Nybrogatan 38, sid 2

Nybrogatan 38, 114 40 Stockholm — Visa karta

Nybrogatan 38 är en restaurang med kvarterskrogkänsla i hjärtat av Östermalm. Våra menyer inspireras av det sydeuropeiska köket och de svenska grytorna. Vi kan stoltsera med att servera utmärkt mat till rimliga priser.

På vardagar öppnar vi tidigt och serverar frukost från 7:30 till 10:30, lunch från 11:00 till 15:00 och middag från kl 17:00 till 23:00. Lördag och söndag serverar vi långlunch från kl 10:00 till 16:00 och därefter middag mellan 17:00 och 23:00. Vi erbjuder även Take away av lunch-, kvälls- och helgmenyer samt presentkort.

Vi vill vara det givna valet när det kommer till din kvarterskrog - alla tider på dygnet.
Öppet just nu
Mån: 07:30-23:00
Tis-Tor: 07:30-00:00
Fre: 07:30-01:00
Lör: 10:00-01:00
Sön: 10:00-23:00

Läs vad 5023 kunder tycker om Nybrogatan 38

Axel C skrev om Nybrogatan 38
    Verkligt god mat, trevlig professionell service I en härlig gemytlig, men samtidigt elegant miljö. Läs mer
  • Anna A

2019-09-02

Anna A skrev om Nybrogatan 38
    Brunch med familjen. God mat men ngt långsam service. Kändes som om det fattades personal. Läs mer
    2019-09-02 Nybrogatan 38 svarar Anna A
    Hej Anna.
    Vad glada vi blir att läsa att maten var till er belåtenhet. Självklart ska vi kolla över servicen då vi alltid vill att den ska ligga på topp.
    Vi ser framemot ert nästa besök.

Petra J skrev om Nybrogatan 38
    Så otroligt bra service! Tycker alltid det är bra men fredagen 30/8 var ut över det vanliga. Ny kille som serverade och levererade till max. Hoppas han blir kvar!
    Maten, otroligt bra den med! Läs mer
  • Martina B

2019-09-02

Martina B skrev om Nybrogatan 38
    Lätt förvirrad servitör, ojämn kvalitet på maten,. Under förväntan då vi haft väldigt bra upplevelser tidigare. Läs mer

Ingrid S skrev om Nybrogatan 38
    Maten smakade mycket gott. Servicen utmärkt. Korrekta väntetider. Vi är mycket nöjda! Läs mer

Karolin A J skrev om Nybrogatan 38
    Långsam och oengagerad personal. Bullrig miljö inomhus. Men väldigt god mat. Läs mer
    2019-09-02 Nybrogatan 38 svarar Karolin A J
    Hej Karolin.
    Vår restaurang har en liten, men mysig matsal. Den uppfattas lätt bullrig när det blir fullt och mycket folk i rörelse. Vi brukar rekommendera vissa tider och dagar om man är ute efter lugnare tillfällen.

• 2019-09-01

Jeanette A skrev om Nybrogatan 38
    Maten var supergod! Vi åt en omelett med lufttorkad skinka och ost. Service trevlig. Det var många gäster, så det tog lite tid, men det var förståeligt! Jeanette Läs mer
  • 2019-09-01

Rolf L skrev om Nybrogatan 38
    Mycket trevlig personal och fin uteserververing. Läs mer
  • 2019-08-31

Roosa T skrev om Nybrogatan 38
    Jättegod frukost, lite trångt men mysig stämning Läs mer
  • 2019-08-31

Catarina S skrev om Nybrogatan 38
    Förrätt, varmrätt gott men inte mer Läs mer
  • 2019-08-30

