Österlens Poolcenter AB

Österlens Poolcenter AB

4.2

Österlens Poolcenter grundades 2007 i Tomelilla på Österlen. Idag har vi dessutom en butik i Löddeköping på Center Syd. Idag är vi 10 anställda som med stor passion arbetar på Österlens Poolcenter, vi drivs av att uppfylla dina drömmar på ett enkelt och smidigt tillvägagångssätt så att du som kund ska bli hundra procent nöjd...

128 omdömen om Österlens Poolcenter AB

Erik E
Skrev om Österlens Poolcenter AB

Räkna inte med hjälp då ni får något fel på er nyinköpta dyra produkt. Har haft en reklamation av liner som det har tagit närmare 1 1/2 år för Österlens Poolcenter att lösa ut. Eventuella merkostnader som man får vägrar de att betala och då reklamationprocessen förhalats under så pass lång tid så behöver de inte följa ARN:s riktlinjer. En hel del av reklamationen fick man dessutom själv dra i. Önskade ersättning för installation av den nya linern då den som ursprungligen levererades var felaktig och inte passade, det...

Mattias P
Skrev om Österlens Poolcenter AB

Simon kom på sin lediga dag och kollade vattenkvalitén och lämnade även av kempaketet som vi beställt. Superb service!

Sven A
Skrev om Österlens Poolcenter AB

Disse pågarna får resen a branschen o se ud som vantrövlingar!

Allan H
Skrev om Österlens Poolcenter AB

Köpt spabad Earl på Malmömässan. Haft lite bekymmer med ett trasigt prismaglas till belysning, fått fel och väntar fortfarande på rätt delar. Har försökt få hjälp med att förstå meddelandena i displayen som förklarar varför det inte går att köra pumpar, men inte lyckats med det. Annars mycket trevlig och hjälpsam personal och jag besöker gärna butiken för inköp av förbrukningsvaror.

Jan R
Skrev om Österlens Poolcenter AB

Inledningsvis svårt med kommunikationen, de hade tagit på sig för mycket byggen i relation till firmans storlek. Alltid trevligt bemötande från hantverkarna, men man visste inte när dom skulle komma och vad som skulle göras och ev förberedelser inför detta. Det blev klart bättre mot slutet av projektet, så sammanfattningsvis rejält frustrerade i början och nöjda nu.

Maria A
Skrev om Österlens Poolcenter AB

Vi är nöjda med bemötandet från Österlens poolcenter. vi har köpt ett poolpaket med Coralpool. vi har ej kunnat ta premiärdoppet ännu. vi väntar på att den ska bli inkopplad.

Niklas U
Skrev om Österlens Poolcenter AB

Hjälp med poolduk. Mycket bra hjälp i butiken på Center Syd. Hade inga förväntningar innan dess.

Malin O
Skrev om Österlens Poolcenter AB

Jätte bra bemötande och hjälpsamma. Köpte ett hydragena spa av er och har alltid blivit bemöt med ett leende och hjälpsamma på alla sätt och viss. Har varmt rekommenderat er till vänner som vill köpa spa. Så bara positivt från mig :)

Elisabeth F
Skrev om Österlens Poolcenter AB

Väldigt tillmötesgående i början av processen. Kunniga och trevliga hantverkare. Avsaknad av kommunikation och beskrivning av tidplan, process och innehåll i stegen. Otydlig offert. Bortglömda beställningar.Krävde snabbt svar på liner beställning, skulle göras över dagen och gjordes 20 april. Därefter tystnad. Vet aldrig var man hamnar vid kontakt per telefon, helt anonyma telesvar.

Lars H
Skrev om Österlens Poolcenter AB

Ett trevligt bemötande i Löddeköpinge butiken. Jag har köpt pool o pooltak och luftvärme pump. Nöjd med hur dom har behndlat vissa felleveranser och garanti på material.

Lina D
Skrev om Österlens Poolcenter AB

Jag ringde i mitten av mars eftersom jag lagt om taket på garaget där "solvärmerören" till poolen låg och hantverkarna hade plockat ner dom. Jag bad Österlen poolservice att lägga tillbaka dom och fästa dom igen. Var inne i affären i slutet av maj för att fråga när dom tänkte komma och chefen skrattade och sa att dom var upptagna och att jag skulle få vänta ett tag till. Det känns lite underligt att jag ska svara på denna rekommendationen när dom fortfarande inte varit här och nu är det den 7 juni. Jag är tydligen långt...

Per H
Skrev om Österlens Poolcenter AB

Ibland svåra att få tag i , men hjälpen sedan är mycket bra!

Eva E
Skrev om Österlens Poolcenter AB

Vi har köpt ett spabad Earl på Malmö Villamässa. Allt har fungerat bra. Mycket tillmötesgående personal.

Peter B
Skrev om Österlens Poolcenter AB

Bra, med mycket kunnig personal

Stefan S
Skrev om Österlens Poolcenter AB

Vi köpte vinterplåtar. Mycket bra service. Vi fick fel längd, och det byttes ut utan några problem.

