Läs vad 66 kunder tycker om Östersunds Begravningsbyrå 2

• 2021-01-15
    Så professionella människor. De ordnade allt på bästa sätt kring min pappas begravning och bouppteckning.
    Då jag aldrig själv tagit hand om ett dödsbo så fanns de där för mig. Det var bara att ringa om jag funderade på något.
    Susanne E
  • 2021-01-12
    Transport , Kista och Begravning.
    Bra Bemötande .
    Fick hjälp med det jag behövde .
    ett helt ok bemötande .
  • 2020-12-17
    Allt gick väldigt smidigt, bra bemötande.
  • 2020-12-15
    Proffsigt och empatiskt. Snabb hjälp även på en helg.
  • 2020-11-26
    Rådgivning och hjälp inför en begravning. Fint bemötande förtroendeingivande. Bli lyssnad på, man kan komma med egna förslag, ingen känsla av att bli "påtvingad", vilket väl motsvarade våra förväntningar.
  • 2020-10-17
    Fint stöd- omtänksamt och gjorde det praktiska lättare för oss.
  • 2020-10-02
    Köpte begravningstjänst för min maka.
    Blev mycket väl bemött av företaget, oerhört duktiga och tillmötesgående.
    Hjälpsamma i alla lägen och proffsiga.
    Stort tack!
    Rekommenderar stärkt Östersunds Begravningsbyrå.
  • 2020-08-28
    Anlitade för borgerlig begravning och jag blev utmärkt bemött. De förväntningar jag hade om en fin begravning uppfylldes med utmärkt resultat.
  • 2020-07-10
    Lättsamma, trevlig personal, flexibla . Bara positivt att säga om dem.
  • 2020-07-08
    Anlitade Östersunds Begravningsbyrå för hjälp med begravning och bouppteckning.
    Med stor värdighet och kunnande.
    Hjälp och råd inför begravning som jag ej kände till.
    Mina förväntningar uppfylldes till stor belåtenhet av deras proffsighet och bemötande.
    Rekommenderar gärna Östersunds Begravningsbyrå vid behov.
  • 2020-06-05
    Jag har köpt begravningstjänster och fått bra hjälp om än lite omständiga
  • 2020-06-02
    Väldigt bra bemötande och bra service.
  • 2020-05-28
    Det var i samband med min pappas dödsfall som jag kom i kontakt med Östersunds begravningsbyrå. Fick bra mottagande och professionellt upplagt möte och genomgång. Företaget kommer även hjälpa till med bouppteckningen, bra att kunna samla allt på ett och samma ställe.
  • 2020-05-26
    Tydlig och strukturerad information om vad som händer och i vilken ordning osv.
    Bra bemötande, lugn saklig personal (inget hm,hm)
  • 2020-05-21
    Jag köpte hela paketet och det levererades också till full belåtenhet..Jag vet inte om jag fattat fel, men jag trodde att det skulle följa med en bild på kistan med blommor i minnespärmen. Det var synd att det inte blev så. I min mans minnespärm finns det ett så fint kort med. Det förstärker händelsen så otroligt mycket. Nu tog vi ju kort själva också, men inte lika bra.. Tack ändå Det blev bra. / mvh Anna-Lisa Eliasson
    Anna-Lisa E
  • 2020-05-10
    Jag beställde en direktkremering . Jag skulle inte ha någon urneddsättnig eller begravningsakt.Jag fick en bra förklaring vad detta innebar. Vänlig och delaktigt bemötande. De förväntningar jag hade blev tillgodosedda.
  • 2020-05-07
    Mycket nöjd med bemötandet av Märeth Steen och Tobias Andersson.
    PGA coronaviruset blev inte min brors begravning som jag önskat men jag har känt att ni lyssnat och gjort att allt skulle bli så bra som möjligt ändå.
  • 2020-05-05
    Våran kontakt är mycket trevlig, tillmötesgående och proffersionel, hon gav oss tips hur man kan göra i dessa tider av covid och ändå den sorg vi har. Det var min bortgångne mor som ville vi skulle anlita denna byrå. Känner oss mycket nöjda med vår kontakt.
