Nya Försäkringar

Nya Försäkringar

Nya Försäkringar – på Dina villkor.

Hur är vi annorlunda?

Bra fråga!
Och det enkla svaret är att vi tänker nytt en föråldrad bransch. 💡
Vi är inte ett försäkringsbolag utan en opartisk jämförelse- och rådgivartjänst. Vårt mål är att varje kund alltid ska vara Rätt försäkrad till Rätt pris.

---

Som kund hos får du unika fördelar

Årlig försäkringskoll

Vi jämför och presenterar marknadens bästa priser och villkor – för att det ska bli så
enkelt som möjligt för dig att välja rätt försäkringar för dina behov. Varje år.

Skadeservice

Är olyckan framme finns vi alltid här. Vi dokumenterar och företräder dig, skickar handlingarna som behövs och du slipper telefonköerna. Vi tar ansvar hela vägen och
säkerställer att du får rätt ersättning vid en skada.

Försäkringsservice
Våra erfarna rådgivare ger alltid rekommendationer som baseras på en oberoende
och opartisk analys och utgår från dina behov. Med vår expertis blir alla
försäkringsärenden plötsligt enkla.

Mina sidor
Äntligen – en sida för alla försäkringar, oavsett försäkringsbolag. Ger dig smidig
översikt, och gör det enkelt att ta del av dokument, göra ändringar i dina försäkringar
eller fylla i skadeanmälan.

Vår rådgivning och jämförelse är kostnadsfri och det är endast när du tecknar en ny försäkring som du betalar en mindre avgift till oss.

Läs vad 63 kunder tycker om Nya Försäkringar 2

2021-09-28
    Trevligt bemötande och kunnig personal.
    2021-09-28
    Dålig återkopplingen, lurar människor.. tecknar försäkringar på fel person.. lovar att ringa och lösa problem svara aldrig.. Utan skyller på sina kollegor att saker inte blivit gjort!
    Hej, Vad tråkigt att du inte varit nöjd med våra tjänster. Som försäkringstagare har man alltid kontrollplikt på sina försäkringar och vi gör allt vi kan för att hjälpa våra kunder att det alltid ska bli rätt. Det är alltid viktigt att beställa försäkringarna i sitt eget namn och man står på sina egna försäkringar. Tråkigt att du inte blivit nöjd och vi tar din feedback på allvar vår kundombudsman kommer ta kontakt med dig för att motivera och förklara våra beslut via telefon. MVH Kundtjänst. Nya Försäkringar
    2021-09-20
    Jätte bra service och snabb hjälp!
    Rekommenderar Robin starkt!! Känns tryggt o väldigt smidigt
  • LUCAS C
    2021-09-15
    Fantastisk kundtjänst. Dom hjälper en hela vägen, även med skador.
    Sparade flera tusenlappar bara pga Nya försäkringar!
    2021-08-19
    Nya Försäkringar är bland det bästa vi upplevt! Vi fick fantastisk hjälp med att föra dialogen med vårt försäkringsbolag i samband med en vattenläcka. När vi inte fick ut en skälig ersättning från vårt försäkringsbolag klev de in och stöttade oss genom hela processen.
    Nya Försäkringar var otroligt proffsiga och vi kan varmt rekommendera dem!
    2021-08-02
    Toppen bra bemötande.Men har tyvärr inte fått hjälp av andra försäkringsbolag,så jag hade inga förväntningar.
    Men när sen man blir lurad av en bilfirman,och håller på att förlora mkt pengar på en dyr bil.Då jag verkligen behövde hjälpen är det bara att ringa Gustaf Thuresson Nya Försäkringar och på 10 min har han fixat till allt.Och såg till att vi fick tillbaka pengarna samt ersättning.
    Trodde inte det fanns en sån hjälp.Så nu har vi alla våra försäkringar hos Nya Försäkringar och kan känna oss trygga.Och rekommenderar alla vi känner att ringa Gustaf Thuresson.
    2021-07-29
    Robin gör ett super jobb tack, ses på bimmers!
  • Elias Ferdows M
    2021-07-26
    Jag har fått betala helt i onödan. De har inte hjälpt mig alls, jag ångrar att jag svara i telefon.
    Vi arbetar för att alla våra kunder ska bli nöjda. Tråkigt att du inte varit nöjd och vi vill alltid bli bättre i vår hantering kontakta gärna oss på kundombudsman@nyaforsakringar.se så att vi kan se om något gått fel i hanteringen. // Kundtjänst Nya Försäkringar Nya Försäkringar
  • 2021-07-06
    Otroligt bra svarade bra på alla frågor och fick väldigt bra svar
    2021-07-05
    Mycket nöjd jag fick mycket bra hjälp av honom jag tacka så mycket
    2021-06-30
    Jag har haft problem i 2 månader utan att få rätt hjälp från mitt försäkringsbolag samt grannes försäkringsbolag då det har uppstått en vattenskada mellan våra lägenheter. Idag fick jag hjälp med allt som jag inte lyckats få hjälp med gällande rätt ersättning och juridisk rådgivning gällande vad som gäller för försäkringar och är så nöjd att jag slipper själv deala med alla inblandade aktörer. Har stort förtroende för Nya Försäkringar och kommer rekommendera alla mina vänner att ta del av tjänsten. Tack!
    2021-06-24
    I am extremely delighted with all the exemplary quality services provided by Nya Försäkringar. Gustaf has been prompt in responding to my queries. His knowledge and attention to detail have aided me in keeping my insurance cost low.

