Österlånggatan 17, sid 2

Österlånggatan 17, 111 31 Stockholm — Visa karta

Välkommen till oss på Österlånggatan 17!

Här i charmiga Gamla Stan vill vi skapa en trivsam atmosfär och servera förstklassig mat och dryck. Vår mat är influerad från hela världen men med mycket inspiration och hänsyn till de råvaror som finns att tillgå på hemmaplan.

Kom förbi på lunchen, kvällen eller bara för en smakfull drink i baren, här ska det vara lätt att berusa sig med livets goda. Lokalens myskänsla och en trevlig atmosfär ger en fulländad kväll i goda vänners lag, varmt välkommen för ett besök!

Läs vad 2312 kunder tycker om Österlånggatan 17

• Antonia R skrev om Österlånggatan 17
    Sällskap på 4 personer. Maten var god, men servicen sämre.
    Fick fel förrätt, när den väl kom hade de glömt osten på charkbrickan, fick det då på sidan. I och med att efterrätten kom lite senare kom huvudrätten samma sekund som de tog bort förrätten, och maten var kall/ljummen. Läs mer
  • Helena L skrev om Österlånggatan 17
    Jag brukar relativt ofta besöka Ö17 som privat person. Nu hade jag bokat in ett team från min arbetsplats för en kick-off middag. Det är alltid lite nervöst att rekommendera. Våra förväntningar uppfylldes verkligen alla lovordade maten och servicen. Det var en ganska lugn kväll på restaurangen så vi fick mycket bra uppmärksamhet. Många av mina kollegor har nu fått upp ögonen för ett trevligt ställe att besöka. Tack! Läs mer
  • Monica Ö skrev om Österlånggatan 17
    Bra bemötande.
    Servitris inte så kunnig på vinsorter men rådfrågade kollega så vi fick svar på våra frågor.
    Servitrisens kläder var inte helt ok. Stor blöt fläck på framsidan nertill på t-shirten vilket då gav ett sjaskigt intryck.
    Maten mycket god men kocken hade varit lite väl snål med kryddningen (Broccolipasta)

Kan dock rekommendera restaurangen Läs mer
  • Anton E skrev om Österlånggatan 17
    Mat 5 + mycket god mat! Atmosfär 3,5+ Väldigt tätt mellan borden. Läs mer
  • Åsa L skrev om Österlånggatan 17
    Bra och snabb service i en mysig miljö där mat och dryck levde upp till förväntningarna. Väl värt ett besök! Läs mer
  • Amanda B
    Amanda B skrev om Österlånggatan 17
    Fantastic place. Lovely food. Great ambience Läs mer
  • Jasmin L skrev om Österlånggatan 17
    Den ångade rödingen var underbart god! Väldigt bra service trots att det var fullsatt. Vi hade en jättetrevlig kväll! Läs mer
  • Olivia L skrev om Österlånggatan 17
    Åt en fantastisk god middag med räksallad och dessert och bemöttes med härlig och trevlig service! En härlig torsdagkväll helt enkelt! Mina förväntningar uppfylldes och mer därtill. Läs mer
  • Elin F skrev om Österlånggatan 17
    Min råbiff (förrätt) var gammal och legat så länge att den hade färgen av en stekt biff (brun, antagligen oxidation). Jag skickade ut den och tänkte att misstag kan ske. Sen fick min vän samma dåliga råbiff (huvudrätt) och skickade ut den med. Uppenbart hade kocken inte slängt den gamla utan malde bara ny när gäster klagade - inte ok. Jag har aldrig skickat tillbaka mat innan. I övrigt var maten ok och servicen trevlig men långsam. Läs mer
  • Erika B
    Erika B skrev om Österlånggatan 17
    Vi var ett sällskap som hade bokat bord och hade med oss ett antal utländska affärskunder. Trots att restaurangen inte var fullsatt var servicen under all kritik. Oengagerad, långsam och inte alls trevlig. Felbeställd mat kom och skickades tillbaka och dryckesbeställningar glömdes bort. Maten var ganska ok men pga det dåliga bemötandet blev helhetsintrycket mycket dåligt! Se över ert koncept och framförallt er personal som tyvärr saknar grundläggande kunskaper i både kundservice och kundbemötande. Läs mer
  • Katrin A skrev om Österlånggatan 17
    God mat och servicen var bra men inte på topp l,ite slarvig personal som glömde vissa rätter osv. Mysig miljö. Läs mer
  • Lisa W skrev om Österlånggatan 17
    Very good service. I managed a booking for 16 persons where there were some late changes, for which the restaurant was very helpful to collaborate with.

