Alla kategorier Städhjälp Västra Götaland Göteborg Örgryte Städ

Örgryte Städ

Ånäsvägen 44-46, 416 68 Göteborg — Visa karta

Örgryte Städ AB erbjuder marknaden städ och lokalvård utifrån ledorden Miljö & Kvalité.Vi levererar bästa möjliga kvalitet och att överträffa våra kunders förväntningar är vår målsättning. Vi eftersträvar minsta möjliga miljöpåverkan i all verksamhet.
Örgryte Städ är din lokala leverantör av lokalvård i Storgöteborg. Vi utför lokalvård för företag och privatpersoner. Med eller utan skattereduktion (s.k. RUT-jobb).

Örgryte Städ kan erbjuda allt i hemstäd, från regelbunden städning, till storstäd till flyttstäd. Som privatperson får ni halva beloppet direkt på fakturan.
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 298 kunder tycker om Örgryte Städ

• Cecilia B
    Cecilia B skrev om Örgryte Städ
    Var tyvärr inte speciellt nöjd med flyttstädet då flera stora saker, så som badrum, garderober och fönster var slarvigt/inte alls städat. Vet inte hur omstädningen blev då jag flyttat en längre sträcka men med facit i hand hade jag inte anlitat dem igen och skulle heller inte rekommendera deras städtjänster.
  • Anki A
    Anki A skrev om Örgryte Städ
    Mycket nöjd med flyttstädningen! Därutöver trevligt bemötande och smidig kontakt!
    Anki Andersson
  • Charlotte E
    Charlotte E skrev om Örgryte Städ
    Väldigt trevligt och professionellt bemötande! Lägenheten var perfekt städad efteråt och det var bara för nästa hyresgäst att flytta in. Jag kan verkligen rekommendera Örgryte städ till den som behöver hjälp med flyttstäd!
  • Kaisa S
    Kaisa S skrev om Örgryte Städ
    Jag har inte än haft städning av er. Det blir först i juni.
    kaisa sc hadewitz
  • Mathias A
    Mathias A skrev om Örgryte Städ
    Flyttstädningen blev godkänd utan anmärkningar av hyresvärden, vilket är precis vad man önskar sig. Mailen besvarad alla dagar i veckan och väldigt trevliga.
  • Marianne T
    Marianne T skrev om Örgryte Städ
    Vi är mycket nöjda med Örgryte Städ och personalen,som gjorde en bra flyttstäd för oss. Med vänliga hälsningar Thomas och Marianne (båda 65+)
  • Zaidi F
    Zaidi F skrev om Örgryte Städ
    Jag har fått hjälp med flyttstädning. Uppdraget bokades genom flyttbolaget som jag hade att flytta mina saker.
    Jag är mycket nöjd med den utförda städningen.
    MVH Zaidi Folias
  • Gunnel M
    Gunnel M skrev om Örgryte Städ
    Fönstren blevmkt fina. Bra utfört, en del fönster är svåra att tvätta utifrån.
  • Ellen W
    Ellen W skrev om Örgryte Städ
    Bra bemötande från personal. Men ojämn kvalité på städningen.
  • Ingela G
    Ingela G skrev om Örgryte Städ
    Behövde med kort varsel få en fönsterputsning
    Utförd och detta fixade Örgryte Städ!
    Smidigt och proffsigt!
  • Aina J
    Aina J skrev om Örgryte Städ
    Beställde en flyttstädning men resultatet var mycket dåligt. Badrummet var dåligt städat. Bakom spisen var det inte städat och lister runt kylskåpet var inte rena. Två fönster var också mycket dåligt rengjorda. Innerdörrar och lister inte rengjorda.
    Så dåligt resultat att vi tog dit ett annat företag som städade om och vi fick riktigt städat.
    2017-04-24 Jonas N svarar Aina J
    Hej Aina,
    Tack för din feedback. Det är väldigt tråkigt att höra om din upplevelse, och det är synd att vi inte fick återkomma enligt garantin som ger er rätt till garantiåtgärd för att få städningen godkänd.
  • Eva S
    Eva S skrev om Örgryte Städ
    Örgryte Städ gjorde väl i stort sett det de ska. Något missnöjd med några ytor som åtgärdades efter mitt påpekande.
  • Lennart L
    Lennart L skrev om Örgryte Städ
    Jag behövde hjälp med Ozonsanering och städning av villa som bebotts av rökare. Trevlig bemötande, Snabb service och mycket bra utfört arbete.
  • Max P
    Max P skrev om Örgryte Städ
    Nordiska Transportkompaniet beställde. Vi har inte hört något från familjen som köpte lägenheten, så vi förutsätter att allt är OK.
  • Magnus S
    Magnus S skrev om Örgryte Städ
    Fint städat. Några småmissar men överlag väldigt bra städat.
  • Frida E
    Frida E skrev om Örgryte Städ
    Provstädningen fungerade bra. Trevlig personal. Effektiva och det blev rent.
  • Andreas P
    Andreas P skrev om Örgryte Städ
    Flyttade från en stad till en annan. Jag såg aldrig slutresultatet och kan inte bedöma det. Vet inte heller om nästa bostadsägare hade anmärkningar och om det förekom eventuella åtgärder. Och det var precis så jag vill ha det. Inget krångel och att de tar ansvar för eventuella fel.

