Österlånggatan 17

• Badge2021
4 103
4.0
Boka bord Ring 08-122 255 24 Dela

Välkommen till oss på Österlånggatan 17! Här i charmiga Gamla Stan vill vi skapa en trivsam atmosfär och servera förstklassig mat och dryck. Vår mat är influerad från hela världen men med mycket inspiration och hänsyn till de råvaror som finns att tillgå på hemmaplan. Kom förbi på lunchen, kvällen eller bara för en smakfull...

4103 omdömen om Österlånggatan 17

Sedan starten hos Reco 2015

Kina O
Skrev om Österlånggatan 17

Fantastiskt god mat. Personalen i baren och matsalen visste vad service betyder Kommer absolut tillbaka

Kristian J
Skrev om Österlånggatan 17

Food cooked with no love. Sevice very slow (waited 1h for main course after first).

Karolina L
Skrev om Österlånggatan 17

Prisvärd karaokekväll. Ett plus att det gick att ha hund med.

Tina S
Skrev om Österlånggatan 17

Trevligt bemötande o bra service. Varm o välkomnande inredning. Grillad tonfisk var kvällens höjdare, snyggt upplägg o rejäl portion. Mellanrätterna var också bra.

Maria W
Skrev om Österlånggatan 17

Bra mat och supertrevligt bemötande!

Annette G
Skrev om Österlånggatan 17

Mycket trevlig atmosfär, mysig inredning, bra och lagom hög musik. Okej mat, men förstår inte tanken med att inte ta bort förrättens tallrikarna med matrester (olivkärnor och brödkanter) utan låta dem stå kvar ända fram till efterrätten. Kan nog bli fler besök.

Sven H
Skrev om Österlånggatan 17

Toppen service och trevligt bemötande.

Erik B
Skrev om Österlånggatan 17

Trevlig miljö, bra mat och trevlig personal

Fanni J
Skrev om Österlånggatan 17

Jätte bra personal på karaoken. Men hade önskat fler låtar. Annars jätte bra!

Johan S
Skrev om Österlånggatan 17

Bra bemötande, lagom stimmigt och mycket god mat.

Mia Ö
Skrev om Österlånggatan 17

Supergod mat och snabb service! Fina lokaler. Lite hög musik dock.

Birgitta B
Skrev om Österlånggatan 17

Trevlig restaurang, bra bemötande, god mat

Catherine E
Skrev om Österlånggatan 17

Trevlig mottagande personal. Dagens lunch väldigt god o smakrik.

Helen P
Skrev om Österlånggatan 17

Kom en timme tidiga till vårt bokade bord. Inga problem att få bord direkt, god mat och gott vin

Helena B
Skrev om Österlånggatan 17

Väldigt god mat och trevlig atmosfär

Marie V
Skrev om Österlånggatan 17

Så härlig brunch kommer att komma tillbaka🫶🥂

Charlotta Ö
Skrev om Österlånggatan 17

Fantastisk mat! Härlig atmosfär!

Camilla E
Skrev om Österlånggatan 17

Smidigt mottagande trots att vi hade gjort en miss i bokningen. Trevlig service!

Emma-Kaisa N
Skrev om Österlånggatan 17

Trevlig lokal, hjälpsam och trevlig personal, dyr och ganska medioker mat (brunchmenyn)

Lisa F
Skrev om Österlånggatan 17

Trevlig lokal och personal. Bra service maten var ok men vi är väldigt bortskämda och därför kanske lite kräsna😄

Jessica S
Skrev om Österlånggatan 17

Service var mycket bra och lokalen är trevlig, där har vi inget att klaga på. Tyvärr levde maten inte upp till våra förväntningar, då flertalet komponenter i de rätter vi åt hade mer att önska, vilket gjorde att helhetsintycket av maten inte var bra tyvärr.

Linda B
Skrev om Österlånggatan 17

God mat och mycket trevlig personal!

Hayden M
Skrev om Österlånggatan 17

Strange portion sizes, "cocktails" not good. Food okay.

Tomas H
Skrev om Österlånggatan 17

Service ok, maten ok men inget inget mer. Skulle nog inte komma tillbaka. Inte för att det var dåligt men för att det finns betydligt fler restauranger som är bättre. Lokalen var dock mysig så inget att klaga på där.

Jon E
Skrev om Österlånggatan 17

Varmt välkomnande, bra service och fantastiskt god mat! Vi återkommer!

Kent Olov L
Skrev om Österlånggatan 17

Trevlig atmosfär, bra personal och god mat. Vi hade bokat bord för 7 personer och det var lagom ljudnivå trots ganska mycket folk.

Cecilia G
Skrev om Österlånggatan 17

Saknar barnstol. Annars var maten god och personalen personlig och trevlig

Anna Ida Marie Z
Skrev om Österlånggatan 17

Vi var här på AW. Vi fick bord enligt önskemål (runt bord på övervåningen, vid fönster). Personalen fixade utan problem ytterligare en plats då jag skrivit fel antal personer i bokningen. Fin lokal där det är lätt att sitta många och konversera utan att det blir stimmigt/surrigt/sorligt i bakgrunden. Trevlig personal och MYCKET god mat!

