Öst Bemanning AB

Öst Bemanning AB

Ring 072-261 33 40 www.ostbemanningen.se
3.8

Vi erbjuder flytt i Stockholm, Sverige och EU samt flyttstädning med Nöjd-Kund-Garanti. Välkommen! STÄD Så fort utrymmet tömts på möbler kan vi på Öst Bemanning börja flyttstädningen. Vi har med oss egen utrustning och du slipper helt fundera över städningen. När arbetet är klart görs en avsyning och vi åtgärdar om det är något...

56 omdömen om Öst Bemanning AB

Nadia F
Skrev om Öst Bemanning AB

Höst oprofessionellt företag, en man ringde mig om en anhörigs flytt som jag inte ens varit involverad i. Den här mannen Kjell, började hota mig om en betalning. Han skickade obehagliga sms och skrev märkliga saker.

CaMa Service Flytt & Städ Stockholm
4.7/5 i betyg av 1228 omdömen 4.7 av 1228 omdömen

Adam L
Skrev om Öst Bemanning AB

-Snabb och smidig hantering utav bokning. -Snabb service vid frågor över mail och telefon - Trevliga flyttkarlar - Försiktiga med grejerna och plastade in det bra - Flitiga och jobbade snabbt och effektivt. Vi bokade löpande debitering per timme och var kanske lite oroliga att flytten skulle dra ut lite på tiden för att ”krama” ut någon extra timme. Men så var verkligen inte fallet! Det var inga pauser, eller bristande engagemang – det var verkligen bra. Kan rekommendera bolaget.

Fredrik B

Svinbra service på alla sätt! Trevligt. Flexibla. Gör det lilla extra

Flyttfirma Move-It AB
4.8/5 i betyg av 82 omdömen 4.8 av 82 omdömen
BadgeThreeYears

Har haft flytttjänst , nu ett flertal gånger med Move-It och de är väldigt duktiga och serviceinriktade mot mig som köpare av tjänsten. Dess

Josefine T
Skrev om Öst Bemanning AB

Det funkade smidigt och bra trots kort varsel - trevliga! Skulle använda igen.

Danny M
Skrev om Öst Bemanning AB

Allt funkade utmärkt! De var i tid och svarade på telefon varje gång jag behövde nån förklaring innan flytt. De var väldigt snälla och tog mycket bra hand om mina saker! Jag är extremt nöjd och skulle hög rekommendera företaget! Stort Tack igen för att göra min flytt så smidigt!

Service Lösningar Stockholm
4.7/5 i betyg av 1128 omdömen 4.7 av 1128 omdömen

Lars Kristian P Lars Kristian P
Lasse N
Skrev om Öst Bemanning AB

Allt flöt som det skulle. Trevliga killar dessutom.

Svar från Öst Bemanning AB

Tack för det Lasse vi gör vårt bästa för att våra kunder ska vara nöjda Mvh Kjell

Lars B
Skrev om Öst Bemanning AB

Trevligt bemötande och snabb hjälp!

Uppsala Stadsbud
4.8/5 i betyg av 1022 omdömen 4.8 av 1022 omdömen

Med beröm godkänt! Mycket mera kan man väl inte säga, smidigt enkelt - värt varende krona!

Christina Å
Skrev om Öst Bemanning AB

Fick inga prisuppgifter, utan vi själva fick räkna ut på ett ungefär vad priset skulle bli. Dom svarade inte i tfn. otroligt kortfattade svar på mailen. Dom tidigarela vår flytt så vi fick skaffa ett extra boende 2 nätter. Två dagar senare kom flyttlasset. Vi hade blivit lovade att få bärhjälp in med möblerna i huset, men allt ställdes in i garaget. Så vi fick hyra in bärhjälp själva. Det var positiva flyttkillar, med viss språkförbistringar.

