Novius Ögonklinik

Novius Ögonklinik

www.novius.se
  • BadgeSixYears
Boka tid Ring 08-509 226 28 Dela

Välkommen till Novius Ögonklinik - här möts modern teknik och erfarenhet. Vår nya laserrobotsassistent låter oss erbjuda en otrolig precision, säkerhet och smidighet i våra linsoperationer. Det gör att du kan känna dig ännu tryggare när du väljer att förbättra synen hos oss. Vi har över 20 års erfarenhet av att behandla synfel...

194 omdömen om Novius Ögonklinik

Sedan starten hos Reco 2014

Gunilla Lilly Kristina N
Skrev om Novius Ögonklinik

Trevligt bemötande. Möjlighet att ställa frågor och få förklarat vilka alternativa linser jag kunde välja. Professionella läkare och övrig personal. Kändes tryggt att genomgå en linsoperation och resultatet blev bra. Gunilla

Gunnel I

Trevligt bemötande och professionellt

Andreas K
Skrev om Novius Ögonklinik

Väldigt bra ingrepp och trevlig personal.

Helen W
Skrev om Novius Ögonklinik

Trevligt bemötande från alla på plats. Gott om tid att ställa frågor och fick svar som hjälpte mig att ta beslut. Trygg och säker operation. Fick en jättebra syn efter operationen. Rekommenderar alla som behöver bättre syn att ta hjälp av denna klinik. Speciellt tack till Christos Lenis.

Katarina S
Skrev om Novius Ögonklinik

Mycket trevlig och proffesionell personal som tog väl hand om mig. Opererande läkare mycket lugn och pedagogisk. Ingreppet var helt odramatiskt och jag är så nöjd att jag till sist vågade. Nu slipper jag glasögon!!!

Madeleine M
Skrev om Novius Ögonklinik

Fick ett jätte bra bemötande..Jag var väldigt nervös innan operationen pga att jag bara ser med ett öga.Både läkaren och sjuksköterskorna var fantastiska och stöttade mig.Allt gick jätte bra.Det tog bara ca 20 min.Efteråt såg jag direkt.Nu 3 veckor senare ser jag till nästan 100%Helt fantastiskt.Jag kan verkligen rekommendera Novius så proffsiga.Mvh Madeleine

Karin B
Skrev om Novius Ögonklinik

Vänligt och professionellt bemötande. Jag fick god tid till att ställa frågor som besvarades. Jag är mycket nöjd.

Maria D
Skrev om Novius Ögonklinik

Gjorde en RLE-operation på båda ögonen hos Novius trots stor oro för ingreppet. Fick fantastisk hjälp och bemötande genom hela processen och är överväldigad över resultatet. Finns inte ord som beskriver den känsla jag får när jag tittar med min ”nya” syn. Om du går i tankar att genomföra en operation, tveka inte, livet är dagarna som går!

Thomas E
Skrev om Novius Ögonklinik

Mina förväntningar var höga efter blivit rekommenderad av golfvänner gällande linsbyte. Redan vid första besöket kände jag stort förtroende för alla inblandade och bestämde mig direkt för en operation. Allt fungerade mycket bra från start till mål. Kände mig trygg genom hela processen.. Resultatet? Jättenöjd och ser nu perfekt. / Thomas E

Marianne M
Skrev om Novius Ögonklinik

Fantastiskt smidigt från första besök till uppföljning.. Mycket trevlig, omhändertagande och professionell personal. Jag ville slippa glasögon då jag hade fått grå starr utöver mina synfel Jag fick inopererat nya linser och det är underbart skönt att slippa glasögon efter 30 års användning..

Kenneth O
Skrev om Novius Ögonklinik

Vänligt bemötande. Operation av båda ögonen m anledning av grå starr. Allt genomfördes m mycket gott resultat

Elisabeth F
Skrev om Novius Ögonklinik

Professionellt. Det var svårt att föreställa sig hur det skulle bli men jag tycker att det blev som de sade .

Anders L
Skrev om Novius Ögonklinik

Allt gick snabbt och smidigt och med ett perfekt resultat.

