Pantaluren.se

Pantaluren.se

pantaluren.se
3.3

Har du en gammal smartphone som ligger och skräpar? Se till att den kommer till användning istället! Med hjälp av oss på Pantaluren.se kan du återvinna modern elektronik smidigt och enkelt. Vi ser till att din smartphone återanvänds, istället för att den bara tar upp plats i din skrivbordslåda. Vi är är en oberoende aktör och...

103 omdömen om Pantaluren.se

VIKTOR M
Skrev om Pantaluren.se

Ville bara lämna ett omdöme för det var så mycket negativt här. Jag klickade på hemsidan där det stod att jag skulle få 1300kr för min begagnade Samsung S10E. Jag skickade in den och skrev till deras support efter 5 arbetsdagar om de mottagit mon mobiltelefon, de svarade inom knappt 1 timme att de precis mottagit min telefon och att jag skulle få pengarna veckan därpå. Jag fick 1300kr utbetalt till mitt konto efter 9 bankdagar (från det att jag skicka mobilen med post). Så jag rekommenderar dem ändå :)

Stockholms Stadsbud
4.5/5 i betyg av 116 omdömen 4.5 av 116 omdömen
BadgeTwoYears

Väldigt bra service! Dom är lyhörda och kan snabbt ändra order beroende på kundens behov. Super bra service. Vi på Nordic Wellness kom

Pernille W
Skrev om Pantaluren.se

LITA INTE PÅ DESSA!! Skickade in min telefon för 5 veckor sen, inte hört något sedan dess. Dem svarar inte på mejl och hittar inte ett nummer att ringa dem på. Väldigt oprofessionellt.

Billy F

...............................................................

Kevin S
Skrev om Pantaluren.se

Oseriöst företag! VARNING! Jag skickade in två Samsung telefoner, uppskattat värde 1000 kr. Dom mailade dagen efter och sa att dom hade omvärderat båda mobilerna till 0 kr. Ursäkten var att det inte gick att ladda mobilerna. Jag fick då välja ifall jag ville behålla mobilerna eller ifall dom skulle behålla dom. Jag fick hem dom, givetvis gick det att ladda båda mobilerna!!! Skicka inte era mobiler, dom är oseriösa och svarar inte på mail när du väl har skickat in dina mobiler!

Doris S
Skrev om Pantaluren.se

Skickade in min iphone 7 för 2 månader sen. Jag kontaktade företaget gång på gång och frågade vad som sker med min telefon men de sa att de aldrig fått in min telefon. Skicka INTE in era telefoner till detta företag, de är väldigt oseriösa och man får inga bra svar på mejlen. Jag har även anmält företaget.

Marina S
Skrev om Pantaluren.se

Har skickat in en Iphone i nyskick i augusti och får varken pengar eller tel tillbaka. De har slutat svara på mai när jag krävde tillbaka min tel. Oseriöst företag. Har gjort anmälan till konsumentverket och hoppas det hjälper.

Martin N
Skrev om Pantaluren.se

Fick 500 kr för en telefon som var några månader gammal. Kostar 5000 kr ny. Nästa gång säljer jag på egen hand.

Mikael
Skrev om Pantaluren.se

Skickade in 4 telefoner i utmärkt skick, men såklart hittade de något att slå ner på. "Lätt sliten" betyder tydligen "perfekt nyskick, såsom den såg ut i kartongen". En liten mikroflaga drar ner betyget direkt till normalt sliten vilket är helt orimligt. Då skall inte "lätt sliten" finnas som val om minsta lilla sänker till normalt sliten. Kommer inte använda denna tjänsten mer.

Håkan E
Skrev om Pantaluren.se

Får inte betalt för min telefon eller svar på mina mail. Jag gör snart en bedrägerianmälan.

Kristel H
Skrev om Pantaluren.se

En riktig ursel kundservice om man ens kan kalla det för kundservice när dem aldrig svarar. Jag har väntat på pengarna för min iphone 7, 1700kr sedan 4 september. Jag får inte något svar alls! Lurar ni verkligen folk på detta viset?

