Alla kategorier Övrigt Kalmar Mörbylånga Ölands Kultur och Nöjespark AB

Djurparksvägen 1, 386 90 Färjestaden — Visa karta

Läs vad 13 kunder tycker om Ölands Kultur och Nöjespark AB

• Christina L
    Christina L skrev om Ölands Kultur och Nöjespark AB
    Hyrde en av parkens stugor för en safari upplevelse och var otroligt nöjd med den trevliga, rena och rymliga stuga vi fick. Spenderade 3 dagar och 2 nätter här och det var det värt!

På så sätt hade vi gott om tid att kolla på allt i lugn och ro. Tack vare äventyrsbadet och tivolit så har man alltid nåt att göra även när man inte kollar på djur och brevid vårt boende så fanns en inhägnad savann med flertalet Afrikanska djur som man kunde sitta och iakta medans man slappnar av på kvällen. För dom som är intresserade så finns även en möjighet att mata vissa av djuren vilket var en fin extra touch.
  • Palle J
    Palle J skrev om Ölands Kultur och Nöjespark AB
    För en inbiten fågelskådare som mig så är ett årligt besök hit ett måste. Men förutom en stor fågel fauna så finns här även alla djur som man kan önska. Parken har också många trevliga mat och fika ställen utspridda på området samt flertalet bassänger och ett stort antal åkattraktioner. Kommer definitivt återkomma nästa sommar för ännu ett besök!
  • Jerry T
    Jerry T skrev om Ölands Kultur och Nöjespark AB
    Djurpark: Gigantisk variation av djur b la apor, flamingos, kameler, ormar, tigrar, lejon, kängurus, surikater, strutsar och lamor. Jag fick se alla dessa djur och en hel del andra på nära håll vilket var minst sagt fascinerande.

Nöjesfält: Spenderade inte jättemycket tid på nöjesfältet men där fanns massvis av karuseller och spel så jag hade nog kunnat lägga en hel dag enbart här. Alla karusellerna ingick i entrepriset så man behöver inte spendera en massa extra pengar.

Vattenland: Vattnet måste vara ca 25 grader varmt och kändes tropiskt på sina ställen, sen så finns det en massa vattenrutschkanor. Jag testade på att åka några av dom brantaste rutschkanorna och det var väldigt exalterande.
  • Marina G
    Marina G skrev om Ölands Kultur och Nöjespark AB
    Vår familj vill först och främst tacka personalen på Ölands Djurpark för en grym dag! Speciellt ifrån mina barn, ni gjorde verkligen deras dag genom att låta dem komma in och mata lemurerna.

Kan inget annat än att varmt rekommendera Ölands Djurpark, speciellt för familjer eftersom dem har något för alla åldrar. Vi började såklart dagen genom att kolla på djuren vilket utgör många trollbindande timmar. Parken har allt från lejon och apor till lodjur och storkar. Andra halvan av dagen spenderades med sol och bad i det gigantiska vattenlandet där vattenrutschkanorna verkligen var uppskattade av barnen.
  • Rose-Marie A
    Rose-Marie A skrev om Ölands Kultur och Nöjespark AB
    Utan tvekan den bästa djurpark jag besökt i Sverige. Intressanta djur på mycket nära håll och höjdpunkten var definitivt lejonen. Det mesta inne i parken ingår i entre priset så jag behövde inte betala extra när barnen ville åka karuseller och efter en lång dag är det underbart att svalka sig i vattenlandet.
  • Sabina H
    Sabina H skrev om Ölands Kultur och Nöjespark AB
    Jättetrevligt och barnen hade kul hela dagen, rätt skönt med skuggiga områden och många utplacerade bänkar att pausa på.
    Enda invändningen är de nya skrindorna som var betydligt svårare att dra på än de gamla. Men allt som allt så var det toppen
  • Chribil B
    Chribil B skrev om Ölands Kultur och Nöjespark AB
    Hade jättrevligt. Badet är helt otroligt och spenderade många timmar där. Härlig atmosfär. God mat och trevlig personal. Rekommendera det till alla, speciellt om du har familj.
  • Jonas S
    Jonas S skrev om Ölands Kultur och Nöjespark AB
    Mycket trevlig dag. Vattenlandet var riktigt roligt för både stora som små
  • Henke B
    Henke B skrev om Ölands Kultur och Nöjespark AB
    Jag och ungarna älskar det! Alltid helt utmattade efter en heldag på djurparken! Och fruktansvärt härligt att svalka dig i vattenlandet efter djurparken o nöjesfältet
  • Gobben i
    Gobben i skrev om Ölands Kultur och Nöjespark AB
    Dyrt inträde. De förstör gärna bilen med dekaler medan du är inne i parken. Maten svindyr och iskall, dessutom var korven i korvkiosken slut!!!
    Personalen i tivolit förstår inte svenska.
    Många fina djur dock men de fick trängas på små ytor.
    Hade jag vetat detta innan hade jag inte valt att gå in där.
  • Peter N
    Peter N skrev om Ölands Kultur och Nöjespark AB
    Kombinationen av djurpark, nöjesfält och vattenland gör stället ganska heltäckande.
    Visst ingen av delarna står sig mot en riktigt stor djurpark eller nöjesfält men just det att allt finns inom samma område och tillgängligt för entrépriset gör det prisvärt.
    Som alltid i dessa sammanhang så är maten löjligt dyr men så är det väl bara.

De har jobbat mycket för att man ska kunna komma vädligt nära djuren. t.ex. så skiljer det "bara" en glasvägg mellan lejonen och besökarna.

Definitivt värt ett besök.
  • Gene
    Gene skrev om Ölands Kultur och Nöjespark AB
  • Cecilia K
    Cecilia K skrev om Ölands Kultur och Nöjespark AB
    Visst, Ölands djurpark är inte så stor, men den har ju faktiskt en viss charm. Många saker är som det alltid har varit med de roliga aporna, söta surikaterna och de maffiga lejonen. Men genom åren har ju där kommit till ett enormt roligt vattenland för både stora och små och det finna en del roliga karuseller. Men det roligaste är alltid deras cirkus de brukar ha, med deras clown, som bara jag skrattar åt. Dock blir det tyvärr dyrare för var år som går tycker jag, och det kanske inte är så populärt, för så enormt stort är det inte. Tur är väl att barn under 1 meter går in gratis;).

Djurparksvägen 1, 386 90 Färjestaden