Österlånggatan 17, sid 2

Österlånggatan 17, 111 31 Stockholm — Visa karta

Välkommen till oss på Österlånggatan 17!

Här i charmiga Gamla Stan vill vi skapa en trivsam atmosfär och servera förstklassig mat och dryck. Vår mat är influerad från hela världen men med mycket inspiration och hänsyn till de råvaror som finns att tillgå på hemmaplan.

Kom förbi på lunchen, kvällen eller bara för en smakfull drink i baren, här ska det vara lätt att berusa sig med livets goda. Lokalens myskänsla och en trevlig atmosfär ger en fulländad kväll i goda vänners lag, varmt välkommen för ett besök!
Öppet just nu
Mån-Tis: 11:00-21:30
Ons-Tor: 11:00-22:30
Fre-Lör: 11:00-23:00
Sön: 11:00-22:00

Läs vad 2575 kunder tycker om Österlånggatan 17

• 2019-02-28

Gina L skrev om Österlånggatan 17
    Har varit där två ggr under en kort period och ätit lunch , 1:a gången kändes mer välkomnande men helheten är bra . Maten är mycket bra Läs mer

Lina S skrev om Österlånggatan 17
    Trevlig personal mysig atmosfär och god mat! Läs mer

Henri K skrev om Österlånggatan 17
    Stort sällskap, 10 personer, som fick bra service från bokning till avslut på kvällen, god mat inklusive rätter för vegetarianer och allergier, i lugn och mysig miljö. Läs mer

Katrina R skrev om Österlånggatan 17
    Vi var ute för att fira med jobbet och fick ett oerhört dåligt bemötande av servisen. Vi beställde in cava för att skåla innan middagen och när vi väl skulle börja äta middag och istället bytte till champagne till förrätt kom ingen och ens bytte våra glas. Vi fick själva servera drycken vid bordet och det var svårt att få servitörens uppmärksamhet.

Även maten var under all kritik. Speciellt för oss som tog hjortköttet. Läs mer
  • 2019-02-23

Torbjörn K skrev om Österlånggatan 17
    Trist att ni inte ville ordna bord på övervåningen trots att vi frågade. det skulle ju inneburit merarbete för er (som hovmästaren sade) . Men samtidigt hade det blivit en bättre upplevelse för oss. Läs mer
  • 2019-02-23

Mats W skrev om Österlånggatan 17
    Trevlig personlig service, god mat i en härlig levande miljö. Läs mer
  • 2019-02-22

Malin V skrev om Österlånggatan 17
    Fantastiskt fin lokal och trevlig personal. Jag har ätit både lunch och middag här och återkommer pga lokal och läge. Menyn får det att vattnas i munnen, men maten har flera gånger blivit lite av en besvikelse. Lite fadda smaker. Allt låter bättre i skrift och är snyggare på tallriken än smakupplevelsen i sig. Tyvärr. Läs mer
  • 2019-02-22

Margaretha A skrev om Österlånggatan 17
    Trevligt bemötande, utmärkt service,
    Blev rekommenderade dagens lunch som föll oss alla i smaken, perfekt fisk. Första gången vi besökte restaurangen, hade gått förbi den ett par ggr och tyckte den såg trevlig ut. Kommer säkert gå dit igen Läs mer
  • 2019-02-21

Andreas M skrev om Österlånggatan 17
    Bra bemötande, lunch som var bra (saknade sallad)

hel nöjd Läs mer
  • 2019-02-21

Helen H skrev om Österlånggatan 17
    Sammanfattningsvis bra mat, trevlig personal och service. Läs mer
  • Karina S

2019-02-21

Karina S skrev om Österlånggatan 17
    Trevlig och tillmötesgående personal, god mat och härlig atmosfär. Läs mer
  • 2019-02-20

Per H skrev om Österlånggatan 17
    Mycket bra lunch. Utmärkt tillagad fisk, bra service och trevlig miljö. Läs mer
  • 2019-02-20

Tina M skrev om Österlånggatan 17
    Trevligt bemötande. Maten ok - hade högre förväntningar. Flera rätter slut. Läs mer