Magnus B
Skrev om Österlånggatan 17

Bra personal med trevligt bemötande god mat

Hans Thomas L
Skrev om Österlånggatan 17

Oväntat bra mat på detta för mig okända ställe. Bred meny med många bra rätter, vi var alla nöjda. Oxkinden kanon! Mycket trevlig service!

Michael E
Skrev om Österlånggatan 17

Österlånggatan 17 är en trevlig och mysig restaurang mitt i gamla stan. Fin och inbjudande inredning med proffsig och service minded personal. Charkbrickan rekommenderas starkt som en förrätt och ett bra alternativ om man vill dela något med middagssällskapet. Bra kvalitet på kötträtterna som erbjuds med goda tillbehör. Ett stort plus och som överraskade vårat sällskap är dom goda cocktails som restaurangen erbjuder. Dessa drinkar förhöjde våran upplevelse och middagen i sig och lämnar denna restaurang med ett mycket positivt intryck.

Anna Ö
Skrev om Österlånggatan 17

Jättetrevlig personal. Bra service. Supergod lunch!

Frentab A
Skrev om Österlånggatan 17

Bra mat med trevlig personal, mysiga lokaler

Thomas Ö
Skrev om Österlånggatan 17

Bra service och god mat til ett överkomligt pris

Kennet R
Skrev om Österlånggatan 17

Vänlig och serviceinriktad personal.

Eric R
Skrev om Österlånggatan 17

I was greeted by a friendly and courteous staff. Everyone was super helpful and nice and the lunch was delicious!

Marie E
Skrev om Österlånggatan 17

Food nice, but mistakes with the bill and unwilling to refund the card at place, so we had to contact the office next day

Linda P
Skrev om Österlånggatan 17

Så god mat och trevlig service!

Adina E
Skrev om Österlånggatan 17

Väldigt trevlig personal och ok mat. Trevligt att få ha med sig hund, men tyvärr blev vi placerade vid ett litet trångt bord mitt i gången och kände oss mest i vägen. Min kompis tog råraka med löjrom, en mellanrätt, och det var jäääättelite löjrom, rätten var också väldigt liten för att vara en mellanrätt och kostade mer än min huvudrätt med köttbullar som var god men ingen utöver det vanliga.

Jeanette B
Skrev om Österlånggatan 17

Väldigt god mat och bra service så kan starkt rekommendera Österlånggatan 17.

Jill N
Skrev om Österlånggatan 17

God mat och bra service.Restaurabgen var vacker och genuin.Samt ett bra läge

Thomas Ö
Skrev om Österlånggatan 17

Bra service, god mat, hyggliga priser

Jan U
Skrev om Österlånggatan 17

God drink i baren. Bra vinet. God och vällagad mat. Vi fick vänta längre än 30 min på vår varmrätt. Har ni någon vänförening?

Sergej A
Skrev om Österlånggatan 17

Gott, stämningsfullt och mycket bra service.

Claes J
Skrev om Österlånggatan 17

Bra mat och en mycket trevlig omgivning

Asvin K
Skrev om Österlånggatan 17

Dålig service Vi hade höga Förväntningarna Levde inte alls upp till förväntningarna Våran upplevelse var ganska dålig Frågan är vill man komma tillbaka nej Vi åt förätt calamare och burrata var bra Varmrätter Entrecôte och röding riktigt dåligt Plast i entrecôte hur är det ens möjligt Och seg kött bit Servicen hon behöver gå en service kurs hur man tar hand om gästerna .

Sanna M
Skrev om Österlånggatan 17

God mat, inte så uppmärksam service. Mitt sällskap har fått fördröjd mat varje gång, något som glömts/blivit fel. Samt ingen som kommer och frågar om man vill ha mer eller notan. Inte tillräckligt städade toaletter, behöver underhållas/kollas till oftare. Ofta någon konstig/äcklig lukt i restaurangen, har jag tänkt på flera gånger.

Anna Margareta K
Skrev om Österlånggatan 17

Som vanligt väldigt god mat. Servicen har tyvärr blivit sämre. Maten kommer fort men sen tar det lång tid att få frågan om kaffe samt att få betala. Tar lite för lång tid när det är lunch.

Reidar G
Skrev om Österlånggatan 17

Mysig atmosfär och mycket trevlig personal samt inte minst god mat. Levde verkligen upp till förväntningarna.

Toll M
Skrev om Österlånggatan 17

Bemötandet var ok men gav inte en verkligt välkomnande känsla. Förväntningarna var nog inte skyhöga men hade nog ändå hoppats på lite mer. Vår totala upplevelse var inte dålig på något sätt men inte heller något som man minns. Jag åt en vegetarisk pasta rätt och frun en kötträtt. Helt ok men väldigt saltig. Borden står väldigt tätt så är det mycket folk så känns det som om att man inte har mycket ”privatliv.” Så totalt sett så blir det 3 av 5.