I strongly recommend Nya Försäkringar for all insurance related services e.g. best insurance products, its pricing and helping out with cumbersome claim process.
    2021-06-09
    Fick hjälp med en bättre bilförsäkring och en olycksfallsförsäkring.
    Jag blev otroligt bra bemöt och fick mer hjälp än jag hade kunnat tro var möjligt.
    Personalen mer än levde upp till mina förväntningar och var otroligt bra i bemötande och hjälpsamhet.
    Jag är otroligt nöjd med min upplevelse och all hjälp jag har fått och är väldigt tacksam till den väldigt duktiga personalen.
    2021-06-08
    It was a great experience getting help from Robin, to setup my new car insurance. He provided great information and guided me to get best possible insurance with a reasonable price!
    Absolultly recommend this company.
    2021-06-07
    Det var jätte bra och snäll kille
    2021-05-31
    Köpte Bilförsäkring endast på grund av den trevliga men framförallt kunniga killen på andra sidan luren!
    2021-05-24
    Bilförsäkring, trevligt och väldigt hjälpsam inga klagomål
  • 2021-04-26
    10 av 10 på säljare han hade svar på alla mina fråga. Klara o enka besked om vad som kostar o vad jag fick bättre o till omed saker ja inte fick bättre! Ärlig o super trevliga. O det stora var att jag sparade nästa 5000 per år och bättre saker tack vara att byta bil försäkring! TACK!
    2021-04-26
    Bro tips jag fick spara nästan 4000 i år
    Tack för ni finns
  • Karl-Felix G
    2021-04-22
    Trevligt bemötande och enkla att ha och göra med.
    Hjälpte mig med 2 försäkringar där en av dem sänkte min månadskostnad.
    Tacksam, nöjd och kan varmt rekommendera
  • 2021-04-16
    2500 kr tjänade vi efter ett samtal med Marcus. Han var duktig o informativ o löste allt med vårt gamla försäkringsbolag så vi behövde inte göra någonting. Tack för toppen service, kan varmt rekommendera Marcus på Nya Försäkringar.
    2021-04-14
    Jag vart uppringd av Robin då jag varit inne på sidan och kollat runt lite och fyllt i mina uppgifter. Första tanken var ”Ånej en säljare...” men efter 20 sekunder i telefon med Robin så har jag nog aldrig känt mig så bekväm med en person man inte mött. Han förstod exakt i vilken sits jag var i och hade flera olika lösningar på mitt problem. Nu har min process blivit utdragen i ett ex antal veckor pga mitt föregående försäkringsbolag som jag är så trött på men Robin har stämt av med mig flera gånger i veckan så allt går rätt till och funnit till hands hela tiden. Han har nu löst en fantastisk deal till mig som gör att jag sparar in en stor summa pengar om året. Vilken stjärna! Helt fantastisk hjälp och en sån sjukt professionell hjälp har jag nog aldrig fått tidigare! Tack Robin!
    2021-04-13
    VARNING! VARNING!