Njazi P
Skrev om Pantaluren.se

Jag vet inte vad det är för jävla skit företag men jag varna alla att inte ska handla hos de för att de är oärliga otrevliga och ljuger. De sålde till mig en iPhone 7 för 3628kr som skärmen var lös och nu de vägrar de att fixa eller ta tillbaka mobilen. Ielekrtonik säger att mobilen var inte i samma skick som de har skickat till mig ,självklar inte efter 2 dagar skärmen var lös . Nu ska jag anmäla ielekronik till ARM och bästrida fakturan eller kanske ringa till Aftonbladet, GT.

JOAKIM E
Skrev om Pantaluren.se

Inte nog med telefon blev nervärderad från 1600 till 203kr vilket skömt,sen ska man betala för att hämta ut den också...... 200kr mycket oseriöst företag som kör strategiska mål för att lura kunden.håll er undan från detta oseriösa företag!!!

Svar från Pantaluren.se

Hej Jocke, Vi erbjuder alltid oss att skicka tillbaka telefonen kostnadsfritt. Vill man däremot att den ska skickas rekommenderat så tar vi ut en avgift. Samma sak om man skickar in en telefon som är iCloud/Googlelåst och man inte kan ta bort telefonen och vill ha tillbaka den. Med vänliga hälsningar, Pantaluren

Camilla S
Skrev om Pantaluren.se

Väldigt oseriöst företag, skicka absolut inte in din mobil. Jag skickade i förrgår, tömde den efter instruktioner och testade alla funktioner och allting fungerade som det skulle. Självklart var telefonen lite sliten och valde därför " normalt sliten" där slitage på mobilen som inte var sprickor etc var inräknade och fick den värderad. Idag fick jag på mail att dem inte ser något värde alls i telefonen och att dem kan ta hand om den åt mig eventuellt skicka tillbaka den med vanlig post men tar då inget ansvar över det, annars...

Svar från Pantaluren.se

Hej Camilla, Då vi inte kommer kunna sälja telefonen vidare som en SE eftersom Touch-ID inte fungerar så kan vi dessvärre inte erbjuda någon ersättning. Vi erbjuder alltid våra kunder att vi kostnadsfritt skickar tillbaka telefonen (då med vanlig post) men vill man att vi ska skicka den med rekommenderad post måste vi självklart ta ut en avgift för detta. Våra tekniker har försökt flera gånger med att aktivera Touch-ID men varje gång så säger den att det inte går. Din telefon skickas tillbaka till dig idag så...

Eva K
Skrev om Pantaluren.se

Har lämnat in telefonen en Samsung S 7 nedvärderar till 180 kr vill ha tillbaka den har skickat 3 mail sen 20 juni ,inget svar ingen telefon ,får väl kontakta Aftonbladet

Svar från Pantaluren.se

Hej Eva, Om jag får ett ordernummer av dig så kan jag kolla på din order. Vi har inga obesvarade mejl i vår mejlkorg så förmodligen har vi inte fått dem då men så fort jag får ett ordernummer så ska jag kolla upp din order och återkomma till dig. Med vänliga hälsningar, Pantaluren

Erik J
Skrev om Pantaluren.se

Imponerande snabbt och smidigt! Skall erkänna att jag inte läst recensionerna här på reco innan jag skickade in telefonen, så lite ont i magen fick när jag fick se många dåliga betyg här. Men det gick över förväntan! Tisdag 15/5: Jag gör en värdering och order på hemsidan. Onsdag 16/5 : Frankerat och vadderat kuvert för att skicka telefonen i ligger i min brevlåda. Jag postar brevet tillbaka samma dag. Torsdag 17/5: Jag ser i Post Nords app att dom hämtat ut telefonen på morgonen 9:05 och på eftermiddagen har...