The food was good but not excellent. Läs mer
  • Nicklas K skrev om Österlånggatan 17
    Vilken fin service å maten så god Läs mer
  • Vicktor E skrev om Österlånggatan 17
    Middag

bra bemötande

hade ganska höga förväntningar, tycker att restaurangen och personalen uppfyllde förväntningarna. hoppades på mer känsla/liv inne i restaurangen. Läs mer
  • Laura F skrev om Österlånggatan 17
    The food wasn’t specially good, and we had a very bad experience when we paid. They thought the payment had not gone through and made us pay twice... Then we had to spend a lot of time going back to the restaurant a couple of days later to get our money back. They didn’t even apologize. Läs mer
  • Björn L
    Björn L skrev om Österlånggatan 17
    Mycket bra bemötande, trevlig och kunnig personal. Läs mer
  • Pilar B skrev om Österlånggatan 17
    Mkt trevligt läge och trevlig och bra personal. Maten helt ok Läs mer
  • Pernilla B skrev om Österlånggatan 17
    Vi åt charkuterier till förrätt som vi delade på, väldigt mumsig, sedan åt min man schnitzel och jag åt tonfiskburgaren, väldigt gott. Trevlig personal. När jag skulle gå på toaletten var det dock värre den ena toaletten var det ngn som hade kräkts på, väntade då på andra toaletten att bli ledig, den var inte heller städad kan jag säga, jag sa till personalen men de var inte alls snabba på att ordna detta, så skärpning på detta, inte alls ok. Läs mer
  • Sara A skrev om Österlånggatan 17
    Mycket dåligt, hade satt minus om jag kunde. Blev ignorerad av personalen och blev aldrig tilldelad ett bord! Personalen grälade med varandra och ignorerade två grupper till medans vi väntade. Allt slutade med att vi fick gå till en annan restaurang. Läs mer
    2018-08-28 Bockholmengruppen svarar Sara A
    Hej Sara,

Det låter onekligen inte som att ert besök blev lyckat, vi skulle gärna vilja veta lite mer detaljer om ert besök, kontakta gärna oss på patrik@bockholmengruppen.com

Trevlig dag.
  • Christina A skrev om Österlånggatan 17
    Vi var 6 personer. Beställde 2 röding 3entrecote och 1tonfiskburgare, 2 st charktallrik som förrätt. Allt var jättegott! Tonfiskburgaren beställdes utan bröd men med mer sallad och det var inga problem att få det. Efterrätterna som vi beställde var helt ok men kanske lite snålt tilltagna.
    Servicen var bra men det tog ganska lång tid att få beställa. Läs mer
  • Erik G skrev om Österlånggatan 17
    Vi åt middag. Maten var väldigt bra men det är jättedåligt att de tar betalt för kolsyrat vatten utan att de säger till. Läs mer
  • Stefan E skrev om Österlånggatan 17
    Det var gott och mysigt men lite dyrt. Getosten var amaaaaazing Läs mer
  • Julia S skrev om Österlånggatan 17
    Fantastiskt utbud av vegetarisk rätter! Mysig restaurang med bra service! Läs mer
  • Jenny M skrev om Österlånggatan 17
    God mat, mkt bra miljö och trevlig personal Läs mer
  • Mimmi P skrev om Österlånggatan 17
    Otrevlig personal!!! Man kände sig konstant stressad och ovälkommen. Läs mer
    2018-08-24 Bockholmengruppen svarar Mimmi P
    Hej Mimmi,

Tack för din feedback.

I och med att vi har ett serveringstillstånd ute som endast sträcker sig till ett visst klockslag så var personalen dessvärre tvungna att flytta in er och det är såklart tråkigt att ni kände er stressade.

Hoppas vi ses i framtiden.
    Trevlig helg.

