OMD

Kungstorget 11, 411 10 Göteborg — Visa karta

Mediabyråer nära OMD:

Västberga Allé 9, Hägersten
SpinMedia är en digital konverteringsbyrå som gör besökare till kunder! Läs mer ›
Yaroslav S:
Fick ett besök av Spinmedia där de hjälpe mig med ideér och nya insikter kring min hemsida. Vår affär resulterade i att vi använder deras li...

Läs vad 2 kunder tycker om OMD

• Lena C
    Lena C skrev om OMD
    Som större annonsör krävs det ett samlat grepp när man varje år skall sätta sig ned och förhandla med TV kanaler och övrig media om kommande års investeringar. Då är det utmärkt att använda sig av en mediabyrå som är van förhandlare och som har en utmärkt kunskap om de viktiga nyckeltalen för framgångsrika media investeringar. Här gör OMD ett utmärkt arbete, de är professionella, har en bra kunskap och vilka media man skall välja för att lyckas nå ut med sitt budskap mest effektivt samt håller sig väl uppdaterade om vilka nya media kanaler, sponsoraktiviteter och jippon som är av större nyhetsvärde för slutkund. Bra service nivå och det ger en stor glädje att samarbete med dem.
  • Leon
    Leon skrev om OMD
    Som annonsköpare kan det vara svårt att veta hur en reklamkampanj ska utformas för att nå ut till målgruppen. Vilka medier ska man använda, hur ofta ska man göra reklam, och hur vet man att marknadsföringsbudgeten läggs på rätt saker? En bra reklambyrå kan, om du har tur, svara på dessa frågor, men oftast är byrån fokuserade på den kreativa utformningen av kampanjen. Här kommer mediabyrån in i bilden. En mediabyrå hjälper dig att reda ut när, var, hur-frågor i samband med dina kommunikationssatsningar, och en bra sådan kan tänka både strategiskt och kreativt. OMD är en sådan mediabyrå som valt en mer strategisk och analytisk väg och kan på så sätt skapa bättre beslutsunderlag. De ersätter inte reklambyrån eller varumärkesbyrån (även om de försöker), men deras research- och analyskompetens samt affärsfokus gör dem till bra partners för marknadsavdelningar med större budgetar.

Kungstorget 11, 411 10 Göteborg