Lars L
Skrev om Pantaluren.se

Fick först ett pris via hemsidan (ca 1300kr) sedan ett mail där jag ombads låsa upp telefonen. EFTER att jag låst upp telefonen omvärderades telefon -1000kr, utan någon som helst motivering?? Och returalternativen - gratis via Postnord utan några som helst garantier eller 199kr - var inte tydligt beskrivna från början. Känns inte seriöst, jag återvinner hellre telefonen på annat sätt. Nån som behöver en iPhone 6 Plus?

Svar från Pantaluren.se

Hej Lars, Du hade fyllt i att din telefon var lätt sliten. När vi mottog telefonen var den först tvungen att ligga på laddning i över 4 timmar för att starta. Sen sitter skärmen inte helt fast i vänsterkanten, det är förmodligen för att batteriet är så svullet att skärmen har tryckts ut. Detta innebär alltså att vi kommer behöva göra flertalet reparationer för att få den att fungera som den ska igen. Tråkigt att du inte var nöjd med värderingen men vi skickade tillbaka din telefon till dig igår helt kostnadsfritt. Med vänliga hälsningar, Pantaluren

Arne B
Skrev om Pantaluren.se

SÄLJ DIN MOBIL TILL PANTALUREN ETT SÅNT SKIT FÖRETAG JAG SKULLE FÅ 2000KR MINUS 50KR FÖR ATT DEN VAR LÅST DET SLUTAR MED ATT JAG FICK LÖSA UT DEN MED 199KR

Svar från Pantaluren.se

Hej, Din telefon var låst till iCloud. På vår hemsida står det att vi inte köper in sådana telefoner utan man måste själv ta bort detta innan man skickar in sin telefon till oss. Alternativt ta bort iCloud med hjälp av vår beskrivning när vi mottagit telefonen. Kan man inte göra detta så skickar vi tillbaka telefonen med Postförskott på 199 kronor vilket är självkostnaden för frakten fram och tillbaka.

Maja T
Skrev om Pantaluren.se

Felbedömning. Skickar in en mobil i nästan nyskick och får ett pris sagt, senare säger dom att mobilen är i ett mycket sämre skick och drar ner priset med 300kr. Enligt mig sa dom tydligt detta pga slarv jobb.

Lars L gillar detta
Hung T
Skrev om Pantaluren.se

Riktigt smidigt. La luren i brevlådan på fredagen. Pengar på kontot på måndagen.

Robert S
Skrev om Pantaluren.se

Snabbt och smidigt. Korrekt bedömning, pengarna på kontot snabbt. Var noga med att skriva kontonummer och clearingnummer korrekt, jag fick göra om och göra rätt där. Rekommenderas!

Angelica L
Skrev om Pantaluren.se

Skitföretag... Jag skickade in min iPhone 5s för ca 4 veckor sedan och har inte hört ett ljud. Finns inget nummer och ingen mail att nå företaget på på hemsidan. Så jävla besviken, skicka inte din telefon till dem!

Svar från Pantaluren.se

Hej Angelica, Vad har du för mejl eller ordernummer? Alla mejl vi har mottagit har vi svarat på då vår mejlkorg är tom. Om du mejlar oss på support @pantaluren.se så ska vi hjälpa dig. Vår mejl står längst ner på vår hemsida. Ha en fortsatt trevlig dag.

Jenny
Skrev om Pantaluren.se

Kasst företag! De lovade mig 1258 för min samsung S7 och omvärderade den till 258kr påstod att de skärmen var "bränd" vilket den inte var. Superbesviken! Men bad dem att skicka tillbaka telefonen. Ska sälja den till ett seriösare företag! Ni som ska sälja eran lur gör det INTE via pantaluren

Lars L och Arne B gillar detta
Adde S
Skrev om Pantaluren.se

Vilka skojare, skickade in min Samsung-lur och fick sedan nästan 500:- avdrag för "onormala slitage" trots att telefonen nästan var i nyskick. AVRÅDES! Använd hellre andra tjänster.

Robin S
Skrev om Pantaluren.se

Skickade in min iphone 6 (1300kr) och min iphone 5 (150kr). Priset på 6an blev sänkt till 508 kr alltså mer än 50 procent och för 5an fick jag ingenting. Orkade inte krångla med att få hem dom igen så jag sålde dom. Men tycker ändå det är ett oseriöst företag!

