Östersunds Begravningsbyrå

Kyrkgatan 29, 831 50 Östersund — Visa karta

Välkommen till Östersunds och Krokoms Begravningsbyrå!

Att begrava en anhörig kan vara tufft och detta är vi väl medvetna om. Därför ser vi på Östersunds och Krokoms Begravningsbyrå till att guida dig på vägen mot en minnesvärd begravning. Vi hjälper dig att planera allt från ceremoni, begravningsform, gravplats, musik och minnesstund till typ av kista, blommor, gravsten samt juridik och försäkring. Du kan antingen välja att göra detta tillsammans med någon av våra begravningsrådgivare eller själv, i lugn och ro online. Vi låter dig ta den tid du behöver för att sedan kontakta oss vid frågor och vidare handledning.

Vi kan även hjälpa dig med diverse juridiska frågor som kan uppkomma vid ett dödsfall, i form av bouppteckning, dödsboförvaltning, arvskifte, brist i boet och mycket mer. Varmt välkommen att kontakta oss!
Öppet just nu
Mån-Sön: 00:00-23:55

Läs vad 59 kunder tycker om Östersunds Begravningsbyrå

• 2020-08-28

Alice E skrev om Östersunds Begravningsbyrå
    Anlitade för borgerlig begravning och jag blev utmärkt bemött. De förväntningar jag hade om en fin begravning uppfylldes med utmärkt resultat. Läs mer
  • 2020-07-10

Jennie L skrev om Östersunds Begravningsbyrå
    Lättsamma, trevlig personal, flexibla . Bara positivt att säga om dem. Läs mer
  • 2020-07-08

Ingegerd T skrev om Östersunds Begravningsbyrå
    Anlitade Östersunds Begravningsbyrå för hjälp med begravning och bouppteckning.
    Med stor värdighet och kunnande.
    Hjälp och råd inför begravning som jag ej kände till.
    Mina förväntningar uppfylldes till stor belåtenhet av deras proffsighet och bemötande.
    Rekommenderar gärna Östersunds Begravningsbyrå vid behov. Läs mer
  • 2020-06-05

Eva S skrev om Östersunds Begravningsbyrå
    Jag har köpt begravningstjänster och fått bra hjälp om än lite omständiga Läs mer
  • 2020-06-02

Elisabeth S skrev om Östersunds Begravningsbyrå
    Väldigt bra bemötande och bra service. Läs mer
  • 2020-05-28

Peter A skrev om Östersunds Begravningsbyrå
    Det var i samband med min pappas dödsfall som jag kom i kontakt med Östersunds begravningsbyrå. Fick bra mottagande och professionellt upplagt möte och genomgång. Företaget kommer även hjälpa till med bouppteckningen, bra att kunna samla allt på ett och samma ställe. Läs mer
  • 2020-05-26

Ingrid R skrev om Östersunds Begravningsbyrå
    Tydlig och strukturerad information om vad som händer och i vilken ordning osv.
    Bra bemötande, lugn saklig personal (inget hm,hm) Läs mer
  • Anna-Lisa E

2020-05-21

Anna-Lisa E skrev om Östersunds Begravningsbyrå
    Jag köpte hela paketet och det levererades också till full belåtenhet..Jag vet inte om jag fattat fel, men jag trodde att det skulle följa med en bild på kistan med blommor i minnespärmen. Det var synd att det inte blev så. I min mans minnespärm finns det ett så fint kort med. Det förstärker händelsen så otroligt mycket. Nu tog vi ju kort själva också, men inte lika bra.. Tack ändå Det blev bra. / mvh Anna-Lisa Eliasson Läs mer
  • 2020-05-10

Eleonore G skrev om Östersunds Begravningsbyrå
    Jag beställde en direktkremering . Jag skulle inte ha någon urneddsättnig eller begravningsakt.Jag fick en bra förklaring vad detta innebar. Vänlig och delaktigt bemötande. De förväntningar jag hade blev tillgodosedda. Läs mer
  • 2020-05-07

Ingegerd R skrev om Östersunds Begravningsbyrå
    Mycket nöjd med bemötandet av Märeth Steen och Tobias Andersson.
    PGA coronaviruset blev inte min brors begravning som jag önskat men jag har känt att ni lyssnat och gjort att allt skulle bli så bra som möjligt ändå. Läs mer
  • 2020-05-05