Svar från Öst Bemanning AB

Hej Som det står i offert är det löpande räkning om inte fast pris överenskommits. Nu var det så att Christer räknade ut priset i enlighet med verkligheten och vi hade ingen anledning att ändra detta. Normalt kostar en Ölandsflytt ca 16 000:- och Transport 500 km baseras på 10 timmar x 695:- plus bränsle inkl RUT. Enligt mina uppgifter var inte huset klart för inflyttning och därför ställdes saker i garaget enligt era anvisningar. Vi beklagar att ni inte blev helt nöjda Mvh Kjell

Antonio N
Skrev om Öst Bemanning AB

Hej Köpte flytt- och städhjälp av företaget. Vi hade kommit överens om tre personer vid en viss tid. När flyttdagen kom, dök inte personalen upp i tid. De ringer inte ens och meddelar att de är i tid. De kom 50 minuter för sent. Dessutom dyker det bara upp två personer. Personalen var inte försiktiga nog med möblerna. Dessutom tappade de ett golvskydd som vi hade till kontorsstolen. Vi upptäckte det dagen efter att det låg ute på gatan. Städningen var ok men inte heller där berättade de att det bara skulle vara...

Svar från Öst Bemanning AB

Hej Antonio Vi beklagar att ni inte är nöjda, vi var arbetstyngda den dagen med flera flytt och en Flyttkille skadade sig så det blev 2 st till det lägre priset 595:- per timme Man är inte bättre än sin senaste flytt men vi försöker göra ett bra jobb och de flesta kunder brukar vars nöjda enligt recensionerna här Mvh Kjell

Flyttfirma Arbetspartner AB
4.9/5 i betyg av 152 omdömen 4.9 av 152 omdömen

Vi har anlitat Flyttfirma Arbetspartner de senaste tre eller om de är fyra flyttarna och de är alltid super professionella och samkörda. Kva

FREDRIK J FREDRIK J
Ewa H
Skrev om Öst Bemanning AB

Allt fungerade mycket bra Skickliga killar som skötte flytten och en mycket väl utförd flyttstädning. När problem uppstod, så löstes detta på smidigaste sätt. Tack!

Tack Ewa Mvh Kjell Arbetsledare

Maja B
Skrev om Öst Bemanning AB

Enkelt, snabbt och proffsigt! Bra kommunikation, ett litet minus för sen ankomst en gång av 4!

Pribaltika
4.9/5 i betyg av 189 omdömen 4.9 av 189 omdömen

Jonatan W Jonatan W
Giorgio B
Skrev om Öst Bemanning AB

Punktliga och snabba, och till ett mycket bra pris.

Gracias Giorgio Atentamente Kjell

Linda P
Skrev om Öst Bemanning AB

Rekommenderar Öst Bemanning då de utförde både packning, flytt och städ för oss utan krångel. Vilka grabbar! Bra jobbat och bra priser! Har redan rekommenderat er till vänner och bekanta. Inget har gått sönder och lägenheten de lämnade var skinande ren. Tack Kjell och alla andra inblandade för bra kommunikation. Nästa gång ska vi definitivt anlita er igen och förhoppningsvis går nästa soffa in i hissen så att ni slipper bära upp den för 4 trappor! Med vänlig hälsning, Linda P

Hygienteknikerna i Stockholm AB
4.6/5 i betyg av 447 omdömen 4.6 av 447 omdömen

Tom W
Skrev om Öst Bemanning AB

Fick mycket bra och snabb hjälp trots att vi var ute i sista sekund. Två trevliga kollar, som varit riktigt effektiva och snabba. Allt kom fram helt och gick mycket smidigare än vi kunnat ana, kan rekommenderas!

Tack för det omdömet Tom Mvh Kjell Palmberg arbetsledare

Matz R
Skrev om Öst Bemanning AB

Allt som börjar så bra sluta i ett företag som inte verkar vara vana vid hur man utformar en offert/räknar ut det och står vad man skriver i en offert. Arbetet var inte dom själva som gjorde, så kan inte ge dom betyg för det alls. Men det som stör mig mest är att man får en offert på ett jobb som dom ska göra sen att dom räknar fel, blir mitt problem. 10 timmar innan dom ska göra jobbet, får vi reda på extra kostnader som tillkommer som deras säljare "missat" att nämna. Så istället för att stå för att dom har gjort fel...

