Nybergs Kakel & Golv

Nybergs Kakel & Golv

www.nybergsgolv.se
  • Badge2019

Välkommen till Nybergs Kakel & Golv! Behöver du professionell hjälp med badrumsrenovering eller har du funderat på att totalrenovera lägenheten. Då har du hittat rätt. Vi är en totalentreprenad som hjälper dig med din renovering från början till slut. Vi på Nybergs Kakel & Golv har över 10 års erfarenhet inom byggbranschen...

41 omdömen om Nybergs Kakel & Golv

Sedan starten hos Reco 2018

Mattias P
Skrev om Nybergs Kakel & Golv

Allt lirade perfekt, snyggt badrumsjobb!

Fredrik N och Fredrik N gillar detta
Sabina P
Skrev om Nybergs Kakel & Golv

Snabbt och trevligt bemötande. Dök upp som avtalat och vi är jättenöjda med utfört arbete.

Karin P
Skrev om Nybergs Kakel & Golv

Beställde borttagning av gammalt golv (Marmoleumplattor) och sättning av klinker på en yta på 3-4 kvm. Jobbet försenades ett dygn pga sjukdom vilket försenade fördigställandet till enbart 1,5 h innan leverans av nytt kyl/frysskåp, vilket Nybergs kände till. Jag kände oro då jag inte ville riskera att golvet skulle kunna ha skadas om golvet belastas innan det torkat klart. Nu gick det ganska bra ändå. Vad jag kan se är jobbet utförts professionellt. Den klinkers som ”lades” består av olikmönstrade plattor. Tyvärr verkade...

Svar från Nybergs Kakel & Golv

Hej Karin. Tack för din feedback, den betyder mycket för oss i vårt arbete att utveckla företaget. Sjukdom råder vi tyvärr inte över och sånt händer och det är en utsatt bransch att bli sjuk i eller vabba då det påverkar beställarens planering som i ditt fall, men trots det så löste vi problemet så att det var färdigt i tid som utlovat. Med vänlig hälsning, Fredrik Nyberg

Björn G
Skrev om Nybergs Kakel & Golv

Nybergs Kakel hjälpte oss med ett skadat golv snabbt smidigt enkelt från offert till färdigt golv. Kan varmt rekommendera . Mvh Björn Gustavsson

Jimmy S
Skrev om Nybergs Kakel & Golv

jag är super nöjd med kvaliteten på jobbet samt att dem utmanade våran tanke vad gäller kakelplattor så att vi gick på deras rekommendation vilket gjorde att det blev mycket bättre. Dem levererade både i tid och enligt priset vi kommit överens om.

Olle N
Skrev om Nybergs Kakel & Golv

Nybergs Kakel & Golv hjälpte oss med all kakelsättning och golvläggning i en renoveringsentreprenad vi hade under 2023. Slutkunden blev väldigt nöjd!

Brf B
Skrev om Nybergs Kakel & Golv

Bra och snabbt bemötande. Lyhörda för våra önskemål och lösningsorienterade. Vi är mycket nöjda med deras arbete gällande åtgärdande av vattenskada i två badrum.

Anton S
Skrev om Nybergs Kakel & Golv

Enkel och kontinuerlig dialog med ett resultat enligt våra förväntningarna.

Jan G
Skrev om Nybergs Kakel & Golv

Mycket bra upplevelse och utfört arbete av vårt badrum. Väldigt bra och smidigt ändå från start. Skönt att Nybergs har både elektriker, målare och VVS under samma tak så man behövde inte leta efter flera hantverkare utan man fick allt i ett paket. Väldigt nöjd och rekommenderar dem starkt.

Carl S
Skrev om Nybergs Kakel & Golv

Väldigt nöjd med kaklingen av badrummet och golvslipningen. Snabba och var sällan dröjtid under processen. Kommunikationen kan förbättras under perioder.

Peter F
Skrev om Nybergs Kakel & Golv

Renovering av badrum. Allt flöt på enligt plan. Hantverkarna kom på avtalad tid och var dessutom trevliga.

Laura N
Skrev om Nybergs Kakel & Golv

Nybergs totalrenoverade vårt badrummet och vi är mycket nöjda med resultatet, så fin kaklat! Dom håll oss välinformerade hela tiden och tog hand av att beställa allt, och gav också bra tips och alternativa som skulle passa in i vårt badrummet. Dom var också flexibla när start-tid. Om vi skulle behöva renovera igen, skulle jag absolut fråga offert från dom.

Svar från Nybergs Kakel & Golv

Tack för det fina omdömet Laura!

Kevin B
Skrev om Nybergs Kakel & Golv

Nöjd med golvslipning, bra pris! Rekommenderar,

Viktor M
Skrev om Nybergs Kakel & Golv

Bra bemötande och professionella!

Svar från Nybergs Kakel & Golv

Tack för förtroendet Viktor!