Marie T skrev om Östersunds Begravningsbyrå
    Våran kontakt är mycket trevlig, tillmötesgående och proffersionel, hon gav oss tips hur man kan göra i dessa tider av covid och ändå den sorg vi har. Det var min bortgångne mor som ville vi skulle anlita denna byrå. Känner oss mycket nöjda med vår kontakt. Läs mer
  • 2020-04-29

Olof E skrev om Östersunds Begravningsbyrå
    Ja det var ok, men svårt i situationen som det är. Ett svårt jobb och kostar ändå rätt mkt. De tog väl hand om oss och vid begravningen 👍 Läs mer
  • 2020-04-09

Maria-kristina B skrev om Östersunds Begravningsbyrå
    Östersunds Begravningsbyrå ordnade min mammas begravning.
    Jag blev mycket väl bemött, kontaktpersonen tog sig tid och var väldigt noggrann.
    Företaget levde väl upp till mina förväntningar.
    Det enda som jag tycker borde ingå är precis som Fonus har, en fin bok med bilder av begravningen och där det även står att läsa om att mista någon, om sorgen o.s.v. Det skulle ytterligare höja Östersunds Begravningsbyrås omdöme och värdet på begravningen. Läs mer
  • 2020-04-08

Marita Ö skrev om Östersunds Begravningsbyrå
    Jag köpte begravning, dödsannons, tackannons, officiant samt bouppteckning.
    Maria som hanterade begravning och annonser var vänlig, tillmötesgående och effektiv men framför allt var hon rådgivande och hade koll på allt. Bättre officianter än den vi erbjöds kunde vi inte önska, supernöjd. Bouppteckning har ännu bara startat men kontakten med Tobias har varit utmärkt. Läs mer
  • 2020-04-03

Annika G skrev om Östersunds Begravningsbyrå
    Mycket bra bemötande. De tog hand om det vi själva inte kunde i samband med begravning. De utförde precis det vi önskade få hjälp med.
    Försökte inte sälja dyrare produkter än de vi ville ha, utan visade på det vi efterfrågade. Läs mer
  • 2020-04-01

Iréne M skrev om Östersunds Begravningsbyrå
    I det läge jag var och är så behöver jag en professionell ” hand/händer som stöder mig nu och det får jag av Östersunds begravningsbyrå. Läs mer
  • 2020-03-14

Göran M skrev om Östersunds Begravningsbyrå
    Begravningstjänst och bouppteckning.
    Mycket bra hanterat och med fint personligt bemötande.
    Utmärkt dokumentation. Läs mer
  • 2020-03-14

Lars E skrev om Östersunds Begravningsbyrå
    Jag tycker allt fungerade som det ska Läs mer
  • 2020-03-12

Lisa N skrev om Östersunds Begravningsbyrå
    Jag kan bara säga att vi är så nöjda med denna begravningsbyrå. Det sköttes med professionalism och vördnad ända från att man hämtade min mor till begravningen. Den blev ett fint minne för oss alla. Har bara goda vits ord till de medarbetare som var oss behjälpliga. Läs mer
  • 2020-02-12

Anki E skrev om Östersunds Begravningsbyrå
    Begravning av min mamma
    Jätteproffsiga!
    Infriade alla mina förväntningar och jag blev mycket bra bemött i en känslig tid. Läs mer
  • 2020-01-30

Eva-Maj H skrev om Östersunds Begravningsbyrå
    Begravning för min make. Bemötandet har varit proffsigt och ändå medkännande i vår sorg. har haft så många frågor och alltid kunnat få snabba svar vilket betyder så mycket när man är omtumlad av sorg. så mycket tack från familjen Henriksson Läs mer
  • 2020-01-29

Kent R skrev om Östersunds Begravningsbyrå
    Mycket nöjd med bemötande och begravning.
    Fick hjälp med allt 😀 Läs mer
  • 2020-01-19

Annelie W skrev om Östersunds Begravningsbyrå
    Allt funkade bra, trevlig personal. Är nöjd o belåten. Läs mer
  • Unni E

