Novator Bygg AB

Novator Bygg AB

novatorbygg.se
  • BadgeFourYears

Novator bygg AB är företaget för dig som kräver hög kompetens och den bästa kvalitén. Vi har över 10 års erfarenhet i branschen där vi arbetar med såväl privatpersoner som företag och har skapat oss täta samarbeten med alla yrkesgrupper som krävs för att vi ska kunna åta oss totalentreprenadansvar. Vi har kompetensen som krävs...

73 omdömen om Novator Bygg AB

Sedan starten hos Reco 2017

Viktor H
Skrev om Novator Bygg AB

Exemplarisk upplevelse! De renoverade min hall där de la nytt golv, foder och lister. Arbetet var över förväntan och Novators uppmärksamhet för detaljer är verkligen exeptionell! De var tydliga med vad som skulle utföras och på vilket sätt innan arbetet började och när det kom upp frågor under renoveringen eftersom lägenheten är nästan 100 år gammal så kunde de presentera alternativ på hur man går framåt på bästa sätt. Kommer använda Johnny och Novator igen för fler arbeten i framtiden.

Lars H
Skrev om Novator Bygg AB

Snabb och trevlig första kontakt och offertbesök. Vi är så nöjda med altanen och uteköket som ni har byggt åt oss. Det blev många ändringar från vår sida under byggets gång men attityden var rakt igenom ”vi fixar det”, otroligt arbetssamma och trevliga killar som var på plats. Toppenbetyg från oss och vi återkommer garanterat igen när det blir dags att bygga poolen! Med vänlig hälsning, Andreas & Kristina

Johan F
Skrev om Novator Bygg AB

Snabba, noggranna och väldigt snyggt slut resultat.

Michael R
Skrev om Novator Bygg AB

Bra service och kunnig personal

Eimantas D
Skrev om Novator Bygg AB

First of all, I really liked how quickly Johnny found time to come to us and discuss what we expect from Novatorbygg. I also really liked the start of the work and the discussion and solution of the problems that arose. when they started building the terrace, I was surprised at how quickly the whole team worked, and the result exceeded expectations. Now we have agreed on the digging of the yard with an excavator and concreting work, I hope they will not disappoint here too, because if you look at the photos of their work...

Lina L
Skrev om Novator Bygg AB

Bra kommunikation, ordentliga, super schyssta och duktiga. Tack för all arbete hos oss under 2023!

Mike D
Skrev om Novator Bygg AB

Novator has been great to work with. They managed our landscaping project including a new deck, concrete patio w/ flagstones and 8x4m pool installation. They were able to bring our vision to life and give great input along the way, they clearly cared about the project and as with inevitable bumps along the way with a project, were patient and solution oriented. The end result surpassed what we hoped to accomplish. Big thank you to Adam, Marcin, Mindie, Johnny and everyone else involved. I highly recommend Novator!

Vytautas D
Skrev om Novator Bygg AB

Varmt rekommenderas, gör sitt jobb.

Bengt E
Skrev om Novator Bygg AB

Bra och snabbt utfört jobb, håller tiden

Niclas J
Skrev om Novator Bygg AB

Jag kontaktade Johnny på Novator för hjälp med byggnation av en butikslokal i Västerås. Resultatet var över förväntan och mest imponerande var noggrannheten i utförandet. Stort tack!

Peder H
Skrev om Novator Bygg AB

Effektiva, trevliga, bra förslag på lösningar, stämmer av löpande, jättefint slutresultat.

Henrik C
Skrev om Novator Bygg AB

Vi anlitade Novator för schaktning och markarbete, gjutning av betongplatta för pool och utbyggnad av altan samt pooldäck. Novators ägare Johnny besökte oss för att förstå vad vi ville bygga, och han återkom snabbt med offerter. Efter att vi bestämt oss påbörjades arbetet. Vi hade en kontinuerlig dialog med gänget som byggde, och vi kunde diskutera oss fram till detaljer i utförandet på ett obyråkratiskt sätt. Dessutom kommunicerade Novator direkt med firman som byggde poolen, och vi behövde inte agera mellanhand i...

