O'learys

Östra Hamngatan 37, 411 10 Göteborg — Visa karta

Restauranger nära O'learys:

Drakegatan 1, GÖTEBORG
Matsmak står för god mat, hög kvalitet och smakkänsla. Vi strävar efter att allt... Läs mer ›
Monica E:
Bra bemötande, vi beställer enbart catering, och de brukar vara ok! Som kund hos er upplever jag snabbt svar på mail och fin service.

Nordhemsgatan 18, GÖTEBORG
Välkommen in till Silvis restaurang, i en hemtrevlig och familjär miljö tillåts ... Läs mer ›
Katarina B:
Underhållning i form av orientalisk dans och en annan gång föreläsning från Röda Korset om flyktingar. Visserligen länge sedan, men jag vill...

Linnégatan 27, GÖTEBORG
Hjärtligt välkommen till Rustik Bistro. Vi är en fransk-svensk bistro belägen mi... Läs mer ›
Cinita C:
Trevligt och mysigt ställe god mat och trevlig personal

Läs vad 4 kunder tycker om O'learys

• Doktor J
    Doktor J skrev om O'learys
    Det var vid niotiden en kväll i början av april som min fru och jag klev in på O'learys på Östra hamngatan i Göteborg. Vi hade ordnat barnvakt och åkt till Göteborg på minisemester . Om vi hade anat vad som komma skulle, hade vi aldrig gått in. Vi borde kanske ha lyssnat på varningssignalerna; avsaknaden av övriga besökare, den kladdiga vaxduken, en ofräsch disktrasa som snabbt sveptes över vårt bord och den allmänt sunkiga atmosfären, men vi var hungriga och tyckte att menyn såg tilltalande ut, så vi beställde varsin burgare. Jag provade en kycklingburgare och hustrun valde ett säkert kort, O´learys favoritburgare ”Boston Celtic Barbeque Cheeseburger”.

Maten lämnade en del kvar att önska. Den såg inte alls ut som på reklamaffischen utanför! Pommesen var tjocka och mosiga, tillbehören bestod av en klick ljummen kålsallad och några saltgurkor. Brödet var trist. Själva burgaren var det inget större fel på, även om den inte var fantastisk. Alltsammans serverades liggande på ett tunt papper i en rottingkorg. Korgen är nog svår att diska. Vi avslutade måltiden ganska kvickt. Det var kallt och dragigt i lokalen eftersom dörrarna ut stod på vid gavel och vi frös trots att vi behöll ytterkläderna på.

Ett par timmar senare, efter att vi kommit tillbaks till vårt hotell, fick vi ont i magen, väldigt ont i magen och det höll i sig. Mellan två och tre dygn hade vi diarré, med uppemot tio obehagliga toalettbesök per dag. Milt uttryckt: Semestern blev förstörd.

Vad var detta och hur gick det till? Det handlade med största sannolikhet om så kallad livsmedelsburen smitta. På sjukvårdsupplysningen 1177 står det:

"I regel blir man smittad av dryck eller mat som hanterats på ett felaktigt sätt. Ofta är det mat som har tillagats vid för låg temperatur." och lite längre ner fortsätter det: "Eftersom magsjuka oftast sprids via avföring är det viktigt att tvätta händerna efter varje toalettbesök så att inte smittan sprids till andra."

Vad betyder det? Hanterar inte personalen på O'learys maten på ett hygieniskt sätt? De gör säkert så gott de kan, det säger de iallafall när vi ringer och berättar för dem vad som hände. Tyvärr verkar det inte ha räckt till. Ett par veckor därefter gjordes det en liten ”utredning” som visade att de inte hade gjort något fel, men trots detta var de så storsinnade att de erbjöd oss pengarna tillbaka för den otjänliga maten. Tack för det O’learys!

Det finns såklart en möjlighet att jag och min fru blev sjuka helt oberoende av O'learys, och utan att någon annan därhemma har haft symtom, trots att detta var vår enda gemensamma måltid under dagen, men det är knappast troligt. Varför chansa?

Sammanfattningsvis rekommenderar vi att man aktar sig för O’learys, eftersom deras hygien eller rutin uppenbarligen har stora brister, maten inte är särskilt prisvärd och servicen suger, stället är ofräscht och skulle man råka ut för något är de inte intresserade av att ta något ansvar. Det finns ju så många trevligare ställen i stan som säljer samma typ av mat till samma pris, fast godare och utan magsjuka.
  • Damien J
    Damien J skrev om O'learys
    Mycket trevlig sportsbar med mycket gott amerikanst käk testa ex de starka buffalovingarna trevlig personal & service som snabbt ordnar till saker & ting om det inte är till belåtenhet vilket kan hända vid fullspikat
    ,Goda drinkar ,
    Mycket nöjd gäst & familj sedan många år tillbaka.
  • Jonas M
    Jonas M skrev om O'learys
    Bra leverans av sport men dålig service och extremt långsamt kök. Det finns inga omständigheter som gör det rimligt att man skall få vänta över en timme på maten.
  • Johan E
    Johan E skrev om O'learys
    Bra första intryck. Tyvärr så var köttet dåigt. När detta påpekades så kompenserades det med en drink (utan sprit)... Fick betala fullt för mat som inte gick att äta. Dåligt!

Östra Hamngatan 37, 411 10 Göteborg