Johan E
Skrev om Nybergs Kakel & Golv

Nybergs Kakel & Golv totalrenoverade mitt badrum. Allt från första kontakten tills att arbetet slutförts flöt på utan problem. Arbetet ser ut att vara väldigt bra utfört och badrummet blev mycket snyggt. Jag kan rekommendera Nybergs Kakel & Golv. /Johan

Svar från Nybergs Kakel & Golv

Tack Johan för den varma rekommendationen.

Lars H
Skrev om Nybergs Kakel & Golv

Nybergs har totalrenoverat ett badrum och ett vardagsrum i min lägenhet. Jag ger högsta betyg då allt skötts på ett förtroendeingivande och professionellt sätt med skickliga och trevliga hantverkare. Offerter och avtal är tydliga och det som ska levereras, det levereras utan krångel.

Svar från Nybergs Kakel & Golv

Tack Lars för det fina betyget!

Anna S
Skrev om Nybergs Kakel & Golv

Från första inledande kontakten till det slutgiltiga resultatet av totalrenovering av kök och badrum samt ytrenovering av tamburen har jag varit bortom förväntan nöjd med Nybergs! Anton som var min projektledare och hans gäng, inkl de elektriker som Nybergs anlitar har tagit väl hand om alla övriga ytskikt (i och utanför min lägenhet) genom noggrant skyddade ytor, varit vänliga och följsamma med mina grannar och föreningens styrelse. Framför allt har alla involverade tålmodigt följt upp på mina frågor och förslag. Slutresultatet...

Svar från Nybergs Kakel & Golv

Tack Anna för din fina recension. Vi är väldigt tacksamma att vi fick förtroendet.

Jonathan W
Skrev om Nybergs Kakel & Golv

När jag skulle renovera badrum, klädkammare, vardagsrum och sovrum föll valet på Nybergs. Delvis tack vare alla andra positiva omdömen, men ännu viktigare var det trevliga och proffsiga bemötandet från projektledaren Anton. Från start har företaget varit snabba och tydliga, de har hela tiden hållit mig uppdaterad och varit väldigt måna om att leverera med högsta kvalitet. Tidplanen för renoveringen höll, trots att en del oväntade problem dök upp längs vägen. Nybergs kanske inte är billigast, men du får verkligen valuta för pengarna.

Svar från Nybergs Kakel & Golv

Hej Johan Tack för din ärliga och tydliga recension och rekommendation. Vi är glada att vi fick förtroendet att utföra renoveringen.

Helena L
Skrev om Nybergs Kakel & Golv

Anlitade Nybergs Kakel & Golv för slipning av våra parkettgolv. Resultatet blev jättefint och vi blev trevlig bemötta av alla på företaget.

Stefan T
Skrev om Nybergs Kakel & Golv

Vi gav Nybergs ett uppdrag att bygga om ett stort badrum med tvättstuga till 2 badrum. Samt att göra om en liten toalett till ”tvättstuga”. Nybergs personal var mycket kunniga, rådgivande och gav bra service. De redogjorde för olika alternativ och kring sina erfarenheter. De var helt avgörande för slutresultatet, som vi är mycket nöjda med. Vi vill rikta särskilt tack till Pontus och Juan på Nybergs.

Anna S
Skrev om Nybergs Kakel & Golv

Professionella i utförandet och lyhörda för mina behov.

Mats B

Badrumsrenovering Hög kvalitet Utmärkt bemötande Inom budget

Elin H
Skrev om Nybergs Kakel & Golv

Renoverade och byggde ut ett badrum och en gästtoalett i bostadsrätt. Mycket nöjd med både utförandet och uppföljning och dialog under tiden. Inga överraskningar i form av större försening eller oväntade kostnader. Fick bra tips om val av lösningar, färger material etc. Jag kan varmt rekommendera Nybergs Kakel & Golv till badrumsrenovering.

Mikael I
Skrev om Nybergs Kakel & Golv

Högsta nivå av såväl kommunikation som utförande och uppföljning. Mycket nöjd./Mikael

Johan S
Skrev om Nybergs Kakel & Golv

Vi har låtit lägga klinker i hallen samt trägolv i korridoren till köket. Vi är mycket nöjda med både bemötande och utfört arbete.

Joakim H
Skrev om Nybergs Kakel & Golv

Vi blev jättenöjda med vårat nya badrum! Resultatet blev i toppklass! Dock så fanns det mycket kvar att önska av kommunikationen under arbetets gång, vi hade stora problem med att prata och planera arbetet med någon ansvarig. Men rekommenderas ändå varmt till dig som vill få ett bra resultat till ett rimligt pris.

Johan K
Skrev om Nybergs Kakel & Golv

Vi är mycket nöjda med utfört arbete (totalrenovering) av vårt badrum och särskilt med den goda servicen. Arbetsledaren Anton kunde man alltid komma i kontakt med oavsett dag eller tid på dygnet. Han var alltid mycket tillmötesgående och gav snabba svar. Plattsättaren Juan gjorde det mesta av jobbet och var mycket duktig och supertrevlig. Alla andra inblandade hantverkare var också duktiga och professionella. Sen om Nybergs Kakel & Golv var billiga att anlita vet vi inte, men vi hade höga krav (bl a att de skulle vara certifierade genom Svensk Våtrumskontroll, GVK) och då kostar det. Rekommenderas!