Svar från Novator Bygg AB

Tack för dom fina orden och för ert förtroende att låta oss förverkliga eran pooldröm :)

Camilla Louise N
Skrev om Novator Bygg AB

Jag anlitade Novator Bygg AB för att få hjälp med montering och bygge av garderob. Från första kontakt tills att allt var klart har det varit så smidigt. Dom var noggranna, serviceminded, flexibla och väldigt kunniga på det dom gör. Ett plus i kanten är att dom städar snyggt och prydligt efter sig och garderoben har inte ett enda märke. Jag kan starkt rekommendera dessa grabbar och kommer garanterat att anlita dom igen.

Anna N
Skrev om Novator Bygg AB

Vi är så nöjda med Novators arbete hos oss. Professionellt utfört arbete, noga och med sinne för detaljerna. Bra förslag på idéer och trevliga att ha kontakt med. Noga med att städa undan efter sig varje dag. De ger det lilla extra som för oss betydde mycket. Kommer anlita dem igen.

Svar från Novator Bygg AB

Tack för dom fina orden Anna, betyder mycket för oss.

Optalmica Eskilstuna Ab O

Personlig service och snabb återkoppling. Inför vårt bygge fick vi bra tips ich idéer och när vi bestämt oss fick vi en tydlig offert som sedan hölls till 100%. Vi hade viss tidspress att bli klara och Novator fixade detta med bravur. Jobbade väldigt snabbt och effektivt med hög kvalitet. Kan ge mina bästa rekommendationer till Johnny och Co på Novator bygg!

Serge L
Skrev om Novator Bygg AB

Otroligt imponerad av Johnny och hans team. Arbete av högsta kvalité, super pålitliga. Detta är klart den bästa firma jag har haft med att göra i storstockholm. Tack Novator!

Svar från Novator Bygg AB

Tack Serge! Längtar tills vi är på plats igen för att gjuta er uppfart i betong. Kommer bli ashäftigt. :)

Magnus G
Skrev om Novator Bygg AB

Novator har skött sig exemplariskt från första kontakt till slutfört arbete. Jag har köpt ett Swimspa och Novator fick ett helhets uppdrag. Grävarbete för att få ned Swimspa i nivå med tänkt altan, gjuta betongplatta som Swimspa står på. Något komplext trädäck i flera nivåer, samt pergola. Johnny kom med många bra idéer och allt blev över förväntan !

Paula A
Skrev om Novator Bygg AB

Alla vi har jobbat med i teamet har varit super professionella och hjälpsamma. Just nu har Novator grävt och gjutit en betongplatta hos oss. De skall fortsätta med att bygga terrassen runt poolen och huset.

Vahdat Z
Skrev om Novator Bygg AB

Proffsigt, kundvänligt och väldigt bra slutprodukt. Johnny och gänget byggde loft åt oss och det blev toppen!

Aihua X
Skrev om Novator Bygg AB

Novator hjälpte oss med att göra betongplatta där vårat swimspa från Hydropol skulle stå. Mycket effektivt och välutfört arbete! Inte så konstigt kanske med tanke på att de har hjälpt många hydropol kunder med samma sak. För några dagar sedan fick vi vårt swimspa och allt gick fint.

Mindaugas R
Skrev om Novator Bygg AB

Verry nice, kind and warm people. plesure to work with them !

Amina L
Skrev om Novator Bygg AB

Efter att ha sökt på olika företag för att hjälpa oss med bl a en altanutbyggnad till spabad så hamnade jag hos Novator Bygg AB. Med tanke på alla deras helt fantastiska omdömen så hade jag sjukt höga förväntningar. Alla blev uppfyllda med bravur! Allt från att bästa Johnny kom hit på ett första besök tills den första altanen med spabad var klart . Nu väntar vi på en offert för att bygga upp vårt badrum och lite längre fram så blir det resten av "baksidan" med pool och trädäck m.m. Novator Bygg AB får våra varmaste rekommendationer....