//Ö17
  • Jens R skrev om Österlånggatan 17
    Trevlig personal, härliga lokaler och god mat som passar alla smaklökar. Rekommenderas! Läs mer
  • John M skrev om Österlånggatan 17
    Bra mat, bemötande och service. Fin lokal. Läs mer
  • Monica B skrev om Österlånggatan 17
    Trevlig miljö och personal. Bra att det dykt upp vegetariska alternativ. Tyvärr var min vegetariska pasta med broccoli inte särskilt kul. Läs mer
  • Tina A skrev om Österlånggatan 17
    Bra mat. Trevlig personal men lite långsamma att få ut tex vatten på bordet när man kom och ta beställningen. Läs mer
  • Tina F skrev om Österlånggatan 17
    Vi var ett sällskap på 5 personer som åt söndagsmiddag. Lokalen mycket mysig, väl omhändertagna av personalen under hela kvällen. Personal som väl balanserade mellan personliga och professionella. Vi åt 3-rätters i av olika slag, alla väldigt nöjda med maten. Serverades absolut perfekt! En meny som var rätt sparsmakad, men med en perfekt variation av kött, fisk och vegetariskt. Inga tråkiga standardrätter här inte! T o m fläskschnitzeln var en upplevelse! Personalen guidade väldigt påläst kring både mat och dryck, och något vi uppskattar: restaurangen var inte främmande till gäster som istället för varmrätt, beställde flera smårätter!
    Redan rekommenderat dem vidare till vänner och bekanta, och jag kommer absolut att äta där igen! Läs mer
  • Johanna Kinch K skrev om Österlånggatan 17
    Jag hade affärslunch , 3 personer, jag var värd. Alla tog olika rätter och alla var mycket nöjda med maten. Bra service också. Läs mer
  • Lars E skrev om Österlånggatan 17
    Trevlig personal men maten var ingen höjdare. Läs mer
  • Lisa S skrev om Österlånggatan 17
    Kommer tillbaka så snart jag kan! Service toppen, maten var jättegod, bra priser! Läs mer
  • Stefan H
    Stefan H skrev om Österlånggatan 17
    Supertrevlig uteservering. Bra läge. Men inredning och miljö inomhus gjorde att jag måste återvända och för en ny sittning inomhus. Menyn var inte så spännande men ok. Jag åt schnitzel..lite för torr.Mina bordsvänner en annan köttbit som såg jättebra ut. Läs mer
  • Melisa L skrev om Österlånggatan 17
    Jag åt snitsel med café de Paris smör.
    Tyvärr var det curry i smöret. Något som inte framgick. Det var en besvikelse.
    Även creme bruléen var en besvikelse. Rinnig och ganska smaklös.
    Trist. Men lokalen är trevlig och även personalen. Dock tycker jag att när man påpekar att man inte är nöjd med maten så bör detta kompenseras på något sätt.
    Finns utvecklingspotential. Läs mer
  • Nina G skrev om Österlånggatan 17
    Maten var väldigt god och servicen var bra till en början. Efter att vi fått våra varmrätter slutade dock servitören komma förbi vårt bord. Vi fick själva be om notan ett flertal gånger. Fick inte ens frågan om vi var nöjda eller önskade något mer. Men som sagt, god mat och trevlig miljö annars! Läs mer
  • Filippa Å
    Filippa Å skrev om Österlånggatan 17
    Allt var underbart- servicen, maten och uteserveringen! Läs mer
  • Linda H skrev om Österlånggatan 17
    God mat och bra service! Dock fick en i sällskapet först fel mat och sedan var det lite krångel med notan. Läs mer
  • Andreas P skrev om Österlånggatan 17
    Trevlig personal god mat. Fantastiskt bröd. Läs mer
  • Ingrid C skrev om Österlånggatan 17
    Det är alltid superbra mat och det är alltid matkunnig personal. Det uppskattas att de kan rekommendera och resonera. Lite väl stel personal och sen satt vi runt hörnet och hade svårt att få kontakt när vi ville beställa mer. Läs mer
  • Marcus S skrev om Österlånggatan 17
    Supertrevlig personal, särskilt hovmästaren. Jag åt Sommarpasta, god men väldigt liten portion för att vara lunch. Läs mer
  • Michael L skrev om Österlånggatan 17
    Trevlig personal, god mat. Men stolarna ute kunde ha dynor så man inte fick träsmak. Läs mer
  • Karin N skrev om Österlånggatan 17
    Fantastisk mat och trevlig personal! Dessutom infinner sig känslan av att befinna sig i en pittoresk liten småstad i södra Europa denna underbara sommar på denna ljuvliga lilla gata! Läs mer
  • Johan B skrev om Österlånggatan 17
    Inga problem, trevligt bemötande, kanon service och underbar mat. Kan varmt rekommendera detta ställe Läs mer
  • Elin M skrev om Österlånggatan 17
    Små portioner, både förrätter och huvudrätter.
    Råbiffen var hemsk! Läs mer
  • sandra ö skrev om Österlånggatan 17
    Hade höga förväntningar eftersom jag tyckt maten på Nybrogatan och nytorget varit väldigt bra.

Mysigt ställe med trevlig uteplats.
    Beställde oxtartar men var inte super nöjd. Ganska smaklös och kommer långt ner på listan över tidigare tartar jag har ätit. Lite överprisat med tanke på kvaliteten.

Service var ok. Men vi fick inte reda på vilka rätter som var slut förrän vi skulle beställa.
    Ölen var ljummen Läs mer
  • Liselotte E skrev om Österlånggatan 17
    Åt lunch som vi alla tyckte var bra. Vi ville byta bord pga sol och det gick bra vilket var ett plus. God lunch och trevlig miljö. Läs mer
  • Marie v skrev om Österlånggatan 17
    Förbokning fungerade bra och vi fick bra service och ett bord utomhus.

Vi har varit här förut och kommer gärna tillbaka. Läs mer
  • Sara L skrev om Österlånggatan 17
    Gott men lite dyrt. Åt tex tacos som var väldigt små för 85:- st, de borde ha varit dubbelt så stora för det priset. Bra service. Läs mer
  • Klara B skrev om Österlånggatan 17
    Vi åt en fantastik Mac n cheese med hummer, drack underbart goda drinkar och fick suverän service! Läs mer

Österlånggatan 17, 111 31 Stockholm