Optikboden

Optikboden

En del av Klarsynt www.optikboden.se
  • BadgeNineYears

Välkommen till Optikboden, med hjälp av god service och hög kvalité, har vi hjälp våra kunder att hitta rätt glasögon, bågar och linser sedan 1998. Vi är en del av Klarsynt som har drygt 100 butiker i Sverige, vi erbjuder möjlighet till delbetalning, försäkringar och hemleverans av linser. Förutom att vi har ett brett sortiment...

468 omdömen om Optikboden

Sedan starten hos Reco 2014

Malin B
Skrev om Optikboden

Har gått hit i 20 år nu och är alltid nöjd. Gunilla är proffsig och förklarar tydligt vad hon gör och utfallet.

Doris B
Skrev om Optikboden

Trevlig och kunnig personal. Proffsigt bemötande.

Mats A
Skrev om Optikboden

Mycket bra bemötande och en utmärkt synundersökning som resulterade i mycket bra glasögon. Kan tänka mig att rekommenderar Optikboden till andra.

Mark S

Utmärkt kundservice, klar skillnad mot Synsam och Synoptik. Rekommenderas

Bo T
Skrev om Optikboden

Toppen, proffsigt på alla sätt inklusive lärlingen insats

Peter V
Skrev om Optikboden

Trevligt bemötande, bra synundersökning som kändes professionell.Kan rekommendera denna optiker.

Kjell Ö
Skrev om Optikboden

Alltid lika trevligt bemötande och jag hittade hem efteråt.

Allan H
Skrev om Optikboden

Fantastiskt bra mottagande och kunde verkligen hjälpa mig att välja snygga bågar. Blev lite förvånad av priset på glaset, lite högt.

Mattias B
Skrev om Optikboden

Fantastiskt trevligt och professionellt bemötande

Charlotte F
Skrev om Optikboden

Bra bemötande och synundersökning! Tyvärr för dyrt!

Martin M
Skrev om Optikboden

Dem är mycket trevliga och proffsiga på optikboden.

Iréne K
Skrev om Optikboden

Kunnig personal och ett trevligt bemötande.

Rickard S
Skrev om Optikboden

De ger alltid den allra bästa servicen och är oerhört trevliga. Rekommenderas VERKLIGEN MYCKET VARMT!

Ingela G
Skrev om Optikboden

Mycket proffsigt och glatt bemötande. Förklarade vilka möjligheter jag hade att få förbättrad syn efter en ej lyckad gråstarrs operation. Ärliga åsikters av både optikern och assisterande vilken båge som passade min personlighet.

Mandel C
Skrev om Optikboden

Fantastiskt trevlig och professionell personal, jag kände mig trygg från första början. Rekommenderas varmt!

Anton T
Skrev om Optikboden

mycket utförligt och bra. mycket nöjd med besöket.

Inger J
Skrev om Optikboden

First class. Noggranna o kunniga. Fint o behagligt bemötande utan stress. Mycket nöjd.🌻🌻🌻

Berit S
Skrev om Optikboden

Jag har köpt ett par progressiva glasögon och ett par solglasögon också progressiva. Glad att de har tålamod när jag ska välja bågar. Jag upplever mej själv som jobbig . Jag känner mej nöjd och vet att jag kan komma och få glasögonen justerade när som helst om det behövs.

Stina L
Skrev om Optikboden

Synundersökningen har jag inget att klaga på, inte heller bemötandet i butiken och hjälpen med att hitta glasögon. Det enda jag i efterhand blev lite irriterad på var att jag inte fick resultatet av undersökningen direkt efter - jag trodde receptet skulle komma i ett mejl. Jag gick tillbaka och bad att få receptet och då var det inga problem. Men det känns som ett diskret sätt att hålla mig kvar hos dem så jag inte ska kunna gå någon annanstans och köpa glasögon (jag köpte inte några glasögon hos dem).

Svar från Optikboden

Hej Stina, tack för ditt omdöme. P.g.a. GDPR så får vi inte skicka recept eller annan känslig information på mejl utan kundens medgivande. Du har alltid rätt att få ut dina uppgifter som finns sparade hos oss. Vid glasögonköp följer alltid med info om glasstyrka och glassort. Är det bara en ren synundersökning utan att man tänker sig något köp och begär receptet så är det inga problem. Annan optiker får också gärna ringa oss för att få resultatet om du hittar en fin båge du gillar någon annanstans. Vänligen/ Gunilla

Anette W
Skrev om Optikboden

Supernöjd. Utbudet av bågar något begränsat. Hittade inte något som föll i smaken

Elliot C

AAAAAÅAAAAAAAA. AAAAAAAAAAAAAAAA GGGGG

Leif H
Skrev om Optikboden

Kunniga och vänliga. Över förväntan. Briljanta !