Svar från Novator Bygg AB

Tack bästa Amina för dom fina orden, vi ser fram emot att komma tillbaka och bygga altanen runt poolen till sommaren :)

ANNA A
Skrev om Novator Bygg AB

Var lite stökigt innan uppstart pga förseningar som ej berodde på Novator. Men när väl bygget startade genomfördes det mycket bra. Effektivt, bra kommunikation med byggarna och de lämnade inget skräp efter sig. Jag är mycket nöjd.

Henrik S
Skrev om Novator Bygg AB

Lite dåligt i kommunikationen innan uppstart men när de var på plats gick allt väldigt snabbt och kommunikationen var väldigt bra! Arbetet var super snyggt trots att det gjordes så snabbt. Vi är supernöjda!

ULRIKA D
Skrev om Novator Bygg AB

Vi kunde inte vara mer nöjda med arbetet som Novator utfört hos oss! Projektet innefattade grävning och grund för ett swimspa, byggnation av ett uterum, staket, ny altandel samt anpassning gentemot befintlig altan. Från första hembesöket där Johnny lyssnade in våra tankar och idéer till att killarna kom på plats till färdigt resultat har varit över förväntan. Vi har löpande haft en jättebra dialog och fått bra tips och idéer som gjort slutresultatet ännu bättre än vi kunnat föreställa oss. Killarna, med bästa Adam i spetsen,...

Svar från Novator Bygg AB

Tack för dom fina orden Ulrika :) Även ett stort tack till jätte trevliga arbetsdagar hemma hos er där ni alltid mötte oss med glatt leende!

Jan Gunnar N
Skrev om Novator Bygg AB

Vi fick hjälp med grundläggning, trädäck och spaljé till vårt spabad. Johnny kom med bra förslag på hur det kunde utformas, allt gjordes enligt tidplan och vi är mycket nöjda med slutresultatet. Vi kan verkligen rekommendera Novator Bygg.

Christer Mikael E
Skrev om Novator Bygg AB

Vi anlitade Novator för att bygga ut vår altan samt bygga ner ett spabad i altanen. De gjorde ett proffsigt jobb och vi är supernöjda med resultatet! Kan varmt rekommendera Novator!

PATRIK B
Skrev om Novator Bygg AB

Anlitade Novator för att utföra vår köksrenovering. Arbetet gick snabbt och smidigt och vi blev nöjda med resultatet, trots någon liten miss vi själva åtgärdat. Det blev dock problem med fläkten och efter att den var lagad av producenten försökte vi få tag i Novator så de kunde sätta upp den igen, men då gick det inte att få tag i de. Efter mer än en vecka svarade de när vi ringde från ett annat nummer, men då vägrade de komma och sätta upp den. Upplevelsen är att kontakten på Novator var tillmötesgående och trevlig...

Svar från Novator Bygg AB

Hej Patrik, Jag håller med dig, vi har varit svåra att få tag på pga arbetsbelastningen just nu. Vi slutförde vårt arbete hos er snabbt, bra och enligt tidsplan, ni var väldigt nöjda med vårt arbete. Tyvärr var er fläkt trasig från fabrik. Dom skickar ut en tekniker som inte får ner fläkten av någon anledning? Vi åker hem till er gratis och skruvar ner den åt dom. Vidare när ni får tillbaka er lagade fläkt kräver ni av oss att vi ska skruva upp fläkten igen gratis. Det är tyvärr inte så det fungerar och...

