Npc Kvalité

1.1 / 5 i betyg — 23 rekommendationer
Rent & Move
Rent & Move
Rasmus P:
Vår BRF skulle magasinera samtliga våra källarförråd under en planerad grundförstärkning i fjol. Rent & Move kom ut och tittade på arbetet ...
Hemsida
npckvalite.se
Adress
Vallgatan 22
41116 GÖTEBORG

Registrera ditt företag på Reco.se och få fler kunder.

Läs vad 23 användare tycker om Npc Kvalité

• Jennie O

2015-01-08

Jennie O skrev om Npc Kvalité
    NPC ringde precis från dolt nummer till mig. Har samma erfarenheter som er andra om det här företaget och bar dem att inte ringa mer då jag inte är intresserad. Så ringer han från dolt nummer idag... De är så oseriösa!!!!
  • Hakan R

2013-02-25

Hakan R skrev om Npc Kvalité
    Har NIX. Trots det ringer det från nr 0313480306. Jag svarar inte på okända uppringare! Pack!
  • Marcel B

2013-02-13

Marcel B skrev om Npc Kvalité
    Vilken tomte! Släng på luren direkt! Annars åker du på nånting och använd inte ordet "ja". Du har ingen skyldighet att var trevlig och lyssnande mot denna typ av försäljare. Avsluta samtalet omedelbart.
  • Christian S

2011-02-18

Christian S skrev om Npc Kvalité
    Varning! Varning!Varning!Varning!
    NPC ringde vårt företag i januari 2011 och lyckades övertala min kompanjon att sälja sina skräpprodukter. Det kom en orderbekräftelse och då ringde jag upp för att häva beställningen. Nej, det gick inte. Konsumenter har ångerrätt men inte företag och beställningen hade gått rätt till så det gick absolut inte att häva. Ett seriöst företag vill ha nöjda kunder för att etablera långvariga kundrelationer men NPC är inte seriös och skiter fullständigt i kunderna , bara de säljer sitt skräp så bryr sig inte de om något annat.

Nåja, när rengöringsmedlet kom så var det en tunna tvättmedel och en kartong innehållande 4 1-liters sprayflaskor med fönsterputs, badrumsrengöring, köksrengöring och allrengöring, 1 liter spolarvätska, en 5-litersdunk sköljmedel och en hink maskindisktabletter.

Noteras kan att sprayflaskorna och maskindisktabletterna är EXAKT samma sort som man köper på biltema.

Så, varning för detta mycket oseriösa företaget. Släng på luren direkt.

I övrigt kommer jag jobba för att det ska krävas en underskrift av behörig firmatecknare innan en order blir juridiskt bindande, det ska inte räcka med stressat "ja" på telefon.
  • Marie B

2011-02-17

Marie B skrev om Npc Kvalité
    Hej! jag skulle vilja varna andra från att handla från Npc, jag pratade med dom idag, o ville avboka en odererkännande som jag inte har beställt. Men han sa att jag hade medgivit det, för att Viktor N avslutade samtalet med att säga ( ja då hörs vi nästa år med för att se om jag vill ha ngt då. ) men han fattade det som jag ville beställa nu. men jag ville inte det . Lite senare blev jag uppringd av Viktors chef, som var otroligt pratsam, han ville till varje pris ha det som att det var jag som hade beställt varorna, så tills slut lade jag på luren, det gick inte att prata med honom. Jag skall polisanmäla företaget. Mvh Marie Jag gick aldrig till polisen, men däremot gick jag till Gt så dom skrev om Npc,och sen ringde chefen på företaget mig.så han sa att jag kunde riva fakturan, och dom skulle inte höra av sig till mig igen. Ni får stå på er, jag önskar er lycka till.Mvh Marie
      2011-02-19
    Fredrik L: http://www.expressen.se/nyheter/1.2335926/hon-sa-nej-till-varorna-fick-anda-faktura
  • Jonte

2010-12-06

Jonte skrev om Npc Kvalité
    Hej. Jag skulle vilja komma i kontakt med nån av er som har blivit uppringda av det här företaget. Jag återkommer med närmare uppgifter om varför när ni gjort det :) Maila mig på under2011@hotmail.com
      2011-02-02
    Linda V: jAG SKA POLISANMÄLLER DE NU DE VILL ATT JAG SKA BETALA 4980 FÖR PRODUKTER SOM JAG VILL INTE HA
  • Ann-sofi A

