Optikern på Väla

En del av Klarsynt klarsynt.se
  • BadgeSixYears
1 298
Boka tid Ring 042-405 28 19 Dela

Välkommen till Optikern på Väla! I Väla Köpcenter i Helsingborg hittar du Optikern på Väla. Vi är din personliga optiker som har öppet 7 dagar i veckan med möjlighet till drop in. Hos oss hittar du märken som Tom Ford, Prada, Hugo Boss, Rayban, GANT, Skaga, Ørgreen, Silhouette och mycket mer. Vi hjälper dig att hitta rätt...

1298 omdömen om Optikern på Väla

Sedan starten hos Reco 2019

William Z
Skrev om Optikern på Väla

Mycket fin och snabb upplevelse utan invändigt :)

Jim L
Skrev om Optikern på Väla

Snabbt och proffsigt. Syntest för mig och dottern som resulterade i glasögon för oss båda. Kunniga och hjälpsamma vid val av bågar. Försökte inte lura på oss dom dyraste utan hjälpte till att välja bågar som passade oss.

Najia K
Skrev om Optikern på Väla

Tack för den snabba servicen, det artiga bemötandet och kvaliteten När det gäller priset passar det alla.

Sara M
Skrev om Optikern på Väla

Bra personal och bra service, hjälpte mig mycket med att förstå min syn bättre och hur man kunde få tillbaka sina pengar

Louise B
Skrev om Optikern på Väla

Toppen! Bra service och alla är väldigt kunniga. Hela processen gick smidigt och snabbt

Henrik R
Skrev om Optikern på Väla

Motsvarande förväntningar, bra bemötande.

Liam K
Skrev om Optikern på Väla

Den va bra ni hade tid direkt för undersökning och fixa på en dag sen va leveransen på glasögonen snabba kan rekommendera

Simon L
Skrev om Optikern på Väla

Trevlig personal och schysst bemötande, gick snabbt och smidigt

David R
Skrev om Optikern på Väla

Proffsigt, Personligt, Fräscht och väldigt förklarande vad som skulle hända här näst under synundersökningen. Väldigt trevlig personal 😘

Jane Susann Vivika Evers J
Skrev om Optikern på Väla

Dåligaste optiker nånsin. Glasögon som krackelerar 2ggr på 2 år och nu påstås det att det går inte sätta i nya glas för bågen är sliten. Ja det var den redan efter 6 mån då färg lossnade på skakeln som sitter bakom öronen och jag fick utslag. Då ska jag behöva köpa nya bågar. Dåligt bemötande då optiker inte kan göra nåt och jag får vara sur om jag vill. 6000kr kostade glasögonen för 2 år sen!

Svar från Optikern på Väla

Hej Jane! Vi är ledsna att höra att du inte är nöjd. Vi har försökt vara tillmötesgående med dina reklamationer. Dina glasögon är inte 2 år gamla som du uppger här i ditt omdöme. De är betydligt äldre än så. Har du frågor eller funderingar så är du hjärtligt välkommen att höra av dig till butiken igen.

Anita N
Skrev om Optikern på Väla

Vänligt bemötande. Köpte nya glasögon och bågar. Fick bra hjälp med attt välja båge. Känner välkommen tillbaka om jag behöver hjälp med något😀

Svar från Optikern på Väla

Hej Anita! Tack för fint omdöme.

Dina S
Skrev om Optikern på Väla

Ni personal behöver berätta mer till kunden om tjänsterna ni erbjuder. En personal bara givit mig broschyr om en tjänst och jag fick själv en snabb koll innan jag bestämde mig att beställa. Erbjudandet var otillräckligt med tydlighet vilket gjorde att beställningen genomförades utan att jag fick riktigt förså mina rättigheter som Brilliant kund och då inte kunde ändra något. Kundens frågeställningar räcker inte, tror jag utan att det är personals roll och ansvar att förklara tydligt. Annars, undersökning var professionell...

Jackie W
Skrev om Optikern på Väla

Mycket nöjd, allt fungerade snabbt, smidigt när jag beställde glasögonen. Samma gällde när jag hämtade glasögon

Alf K
Skrev om Optikern på Väla

Mycket bra och proffsigt bemötande

Berlit P
Skrev om Optikern på Väla

Vänligt och professionellt. Undersökt och köpte två par glasögon.

Tor L
Skrev om Optikern på Väla

Utmärkt service- som alltid! Vänligt och proffsigt bemötande

Katla R
Skrev om Optikern på Väla

Blev bra bemött och fick bra hjälp när jag köpte mina glasögon.

Klodijana C
Skrev om Optikern på Väla

De var jätte trevliga och hjälpsam

Wincent G
Skrev om Optikern på Väla

Det var en glädje att att vara kund.Bra bemötande av alla medarbetare

Linus N
Skrev om Optikern på Väla

De var väldigt ödmjuka och välkomnande när jag kom.

Peter S
Skrev om Optikern på Väla

Mycket bra benötande, behöver dock en starroperation innan inköp av nya glasögon

Rebecca V
Skrev om Optikern på Väla

Personalen var jätte trevlig och jag trivdes väldigt bra där. Är så glad att jag köpte mina glasögon hos er!