    Efter att ha googlat på bilförsäkringar och varit dum nog att skriva in bilens registreringsnummer på förfrågan på nätet för att få fram en kostnad så anser detta nya totalt oerfarna så kallade ”försäkringsbolag” med en styrelse bestående av ett gäng 25-åringar att jag därför är bunden till försäkringen. Att jag istället tecknade försäkring med Trygg-Hansa redan samma dag tycker dom inte spelar någon roll. Att en av deras säljare ringer mig 5 dagar senare för att försöka trycka på och sälja in försäkringen, jag förklarar att jag inte är intresserad då jag tecknat mig på annan försäkring. Säljaren önskar mig lycka till med min andra försäkring. Detta verkar heller inte spela någon roll. De verkar heller inte ha koll på att man inte enligt försäkringslagen kan ha två bilförsäkringar samtidigt på ett och samma fordon under samma period. Detta är nämligen omöjligt. De kör sitt skrämselrace med påminnelser, inkasso, hot om kronofogden via sms och idag även en kreditupplysning. Polisanmälan är gjord vilket tyvärr enligt polisen inte kommer leda någonstans SÅVIDA inte det kommer ett gäng anmälningar från andra personer. Så till andra drabbade - bestrid fakturan, bestrid inkassofakturan, bestrid om fakturan skickas till kronofogden, gör en anmälan till ARN, gör en polisanmälan.
    Sådana BLUFF-företag ska STOPPAS och ungdomarna får lära sig hitta en inkomst på laglig väg. Man läser mellan raderna på recensionerna att det är många ”kompisar” som skrivit dom goda vitsorden. Skaffa er ett seriöst jobb!!! RIKTIGT USELT!
    Vad tråkigt att du inte varit nöjd med våra tjänster vi finns till för att hjälpa våra kunder till en bättre försäkring. Det du beskriver låter väldigt obekant för oss och vi vill gärna veta mer för att kunna undersöka om något blivit fel. Kontakta gärna vår kundombudsman via epost kundombudsman@nyaforsakringar.se MVH Kundservice Nya Försäkringar
    2021-03-19
    Tecknade mopedförsäkring, Mycket trevlig kille jag kom i kontakt med. Förklarade allt på ett mycket bra sätt.
    2021-03-01
    Försäkring bil och mc . Robin hade koll på försäkringarna. Toppen tjänst.
    2021-02-27
    Väldigt trevlig och hjälpsam.
  • MARIO B
    2021-02-25
    Rekommenderas inte.
    Mycket dåligt bemötande. Sämsta affären någonsin. med försäljare / reparatörer som ljuger säljer. Bäst jag ville ge 0 stjärna men måste ge minst ett för gå vidare :( Mycket dåligt, noll kompetens, FÖRLORADE MASSA PENGAR PÅ MINDRE ÄN 2 MINUTER MEN EFTERSOM JAG INTE HAR NÅGON AVTAL TÄNKER JAG INTE BETALA. Nya Försäkringar ringde upp mig och tog en helförsäkring på min bil trots att den inte har varit körduglig i 4 år den är inte besiktigad inte skattad och har körförbud sedan 4 år sedan se upp för dårarna..... Denna bolaget lurar folket, otydlig köpresa som resulterade i ett påstått köp av försäkring utan information om bakomliggande bolag, priser, villkor för både den tänkta försäkringen eller tjänsten. Jag kontaktade bolaget och påpekade felet och de hänvisade till det finstilta trots att jag uppenbarligen inte fått något alls av dem. Varning för bolaget! DET ÄR BARA IDIOTER SOM JOBBAR DÄR.
    2021-02-24
    Köpte en hem försäkring via Robin Strömbäck, en talang som ej går o glömma trevligton o mycket skratt, Proffessionell service och snabba lösning med respekt åt mig som kund.

