Alla kategorier Utbildningar Trafikskola Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan Odenplans Trafikskola
Rekommenderat företag 2016 - Odenplans Trafikskola Rekommenderat företag 2015 - Odenplans Trafikskola
Odenplans Trafikskola

Odenplans Trafikskola

Karlbergsvägen 18, 113 27 Stockholm

Odenplans Trafikskola har ett strålande läge centralt mitt i Stockholm och är en av tre trafikskolor som ägs av familjen Rembjer. Tack vare koncernen kan man som elev nyttja de andra skolornas resurser och sedan start 1954 har tusentals elever tagit körkort för personbil hos oss. Detta har möjliggjorts av kompetent personal, mångårig erfarenhet i branschen och en tydlig utbildningsplan i 16 steg. Vi erbjuder ett 20 – tal moderna bilar från Volvo av modellen C30 med manuell växellåda. Vi är flexibla och utformar inlärningsprocessen efter dina förutsättningar och tidigare erfarenheter, allt för att vägen till ditt körkort ska bli trygg och givande. Varmt välkomna till oss!
Mån-Tor: 09:00-18:00
Fre: 09:00-13:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 61 kunder tycker om Odenplans Trafikskola

• Mikaela H
    Mikaela H skrev om Riskettan en del av Odenplans Trafikskola
    Mycket bra lektion! Bra lärare och undervisning.
    2016-07-08 Odenplans Trafikskola svarar Mikaela H
    Tackar så mycket för det otroligt fina betyget. Läraren känner sig stolt över att få en fem av fem möjliga.
  • Cecilia A
    Cecilia A skrev om Riskettan en del av Odenplans Trafikskola
    Riskettan höll hög klass och var meningsfull för alla åldrar. Bra att läraren bjöd in till reflektioner och åsikter.
    2016-07-08 Odenplans Trafikskola svarar Cecilia A
    Tackar så mycket för det fina betyget. Vi har arbetat med försöka göra våra kurser roliga men att ändå nå fram med budskapen. Det är trots allt viktig information som vi gärna vill nå ut med
  • Ole U
    Ole U skrev om Odenplans Trafikskola
    Motiverande, fina instruktörer! De var ärlige och anbefallde mig att köra upp när jag var redo istället för att sälja mig fler lektioner. De kommer alltid i tid, och ser till att man får utnyttjad hela sin lektion.
    2016-07-06 Odenplans Trafikskola svarar Ole U
    Tackar för komplimangen Ole, det var en fröjd att ha dig som elev på skolan. Hoppas du fortsätter vara en glädjespridare även i trafiken och att du får glädje av ditt körkort.
  • Sharon V
    Sharon V skrev om Odenplans Trafikskola
    Jag klarade av både teoriprov och körprov med första gången, detta hade verkligen inte gått utan bra vägledning och den undervisningen som jag fick på Odenplans trafikskola. Ja, det är dyra lektioner och det var lite kaotiskt ibland att boka in lektioner, men jag det var värt alla pengar som jag har lagt på det med tanke på hur mycket jag har lärt mig och vad jag kan jämfört med om jag skulle ha haft handledare i stället. Nu känner jag mig självsäker som förare och även förberedd på de flesta situationerna.
    2016-07-06 Odenplans Trafikskola svarar Sharon V
    Tackar för dom otroligt fina orden Sharon och du var en mycket motiverad elev redan från ditt första besök hos oss. Det var otroligt givande att följa din utveckling som självsäker förare. Hoppas du har glädje av ditt körkort
  • Oscar G
    Oscar G skrev om Odenplans Trafikskola
    Jag fick ett bra första bemötande. Jag fick veta hur jag skulle göra för att skriva in mig på skolan och börja min körkortsutbildning. Även under min utbildning fick jag svar på alla mina frågor. Jag tog både teorilektioner och praktiklektioner på skolan som alla var givande. Skolan passade mig bra och jag är i helhet nöjd.
    2016-07-06 Odenplans Trafikskola svarar Oscar G
    Tackar för den fina komplimangen Oscar. Vi jobbar alltid efter personlig utbildningsplan så att kunden får det dom önskar och behöver. Hoppas du har glädje av ditt körkort.
  • Stina E
    Stina E skrev om Handledarutbildning en del av Odenplans Trafikskola
    Trevligt bemötande, kunnig lärare som tog tillvara deltagarnas erfarenheter och önskemål för utbildningspassets innehåll.
    2016-05-26 Odenplans Trafikskola svarar Stina E
