Österlånggatan 17, sid 2

Österlånggatan 17, 111 31 Stockholm — Visa karta

Välkommen till oss på Österlånggatan 17!

Här i charmiga Gamla Stan vill vi skapa en trivsam atmosfär och servera förstklassig mat och dryck. Vår mat är influerad från hela världen men med mycket inspiration och hänsyn till de råvaror som finns att tillgå på hemmaplan.

Kom förbi på lunchen, kvällen eller bara för en smakfull drink i baren, här ska det vara lätt att berusa sig med livets goda. Lokalens myskänsla och en trevlig atmosfär ger en fulländad kväll i goda vänners lag, varmt välkommen för ett besök!

Läs vad 2205 kunder tycker om Österlånggatan 17

• Claudia E
    Claudia E skrev om Österlånggatan 17
    Trevlig personal och fina lokaler, men maten motsvarar inte förväntningarna!
    Hallomiburgaren var rätt torr, mina kollegor åt Dagens, även den en besvikelse! Motsvarade inte en lunchrätt som ska kostar 135 kr!
    När vi kom frågades vi om vi vattnet skulle vara med eller utan kolsyra, på ett sätt som om det ingår. Stor förvåning när vi skulle betala för det?!
    Synd! Läs mer
  • Tomas E
    Tomas E skrev om Österlånggatan 17
    Jättemärklig service. Hovmästaren ville att vi skulle förstå deras situation, att på söndagar jan man inte förvänta sig att man får precis det som är beskrivet i menyn, att det är så det är. Han undrade om "vi har förstått, eller inte förstått?" Inte vad man kan förvänta sig i form av "vi ber om ursäkt" eller att vi kunde blivit informerade innan när beställningen togs upp att "dessvärre sakanar den där rätten .." Vi fick kompensation i forma av en rabatt, vilket vi uppskattade, men det suddar inte ut känslan av riktigt dålig service, vilket ett "Vi ber om ursäkt" enkelt skulle ha gjort. Läs mer
    2018-04-23 Bockholmengruppen svarar Tomas E
    Hej Tomas,

Tack för din feed back.

Vi vill givetvis inte att vi ska uppfattas på det sätt som du beskriver och det är så klart supertråkigt att det blivit på det sättet, vi jobbar hela tiden med att bli vassare och hoppas att ni i framtiden ger oss en chans att visa att vi kan bättre.

Trevlig dag.

• Julie N
    Julie N skrev om Österlånggatan 17
    Maten var toppen.
    Servicen mindre bra.
    Vi fick kalla in servitören varje gång vi önskade beställa mer dryck, hade inte bra koll själv.
    Då två i sällskapet var sena så drog matbeställningen ut på tiden, så när vi ville beställa efterrätt så fick vi inte det då tiden var slut för oss. Hade önskat att servitören meddelat det tidigare och inte när vi bad om att få se dessertmenyn.

Varit hos er flera gånger, men tyvärr höll inte servicen måttet denna gång. Läs mer
  • Elof F
    Elof F skrev om Österlånggatan 17
    God och vällagad mat, superbra service! Kan varmt rekommendera Ö17. Läs mer
  • Pia L
    Pia L skrev om Österlånggatan 17
    Bokat bord för ett större sällskap en viss tid. Bordet ej klart fick vänta nästan 30 min. innan vi kunde sätta oss. Lång tid innan vi fick beställa något att dricka. 2 tim efter vi satt oss kommer äntligen maten. Flera rätter var kalla. Sa till men ingen ursäkt eller tillstymmelse att rätta till det. Bad om ny varm pommes frites som dom sedan tar extra betalt för!! När det blir ett missförstånd på en efterrätt. Byter man inte ut den utan servitören säger att då kommer vi ut med tillägget som fattas?? Då hade sorben redan smällt. Istället för en ny fräsch efterrätt. Glömmer ta bort från notan dryck som var slut. Kvällen blev trevlig ändå pga sällskapet. Men tråkig upplevelse när det var långväga gäster från utlandet! Ursäkten var när jag påpekat allt detta att det var många nya i personalen!! Då får ni nog lära upp dom bättre innan släpper ut dom i en matsal nästan gång. Sorry! Läs mer
    2018-04-23 Bockholmengruppen svarar Pia L
    Hej Pia,

Verkligen tråkigt att ert besök inte alls verkar ha levt upp till era förväntningar, vi jobbar alltid med att bli vassare och bättre i allt vi gör och hoppas att du i framtiden ger oss en ny chans att visa att vi kan bättre än det du beskriver.

