Österlånggatan 17, sid 2

Österlånggatan 17, 111 31 Stockholm — Visa karta

Välkommen till oss på Österlånggatan 17!

Här i charmiga Gamla Stan vill vi skapa en trivsam atmosfär och servera förstklassig mat och dryck. Vår mat är influerad från hela världen men med mycket inspiration och hänsyn till de råvaror som finns att tillgå på hemmaplan.

Kom förbi på lunchen, kvällen eller bara för en smakfull drink i baren, här ska det vara lätt att berusa sig med livets goda. Lokalens myskänsla och en trevlig atmosfär ger en fulländad kväll i goda vänners lag, varmt välkommen för ett besök!

Läs vad 2235 kunder tycker om Österlånggatan 17

• Thomas B
    Thomas B skrev om Österlånggatan 17
    Jättegott, supertrevlig service och mysig miljö. Läs mer
  • Maria W
    Maria W skrev om Österlånggatan 17
    Värsta gången någonsin på restaurang, vi fick be om att beställa fördrink, mer bröd, mer smör. En liten smör till 7 st. Vi fick påminna flera ggr för att få dryck vi beställt. Då fick hälften av oss 7 dryck medan det glömdes hälften och ännu en gång glömdes en dryck bort. Vi fick drycken först efter vi ätit upp maten. Sedan var det ungefär som bortförklaringar att det hade glömts bort. Ingen trevlig upplevelse, då vi ändå firande en födelsedag. Vi bad om nåt extra och fick ett tomtebloss i desserten vilket var jättebra, men det blev till fel person än den vi förklarat tydligt att det var. Läs mer
    2018-05-16 Bockholmengruppen svarar Maria W
    Hej Maria,

Tack för din feedback.

Vi skulle gärna komma i kontakt med dig och få lite mer detaljer om er kväll hos oss.