10 av 10 på bemötande
    10 av 10 på service.

Kan säga att jag kommer utan problem höra av mig i framtiden till Robin för ett fortsatt sammarbete.

Kunde inte varit mer nöjd som ny kund hos er!
    2021-02-19
    Köpte halvförsäkring och säkrat upp för framtida helförsäkring. Pratade med en som heter Robin, han var väldigt kunnig och hade sjukt bra humor. Fick ett perfekt pris. Är sjukt nöjd överlag. Top notch.
    2021-02-16
    Varning, varning!!
    Jag köpte bil på kvällen, och gick i nätet och sökte bilförsäkring.
    Då kom detta bolag som jag klickade på, jag tänkte att nån försäkring måste jag ha på kvällen.
    Dagen efter ringde jag Insplanet och fick ett bättre pris och bättre villkor, så jag ringde Nya försäkringar och ville säga upp försäkringen eftersom jag är van vid att det är 2 veckors ångerrätt på bilförsäkringar!
    Då sa handläggaren att jag skall betala en avgift/faktura på 828kr. Då reagerade jag och blev överraskad och frågade vart det står i nätet, han svarade att man måste läsa i det "finstilta texten" allmänna råd.
    Dem tar en avgift på runt 8% av årskostnaden oavsett om du tecknar försäkring hos dem eller inte.
    Jag sade upp försäkringen och fick en faktura på 828 kronor.
    Dem påstår att man får hjälp om olyckan är framme, men jag kan direkt ringa försäkringsbolaget och lösa mina problem själv, jag behöver inte någon " mellan hand" som Nya försäkringar!
    Dem är en försäkringsförmedlare precis som Insplanet, men skillnaden är att dem tvingar dig på en avgift som du "måste" betala oavsett fast du ångrar dig..
    Jag rekommenderar dem absolut inte, ett bluff företag.
    Konstigt att dem får marknadsföra sig i ett land som Sverige, tyvärr så gör inte varken ARN eller polisen något för att stoppa såna oseriösa bolag som lurar vanligt folk.
    Nu kommer" Nya "säkert svara min recension att dem ger service bla.bla....
  • 2021-02-11
    Vi behövde en ny bilförsäkring och kontaktade Nya försäkringar. Kunnigheten och det vänliga bemötandet får toppbetyg!
    2021-02-10
    De har hjälpt mig att sänka månadskostnaden för mina försäkringar.
    Alltid ett trevligt bemötande när man ringer och ett genuint intresse att lösa problem.
    2021-02-04
    Ändring av alla mina försäkring, mycket billigare och bättre skydd 🙏 superbra!!
    2021-02-04
    Bilförsäkring. Väldigt trevligt bemötande
    2021-02-01
    Mkt braaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
    2021-01-22
    Super trevligt bemötande och jag blev jätte nöjd med ändringen av min bilförsäkring
    2021-01-11
    Världens bästa kundbemötande av en fantastisk Robin! Aldrig varit med om samma engagemang samt omtanke av kund, han levererade verkligen över förväntan samt gjorde mycket mer än ”det lilla extra” för att vi skulle vara nöjda och lyckades att mer än halvera våran försäkringspremie. Om ni ska välja försäkringsbolag och vill prata med kompetent och omsorgsfull personal är detta verkligen rätt ställe att vända sig till!

/ Supernöjda Max & Natalie
  • MATS GUSTAV L
    2021-01-04
    Känner mig lurad av detta bolag, otydlig köpresa som resulterade i ett påstått köp av försäkring utan tillräckligt tydlig information om bakomliggande bolag, priser, villkor för både den tänkta försäkringen eller tjänsten. Jag kontaktade bolaget och påpekade felet och de hänvisade till det finstilta trots att jag uppenbarligen inte fått något alls av dem. Varning för bolaget!
    Hej, Vad tråkigt att du inte varit nöjd. Vår tjänst är att ta fram, marknadens billigaste försäkring och vi jämför 100% av marknaden online för detta tar vi en avgift vid köp av försäkring. Villkoren presenteras utan bolag dels för att vi vill att våra kunder ska ta beslut utifrån innehåll+pris i försäkring och inte varumärke dels att för att kunna driva tjänsten då vi är oberoende. För att vi ska kunna erbjuda våra kunder bäst pris varje år för sina försäkringar samt kunna vara oberoende och opartiska i den jämförelse vi erbjuder tar vi en avgift som specificeras i det priset som presenteras. När du köper en försäkring via oss levererar vi vår tjänst omedelbart vilket också anges vid bekräftasidan. Hos oss får du skadeservice när olyckan är framme samt att vi en gång per år jämför hela marknaden och uppdaterar priset på försäkringen. Tjänsten är framtagen eftersom att vi kan spara våra kunder mycket pengar trots att vi tar en avgift för att teckna försäkring via oss. Om du vill byta objekt att försäkra pga. fel registreringsnummer eller dylikt hjälper vi alltid gärna till med det. Mycket tråkigt att du upplever att informationen inte skulle framgå tydligt då det står tydligt att avgiften ej omfattas av ångerrätt när du bekräftar ditt köp. Har du klagomål får du gärna kontakta kundombudsman@nyaforsakringar.se MVH Kundservice Nya Försäkringar
    2020-12-29
    Varning för oseriösa avtalsvillkor. De har finstilta villkor i sina avtalstexter som inte framgår på hemsidan. Det räcker med ett litet fel-klick på hemsidan så har du beställt något du inte ens ville ha.