Svar från Pantaluren.se

Hej Robin, Du hade lagt in din iPhone 6 som normalt sliten. När vår tekniker testade telefonen så visade det sig att Touch-ID på telefonen inte fungerar och detta går inte att laga så då kan vi inte sälja den vidare som en vanlig iPhone 6 och då måste vi lägga den som defekt. Din iPhone 5 hade problem med touchen vilket vi gör att vi måste byta skärmen på telefonen för att kunna sälja den vidare och eftersom att det är en ganska gammal modell så kan vi då inte erbjuda någon ersättning för telefonen. Vi erbjuder alltid...

Emma D
Skrev om Pantaluren.se

Varning för lockpriser! Negativt: Missvisande värdering av telefonen. Priset på min telefon sänktes med över 50% av vad den preliminära värderingen sa trots att jag upplevde mig ha fyllt i rätt kategori av slitage. Då var det för mig inte längre aktuellt att sälja den och det slutade med en fraktkostnad på 199kr och en fördröjd försäljning. Positivt: Snabb service.

Svar från Pantaluren.se

Hej, Tråkigt att du inte är nöjd. Vi måste lita på vad våra tekniker säger och enligt dem sitter skärmen lite löst och vi måste åtgärda detta för att kunna sälja telefonen vidare. Vi erbjuder oss alltid att skicka tillbaka telefonen kostnadsfritt men vill man att vi ska skicka tillbaka den med rekommenderad post så får man stå för frakten. Ha en fortsatt trevlig dag. Med vänliga hälsningar, Pantaluren-teamet

Rami M
Skrev om Pantaluren.se

Sände in en Galaxy S8 i nyskick. Fick värderat till 4000 kr. Sedan 92 kr för rekommenderat brev. Skickar in med skal och skydd för jag litar ju inte på PostNord. Sedan får man e-post och det värderats om till 2608 kr. Första och sista gången jag använder svensk företag. Bättre vända sig till utländska företag som Envirofone där man faktiskt får det pris man lovats i första början. Nej jag rekommenderar inte Pantaluren. Lurendrejare!

Svar från Pantaluren.se

Hej Rami, Då vi ska sälja telefonen vidare måste vi alltid gå efter vad vi kan sälja telefonen för och då justeras priset en gång i månaden eller om något speciellt har hänt på marknaden. Vår servicepartner har lagt din telefon som "lätt sliten" det vill säga att den är i nyskick som du beskriver det och då kan vi i dagsläget inte erbjuda mer än 2608 kronor. Är man inte nöjd med detta erbjuder vi oss självklart alltid att skicka tillbaka telefonen helt kostnadsfritt. Med vänliga hälsningar, Pantaluren

Sofia P
Skrev om Pantaluren.se

VARNING FÖR DETTA FÖRETAG! Jag och pojkvännen skickade in våra mobiler, han skulle få 500 kr och jag 550 kr. När vi skickat in mobilerna fick vi mail om stt de omvärderats, vilket jag läst har hänt väldigt många som anlitat pantaluren, och våra mobiler vart omvärderade till 0 kr respektive 14 kr. Min var en IPhone 5 i nyskick. Så anlita INTE detta företag är mitt tips!

Linnea G
Skrev om Pantaluren.se

Skickade in min telefon som är i princip nyskick och fick enligt hemsidan reda på att den skulle vara värd 1400 kronor så skickade in den. De värderade sedan ner den till 588 kronor pga tappskador vilket jag aldrig sett några av i alla fall. Fick då välja mellan att ta pengarna eller få telefonen tillbakaskickad. Valde att få tillbaka telefonen och enligt pantaluren skickade de tillbaka den den 4:e oktober men inte har jag sett röken av min telefon. Ifrågasatte detta och mailade dem och skrev att jag hoppats att de skickat...

Thomas L
Skrev om Pantaluren.se

Dom erbjuder ett bra pris, sen påstår dom att din beskrivning inte stänmer, så sänker dom priset med 30%, dom erbjuder faktiskt att skicka tillbaks enheten men man blir väl inte så förvånad eller?!??!

