Östersunds Begravningsbyrå

Kyrkgatan 29, 831 50 Östersund — Visa karta

Välkommen till Östersunds och Krokoms Begravningsbyrå!

Att begrava en anhörig kan vara tufft och detta är vi väl medvetna om. Därför ser vi på Östersunds och Krokoms Begravningsbyrå till att guida dig på vägen mot en minnesvärd begravning. Vi hjälper dig att planera allt från ceremoni, begravningsform, gravplats, musik och minnesstund till typ av kista, blommor, gravsten samt juridik och försäkring. Du kan antingen välja att göra detta tillsammans med någon av våra begravningsrådgivare eller själv, i lugn och ro online. Vi låter dig ta den tid du behöver för att sedan kontakta oss vid frågor och vidare handledning.

Vi kan även hjälpa dig med diverse juridiska frågor som kan uppkomma vid ett dödsfall, i form av bouppteckning, dödsboförvaltning, arvskifte, brist i boet och mycket mer. Varmt välkommen att kontakta oss!
Öppet just nu
Mån-Sön: 00:00-23:55

Läs vad 40 kunder tycker om Östersunds Begravningsbyrå

• 2020-02-12

Anki E skrev om Östersunds Begravningsbyrå
    Begravning av min mamma
    Jätteproffsiga!
    Infriade alla mina förväntningar och jag blev mycket bra bemött i en känslig tid. Läs mer
  • 2020-01-30

Eva-Maj H skrev om Östersunds Begravningsbyrå
    Begravning för min make. Bemötandet har varit proffsigt och ändå medkännande i vår sorg. har haft så många frågor och alltid kunnat få snabba svar vilket betyder så mycket när man är omtumlad av sorg. så mycket tack från familjen Henriksson Läs mer
  • 2020-01-29

Kent R skrev om Östersunds Begravningsbyrå
    Mycket nöjd med bemötande och begravning.
    Fick hjälp med allt 😀 Läs mer
  • 2020-01-19

Annelie W skrev om Östersunds Begravningsbyrå
    Allt funkade bra, trevlig personal. Är nöjd o belåten. Läs mer
  • Unni E

2019-12-11

Unni E skrev om Östersunds Begravningsbyrå
    jag köpte en begravning blev bra bemött så jag är väldigt nöjd Läs mer
  • 2019-12-11

Unni E skrev om Östersunds Begravningsbyrå
    Jag är mycket nöjd med dom har nu haft 2 begravningar där och har blivit väldigt bra bemött Läs mer
  • 2019-12-04

Ulla L skrev om Östersunds Begravningsbyrå
    Hej! Jag kan bara delge högsta betyg/omdöme för denna byrå.
    Fick hjälp från första stund med det jag önskade samt tips/råd.
    Allting har fungerat, blev vänligt och proffsigt bemött och jag har uppfattat det nekat och tydligt.
    Jag bokade begravning, kista, blommor, smörgåstårta, tidningsannonser m.m. och allt föll väl ut. / Med vänlig hälsning,
    Richard Linge Läs mer
  • 2019-11-24

Sverker E skrev om Östersunds Begravningsbyrå
    Vi köpte begravningen fram till kyrkan. Mycket bra. Vi ordnade blommor, minnesstund och allt övrigt själva.
    Det som var negativt berodde på betalningen. Vi jobbade för att kunna betala fakturan på byråns kontor. När vi kom dit med kontanterna så fick vi veta att det inte gick att betala med kontanta pengar. Detta stod ingenstans på fakturan. Det kändes väldigt ledsamt speciellt med tanke på vad fakturan avsåg. Läs mer
  • 2019-11-22

Thomas H skrev om Östersunds Begravningsbyrå
    Superfin service.! Varmt mottagande i tid av prövning. Läs mer
  • 2019-10-26

Isabell H skrev om Östersunds Begravningsbyrå
    Trevligt bra bemötande enkelt att ha kontakt med gällande begravningen Läs mer
  • 2019-10-09

Jörgen A skrev om Östersunds Begravningsbyrå
    Bästa möjliga hjälp.Förklara och var tydliga vad som skulle göras. Läs mer
  • 2019-09-23

Per E skrev om Östersunds Begravningsbyrå
    mycket bra bemöt fantastisk hjälp å stöd Tack,,,,,,,,,,,,,, Läs mer
  • Ann-Christin S

2019-09-07

Ann-Christin S skrev om Östersunds Begravningsbyrå
    Har under många år anlitat Östersundsbegravnings byrå, har alltid varit så nöjd med deras bemötande. Det har varit väldigt skiftande uppdrag, men dom har alltid löst det på bästa sätt.
    Svarat upp på mina frågor direkt så jag inte har behövt gått å grunnat över om dom sett mina Mail.
    Dom har varit inlyssnande å hjälpt mej på bästa sätt med dom olika uppdrag jag har velat haft hjälp med. Läs mer
  • 2019-09-03

Christina E skrev om Östersunds Begravningsbyrå
    Förberedelser, genomförande o stöd vid vår fars bortgång med hämtning, begravning o minnesstund var utmärkt. Avskedet blev ett fint minne. Minnespärmen är ett stöd i sorgen. Läs mer
  • Margareta L

2019-08-29

Margareta L skrev om Östersunds Begravningsbyrå
    Har blivit bra bemött från första kontakten. Trevliga. Har fått svar på alla frågor,det som de inte kunde svara på tog de reda på. Mycket snabb återkoppling. Eftersom jag har använt deras tjänster tidigare och blivit mycket väl bemött, så var de första alternativet även den här gången. Läs mer
  • 2019-08-23

Ulf E skrev om Östersunds Begravningsbyrå
    Kista , dekoration , annonser mm.
    Mycket duktig person och bra service.
    I mitt tycke dock något dyra ! Läs mer
  • Gunilla Ö

2019-08-21

Gunilla Ö skrev om Östersunds Begravningsbyrå
    Begravning av min mor. ÖBB har alltid haft ett fantastiskt bemötande, det är tredje gången jag anlitar dem,. Alla kontakter har varit klara och rediga. Ekonomifrågorna har varit öppna och ärliga.
    Hela upplevelsen har känts trygg och ärlig.
    Jag rekommenderar dem gärna. Läs mer
  • 2019-08-21

Stefan S skrev om Östersunds Begravningsbyrå
    Begravning + boupptäckning.
    Bra bemötande.
    Förväntningarna var som vi hade fått rekomenderat.
    Jätte bra personal. Läs mer
  • 2019-08-07

Per J skrev om Östersunds Begravningsbyrå
    Mycket bra bemötande och service i samband med vår pappas begravning. Läs mer
  • 2019-08-03

Mikael E skrev om Östersunds Begravningsbyrå
    Onödigt dyrt. Man har inget val, administrativ avgift??? Läs mer
  • 2019-07-25

Monica L skrev om Östersunds Begravningsbyrå
    Behövde hjälp inför min mosters begravning och utifrån egna önskemål och min mosters önskan fått den hjälp som önskats så blev det så bra det kan bli. Läs mer
  • 2019-07-05

Anette H skrev om Östersunds Begravningsbyrå
    Hade uppskattat att få frågan om att själv bära kistan mellan sjukhuset och krematoriet och inte få en faktura på bärhjälp på den lilla biten samt att få veta att en visning, via begravningsbyrån, kostade 1500 kronor.
    Bemötandet från begravningsentreprenören var annars mycket god. Läs mer
    2019-07-05 Mårten L svarar Anette H
    Tack för din rekommendation, här hoppas jag det är ett missförstånd? Hos oss kostar ett avsked inget extra, om det är svepningsarvode du tänker på så tar vi betalt att vi bäddar ner i kistan, samt antingen klär på kläder, svepskjorta eller endast ställer i ordning och bäddar ner i kistan. Hoppas även att du på besöket fick en genomgång om vad som är beställt, och vem som gör vad, detta sammanställs i en dokumentation och preliminär prisuppgift.
    Mårten
  • 2019-06-20