Anders E skrev om Österlånggatan 17
    Ett mycket mysigt ställe med fantastiska drinkar 👍vi kommer tillbaka 🥂 Anders och Laila Läs mer

Anna T skrev om Österlånggatan 17
    Halloumiburgaren var lite kall och hård i mitten, inte genomgrillad.
    Kvinnan som serverade skämtade lite grovt vilket kanske inte passar alla sällskap... Läs mer

Berit F skrev om Österlånggatan 17
    Middag för två, en trappa upp
    Det var lugnt även när borden fyllts på. Trevlig miljö och kunnig, vänlig personal. God, mat, gott vin och trevligt bemötande. En lyckad kväll med andra ord! Läs mer
  • 2019-02-18

malena m skrev om Österlånggatan 17
    delicious food and amazing caring staff Läs mer
  • 2019-02-18

Daniella P skrev om Österlånggatan 17
    Jag åt veckans sallad som var en grönsallad med tomat och burrata. Jag tyckte rätten var ganska fantasilös och förväntade mig mer för priset och min uppfattning av vad restaurangen håller för kvalitet. Vi var 5 personer som åt lunch vid 12.30 och fick vänta 25 min. på vår beställning, vilket jag tycker är för länge under lunchservering. Läs mer

Elisabeth R skrev om Österlånggatan 17
    Vi beställde Alla Hjärtans dag menyn som var mycket god och prisvärd! Mycket bra service dessutom! Läs mer

Fredrika Y skrev om Österlånggatan 17
    Vinet var väldigt bra, men maten för fet och inte tillräckligt smakrik för att bära det feta. Inte heller hade köket någon vitlök som min pappa efterfrågade, märkligt. Läs mer

Sofie V skrev om Österlånggatan 17
    Personalen var guld. Fick det bemötande jag föreställer mig att väldigt kända personer eller kungligheter får. Känslan var mysig. Miljön mysig.

Desserten var godare än maten (maten var väl bra). Kaffet gott! Kannan den serverades i vacker! Inte oviktiga detaljer.

Vill dock ge all cred till den fantastiske servitören som utstrålade värme, ödmjukhet och finess. Läs mer
  • Lasse F

2019-02-16

Lasse F skrev om Österlånggatan 17
    Trevlig miljö, väldigt god mat...Helt OK, men inte fantastisk service.
    Vi kan tänka oss ett nytt besök! Läs mer
  • Matilda C

2019-02-16

Matilda C skrev om Österlånggatan 17
    Vi har varit här ett par ggr och brukar gilla det men nu var det värdelöst. Min sambo tog hjorten med rödbetor och jag rödingen. Hjorten var seg och tråkig. Allt smakade samma bara rödbetor. Rödingen var helt smaklös, supertråkig. Vi är verkligen besvikna! Vad har hänt? Är det en ny kock? Läs mer
    2019-02-25 Bockholmengruppen svarar Matilda C
    Hej Mathilda,

Tack för din feedback.

Väldigt tråkigt att höra att er kväll inte levt upp till dina förväntningar.
    Vi har haft samma gäng i köket i flera år så inget har förändrats där.
    Vi tar åt oss och hoppas att vi ses i framtiden.

/Ö17

Eva B skrev om Österlånggatan 17
    Bra mat och trevlig personal, men löjligt med streck på vinglas för personal att endast fylla på till strecket. Ett mått som innebar väldigt lite vin och oerhört dyrt vin. Läs mer
    2019-02-25 Bockholmengruppen svarar Eva B
    Hej Eva,

Tack för din feedback.

Kul att du gillar det vi gör.

Vårt mått för ett glas vin är 17cl, något högre än snittrestauranger på stan som oftast brukar nöja sig med 14-15cl per glas.
    Tråkigt att du upplever det på det sätt du beskriver.¨

Hoppas att vi ses i framtiden.

Trevlig dag.