Björn
Skrev om Österlens Poolcenter AB

Jag har köpte en komplett pool i november 2016 med ett tydligt mål att den skulle vara badbar senast 170531. Företaget vet hur man bygger pooler och de flesta jag träffat är trevliga personer MEN jag uppfattar bolaget som väldigt oorganiserat och ganska rörigt. Bolaget behöver förpacka sin produkt från försäljning till serviceavtal gentemot kund och skapa en mycket bättre kundupplevelse. Internt måste processer och kvalitetssäkring ses över så att projekten kan drivas mer effektivt och professionellt. Detta är inte ovanliga...

Marie K
Skrev om Österlens Poolcenter AB

Spa, köpt på trädgårdsmässan. Trevlig försäljare. Leveransen tog dubbelt så lång tid än vad som sagts. Installationen kunde inte utföras utan kranbil, men den var här på någon timme vilket var bra. Vi hade dragit ut kabel och monterat el- kopplare nära spet vilket också är gränsdragningen. De skickade min sambo att jaga el-kabeln mellan el- kopplare och in i spaet vilket inte är Ok, en kabelring i bilen borde de haft med sig. Sedan står det inte någonstans i broschyren vad avsäkrningen skulle vara utan det fick man försöka...

Göran B
Skrev om Österlens Poolcenter AB

Då vi handlade poolen var det trevligt bemötande Personalen som var med vid leveransen var trevliga och tillmötesgående

Stefan N
Skrev om Österlens Poolcenter AB

Väldigt snabb och proffsigt bemötande vid köp av spa bad. Fick snabb hjälp och installation trots vår snäva tidsplan. Även eftermarknaden med ett litet problem löste de utan krångel

Thomas B
Skrev om Österlens Poolcenter AB

Bemötandet var bra. Begärde offert, fick den. Valde en annan. Köpt kemikalier.

Hanna B

Alltid glada och serviceinriktade

Marianne L
Skrev om Österlens Poolcenter AB

Jag är nästan fullt nöjd med Österlens Pool. Tyvärr ör jag lite besviken på senast jobbet som skulle utföras hos oss. Avtäckning av pool och städning av spa. Rengöring av spa var inte BRA, även om det var den lilla städpaketet. Har inte fått svar ang vår stora pool som läcker. Så inte helt nöjda

Inger A
Skrev om Österlens Poolcenter AB

Förr upplevde jag företaget som positivt Men inte längre Har bytt poolfirma

Daniel P
Skrev om Österlens Poolcenter AB

Mycket nöjd med Österlens Poolcenter efter köpet av vårt Artesian spa. Fick efter ett halvår problem med en liten komponent i spabadet som dock byttes omgående av personalen utan problem. Fått jättebra support före, under och efter köpet.

Lars P
Skrev om Österlens Poolcenter AB

Österlen Poolcenter har haft ett proffsigt bemötande från första stund och verkligen varit mån om att vi som kund skall bli nöjda. Vi har köpt en glasfiberpool med kringutrustning samt ett pool tak som senare fick returneras pga. bygglovsproblem. Vi har haft lite uppstartproblem som man hjälpt till att åtgärda när man haft tid. Vi kan varmt rekommendera Österlen Poolcenter som leverantör.

Roland M
Skrev om Österlens Poolcenter AB

Österlens Poolcenter byggde min pool inklusive pumprum på vår tomt. Tjänsterna och bemötandet under hela projektet var utomordentligt väl utfört och vi är väldigt nöjda. Alla personer involverade i projektet gjorde ett fantastiskt jobb.

Dast A
Skrev om Österlens Poolcenter AB

Beställde offdert och det gick bra.

Johanna N
Skrev om Österlens Poolcenter AB

Tyckte vi fick ett bra bemötande och kunnigt svar

Robert J
Skrev om Österlens Poolcenter AB

Första besöket levde inte upp till mina förväntningar eftersom de hade en inhoppare som säljare den dagen. Andra gången var mycket bättre, men då hade jag redan hunnit etablera kontakt med ett annat företag, som jag så småningom gjorde affären med. Kunde ha slutat annorlunda om första besöket varit till belåtenhet.

Jonas T
Skrev om Österlens Poolcenter AB

Köpt ett spabad "Earl". Bra leverans och väldigt trevliga installationskillar. Mycket nöjd än så länge, men väntar fortfarande på ett locklyft som ingick i köpet. Det har gått 2 månader nu utan att vi hört något om detta.

Lars A
Skrev om Österlens Poolcenter AB

Tog tid att få offert på pool, fick påminna 2 ganger. Men sen gick det bra.