Pehr
Skrev om Novator Bygg AB

Vi är supernöjda med det jobb som Novator har gjort hos oss! Allt ifrån den första initiala kontakten med Jonnie där vi fick bra inspel på hur vi kunde bygga vår terass, placering av spa-bad och tillpassning av buskar mm i vår trädgård. När vi sedan skulle köra igång gick allt helt enligt tidplan och slutfördes på utsatt tid. Hantverket och utförandet är i hög klass med fina detaljer på insynsskydd, raka linjer på terassen, olika etager som tillpassats tomten osv. Vi var också nöjda med el-killen som de samarbetar med,...

Svar från Novator Bygg AB

Tack för ert fina omdömme och för att vi fick tilliten att förverkliga er fina tomt! Är kunder som ni som gör att vi älskar vårt arbete :)

David K
Skrev om Novator Bygg AB

Novator byggde ut vår altan med plats för ett spabad och monterade ett staket. Vi är supernöjda med bemötandet och resultatet.

Lars B
Skrev om Novator Bygg AB

Mycket bra bemötande. Väl utfört arbete i tid.

Emelie S
Skrev om Novator Bygg AB

Anlitade Novator Bygg för slipning och polering av ca. 100kvm betonggolv. Killarna är grymt duktiga, skötte allt snyggt och höll ordning. Klara i tid och resultatet blev över förväntan. Tack!

Anders G
Skrev om Novator Bygg AB

Markarbeten för Swimspa anläggning av altan. Vi blev utlovade regelbundna avstämningar som inte blev av. De som gjorde arbetena gjorde ett flertal misstag och det var inte lätt att få dem tillrättade. Vi hade fått Novator rekommenderade och blev ganska besvikna på dem. Som ett exempel så rekommenderade de inte en gjuten bottenplatta under vårt Swimspa utan enbart markbädd vilket medfört att Swimspat har satt sig. Det var också svårt med kontakten under arbetets gång. Vi kan tyvärr inte rekommendera Novator.

Svar från Novator Bygg AB

Hej Anders, Tycker det är väldigt tråkigt att du har den upplevelsen om oss. Vet att det var några staketribbor som vred till sig efter en tid hos er samt att grinden hängde sig vilket är normalt då trät torkar och rör sig. Detta har vi ju rättat till. Allt övriga markarbete vilket var väldigt omfattande är det ju inte vi Novator bygg AB som utfört. Jag kan kontakta det företaget och be dom kontakta dig gällande grunden för ert swimspa. Finns det något annat vi kan göra för att få er nöjd?

Maire P
Skrev om Novator Bygg AB

Altan där utespa ska placeras. Bra bemötande och proffsigt utfört arbete.

John Peter Nissen H
Skrev om Novator Bygg AB

Har precis haft Novator Bygg som byggt altan till vårt spabad! Vi är fantastiskt nöjda. Nogranna, mycket yrkeskunniga och kommer gärna med idéer och förslag om man själv är osäker. Inte ofta man stöter på snickare/byggare som har sådan yrkesstolthet. Kan bara ge dem 8 på skala 1-5 där 5 är högst.

Anna E
Skrev om Novator Bygg AB

Novator Bygg hjälpte oss att planera och gjuta platta till vårt swimspa.

Kerstin S
Skrev om Novator Bygg AB

Jag anlitade Novator bygg för en helhetslösning av installation av ett spabad. De jobb som gjordes var anpassning av befintlig altan för att få en bra placering och inramning av spabadet. De tog upp ett hål och förstärkte altanen, la grus och isolering på marken, be byggde även en snyggt insynsskydd och fixade elen till badet. Jag är supernöjd med jobbet de gjorde hos mig.

Jesper S
Skrev om Novator Bygg AB

Novator byggde 110m2 altan i olika nivåer, en pergola och spaljé samt monterade ett skärmtak. Altanen ramar in ett SwimSpa, så passform och utförande var lite trixigt. Elarbeten var inkluderat i uppdraget och utfördes av en underentreprenör med gott resultat. Novator var mycket professionella i både bemötande och arbetets utförande. De höll tidplanen. Arbetet utfördes till fast pris, som betaldes enligt en lyftplan. Vi är mycket nöjda med resultatet och kan verkligen rekommendera Novator.