Tydlig information vid anbud och inga överraskningar har uppstått.
  • Cecilia A
    Cecilia A skrev om Örgryte Städ
    Det var bra, på några rutor var det inte jätterent men de var kanske svårtstädade för de är gamla.
    Bra annars. Det såg fint ut.
  • Claes F
    Claes F skrev om Örgryte Städ
    Snabba, dock ej helt ärliga. Kommer inte använda dem igen och inte rekommendera dem till någon.
  • Albin B
    Albin B skrev om Örgryte Städ
    Gjorde sitt jobb, inga konstigheter. Gäller flyttstäd av rätt så sunkig studentlägenhet.
  • Anna M
    Anna M skrev om Örgryte Städ
    Jag rekommenderar vart Örgtyte städ. Trevligt bemötande och seriösa.
  • Lena L
    Lena L skrev om Örgryte Städ
    Rent och snyggt, jättefint och jag är nöjd!
  • Roger D
    Roger D skrev om Örgryte Städ
    Nöjd kund.

Jag köpte en flyttstädning (äldreboende) fick snabbt en offert efter förfrågan, har inte fått någon kommentar från boendet.
    Kommunalt boende , kontrollerar noggrant.

Positiv hantering

Roger
  • Markus C
    Markus C skrev om Örgryte Städ
    Det var väldigt smidigt med kontakten.
  • Kate
    Kate skrev om Örgryte Städ
    Flyttstädning bokade jag, fick tid 7:00 men ändrade till 8:00 men killarna körde fel och kom inte förrän 8:35.
    Nya lägenhets innehavaren hade mycket klagomål och Örgryte Städ kom överens med att de få städa igen.
    Allt bemötande från deras sida var inget annat än proffs.
  • Lars H
    Lars H skrev om Örgryte Städ
    Väldigt proffsigt bemötande från början av chefen Jonas till ett bra genomförande av storstädningen utan problem/klagomål.
  • Christer G
    Christer G skrev om Örgryte Städ
    Vi kontaktade Örgryte Städ av en slump för vi en dag såg namnet på deras bil. Vi kontaktade dem och fick tala med chefen själv. Hade ett trevligt samtal och vi beställde en flyttstädning. Vi ville ta fönster o avlopp själva och fick skälig rabatt på priset utifrån det. Sedan kom två kvinnor och skulle städa. Trevligt att de var svenskor så att vi kunde prata med den ena av dem som var trevlig och hade koll.
    Resultatet av städningen kändes bra och även den som flyttade in har inte klagat, så vi förutsätter att det var mycket bra städat.
    Adressen detta gäller är Uddevallagatan 29.
    Mvh Christer Gustafsson
  • Kim L
    Kim L skrev om Örgryte Städ
    Överlag är jag nöjd. De missade att torka av köksbänken och den ena personalen var trevlig medan den andra var nonchalant, slapp handskak och tittade inte på mig när jag hälsade.
  • Kicki T
    Kicki T skrev om Örgryte Städ
    Efter att ha förvärvat fastigheter kontaktade vi Örgryte Städ för att säga upp avtalen och få städning fram tills ny städfirma påbörjade sitt uppdrag.
    Utmärkt trevligt bemött av Jonas som var både behjälplig och flexibel och utförde sitt uppdrag korrekt.
  • Eivor N
    Eivor N skrev om Örgryte Städ
    Två tjejer kom och städade jättefint. jag är nöjd.
  • Lars S
    Lars S skrev om Örgryte Städ
    Fönsterputsning, snabb och proffsig.
  • Mahdi
    Mahdi skrev om Örgryte Städ
    Fungerade bra. Inget att anmärka på.
  • Anna L
    Anna L skrev om Örgryte Städ
    Beställde flyttstäd. Svarar snabbt på frågor och funderingar. Under städningen missades ugn och micro samt ovanför köksskåp helt, övrigt var bra städat. De kom tillbaka för att fixa det utan problem, ugnen blev dock inte bra heller på andra försöket.
  • Alexander W
    Alexander W skrev om Örgryte Städ
    har använt Örgryte Städ i snart 1 år och jag kan bara säga att det är en riktigt bra firma med känsla för service. kommer alltid i tid samt återkopplar alltid med snabba svar samt har riktigt bra priser. helt klart topp betyg från mig
  • Daniel J
    Daniel J skrev om Örgryte Städ
    Bra och trevligt bemötande. Glömde dock duschgolvet men det var lugnt.
  • Shahin L
    Shahin L skrev om Örgryte Städ
    Bra kommunikation. Duktiga och punktliga medarbetare, men små-missar här och var (de har glömt rengöra mikrovågsugnen ett par gånget). Vidare tömmer de inte papperskorgar, vilket verkar vara en tilläggstjänst.
  • Karina B
    Karina B skrev om Örgryte Städ
    Ett stabilt och tryggt företag som lovar vad de levererar. Alltid trevligt bemötande av alla.
    Kan sitt jobb. Blir något fel så rättas det till. Flexibla. detta gör att jag rekommenderar dem till alla som vill ha det gjort. Rent och snyggt.
  • Hillevi B
    Hillevi B skrev om Örgryte Städ
    kändes inte seriöst, en icke svensktalande man som inte städade ordentligt. Vi besiktning av lägenheten fick jag komplettera med det mest värsta. Ej riktigt utförd städning
  • Martin J
    Martin J skrev om Örgryte Städ
    bra tillgänglighet, halvnöjd med kvaliteten.
  • Mattias S
    Mattias S skrev om Örgryte Städ
    Super! Inga klagomål, bra pris.
  • Britt-marie K
    Britt-marie K skrev om Örgryte Städ
    Vi anlitade Örgryte Städ för en flyttstädning. Det fungerade bra: konkurrenskraftigt pris och inga konstiga undantag eller tillägg, utan städningen utfördes på det sätt vi förväntat oss och de som flyttade in hade inga klagomål.
  • Victor M
    Victor M skrev om Örgryte Städ
    Bra första kontakt på kontoret, vänliga och utmärkt service. Inga problem att anpassa sig efter mina önskemål.