Gert N
Skrev om Österlens Poolcenter AB

Första intrycket va bra, fick leverans även om det dröjde. Produkten fungerar bra MEN!!! Jag har sedan september 2016 försökt få beställa en förlängning till skorstenen utan att lyckas Det skylls på att tillverkaren inte har ngr, att de inte hittar min beställning, att det nog är på gång USELT är för snällt sagt Jag har vänner som velat ha liknande produkt men jag har berätta hur dåligt detta företag är och de har köpt från annan leverantör Hoppas detta meddelande lyckas komma bättre fram än min beställning Gert Nordström 0702-992686

Erik H
Skrev om Österlens Poolcenter AB

Utmärkt, inget att klaga på...................................................................

Peter P
Skrev om Österlens Poolcenter AB

Företaget är ett jävla uselt företag. Deras säljare fattar inte det man säger till honom (Simon). Han övertalade mig, tyvärr, med att börja bygga trots att jag inte betalt som var ett ultimatum från min sida. Han tjatade och tjatade och LOVADE att jag kunde betala senare. Trots det har fakturan nu gått till Kronofogden då jag fortfarande inte kunnat betala (något som ska göras så fort jag får loss pengarna). Trots upprepade mail har de inte svarat en enda gång och istället skickat fakturan vidare och vidare. Kommer...

Tommy R
Skrev om Österlens Poolcenter AB

Vi är mycket nöjda med företagets bemötande och vi har fått information kontinuerligt tills leveransen kom. Företaget vår oss mycket tillmötesgåend med att vi flyttade fram leveransdag en vecka och allt blev bra.

Rolf L
Skrev om Österlens Poolcenter AB

Löddebutiken får bästa rekommendationer. Kan tyvärr inte säga samma om Tomelilla butiken, har iofs bara pratat en gång per telefon med dom. Fick nonchalant ironiserat svar på en fråga. Det visar sig att den var relevant och jag inte borde lytt rådet. Mao kommer aldrig att kontakta eller rek någon att besöka eller kontakta Tomelilla. Prata med Simon i Löddeköpinge eller gå någon annanstans Hls Rolf Lindewall

Ulf B
Skrev om Österlens Poolcenter AB

Mycket bra och proffsigt. En liten felkoppling gjorde att vi fick strömavbrott, men hantverkaren kom direkt och fixade till det.

Torgny T
Skrev om Österlens Poolcenter AB

Väldigt servicevänliga och kunnig personal som ger en mycket hjälp. Mycket nöjd kund.

Rickard P
Skrev om Österlens Poolcenter AB

Trevlig och kompetent personal med ett suveränt kundmottagande

Lars N
Skrev om Österlens Poolcenter AB

Bra service vix besök i butiken. Leverans av spa sker på bädta sätt, snabbt proffsigt och utan tidsfördröjningar.

Niclas S
Skrev om Österlens Poolcenter AB

Behövde ny gjuten botten och ny liner till poolen. Österlens Poolcenter löste detta snabbt och till rätt pris. Kan varmt rekommenderas!

Peter C
Skrev om Österlens Poolcenter AB

Bra mottagande men ingen affär.

Ann J
Skrev om Österlens Poolcenter AB

En mycket bra försäljare som tog sig tid att besvara frågor, sms:a bilder osv via telefon :-) Har köpt en vedeldad badtunna men har dock ännu inte hunnit montera den ännu varav det är svårt att uttala sig om produkten

Stefan W
Skrev om Österlens Poolcenter AB

Ganska bra bemötande, men upplevdes som lite röriga, dock seriösa.

Kjell-åke A
Skrev om Österlens Poolcenter AB

Köpt ett SPA bad emulotion var nöjd med bemötande vid köp och leverans. Missnöjd med locket som företaget ersatt med nytt. Som helhet är jag nöjd med företaget.

Ulf P
Skrev om Österlens Poolcenter AB

Vi var intresserade att köpa pool

Fredrik A
Skrev om Österlens Poolcenter AB

bra och snabb service, och servicekillar visade på ett bra vis hur produkten fungerade och hjälpte till med uppstarten

Stefan L
Skrev om Österlens Poolcenter AB

Ni är katastrofalt dåliga. Ni säljer in en produkt med poolöverdrag med förvarvingstjänst. Sen bara sonika skickar ni ut folk som vägrar ta med sig plåtar o system. Ingen ordning ingen känsla för kundens önskemål. Vill inte ha med er att göra.

Per R
Skrev om Österlens Poolcenter AB

Bra service! Mycket kunnig och hjälpsam personal.

Henrik J
Skrev om Österlens Poolcenter AB

Vid besök i butiken fick jag ett mycket bra bemötande. Vi valde därför att köpa poolen med tillbehören här. Det kändes tryggt att ha kunskap och support i närheten. Det som inte funkade lika bra var att få kontakt med personalen efter vår beställning och i väntan på leveransen. Det var i stort sett omöjligt att komma fram på telefon och att få svar/besked via e-post. Enda sättet var att ta sig till butiken vilket var tidsödande och irriterande när man bara behöver ett kort & enkelt svar på en fråga. Vissa saker var restnoterade...