Läs vad 27 kunder tycker om Nya Försäkringar 2

• 2021-01-11
    Världens bästa kundbemötande av en fantastisk Robin! Aldrig varit med om samma engagemang samt omtanke av kund, han levererade verkligen över förväntan samt gjorde mycket mer än ”det lilla extra” för att vi skulle vara nöjda och lyckades att mer än halvera våran försäkringspremie. Om ni ska välja försäkringsbolag och vill prata med kompetent och omsorgsfull personal är detta verkligen rätt ställe att vända sig till!

/ Supernöjda Max & Natalie
  • 2021-01-04
    Känner mig lurad av detta bolag, otydlig köpresa som resulterade i ett påstått köp av försäkring utan tillräckligt tydlig information om bakomliggande bolag, priser, villkor för både den tänkta försäkringen eller tjänsten. Jag kontaktade bolaget och påpekade felet och de hänvisade till det finstilta trots att jag uppenbarligen inte fått något alls av dem. Varning för bolaget!
    MATS GUSTAV L
    skrev om Nya Försäkringar
    Hej, Vad tråkigt att du inte varit nöjd. Vår tjänst är att ta fram, marknadens billigaste försäkring och vi jämför 100% av marknaden online för detta tar vi en avgift vid köp av försäkring. Villkoren presenteras utan bolag dels för att vi vill att våra kunder ska ta beslut utifrån innehåll+pris i försäkring och inte varumärke dels att för att kunna driva tjänsten då vi är oberoende. För att vi ska kunna erbjuda våra kunder bäst pris varje år för sina försäkringar samt kunna vara oberoende och opartiska i den jämförelse vi erbjuder tar vi en avgift som specificeras i det priset som presenteras. När du köper en försäkring via oss levererar vi vår tjänst omedelbart vilket också anges vid bekräftasidan. Hos oss får du skadeservice när olyckan är framme samt att vi en gång per år jämför hela marknaden och uppdaterar priset på försäkringen. Tjänsten är framtagen eftersom att vi kan spara våra kunder mycket pengar trots att vi tar en avgift för att teckna försäkring via oss. Om du vill byta objekt att försäkra pga. fel registreringsnummer eller dylikt hjälper vi alltid gärna till med det. Mycket tråkigt att du upplever att informationen inte skulle framgå tydligt då det står tydligt att avgiften ej omfattas av ångerrätt när du bekräftar ditt köp. Har du klagomål får du gärna kontakta kundombudsman@nyaforsakringar.se MVH Kundservice

• 2020-12-29
    Varning för oseriösa avtalsvillkor. De har finstilta villkor i sina avtalstexter som inte framgår på hemsidan. Det räcker med ett litet fel-klick på hemsidan så har du beställt något du inte ens ville ha.

Jag fick bråka länge med kundservice innan de gick med på att häva det felaktiga "avtalet". Ingen ångerrätt heller. Ytterst oseriöst företag med bluff-fasoner.
    skrev om Nya Försäkringar
    Hej, Vad tråkigt att du inte varit nöjd. För att vi ska kunna erbjuda våra kunder bäst pris varje år för sina försäkringar samt kunna vara oberoende och opartiska i den jämförelse vi erbjuder tar vi en avgift som specificeras i det priset som presenteras. När du köper en försäkring via oss levererar vi vår tjänst omedelbart vilket också anges vid bekräftasidan. Hos oss får du skadeservice när olyckan är framme samt att vi en gång per år jämför hela marknaden och uppdaterar priset på försäkringen. Tjänsten är framtagen eftersom att vi kan spara våra kunder mycket pengar trots att vi tar en avgift för att teckna försäkring via oss. Om du vill byta objekt att försäkra pga. fel registreringsnummer eller dylikt hjälper vi alltid gärna till med det. Mycket tråkigt att du upplever att informationen inte skulle framgå tydligt då det står tydligt att avgiften ej omfattas av ångerrätt när du bekräftar ditt köp. Har du klagomål får du gärna kontakta kundombudsman@nyaforsakringar.se MVH Kundservice