Ann-Sofie M
Skrev om Novius Ögonklinik

Jag gjorde en ICL operation på Novius för ca 1 månad sedan. Är jättenöjd med allt från första undersökningen till operationstillfället och min nya skarpa syn. Allt gick väldigt snabbt och smärtfritt!

Birgitta K

Väldigt fint bemötande som alltid, när jag besöker Novius Ögonklinik

Petros K
Skrev om Novius Ögonklinik

Jag hade nyligen nöjet att besöka detta företag för en ögonoperation, och jag kan inte nog betona hur fantastiskt bemötande jag fick. Från det ögonblick jag klev in i receptionen till den stund jag träffade deras kompetenta läkare kände jag mig väl omhändertagen. Mina förväntningar inför operationen var fyllda av oro men personalen och läkarna gick noga igenom varje steg med mig och gav mig en känsla av fullständig trygghet. Jag är djupt tacksam för deras professionalism och omtänksamhet. Jag rekommenderar starkt...

Peter V
Skrev om Novius Ögonklinik

Rakt igenom positivt. Allt från tidsbokning till återbesök har jag upplevt som mycket vänligt, proffesionellt och noggrant. Jag kände mig trygg och lugn genom hela processen. Undersökningen och samtalet med förklaring, om vilken metod och vilket alternativ som passade mig bäst, var lugnt och förtroendeingivande. Jag har nu en lins för kortseende och en för långseende och är glad och tacksam över hur bra resultatet har blivit. I min bok hamnar både Dr. Christos Lenis och Syster Sara i absoluta toppen. På en 5-gradig skala blir det en 6:a👍🙏😃 Vänligen Peter Wikström

Hans Ingemar E
Skrev om Novius Ögonklinik

Extremt bra från början till slut. Noggrann förklaring, alltid tid för frågor, trevliga och mycket professionella. Såg fantastiskt redan dagen efter, ingen smärta och överraskande enkelt. Op tog bara drygt tip minuter. Kan verkligen rekommendera denna klinik.

Marit A
Skrev om Novius Ögonklinik

Har gjort FS-Lasik hos Novius och det har nu gått 1 vecka sedan operation. Innan jag bestämde mig för att göra hos Novius jämförde jag olika aktörer och det var några faktorer som gjorde att jag valde Novius i) du får träffa kirurgen från dag 1 ii) han var ärlig och sa inte "du har skolbokexempelögon" utan förmedlade att jag troligtvis behöver terminalglasögon pga mitt jobb och har något förhöjd risk för haloeffekt, alltså inte alls samma historia som andra aktörer sa. Kändes inte så säljigt och mer realistiskt iii)...

Marika M
Skrev om Novius Ögonklinik

Det bästa jag gjort! Mycket professionellt och skickligt bemötande.

Josef Ö
Skrev om Novius Ögonklinik

Smidig laseroperation och fint bemötande.

Zahra M
Skrev om Novius Ögonklinik

Linsbyte Smärtfri operation. Inga komplikationer En dröm som gick på uppfyllelse

Ulla-Britt M
Skrev om Novius Ögonklinik

Professionell. Fint omhändertagen när jag var orolig inför operationen.

Olov F
Skrev om Novius Ögonklinik

Bra o oerhört professionell o effektiv personal. Tycks ha extremt mycket erfarenhet av linsoperationer sedan en lång tid tillbaka o gått i bräschen för nytänk hela tiden Kände mig mycket trygg i deras sälkskap Rekommenderas verkligen

Anna L
Skrev om Novius Ögonklinik

Jag ser som en hök! Vägen dit har kantats av professionalism och omtänksamhet. Tack!

Klas A
Skrev om Novius Ögonklinik

Mycket trevligt bemötande. Förefaller också mycket kompetent. Bytte linser i bägge ögonen helt smärtfritt, inga problem i efterförloppet.. Valde premiumlinser en i höger öga för läsavstånd och en i vänster öga för seende på avstånd. Klarar mig nu utmärkt helt utan glasögon och är naturligtvis mycket nöjd. (Jag var sedan tidigare van med skillnad på ögonen och störs inte alls av att ögonen fungerar olika för långt och kort avstånd.)

Eva Charlotta Elisabet W
Skrev om Novius Ögonklinik

Fick ett sådant trevligt och professionellt bemötande! Jag ringde om en akuttid, och fick tid bara ett par timmar senare. Tack vare detta slapp jag flera timmars väntande på ögonakuten. Stort tack!

Maria C
Skrev om Novius Ögonklinik

Trevligt bemött ! Jag kommer verkligen att rekommendera Novius ögonkliniken Jag är mycket nöjd för min ögon operation!

Nona C
Skrev om Novius Ögonklinik

I just had my RLE eye suregery 2 weeks ago & everything went well. Dr. Christos was recommended and I am very pleased with his professionalism and patience. Would highly recommend him anytime!

Carina Ö
Skrev om Novius Ögonklinik

Kände mig trygg under hela resan med borttagande av grå starr och korrigering av stora synfel,. Så proffsigt och bra bemötande av Dr Christos Lenis med personal och nu ser jag bättre än någonsin Stort Tack .

Toura H
Skrev om Novius Ögonklinik

Jag kom med remiss från min optiker för gråstarr. På Novius mötte jag min ögonläkare Christos Lenis som undersökte mina ögon och sen förklarade vad han kunde göra för mig. Jag valde premiumlinser för att korrigera mina synfel utöver att få gråstarren borttagen. Premiumlinserna är värda varje krona! Jag har nu perfekt syn utan glasögon; även min astigmatism är borta. Jag behöver endast läsglasögon när jag läser böcker. Operationen var inte alls otäck. Min upplevelse var att jag bara stirrade in i ett starkt ljus. Efteråt...

Lisa W
Skrev om Novius Ögonklinik

Proffs i både yrke och bemötande!

Susan Y
Skrev om Novius Ögonklinik

Toppen! Proffsig, trevlig, kompetent personal genomgående. Rena fina lokaler. Fick en add on lins insatt igår. Ser betydligt bättre redan idag. Rekomenderas varmt!!

Daniela S
Skrev om Novius Ögonklinik

Trevlig personal i receptionen. Sara sjuksköterskan var helt fantastisk också . Läkaren som opererade mig var jätte duktig förklarade allt någrant vid första besöket men även under hela operation . Återbesöket var jätte bra och dem är tillgängliga på telefon för alla frågor 🙂 Mvh Daniela

Pia N
Skrev om Novius Ögonklinik

Jag upplevde dialogen med läkaren Christos Lenos som mycket kunnig och uppriktig. Jag fick både hjälp med att undersöka min syn samt lyfta mina hängande ögonlock. Operationen gick snabbt o lätt, tog runt 25 min per öga precis som de angivit innan. Christos o sköterskan var lugna o positiva o jag kände mig helt trygg. Det var tydligt för mig att de har stor vana o rutin samt lång erfarenhet. Jag kan varmt rekommendera Novius. Stort tack för hjälpen.

Anette B
Skrev om Novius Ögonklinik

Var idag på en kontroll av mina ögon . Gjorde ett linsbyte 2009 och haft och har perfekt syn sedan dess! Allt såg idag fortfarande perfekt ut! Jag ångrar inte en sekund att jag gjorde denna operation. Känner stor trygghet och tacksamhet till Novius ögonklinik.

Kattarina L
Skrev om Novius Ögonklinik

Helt fantastisk och mycket professionellt bemötande. Noggrann undersökning, klara och tydliga besked och personlig uppföljning. Jag som 57 åring hade både gråstarr och stort synfel och ser nu helt perfekt. Jag rekommenderar Novius till 150% - de överträffade mina förväntningar med råge!