Svar från Öst Bemanning AB

Tyvärr så måste jag säga att du hittar på allt och inget du skriver stämmer med verkligheten, Jag har innan städjobbet förtydligat att min säljare missat att informera er om resekostnad 400:- Stockholm-Uppsala som är 140 km tur och retur. I alla våra flyttjobb som sträcker sig utanför kranskommuner till Stockholm debiterar vi en timmes fram/hemkörningsavgift vilket de flesta firmor gör även för närtransporter inom Stockholm vilket vi alltså inte gör. Vår underentreprenör Rega Städ har självklart tagit betalt för bränsle...

Flyttfabriken AB
4.8/5 i betyg av 520 omdömen 4.8 av 520 omdömen

Bemötandet väldigt bra från förfrågan till avslut. Trevliga och flexibla flyttkillar som lyssnade på våra önskemål och utförde allt enligt

Susanna B
Skrev om Öst Bemanning AB

Bra bemötande och väl utfört arbete.

Lovisa W
Skrev om Öst Bemanning AB

De var mycket proffsiga och snabba. Kan verkligen rekommendera dom!

Tack så mycket för det vänliga omdömet Lovisa Kjell

Mex Flyttfirma AB
4.7/5 i betyg av 3300 omdömen 4.7 av 3300 omdömen

Jag är supernöjd med MeX Flyttfirma. Trevligt bemötande och superduktiga. Sakerna behandlades med stor försiktighet och dom hjälpte mig äv

hans W
Skrev om Öst Bemanning AB

Det fungerade utmärkt vår flytt, toppen personal.

Svar från Öst Bemanning AB

Tack Hans, det var trevligt att höra att du blev nöjd med flytten Saltsjöbaden-Rindö Kjell

Derya K
Skrev om Öst Bemanning AB

Toppen service. Rekommenderas varmt!

Tack Derya... Mvh Jari Åman arbetsledare

Stockholms Stadsbud
4.5/5 i betyg av 115 omdömen 4.5 av 115 omdömen
BadgeTwoYears

Väldigt bra service! Dom är lyhörda och kan snabbt ändra order beroende på kundens behov. Super bra service. Vi på Nordic Wellness kom

Linda N
Skrev om Öst Bemanning AB

Riktigt bra service från första samtalet till avslutande kontakt! Bra flyttkillar som fixade allt, packade bra och inte en enda trasig sak! Bra bemötande från både arbetarna och chef!

Tackar för det goda omdömet Linda Mvh: Jari Åman Arbetsledare

Eva F
Skrev om Öst Bemanning AB

Offert kom till mig och jag blev uppringd, hela tiden har vi haft en tät kontakt och både uppföljning och ändringar har fungerat smärtfritt, professionellt och på allra bästa sätt. Själva flytten fungerade smidigt, perfekt och utan något som helst missöde. Det bästa jag kunde tänka mig

Underbart med trevliga omdömen Eva! Mvh Kjell

Jordgubbsprinsen Flytt och Städservice
4.7/5 i betyg av 2171 omdömen 4.7 av 2171 omdömen

Laila A
Skrev om Öst Bemanning AB

Vi fick hjälp med flytten av hela bohaget till vårt ny hus. Allt flöt på fantastiskt bra från första kontakten tills allt var klart. Killarna som bar och lastade alla möbler var väldigt duktiga och mycket hjälpsamma. Ingenting gick sönder eller ens skadat och vi fick hjälp att skruva ihop möblerna som vi skruvat isär. Jag kan varmt rekommendera Öst bemanning.

Tack för det fina omdömet Laila! Mvh Kjell Arbetsledare

Eiman A
Skrev om Öst Bemanning AB

Väldigt bra och smidigt flyt och duktiga arbetare. Allt gick snabbt. Kommer att anlita er nästa gång vi flyttar. Eiman

Trevligt att höra Eiman! Ha det bra i Huddiksvall Kjell Öst bemanning ab

Marina S
Skrev om Öst Bemanning AB

Jag beställde flyttbil och en flyttkille. Mannen som körde lastbilen var otroligt proffessionell, lugn, organiserad, och omtänksam mot både mig och varsam mot mina saker. Han var sansad och samarbetade med alla mina vänner som hjälpte till oxå.Han pusslade så att hela mitt bohag fick plats på en och samma vända. Inget gick sönder, ja inte ens en rispa/märke på nåt. Superbra hanterat. Jag kan varmt rekommendera detta bolag. Tack för att jag kände mig trygg med er.❤️