/Ö17

Emilia K skrev om Österlånggatan 17
    Firade min födelsedag tillsammans med vänner här och är så nöjd med kvällen! Mat, service - allt! Vi avslutade kvällen nere i Karaoke/gaming rummet! Rekommenderar! Tack för en härlig kväll! Läs mer

Annika K skrev om Österlånggatan 17
    Toppen service och god mat! Härlig atmosfär mitt i gamla stan! Läs mer

Lotten B skrev om Österlånggatan 17
    god mat och trevlig personal, kommer att komma tillbaka Läs mer

Andrej L skrev om Österlånggatan 17
    Romantisk alla hjärtans meny, och bra stämning som senare blev magisk av Mr Medicins närvaro och fiskdamm för vuxna. Topp! Läs mer

Mathilda G skrev om Österlånggatan 17
    maten var kanongod! Men vår servitris var väldigt hetsig och det kändes från första sekund som att hon ville speeda på vår vistelse så de kunde bli av med oss. Var ändå alla hjärtans dag och man ville hinna prata lite och ta det lugnt, men servitrisen tom avbröt oss i våra samtal för att fråga om vi bestämt oss eller om det smakade bra.

Sen var det någon form av "fransos" som gick runt och skulle prata med alla gästerna, antagligen iom att det var alla hjärtans dag. Han var påstridig och hade ingen fingertoppskänsla av när han skulle gå vidare och var ett störmoment, inte alls trevligt när man är där för att umgås med sin partner. Kändes lite som en cirkus Läs mer
  • Oriana R

2019-02-13

Oriana R skrev om Österlånggatan 17
    Väldigt trevligt ställe, om inte annat för den gemytliga miljön och vackra inredningen. Maten var av bra kvalitet och vällagad men motsvarade inte våra förväntningar helt. Vi kan dock tänka oss att testa det igen eftersom vi gillar systerrestaurangen Nybrogatan 38 och alltid brukar vara nöjda med maten där. Servicen var också bra med trevlig personal! Läs mer
  • 2019-02-13

Pernilla E skrev om Österlånggatan 17
    Fantastiskt fin service av vår kille på övervåningen. Mycket god mat. Och mysig miljö. Längtar redan tillbaka. Läs mer
  • 2019-02-11

Isabelle U skrev om Österlånggatan 17
    Mysig restaurang med bra läge, skön stämning och fin inredning.
    Tyvärr halvdan service (svårt att få kontakt med kypare när restaurangen blev full).
    Torsken jag åt var alldeles för salt och portionen för liten tyckte jag. Läs mer
  • 2019-02-11

Alexandra T skrev om Österlånggatan 17
    Något tråkiga maträtter som enkelt kunde gjorts bättre i form av mer sallad/ andra tillbehör. Läs mer

Linda T skrev om Österlånggatan 17
    God mat, härlig stämning och trevlig personal! Läs mer

Christina H skrev om Österlånggatan 17
    Bra bemötande, god mat, trevlig stämning och lagom hög musik så att vi kunde prata utan att skrika. Kommer att gå dit igen och jag kommer att rekommendera Österlånggatan 17 till vänner och bekanta. Läs mer

Edward F skrev om Österlånggatan 17
    Gott, trevligt, trevlig atmosfär och rimlig prissättning Läs mer

Filippa N skrev om Österlånggatan 17
    Åt lunch, halumiburgare. Super trevlig servitris men maten var jätte dålig. Torr och kall halumi, bränt bröd och salladen smakade gammal.. super tråkigt. Läs mer
  • 2019-02-09

Per-Erik A skrev om Österlånggatan 17
    Cocktail, förrätt, varmrätt och efterrätt med espresso
    Mycket trevlig miljö och bemötande
    Allt enligt förväntningarna, bra och snabb service och god mat Läs mer

Paul J skrev om Österlånggatan 17
    Vi var 6 personer, mina kollegor från Italien och USA.
    Vi åt lite av varje. Helt ok mat, men förväntade bättre. Serveringspersonal lite lätt förvirrade och man fick fråga varje gång man ville något, ingen dom frågade oss om mer dryck eller mat... så helt ok, men förväntade mig mer. Läs mer

Johan B skrev om Österlånggatan 17
    Jag var på Ö17 med ett större sällskap i jobbsammanhang. Bokning gick att ordna på väldigt kort varsel med lite omstuvning på ett professionellt och trevligt sätt. stort tack!

Vi åt en mycket trevlig middag tillsammans och alla var nöjda och glada. Extra viktigt när det var en kundmiddag och alla suttit i ett konferensrum i tekniska diskussioner hela dagen.