    Tackar så mycket. Igår var det Janne som föreläste och han är även en mycket uppskattad trafiklärare här på Odenplan. Dom elever som är inskrivna här hos oss får gärna även ta med sina handledare på körlektioner.
  • Jan V
    Jan V skrev om Handledarutbildning en del av Odenplans Trafikskola
    Allt var ok. Dock mer intressant för handledare än för blivande elever.
    2016-05-26 Odenplans Trafikskola svarar Jan V
    Tackar så mycket och visst är det så, men ansvaret för utbildningen ligger på handledaren eller en trafiklärare. Det kan ändå vara bra för eleverna att få en insikt i hur mycket som ingår
  • Hans T
    Hans T skrev om Handledarutbildning en del av Odenplans Trafikskola
    Bra handhavande
    Trevlig personal
    Bra kurs
    Bra lärare
    Bra innehåll
    Bra genomfört
    Fikat kunde varit lite bättre
    Lokalen kunde varit mycket bättre
    2016-05-26 Odenplans Trafikskola svarar Hans T
    Tackar så mycket för det fina betyget. Vi ska genast kika på det här med fikat för vi brukar få väldigt gott betyg på våra smörgåsar. Lokalen vet vi är tråkig och vår renovering har försenats p.g.a. att fastigheten bytt stammar. Men snart ska vi sätta fart och få en finare lokal.
  • Zhengdong P
    Zhengdong P skrev om Handledarutbildning en del av Odenplans Trafikskola
    Jätte bra handledarkurs!
    Jätte kunnig lärare ,snäll och tålmodig!
    Mycket givande!
    Stort TACK!
    2016-05-26 Odenplans Trafikskola svarar Zhengdong P
    Tackar så mycket och Janne som höll kursen igår är även en mycket uppskattad trafiklärare här hos oss på Odenplans trafikskola.
  • Felix E
    Felix E skrev om Riskettan en del av Odenplans Trafikskola
    Bra kurs, lagom tid och upplagd på ett bra sätt eftersom att man fick integrera med resten av gruppen samt att kursen delades upp i olika timmar!
    2016-05-26 Odenplans Trafikskola svarar Felix E
    Tackar så mycket för det fina betyget. Riskettan är en obligatorisk kurs i din utbildning och vi har ett kursmaterial att följa men vi har jobbat på att försöka göra den så inspirerande som vi kan. Det är trots allt viktig information som vi gärna vill nå ut med
  • Carl Johan Magnus S
    Carl Johan Magnus S skrev om Handledarutbildning en del av Odenplans Trafikskola
    Vi är mycket nöjda med kursen, Basta var mycket kunnig, inspirerande och duktig.
    2016-05-26 Odenplans Trafikskola svarar Carl Johan Magnus S
    Tackar så mycket för det goda betyget och även vi i receptionen gillar när Basta har kurser
  • Bengt G
    Bengt G skrev om Handledarutbildning en del av Odenplans Trafikskola
    Mycket bra och värdeful information.
    2016-05-26 Odenplans Trafikskola svarar Bengt G
    Tackar så mycket för det fina betyget.
  • Maria P
    Maria P skrev om Handledarutbildning en del av Odenplans Trafikskola
    Fungerade bra för min son och mig. Han tyckte dock att utbildningen vände sig mest till handledaren och mindre till den blivande eleven.
    2016-05-26 Odenplans Trafikskola svarar Maria P
    Tackar för det fina betyget och ansvaret för att lära ut ligger på handledare eller en trafiklärare men det kan vara bra för eleverna att bli insatta i att det är mycket som ingår i att köra bil.
  • Mikael L
    Mikael L skrev om Handledarutbildning en del av Odenplans Trafikskola
    Grundlig och en inspirerande kursledare vid namn Basta
    2016-05-26 Odenplans Trafikskola svarar Mikael L
    Tackar så mycket även vi på skolan är glada när Basta håller kurser då han är en duktig föreläsare.
  • Anna-karin M
    Anna-karin M skrev om Handledarutbildning en del av Odenplans Trafikskola
    Mycket bra kursledare som delgav tid för reflektion och återkopplande. Bra tempo och mycket andvändbara exempel.
    2016-05-26 Odenplans Trafikskola svarar Anna-karin M
    Tackar så mycket. Den dagen var det en trafiklärare vid namn Basta som höll kursen och han har mångårig erfarenhet
  • Robert B
    Robert B skrev om Handledarutbildning en del av Odenplans Trafikskola
    Informativ och bra kurs. Rolig ledare.
      2016-05-26
    Odenplans Trafikskola: Tackar så mycket för det goda betyget
  • Åke M
    Åke M skrev om Handledarutbildning en del av Odenplans Trafikskola