Lena L
Skrev om Öst Bemanning AB

"Våran flytt kunde inte ha gått smidigare. Mycket bra kommunikation och information inför flytten, förberedelser med packning av kök och ömtåliga möbler samt genomförande fungerade mycket bra. Personalen sociala och trevliga och inga problem alls från start till mål . Kan varmt rekommendera dem och kommer ringa dem igen nästa gång vi flyttar." fam Larsson

Johan H
Skrev om Öst Bemanning AB

Dök upp i tid. Jobbade på utan att klaga :). Många rökpauser och det gick långsamt att få in flyttlasset i bilen.

Felicia A

Inte bra. Oproffsiga och sena. Långsama ochoförsiktiga. Rekomenderas inte

Amir A
Skrev om Öst Bemanning AB

Bemötandet väldigt bra och pedagogsikt

David S
Skrev om Öst Bemanning AB

Bra bemötande och dom fick jobbet gjort. Det var en stor flytt och packning erbjudes. Jag rekommenderar dom för flytten men packningen känner jag att vi skulle gjort själva

Anneli N
Skrev om Öst Bemanning AB

Jätte trevliga och bra...............................

Ingela H
Skrev om Öst Bemanning AB

Allting fungerade perfekt! Från bokningen till flytten var klar. Snabba och effektiva flyttkillar som skötte allt enligt mina önskemål. Väldigt nöjd!

Eva H
Skrev om Öst Bemanning AB

Allt fung bra. Trevligt bemötande.

Kerstin J
Skrev om Öst Bemanning AB

Bra bemötande. Köpt flytt och flyttstädning. Flyttstädningen fick högt betyg av den anställde hos hyresvärden som besiktigade städningen. Flyttkarlarna var i mina ögon lite oeffektiva, hela flytten tog över 11 timmar. Mycket bra var att jag fick hjälp att köra skräp till ÅVC. Tyvärr följde lite för mycket med dit. Allteftersom jag kommer i ordning i nya lägenheten så saknas en del saker.

Helena N
Skrev om Öst Bemanning AB

Väldigt serviceminded och trevliga. Flytten gick snabbt och smidigt!

Johan S
Skrev om Öst Bemanning AB

Jättebra - inga problem. Flexibel inställning också. Sånt är viktigt i stressen :-)

Ida L
Skrev om Öst Bemanning AB

Är supernöjd och kan varmt rekommendera företaget.

Sinan C
Skrev om Öst Bemanning AB

Helt ok! Punktliga och trevliga. Bemöter ens önskemål.

Linus B
Skrev om Öst Bemanning AB

Bedrövligt. Företaget levererade inte som överenskommet och när man försökte inleda en dialog för att lösa de problem de orsakat möttes man av direkta hot.

Lars-erik F
Skrev om Öst Bemanning AB

Öst Bemanning förstod inte instruktionerna om var möblerna skulle hämtas (två adresser). Vi hade både skrifligen och muntligen beskrivit var möblerna skulle hämtas och fått ok på det från arbetsledaren. Det var två flyttkarlar som kom varav den som var bäst på att flytta inte kunde svenska. Den andra flyttkarlen bar en kartong i taget istället för att använda pirra (pirra fanns). Vi åkte samtidigt från avflyttningslägenheten till den nya lägenheten. Vi väntade en timma på att de skulle dyka upp i den nya lägenheten. Vi...