Riikka V
Skrev om Novius Ögonklinik

Gjorde mitt linsbyte hos Dr Christos. Är 50 år gammal. Har haft glasögon sedan jag var 10 år. Att kunna se och leva utan att behöva ha glasögon eller kontaktlinser är livsförandrande. Arbetar som kirurg och bra syn är mycket viktigt för mig. Har varit rädd att göra denna operation men efter många rekommendationer att söka just till Christos så vågade jag. Har fått nytt liv. Maximal livskvalitet! Tack Novius ögonklinik! /Riikka

Barbro I
Skrev om Novius Ögonklinik

Blev rekommenderad denna klinik och blev inte besviken. Proffesionellt bemötande och snabb behandling. Bra information och ett mkt vänligt bemötande. Snabba svar via Mail. Jag valde den sk multilinsen då jag var väldigt närsynt och är väldigt nöjd med dessa. Jag kommer att rekommendera Novius Barbro

Staffan T
Skrev om Novius Ögonklinik

Mycket professionellt utförd starroperation, snabbt och smärtfritt. Kloka råd inför operationen.

Maria K
Skrev om Novius Ögonklinik

Gjorde ICL och blev väldigt väl bemött både under utredningen och operationen. Blev tvungen att omboka flera gånger pga sjukdom och det var aldrig nått problem. Professionell och kunnig personal.

Marita S
Skrev om Novius Ögonklinik

Jag har gjort en RLE- operation på Novius. Jag blev från första stund väldigt väl mottagen av både reception, operationssköterskan och av Cristos. Cristos var mycket noga med att berätta både hur operationen går till och även hur min syn kommer att vara efteråt. Jag hade starr i ett öga och beslutade att operera båda ögonen med RLE metoden. Nu efter fyra veckor är jag jätteglad att jag gjorde detta. Ser hur bra som helst. Inga komplikationer. Så tacksam att jag fick träffa Cristos och hans team. Jag blev rekommenderad...

Gunilla W
Skrev om Novius Ögonklinik

Novius gav mig en ny ljus och färgglad syn på livet!

Joakim H
Skrev om Novius Ögonklinik

Supernöjd med allt! Bemötandet, genomförandet och resultatet! Tack Christos med personal!

Oscar G
Skrev om Novius Ögonklinik

Trevligt bemötande och profesionell personal. Tydlig beskrivning av operation och förstående för att man kan vara rätt nervös. Bra med många återbesök så att allt efter operationen är som det ska. Kan defenitivt rekommendera novius ögonklinik.

Britt-Louise C
Skrev om Novius Ögonklinik

Starroperation. Något jag inte såg fram emot men var tvungen att göra. Fick tips om en bra klinik och beställde tid. Fick komma på en gång. Blev trevligt bemött av både receptionen och doktor Cristos. Fick tid för operation nästan direkt. Var väldigt nervös. Blev lugnad av sköterskan. Allt gick så bra och lätt. 2 veckor senare fick jag andra ögat opererat. Vilken upplevelse. Att kunna läsa igen. Köra bil. Röda äpplen var riktigt röda. Hade jag haft två ögon till skulle jag operera dem också. Så lätt och snabbt. Utan...

Mohammed A
Skrev om Novius Ögonklinik

Gick jättebra med laser Dem är jätte duktiga

Briit-Marie I
Skrev om Novius Ögonklinik

Blev trevligt bemött av alla och fick bra information inför operationen. Läkaren tog sig tid att svara på frågor jag hade. Under operationen berättade läkaren hela tiden vad som skulle hända, vilket kändes tryggt.

Leona C
Skrev om Novius Ögonklinik

Jag har alltid fått starkare glasägon (och dyrare) varje gång jag gått till optikern. Gjordelite uträkningar på vad glasögon skulle kosta mig resten av livetoch kontaktade därefter Novius, vilket jag inte ångrar! Jag gick dit med förhoppning om att kunna göra en operatioon som skulle förbättra min syn, istället sitter jag har nu lite mer än en månad senarew och har inte bättre syn, jag har perfekt syn. Tack vare trevligt bemötande, kunnig läkare och trevliga assistenser utfördes operationen snabbt och enkelt, trots...

Eva W
Skrev om Novius Ögonklinik

Jag hade mycket gråstarr och närsynthet. Dessutom läkarrädd. De tog hand om mig tryggt och sakligt och med kort väntetid. Efter operation på båda ögonen med en veckas mellanrum ser jag bättre än jag någonsin gjort. Vilken enorm skillnad!