Alla kategorier Städhjälp Västra Götaland Göteborg Örgryte Städ
Rekommenderat företag 2015 - Örgryte Städ

Örgryte Städ

Ånäsvägen 44-46, 416 68 Göteborg — Visa karta

Örgryte Städ AB erbjuder marknaden städ och lokalvård utifrån ledorden Miljö & Kvalité.Vi levererar bästa möjliga kvalitet och att överträffa våra kunders förväntningar är vår målsättning. Vi eftersträvar minsta möjliga miljöpåverkan i all verksamhet.
Örgryte Städ är din lokala leverantör av lokalvård i Storgöteborg. Vi utför lokalvård för företag och privatpersoner. Med eller utan skattereduktion (s.k. RUT-jobb).

Örgryte Städ kan erbjuda allt i hemstäd, från regelbunden städning, till storstäd till flyttstäd. Som privatperson får ni halva beloppet direkt på fakturan.
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 266 kunder tycker om Örgryte Städ

• Anna L
    Anna L skrev om Örgryte Städ
    Beställde flyttstäd. Svarar snabbt på frågor och funderingar. Under städningen missades ugn och micro samt ovanför köksskåp helt, övrigt var bra städat. De kom tillbaka för att fixa det utan problem, ugnen blev dock inte bra heller på andra försöket.
  • Alexander W
    Alexander W skrev om Örgryte Städ
    har använt Örgryte Städ i snart 1 år och jag kan bara säga att det är en riktigt bra firma med känsla för service. kommer alltid i tid samt återkopplar alltid med snabba svar samt har riktigt bra priser. helt klart topp betyg från mig
  • Daniel J
    Daniel J skrev om Örgryte Städ
    Bra och trevligt bemötande. Glömde dock duschgolvet men det var lugnt.
  • Shahin L
    Shahin L skrev om Örgryte Städ
    Bra kommunikation. Duktiga och punktliga medarbetare, men små-missar här och var (de har glömt rengöra mikrovågsugnen ett par gånget). Vidare tömmer de inte papperskorgar, vilket verkar vara en tilläggstjänst.
  • Karina B
    Karina B skrev om Örgryte Städ
    Ett stabilt och tryggt företag som lovar vad de levererar. Alltid trevligt bemötande av alla.
    Kan sitt jobb. Blir något fel så rättas det till. Flexibla. detta gör att jag rekommenderar dem till alla som vill ha det gjort. Rent och snyggt.
  • Hillevi B
    Hillevi B skrev om Örgryte Städ
    kändes inte seriöst, en icke svensktalande man som inte städade ordentligt. Vi besiktning av lägenheten fick jag komplettera med det mest värsta. Ej riktigt utförd städning
  • Martin J
    Martin J skrev om Örgryte Städ
    bra tillgänglighet, halvnöjd med kvaliteten.
  • Mattias S
    Mattias S skrev om Örgryte Städ
    Super! Inga klagomål, bra pris.
  • Britt-marie K
    Britt-marie K skrev om Örgryte Städ
    Vi anlitade Örgryte Städ för en flyttstädning. Det fungerade bra: konkurrenskraftigt pris och inga konstiga undantag eller tillägg, utan städningen utfördes på det sätt vi förväntat oss och de som flyttade in hade inga klagomål.
  • Victor M
    Victor M skrev om Örgryte Städ
    Bra första kontakt på kontoret, vänliga och utmärkt service. Inga problem att anpassa sig efter mina önskemål.

Själva städandet är jag nöjd med, är själv ingen expert men ser bra mycket bättre ut än när jag gör det själv.

Enda minus var att dem missat ett utrymme första gången som jag ringde och anmärkte, dem erbjöd sig att åka ut för att rätta till detta men jag sa att det gick bra att dem tog det nästa gång. Vilket dem tyvärr glömde även då.
    Så jag hoppas nu på tredje gången gillt.

Jag har varannan vecka hemstädning.
  • Jonas G
    Jonas G skrev om Örgryte Städ
    Fungerar bra! Trevlig personal som är noggranna och utför sitt jobb på ett tillfredsställande sätt.
  • Anna B
    Anna B skrev om Örgryte Städ
    Trevligt bemötande.
    Anlitade dem för flyttstädning och allt blev bra städat.
  • Lennart B
    Lennart B skrev om Örgryte Städ
    Blev rekommenderad av Lundins Fastighet AB.
    Örgryte Städ utförde uppdraget utan konstigheter o till min fulla belåtenhet
  • Josefin B
    Josefin B skrev om Örgryte Städ
    Supernöjd! Örgryte städ fixar skinande rent, grundligt och för ett bra pris. Vi behöver inte fixa nåt innan, de tar med egna grejer (bara plocka undan innan liksom..) och ställer iordning det de flyttar på. Kommunikationen funkar bra, snabba svar och trevligt bemötande. Lätt att boka om.
    Kan bara rekommendera Örgryte städ!
  • Gaby K
    Gaby K skrev om Örgryte Städ
    Bra response vid frågor och kritik. Snabbt agerande. Städningen har fungerat smidigt.
  • Marcus F
    Marcus F skrev om Örgryte Städ
    Vänliga och fantastisk service till ett bra pris. Kan varmt rekommendera!
  • Ann L
    Ann L skrev om Örgryte Städ
    Var helt nöjd med städ o bemötandet o servicen 👍
  • Sara O
    Sara O skrev om Örgryte Städ
    Nöjd med Örgryte Städ, städningen var jättebra utförd o all kontakt med offert o nyckellämning osv var kanon.
  • Josefine S
    Josefine S skrev om Örgryte Städ
    Snabbt och enkel kommunikation. Kom hem till ett vackert städat hem
  • Karin L
    Karin L skrev om Örgryte Städ
    Kanon från början till slut. Fönsterputs med perfekt resultat. Trevligt FOLK!
  • Susanne E
    Susanne E skrev om Örgryte Städ
    Vi är som oftast väldigt nöjda. Något ojämn städning ibland. Lite olika saker som görs vissa gånger. Hade önskat någon typ av lista där man mer ingående kan fylla i vad som önskas städas varje gång. Som finns tillgänglig när städarna kommer.
  • Henrik H
    Henrik H skrev om Örgryte Städ
    Kom över en timme sent. Försökte ta för mycket betalt.
    Dock bra kontakt och åtgärdande efter påpekande.
    Sådär bra städat på vissa ställen.
  • Marita M
    Marita M skrev om Örgryte Städ
    Bra bemötande, städarna hade respekt inför kunden. Fick intrycket att städarna tyckte om sitt uppdrag och tog sig an uppgiften med intresse.
  • Pia P
    Pia P skrev om Örgryte Städ
    Gulliga tjejer och välstädat hem. De är bokade åter.
  • Anna A
    Anna A skrev om Örgryte Städ
    Vi är nöjda med städningen och de kommer på bestämd tid. Bra att få påminnelse sms dagen innan och de är lätta att få kontakt med.
  • Britt-marie B
    Britt-marie B skrev om Örgryte Städ
    Jättebra😊.Alltid trevlig personal och bra jobb👍🏻.
  • André A
    André A skrev om Örgryte Städ
    Mycket nöjd, det blev rent och fint och då vi påpekade att vindsförrådet missades kom städpersonalen tillbaka och löste detta snabbt och smidigt!
  • Åsa Å
    Åsa Å skrev om Örgryte Städ
    Bra städning överlag och hoppas det fortsätter så!
  • Martin V
    Martin V skrev om Örgryte Städ
    Riktigt bra service, bra städning och flexibla på kontoret
  • Anneli V
    Anneli V skrev om Örgryte Städ
    Bokade flyttstäd som var dåligt & mycket slarvigt utförd. Trots åtgärder ( enkla åtgärder) var det flera saker som inte blev gjorda. Konstigt tycker jag, när personalen blivit informerad väldigt tydligt & om vilka åtgärder som behövdes. Tråkigt att ens behöva påpeka för en städfirma om givna moment i en flyttstädning.
    Sämsta betyget från mig.
  • Åsa R
    Åsa R skrev om Örgryte Städ
    Trevligt och proffsigt bemötande! Och väl utförd flyttstäd. Jag är mycket nöjd!
  • Gösta O
    Gösta O skrev om Örgryte Städ
    Företagets representant var noggrann och tillmötesgående och personerna som arbetar med städningen är hittills lyhörda och trevliga.
  • Mats W
    Mats W skrev om Örgryte Städ
    Dåligt städat på nästan samtliga ytor. Vi valde att säga upp städavtalet efter en tid då vi knappt visste om de hade varit och städat eller inte.
  • Claire R
    Claire R skrev om Örgryte Städ
    Hej,

Fick från början snabb och tydlig respons då jag mailade företaget. Jag beställde flyttstädning. På dagen då arbetet skulle utföras dök personalen upp på fel adress (min nya bostadsadress istället för den jag flyttat ifrån). Vid vår granskning av arbetet var det tydligt att vissa moment inte utförts alls, som t ex städning under badkar och våttorkning av vissa golv. Detta är naturligtvis inte ok. vi fick dock snabb respons då vi påtalade detta och personal kom tillbaka nästa dag för att göra det som missats.

Den totala upplevelsen är ok. Det var väl skött och administrerat från kontorets sida, men själva arbetet kändes bitvis slarvigt.
  • Gunilla A
    Gunilla A skrev om Örgryte Städ
    Fått hjälp med fönsterputsning.
    Har fungerat bra.
  • Erik H
    Erik H skrev om Örgryte Städ
    Anlitade Örgryte städ för flyttstäd.
    De hade missat rätt mycket, det kändes mer som än vanlig städning än en flyttstädning. Dock så åtgärdade de synpunkterna vi hade fort.
  • Patrik M
    Patrik M skrev om Örgryte Städ
    Anlitade flyttstäd. Städade slarvigt så vi o köpare inte nöjda. Återkom inte när vi önskade kontakt.
  • Viktor S
    Viktor S skrev om Örgryte Städ
    Bra helhetsintryck och proffsigt.
  • Bertil O
    Bertil O skrev om Örgryte Städ
    DET FUNGERADE ENLIGT ORDER MED TID OCH KVALITE PÅ ETT BRA SÄTT B O
  • Chuek K
    Chuek K skrev om Örgryte Städ
    Anlitade Örgryte Städ för flyttstäd. Snabb respons och mycket smidigt hanterat då jag fick flytta datum med kort varsel. Dök upp enligt avtalad tid och har inget att anmärka på resultatet. Seriöst intryck från början till slut.
  • Therese S
    Therese S skrev om Örgryte Städ
    Bra bemötande och proffsigt utfört.
  • David J
    David J skrev om Örgryte Städ
    Jag är jättenöjd! Alltid trevlig personal som gör ett bra jobb.
  • Yngve J
    Yngve J skrev om Örgryte Städ
    Funkade jättebra.
    Mailkontakt utan problem. Jobbet bra genomfört. Helt OK pris.
  • Pia A
    Pia A skrev om Örgryte Städ
    Är mycket nöjda. Det blev dock påbackning på vissa grejer men detta skedde mellan städfirman och hyresvärden vilket var super! Skönt som hyresgäst att bara kunna släppa.
  • Suzanne Och Roy L
    Suzanne Och Roy L skrev om Örgryte Städ
    Mycket nöjda! Höll tiden och städade seriöst
  • Lasse H
    Lasse H skrev om Örgryte Städ
    Allt var toppen, från bemötande till färdig städning.
  • Liselotte S
    Liselotte S skrev om Örgryte Städ
    Katastrofal flyttstädning. Slarviga och okunniga. Fick "efterstäda" en hel dag.
    2017-01-05 Jonas N svarar Liselotte S
    Hej Liselott. Tack för din rekommendation.
    Som vi minns det hände en olycka då en av städarna hade städat badrummet. Vid badrumsstädningen är det ibland nödvändigt att använda sura kem för att ta bort kalk. Städarena torkade noga av flaskor och övrig utrustning, men hade lite kem kvar under skorna när hen gick ut i hallen och det blev "fotspår" i stengolvet. Vi åtgärdade missödet med golvet med kort varsel.
    Ni inkom sedan med anmärkning via sms en söndag eftermiddag, men meddelade också att ni åtgärdade omedelbart själva. Jag förstår att ni inte är nöjda med hur det blev, men vi fick inte en rimlig möjlighet att åtgärda. Vi har öppet måndag till fredag 0700-1600 och kan ibland ta emot mail och sms även utanför dessa tider. Dock har vi inte dygnet-runt jour för alla kunder i sådana här ärenden.
    Med vänliga hälsningar
    Jonas Nordenmark
  • Sofia T
    Sofia T skrev om Örgryte Städ
    Något slarviga, mer måna om att avsluta än att göra riktigt fint
  • Lena S
    Lena S skrev om Örgryte Städ
    Mycket trevliga och professionella både vad gäller bokning och själva städningen
  • Leif G
    Leif G skrev om Örgryte Städ
    Vi har fått ett utmärkt bemötande från företaget. Vi kontaktar via mail och får genast svar när vi vill göra någon ändring eller något tillägg. Personalen som utför städtjänsterna hos oss är vänliga och gör ett bra jobb. Vi vill gärna fortsätta vårt samarbete med Örgryte städ.

Ånäsvägen 44-46, 416 68 Göteborg