2019-12-11

Unni E skrev om Östersunds Begravningsbyrå
    jag köpte en begravning blev bra bemött så jag är väldigt nöjd Läs mer
  • 2019-12-11

Unni E skrev om Östersunds Begravningsbyrå
    Jag är mycket nöjd med dom har nu haft 2 begravningar där och har blivit väldigt bra bemött Läs mer
  • 2019-12-04

Ulla L skrev om Östersunds Begravningsbyrå
    Hej! Jag kan bara delge högsta betyg/omdöme för denna byrå.
    Fick hjälp från första stund med det jag önskade samt tips/råd.
    Allting har fungerat, blev vänligt och proffsigt bemött och jag har uppfattat det nekat och tydligt.
    Jag bokade begravning, kista, blommor, smörgåstårta, tidningsannonser m.m. och allt föll väl ut. / Med vänlig hälsning,
    Richard Linge Läs mer
  • 2019-11-24

Sverker E skrev om Östersunds Begravningsbyrå
    Vi köpte begravningen fram till kyrkan. Mycket bra. Vi ordnade blommor, minnesstund och allt övrigt själva.
    Det som var negativt berodde på betalningen. Vi jobbade för att kunna betala fakturan på byråns kontor. När vi kom dit med kontanterna så fick vi veta att det inte gick att betala med kontanta pengar. Detta stod ingenstans på fakturan. Det kändes väldigt ledsamt speciellt med tanke på vad fakturan avsåg. Läs mer
  • 2019-11-22

Thomas H skrev om Östersunds Begravningsbyrå
    Superfin service.! Varmt mottagande i tid av prövning. Läs mer
  • 2019-10-26

Isabell H skrev om Östersunds Begravningsbyrå
    Trevligt bra bemötande enkelt att ha kontakt med gällande begravningen Läs mer
  • 2019-10-09

Jörgen A skrev om Östersunds Begravningsbyrå
    Bästa möjliga hjälp.Förklara och var tydliga vad som skulle göras. Läs mer
  • 2019-09-23

Per E skrev om Östersunds Begravningsbyrå
    mycket bra bemöt fantastisk hjälp å stöd Tack,,,,,,,,,,,,,, Läs mer
  • Ann-Christin S

2019-09-07

Ann-Christin S skrev om Östersunds Begravningsbyrå
    Har under många år anlitat Östersundsbegravnings byrå, har alltid varit så nöjd med deras bemötande. Det har varit väldigt skiftande uppdrag, men dom har alltid löst det på bästa sätt.
    Svarat upp på mina frågor direkt så jag inte har behövt gått å grunnat över om dom sett mina Mail.
    Dom har varit inlyssnande å hjälpt mej på bästa sätt med dom olika uppdrag jag har velat haft hjälp med. Läs mer
  • 2019-09-03

Christina E skrev om Östersunds Begravningsbyrå
    Förberedelser, genomförande o stöd vid vår fars bortgång med hämtning, begravning o minnesstund var utmärkt. Avskedet blev ett fint minne. Minnespärmen är ett stöd i sorgen. Läs mer
  • Margareta L

2019-08-29

Margareta L skrev om Östersunds Begravningsbyrå
    Har blivit bra bemött från första kontakten. Trevliga. Har fått svar på alla frågor,det som de inte kunde svara på tog de reda på. Mycket snabb återkoppling. Eftersom jag har använt deras tjänster tidigare och blivit mycket väl bemött, så var de första alternativet även den här gången. Läs mer
  • 2019-08-23

Ulf E skrev om Östersunds Begravningsbyrå
    Kista , dekoration , annonser mm.
    Mycket duktig person och bra service.
    I mitt tycke dock något dyra ! Läs mer
  • Gunilla Ö

2019-08-21

Gunilla Ö skrev om Östersunds Begravningsbyrå
    Begravning av min mor. ÖBB har alltid haft ett fantastiskt bemötande, det är tredje gången jag anlitar dem,. Alla kontakter har varit klara och rediga. Ekonomifrågorna har varit öppna och ärliga.
    Hela upplevelsen har känts trygg och ärlig.
    Jag rekommenderar dem gärna. Läs mer
  • 2019-08-21