Daniel
Skrev om Pantaluren.se

Det positiva : Bra tjänst med enkel funktionalitet och snabb kommunikation via mejl. Det negativa : Deras värderingsrutin är väldigt ogynnsam för kunden. Jag skickade in en Iphone 6S 128 Gb i normalt begagnat skick som av självklara skäl hade en del repor på skärmen, då den är just begagnad. I deras tabell väljer man mellan, "nyskick, lätt slitage, normalt slitage, sprickor och defekt". Jag angav att mobilen hade normalt slitage och fick ett preliminärt erbjudande om ca 2 700 kr. Ett erbjudande som känns ganska...

Anneli P
Skrev om Pantaluren.se

Mycket smidigt förfarande.Rekommenderas varmt.

Tomas L
Skrev om Pantaluren.se

Snabb och bra service. Bra feedback på frågor m m

Inga-britt G
Skrev om Pantaluren.se

Svarade inte upp mot mina förväntningar. Fick "god dag yxskaft" svar. Inte trovärdigt.

Vania E
Skrev om Pantaluren.se

Jätte smidigt och bra! Fick fort svar på att telefonen stämde med uppgifterna och pengarna satt snabbt inne på kontot. Rekommenderar verkligen!

Johan A
Skrev om Pantaluren.se

Skönt att bli av med elektronik som man har liggandes hemma och dessutom få betalt också. Enkelt, smidigt och pengar på kontot.

Linda J
Skrev om Pantaluren.se

Det var toppen, allt funkade perfekt.

Carl P
Skrev om Pantaluren.se

Sålde en begagnad Iphone 4S, inga konstigheter !

Oskar K
Skrev om Pantaluren.se

Enkelt och miljövänligt sätt att bli av med sin telefon och samtidigt få några extra kronor in på kontot.

Kevin G
Skrev om Pantaluren.se

Känns som att de drar ner "skicket" på telefonen bara för att testa om man fortfarande vill sälja till dem.

Marcus C
Skrev om Pantaluren.se

Jag sålde en mobiltelefon till Pantaluren. Processen gick mycket snabbt och smidigt och jag upplevde att det var lätt att kommunicera med Pantaluren. Det som man skulle kunna förbättra är beskrivningen av produkternas skick. Det var lite svårt att veta vad man skulle ange för skick för mobiltelefonen.

Peter B
Skrev om Pantaluren.se

Det gick bra tycker jag. Jag vill att det bli bättre kontakt

Lillemor J
Skrev om Pantaluren.se

Snabbt smidigt och enkelt bra betalt för luren 👍

Kerstin A
Skrev om Pantaluren.se

Bra och snabbt. Dock tror jag man som regel får mindre betalt än vad som utlovas från blrjan

Lisa J
Skrev om Pantaluren.se

Riktigt bra tjänst, snabb service och allmänt fint arbete

Åke P

Fick bara 100 kr för en av telefonerna trotts att båda var likadana

Charlotte P
Skrev om Pantaluren.se

Snabb service. Kuvertet kom i brevlådan redan efter 2 dagar och sedan jag sänt in telefonen så tog det bara 2-3 dagar så satt pengarna på mitt konto. Jag är jättenöjd med pantaluren

Joel H
Skrev om Pantaluren.se

Lurar folk med att omvärdera telefonen när man väl skickat in den och väsentligt sänka ersättningen.

André J
Skrev om Pantaluren.se

Missnöjd med att jag från början skulle få ca 450 kr för min telefon, men fick endast 8 kr. Trots att jag skrivit vad problemet var med den, samt att den var olåst. Tyvärr orkar jag inte klydda och stå på mig riktigt, och det känns som att Pantaluren tjänar lätta pengar genom att folk är som mig, lata.

Jonas Z
Skrev om Pantaluren.se

Snabba, bra kontakt, bra priser

Hans K
Skrev om Pantaluren.se

Oseriöst företag man blev plåst