    Det var trevligt och flera handfasta råd och inte så mycket prat om lagar och annan onyttig information
  • Martin E
    Martin E skrev om Handledarutbildning en del av Odenplans Trafikskola
    Bra och intressant handledarkurs
      2016-05-26
    Odenplans Trafikskola: Tack för att ni valde oss som skola
  • Moltas N
    Moltas N skrev om Odenplans Trafikskola
    Min körskolelärare var riktigt bra. Däremot var det dyrt och en del av personalen var ganska otrevlig. Körskoleläraren får 5 medan receptionisten får 2.
    2016-01-20 Odenplans Trafikskola svarar Moltas N
    Hej Moltas, skönt att du upplevde din trafiklärare som en bra lärare så du fick ut något positivt av skolan. Tyvärr så blev det lite missförstånd om du ville köra upp med trafikskolan eller endast köra enstaka lektioner. Då blev det lite väntetid på våra obligatoriska delar i utbildningen. Men när du väl bestämde dig så bokade vi in dig på alla delar som låg närmast i tid och det fanns platser kvar. Lycka till med körkortet och kör försiktigt. Vi ger dig ett högt betyg som elev.
  • Sandra A
    Sandra A skrev om Odenplans Trafikskola
    En bilskola med mycket kompetenta lärare! Jag fick mitt körkort för två veckor sedan. Jag klarade både teoriprovet och uppkörningen på första försöket. Ett av mina mål var att känna mig säker i stadstrafik, vilket jag definitivt gör idag. Jag köpte även lärarledda teorilektioner, vilket var väldigt gynnsamt för mig. Jag fick motivation till att plugga och få in all kunskap som ställs som krav på mig som bilförare. Gå inte in med inställningen att enbart vilja bli godkänd på teoriprovet - detta är kunskap som du behöver ha med dig genom hela livet i trafiken!
    Ett stort tack till Lars och Odenplans trafikskola!
    /Sandra
    2016-02-04 Odenplans Trafikskola svarar Sandra A
    Tackar så mycket Sandra för dom vackra orden. Vi tyckte du var en otroligt trevlig elev. Så målmedvetna elever brukar lyckas. Kör försiktigt och kom gärna förbi och visa upp ditt körkort om du får tillfälle
  • Cecilia K
    Cecilia K skrev om Odenplans Trafikskola
    Jag vill rekommendera Odenplans trafikskola. De stöttade mig från start till mål. De lärare jag åkte med var bra och ville verkligen att man skulle lyckas. Det som jag uppskattade mest var den positiva attityden på skolan. Från det jag ringde första samtalet kände jag mig välkommen. Jag hade inga förkunskaper vad gällde bilkörning, men jag fick genast en bra känsla, vilket gjorde att det blev roligt att köra bil. /Cecilia
      2015-08-21
    Odenplans Trafikskola: Tackar så mycket Cecilia det var en stor glädje för oss alla att ha dig här. Du var alltid sprudlande glad
  • Kim L
    Kim L skrev om Odenplans Trafikskola
    Mycket bra lärare, trevliga, snälla och kunniga. Aningen dyrt!
  • Eric S
    Eric S skrev om Odenplans Trafikskola
    Bra körskola med kompetenta lärare.
      2015-08-21
    Odenplans Trafikskola: Tackar Erik för dom värmande orden.
  • Erik F
    Erik F skrev om Odenplans Trafikskola
    Sofie och basta är super bra! Jätte nöjd med allting
      2015-05-28
    Odenplans Trafikskola: Tackar för dom fina värmande orden Erik
  • Patrik S
    Patrik S skrev om Odenplans Trafikskola
    Bra lärare, Jätte bra utbildning, bra allt.
    Annika I gillar detta
      2015-04-15
    Annika I: Tack själv Patrik det var alltid trevligt att ha dig som elev här med ditt glada leende vid varje tillfälle. Kör försiktigt
  • Charlotta L
    Charlotta L skrev om Odenplans Trafikskola
    Super!!! Väldigt bra pch trevlig skola, duktiga lärare och pga det tog jag mitt körkort på första försöket!
      2015-04-22
    Odenplans Trafikskola: Tack själv hoppas att du fortsätter att köra ansvarsfullt och tänker på oss ibland.
  • Diana I
    Diana I skrev om Odenplans Trafikskola
    Bilskolan är mysig och alla är tillmötesgående och lyssnar till dig som elev.
      2015-04-22
    Odenplans Trafikskola: Tack själv Diana och hoppas nu att även din lillasyster tar körkortet lika snabbt och säkert som du gjorde
  • Olga R
    Olga R skrev om Odenplans Trafikskola
    Mycket vänligt och tålmodigt bemötande på Rembjers trafiskskola som erbjöd körlektioner och läromaterial.

Fantastiskt tålamod och flexibilitet inför byte av lektioner och ändringar i mitt övriga schema som elev. Alla mycket vänliga och uppmuntrande, fokus på ömsesidig förståelse mellan lärare och elev där vikt lades vid elevens egna ansvar i läroprocessen.
      2015-04-22
    Odenplans Trafikskola: Tack Olga vi kommer sakna dig på skolan men är glada för din skull
  • William E
    William E skrev om Odenplans Trafikskola
    Tycker det var bra, gjorde dock enbart mörkerkörningen på rembjers. Men fick ett bra intryck.
      2015-04-22
    Odenplans Trafikskola: Tack William skönt att även Rembjer gjorde ett gott intryck.
  • Isabell Z
    Isabell Z skrev om Odenplans Trafikskola
    Mycket hjälpsamma och tillmötesgående! Individanpassar och hjälper en till hundra procent.
  • Amanda U
    Amanda U skrev om Odenplans Trafikskola
    Dålig kundservice på odenplans.
    2015-04-22 Odenplans Trafikskola svarar Amanda U
    Beklagar din upplevelse men hoppas att du trivs på Fogels trafikskola. Tyvärr så tar vi ut en anmälningsavgift på alla elever som skriver in sig på skolan.
      2015-04-22
    Odenplans Trafikskola: Beklagar din upplevelse men hoppas du trivs på Fogels trafikskola och tack vare att du betalade avgiften hos oss så slapp du det på Fogels.
  • Marina H
    Marina H skrev om Odenplans Trafikskola
    Jag gick på en kurs för att bli handledare för övningskörning. Jag var nöjd med kursen och läraren var inspirerande och kunnig.
      2015-04-22
    Odenplans Trafikskola: Tackar och hoppas att ni trivs med att lära ut konsten att köra bil.
  • Anna B
    Anna B skrev om Odenplans Trafikskola
    Bra :-) det var en bra ledare som höll i föreläsningen och hon var duktig på att involvera eleverna och handledarna som var där.
  • Tomas K
    Tomas K skrev om Odenplans Trafikskola
    Bra lärare och intressant kurs. Jag hade kanske förväntat mig att få någon form av kursmaterial också.
  • Hedvig O
    Hedvig O skrev om Odenplans Trafikskola
    Jag har tagit körlektioner på Odenplans körskola. Jag bemöttes alltid med ett leende från de i receptionen samt av min körlärare. Jag hade inte direkt några förväntningar mer än att jag ville lära mig att köra bil, vilket jag också gjorde med hjälp av körskolan. Däremot körlektionerna blev mer än bara lektioner. För det första fick jag göra något jag ville göra och alltid utveckla något nytt med en ny utmaning. För det andra kändes det kul och tryggt att gå och köra på körskolan eftersom jag trivdes med min körlärare och hela konceptet.