Stefan S skrev om Östersunds Begravningsbyrå
    Begravning + boupptäckning.
    Bra bemötande.
    Förväntningarna var som vi hade fått rekomenderat.
    Jätte bra personal. Läs mer
  • 2019-08-07

Per J skrev om Östersunds Begravningsbyrå
    Mycket bra bemötande och service i samband med vår pappas begravning. Läs mer
  • 2019-08-03

Mikael E skrev om Östersunds Begravningsbyrå
    Onödigt dyrt. Man har inget val, administrativ avgift??? Läs mer
  • 2019-07-25

Monica L skrev om Östersunds Begravningsbyrå
    Behövde hjälp inför min mosters begravning och utifrån egna önskemål och min mosters önskan fått den hjälp som önskats så blev det så bra det kan bli. Läs mer
  • 2019-07-05

Anette H skrev om Östersunds Begravningsbyrå
    Hade uppskattat att få frågan om att själv bära kistan mellan sjukhuset och krematoriet och inte få en faktura på bärhjälp på den lilla biten samt att få veta att en visning, via begravningsbyrån, kostade 1500 kronor.
    Bemötandet från begravningsentreprenören var annars mycket god. Läs mer
    2019-07-05 Mårten L svarar Anette H
    Tack för din rekommendation, här hoppas jag det är ett missförstånd? Hos oss kostar ett avsked inget extra, om det är svepningsarvode du tänker på så tar vi betalt att vi bäddar ner i kistan, samt antingen klär på kläder, svepskjorta eller endast ställer i ordning och bäddar ner i kistan. Hoppas även att du på besöket fick en genomgång om vad som är beställt, och vem som gör vad, detta sammanställs i en dokumentation och preliminär prisuppgift.
    Mårten
  • 2019-06-20

Linda G skrev om Östersunds Begravningsbyrå
    Kunde nog inte ha fått nån bättre hjälp eller bättre bemötande än vad vi fått vid planering av begravning, bouppteckning osv. Så hjälpsam vilket har gjort att man fått tid att ta hand om sig själv mer under en jobbig period. Stort tack ska dom ha! Läs mer
  • Bo W

2019-06-13

Bo W skrev om Östersunds Begravningsbyrå
    Varmt bemötande och väldigt varsam om våra känslor. De hade allt ordnat och organiserat och man kände sig väll omhändertagen. Man blev säker på att farmor skulle få ett värdigt avsked. Läs mer
  • 2019-05-30

Irene F skrev om Östersunds Begravningsbyrå
    De hjälpte till vid min mans begravning. Blev bra bemött av Mårten som var min kontakt.
    Allt fungerade som vi hade kommit överens om.
    M v h
    Irene Fregelin Läs mer
  • 2019-05-30

Carina N skrev om Östersunds Begravningsbyrå
    Varmt, personligt och professionellt bemötande från första mötet, genomförandet och kontakt efter. Rekommenderar varmt! Läs mer
  • Göran L

2019-04-26

Göran L skrev om Östersunds Begravningsbyrå
    Mycket bra hjälp och vägledning vid nära anhörigs bortgång, effektiva i både praktiska och teoretiska frågeställningar
    //Göran Läs mer
  • 2019-04-26

Anneli L skrev om Östersunds Begravningsbyrå
    Ordnade en begravning för en släkting. Jag blev vänligt och respektfullt bemött. Läs mer
  • 2019-04-15

Sally N skrev om Östersunds Begravningsbyrå
    De skötte allt runt begravningen. Väldigt fint bemötande och en stor vilja att det skulle bli helt rätt. Stöttande och värdigt. Läs mer
  • 2019-04-15

Yvonne B skrev om Östersunds Begravningsbyrå
    Helt underbar personal och ett mycket positivt och hjälpsamt bemötande. Läs mer
  • Leif B

2019-04-14

Leif B skrev om Östersunds Begravningsbyrå
    Begravning och bouppteckning. Allt fungerade mycket bra. Vi har inte haft något mer att önska. Mycket förutseende och proffesionellt bemötande. Det har känts mycket tryggt hela tiden vilket kanske är det viktigaste ur kundsynvinkel! Läs mer

Kyrkgatan 29, 831 50 Östersund