Jag fick bråka länge med kundservice innan de gick med på att häva det felaktiga "avtalet". Ingen ångerrätt heller. Ytterst oseriöst företag med bluff-fasoner.
    Hej, Vad tråkigt att du inte varit nöjd. För att vi ska kunna erbjuda våra kunder bäst pris varje år för sina försäkringar samt kunna vara oberoende och opartiska i den jämförelse vi erbjuder tar vi en avgift som specificeras i det priset som presenteras. När du köper en försäkring via oss levererar vi vår tjänst omedelbart vilket också anges vid bekräftasidan. Hos oss får du skadeservice när olyckan är framme samt att vi en gång per år jämför hela marknaden och uppdaterar priset på försäkringen. Tjänsten är framtagen eftersom att vi kan spara våra kunder mycket pengar trots att vi tar en avgift för att teckna försäkring via oss. Om du vill byta objekt att försäkra pga. fel registreringsnummer eller dylikt hjälper vi alltid gärna till med det. Mycket tråkigt att du upplever att informationen inte skulle framgå tydligt då det står tydligt att avgiften ej omfattas av ångerrätt när du bekräftar ditt köp. Har du klagomål får du gärna kontakta kundombudsman@nyaforsakringar.se MVH Kundservice Nya Försäkringar
    2020-12-17
    Bil och hemförsäkring. Trevligt bemötande.
    2020-12-01
    Denna kille Robin var en riktigt härlig kille som bemötte mig med humor, professionalitet och ett bra erbjudande,
    Blev riktigt nöjd med erbjudandet på en halvförsäkring på min golf.
    2020-11-16
    Fantastiskt bemötande och väldigt bra hanterat även om jag var lite jobbig;)
  • Jonas R
    2020-11-14
    Bra service och mycket trevlig säljare. Bra jobbat, sparade ca 500/mån 🤘👍🌹
    2020-11-10
    Försäkrade min moped och blev både trevligt och proffesionellt bemött, hade inga förväntningar men blev mycket positivt överraskad över servicen.
    På det stora hela så kommer jag absolut rekommendera nya försäkringar.
    2020-11-10
    Köpt bilförsäkring. Säljaren kompetent, vänlig, hjälpsam, svara på frågor och återkoppla,. Kommer att rekommendera då jag är nöjd och trygg med försäkringen.
    2020-10-02
    Plus att man alltid kan få bästa pris o försäkring utan att själv behöva söka info hos alla försäkringsbolag.
    Minus att man inte informerade om fakturan som kom från dem själva vid samtalet.
    2020-09-28
    Försäkring till min villa
    Blev väldigt bra bemött och det gick snabbt.
    2020-09-25
    Jag köpte bilförsäkringar, blev uppringd om en bilförsäkring med närliggande huvudförfallodag. Efter diskussion hade vi ytterligare kontakt någon dag senare vilket resulterade i att ytterligare en bilförsäkring blir flyttad vilket innebär en stor besparing för mig. Jag blev väl bemött och tycker jag fick god service.
    2020-09-25
    Snabbt, effektivt och enkelt.
    Mycket bra handläggare, Sebastian 👍🏽
    2020-09-24
    En bilförsäkring för en av våra bilar.
    Superbra bemötande från säljaren.
    Försäkringen som jag köpte var absolut prisvärd.

Bra kontaktperson/säljare, bra tjänst som samtidigt var mycket prisvärd samt att allt fungerade väldigt enkelt och smidigt