• Mimmi Y
    Mimmi Y skrev om Österlånggatan 17
    Fantastiskt mysigt ställe med bra mat och service. Grymma drinkar😍 gosig personal. Rekommenderar varmt Läs mer
  • Elisabet A
    Elisabet A skrev om Österlånggatan 17
    Mysig restaurang m omtänksam/serviceinriktad personal. I sällskapet åts räksallad och entrecote. Alla nöjda Läs mer
  • Richard K
    Richard K skrev om Österlånggatan 17
    Lite slarvig servering med bortglömt sortiment, inget direkt avancerat i matväg, gott men enkelt. Läs mer
  • Dan E
    Dan E skrev om Österlånggatan 17
    Toppenservice, och jättebra mat.

Vi var ett sällskap på 6 personer, maten kom snabbt, personalen trevlig och maten som sagt, mycket god.

Rekommenderas varmt.

Mvh,
    Dan Läs mer
  • Nina L
    Nina L skrev om Österlånggatan 17
    Trevlig personal och bra bemötande, och viktigast av allt, god och prisvärd mat. Läs mer
  • Hampus A
    Hampus A skrev om Österlånggatan 17
    Bra service och mat, trevligt bord. Fattades ett vattenglas men justerades fort vid påkallning. Läs mer
  • Cecilia L
    Cecilia L skrev om Österlånggatan 17
    Lokalerna är fantastiska.
    Fastän vi bokat maten i förväg fick vi vänta onödigt länge.
    Smakupplevelsen var fräsch, men ingen sensation. Läs mer
  • Anna D
    Anna D skrev om Österlånggatan 17
    Mycket trevligt bemötande, personlig service och mycket god mat! Läs mer
  • Lena E
    Lena E skrev om Österlånggatan 17
    Var där och åt middag med goda vänner. Fick bra bemötande från början till slut. Mycket god mat fick vi. Litet minus med dillkrydda på pommes. Läs mer
  • Else-marie G
    Else-marie G skrev om Österlånggatan 17
    Vi var fyra personer som tog olika rätter och alla var supernöjda. Priserna var också rimliga. Vår servitris var trevlig och hjälpsam. Plus för fin toalett också. Läs mer
  • Johan L
    Johan L skrev om Österlånggatan 17
    Har varit på restaurangen två gånger tidigare och varit mycket nöjd. Även denna gång var det en mkt positiv upplevelse. Prisvärd mat trevlig atmosfär och väldigt bra personal Läs mer
  • Tapani T
    Tapani T skrev om Österlånggatan 17
    Service var förstklassig, och miljön var fint, maten got. Vad annat kan man be. Läs mer
  • Maryam P
    Maryam P skrev om Österlånggatan 17
    Väldigt trevlig restaurang i en mysig kvarter på Gamla stan. Vi hade brunch där. God omlett och trevlig personal. Läs mer
  • Roger L
    Roger L skrev om Österlånggatan 17
    Trevlig personal med vänligt bemötande och fantastiskt god mat! Rekommenderas. Läs mer
  • Ellie C
    Ellie C skrev om Österlånggatan 17
    God mat. Trevligt och uppmärksamt bemötande. Pratvänlig miljö trots tätt mellan borden. Läs mer
  • Tobias A
    Tobias A skrev om Österlånggatan 17
    Toppenställe. Bästa "dejtstället" på länge. När ni går dit, fråga om soffan på nedre plan är ledig. Den är bäst!

Otroligt bra mat och bra drinkar. Läs mer
  • Robert S
    Robert S skrev om Österlånggatan 17
    Maten är bättre än genomsnittet. Servicen är sämre än genomsnittet. Läs mer
  • Karolina N
    Karolina N skrev om Österlånggatan 17
    Mycket trevligt & gemytligt ställe! Dessutom god mat & trevlig personal. Kommer gärna tillbaka dit! Läs mer
  • Julia H
    Julia H skrev om Österlånggatan 17
    Mycket bra bemötande och fantastiskt god mat! Läs mer
  • Maria E
    Maria E skrev om Österlånggatan 17
    Middag med stora familjjen. Med superbra service och fantastiskt bra mat. Miljön var toppen! Läs mer
  • Ivan D
    Ivan D skrev om Österlånggatan 17
    Mysig miljö, bra service och god mat till humana priser.?rekommenderas varmt likt övriga Bockholmen restauranger. Läs mer
  • Marcus L
    Marcus L skrev om Österlånggatan 17
    Helt okej vällagad lunch, trevlig miljö Läs mer
  • Eva-Lotta S
    Eva-Lotta S skrev om Österlånggatan 17
    Genomgående väldigt trevligt bemötande! Läs mer
  • Lovisa S
    Lovisa S skrev om Österlånggatan 17
    Vi fick mycket trevlig service och bemötande. Menyn var lockande och det var svårt att välja bland allt gott.
    Dessvärre var ingen av oss tre i sällskapet riktigt nöjda med maten. Det var absolut gott/ok, men inte den kulinariska upplevelse som vi hoppats på.
    Eftersom jag valde restaurang var mina väninnor försiktiga med kritiken, men också väldigt snåla med superlativen. Så jag kan eg inte tala för deras del.
    Jag åt blomkål till förrätt. Gott, men inte jättekul.
    Sedan sallad m grillad kronärtskocka. God smak på salladen, absolut, men en rätt underlig anrättning när själva huvudingrediensen inte gick att äta.
    Till efterrätt hallonsorbet m lakritsfudge. Smakade också bra och helt ok.
    Jag är själv konfunderad över vad som fattades, eftersom allt var upplagt för succé. Kanske var våra förväntningar för höga.
    Maten var snyggt presenterad och allt såg så gott ut, men det var något i smakerna som fattades.
    Kanske är jag bara en bortskämd gäst som har väldigt höga förväntningar på ert företag. Har ju ätit så mycket fantastiskt gott hos er förut.
    Med vänlig hälsning,
    Lovisa Läs mer
  • Ann-Marie W
    Ann-Marie W skrev om Österlånggatan 17
    Märklig placering av oss gäster då många bord stod tomma; precis vid personalens utrymme där de stod och vek servetter och handdukar samt passade mathiss.
    Ingen frågade om vi ville ha nåt att dricka medan vi bestämde vad vi skulle äta.
    Vi fick inte smaka på vinet innan det hälldes upp trots att vi beställt en flaska.
    Maten var överpepprad. Känns bättre om man själv får krydda om man nu vill det. Pommes frites var översaltad. Läs mer
    2018-04-11 Bockholmengruppen svarar Ann-Marie W
    Hej Ann-Marie,