Svar från Novator Bygg AB

Det var ett nöje att få förverkliga er magiska baksida. Tack för ert förtroende!

Daniel L
Skrev om Novator Bygg AB

De va den bästa snabbaste servicen jag varit med om, vi är supernöjda med resultatet

Viktor N
Skrev om Novator Bygg AB

Är väldigt nöjd med hur jobbet utfördes samt flexibiliteten.

Pauline N
Skrev om Novator Bygg AB

Vi tog hjälp med en ganska så omfattande renovering inomhus. Vi är nöjda med både resultat och bemötande. Vi har några moment kvar och kommer absolut anlita Novator Bygg för dessa 👍

Giorgio P
Skrev om Novator Bygg AB

Novator Bygg hjälpte oss att bygga in vårt swimspa samt byggde en altan med staket och grind. Offertprocessen kändes väldigt trygg och de var duktiga på att uppfatta våra behov - allt gick som på räls enligt plan tidsmässigt! Byggarna är väldigt duktiga och måna om att det blir precis så som man har tänkt sig! Det som känns roligt så här i efterhand är att resultatet blev så mycket bättre än vad vi hade förväntat oss, så snyggt! Vi kan varmt rekommendera Novator Bygg!

Madeleine S
Skrev om Novator Bygg AB

Supernöjda med Novator! Trevliga och proffsiga med kunden i fokus!

Ulla Britt E
Skrev om Novator Bygg AB

Novator Bygg har byggt pooldäck och solaltan runt vårt Swimspa. Vi är helnöjda med hur allt har fungerat, ända från planeringsbesök till färdigt bygge. Information inför olika moment har skötts så bra och tider har hållits enligt plan. Vi är helnöjda med Novator, deras skickliga byggare och så glada över att det blev så himla snyggt.

Hans L
Skrev om Novator Bygg AB

Novator byggde vår altan till ett swimspa samt hjälpte till med ny altandörr och fönster. Vi är mycket nöjda med resultattet och Novator Bygg som företag. Proffsiga och snabba. // Hans

Hans H
Skrev om Novator Bygg AB

Bygge av altan runt Swimspa. Novator hade konstruktiva idéer som gjorde att altanen blev väldigt bra. De höll tidsgränserna med råge. Rekommenderas varmt, och vi kommer absolut att anlita dem igen när vi behöver liknande tjänster.

Lena S
Skrev om Novator Bygg AB

Vi upphandlade renovering av alla fönster i vårt hus byggt 1937. Från första mötet till slutfaktura har bemötandet från alla från Novator varit bra och trevligt. Trots tigth tidsschema bev vi klara i tid vilket vi verkligen uppskattade. Varje dag avslutades med städning och det var snyggt och undanplockat på en bra sätt trors röran. Vi kommer att anlita Novator igen!

Ulf J
Skrev om Novator Bygg AB

Tjänsten Vi köpte var ett altanbygge till swimspa med staket och ominstallation. Även utgrävning med grusbädd ingick. Bra bemötande rakt igenom projektet. De förväntningar Vi hade möttes mycket väl. Tack från Ulf och Anette i Älta

Ann-charlotte B
Skrev om Novator Bygg AB

Sågade upp terass till spa, höjde plank o fixade belysning i terass. Väldigt nöjd med arbetet, trevligt bemött av hantverkarna o de kom exakt i tid som vi bestämt. De levde upp till mina förväntningar, som att komma i tid, utföra arbetet snyggt o bra, komma med förslag, trevliga, effektiva o bra kommunikation. Kommer att anlitas igen vid behov.

Janne B
Skrev om Novator Bygg AB

Byggde in ett spa i befintlig terass.Mycket trevligt bemött. Levde verkligen upp till våra förväntningar.Anlitar dem gärna igen.