Svar från Öst Bemanning AB

Beklagar Lars-Erik, Ibland gör vi inte bra ifrån oss, det är bara att konstatera oavsett anledning så blir det ibland dominoeffekter på kunder som kommer efter när det uppstår problem... Mvh: Kjell arbetsledare

Ingrid W
Skrev om Öst Bemanning AB

Kändes inte bra med denna firma möbel gick sönder och fick ingen hjälp från företaget med ptgärd

Svar från Öst Bemanning AB

Hej Ingrid, Vi förslog att du kontaktade någon firma som kunde sätta fast benet på möbeln och att du debiterade detta... Mvh: Kjell Arbetsledare

Katarina T
Skrev om Öst Bemanning AB

Hej, Öst Bemanning var snabba på att svara men i övrigt var kontakten knepig. De uppfyllde inte de specifika önskemål vi hade kring flytten som de lovat att de skulle uppfylla ( och som också var själva anledningen till att vi valde dem till att börja med). Flyttstädningen som de genomförde var dessutom under all kritik: det var massa smuts kvar på flera håll i lägenheten efter att de var klara. Själva flytten, dvs bärandet och transporten av bohaget, gick dock bra vilket är anledningen till att jag inte ger dem minimum betyg.

Svar från Öst Bemanning AB

Om vi ska vara uppriktiga Katarina så erbjöd Öst bemanning AB kompletterande städ men du tackade dock NEJ.... Mvh Kjell / Arbetsledare

Lars-göran J
Skrev om Öst Bemanning AB

Allt fungerade bra. Från leverans av lådor till att släpa på exceptionell tunga och skrymmande möbler. Vi kände att vi fick bra kontakt och att killarna var seriösa. Inga större skador som normalt sker vid flytt, bara ett nattduksbord som kraschade. Företaget packade också glas och porslin helt tillfredställande.

Madeleine K
Skrev om Öst Bemanning AB

Oförsiktig med mina möbler vid nerbärning till bil och många hade skador efter flytten.

Annika N
Skrev om Öst Bemanning AB

Fick för få flyttkartonger, fick inte plats med alla möbler, lastbilen gick sönder och urlastning skedde sent på kvällen och vi själva var tvungna att hjälpa till att lasta av för inte hålla på hela natten, aldrig tal om kompensation.

Peo S
Skrev om Öst Bemanning AB

Jag fick den aktuella flyttdagen lite kris med kontanter. Två flinka killar kom ändå, lastade och körde flyttlasset till Borlänge. Under dagen fick jag en kredit av Nordea så jag kunde betala när lasset var lossat. Inget trasigt. Öst Bemanning rekommenderar Jag.

CAROLINE O
Skrev om Öst Bemanning AB

Fruktansvärt dåligt företag med urusel kundkontakt och dem slog sönder flertal saker och gjorde sönder flera möbler med vägrade stå för ersättning. Ingen koll på vem jag var som kund och blandade ihop mig med andra kunder gång på gång. Fruktansvärt otrevliga!! Jag skulle aldrig rekommendera detta företag.

Svar från Öst Bemanning AB

Ja, det är tur att din flytt inte är representativ för vår verksamhet utan var ett undantag då vi hade flera flyttar denna dag och hade bortfall med personal, dock kom du med reklamation efter 6 månader efter att ett annat flyttföretag gjort din delflytt 2 till Norrtälje. Vi gjorde också ett avdrag på din flyttstädning efter din egen rättelse. Vi beklagar och konstaterar ännu en gång att vi inte är bättre än vår senaste flytt. Mvh Kjell Palmberg arbetsledare

Ingemar M
Skrev om Öst Bemanning AB

Flytten motsvarade våra förväntningar och de utförde vad som var lovat

Gun L
Skrev om Öst Bemanning AB

Har bara positiva upplevelser av företaget. Snabb och bra service.

Leif L
Skrev om Öst Bemanning AB

Företaget har varit punktligt och haft vänligt och kunnigt bemötande

Maria H
Skrev om Öst Bemanning AB

Obeskrivligt nöjd. Proffsionell utförare. Gick utomordenligt bra med allt under min flytt. Hissen gick sönder under flytten från gamla lgh men inget som stoppade flyttkillarna dom tog det med ro och ett leende på läpparna och bar ner grejerna via trappen. Det tog den tid det skulle ta och inget krånglade. Rekommenderar detta företag nu till alla jag känner och ja, jag kommer välja Östbemanningen om jag ska flytta igen. Stort tack ännu en gång till flyttkillarna!!!