Alla kategorier Städhjälp Västra Götaland Göteborg Örgryte Städ
Rekommenderat företag 2015 - Örgryte Städ

Örgryte Städ

Ånäsvägen 44-46, 416 68 Göteborg — Visa karta

Örgryte Städ AB erbjuder marknaden städ och lokalvård utifrån ledorden Miljö & Kvalité.Vi levererar bästa möjliga kvalitet och att överträffa våra kunders förväntningar är vår målsättning. Vi eftersträvar minsta möjliga miljöpåverkan i all verksamhet.
Örgryte Städ är din lokala leverantör av lokalvård i Storgöteborg. Vi utför lokalvård för företag och privatpersoner. Med eller utan skattereduktion (s.k. RUT-jobb).

Örgryte Städ kan erbjuda allt i hemstäd, från regelbunden städning, till storstäd till flyttstäd. Som privatperson får ni halva beloppet direkt på fakturan.
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 250 kunder tycker om Örgryte Städ

• Ann L
    Ann L skrev om Örgryte Städ
    Var helt nöjd med städ o bemötandet o servicen 👍
  • Sara O
    Sara O skrev om Örgryte Städ
    Nöjd med Örgryte Städ, städningen var jättebra utförd o all kontakt med offert o nyckellämning osv var kanon.
  • Josefine S
    Josefine S skrev om Örgryte Städ
    Snabbt och enkel kommunikation. Kom hem till ett vackert städat hem
  • Karin L
    Karin L skrev om Örgryte Städ
    Kanon från början till slut. Fönsterputs med perfekt resultat. Trevligt FOLK!
  • Susanne E
    Susanne E skrev om Örgryte Städ
    Vi är som oftast väldigt nöjda. Något ojämn städning ibland. Lite olika saker som görs vissa gånger. Hade önskat någon typ av lista där man mer ingående kan fylla i vad som önskas städas varje gång. Som finns tillgänglig när städarna kommer.
  • Henrik H
    Henrik H skrev om Örgryte Städ
    Kom över en timme sent. Försökte ta för mycket betalt.
    Dock bra kontakt och åtgärdande efter påpekande.
    Sådär bra städat på vissa ställen.
  • Marita M
    Marita M skrev om Örgryte Städ
    Bra bemötande, städarna hade respekt inför kunden. Fick intrycket att städarna tyckte om sitt uppdrag och tog sig an uppgiften med intresse.
  • Pia P
    Pia P skrev om Örgryte Städ
    Gulliga tjejer och välstädat hem. De är bokade åter.
  • Anna A
    Anna A skrev om Örgryte Städ
    Vi är nöjda med städningen och de kommer på bestämd tid. Bra att få påminnelse sms dagen innan och de är lätta att få kontakt med.
  • Britt-marie B
    Britt-marie B skrev om Örgryte Städ
    Jättebra😊.Alltid trevlig personal och bra jobb👍🏻.
  • André A
    André A skrev om Örgryte Städ
    Mycket nöjd, det blev rent och fint och då vi påpekade att vindsförrådet missades kom städpersonalen tillbaka och löste detta snabbt och smidigt!
  • Åsa Å
    Åsa Å skrev om Örgryte Städ
    Bra städning överlag och hoppas det fortsätter så!
  • Martin V
    Martin V skrev om Örgryte Städ
    Riktigt bra service, bra städning och flexibla på kontoret
  • Anneli V
    Anneli V skrev om Örgryte Städ
    Bokade flyttstäd som var dåligt & mycket slarvigt utförd. Trots åtgärder ( enkla åtgärder) var det flera saker som inte blev gjorda. Konstigt tycker jag, när personalen blivit informerad väldigt tydligt & om vilka åtgärder som behövdes. Tråkigt att ens behöva påpeka för en städfirma om givna moment i en flyttstädning.
    Sämsta betyget från mig.
  • Åsa R
    Åsa R skrev om Örgryte Städ
    Trevligt och proffsigt bemötande! Och väl utförd flyttstäd. Jag är mycket nöjd!
  • Gösta O
    Gösta O skrev om Örgryte Städ
    Företagets representant var noggrann och tillmötesgående och personerna som arbetar med städningen är hittills lyhörda och trevliga.
  • Mats W
    Mats W skrev om Örgryte Städ
    Dåligt städat på nästan samtliga ytor. Vi valde att säga upp städavtalet efter en tid då vi knappt visste om de hade varit och städat eller inte.
  • Claire R
    Claire R skrev om Örgryte Städ
    Hej,

Fick från början snabb och tydlig respons då jag mailade företaget. Jag beställde flyttstädning. På dagen då arbetet skulle utföras dök personalen upp på fel adress (min nya bostadsadress istället för den jag flyttat ifrån). Vid vår granskning av arbetet var det tydligt att vissa moment inte utförts alls, som t ex städning under badkar och våttorkning av vissa golv. Detta är naturligtvis inte ok. vi fick dock snabb respons då vi påtalade detta och personal kom tillbaka nästa dag för att göra det som missats.

Den totala upplevelsen är ok. Det var väl skött och administrerat från kontorets sida, men själva arbetet kändes bitvis slarvigt.
  • Gunilla A
    Gunilla A skrev om Örgryte Städ
    Fått hjälp med fönsterputsning.
    Har fungerat bra.
  • Erik H
    Erik H skrev om Örgryte Städ
    Anlitade Örgryte städ för flyttstäd.
    De hade missat rätt mycket, det kändes mer som än vanlig städning än en flyttstädning. Dock så åtgärdade de synpunkterna vi hade fort.
  • Patrik M
    Patrik M skrev om Örgryte Städ
    Anlitade flyttstäd. Städade slarvigt så vi o köpare inte nöjda. Återkom inte när vi önskade kontakt.
  • Viktor S
    Viktor S skrev om Örgryte Städ
    Bra helhetsintryck och proffsigt.
  • Bertil O
    Bertil O skrev om Örgryte Städ
    DET FUNGERADE ENLIGT ORDER MED TID OCH KVALITE PÅ ETT BRA SÄTT B O
  • Chuek K
    Chuek K skrev om Örgryte Städ
    Anlitade Örgryte Städ för flyttstäd. Snabb respons och mycket smidigt hanterat då jag fick flytta datum med kort varsel. Dök upp enligt avtalad tid och har inget att anmärka på resultatet. Seriöst intryck från början till slut.
  • Therese S
    Therese S skrev om Örgryte Städ
    Bra bemötande och proffsigt utfört.
  • David J
    David J skrev om Örgryte Städ
    Jag är jättenöjd! Alltid trevlig personal som gör ett bra jobb.
  • Yngve J
    Yngve J skrev om Örgryte Städ
    Funkade jättebra.
    Mailkontakt utan problem. Jobbet bra genomfört. Helt OK pris.
  • Pia A
    Pia A skrev om Örgryte Städ
    Är mycket nöjda. Det blev dock påbackning på vissa grejer men detta skedde mellan städfirman och hyresvärden vilket var super! Skönt som hyresgäst att bara kunna släppa.
  • Suzanne Och Roy L
    Suzanne Och Roy L skrev om Örgryte Städ
    Mycket nöjda! Höll tiden och städade seriöst
  • Lasse H
    Lasse H skrev om Örgryte Städ
    Allt var toppen, från bemötande till färdig städning.
  • Liselotte S
    Liselotte S skrev om Örgryte Städ
    Katastrofal flyttstädning. Slarviga och okunniga. Fick "efterstäda" en hel dag.
    2017-01-05 Jonas N svarar Liselotte S
    Hej Liselott. Tack för din rekommendation.
    Som vi minns det hände en olycka då en av städarna hade städat badrummet. Vid badrumsstädningen är det ibland nödvändigt att använda sura kem för att ta bort kalk. Städarena torkade noga av flaskor och övrig utrustning, men hade lite kem kvar under skorna när hen gick ut i hallen och det blev "fotspår" i stengolvet. Vi åtgärdade missödet med golvet med kort varsel.
    Ni inkom sedan med anmärkning via sms en söndag eftermiddag, men meddelade också att ni åtgärdade omedelbart själva. Jag förstår att ni inte är nöjda med hur det blev, men vi fick inte en rimlig möjlighet att åtgärda. Vi har öppet måndag till fredag 0700-1600 och kan ibland ta emot mail och sms även utanför dessa tider. Dock har vi inte dygnet-runt jour för alla kunder i sådana här ärenden.
    Med vänliga hälsningar
    Jonas Nordenmark
  • Sofia T
    Sofia T skrev om Örgryte Städ
    Något slarviga, mer måna om att avsluta än att göra riktigt fint
  • Lena S
    Lena S skrev om Örgryte Städ
    Mycket trevliga och professionella både vad gäller bokning och själva städningen
  • Leif G
    Leif G skrev om Örgryte Städ
    Vi har fått ett utmärkt bemötande från företaget. Vi kontaktar via mail och får genast svar när vi vill göra någon ändring eller något tillägg. Personalen som utför städtjänsterna hos oss är vänliga och gör ett bra jobb. Vi vill gärna fortsätta vårt samarbete med Örgryte städ.
  • Katarina E
    Katarina E skrev om Örgryte Städ
    Förstår inte varför jag får frågan. Köpte en Let´s deal fönsterputs av dom.
    Bokade tid och tog ledigt från mitt jobb en hel dag. Dom skulle komma en viss tid på morgonen. Jag var hemma hela tiden förutom några minuter i tvättstugan men med mobilen med mig. Det kom ingen , ringde ingen till mig . Jag ringde upp företaget 3 gånger den dagen och eftersökte den som skulle putsa mina fönster, en person som satt på kontoret säger varje gång att jag skall söka personen som skulle komma till mig . Till slut gav jag upp. Fick mina pengar tillbaka när jag reklamerade köpet av dealen. Men upplevelsen av företaget och deras hantering av ärendet är botten. Jag tror helt enkelt att dom har gjort en miss i sin bokningshantering och att jag på nåt sätt ramlade ut ur deras system.
    2016-09-20 Jonas N svarar Katarina E
    Hej, tack för att du tog dig tid att ge en rekommendation. Precis som du säger gällde det en fönsterputsning som såldes via Let´s Deal. Fönsterputsaren ringde på dörren på den bokade tiden, men det var ingen som öppnade. Fönsterputsaren har då lämnat, vilket är helt enligt våra rutiner. Vi erbjuder inte återbesök på tjänster som sålts genom Let´s Deal.
  • Maria R
    Maria R skrev om Örgryte Städ
    Köper städtjänst och får intrycket av ordning och reda inom företaget, professionellt med egna företagsbilar. Trevligt bemötande från personal som arbetar effektivt. Överlag är jag nöjd med bolaget.
  • Annika Ö
    Annika Ö skrev om Örgryte Städ
    Bra bemötande, väl genomförd städning.
  • Gunnel E
    Gunnel E skrev om Örgryte Städ
    Företaget har varit positivt inställt och tillmötesgått mina krav på städning. Det har
    ibland varit stressigt i arbetet och någon har det varit problem med, men han har inte återkommit.Det är positivt när man inte växlar personal för mycket. Några är
    lite slarviga.
  • Ute B
    Ute B skrev om Örgryte Städ
    Jag är nöjd med städningen i våra hus
  • Anneli P
    Anneli P skrev om Örgryte Städ
    Bra bemötande och snabb offerthantering med kort leveranstid.
  • Lisbeth R
    Lisbeth R skrev om Örgryte Städ
    Jag uppskattar när Alice är här och städar. Det blir mycket rent och fint.
    Jag uppskattar även Anna, som har varit här, när Alice har varit borta.

Dessa uppgifter kommer från min mor Märta Svedberg
  • Ulla E
    Ulla E skrev om Örgryte Städ
    Har ej kommit och svarar inte
    Hälsningar Ulla
  • Mats M
    Mats M skrev om Örgryte Städ
    Noggrann flyttstädning, som även fick beröm av min dåvarande hyresvärd.
  • Patrik M
    Patrik M skrev om Örgryte Städ
    Snabbt och rent. Fin kontakt mes såväl bokning som anställda!
  • Afnan Y
    Afnan Y skrev om Örgryte Städ
    Dåligt. Dom tog sönder en grej i min badrum. Fick städa efter dom också för allt var inte städat.
    2017-01-05 Jonas N svarar Afnan Y
    Hej Afnan,
    tack för att du tog dig tid att lämna en rekommendation. Det var tråkigt att höra att du inte var nöjd med städningen. Vad jag kan se har du inte hört av dig till oss med den här synpunkten? Om du hade gjort det hade vi kanske kunnat tillmötesgå dig på något vis.
    Med vänliga hälsningar
    Jonas Nordenmark
  • Eva J
    Eva J skrev om Örgryte Städ
    Vi är mycket nöjda med utförandet och priset.
  • Patrik S
    Patrik S skrev om Örgryte Städ
    Proffsiga och effektiva med ok priser
  • Malin J
    Malin J skrev om Örgryte Städ
    Ok! Det var rent men inte överdrivet välgjort.
  • Birgitta G
    Birgitta G skrev om Örgryte Städ
    Bra utfört arbete, helt nöjd, inget att anmärka på.
  • Dan V
    Dan V skrev om Örgryte Städ
    Golvet i köket var inte rent efter städningen, bara avtorkat. Men det åtgärdades snabbt av annan personal.

Ånäsvägen 44-46, 416 68 Göteborg