Alla kategorier Städhjälp Västra Götaland Göteborg Örgryte Städ

Örgryte Städ

Ånäsvägen 44-46, 416 68 Göteborg — Visa karta

Örgryte Städ AB erbjuder marknaden städ och lokalvård utifrån ledorden Miljö & Kvalité.Vi levererar bästa möjliga kvalitet och att överträffa våra kunders förväntningar är vår målsättning. Vi eftersträvar minsta möjliga miljöpåverkan i all verksamhet.
Örgryte Städ är din lokala leverantör av lokalvård i Storgöteborg. Vi utför lokalvård för företag och privatpersoner. Med eller utan skattereduktion (s.k. RUT-jobb).

Örgryte Städ kan erbjuda allt i hemstäd, från regelbunden städning, till storstäd till flyttstäd. Som privatperson får ni halva beloppet direkt på fakturan.
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 330 kunder tycker om Örgryte Städ

• Tony L
    Tony L skrev om Örgryte Städ
    Vi anlitade Örgryte städ för fönsterputs och detta fungerade mycket bra, alltifrån bokning, tid, pris och utförande. Bra bemötande och bra fönsterputs genomfördes i april 2017.

Vi har också anlitat företaget för storstädning i kök och badrum i juni 2017. Det fungerade bra med bokning, tiden och priset. Städningen var bra, lite småmissar på några ställen, men vi är totalt sett nöjda med städningen.

Vi kommer att anlita Örgryte städ igen! Läs mer
  • Mattias K
    Mattias K skrev om Örgryte Städ
    Trevligt bemötande från början till slut. De kom i tid och skötte städningen alldeles utmärkt. Vet inte vad mer man kan begära. Läs mer
  • Karin H
    Karin H skrev om Örgryte Städ
    Jag köpte en flyttstädning av möblerad lägenhet. Tycker framför allt att kommunikationen med städledaren fungerade utmärkt, och att företaget kunde tillmötesgå mina önskemål. Städningen i sig var också bra. Läs mer
  • Andreas B
    Andreas B skrev om Örgryte Städ
    Vi är jättenöjda med personal samt städning Läs mer
  • Göran K
    Göran K skrev om Örgryte Städ
    Vi är mycket nöjda med Örgryte Städ som flyttstädade för oss,
    trevligt bemötande och skinande rent Läs mer
  • Annie K
    Annie K skrev om Örgryte Städ
    Bra kundservice, snabb återkoppling via mail. Städade väldigt bra, badrummet speciellt blev skinande rent! Läs mer
  • Désirée G
    Désirée G skrev om Örgryte Städ
    Jag har ingen annan erfarenhet av Örgryte Städ än att vi tagit in en offert på kontorsstädning. Bemötandet har varit lite blandat, men i det stora hela bra! Nu valde vi ett annat städbolag, och det var inte priset som avgjorde.
    Det personliga mötet blev bättre än förväntat. Läs mer
  • Christina B
    Christina B skrev om Örgryte Städ
    Uppdraget gällde flyttstädning i ett radhus. Städning helt OK förutom att fläkten över spisen ej var rengjord, dröp av fett! Då vi sökt er per tel ett antal ggr utan att nå er rengjorde vi den själva. Läs mer
  • Mattias E
    Mattias E skrev om Örgryte Städ
    Ingen bra städning första gången. Åtgärdades dock snabbt efter anmärkning! Läs mer
  • Elaine B
    Elaine B skrev om Örgryte Städ
    Jag beställde en flyttstäd. Fönsterna, frysen och kylen var rena och fina efteråt, men samtliga ytskikt fick jag städa en gång till. Det var väldigt smutsigt på golven, framför allt i badrummen och på diskbänken samt på spis

Ugnen reklamerade jag, men det var svårt att reklamera allt annat eftersom det hade inneburit att jag hade behövt gå runt med en städare och peka på varje smula och varje fläck, vilket hade tagit tid och kraft som jag inte hafe.

De anser att de två städarna hade alldeles för kort tid på sig och att det därför blev ett undermåligt resultat, där de framför allt inte hann med att göra ett bättre jobb.

Mvh/ Elaine Börjesson Läs mer
  • Johannes A
    Johannes A skrev om Örgryte Städ
    Missade en del saker, som badrum å lite annat. Läs mer
  • Maria H
    Maria H skrev om Örgryte Städ
    Bra, men inte så noggrann städning.
    Mkt damm kvar i trappan och lite smuts kvar på listerna. Läs mer
  • Birgitta G
    Birgitta G skrev om Örgryte Städ
    Var ca 40 min sena till flyttstädet, gick inte få kontakt med firman via telefon på städdagen men gjorde ett bra jobb. Blev rent och fint, godkänd flyttstädning. Läs mer
  • Per S
    Per S skrev om Örgryte Städ
    Mycket nöjd!
    Proffsigt utfört
    Anlitade Örgryte Städ för storstädning Läs mer
  • Annika D
    Annika D skrev om Örgryte Städ
    Flyttstädning som utfördes till största belåtenhet. De som städade var noggranna ovh mycket effektiva. Supernöjd😆 Läs mer
  • Malin A
    Malin A skrev om Örgryte Städ
    Min hyresvärd beställde flyttstäd av min nya lägenhet då den tidigare hyresgästen inte kunnat utföra det. Jag har alltså inte haft någon direktkontakt med Örgryte städ. Däremot har jag ju sett resultatet av den utförda städningen och den var helt ok. Det lilla extra saknades, t ex fanns det fortfarande tandkrämsrester på kaklet bakom handfatet. Andra delar var mycket bra städade så mitt betyg får bli godkänt men inte utmärkt. Läs mer
  • Viktor N
    Viktor N skrev om Örgryte Städ
    Städade knappt lägenheten. Var tvungen att reklamera hela städet. Läs mer
  • Ann-christin A
    Ann-christin A skrev om Örgryte Städ
    Fick mycket snabbt och bra kontakt! Mycket nöjd med flyttstädningen! Läs mer
  • Julia R
    Julia R skrev om Örgryte Städ
    Det fungerade bra! Lätt att boka tid med kort varsel. Läs mer
  • Petra N
    Petra N skrev om Örgryte Städ
    Inte nöjda. Flera ställen hade inte städats alls och över lag kändes det som om de haft för bråttom och varit slarviga. Kan inte rekommendera dem utifrån vår erfarenhet. Läs mer
  • Anna L
    Anna L skrev om Örgryte Städ
    Snabb och bra kundtjänst.
    Trevlig och duktig personal. De gånger jag har varit hemma har det varit samma personer som kommit, det känns tryggt. Läs mer
  • Hannah E
    Hannah E skrev om Örgryte Städ
    Än så länge har vi bara haft kontakt men den återkopplingen har varit snabb och mycket trevlig! Läs mer
  • Åsa E
    Åsa E skrev om Örgryte Städ
    Nu var d flyttfirnan jag anlitat som anlitade Örgryte städ.
    Men jag är helt nöjd Läs mer
  • Annika B
    Annika B skrev om Örgryte Städ
    Städningen var ofullständig. Flera lådor och skåp i köket var inte städade alls. Bevis på det är att när tre (minst?) lådor inte tömts av flyttfirman inte heller upptäckts av städarna! Ganska låg nivå. Nya husägaren klagade dessutom på badrumsstädningen. Läs mer
  • Olov F
    Olov F skrev om Örgryte Städ
    Flyttstäd med anledning av utflyttning från min bostadsrättslägenhet. Läs mer
  • Sirpa S
    Sirpa S skrev om Örgryte Städ
    Bemötande har varit bra hela vägen!
    Dock var inte städningen bra. Läs mer
  • Gunilla W
    Gunilla W skrev om Örgryte Städ
    Mycket nöjd
    Proffsigt och snabbt arbete, trevlig personal.
    Mvh Gunilla Läs mer
  • Monika W
    Monika W skrev om Örgryte Städ
    min del som kurator bestod i att förmedla viss information från beställaren och att återkoppla de svar som gavs.
    det fungerade snabbt och bra i kontakten.
    själva städinsatsen har jag ingen kännedom om men utgår från att det fungerat väl då inga klagomål framkommit från beställaren. Läs mer
  • Josephina W
    Josephina W skrev om Örgryte Städ
    Snabbrespons via mail, professionell. Vi beställde flyttstäd av en 2 rok. Städningen blev godkänd av de som flyttade in och det gick smidigt med lev. av nycklar och fakturering. Det var helt ok städat, men i badrummet i kommoden var det stora mängder vatten kvar, så när vi kom för att inspektera (som tur var dagen efter bara så att det inte vart skador) så trodde de som skulle köpa lägenheten att det var en läcka från rören. Till slut kunde vi konstatera att så inte var fallet, utan att det blivit kvar i samband med städning. Läs mer
  • Linnéa W
    Linnéa W skrev om Örgryte Städ
    Vi rekommenderar tyvärr ingen att anlita Örgryte städ. Vi hade gjort jobbet bättre själva och sluppit all stress och oro de orsakade.

Stora brister i städningen. Flera av ytorna var smutsigare efter städningen än innan, som om de använt smutsiga trasor. Vi fann flera långa svarta hårstrån som inte fanns där innan. Smuts kvar vid lister, fläkten var inte rengjord, rengöringsmedlet var inte borttorkat utan låg kvar som en tjock hinna. Kring knappar/reglage på diskmaskin, tvättmaskin och spis var inte rengjord. Skåp var inte avtorkade utan det finns fortfarande fläckar kvar.

Efter att anmält bristerna, med konkreta tydliga bilder på bristerna skickade de två städare för att åtgärda de stora brister som fanns vilket vi var tacksamma för. Tyvärr åtgärdades inte bristerna på ett korrekt sätt. Tvättmaskinen var fortfarande inte rengjord. Fläkten var fortfarande inte rengjord, listerna i kyl och frys, kakelet var fortfarande inte rengjorda. Den tredje omgången tog min hyresvärd hand om situationen eftersom de var de som hade rekommenderat städfirman och inte heller ansåg att städningen var godkänd.

Gör om gör rätt! Läs mer
  • Magdalena W
    Magdalena W skrev om Örgryte Städ
    Dom var punktiliga. Men städningen var inte bra utförd i badrummen. Påpekade detta och dom kom tillbaka dagen efter och gjorde om. Då blev det bra. Jag upplevde ett vänligt bemötande. Läs mer
  • Anna R
    Anna R skrev om Örgryte Städ
    Kontakten med Örgryte städ har till en början fungerat bra. Blev missnöjd med första städningen då det fanns hår kvar i badkaret, ett skåp hade glömt att städas, under frysen var det fullt med damm, vissa väggar var inte tagna alls, väggen i skåpet under diskhon var inte heller tagen alls, handfatet var inte rent m.m. (jag påpekade flera gånger att det var flyttstäd jag beställt) men de var ändå snabba med att svara och bokade in en ny tid snabbt så då var det ju bra tänkte jag. Men andra gången blev inte heller bra. Endast skåpet togs trots att jag påpekat och nämt vilka väggar som hade glömts och andra ställen som jag inte var nöjd med. Jag försökte få kontakt med dem igen, denna gången var det svårare. Messade, ringde och mailade... tillslut ringde en städare upp och ville komma och städa igen. Kan man inte städa ordentligt andra gången man kommer så kan man nog inte det på tredje heller så jag gjorde resten själv. Inga pengar tillbaka och ett väldigt kort bemötande på slutet, det går inte att få tag på den ansvariga via telefon. Rekommenderar verkligen inte dem till någon. Läs mer
    2017-08-02 Jonas N svarar Anna R
    Hej Anna, tack för att du tagit dig tid att delge din upplevelse.
    Att det gällde en flyttstäd har aldrig varit tveksamt och det syns också på bokning och bekräftelse. När du kontaktade oss för åtgärd efter städningen planerade, bokade och utförde vi med bara någon dags varsel. När du efter åtgärden fortfarande inte var nöjd blev du återigen kontaktad och erbjuden åtgärd, men den gången tackade du nej. Att det var en i personalen, en städare som du skriver, och inte en arbetsledare, gruppledare eller liknande gör i sak ingen skillnad.
    I vår kommunikation, via webbplats, villkor, tjänstebeskrivning och liknande finns det ingen tveksamhet om vad som händer för det fall kunden inte är nöjd. Den enda åtgärden som vidtas är just en garantiåtgärd. Ingenstans talas det om ekonomisk kompensation, vilket är det du efterferfågat i efterhand. Att köpa en tjänst och sedan vilja förhandla om villkor senare är antagligen ofta en idé som leder till för dig oönskat utfall.
    Att det till och från kan upplevas vara svårt att få tag i ansvarig via telefon stämmer och kan stämma igen. Vi erbjuder givetvis kontakt via telefon, men om/när man inte kommer i kontakt hänvisas till alternativa kontaktvägar som sms, mail och webbplats och där har du också fått svar.
    Avslutningsvis kan det vara på sin plats att belysa att de av kunden uppgivna anmärkningarna har varit innan bostaden lämnats över till ny hyresgäst. Efter besiktning har vi, varken från hyresgäst/boende eller hyresvärd fått någon påstötning.
    Vi tackar ändå för din feedback och vi ska se över hur vi ännu tydligare kan kommunicera att garantiåtgärd är det enda som händer för det fall man har verkliga eller upplevda anmärkningar på en flyttstädning.
    Jonas Nordenmark
    Örgryte Städ
  • Cecilia B
    Cecilia B skrev om Örgryte Städ
    Var tyvärr inte speciellt nöjd med flyttstädet då flera stora saker, så som badrum, garderober och fönster var slarvigt/inte alls städat. Vet inte hur omstädningen blev då jag flyttat en längre sträcka men med facit i hand hade jag inte anlitat dem igen och skulle heller inte rekommendera deras städtjänster. Läs mer
  • Anki A
    Anki A skrev om Örgryte Städ
    Mycket nöjd med flyttstädningen! Därutöver trevligt bemötande och smidig kontakt!
    Anki Andersson Läs mer
  • Charlotte E
    Charlotte E skrev om Örgryte Städ
    Väldigt trevligt och professionellt bemötande! Lägenheten var perfekt städad efteråt och det var bara för nästa hyresgäst att flytta in. Jag kan verkligen rekommendera Örgryte städ till den som behöver hjälp med flyttstäd! Läs mer
  • Kaisa S
    Kaisa S skrev om Örgryte Städ
    Jag har inte än haft städning av er. Det blir först i juni.
    kaisa sc hadewitz Läs mer
  • Mathias A
    Mathias A skrev om Örgryte Städ
    Flyttstädningen blev godkänd utan anmärkningar av hyresvärden, vilket är precis vad man önskar sig. Mailen besvarad alla dagar i veckan och väldigt trevliga. Läs mer
  • Marianne T
    Marianne T skrev om Örgryte Städ
    Vi är mycket nöjda med Örgryte Städ och personalen,som gjorde en bra flyttstäd för oss. Med vänliga hälsningar Thomas och Marianne (båda 65+) Läs mer
  • Zaidi F
    Zaidi F skrev om Örgryte Städ
    Jag har fått hjälp med flyttstädning. Uppdraget bokades genom flyttbolaget som jag hade att flytta mina saker.
    Jag är mycket nöjd med den utförda städningen.
    MVH Zaidi Folias Läs mer
  • Gunnel M
    Gunnel M skrev om Örgryte Städ
    Fönstren blevmkt fina. Bra utfört, en del fönster är svåra att tvätta utifrån. Läs mer
  • Ellen W
    Ellen W skrev om Örgryte Städ
    Bra bemötande från personal. Men ojämn kvalité på städningen. Läs mer
  • Ingela G
    Ingela G skrev om Örgryte Städ
    Behövde med kort varsel få en fönsterputsning
    Utförd och detta fixade Örgryte Städ!
    Smidigt och proffsigt! Läs mer
  • Aina J
    Aina J skrev om Örgryte Städ
    Beställde en flyttstädning men resultatet var mycket dåligt. Badrummet var dåligt städat. Bakom spisen var det inte städat och lister runt kylskåpet var inte rena. Två fönster var också mycket dåligt rengjorda. Innerdörrar och lister inte rengjorda.
    Så dåligt resultat att vi tog dit ett annat företag som städade om och vi fick riktigt städat. Läs mer
    2017-04-24 Jonas N svarar Aina J
    Hej Aina,
    Tack för din feedback. Det är väldigt tråkigt att höra om din upplevelse, och det är synd att vi inte fick återkomma enligt garantin som ger er rätt till garantiåtgärd för att få städningen godkänd.
  • Eva S
    Eva S skrev om Örgryte Städ
    Örgryte Städ gjorde väl i stort sett det de ska. Något missnöjd med några ytor som åtgärdades efter mitt påpekande. Läs mer
  • Lennart L
    Lennart L skrev om Örgryte Städ
    Jag behövde hjälp med Ozonsanering och städning av villa som bebotts av rökare. Trevlig bemötande, Snabb service och mycket bra utfört arbete. Läs mer
  • Max P
    Max P skrev om Örgryte Städ
    Nordiska Transportkompaniet beställde. Vi har inte hört något från familjen som köpte lägenheten, så vi förutsätter att allt är OK. Läs mer
  • Magnus S
    Magnus S skrev om Örgryte Städ
    Fint städat. Några småmissar men överlag väldigt bra städat. Läs mer
  • Frida E
    Frida E skrev om Örgryte Städ
    Provstädningen fungerade bra. Trevlig personal. Effektiva och det blev rent. Läs mer
  • Andreas P
    Andreas P skrev om Örgryte Städ
    Flyttade från en stad till en annan. Jag såg aldrig slutresultatet och kan inte bedöma det. Vet inte heller om nästa bostadsägare hade anmärkningar och om det förekom eventuella åtgärder. Och det var precis så jag vill ha det. Inget krångel och att de tar ansvar för eventuella fel.

Tydlig information vid anbud och inga överraskningar har uppstått. Läs mer
  • Cecilia A
    Cecilia A skrev om Örgryte Städ
    Det var bra, på några rutor var det inte jätterent men de var kanske svårtstädade för de är gamla.
    Bra annars. Det såg fint ut. Läs mer

Ånäsvägen 44-46, 416 68 Göteborg