  • 2020-04-29
    Ja det var ok, men svårt i situationen som det är. Ett svårt jobb och kostar ändå rätt mkt. De tog väl hand om oss och vid begravningen 👍
  • 2020-04-09
    Östersunds Begravningsbyrå ordnade min mammas begravning.
    Jag blev mycket väl bemött, kontaktpersonen tog sig tid och var väldigt noggrann.
    Företaget levde väl upp till mina förväntningar.
    Det enda som jag tycker borde ingå är precis som Fonus har, en fin bok med bilder av begravningen och där det även står att läsa om att mista någon, om sorgen o.s.v. Det skulle ytterligare höja Östersunds Begravningsbyrås omdöme och värdet på begravningen.
  • 2020-04-08
    Jag köpte begravning, dödsannons, tackannons, officiant samt bouppteckning.
    Maria som hanterade begravning och annonser var vänlig, tillmötesgående och effektiv men framför allt var hon rådgivande och hade koll på allt. Bättre officianter än den vi erbjöds kunde vi inte önska, supernöjd. Bouppteckning har ännu bara startat men kontakten med Tobias har varit utmärkt.
  • 2020-04-03
    Mycket bra bemötande. De tog hand om det vi själva inte kunde i samband med begravning. De utförde precis det vi önskade få hjälp med.
    Försökte inte sälja dyrare produkter än de vi ville ha, utan visade på det vi efterfrågade.
  • 2020-04-01
    I det läge jag var och är så behöver jag en professionell ” hand/händer som stöder mig nu och det får jag av Östersunds begravningsbyrå.
  • 2020-03-14
    Begravningstjänst och bouppteckning.
    Mycket bra hanterat och med fint personligt bemötande.
    Utmärkt dokumentation.
  • 2020-03-14
    Jag tycker allt fungerade som det ska
  • 2020-03-12
    Jag kan bara säga att vi är så nöjda med denna begravningsbyrå. Det sköttes med professionalism och vördnad ända från att man hämtade min mor till begravningen. Den blev ett fint minne för oss alla. Har bara goda vits ord till de medarbetare som var oss behjälpliga.
  • 2020-02-12
    Begravning av min mamma
    Jätteproffsiga!
    Infriade alla mina förväntningar och jag blev mycket bra bemött i en känslig tid.
  • 2020-01-30
    Begravning för min make. Bemötandet har varit proffsigt och ändå medkännande i vår sorg. har haft så många frågor och alltid kunnat få snabba svar vilket betyder så mycket när man är omtumlad av sorg. så mycket tack från familjen Henriksson
  • 2020-01-29
    Mycket nöjd med bemötande och begravning.
    Fick hjälp med allt 😀
  • 2020-01-19
    Allt funkade bra, trevlig personal. Är nöjd o belåten.
  • 2019-12-11
    jag köpte en begravning blev bra bemött så jag är väldigt nöjd
    Unni E
  • 2019-12-11
    Jag är mycket nöjd med dom har nu haft 2 begravningar där och har blivit väldigt bra bemött
  • 2019-12-04
    Hej! Jag kan bara delge högsta betyg/omdöme för denna byrå.
    Fick hjälp från första stund med det jag önskade samt tips/råd.
    Allting har fungerat, blev vänligt och proffsigt bemött och jag har uppfattat det nekat och tydligt.
    Jag bokade begravning, kista, blommor, smörgåstårta, tidningsannonser m.m. och allt föll väl ut. / Med vänlig hälsning,
    Richard Linge
  • 2019-11-24
    Vi köpte begravningen fram till kyrkan. Mycket bra. Vi ordnade blommor, minnesstund och allt övrigt själva.
    Det som var negativt berodde på betalningen. Vi jobbade för att kunna betala fakturan på byråns kontor. När vi kom dit med kontanterna så fick vi veta att det inte gick att betala med kontanta pengar. Detta stod ingenstans på fakturan. Det kändes väldigt ledsamt speciellt med tanke på vad fakturan avsåg.
  • 2019-11-22
    Superfin service.! Varmt mottagande i tid av prövning.