• Birgit S
    Birgit S skrev om Österlånggatan 17
    Jag hade höga förväntningar eftersom jag blivit rekommenderad krogen av en vän. Jag åt middag. Mina förväntningar införlivades. Jag blev mycket väl bemött. God mat och trevlig miljö. Ibland kan ljudnivån vara ganska hög på vissa krogar men här var det lugnt och fint och gick att föra ett samtal i lagom röstnivå. Läs mer
  • Camilla O
    Camilla O skrev om Österlånggatan 17
    Servicen var mkt bra men var besviken på sås och smaksättning av köttbullarna. Läs mer
  • Kent A
    Kent A skrev om Österlånggatan 17
    Mysig liten resturan med mycket god mat och hög servicenivå. Läs mer
  • Gustav Adolf A
    Gustav Adolf A skrev om Österlånggatan 17
    Jag har varit på Österlånggatan ett flertal gånger tidigare och alltid fått exemplarisk service. Denna gång måste jag tyvärr säga att upplevelsen inte höll samma nivå. Vår servitris var ytterst vimsig under hela vår lunch. När hon kom till vårt bord började vi med att beställa tre glas Cremant, en tonfiskburgare, en avokadomaka och en rätt från middagsmenyn. Detta på grund av att en i sällskapet hade fått menyn för middagsserveringen. Vår servitris gick då för att hämta en korrekt meny och återvänder sedan och frågar då om vi inte ska ta en hel flaska Cava istället för bara glas. Vi får då korrigera henne om att det var Crementen vi ville ha och då jag själv gått en utbildning i alkoholservering kändes det mycket lustigt att hon försökte sälja på tre gäster en hel falska mousserande på en lunch.

Hon fortsätter sedan med att gå igenom beställningen hon skrivit upp på sin lapp och har då fått för sig att vi beställt en räksallad istället för tonfiskburgaren. När hon till slut tycks ha beställningen korrekt på sin papperslapp så lämnar hon oss.

Ungefär två minuter innan maten kommer får vi brödkorgen vilket då kändes lite meningslöst, brukar vara trevligare att få den precis efter man beställt kan jag personligen tycka.

Sen kommer hon med maten, men har på något magiskt sätt lyckas få för sig att vi beställt en tonfisksallad och inte burgaren så de två andra i sällskapet blir sittandes med sina rätter i ca 5-10 minuter medan vi väntar på att burgaren ska komma.

Till slut kommer rätt maträtt till vårt bord och lunchen rullar tack och lov på utan några större komplikationer.