Stort tack till personalen på Ö17 för flexibilitet, proffsig service och vänligt bemötande. Läs mer

Björn S skrev om Österlånggatan 17
    Superbra mat och service, kan verkligen rekommendera Österlånggatan! Läs mer
  • 2019-02-06

Pernilla S skrev om Österlånggatan 17
    Ambitionerna verkar höga men smakerna lever inte upp till förväntningarna menyn ger. Läs mer
  • 2019-02-06

Thomas F skrev om Österlånggatan 17
    👍🏻 . Läs mer

Carin L skrev om Österlånggatan 17
    God mat och super bra service! Läs mer

Jan B skrev om Österlånggatan 17
    Vi bokade ett bord för 3 personer för en middag med lite dryck.
    Bemötandet är så där. De är så trendiga där så de blir ute istället.
    Maten är ok men inte alls på topp längre och servicen är mer utifrån att man stör. Läs mer

Elisabeth B skrev om Österlånggatan 17
    Stenbeck’s menyn med dryckespaket i Stenbecksrummet
    Perfekt för familjen eller lilla sällskapet samt Bra personal Läs mer
  • 2019-02-03

Mikael N skrev om Österlånggatan 17
    God mat och trevlig personal! Läs mer
  • Peter B

2019-02-02

Peter B skrev om Österlånggatan 17
    Hej!
    Maten var god men servicen eller rättare, tiden till vi fick maten var alldeles för lång. Detta m t p att vi förbokat ALL mat o ändå fick vänta drygt 1 timme. Vi var 16 pers som åt o då vi beställde dricka togs oftast 2-4 beställningar o sen hände inget på 10 min o drycken kom o samma visa upprepades. Det är inte ok o vi var alla överens om att maten var god när den väl kom en portionerna små. De som beställde fisk (röding) fick bara fisken i såsen utan tillbehör??? Typ 70g fisk o inget mer. Det är inte ok! Jag äter ute i Gamla stan 3-5 ggr/år med kunder men kommer tyvärr inte att rekommendera Österlånggatan eller boka den igen.
    Läger perfekt, lokalen trevlig o gemytlig o atmosfären likaså, hatten av där. Små portioner på maten o för lång väntan drar ner betyget rejält...
    Peter Branzell Läs mer
  • 2019-02-02

Sara E skrev om Österlånggatan 17
    Vi hade bokat bord i Stenbecksrummet med tillhörande meny. Vid bokning lät menyn som att den skulle vara "något extra" och tyvärr blev det en besvikelse på plats.

Maten i sig var väldigt god men att servera den typ av mat som ingick i menyn som plock är inte optimalt. Vi var 8 personer i sällskapet och att då få in skärbrädor med fisk i högar gav inte den känsla av finess som maten i sig förtjänade. Denna mer typiskt rustika mat lämpar sig inte att ätas som tapas. Potitspuré serverades även både till förrätt och varmrätt vilket kan tyckas vara något fantasilöst. Till efterrätt serverades chokladbitar (torr chokladkaka) med 6 matskedar sorbé på skärbräda som snabbt smälte bort. Glassen räckte således inte till alla gäster.

När osten skulle serveras hade bestick redan tagits bort av personalen och vi hade endast teskedar att äta med. Efter att sagt till personalen fick vi dock gafflar.

Sammantaget kan sägas att maten i sig var god och rummet vackert. Vi hade dock inte valt att "slå till" på Stenbecks menyn om vi hade vetat hur den skulle serveras. Hade samma mat serverats på en tallrik för vardera person i sällskapet hade den säkerligen komponerats annorlunda och gett den känsla av lyx som vi förväntat oss. Form av servering och service i övrigt drog tyvärr ned upplevelsen. Läs mer
  • 2019-02-02

Maria K skrev om Österlånggatan 17
    Väldigt trevlig personal och god mat. Flexibla när vi beställde mat, ta bort nåt här och lägg till nåt här. Det tycker vi är så Toppen!
    Supertrevlig kväll och väldigt goda drinkar Läs mer

Österlånggatan 17, 111 31 Stockholm