  • 2019-10-26
    Trevligt bra bemötande enkelt att ha kontakt med gällande begravningen
  • 2019-10-09
    Bästa möjliga hjälp.Förklara och var tydliga vad som skulle göras.
  • 2019-09-23
    mycket bra bemöt fantastisk hjälp å stöd Tack,,,,,,,,,,,,,,
  • 2019-09-07
    Har under många år anlitat Östersundsbegravnings byrå, har alltid varit så nöjd med deras bemötande. Det har varit väldigt skiftande uppdrag, men dom har alltid löst det på bästa sätt.
    Svarat upp på mina frågor direkt så jag inte har behövt gått å grunnat över om dom sett mina Mail.
    Dom har varit inlyssnande å hjälpt mej på bästa sätt med dom olika uppdrag jag har velat haft hjälp med.
    Ann-Christin S
  • 2019-09-03
    Förberedelser, genomförande o stöd vid vår fars bortgång med hämtning, begravning o minnesstund var utmärkt. Avskedet blev ett fint minne. Minnespärmen är ett stöd i sorgen.
  • 2019-08-29
    Har blivit bra bemött från första kontakten. Trevliga. Har fått svar på alla frågor,det som de inte kunde svara på tog de reda på. Mycket snabb återkoppling. Eftersom jag har använt deras tjänster tidigare och blivit mycket väl bemött, så var de första alternativet även den här gången.
    Margareta L
  • 2019-08-23
    Kista , dekoration , annonser mm.
    Mycket duktig person och bra service.
    I mitt tycke dock något dyra !
  • 2019-08-21
    Begravning av min mor. ÖBB har alltid haft ett fantastiskt bemötande, det är tredje gången jag anlitar dem,. Alla kontakter har varit klara och rediga. Ekonomifrågorna har varit öppna och ärliga.
    Hela upplevelsen har känts trygg och ärlig.
    Jag rekommenderar dem gärna.
    Gunilla Ö
  • 2019-08-21
    Begravning + boupptäckning.
    Bra bemötande.
    Förväntningarna var som vi hade fått rekomenderat.
    Jätte bra personal.
  • 2019-08-07
    Mycket bra bemötande och service i samband med vår pappas begravning.
  • 2019-08-03
    Onödigt dyrt. Man har inget val, administrativ avgift???
  • 2019-07-25
    Behövde hjälp inför min mosters begravning och utifrån egna önskemål och min mosters önskan fått den hjälp som önskats så blev det så bra det kan bli.
  • 2019-07-05
    Hade uppskattat att få frågan om att själv bära kistan mellan sjukhuset och krematoriet och inte få en faktura på bärhjälp på den lilla biten samt att få veta att en visning, via begravningsbyrån, kostade 1500 kronor.
    Bemötandet från begravningsentreprenören var annars mycket god.
    skrev om Östersunds Begravningsbyrå
    Tack för din rekommendation, här hoppas jag det är ett missförstånd? Hos oss kostar ett avsked inget extra, om det är svepningsarvode du tänker på så tar vi betalt att vi bäddar ner i kistan, samt antingen klär på kläder, svepskjorta eller endast ställer i ordning och bäddar ner i kistan. Hoppas även att du på besöket fick en genomgång om vad som är beställt, och vem som gör vad, detta sammanställs i en dokumentation och preliminär prisuppgift. Mvh Mårten
    Östersunds Begravningsbyrå

Östersunds Begravningsbyrå

Visa svar
  • 2019-06-20
    Kunde nog inte ha fått nån bättre hjälp eller bättre bemötande än vad vi fått vid planering av begravning, bouppteckning osv. Så hjälpsam vilket har gjort att man fått tid att ta hand om sig själv mer under en jobbig period. Stort tack ska dom ha!
  • 2019-06-13
    Varmt bemötande och väldigt varsam om våra känslor. De hade allt ordnat och organiserat och man kände sig väll omhändertagen. Man blev säker på att farmor skulle få ett värdigt avsked.
    Bo W
    skrev om Östersunds Begravningsbyrå

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte