Odenplans Trafikskola

Odenplans Trafikskola

4.2 / 5 i betyg — 41 rekommendationer
Odenplans Trafikskola tar med dig på din väg mot körkortet och du sparar både tid och pengar.
Odenplans Trafikskola är en av tre trafikskolor ägda av familjen Rembjer, detta ger dig möjlighet att utnyttja de andra trafikskolornas resurser. Du får alltså tillgång till tre trafikskolor till priset av en.
Odenplans Trafikskola har en lång erfarenhet av branschen och med kunniga lärare blir vägen till ditt körkort en angenäm resa.
Hemsida
11327 STOCKHOLM

Läs vad 41 användare tycker om Odenplans Trafikskola

• Cecilia K
    Cecilia K skrev om Odenplans Trafikskola
    Jag vill rekommendera Odenplans trafikskola. De stöttade mig från start till mål. De lärare jag åkte med var bra och ville verkligen att man skulle lyckas. Det som jag uppskattade mest var den positiva attityden på skolan. Från det jag ringde första samtalet kände jag mig välkommen. Jag hade inga förkunskaper vad gällde bilkörning, men jag fick genast en bra känsla, vilket gjorde att det blev roligt att köra bil. /Cecilia
      2015-08-21
    Representant för Odenplans Trafi: Tackar så mycket Cecilia det var en stor glädje för oss alla att ha dig här. Du var alltid sprudlande glad
  • Kim L
    Kim L skrev om Odenplans Trafikskola
    Mycket bra lärare, trevliga, snälla och kunniga. Aningen dyrt!
  • Eric S
    Eric S skrev om Odenplans Trafikskola
    Bra körskola med kompetenta lärare.
      2015-08-21
    Representant för Odenplans Trafi: Tackar Erik för dom värmande orden.
  • Erik F
    Erik F skrev om Odenplans Trafikskola
    Sofie och basta är super bra! Jätte nöjd med allting
      2015-05-28
    Representant för Odenplans Trafi: Tackar för dom fina värmande orden Erik
  • Patrik S
    Patrik S skrev om Odenplans Trafikskola
    Bra lärare, Jätte bra utbildning, bra allt.
    Annika I gillar detta
      2015-04-15
    Annika I: Tack själv Patrik det var alltid trevligt att ha dig som elev här med ditt glada leende vid varje tillfälle. Kör försiktigt
  • Charlotta L
    Charlotta L skrev om Odenplans Trafikskola
    Super!!! Väldigt bra pch trevlig skola, duktiga lärare och pga det tog jag mitt körkort på första försöket!
      2015-04-22
    Representant för Odenplans Trafi: Tack själv hoppas att du fortsätter att köra ansvarsfullt och tänker på oss ibland.
  • Diana I
    Diana I skrev om Odenplans Trafikskola
    Bilskolan är mysig och alla är tillmötesgående och lyssnar till dig som elev.
      2015-04-22
    Representant för Odenplans Trafi: Tack själv Diana och hoppas nu att även din lillasyster tar körkortet lika snabbt och säkert som du gjorde
  • Olga R
    Olga R skrev om Odenplans Trafikskola
    Mycket vänligt och tålmodigt bemötande på Rembjers trafiskskola som erbjöd körlektioner och läromaterial.

Fantastiskt tålamod och flexibilitet inför byte av lektioner och ändringar i mitt övriga schema som elev. Alla mycket vänliga och uppmuntrande, fokus på ömsesidig förståelse mellan lärare och elev där vikt lades vid elevens egna ansvar i läroprocessen.
      2015-04-22
    Representant för Odenplans Trafi: Tack Olga vi kommer sakna dig på skolan men är glada för din skull
  • William E
    William E skrev om Odenplans Trafikskola
    Tycker det var bra, gjorde dock enbart mörkerkörningen på rembjers. Men fick ett bra intryck.
      2015-04-22
    Representant för Odenplans Trafi: Tack William skönt att även Rembjer gjorde ett gott intryck.
  • Isabell Z
    Isabell Z skrev om Odenplans Trafikskola
    Mycket hjälpsamma och tillmötesgående! Individanpassar och hjälper en till hundra procent.
  • Amanda U
    Amanda U skrev om Odenplans Trafikskola
    Dålig kundservice på odenplans.
    2015-04-22 Representant för Odenplans Trafi svarar Amanda U
    Beklagar din upplevelse men hoppas att du trivs på Fogels trafikskola. Tyvärr så tar vi ut en anmälningsavgift på alla elever som skriver in sig på skolan.
      2015-04-22
    Representant för Odenplans Trafi: Beklagar din upplevelse men hoppas du trivs på Fogels trafikskola och tack vare att du betalade avgiften hos oss så slapp du det på Fogels.
  • Marina H
    Marina H skrev om Odenplans Trafikskola
    Jag gick på en kurs för att bli handledare för övningskörning. Jag var nöjd med kursen och läraren var inspirerande och kunnig.
      2015-04-22
    Representant för Odenplans Trafi: Tackar och hoppas att ni trivs med att lära ut konsten att köra bil.
  • Anna B
    Anna B skrev om Odenplans Trafikskola
    Bra :-) det var en bra ledare som höll i föreläsningen och hon var duktig på att involvera eleverna och handledarna som var där.
  • Tomas K
    Tomas K skrev om Odenplans Trafikskola
    Bra lärare och intressant kurs. Jag hade kanske förväntat mig att få någon form av kursmaterial också.
  • Hedvig O
    Hedvig O skrev om Odenplans Trafikskola
    Jag har tagit körlektioner på Odenplans körskola. Jag bemöttes alltid med ett leende från de i receptionen samt av min körlärare. Jag hade inte direkt några förväntningar mer än att jag ville lära mig att köra bil, vilket jag också gjorde med hjälp av körskolan. Däremot körlektionerna blev mer än bara lektioner. För det första fick jag göra något jag ville göra och alltid utveckla något nytt med en ny utmaning. För det andra kändes det kul och tryggt att gå och köra på körskolan eftersom jag trivdes med min körlärare och hela konceptet.

Det var en jättebra upplevelse som jag alltid kommer ha med mig. Det var ju ändå dem som hjälpte mig att ta mitt körkort!
  • Patricia S
    Patricia S skrev om Odenplans Trafikskola
    Bra lärosystem, trevliga körskolelärare och otroligt uppstyrd receptionspersonal!
  • Lars M
    Lars M skrev om Odenplans Trafikskola
    Therese i receptionen är extremt hjälpsam och tillmötesgående.

Viktigt att testa några olika lärare och välja den som funkar bäst. Efter att ha jobbat med en mindre bra hittade jag Kenta som funkade utmärkt!
  • David A
    David A skrev om Odenplans Trafikskola
    Gällande Odenplans trafikskola:
    Bra trafikskola överlag. Min ordinarie lärare var skarp och målinriktad på mitt resultat, emellertid en del privata telefonsamtal under körningen. Upplevde det som relativt pedagogiskt, bortsett från skolchefen ifråga som hade en lätt arrogant inställning. Fick i efterhand veta att 99% klarar uppkörningen på första försöket, vilket på ett sätt är utmärkt, på ett annat sätt kan vittna om att för många lektioner görs i anspråk. Machoattityd hos receptionisten.
  • Ellen A
    Ellen A skrev om Odenplans Trafikskola
    Alla är jätte trevliga och alla lärare vet verkligen vad dom gör. Kände mig lugn bakom ratten varje gång jag körde med skolan! Rekomenderas starkt! Tog mitt körkort efter ca 3 månader och då körde jag bara med bilskolan.
  • Marina D
    Marina D skrev om Odenplans Trafikskola
    Jag köpte 20 körlektioner samt teoripaketet av Odenplans trafikskola. Jag har varit mycket nöjd. Trevliga och kunniga lärare, proffsigt upplägg och trevligt bemötande. Inget att klaga på!
  • Jens B
    Jens B skrev om Odenplans Trafikskola
    Helt ok körskola. Men sluta skicka ut så mycket enkäter.
  • Sandra H
    Sandra H skrev om Odenplans Trafikskola
    Jag har enbart positiva upplevelser ifrån Odenplans trafikskola. Man blev alltid trevligt bemött i receptionen och alla jag mötte var hjälpsamma! Det bästa var såklart min lärare, Kent som på alla sätt gjorde tiden på trafikskolan minst lika lärorik som rolig. Jag rekommenderar OTS till alla mina vänner!
  • Johanna M
    Johanna M skrev om Odenplans Trafikskola
    Bra bemötande från de flesta i personalen. Mörkerkörningen var inte alls bra, och inte värt pengarna. Där kände jag mig lurad. Stämningen var ledig och trevlig. Jag tror jag fick en väldigt bra utbildning, men det är också väldigt dyrt.

Sammanfattningsvis är jag nöjd, tack vare en väldigt bra lärare, men man blir påprackad en hel del som känns dyrt för vad man får.
  • Ivan G
    Ivan G skrev om Odenplans Trafikskola
    Strålande utbildning. Stort urval av olika lärartyper, så man kan hitta en perfekt match. Trevlig stämning. Ligger centralt. En bra erfarenhet. Tänk på att man inte måste köpa alla paket m.m. för att ta körkortet. Det är bara en rekommendation från skolorna.
  • Mikael Somphot H
    Mikael Somphot H skrev om Odenplans Trafikskola
    Väldigt bra lärare med erfarenheter
  • Josefin M
    Josefin M skrev om Odenplans Trafikskola
    Jag har kört med Odenplans trafikskola och kunde inte vara nöjdare!

Med trevlig och duktig personal kan man alltid känna sig välkommen och genom att anpassa sig efter Dig och Din körkortsutbildning ser skolan till att allting går så smidigt och bra som möjligt.

På trafikskolan följer de en plan för dig och ditt körkort där de går igenom övningar som är anpassade till din kunskapsnivå. Genom att göra det känner man sig alltid säker i bilen och med läraren.

Att boka in proven i tid kändes viktigt för mig när jag började ta körkort. Och redan första dagen på trafikskolan fick jag boka in allt som behövdes! Helt perfekt enligt mig.

Kör med Odenplans trafikskola - en enkel, rolig och stabil väg till körkortet.
  • Per N
    Per N skrev om Odenplans Trafikskola
    När jag började bli redo för uppkörning började ägaren blanda sig i och peka på att jag inte tagit alla kurser. Dels var bemötandet mot mig som betalande kund ohövligt och dels kändes det som att de ville mjölka ur mig varje krona. I sitsen att vara nästan klar bet jag ihop och köpte det de sa, med tvekan. Men efter en massa annat trams fick det vara nog och jag löste körkortet på annat håll. Ingen skugga ska dock falla på den lärare jag hade: trevlig, pedagogisk och duktig.
  • Louise D
    Louise D skrev om Odenplans Trafikskola
    Jag har bara positivt att säga om Odenplans Trafikskola. Är superduper nöjd med min tid hos er och vill tacka alla men speciellt Lasse för att han varit en sådan fantastisk lärare! Även tack till Lotta som var ett exceptionellt stöd för mig under mitt körprov. Det är med tåren i ögat jag inser att jag inte kommer få hänga hos er något mer då jag tog mitt körkort i torsdags :D Wohoo! Rekommenderas starkt!!! Mvh Louise Boström
  • Alexander E
    Alexander E skrev om Odenplans Trafikskola
    En fantastiskt professionell grundlig och heltäckande utbildning. Man kände sig säker att köra bil direkt i vilken trafiksituation som helst när man blivit godkänd på uppkörningen. Kan och har rekommenderat Odenplans trafikskola å det starkaste. Jag kunde inte vara nöjdare.
  • Jonatan L
    Jonatan L skrev om Odenplans Trafikskola
    Odenplans trafikskola är den perfekta skolan för den som vill ta körkort! Både receptionen och lärarna var fantastiska och jag fick all hjälp jag behövde plus lite till! ;)
  • maria n
    maria n skrev om Odenplans Trafikskola
    Min körlärare Lotta E får en 5a i betyg utan tvekan. Hon har med sitt lugn, sin kunskap och massor med humor lärt mig att köra bil inklusive allt vad det innebär. Jag känner mig trygg och kunnig i trafiken, både på motorväg och i Stockholms innerstad. Jag började från noll och körde bara genom körskolan och körde upp med körskolekod i Sollentuna. Klarade uppkörningen utan anmärkning på första försöket. Jag tog ca 60 enkellektioner (körde alltid dubbel, då man inte hinner nått på de 40 minutrarna om man inte kör privat) och totalt hamnade priset på 32.000kr inkl. allt. Det som drar ner körskolans betyg är det administrativa. Då deras spindel i nätet, Ulla slutade så fungerade det mycket dåligt. Jag väntar fortfarande på en utbetalning av innestående pengar på mitt konto hos dem och jag blev klar i mitten av juli. Mycket kanske blir bättre med tiden, då sen nya receptionisten fått mer kunskap. Men det var en hel del som jag själv fick se till att det blev rätt. En annan sak var att man måste göra en kunskapskontroll hos en annan körlärare för att se om man är redo för uppkörning. Jag fick då gå från en liten bil till att köra en äldre Volvo kombi. Och hur man kör beror mycket från gång till gång, dagsform helt enkelt. Detta kostade dessutom 990kr, när det mest är till för att körskolan ska försäkra sig om att man kan köra upp med körskolekod. Kan dessutom ge en rejäl törn på självkänslan. Så med andra ord, Lotta Edlund är värd en femma med gudstjärna. Körskolan skulle behöva se över sina rutiner.
  • Catherine I
    Catherine I skrev om Odenplans Trafikskola
    Kunniga, trevliga lärare, pedagogiskt, gör körning kul!
  • Pia P
    Pia P skrev om Odenplans Trafikskola
    Mycket bra!
  • Tomas
    Tomas skrev om Odenplans Trafikskola
    Körde med Lasse, mycket bra lärare. Vi gjorde upp en plan över hur och när jag skulle ta körkort, den följdes i stort sett till punkt och pricka och jag klarade teori och uppkörning på första försöket. Rekommenderas starkt!
  • Emma N
    Emma N skrev om Odenplans Trafikskola
    Bästa bilskolan i stan!!! Trodde aldrig jag skulle lyckas ta körkortet, men otroligt nog lyckades jag på 4 månader med deras hjälp!
    Skolan hjälper verkligen en från start till mål, dom är personliga och vill verkligen att man lyckas!!
    Rekommenderar starkt till alla som ska ta körkort att gå dit!! Rekommenderar speciellt Sebastian, bästa läraren!!
  • Simon A
    Simon A skrev om Odenplans Trafikskola
  • Amanda E
    Amanda E skrev om Odenplans Trafikskola
    Trevliga och flexibla lärare och receptionister som gick hela vägen för att hjälpa mig, även när jag hade klantat mig. Centralt läge vilket var skönt och praktiskt. Lite i det dyraste laget kan jag tycka, med tanke på att en lektion bara var på 40 minuter, men å andra sidan blev jag strålande bemött, fick hjälp när jag behövde, hade en lärare som trodde på mig och, som tidigare nämnt, centralt läge. Tack vare Odenplan och min lärare Jakob tog jag kärkortet på första försöket! Tusen tack!
  • Bartolomeus C
    Bartolomeus C skrev om Odenplans Trafikskola
    Mycket bra utbildning och bra lärare.
    Alltid ett bra och positivt bemötande.
    Förmågan att anpassa utbildningen efter vad eleven behöver.

Bra om det finns en tydligare interaktion mellan lärare och handledare.

Annars mycket bra!
  • Anders B
    Anders B skrev om Odenplans Trafikskola
    Grymt bra!!!!! Mycket bra service och proffsiga lärare. Jag kan inte annat än rekommendera den här trafikskolan till alla körkortssugna.
  • Maria G
    Maria G skrev om Odenplans Trafikskola
    Lärarna är helt ok men de har inte stor tilltro till elevens egna förmåga att bedöma hur bra denne är. De är också alldeles för hårda på att
    man skall klara tester som måste utföras i deras lokal, en metod som borde gå att koppla till internet.
  • Elin L
    Elin L skrev om Odenplans Trafikskola
    I och för sig den enda körskola jag kört med, men det finns några riktigt bra lärare där, och det är ju det som är det viktigaste. Ganska dyra lektioner, men så ligger dem centralt också, och körkortet fixades på första försöket. Ett stort plus för det enda vettiga bokningssystemet i stan!
      2012-10-08
    helen d: Vrid ett PR information: 2012/12/01 innan köp i www.helenklanning.com klänning 100EUR eller mer, kontakta sales@helenkleider.com