Det var en jättebra upplevelse som jag alltid kommer ha med mig. Det var ju ändå dem som hjälpte mig att ta mitt körkort!
  • Patricia S
    Patricia S skrev om Odenplans Trafikskola
    Bra lärosystem, trevliga körskolelärare och otroligt uppstyrd receptionspersonal!
  • Lars M
    Lars M skrev om Odenplans Trafikskola
    Therese i receptionen är extremt hjälpsam och tillmötesgående.

Viktigt att testa några olika lärare och välja den som funkar bäst. Efter att ha jobbat med en mindre bra hittade jag Kenta som funkade utmärkt!
  • David A
    David A skrev om Odenplans Trafikskola
    Gällande Odenplans trafikskola:
    Bra trafikskola överlag. Min ordinarie lärare var skarp och målinriktad på mitt resultat, emellertid en del privata telefonsamtal under körningen. Upplevde det som relativt pedagogiskt, bortsett från skolchefen ifråga som hade en lätt arrogant inställning. Fick i efterhand veta att 99% klarar uppkörningen på första försöket, vilket på ett sätt är utmärkt, på ett annat sätt kan vittna om att för många lektioner görs i anspråk. Machoattityd hos receptionisten.
  • Ellen A
    Ellen A skrev om Odenplans Trafikskola
    Alla är jätte trevliga och alla lärare vet verkligen vad dom gör. Kände mig lugn bakom ratten varje gång jag körde med skolan! Rekomenderas starkt! Tog mitt körkort efter ca 3 månader och då körde jag bara med bilskolan.
  • Marina D
    Marina D skrev om Odenplans Trafikskola
    Jag köpte 20 körlektioner samt teoripaketet av Odenplans trafikskola. Jag har varit mycket nöjd. Trevliga och kunniga lärare, proffsigt upplägg och trevligt bemötande. Inget att klaga på!
  • Jens B
    Jens B skrev om Odenplans Trafikskola
    Helt ok körskola. Men sluta skicka ut så mycket enkäter.
  • Sandra H
    Sandra H skrev om Odenplans Trafikskola
    Jag har enbart positiva upplevelser ifrån Odenplans trafikskola. Man blev alltid trevligt bemött i receptionen och alla jag mötte var hjälpsamma! Det bästa var såklart min lärare, Kent som på alla sätt gjorde tiden på trafikskolan minst lika lärorik som rolig. Jag rekommenderar OTS till alla mina vänner!
  • Johanna M
    Johanna M skrev om Odenplans Trafikskola
    Bra bemötande från de flesta i personalen. Mörkerkörningen var inte alls bra, och inte värt pengarna. Där kände jag mig lurad. Stämningen var ledig och trevlig. Jag tror jag fick en väldigt bra utbildning, men det är också väldigt dyrt.

Sammanfattningsvis är jag nöjd, tack vare en väldigt bra lärare, men man blir påprackad en hel del som känns dyrt för vad man får.
  • Ivan G
    Ivan G skrev om Odenplans Trafikskola
    Strålande utbildning. Stort urval av olika lärartyper, så man kan hitta en perfekt match. Trevlig stämning. Ligger centralt. En bra erfarenhet. Tänk på att man inte måste köpa alla paket m.m. för att ta körkortet. Det är bara en rekommendation från skolorna.
  • Mikael Somphot H
    Mikael Somphot H skrev om Odenplans Trafikskola
    Väldigt bra lärare med erfarenheter
  • Josefin M
    Josefin M skrev om Odenplans Trafikskola
    Jag har kört med Odenplans trafikskola och kunde inte vara nöjdare!

Med trevlig och duktig personal kan man alltid känna sig välkommen och genom att anpassa sig efter Dig och Din körkortsutbildning ser skolan till att allting går så smidigt och bra som möjligt.

På trafikskolan följer de en plan för dig och ditt körkort där de går igenom övningar som är anpassade till din kunskapsnivå. Genom att göra det känner man sig alltid säker i bilen och med läraren.

Att boka in proven i tid kändes viktigt för mig när jag började ta körkort. Och redan första dagen på trafikskolan fick jag boka in allt som behövdes! Helt perfekt enligt mig.

Kör med Odenplans trafikskola - en enkel, rolig och stabil väg till körkortet.
  • Per N
    Per N skrev om Odenplans Trafikskola
    När jag började bli redo för uppkörning började ägaren blanda sig i och peka på att jag inte tagit alla kurser. Dels var bemötandet mot mig som betalande kund ohövligt och dels kändes det som att de ville mjölka ur mig varje krona. I sitsen att vara nästan klar bet jag ihop och köpte det de sa, med tvekan. Men efter en massa annat trams fick det vara nog och jag löste körkortet på annat håll. Ingen skugga ska dock falla på den lärare jag hade: trevlig, pedagogisk och duktig.
  • Louise D
    Louise D skrev om Odenplans Trafikskola
    Jag har bara positivt att säga om Odenplans Trafikskola. Är superduper nöjd med min tid hos er och vill tacka alla men speciellt Lasse för att han varit en sådan fantastisk lärare! Även tack till Lotta som var ett exceptionellt stöd för mig under mitt körprov. Det är med tåren i ögat jag inser att jag inte kommer få hänga hos er något mer då jag tog mitt körkort i torsdags :D Wohoo! Rekommenderas starkt!!! Mvh Louise Boström
  • Alexander E
    Alexander E skrev om Odenplans Trafikskola
    En fantastiskt professionell grundlig och heltäckande utbildning. Man kände sig säker att köra bil direkt i vilken trafiksituation som helst när man blivit godkänd på uppkörningen. Kan och har rekommenderat Odenplans trafikskola å det starkaste. Jag kunde inte vara nöjdare.
  • Jonatan L
    Jonatan L skrev om Odenplans Trafikskola
    Odenplans trafikskola är den perfekta skolan för den som vill ta körkort! Både receptionen och lärarna var fantastiska och jag fick all hjälp jag behövde plus lite till! ;)