Kontakta gärna oss på patrik@bockholmengruppen.com

• Fredrik F
    Fredrik F skrev om Österlånggatan 17
    Vi var sju personer som åt lunch, inomhus i restaurangen. Restaurangmiljön var trevlig. Maten var mycket god, alla i sällskapet var nöjda med den. Portionerna var stora. Det var dessutom prisvärt. Bemötandet var trevligt och serveringspersonalen var uppmärksam och gav bra service. Jag visste inget om restaurangen sedan tidigare så jag hade inga direkta förväntningar. Vi var alla nöjda , så sammanfattningsvis blev det en mycket lyckad lunch hos Österlånggatan 17. Läs mer
  • Daniela S
    Daniela S skrev om Österlånggatan 17
    Frukosten var jättebra, saknade dock lite laktosfri yoghurt och andra nyttiga juicer el smoothie. Läs mer
  • Anna F
    Anna F skrev om Österlånggatan 17
    God mat, trevligt bemötande, trevlig miljö - topp helt enkelt. Läs mer
  • Mattias H
    Mattias H skrev om Österlånggatan 17
    Kanon bra mat, prisvärt och riktigt trevlig personal. Läs mer
  • Tomas Å
    Tomas Å skrev om Österlånggatan 17
    Missade flera beställningar och en del mat var inte varm.
    Trevlig personal men inte så uppmärksamma på att alla fick rätt. Läs mer
  • Magnus R
    Magnus R skrev om Österlånggatan 17
    Mycket vällagad mat men relativt små portioner Läs mer
  • Charlotte S
    Charlotte S skrev om Österlånggatan 17
    Personalen var trevlig men kändes lite frånvarande, kanske var det så att jag besökte restaurangen under en upptagen kväll med mkt att göra. God mat! Läs mer
  • Gunilla B
    Gunilla B skrev om Österlånggatan 17
    Supertrevligt, fantastisk personal, underbara lokaler och jättegod mat Läs mer
  • Emmy S
    Emmy S skrev om Österlånggatan 17
    Mkt fin upplevelse av såväl mat som service. Uteserveringen är något i tightaste laget, men i övrigt ett ställe jag gärna såväl återvänder till som rekommenderar till andra. Läs mer
  • Johanna K
    Johanna K skrev om Österlånggatan 17
    Fantastisk fin service!!! Rekommenderas varmt Läs mer
  • Annika R
    Annika R skrev om Österlånggatan 17
    Very good food! Had to wait quite long for the mains. Läs mer
  • Emma J
    Emma J skrev om Österlånggatan 17
    Smårätter till förrätt som var riktigt bra, huvudrätterna levde inte riktigt upp till förväntningarna. Bra vin som rekommenderades till maten.
    Trevlig miljö och bra service. Läs mer
  • Rebecka S
    Rebecka S skrev om Österlånggatan 17
    Otroligt bra mat men väldigt dålig service! Läs mer
  • Sandra R
    Sandra R skrev om Österlånggatan 17
    Fantastisk mat med stort urval som passar alla smaker! Trevlig personal! Läs mer
  • Linda K
    Linda K skrev om Österlånggatan 17
    God mat och vänlig betjäning. Vi åt lunch. Omeletten jag åt var perfekt! Läs mer
  • Lars-johan R
    Lars-johan R skrev om Österlånggatan 17
    Bra meny med spännande smaker
    Bra service.. Läs mer
  • Magdalena D
    Magdalena D skrev om Österlånggatan 17
    Trevligt, gemytligt och god mat! Läs mer
  • Maria P
    Maria P skrev om Österlånggatan 17
    Mycket bra service och god mat, mysig omgivning! Läs mer
  • Viktor M
    Viktor M skrev om Österlånggatan 17
    Trevligt ställe med mysig Gamla stan-känsla. Mycket trevlig och avslappnad personal. Maten var kanon och det var relativt prisvärt för att vara ett schysst ställe i Stockholm. Läs mer
  • Anders K
    Anders K skrev om Österlånggatan 17
    Bra mat och trivsam miljö. Engagemanget från personalen kan vara bättre. Kan bero på tidpunkten. Mycket gäster som kommer samtidigt. Läs mer
  • Annika J
    Annika J skrev om Österlånggatan 17
    God förrät varmrätt
    Dessert var inte deras grej
    Trevlig personal prisvärt Läs mer
  • Jessica L
    Jessica L skrev om Österlånggatan 17
    Trevlig personal och god mat i härlig atmosfär! Supernöjda! Läs mer
  • Mikael A
    Mikael A skrev om Österlånggatan 17
    Mycket trevlig personal, avslappnad o skön stämning o inte minst god mat Läs mer
    Anton J gillar detta
  • Marie H
    Marie H skrev om Österlånggatan 17
    Fantastisk personal, underbar mat & rimliga priser Läs mer
  • Kerstin G
    Kerstin G skrev om Österlånggatan 17
    Vänligt bemött och god service.Maten utmärkt,återkommer gärna. Läs mer
  • Laura J
    Laura J skrev om Österlånggatan 17
    Har varit här flera gånger, lika bra service och underbar mat varje gång. Bra med vegetariska alternativ också! Min favorit restaurang. Läs mer
  • Anette B
    Anette B skrev om Österlånggatan 17
    En mysig kväll med familjen och lyhörd personal. Läs mer
  • Margrethe G
    Margrethe G skrev om Österlånggatan 17
    Suberb!! Excellent food and serving! Läs mer
  • Claudia E
    Claudia E skrev om Österlånggatan 17
    Trevlig personal och fina lokaler, men maten motsvarar inte förväntningarna!
    Hallomiburgaren var rätt torr, mina kollegor åt Dagens, även den en besvikelse! Motsvarade inte en lunchrätt som ska kostar 135 kr!
    När vi kom frågades vi om vi vattnet skulle vara med eller utan kolsyra, på ett sätt som om det ingår. Stor förvåning när vi skulle betala för det?!
    Synd! Läs mer
  • Tomas E
    Tomas E skrev om Österlånggatan 17
    Jättemärklig service. Hovmästaren ville att vi skulle förstå deras situation, att på söndagar jan man inte förvänta sig att man får precis det som är beskrivet i menyn, att det är så det är. Han undrade om "vi har förstått, eller inte förstått?" Inte vad man kan förvänta sig i form av "vi ber om ursäkt" eller att vi kunde blivit informerade innan när beställningen togs upp att "dessvärre sakanar den där rätten .." Vi fick kompensation i forma av en rabatt, vilket vi uppskattade, men det suddar inte ut känslan av riktigt dålig service, vilket ett "Vi ber om ursäkt" enkelt skulle ha gjort. Läs mer
    2018-04-23 Bockholmengruppen svarar Tomas E
    Hej Tomas,

Tack för din feed back.

Vi vill givetvis inte att vi ska uppfattas på det sätt som du beskriver och det är så klart supertråkigt att det blivit på det sättet, vi jobbar hela tiden med att bli vassare och hoppas att ni i framtiden ger oss en chans att visa att vi kan bättre.

Trevlig dag.

• Julie N
    Julie N skrev om Österlånggatan 17
    Maten var toppen.
    Servicen mindre bra.
    Vi fick kalla in servitören varje gång vi önskade beställa mer dryck, hade inte bra koll själv.
    Då två i sällskapet var sena så drog matbeställningen ut på tiden, så när vi ville beställa efterrätt så fick vi inte det då tiden var slut för oss. Hade önskat att servitören meddelat det tidigare och inte när vi bad om att få se dessertmenyn.