Linda G skrev om Östersunds Begravningsbyrå
    Kunde nog inte ha fått nån bättre hjälp eller bättre bemötande än vad vi fått vid planering av begravning, bouppteckning osv. Så hjälpsam vilket har gjort att man fått tid att ta hand om sig själv mer under en jobbig period. Stort tack ska dom ha! Läs mer
  • Bo W

2019-06-13

Bo W skrev om Östersunds Begravningsbyrå
    Varmt bemötande och väldigt varsam om våra känslor. De hade allt ordnat och organiserat och man kände sig väll omhändertagen. Man blev säker på att farmor skulle få ett värdigt avsked. Läs mer
  • 2019-05-30

Irene F skrev om Östersunds Begravningsbyrå
    De hjälpte till vid min mans begravning. Blev bra bemött av Mårten som var min kontakt.
    Allt fungerade som vi hade kommit överens om.
    M v h
    Irene Fregelin Läs mer
  • 2019-05-30

Carina N skrev om Östersunds Begravningsbyrå
    Varmt, personligt och professionellt bemötande från första mötet, genomförandet och kontakt efter. Rekommenderar varmt! Läs mer
  • Göran L

2019-04-26

Göran L skrev om Östersunds Begravningsbyrå
    Mycket bra hjälp och vägledning vid nära anhörigs bortgång, effektiva i både praktiska och teoretiska frågeställningar
    //Göran Läs mer
  • 2019-04-26

Anneli L skrev om Östersunds Begravningsbyrå
    Ordnade en begravning för en släkting. Jag blev vänligt och respektfullt bemött. Läs mer
  • 2019-04-15

Sally N skrev om Östersunds Begravningsbyrå
    De skötte allt runt begravningen. Väldigt fint bemötande och en stor vilja att det skulle bli helt rätt. Stöttande och värdigt. Läs mer
  • 2019-04-15

Yvonne B skrev om Östersunds Begravningsbyrå
    Helt underbar personal och ett mycket positivt och hjälpsamt bemötande. Läs mer
  • Leif B

2019-04-14

Leif B skrev om Östersunds Begravningsbyrå
    Begravning och bouppteckning. Allt fungerade mycket bra. Vi har inte haft något mer att önska. Mycket förutseende och proffesionellt bemötande. Det har känts mycket tryggt hela tiden vilket kanske är det viktigaste ur kundsynvinkel! Läs mer
  • 2019-04-14

Salomon S skrev om Östersunds Begravningsbyrå
    helt nöjd! Lyhörda, hjälpsamma och enkla att få tag på med snabb respons på frågor Läs mer

Stefan A skrev om Östersunds Begravningsbyrå
    Köpte en liktransport samt begravning. Köpte en cykel och sålde en konsultation Läs mer

Ingegerd A skrev om Östersunds Begravningsbyrå
    Bra bemötande. Allt sköttes perfekt, från begravning, hjälp med att ordna en bra sångare och lunch efter begravningen. Vi fick även hjälp med mäklare och allt som behövdes i samband med försäljning av lägenhet. En eloge till proffsig personal som kan rekommenderas.
    Ingegerd Andersson Läs mer

Agneta H skrev om Östersunds Begravningsbyrå
    Hjälp med att ordna till begravningen.
    Bemötande var jätte bra, Helen som hjälpte oss i Krokom var suverän, kunde inte fått någon bättre.
    Mina förväntningar uppfylldes till fullo. Är jätte nöjd🤗 Läs mer

Mats M skrev om Östersunds Begravningsbyrå
    Mycket bra hjälp vid min brors bortgång..............
    ..hjälp med boupptäcknng

Med mera med mera. Jag rekommenderar Östersunds begravningsbyrå.... MVH Mats Läs mer

Leif S skrev om Östersunds Begravningsbyrå
    Andra gången vi anlitade ÖKB för en begravning.
    Seriöst och värdigt bemötande. Visade stor förståelse för vad vi önskade. Läs mer

Bo O skrev om Östersunds Begravningsbyrå

Blev ett bra bemötande. Snabb och effektiv hjälp. Läs mer

Johan J skrev om Östersunds Begravningsbyrå
    Begravning.
    Mycket bra.
    De levde upp till min familjs förväntningar Läs mer

Kyrkgatan 29, 831 50 Östersund