Silvana P
Skrev om Optikern på Väla

Jag fick den hjälp jag behövde med glasögon på ett professionellt sätt

Tameem H
Skrev om Optikern på Väla

Kag är nöjd fast de skulle alltid fråga kunden om vilken behörighet vill man intyget till. Jag skulle göra synundersökningen till D behörigheten fast de gjorde till B. Jag var tvungen komma tillbaka

Mikael N

Fantastiskt löser alla problem

Johanna L
Skrev om Optikern på Väla

Blev mycket väl bemött och fick den hjälp jag behövde. Behövde ett par nya glasögon och fick bra service och hjälp med att prova ut ett par som passade mig. Kommer garanterat köpa fler par där 🤩

Mats H
Skrev om Optikern på Väla

Inget att klaga på väl bemött och glasögonen funkar bra

Elin B
Skrev om Optikern på Väla

Snabb och fin servic. Proffsig personal, hjälper en att välja rätt bågar. Inte lång väntetid

Iosif S
Skrev om Optikern på Väla

Bra personal och bra service.

Cecilia K
Skrev om Optikern på Väla

Bemötandet var bra men vid uthämtning av mina glasögon som var mina första så fick man varken någon information hur man sköter om dom eller vad som ingår i försäkringen .

Svar från Optikern på Väla

Hej Cecilia! Va roligt att du upplever att bemötandet var bra. Vi ber om ursäkt över att du inte fått all information när du hämtade dina nya glasögon. Här kan du läsa mer om SynTrygg. https://klarsynt.se/tjanster/syntrygg Här kan du läsa om skötsel av glasögon https://www.essilor.com/se-sv/products/crizal/vanliga-fraagor/ Välkommen att höra av dig om du har några frågor.

Bertil Mattias S
Skrev om Optikern på Väla

Bemötandet var bra. Kanske förklarat bättre vid val av bågar då de var mina första glasögon

Miroslav U
Skrev om Optikern på Väla

Väldigt gott bemötande och snabb service. Proffsiga och servicevänliga. Köpte nya glasögon och linser.

Maja Y
Skrev om Optikern på Väla

Bra bemötande, trevliga, snabb leverans.

Drago M
Skrev om Optikern på Väla

Hej! Köpte progressiva glasögon och Tom Ford båge. Gjorde också synundersökning. Är inte nöjd med produkten för att glaset är inte rätt slipade sticker ut på vänstra sida som jag stör mig på. Allt kostade 12500 och jag tycker att för det priset ska allt vara perfekt. Gick till dem och gjorde reklamation men fick av dem jätte otrevligt bemötande. Vill gärna häva köpet men vet inte hur jag ska göra. Mvh Drago

Svar från Optikern på Väla

Hej Drago! Vad tråkigt att ditt besök hos oss inte levde upp till dina förväntningar. Du får jättegärna höra av dig till oss och förklara vad det är som inte känns bra. Vi vill självklart att du ska bli nöjd!

Rolf L
Skrev om Optikern på Väla

Blev väl bemött trevlig personal fullt belåten

Oscar O
Skrev om Optikern på Väla

Mycket trevligt kundbemötande och effektiv undersökning. Mycket nöjd och hade gärna rekommenderat Optikern på Väla till vänner och familj.

Ricky H
Skrev om Optikern på Väla

Jätte bra service och bra bemötande.

Thomas O
Skrev om Optikern på Väla

Trevlig, saklig, kunniga. Kvalitet kostar men är värt det

Hans F
Skrev om Optikern på Väla

Trevligt bemötande. Verkar kunniga.

Bozena L
Skrev om Optikern på Väla

Det var ett nöje från början till slut! Kunniga o trevliga! 🤗

Endrit A
Skrev om Optikern på Väla

Bra utbud och mycket bra service dessutom.

Ronald Patrik A
Skrev om Optikern på Väla

Mkt bra service, bra och proffsigt bemötande. Förstod precis vilken båge och glas jag var ute efter. Tog exakt den tiden som var sagt. Jag är riktigt nöjd!

Dalius P

Det var just perfekt. .

Johan N
Skrev om Optikern på Väla

Bra bemötande, kunnig och trevlig personal. Mycket nöjd!

Oscar B
Skrev om Optikern på Väla

Bra att man får hjääääääääääääääääääääääääääääälp

Jim T

👍🏼👍🏼👍🏼 Väldigt nöjd Läsglasögon

Vasiliki S
Skrev om Optikern på Väla

De var trevliga och hjälpsamma.

Henrik S
Skrev om Optikern på Väla

Mycket bra och kunnigt bemötande. Snabbt och trevligt.

Annika L
Skrev om Optikern på Väla

Serviceminded personal som arbetar professionellt. Många fina glasögonbågar i varierande pris. Som kund känner man sig sedd och hörd, alltså jag dom kund är i fokus från det jag stiger in i butiken.

Daniel G
Skrev om Optikern på Väla

Mycket kunnig och trevlig personal med outstanding service.