Nytorget 6

Nytorget 6

Ring 08-640 96 55 nytorget6.se
6 410
4.2

I hjärtat av söder ligger restaurang Nytorget 6, en plats där ni alltid är välkomna att äta och dricka gott, såväl morgon som kväll. Vår meny har toner från det klassiska köket, modern husman och den igenkännande känslan från södra Europas enkla sätt att äta. Utöver vårt egna Rotesserie kan du dricka en grym drink i vår cocktailbar....

6 410 omdömen om Nytorget 6

Susanne R
Skrev om Nytorget 6

Blev fantastiskt väl omhändertagna; från det vi klev innanför dörren. Fint att känna sig så välkommen, trots att det var fullt. Vi åt en tartar som smakade lika bra som den var vacker att titta på. Så, tack för god mat och fin service.

Nybrogatan 38
4.3/5 i betyg av 8053 omdömen 4.3 av 8053 omdömen

FELICIA S
Skrev om Nytorget 6

Märklig personal som frågar från ingenstans ifall vi vill ha alvedon. Otrevlig och oklar personal som borde jobba på sitt kundbemötande. Hög ljudnivå.

Carina T
Skrev om Nytorget 6

Det tog tid innan vi blev uppmärksammade. Servitören var vänlig och bad om ursäkt. Vi har varit där ett antal ggr tidigare men denna gång var dryck och tillbehör som vi önskade slut. Bara sådär. I övrigt uppskattar vi den lediga atmosfären och maten är god.

Paraden
4.2/5 i betyg av 4702 omdömen 4.2 av 4702 omdömen

Penelope S Penelope S
Oskar K
Skrev om Nytorget 6

God service och god mat, även som vegetarian. Något lång väntan på maten men för detta ursäktade de sig och bjöd på kaffe, detta utan att vi nämnt väntan.

Hans M
Skrev om Nytorget 6

Jag hade beställt bord för två och det gör man för att vill prata med varandra. Nu fick vi ett bord där man satt och tittade ut på en sidogata till Mytorgsgatan. Inte optimalt för denna middag. Maten var däremot enligt förväntningarna utmärkt.

Bockholmen Hav & Restaurang
4.3/5 i betyg av 7915 omdömen 4.3 av 7915 omdömen

Per-olof G Per-olof G
Johan G
Skrev om Nytorget 6

Väldigt bra staff och upplevelse. Maten kunde varit lite varmare Entreote men i övrigt mycket bra tillagat. Enda minus blir när musiken sattes igång medans vi åt så var det svårt att kommuniera med varandra, musik är trevligt men det va för hög volym.

Åsa N
Skrev om Nytorget 6

Service och miljö topp som tidigare, maten mindre bra numera - hårda köttbullar, äcklig urinluktande mussepasta, biff tartar som är slarvigt hophackad och överstekt. Dålig dag i köket?

Österlånggatan 17
4.0/5 i betyg av 4103 omdömen 4.0 av 4103 omdömen

Jessica I Jessica I
William C
Skrev om Nytorget 6

Trevlig och bra service. Maten var utmärkt

Hans T
Skrev om Nytorget 6

Trevligt bemötande men inte toppenservice

Spanjorskan
4.0/5 i betyg av 4120 omdömen 4.0 av 4120 omdömen

Isabelle R Isabelle R
Kristin E
Skrev om Nytorget 6

Trevligt bemötande, god mat, mysig miljlö! Dock är smårätterna på brunchen i minsts laget.

Agnes L
Skrev om Nytorget 6

Upplevde att servitörerna var stressiga och lite oproffesionella faktiskt. Några i sällskapet åt fortfarande medan en kom och plockade bort en annans tallrik och det upplevde vi inte som positivt, annars var maten helt okej

Hanna V
Skrev om Nytorget 6

Väldigt trevliga men tyvärr var maten ej varm, vilket kändes tråkigt när rätterna var menade att få vara varma. Vi fick kompensation så det var bra.

Wan-tzu A
Skrev om Nytorget 6

Our waitress was not very pleasant and we didn’t feel welcomed. Brewed coffee was weak and latte was poorly made. Food was very disappointing. Fries and burgers were cold. Toasts were burned. None of us (8 people) enjoyed our meals. Will not recommend.

Stephen F
Skrev om Nytorget 6

Väldigt bra mat och vinlista MEN väldigt hög volym på musiken, det var nästan omöjligt att föra ett samtal över bordet. Kändes mer som klubbnivå en kvartersrestaurangnivå. Varför?

Marie B
Skrev om Nytorget 6

Först blev vi placerade i källaren vilket jag blev irriterad över men den visade sig vara nyrenoverad så den var riktigt fin. Servicen var långsam och vi fick in fel mat. Vi kan konstatera att vi många gånger genom åren varit hos er just upplevt detta med servicen. Men denna gång var vi även missnöjda med maten vilket aldrig hänt tidigare. Charkbrickan var en av de sämsta, alldeles för tjocka skivor som måste varit skurna mot köttets fibrer för parmaskinka och cecinan gick inte att tugga för dem var så sega och tjocka....

Anna R
Skrev om Nytorget 6

Lite av en besvikelse. Ganska god mat med ganska dålig service.

Elin L
Skrev om Nytorget 6

Jätte god lunch och trevlig personal.

Jan Ö
Skrev om Nytorget 6

Trevlig personal och god mat. Fin miljö i restaurangen.

Ulrika T
Skrev om Nytorget 6

Bra service - en kille var lite loj och hade dålig koll på menyn vid frågor Trevlig atmosfär Maten var god, dock något dyra förrätter för så lite mat

Isabelle S
Skrev om Nytorget 6

Hej! Maten och service var toppen men när vi kom hem och räknade på vad vi åt och drack upptäckte vi att vi blivit debiterade ca 300 kr för mycket.. vi drickade på det även 100 kr. Dumt av oss att inte dubbelkolla notan men trodde inte det var möjligt. Trist avslut, utöver det va vi nöjda.

Charlotte S
Skrev om Nytorget 6

Vänligt bemötta, mysig stämning bra bord Delikat mat & lemonad vacker servering Premiärbesök. Pommes höll inte måttet snabbt kalla o mjuka. Underbara förrätter. Delikat dessert. Överkomliga priser. Hit går vi gärna igen.

Monika K
Skrev om Nytorget 6

Tycker det är synd att när man bokar bord, blir placerad i källaren. Något de skriver, men tycker inte det är ok. Så jag har alltså större chans att få ett bord på gatuplan än om jag bokar bord, inte ok.

Malin T
Skrev om Nytorget 6

Vi hade bokat bord för lunch. Vi blev hänvisad till källaren men där blev vi bortglömda och fick gå upp och säga till att vi ville beställa. Det hände igen när vi skulle betala. Vi avslutade snabbt och tog kaffe på ett annat ställe. Det kommer dröja innan jag går dit igen.

Sara B
Skrev om Nytorget 6

Trevlig personal och god mat och härlig atmosfär. Däremot var vi ett stort sällskap på två bord och ville ha två separata kvitton per bord, men kvittona stämde inte alls. Först skulle de ta betalt för röding när vi fick pasta (som de dock ändrade när vi sa till) och sen stämde inte rätterna med vad vi hade ätit per bord, och fanns tillägg på kvittot som som vi inte vet vad det var. Kändes helt enkelt rörigt och som personalen inte hade koll på vad hade ätit vilket blev svårt att redo ut sen på ett stort sällskap.

Kaysa S
Skrev om Nytorget 6

Trevlig personal, snabb service och god mat

Tina M
Skrev om Nytorget 6

I det stora hela en trevlig upplevelse. Tyvärr fick vi vänta länge på maten, och när den kom så var den kall. Servitören verkade lite stressad och blandade ihop saker och ting. Vi blev dock väl bemötta och lokalerna var supermysiga.

Siri T
Skrev om Nytorget 6

Bra stämning men maten var för salt och personalen var lite otrevlig. De fråga inte ens om vi ville ha kvitto!!

Despina D
Skrev om Nytorget 6

Allt smakade utsökt! Fint bemötande, ingen onödig väntetid på de olika rätterna.

Theodora G
Skrev om Nytorget 6

Vi var en grupp från vårt företag som åt lunch och alla var ense. Bra service, men det tog för lång tid med maten, över en halvtimme. Maten motsvarade inte priset, bland annat var högrevsburgaren en besvikelse. Som middagsgäster tror jag att det är en annan upplevelse men som lunchställe skulle jag inte rekommendera Nytorget 6. I överlag det var ok men vi hade större förväntningar då vi alla ätit där förut.

Karolina V
Skrev om Nytorget 6

Vi kom sent till vår tidsbokning och dom var snälla och förlängde tiden vi kunde sitta där. Maten kom super snabbt och allt gick väldigt smidigt. Dom skulle kunna ha en barn maträtt till att välja mellan, idag finns bara köttbullar.