Vi fick ingen kompensation på plats för denna tottala förvirring och den goda bild jag har av Ölång 17 som ett av stockholms bättre resturanger har tyvärr rubbats lite av denna mycket förvirrande och stundtals obekväma upplevelse. Läs mer
  • Roger I
    Roger I skrev om Österlånggatan 17
    Trevlig restaurang med opretentiös mat, vaken service och rimlig prisnivå. Läs mer
  • Susanna B
    Susanna B skrev om Österlånggatan 17
    Bred meny - kvalitet inte helt i paritet med pris. Bra tanke, mindre bra genomfört. Servitrisen var trevlig de få gånger hon var tillhänglig. Alltid på vårt initiativ. Kan tilläggas att det var ganska tomt. Kändes som en restaurang fokuserad på aldrig återkommande turister. Läs mer
  • Jesper O
    Jesper O skrev om Österlånggatan 17
    Otroligt mysig restaurang, både i läge och invändigt med god
    Avslappnad atmosfär. Bra urval i öl, även lokalt vilket jag gillar. Högrevsburgaren som starter var otroligt god och vällagad, kanske något överprisad (jag skulle se genom priserna litegrann) Entrecoten var god men besviken på rätten i sig, aldeless förmycket senor i köttbiten jag fick, upplägg kunde ha haft lite mera kärlek, jag skulle även byta ut kryddfriesen till tryffel fries? Testa!
    Pluspoäng för glassen, jättegod!
    Överlag god mat och otroligt skön atmosfär, men jag skulle se förbättring i matpriser och själva maten. Tack för ett trevligt besök! Med vänlig hälsning,/ Jesper Läs mer
  • Jennie A
    Jennie A skrev om Österlånggatan 17
    Hej,
    vi hade en kundlunch på Österlånggatan 17 igår, och som vanligt är servicen toppen och maten fantastisk god!!! Läs mer
  • Eva B
    Eva B skrev om Österlånggatan 17
    God mat, härligt bemötande och skön atmosfär. Går gärna hit igen. Läs mer
  • Ìésa T
    Ìésa T skrev om Österlånggatan 17
    Trevligt bemötande vid bokning av "Stenbecksrummet", flexibla gällande tidpunkt, god mat och bra vinrekommendation. Alla i sällskapet var mycket belåtna med kvällen och tacksamma över att bakgrundsmusiken inte var störande, vilket ofta är fallet när man är ett större sällskap. Läs mer
  • Beata W
    Beata W skrev om Österlånggatan 17
    Dåligt servis. Glömde bort vinet.
    Dukade inte av bordet fick vänta på det i 50min. Och vi fick fråga om desert.
    Rörigt kändes det. Ingen trevlig hovmästare. Ganska grinig. Läs mer
    2018-04-11 Bockholmengruppen svarar Beata W
    Hej Beata,

• Maria N
    Maria N skrev om Österlånggatan 17
    Trevlig personal och mysig lokal men usel mat!! Beställde en sallad med flankstek som var en riktig besvikelse. Vi var två som tog samma rätt och som ätit den på systerkorgen Nybrogatan 38 tidigare och där varit jättenöjda. Men det var tråkiga isbergssalladsblad med översyrade och väldigt beska grönsaker som tog över smaken helt. Snålt med köttet också, absolut inte värt 235 kr, kändes som vi blev rånade! Det enda som var helt ok i smaken var fyra små bitar stekt halloumi.
    Vi lämnade tyvärr nästan hela rätten.
    Den tredje i sällskapet tog räksallad som knappt innehöll några räkor, mest isbergssallad.
    Är alltid nöjd med Nybrogatan 38 och Nytorget 6 men jag går inte tillbaka till Österlånggatan. Läs mer
    2018-04-11 Bockholmengruppen svarar Maria N
    Hej Maria,

Väldigt tråkigt att höra att ert besök inte levt upp till era förväntningar.

Vi har som du säkert förstår alltid som mål att alla våra gäster ska lämna vår restaurang mätta och belåtna, därför förvånas även vi utav er upplevelse.

Vi jobbar hela tiden på att bli bättre och vassare i allt vi gör på Österlånggatan 17 och hoppas att ni i framtiden ger oss en ny chans att visa att vi är bättre än det du beskriver.

• Carolina L
    Carolina L skrev om Österlånggatan 17
    Mycket trevligt ställe med god mat. Rekommenderas. Läs mer
  • Linda P
    Linda P skrev om Österlånggatan 17
    God mat och bra service. Vi satt 6 personer i deras avskilda rum. Mycket mysigt. Läs mer
  • Nathalie D
    Nathalie D skrev om Österlånggatan 17
    God mat, fin lokal och trevlig personal. Läs mer
  • Ingemar B
    Ingemar B skrev om Österlånggatan 17
    Jättebra middag med utmärkt service Läs mer
  • Sebastian P
    Sebastian P skrev om Österlånggatan 17
    Få restauranger som denna, Sebastian är en mästare i Restaurangen Läs mer
  • Roger K
    Roger K skrev om Österlånggatan 17
    Härlig kväll med utsökt mat och bra service Läs mer
  • Sofie S
    Sofie S skrev om Österlånggatan 17
    Servicen och miljön höll väldigt hög klass men tycker inte att maten höll samma klass som jag förväntade mig. Stort minus för att behöva lägga in sitt kontokortsnummer I bokningen. Läs mer
  • Åsa M
    Åsa M skrev om Österlånggatan 17
    Extremt utmärkt bra service och utsökt god mat och dryck! Läs mer

Österlånggatan 17, 111 31 Stockholm