar genom Sunhero. Trevligt bemötande och bra jobb utfört så vitt jag kan bedömma. Hittills har mina förväntningar när det gäller leveranstid överträffats. Det återstår uppstart av anläggningen så jag hoppas på ett bra avslut.

Per E
Skrev om Nova Solar AB

Nova Solar både informerade och aviserade i god tid hur och när installationen skulle göras. Även leveransen av materialet sköttes med bra kommunikation. Själva installationen var utmärkt utfört och det märktes att de hade erfarenhet av installationer och var noggranna. De gjorde det dessutom i början av januari i - 5 gr kyla utan att klaga. De var också noga med säkerheten. Bra dialog och uppföljning av var vi bäst installerade växelriktaren. Jag hade problem med wifi för appen mot växelriktaren. Det löste Nova Solar och...

?
Skrev om Nova Solar AB

Bemötande och genomförande klart över förväntningarna.

Atli S
Skrev om Nova Solar AB

Duktiga och trevliga. Men inte så bra att meddela i tid leveransen och arbete så att man kan förbereda

Lisa N
Skrev om Nova Solar AB

Vi har köpt solpaneler med montering. Allt har fungerat smidigt och med trevligt bemötande. Så här långt har allt varit bra. Vi har dock inte haft slutbesiktning ännu, så nu hoppas vi på att sista biten fungerar lika bra också.

Lars-Gunnar G
Skrev om Nova Solar AB

Allt har hittills fungerat mycket bra. Lätt att få tag på Nova solar vid eventuella frågor!

Anneli S
Skrev om Nova Solar AB

Mycket bra process från början till slut med bra samordning internt och med nätleverantör, underleverantörer och besiktningsmän. Väldigt snabb och tydlig information och återkoppling på frågor under vägen. Noggranna och proffsiga montörer.

Michael D
Skrev om Nova Solar AB

Kvalitet på utförandet var mycket bra, gick inga genvägar utan installerade paneler växelriktare och kabel korrekt, snyggt och prydligt. Installationstillfället kom väldigt plötsligt. Visste ungefär vilka veckor men ringde till slut dagen före men gick bra. Trevligt bemötande. Fick dock påminna nån gång om glömda takplattor i dagens slut men fixade det snabbt. Sånt som händer.

Erik Oskar L
Skrev om Nova Solar AB

Har för andra gången anlitat Nova Solar för inköp och montering av solcellsanläggning. lika nöjd andra gången som första, man håller vad man lovar, bra priser, bra produkter, felfria installationer och mycket god kommunikation genom hela processen. 5 solar av 5. //Oskar

Erik H
Skrev om Nova Solar AB

Mycket bra bemötande samt noga och väl utfört arbete.

Joakim R
Skrev om Nova Solar AB

Bra och trevlig personal. Återkoppling fungerat bra Arbetsmiljön fruktansvärt, inget riktigt Fallskydd. Sätter fast en sektorn av ställning som fanns i hängrännan med spännband, om det blåser så kommer den ta med sig ställning och hängrännor. om någon finns i den så hade det varit fruktansvärt. Tråkigt att företaget utsätter killarna för sådana risker😡

Viveka H
Skrev om Nova Solar AB

Installation av solceller. Mycket bra bemötande.

Ove S
Skrev om Nova Solar AB

Det ät för tidigt att ge ett omdöme redan nu, Vill vänta tills efter besiktningen innan vi kan ge ett slutgiltigt omdöme. Dock anser jag att Nova Solar borde bli bättre på framförhållning och information. * Vid den första inspektionen kom vi överens om att installatören skulle bestämma exakt vart markröret skulle grävas ner, Därför kom vi överens om att ni skulle ge mig viss framförhållning så att jag skulle ha tillräckligt med tid att gräva. Att då montörerna komma först på eftermiddagen innan installationen skall...

Mats E
Skrev om Nova Solar AB

Vi är väldigt nöjda med hur de planerat, informerat om och genomfört monteringen av solcellerna på vårt tak. Kan varmt rekommenderas.