Varit hos er flera gånger, men tyvärr höll inte servicen måttet denna gång. Läs mer
  • Elof F
    Elof F skrev om Österlånggatan 17
    God och vällagad mat, superbra service! Kan varmt rekommendera Ö17. Läs mer
  • Pia L
    Pia L skrev om Österlånggatan 17
    Bokat bord för ett större sällskap en viss tid. Bordet ej klart fick vänta nästan 30 min. innan vi kunde sätta oss. Lång tid innan vi fick beställa något att dricka. 2 tim efter vi satt oss kommer äntligen maten. Flera rätter var kalla. Sa till men ingen ursäkt eller tillstymmelse att rätta till det. Bad om ny varm pommes frites som dom sedan tar extra betalt för!! När det blir ett missförstånd på en efterrätt. Byter man inte ut den utan servitören säger att då kommer vi ut med tillägget som fattas?? Då hade sorben redan smällt. Istället för en ny fräsch efterrätt. Glömmer ta bort från notan dryck som var slut. Kvällen blev trevlig ändå pga sällskapet. Men tråkig upplevelse när det var långväga gäster från utlandet! Ursäkten var när jag påpekat allt detta att det var många nya i personalen!! Då får ni nog lära upp dom bättre innan släpper ut dom i en matsal nästan gång. Sorry! Läs mer
    2018-04-23 Bockholmengruppen svarar Pia L
    Hej Pia,

Verkligen tråkigt att ert besök inte alls verkar ha levt upp till era förväntningar, vi jobbar alltid med att bli vassare och bättre i allt vi gör och hoppas att du i framtiden ger oss en ny chans att visa att vi kan bättre än det du beskriver.

Ha en trevlig dag.

• Mimmi Y
    Mimmi Y skrev om Österlånggatan 17
    Fantastiskt mysigt ställe med bra mat och service. Grymma drinkar😍 gosig personal. Rekommenderar varmt Läs mer
  • Elisabet A
    Elisabet A skrev om Österlånggatan 17
    Mysig restaurang m omtänksam/serviceinriktad personal. I sällskapet åts räksallad och entrecote. Alla nöjda Läs mer
  • Richard K
    Richard K skrev om Österlånggatan 17
    Lite slarvig servering med bortglömt sortiment, inget direkt avancerat i matväg, gott men enkelt. Läs mer
  • Dan E
    Dan E skrev om Österlånggatan 17
    Toppenservice, och jättebra mat.

Vi var ett sällskap på 6 personer, maten kom snabbt, personalen trevlig och maten som sagt, mycket god.

Rekommenderas varmt.

Mvh,
    Dan Läs mer
  • Nina L
    Nina L skrev om Österlånggatan 17
    Trevlig personal och bra bemötande, och viktigast av allt, god och prisvärd mat. Läs mer
  • Hampus A
    Hampus A skrev om Österlånggatan 17
    Bra service och mat, trevligt bord. Fattades ett vattenglas men justerades fort vid påkallning. Läs mer
  • Cecilia L
    Cecilia L skrev om Österlånggatan 17
    Lokalerna är fantastiska.
    Fastän vi bokat maten i förväg fick vi vänta onödigt länge.
    Smakupplevelsen var fräsch, men ingen sensation. Läs mer
  • Anna D
    Anna D skrev om Österlånggatan 17
    Mycket trevligt bemötande, personlig service och mycket god mat! Läs mer
  • Lena E
    Lena E skrev om Österlånggatan 17
    Var där och åt middag med goda vänner. Fick bra bemötande från början till slut. Mycket god mat fick vi. Litet minus med dillkrydda på pommes. Läs mer
  • Else-marie G
    Else-marie G skrev om Österlånggatan 17
    Vi var fyra personer som tog olika rätter och alla var supernöjda. Priserna var också rimliga. Vår servitris var trevlig och hjälpsam. Plus för fin toalett också. Läs mer
  • Johan L
    Johan L skrev om Österlånggatan 17
    Har varit på restaurangen två gånger tidigare och varit mycket nöjd. Även denna gång var det en mkt positiv upplevelse. Prisvärd mat trevlig atmosfär och väldigt bra personal Läs mer
  • Tapani T
    Tapani T skrev om Österlånggatan 17
    Service var förstklassig, och miljön var fint, maten got. Vad annat kan man be. Läs mer
  • Maryam P
    Maryam P skrev om Österlånggatan 17
    Väldigt trevlig restaurang i en mysig kvarter på Gamla stan. Vi hade brunch där. God omlett och trevlig personal. Läs mer
  • Roger L
    Roger L skrev om Österlånggatan 17
    Trevlig personal med vänligt bemötande och fantastiskt god mat! Rekommenderas. Läs mer
  • Ellie C
    Ellie C skrev om Österlånggatan 17
    God mat. Trevligt och uppmärksamt bemötande. Pratvänlig miljö trots tätt mellan borden. Läs mer

Österlånggatan 17, 111 31 Stockholm