Chi An E skrev om Nybrogatan 38
    Vi var enormt besvikna. Jag hade varit där bara två dagar innan och haft en bra matupplevelse. Åt då biffsalladen som var jättegod. Valde den igen vid detta besök, men biffen var helt oätlig, väldigt tråkigt kött med bara fett och senor.
    En av oss valde entrecote och bad om att den inte skulle vara blodig, men den kom in blodig. Vi bad då att få den påstekt ytterligare för att den inte skulle vara blodig. Den kom in blodig igen.
    Omeletten påminde mer om en pannkaka än en omelett.
    Vi fick dessutom vänta länge på allt. Fick vare sig vatten eller bröd utan att påminna om detta flera gånger.
    Denna restaurang har dessutom höga priser, men det fick vi verkligen inte valuta för. Läs mer
    2019-09-02 Nybrogatan 38 svarar Chi An E
    Hej Chi.
    Självklart tar vi åt oss av din kritik och ska se över detta så det inte sker igen, med både kockar och servis. Vi ser gärna att ni kommer tillbaka så vi kan få ge er ett nytt och bättre besök.

• 2019-08-30

Didrik W skrev om Nybrogatan 38
    jätte bra. Tusen tack för en underbar kväll! Läs mer

Maud L skrev om Nybrogatan 38
    Soligt och fint på uteserveringen med en drink. Vi var 6 personer och satt inne och åt. Maten var mycket god. Personalen var glada och mycket trevliga. Vi fick fin service. Läs mer

Helena B skrev om Nybrogatan 38
    Fick vänta 1 timme på frukosten :(
    Torrt kallt rostbröd.
    Väldigt trevlig personal dock. Läs mer
    2019-09-02 Nybrogatan 38 svarar Helena B
    Hej Helena.
    Självklart ska man inte vänta i 1h på sin mat. Vi misstänker att något blivit galet och beklagar att ni blev drabbade av detta. Det glädjer oss att läsa att vår serveringspersonal var trevlig och tog hand om er. Vi hoppas ni kommer tillbaka trots detta.

Margaretha N skrev om Nybrogatan 38
    Åt middag med min vuxna son. Helt ok bemött och fick tips på val av dryck. Blev tillfrågad ibland om allt var bra. Läs mer

Barbro R skrev om Nybrogatan 38
    Mycket trevligt och glatt bemötande . God mat . Alla förväntningar uppfyllda. Läs mer

Stina H skrev om Nybrogatan 38
    bra bemötande. fräscht fika/frukt. härlig terrass. Läs mer

Lotta B skrev om Nybrogatan 38
    Jag tog dagens rätt. Något liten portion, men mkt god. Läs mer

peter g skrev om Nybrogatan 38
    God lunch med riktigt bra service, precis lagom påpassade. Prisvärt ”dagens” Läs mer

Anne H skrev om Nybrogatan 38
    Varierad meny, god mat och ett trevligt bemötande. Kunnig personal. Jag kommer definitivt återkomma och rekommendera andra attbesöka er. Läs mer

Thomas L skrev om Nybrogatan 38
    Bra avslappnad service och jättebra mat! Läs mer

Edon Z skrev om Nybrogatan 38
    God mat och trevlig service! Läs mer

Max M skrev om Nybrogatan 38
    Bra! Balans mellan pris och upplevelse. Läs mer

Mattias A skrev om Nybrogatan 38
    Åt brunch. God mat. Lite små portioner om man är en 90-kiloskille, annars helt ok. Läs mer

Mikael H skrev om Nybrogatan 38
    Mat och service var toppen för hela vårt stora sällskap. Läs mer

Oscar L skrev om Nybrogatan 38
    Utmärkt service och kvalitet på maten! Läs mer
  • 2019-08-25

Patrik B skrev om Nybrogatan 38
    Den bästa röding (fisk tillika) jag ätit! Läs mer
  • 2019-08-24