Jane R
Skrev om Nytorget 6

Personalen var allt annat än välkomnande och maten var medioker.

Fia A
Skrev om Nytorget 6

Bra bemötande och god mat. Åt middag med flera rätter.

Anders B
Skrev om Nytorget 6

Bra service, trevlig personal.

Ulrika Ö
Skrev om Nytorget 6

Bra bemötande och trevlig atmosfär. Maten var god och priset lagom 😊

Meja S
Skrev om Nytorget 6

Så gott och trevlig, kommer absolut äta där igen

Per J
Skrev om Nytorget 6

Mycket trevlig personal, väldigt bra bemötande och mycket god mat. Alltså, fem av fem möjliga.

Malin R
Skrev om Nytorget 6

Fick vänta 1h på maten. Servitören verkade medveten om den långa väntetiden men kom inte med bröd/snacks medan vi väntade trots att vi sa att vi var vrålhungriga när han tog beställningen. Jag har själv jobbat krog och tycker det hade varit en självklart att komma med lite bröd här. När jag försökte be om det efter 40min sa han att köket håller på att lägga upp vår mat, men så var inte fallet då vi fick vänta ytterligare 20min. Har full förståelse för att köket kan få en smäll, men då får man kommunicera det och bjuda på...

Hanna A
Skrev om Nytorget 6

Var här på brunch. Tyckte inte maten var wow, men fin miljö

Ingmari P
Skrev om Nytorget 6

allt var helt ok men nåt var annorlunda. Det var inte gamla Nytorget 6 känslan. Tror att det är nya ägare. Inte samma stil och finess, inget bröd till maten. Det var helt enkelt tråkigt.

Charlotte D
Skrev om Nytorget 6

Trevlig och mysig restaurang. Var där för middag med vuxna barn en vardag kväll och åt god och vällagad mat. Dock lite disträ personal även med glimten i ögat.

Kåre B
Skrev om Nytorget 6

Vi gick dit för att fira min och min frus födelsedagar. Servicen var mycket bra och trevlig servitris. Vi åt en liten förrätt och huvudrätt och båda var mycket goda. Vi kommer gärna tillbaka någon gång.

Arnold D
Skrev om Nytorget 6

Mycket bra upplevelse rakt igenom.

Fatimah P
Skrev om Nytorget 6

Bra mat, aldrig blivit besviken på Nytorget 6 under de 6 år jag då och då varit där. Mycket varierat sortiment som genomgående håller hög nivå. Måltidsdrycker kan utökas med någon äppelmust el dylikt. Vi kommer definitivt tillbaka om och om igen.

Cecilia E
Skrev om Nytorget 6

Jag firade min 50-årsdag här och fick fantastisk service och mycket bra mat.

Jessica B
Skrev om Nytorget 6

Maten var ok med servicen hade mer att önska. Hela vårt sällskap upplevde att vi fick ett mkt snorkigt bemötande av hovmästaren när vi påtalade att de gjort fel vid betalning. Helt onödigt beteende och nu anledningen t att jag inte kommer gå dit igen eller rekommendera restaurangen till någon vän.

Sara B
Skrev om Nytorget 6

God mat! Dock upplevde vi att det gick lite långt mellan stunderna då servitören kom och tittade till oss.

Baharak R
Skrev om Nytorget 6

Mycket trevlig, snabb och personlig mottagning och service Maten alltid i bästa kvalité Professionell hjälp med vinval Personalen bör vara 100% kunniga gällande allergener, skillnad på mjölkfri och laktosfri rätt (och absolut inte ha permesan ovanpå rätten) Att alltid dubbelkolla med kunden att beställningen blir rätt, missförstånd kan lätt ske

Eva I
Skrev om Nytorget 6

Lätt att boka. Bra återkoppling. Fin miljö. Ok bemötande men saknade lite värme. Ok mat men inte ngt extra. Gott vin. Har besökt Nytorget 6 tidigare. Minaförväntningar infriades inte riktigt. Ska ändå göra ett besök till längre fram.

Catarina H
Skrev om Nytorget 6

Trevligt bemötande och väldigt gott, bara lite väl saltad hollandaise.

Kristina N
Skrev om Nytorget 6

Vi åt smårätter som såg spännande ut på menyn men de levde inte riktigt upp till förväntningarna.