Ann-sofi A skrev om Npc Kvalité
  • Svenn B

2010-10-25

Svenn B skrev om Npc Kvalité
  • Karl R

2010-10-24

Karl R skrev om Npc Kvalité
    Beställde produkter för 2500 SEK, tog emot hälften med en faktura. I torsdags kom inkassokrav från dem och i morgon blir det polisanmälan från min sida. Köp aldrig från NPC!
      2011-02-17
    Marie B: Jag tror med att jag skall polisanmäla Npc,rena rama bluffen.
  • Abdul D

2010-06-11

Abdul D skrev om Npc Kvalité
    Varning för NPC Kvalité AB. Org nr 556629-7569, VALLGATAN 22, GÖTEBORG Tel. 031 - 348 03 00, och 031-3480381. Det här företaget ringar till olika företag i Sverige och sedan skickar blufffakturor. Om du har fått blufffaktura bestrid den direkt, om du får påminnelse polisanmäll företaget.
  • Petrus I

2009-12-19

Petrus I skrev om Npc Kvalité
    Var på en intervju hos NPC, på annonsen stod den fast grundlön men när jag gick dit på intervjun så var det helt plötsligt andra villkor som gällde.
  • kim c

2009-05-15

kim c skrev om Npc Kvalité
    Dom har ringt mej nu ca 40 ggr på 2 veckor och envisas om att jag skall köpa deras tvätt medel ...jag har sagt att jag inte vill ha ..men han påstår at vid senaste samtalet så kom vi överens om att jag skulle ha två spannar tvättmedel..vilket jag inte har sagt ...nu ringde han igen och sa att dom var lastade och att han vill inte kryppa in oc ta bort dom ..spelar ingen roll sa jag ..har inte råd nu ...men jag kan ta och dela upp fakturan på 3 ggr och sen tar det 1 månad innan du får produkten..men den var ju redan lastad ..öööö den skall lastas om igen på ett lager...då kan dom ji skicka tillbacka den till er igen då...och så höll det på .....djävla i----r ......

Otrevliga. Oseriösa köp inget från dom ...
  • Björn S

2009-04-17

Björn S skrev om Npc Kvalité
    De ringer och ringer, trots att man tidigare tackat nej.

Söker dessutom inte mig, utan en person med samma efternamn. Mycket motbjudande försäljare, speciellt när de blir konfronterade med att de ringt fel person.

Otrevliga. Oseriösa. Vill kränga tvättmedel med motiveringen att du kan dra det på firman.
  • Lillemor B

2009-04-06

Lillemor B skrev om Npc Kvalité
    Vi är ett lite företag som oxå är lurade av Kuzzi AB. Har fått fakturor på 12.00kr men varor för ca 2.000kr. Dessutom har de skickat frakten på ca 2.000kr på oss. Det värsta är att det ej går att få tag på varken på mail el. telefon. DHL och Nordea som har hand om deras fakturor får ej heller tag på dem, men har spärrat fakturorna, så några pengar kommer de ej att få av oss. Man blir så förbannad.
  • sven c

2009-03-23

sven c skrev om Npc Kvalité
    Jag har handlat av npc i 2 år men nu funderar jag om detta är rätt,jag håller med dom som skrivet här det företaget som kuzzi är ett mycket dåligt företag storskojare,och är det så att npc är lika så är vi ett 50 talet företagare som hoppar,,,svempas
  • Lennart M

2009-03-19

Lennart M skrev om Npc Kvalité
    Slutade på NPC för en vecka sen. Jobbade i 3 veckor och jag tykte att det var en jätterolig och kul plats att jobba på. Det var lite svårt att sälja men det var roliga mäniskor där!
    Visa alla (2)
      2010-11-10
    Ann-sofi A: kul att de var roliga i alla fall alltid något fast det vore roligare om de var seriösa också
  • Halle M

2009-03-13

Halle M skrev om Npc Kvalité
    Jag har arbetat på det här lurendrejeri företaget. Dem utbildar dig i 3 dagar på hur du på bästa sätt ska lura stackars nyföretagare att köpa tvättmedel för 1100kr/st, pga av dem ej har ångerrätt (endast 24h) och många stackars nystartade företag vet inte om att dem inte har ångerrätt när du handlar på företaget. VARNING! Handla inte från dem! När dem ringer be dem att sluta lura folk. Arbetsgivaren är rena slavdrivaren, det är han som tjänar storkovan bara...drar in över en mille per år, och ger anställda katastroflöner.
    Ann-sofi A, erik gillar detta
    Visa alla (2)
      2010-11-10
    Ann-sofi A: Bra att alla vågar säga som det är firman ska avslöjas i media tycker jag
  • nicke p