Peter O
Skrev om Nova Solar AB

Toppen från början till slut. Helnöjd, bra upplägg med leverans och montering. Bra bemötande av duktiga montörer och en glad tjej (Fia) på kontoret.

Johan S

Hittills bra ! Jag förväntar mig tekniskt kunnande Batteri med städtjänst

Lars E
Skrev om Nova Solar AB

Högsta betyg för utförande och bemötande. Köpte en. solcellsanläggning.

Jonas H
Skrev om Nova Solar AB

Förmedlingstjänst för installation, kontroll och igångsättande av solceller Kunnig, lyhörd, snabb att svara på frågor Förväntade mig att jag inte skulle behöva administrera och/eller hantera leverantörer, hantverkare och kontrollanter och än så länge har det funkat hyfsat bra (installationen är inte riktig klar än även om solcellerna är på plats).

alf h

alt ok dålig skötselinstruktion

Conny D
Skrev om Nova Solar AB

Tycker det har fungerat riktigt bra väntar nu på elektrikern som ska göra färdigt.

Mikael L
Skrev om Nova Solar AB

Överlag bra/trevligt bemötande och förhoppningsvis bra installation (besiktning ej utförd än). Lite snabba puckar gällande när dom skulle installera solcellerna. Dom ringde på fredagen och berättade att dom skulle komma på måndagen. Sen behövde vi inte vara hemma iofs. Vi fick en fråga var växelriktaren skulle placeras. Detta hade vi inte informerats om men efter lite diskussion med installatörerna så löste dom detta.

Anders J
Skrev om Nova Solar AB

Mycket bra! Trevligt bemötande.

Erik W
Skrev om Nova Solar AB

Köpt solceller och installation av dessa. Lätta att nå och snabba svar på frågor, både kontor, projktledare och montage. Kunde ock ha varit mer info innan köp vad om som skulle göras och vad som behövdes göras, också av mig innan installation. Någon sammanfattande info om allt från solceller till ansltningen av 3fasdelen vore önskvärt.

Stefan S
Skrev om Nova Solar AB

Bra, professionella och trevliga installatörer.

Anna G
Skrev om Nova Solar AB

Allt funkade bra med Nova Solar, från beställning till leverans av panelerna. Det blev en försening på ca 2 månader men vi betalade allt efter slutmonteringen.

Oscar J
Skrev om Nova Solar AB

Trevliga, kunniga och lätta att ha att göra med. Allt gick snabbt och smidigt.

Martin K
Skrev om Nova Solar AB

1. Trevligt bemötande. Städade upp bra efteråt. 2. Förväntade mig a) bättre framförhållning/ kommunikation när montage skulle ske b) att montage skulle ske tidigare. 3. Konceptet m gruppbeställning, kvalitetsavtal och besiktning av solceller mycket bra. Mindre bra att a) faktura på hela beloppet skickats samt tid för besiktning bestämts innan elektrikern ens hört av sig för tid att koppla in anläggningen på elnätet b) reco begär in omdöme innan arbetet slutförts och anläggningen drift testats.

Björn E
Skrev om Nova Solar AB

Mycket trevliga, inget krångel men kan jobba lite på informationen om när det ska hända saker., kort framförhållning.

Lolou S
Skrev om Nova Solar AB

Snabba att svara, hjälpsamma. Än så länge är allt bra.

Krister G
Skrev om Nova Solar AB

Bra på alla plan och service trevliga montörer

Erik S
Skrev om Nova Solar AB

De har varit duktiga, installerat snyggt och städat efter sig.

Daniel S
Skrev om Nova Solar AB

Rekommenderas. Man hör mycket om problem med installation av solpaneler men allt har löpt på fint. 3 veckor från materialleverans till i drift. Allt ser bra ut och trevligt bemötande av all personal.

Örjan J
Skrev om Nova Solar AB

Absolut inget att klaga på så här långt! Smidig snabb montering, elektrikern kom direkt därefter. Anläggningen var igång på 4 dagar. Behövde lite hjälp med att få igång appen som visar effekten, kom två killar direkt och fixade till. Och till slut stämde även fakturan ;-)