Brita O skrev om Nybrogatan 38
    Hej!
    Brukade sen tidigare år boka
    Bord på Nybrogatan 38!
    Alltid tyckt om era goda drinkar och också om maten!
    Denna gången var maten en Stor besvikelse!
    Vad var det för en konstig meny vi läste?
    Falafel eller kyckling rätt entrecote låter ju ok
    Men hur smakade maten?
    Uruselt.. kall sallad täckte maten
    Som smakade ingenting ingen dressing eller annan kryddning på maten... 185kr eller 225 för mat som saknade totalt smak!
    Näää inte någon som helst njutning ... var det en kock som tillagade vår mat som fick bytas ut till en ny rätt som var lika osmaklig?
    Ny ägare?? eller ?
    Vi återvänder inte dit några fler ggr!
    Tack för ordet!! Läs mer
    2019-09-02 Nybrogatan 38 svarar Brita O
    Hej Brita.
    Vad olyckligt att läsa att ni inte uppskattade ert besök hos oss. Vi tar alltid åt oss av kritik då vi konstant jobbar på att bli bättre och vill att alla ska gå härifrån nöjda.
    Vi hoppas att ni trots detta kommer tillbaka så ni kan få en ny upplevelse, och ett besök som vi önskar alla våra gäster har.

• 2019-08-24

Stig V skrev om Nybrogatan 38
    Middag för tre. Grillad tonfisk - utsökt. Väl bemötta och bra betjäning. Lite burrata innan och rabarberpaj efteråt. Allt mycket bra. Känner väl till stället och återkommer gärna. Läs mer
  • Lena

2019-08-23

Lena skrev om Nybrogatan 38
    Trevlig personal, god mat och bra stämning. Ett ställe jag gärna återkommer till. Läs mer
  • 2019-08-23

Ellinor R skrev om Nybrogatan 38
    Jag åt kalvköttbullar och avslutade med en créme brulée som båda var supergoda! Så maten får 5/5. Däremot var lokalen väldigt högljudd och borden var placerade väldigt nära varandra längs soffan så det kändes som mitt sällskap åt tillsammans med okända människor vilket inte var så trevligt. Personalen var jättetrevliga och själva stilen på restaurangen var mysig och välkomnande. De hade en uteservering också som såg väldigt fin ut! Läs mer

Louise S skrev om Nybrogatan 38
    Har alltid gillat Nybrogatan 38. Mysigt ställe. Härlig atmosfär, Dock var vi blandat nöjda med maten, den var ok men saknade det sista biten denna gång, Läs mer

Marie S skrev om Nybrogatan 38
    God mat och bra service! Hög ljudvolym gjorde det dock ganska svårpratat runt bordet. Läs mer

Sanna K skrev om Nybrogatan 38
    Personlig service, vällagat mat, mysig stämning Läs mer
  • 2019-08-20

Helena Ö skrev om Nybrogatan 38
    Åt lunch med mitt team på jobbet.
    Maten var god (inte fantastisk) och bemötandet av personalen inte bra. Min upplevelse var att personalen fokuserade mer kring allt runt omkring snarare än att se lunchgästerna. Läs mer
    2019-08-20 Nybrogatan 38 svarar Helena Ö
    Hej Helena.
    Självklart ska det inte vara på så sätt att ni känner er bortglömda. Vi tar åt oss av ditt omdöme och jobbar självklart mot en förbättring.

Ingrid N skrev om Nybrogatan 38
    Snabb och trevlig service. Maten något medioker. Läs mer
  • Fanny K

2019-08-19

Fanny K skrev om Nybrogatan 38
    16 augusti åt jag en god frukost som bestod av grekisk yoghurt med müsli, skivad apelsin och en dagens juice som innehöll spenat, kiwi och apelsin. Servicen var bra, alla var trevliga och maten var god. Efter jag hade ätit kände jag mig plötsligt dålig och ett tag senare behövde frukosten komma upp. Jag mådde som vanligt efteråt. När det är så pass akut och man mår bra efter tyder detta tyvärr på matförgiftning, att det var något dåligt jag ätit som kroppen genast avvisade. Jag hade inte ätit någonting annat än frukosten. Mina tankar går genast till att det var någon ingrediens i juicen som inte var bra längre. Tidigare gånger jag varit på Nybrogatan 38 har det varit jättebra och maten har varit god. Mycket tråkigt att detta hände. Läs mer
    2019-09-02 Nybrogatan 38 svarar Fanny K
    Hej Fanny.
    Vi beklagar verkligen över detta. Vi ser över våra råvaror varje dag och juicerna är alltid färskpressade för dagen. Du är hjärtligt välkommen att återkoppla till vår mail !