Patricia L
Skrev om Optikboden

Hjälpsam, och trevliga. Välskött kontroll på mina ögon.

Åsa W
Skrev om Optikboden

Jag blev tipsad av en kollega att gå dit och även jag blev mycket nöjd. Mycket gott bemötande och service. Jag är nöjd med både rådgivning, nya linser och glasögon.

Maria B
Skrev om Optikboden

Trevlig och kompetent optiker!

Karin W
Skrev om Optikboden

Fördjupad ögonundersökning (90 min) - mycket nöjd. Optikbodens personal förklarade både orsaken till varje moment i undersökningen, och vad resultatet blev på begripligt sätt.

Catherine T
Skrev om Optikboden

Jag blev mycket bra bemött , utmärkta synundersökning samt glasögon privning

Ingrid H
Skrev om Optikboden

Trevlig perspnal, kände mig välkommen.

Arja F
Skrev om Optikboden

Trevlig personal ! Fick all hjälp jag behövde!

Bengt B
Skrev om Optikboden

Vänligt bemötande och trevlig personal

Louise Ö
Skrev om Optikboden

Proffsigt och trevligt bemötande!

Veronika W
Skrev om Optikboden

Jag har varit stammis på Optikboden i många år och kan varmt rekommendera denna optiker. Alltid professionellt och trevligt bemötande!

Ethel W

Var OK tycker jag. Xxcxxxxxxxxxxxxxxxxxxc Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxcxcc

Anna-Karin B
Skrev om Optikboden

Bra bemötande och trevlig personal. Klantade till det själv med att komma för sent, dock blev det inga problem med det. Nöjd med mitt köp hittills. Solisarna har jag inte fått än.

Danne P
Skrev om Optikboden

Vänligt och bra bemötande mötte mig från synundersökning till hämtande av mina nya glasögon. Jag fick bra hjälp att välja glasögon vilket jag tycker är svårt annars. Men det blev tyvärr inte John Lennon men tror det var bra. Så kort o got, mina progressiva funkar bra. Tack.

Maria J
Skrev om Optikboden

Hjälpsamma. Noggranna allt blir bra har gått hos Gunilla sedan starten i butiken på folkungagatan har alltid fungerat utmärkt

Wivianne P
Skrev om Optikboden

Mycket bra bemötande o en noggrann synundersökning.Jag har rekommenderat Optikboden till vänner som har problem med rinnande ögon. Vänligen Wivianne Perlström

Marianne B
Skrev om Optikboden

Fint bemötande av kunnig personal

Mats A
Skrev om Optikboden

Bästa optikern! Köper alltid mina glasögon här.

Bengt S
Skrev om Optikboden

Professionellt och vänligt med brett urval av glas och bågar.

Sara B

Toppen :) Jättetrevlig och proffsig optiker

Beatrice H
Skrev om Optikboden

Bra! Jag kände mig välkommen och fick bra service! Hade önskar större utbud av arbetsglasögon. Men förstår att det inte är så vanligt så inga konstigheter!

Bo T

Kunnigt och trevligt bemötande

Lena B
Skrev om Optikboden

Trevligt bemötande som vanligt. Fin service.

Ruben A
Skrev om Optikboden

Det var trevligt och gick relativt fort trots strul med datorn!

Kjell B
Skrev om Optikboden

Trevlig och snabb service med kunnig personal.

Marianne S
Skrev om Optikboden

Trevligt bemötande och bra synundersökning vid byte av glasögon, som också fungerar till belåtenhet direkt.

Joel O

Snabbt och enkel undersökning

Kerstin W
Skrev om Optikboden

Väldigt proffsigt bemötande. Jag hade bokat tid för undersökning varför mina ögon rinner. Blev mycket ordentligt undersökt och fick flera bra tips, plus tid för återbesök.

Åke L
Skrev om Optikboden

Proffesionellt och trevligt bemötande. Bra råd gällande bågar och de ny glasögonen funkar perfekt, både gällande glas/slipning och bågar.