Anders S
Skrev om Nybergs Kakel & Golv

Vi fick två badrum renoverade av Nybergs. De gjorde ett mycket bra jobb och höll utsatt tid. Vi fick mycket trevligt bemötande av alla inblandade.

Lisbeth G
Skrev om Nybergs Kakel & Golv

Arbete ok, men urusel service. Lovar mycket men håller inget

Svar från Nybergs Kakel & Golv

Hej Lisbeth. Tråkigt att du känner så. Vi gjorde ju er badrumsrenovering för 3 år sedan och ni var väldigt nöjda. Ni rekommenderade oss även till er dotters badeumsrenovering som vi även utförde och även hon var nöjd. Att ni nu 3 år senare säger att vår service är urusel pga att er blandare som ni köpte av oss har gått sönder känns fel. Vi följer konsumenttjänstelagen vid alla våra projekt och vi lämnar enligt våra tydliga avtal 2 års garanti och 10 års ansvar. Vi har endast 1-2 års garanti från våra leverantörer...

Erik M
Skrev om Nybergs Kakel & Golv

Ett företag i ren världsklass! Vi anlitade Nybergs Kakel & Golv när vi skulle göra en totalrenovering för ett halvår sedan i vår nyköpta lägenhet. Det var ett renoveringsobjekt så vi behövde verkligen renovera alla rum. Inte nog med att det gjordes snabbt och med ett fantastiskt resultat och extremt trevlig service, de hjälpte även oss med hur vi kunde tänka gällande vissa lösningar. Lösningar som vi aldrig ens hade tänkt på tills vi fick de förklarade för oss. Så kombinationen av ett snyggt och lyxigt resultat, otroligt...

Stefan G
Skrev om Nybergs Kakel & Golv

Har anlitat Nybergs kakel & golv till mina två senaste lägenhetsrenoveringar. På ett proffessionellt sätt har de totalrenoverat samt förvandlat dessa lägenheter precis så jag någonsin kunnat önskat samt där mina krav har uppfylldes på bästa sätt. Nybergs kakel & golv är verkligen ett företag att lita på och som lägger ner sin själ i sitt arbete men framförallt visar en otrolig ödmjukhet jämte mot mig som kund. Ett grymt team med näsa för fingertoppskänsla. Med vänlig hälsning, Stefan Grantorp

Fredrik K
Skrev om Nybergs Kakel & Golv

Vi lät Nybergs Kakel & Golv genomföra en totalrenovering av vår lägenhet på ca 170 kvm i centrala Stockholm. Fredrik och hans trevliga medarbetare och underentreprenörer satte oss som kund i centrum precis genom hela processen, från detaljer och omfattning i offert, till genomförande och löpande avstämningar till uppföljning av det färdiga projektet. Resultatet blev fantastiskt bra, kvalitet rätt igenom. Jag kan verkligen rekommendera Nybergs Kakel & Golv att ges förtroendet för liknande projekt! Vi kunde inte blivit mer nöjda!

Christer W
Skrev om Nybergs Kakel & Golv

Vi är gamlakunder hos Nybergs. 4 badru och föreningens tvättstuga har byggts om på bästa sätt. Vi har bemötts mkt professionellt.

Silvia S
Skrev om Nybergs Kakel & Golv

Nyberg är fantastisk att ha göra med. Dom är kompetenta och kreativa med bra lösningar. Liksom håller i såväl tids- som budgetplan. Kan varmt rekommendera! VH GSS Fastigheter

Kristina W
Skrev om Nybergs Kakel & Golv

Badrums och garderobsrenovering. Professionella kunniga utförare av arbete Mycket bra bemötande och goda rådgivare Levde upp till alla förväntningarna

Göran H
Skrev om Nybergs Kakel & Golv

Nyberg och kakel har renoverat mitt k- märkta hus på ett utmärkt sätt. De har hela registret av hantverkare. De gör det professionellt, yrkesnunnigt och inom de kostnad och tidsramar vi ställt upp tillsammans. Jag kommer att välja dem igen när det blir dags för nästa renovering.

Jonas L
Skrev om Nybergs Kakel & Golv

Installation av kök samt planlösningsändring. Har bara positivt att säga om bemötandet och deras flexibilitet. Företaget uppfyllda helt klart mina förväntningar.

Henrik L
Skrev om Nybergs Kakel & Golv

Professionella och trovärdiga som håller satta tidsramar.

Sebastian K
Skrev om Nybergs Kakel & Golv

Fredrik som projektledde hela min renovering agerade inte bara som utförare av jobbet, han ägde verkligen projektet och agerade både expert och bollplank för mig. Kommer använda mig av dom igen när det är dags för nästa renovering!

Sara A
Skrev om Nybergs Kakel & Golv

Lätta att ha att göra med, bra på att återkoppla och hålla tider.

Svante A
Skrev om Nybergs Kakel & Golv

Grym service och oerhört skickliga hantverkare. Kändes tryggt hela vägen