Själva städandet är jag nöjd med, är själv ingen expert men ser bra mycket bättre ut än när jag gör det själv.

Enda minus var att dem missat ett utrymme första gången som jag ringde och anmärkte, dem erbjöd sig att åka ut för att rätta till detta men jag sa att det gick bra att dem tog det nästa gång. Vilket dem tyvärr glömde även då.
    Så jag hoppas nu på tredje gången gillt.

Jag har varannan vecka hemstädning.
  • Jonas G
    Jonas G skrev om Örgryte Städ
    Fungerar bra! Trevlig personal som är noggranna och utför sitt jobb på ett tillfredsställande sätt.
  • Anna B
    Anna B skrev om Örgryte Städ
    Trevligt bemötande.
    Anlitade dem för flyttstädning och allt blev bra städat.
  • Lennart B
    Lennart B skrev om Örgryte Städ
    Blev rekommenderad av Lundins Fastighet AB.
    Örgryte Städ utförde uppdraget utan konstigheter o till min fulla belåtenhet
  • Josefin B
    Josefin B skrev om Örgryte Städ
    Supernöjd! Örgryte städ fixar skinande rent, grundligt och för ett bra pris. Vi behöver inte fixa nåt innan, de tar med egna grejer (bara plocka undan innan liksom..) och ställer iordning det de flyttar på. Kommunikationen funkar bra, snabba svar och trevligt bemötande. Lätt att boka om.
    Kan bara rekommendera Örgryte städ!
  • Gaby K
    Gaby K skrev om Örgryte Städ
    Bra response vid frågor och kritik. Snabbt agerande. Städningen har fungerat smidigt.
  • Marcus F
    Marcus F skrev om Örgryte Städ
    Vänliga och fantastisk service till ett bra pris. Kan varmt rekommendera!
  • Ann L
    Ann L skrev om Örgryte Städ
    Var helt nöjd med städ o bemötandet o servicen 👍
  • Sara O
    Sara O skrev om Örgryte Städ
    Nöjd med Örgryte Städ, städningen var jättebra utförd o all kontakt med offert o nyckellämning osv var kanon.

Ånäsvägen 44-46, 416 68 Göteborg