2009-02-27

nicke p skrev om Npc Kvalité
    STOR VARNING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Det mest oseriösa företag jag någonsin stött på. Extremt fula och försöker få företag att köpa tvättmedel och dylikt och dra av momsen för att använda privat! Men som säljaren sa när jag bestämt sa nej...citat: "Jag vill ju bara hjälpa dig".. ja, det säger allt. Hoppas vi kan bli av med dessa idioter snart så inte fler råkar ut för dem!!!
    erik gillar detta
  • Jävligt I

2009-02-04

Jävligt I skrev om Npc Kvalité
    Samma sak har hänt mig men i detta fallet kallade dem sig Kuzzi AB,kunde inte avbeställa eftersom det inte gällde för enskilda firmor och företag!jag ville också ha ljudfilen men det var inte deras policy!En bunt jävla idioter!
  • david d

2009-01-23

david d skrev om Npc Kvalité
    Jag har jobbat på skitstället. Köp ingeting därifrån! Dom säger sej ringa "direkt" från fabriken Aktiv Kemi i småland men det stämmer ej.. skitsaker till skitpriser! köp inte!
  • Nicke Nyfiken

2009-01-20

Nicke Nyfiken skrev om Npc Kvalité
    Idag ringde en riktig kohandlarförsäljare till mig från NPC också. Lustigkurre som aldrig sa vad han egentligen ville. Efter 10 minuter sa jag till honom. Nu har du fått tio minuter av min dag, säg vad du ska sälja annars lägger jag på.
    Köp inget av dessa skojare. Varning. Jag kommer också att stämma dem om den skulle visa sig att de skickar varor i alla fall.
  • ecn g

2009-01-05

ecn g skrev om Npc Kvalité
    Sveriges största hycklare,
    Köp aldrig o jobba aldrig där.
    ====
    Köp ingenting o jobba inte där heller,
    skit företag.Har jobbat där ,de behandlar personalen som boskap,slav arbete.
    De kräver att vi ska lura kunderna för att de ska tjäna mer pengar.Vi ringer o försöker sälja skitsaker, vi skickar fakturor även till de som säger nej, för att vissa ändå betalar för att de tror att man är tvungen. De borde bannlysa företaget när de utnyttjar svaga människor.
  • panos p

2008-11-13

panos p skrev om Npc Kvalité
    Vad ni än gör handla alldrig av NPC Kvalite!

Jag blev uppringd av ett företag som heter Npc kvalite och dom ville sälja tvättmedel med motivationen att jag kunde dra av det på firman.När jag artigt tackade nej så gik det 1 vecka sedan ringde Kuzzi med samma argument när jag tackade nej där också så ringde npc en gång till och jag tackade nej. Men 1 vecka senare kom en order bekräftelse från Kuzzi och en vecka senare en från Npc när jag ringe upp npc tog dom bort ordern men kuzzi vägrade.
    En representant från Kuzzi ringde 2 ggr och försade sig båda gångerna genom att säga : Jag ringer från Npc ööö Kuzzi menar jag...... Och han vägrar ta bort ordern med motivationen att företag inte har ånger rätt. När jag sa att jag inte har beställt varorna sa han att han har en inspelning där jag beställer varorna. Då jag bad om att få den påstodda inspelnigen hem skickad så sa han att dom inte lämnar ut inspelnigar. Jag tängker ta det här till Tingsrätten.

Företag nära Npc Kvalité:

Polarpumpen AB

Datavägen 14a, ASKIM
Polarpumpen AB
Henrik A:
Allt fungerade bra från beställning via internet till installation. Enda tråkiga är att jag valde en luftvärmepump som knattrar i plasten...

Erik Olsson Fastighetsförmedling Göteborg

Polhemsplatsen 5, GÖTEBORG
Erik Olsson Fastighetsförmedling Göteborg
Martin N:
Min säljmäklare hjälpte till vid mitt nya köp, jag fick gott om tips och råd och stöd när det uppstod problem. Det är synd att man inte kan ...

Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen

Gustaf Dalénsgatan 1, GÖTEBORG
Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
Fredrik S:
Iwona är professionell, precis en sådan mäklare man vill ha. Jag rekommenderar Iwona varmt för alla mina vänner som är i behov av en mäklare...

Lundin Fastighetsbyrå

Karl Gustavsgatan 12 B, GÖTEBORG
Lundin Fastighetsbyrå
Ingvar Z:
Lundins Fastighetsbyrå arbetade mycket seriöst och professionellt. Vår mäklare var mycket ambitiös och lämnade inget åt slumpen utan genomfö...

Fastighetsbyrån Öster/Örgryte

Delsjövägen 5B, Göteborg