Håkan E skrev om Nybrogatan 38
    Frukost
    Trevligt bemötande från personalen
    Besöket motsvarade förväntningarna Läs mer

Veronica S skrev om Nybrogatan 38
    Trevlig personal, god mat och god stämning. Läs mer

Susanne M skrev om Nybrogatan 38
    Hade hört positivt om restaurangen så förväntningarna var höga. Men vi fick ett dåligt bemötande och servicen var under all kritik genom hela besöket. Maten var det som vägde upp. Läs mer

Astrid T skrev om Nybrogatan 38
    Supertrevligt och gott! Kommer absolut komma tillbaka igen. Läs mer

Hanna L skrev om Nybrogatan 38
    Jag åt röding, väldigt gott med vacker uppläggning. Aningen små portioner för att äta bara en huvudrätt. Supertrevlig personal och lokal! Läs mer

Carina A skrev om Nybrogatan 38
    + mycket bra bemötande och service.
    + bra bord där vi satt.

- för hög ljudnivå i lokalen.
    - omeletterna som två av oss valt var inte goda - den ena för lös och den ned räkor var väldigt salt. Läs mer
    2019-09-02 Nybrogatan 38 svarar Carina A
    Hej Carina.
    Vad kul att läsa att ni var nöjda med servicen. Vår restaurang upplevs bullrig och trångt när det blir fullt. Vi brukar rekommendera vissa dagar och tider som är lugnare för de som önskar det.
    Ni är varmt välkomna tillbaka.

Inga-Lill R skrev om Nybrogatan 38
    Bra service, god mat men fruktansvärt sunkig toalett. Borde ha städning kontinuerligt en fredag en/kväll Läs mer

Tommy E skrev om Nybrogatan 38
    Efter rek hade vi höga förväntningar på restaurangen, som infriades med råge. Trevlig och kunnig personal och våra val på menyn, tonfisk och ankbröst, var fantastiskt goda. Läs mer
  • Charlotte O

2019-08-17

Charlotte O skrev om Nybrogatan 38
    Fint bemötande, bra service och god mat. Läs mer

Anitha S skrev om Nybrogatan 38
    Middag 3 pers först satt vi inne men ganska snabbt fixades det bord ute Läs mer

Karin K skrev om Nybrogatan 38
    Stökig lokal och dålig akustik som gjorde det svårt att prata. Den glutenintoleranta fick bröd, det var bra men de glömde bort oss andra. Konstig servering av förrätterna. Dukade knappt av bordet. Skyllde på att ölen vi ville ha hade tagit slut kl 2000 en vanlig onsdag, istället för att säga som det förmodligen var, missat att beställa eller ngt. Medelmåttig mat. Ej prisvärd, tom dyr! Kort sagt gå inte dit! Läs mer
    2019-09-02 Nybrogatan 38 svarar Karin K
    Hej Karin.
    Vad tråkigt att läsa att upplevelsen inte blev som tänkt. Ibland tar saker slut av olika anledningar, självklart något vi aldrig vill ska ske men tyvärr händer. Vi tar åt oss av din kritik och jobbar alltid på att bli bättre.
    Hoppas du ger oss en ny chans.

Briten K skrev om Nybrogatan 38
    Bjöd min sondotter på lunch. Vi åt huvudrätt och kaffe med tryffel till på gatan.
    Trevlig och tillmötesgående betjäning, men långsam. Restaurangen var i princip fullsatt både inne och ute, och servitörerna jobbade på, men hann inte hålla flödet igång. Vi hade iofs inte bråttom,.
    Vi var nöjda med besöket. Läs mer

Michele G skrev om Nybrogatan 38
    De fixade bord på kort varsel.
    Trevligt bemötta.
    God mat.