• 2020-12-17
    Bil och hemförsäkring. Trevligt bemötande.
  • 2020-12-01
    Denna kille Robin var en riktigt härlig kille som bemötte mig med humor, professionalitet och ett bra erbjudande,
    Blev riktigt nöjd med erbjudandet på en halvförsäkring på min golf.
  • 2020-11-16
    Fantastiskt bemötande och väldigt bra hanterat även om jag var lite jobbig;)
  • 2020-11-14
    Bra service och mycket trevlig säljare. Bra jobbat, sparade ca 500/mån 🤘👍🌹
    Jonas R
  • 2020-11-10
    Försäkrade min moped och blev både trevligt och proffesionellt bemött, hade inga förväntningar men blev mycket positivt överraskad över servicen.
    På det stora hela så kommer jag absolut rekommendera nya försäkringar.
  • 2020-11-10
    Köpt bilförsäkring. Säljaren kompetent, vänlig, hjälpsam, svara på frågor och återkoppla,. Kommer att rekommendera då jag är nöjd och trygg med försäkringen.
  • 2020-10-02
    Plus att man alltid kan få bästa pris o försäkring utan att själv behöva söka info hos alla försäkringsbolag.
    Minus att man inte informerade om fakturan som kom från dem själva vid samtalet.
  • 2020-09-28
    Försäkring till min villa
    Blev väldigt bra bemött och det gick snabbt.
  • 2020-09-25
    Jag köpte bilförsäkringar, blev uppringd om en bilförsäkring med närliggande huvudförfallodag. Efter diskussion hade vi ytterligare kontakt någon dag senare vilket resulterade i att ytterligare en bilförsäkring blir flyttad vilket innebär en stor besparing för mig. Jag blev väl bemött och tycker jag fick god service.
  • 2020-09-25
    Snabbt, effektivt och enkelt.
    Mycket bra handläggare, Sebastian 👍🏽
  • 2020-09-24
    En bilförsäkring för en av våra bilar.
    Superbra bemötande från säljaren.
    Försäkringen som jag köpte var absolut prisvärd.

Bra kontaktperson/säljare, bra tjänst som samtidigt var mycket prisvärd samt att allt fungerade väldigt enkelt och smidigt
  • 2020-09-24
    bilförsäkring, jag blev uppringd av en representant som presenterade på ett positivt sätt och vi konstaterade att han produkt var billigare
  • 2020-09-23
    Bemötande har varit trevligt och vad jag kan bedöma sakligt.
    Har bara haft försäkringen i en vecka och därför ingen uppfattning ännu.
    Vänligen Puck de Verdier
  • 2020-09-22
    Bilförsäkring
    Proffsigt och trevligt bemötande. Svarar snabbt på Mail och SMS.
    Kan varmt rekommenderas.
  • 2020-09-21
    Hem-, och fordonsförsäkring. Bra bemötande.
    Hade inga förväntningar. Blev uppringd.

Trevligt och bra samtal med relevant information.
  • 2020-09-18
    Bilförsäkring
    Trevlig typisk försäljare
    Lyckades minska min försäkringskostnad med 30%,
    Vilket var min förväntan
    MEN: NÄMNDE INTE MED ETT ORD KOSTNADEN FÖR DENNA TJÄNST!
    Fanns angivet skriftligt långt ned i avtalet. DÅLIG STIL som drar ner betyget!
    skrev om Nya Försäkringar
    Hej, vad tråkigt att du inte fick.en bra upplevelse av avgiften. För att finansiera vår personal och plattform men samtidigt behålla vårt oberoende genom att inte ha avtal med försäkringsbolagen, allt detta för att spara dig så mycket som möjligt och alltid rekommendera den bästa försäkringen för dina behov tar vi ut en 12%:ig avgift på premien vilken framgår i prissammanställningen högst upp i offerten. Vi arbetar ständigt med att förbättra kvaliten på vår informationsgivning till våra kunder men får hoppas att du är mer nöjd med din 30% besparing trots att vi är tvungna att ta betalt för vår tjänst. Om du vill berätta mer om hur du tycker vi kan förbätrra oss kontakta gärna mig på Gustaf.thuresson@nyaforsakringar.se . //Gustaf Thuresson Försäkringsrådgivare

• 2020-09-17
    Bra jämförelse mellan olika bilförsäkringar och hemförsäkring. Bra återkoppling och bemötande
  • 2020-09-17
    Genomgång av mina försäkringar.
    Snabb och enkel handläggning med fint resultat.
  • 2020-09-17
    God hjälp om hem-o bil-försäkring.
  • 2020-09-16
    Det primära är att alla de försäkringar jag har hos ett och samma bolag sänktes med flera tusen kronor med Nya Försäkringars hjälp att teckna likvärdiga eller bättre försäkringsförmåner i andra bolag.
    Rådgivarens bemötande var mycket proffesionellt.
    Mycket bra- Hem försäkring Villa Max

Fantastisk hjälp att hitta billigaste försäkring till vår familj.
  • 2020-09-15
    Superb tjänst och bemötandet var otroligt professionellt. :)
  • 2020-09-15
    Det gick oerhört smidigt att använda sig utav Nya Försäkringar! Otrolig service och välvillighet, jag skulle gladeligen rekommenderar tjänsten till alla.
    Oscar W
  • 2020-09-15
    Helförsäkring på min bil. Konkurrensmässig försäkringspremie.
    Omdöme om försäkringsgivaren kan anges först efter en skadereglering, vilket jag hoppas inte skall bli aktuellt.
    skrev om Nya Försäkringar

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte