Paraden, sid 2

Valhallavägen 147, 115 31 Stockholm — Visa karta

Avnjut en prisvärd helhetsupplevelse i kvarterskrogmiljö hos oss på Paraden!

Paraden har varit en självklar knytpunkt för vardagsnöjen sedan invigningen av biografen här på 1930-talet. Nu har gäster, mat och dryck tagit över huvudrollen, men vi har behållit Paraden som en plats för upplevelser och inspiration med liv och rörelse i varje vrå. Ät Sydeuropeiska smårätter i trappen, njut av ett glas vin på balkongen, prova mikrobryggd öl i baren eller bjud familjen på söndagsmiddag i matsalen. Paradens historia fortsätter att skriva sig själv!

Välkomna!
Mån-Ons: 07:30-00:00
Tor-Fre: 07:30-01:00
Lör: 10:00-01:00
Sön: 10:00-00:00

Läs vad 2181 kunder tycker om Paraden

Helena Z skrev om Paraden
    Lunch för två personer. Blev bemött på ett utmärkt sätt.Mina förväntningar levdes upp till. Mycket gemytlig o trevlig atmosfär o mycket god mat. En enda nackdel var att ljudnivån var så hög. Ett stort problem om man bär hörapparat. Läs mer
  • Stuart I

2019-01-31

Stuart I skrev om Paraden
    Middag för två
    Väldigt bra bemöttande
    God mat Läs mer

Ulf H skrev om Paraden
    Trevlig lunch, trevligt bemötande, fin miljö och god mat. Läs mer

Harriet B skrev om Paraden
    The standard of the food was very good and options available for different diets good. However, my colleague found a large piece of plastic in her meal and the customer service response to this was poor - no real apology given or offer to take her meal off the bill, for example. Instead, my colleague requested for some kind of compensation - this was disappointing in terms of customer service. Läs mer

Berit L skrev om Paraden
    Vi var ett sällskap på 7 personer som satt i hörnrummet. Fantastisk bra mat, tog lite väl lång tid mellan beställning av kaffe och dessert till serveringen av dessa.
    Alla tänkte gå tillbaka och tyckte det var ett härligt ställe. Läs mer

Eva H skrev om Paraden
    Fick ett bra bord. Maten var god men det kunde varit mer grönsaker till (dagens lunch) Läs mer
  • 2019-01-30

Amanda O skrev om Paraden
    Vi åt januari menyn som var super god och riktigt prisvärd. Kunnig och intresserad personal hjälpte oss med vin val som passade till maten och som var annorlunda viner mot vad vi brukar dricka. Det var bra stämning, fin lokal, lagom hög musik, trevligt med flera olika vrår att sitta i, verkligen hemtrevlig kvarterskrogs-kännsla. En riktigt trevlig dejt helt enkelt och vi kommer absolut att komma tillbaka. Läs mer
  • 2019-01-30

Annika N skrev om Paraden
    Mycket trevlig lokal och service. Maten OK. Alltför hög ljudnivå. Läs mer
  • 2019-01-29

Eva S skrev om Paraden
    Vällagad mat och god service! Mysig miljö! Går gärna hit igen! Läs mer

Pis H skrev om Paraden
    Mycket trevlig och uppmärksam personal. Vi beställde smårätter, som varierade i kvalitet. Några riktigt bra: kantarelltartletten & bästa rätten bao med fläsk. Några mindre bra: calamari med avocado var för fett & trist konsistens, syra saknades. Tonfisktacos sådär, för mycket lök. Kycklingtacon god, men lite väl salt & umamig. Vi kommer gärna tillbaka, men väljer nog andra rätter då. Läs mer

Camilla K skrev om Paraden
    Jätte god mat. Smaken var utmärkt men fet behövdes inget ägg på torsken då det blev för blött Läs mer

Johan R skrev om Paraden
    Var på Paraden den 25/1 för middag. Gemytligt ställe men tyvärr så var maten kall/ljummen och det tog lång tid att få in ny mat. Då 2 av 4 i sällskapet skulle få ny mat så kom vi i ofas med ätandet. Restaurangen bjöd på 2 rätter som kompensation vilket var schysst men hela middagskänslan var som bortblåst.
    Tror inte de får en ny chans! Läs mer
  • Gösta H

2019-01-28

Gösta H skrev om Paraden
    Familjemiddag för 8 personer. Mycket trevlig och kunnig personal under vårt besök. Maten var mycket bra. Läs mer
  • Anneli M

2019-01-27

Anneli M skrev om Paraden
    Fantastisk god och kreativt tillagad mat, bra service och varm och trevlig miljö! Kommer gärna tillbaka! Läs mer

Birgitta J skrev om Paraden
    God mat, trevligt bemötande. Vi åt torsk och en dessert som smakade jättebra. Läs mer

Rutger A skrev om Paraden
    Helheten är bra, något som kan förbättras är att röda vinet bör ha en temperatur på 18 grader.
    Det är lite varmt på övre planet, bra med ökad luftkonditionering. Läs mer

Lars B skrev om Paraden
    Ganska lien med (brunch). Roligt med många besökare men personalen hann inte riktigt med. Trevligt bemötande. Bra vinlista Läs mer

Margot H skrev om Paraden
    Allt var mkt bra och vi kommer gärna igen! Läs mer

Johan H skrev om Paraden
    Otroligt dålig service, men maten vad god. Läs mer

Sophia L skrev om Paraden
    Helt fantastiskt i vanlig ordning. Superbra mat och service i en härlig miljö. Läs mer

Ingemar L skrev om Paraden
    mycket bra bemötande och service Läs mer
  • Ann-Charlotte H

2019-01-26

Ann-Charlotte H skrev om Paraden
    Frukost , underbar avscado macka , färsk pressad juice och kaffe .
    Trevlig personal ,
    Fick ha min hund med
    Super mysig lokal 😊👌 Läs mer
  • 2019-01-26

Marika L skrev om Paraden
    god och trevlig lunch bra service Läs mer
  • 2019-01-26

Emmelié Y skrev om Paraden
    Super trevlig personal. Vi fick välja bord vid balkongen bör vi kom lite tidigare och innan massorna välde in. Fantastiska mat, bra och snabb service. Läs mer

Eva S skrev om Paraden
    Åt middag för att fira en kollega. Mycket trevlig lokal, god mat o bra service . Kommer gärna tillbaka Läs mer

Maria G skrev om Paraden
    Trevlig personal och god mat! Mysig kvarterskrog som är väl värt ett besök! Läs mer

Mathilda W skrev om Paraden
    Personlig och snabb service. Väldigt bra veganskt alternativ på lunchen! Jag blev lagom mätt men portionen var inte så tilltagen. Dagens ”vanliga” lunch uppfattade jag som lite mer tilltagen i storlek. Läs mer

Johan S skrev om Paraden
    God man, trevlig personal och bra atmosfär! Läs mer
  • Karin P

2019-01-24

Karin P skrev om Paraden
    Bra ställe! En fullständigt fulländat tillagad tonfisk, trevlig personal och skön atmosfär. Läs mer
  • 2019-01-24

Mats P skrev om Paraden
    Snabb service och trevligt bemötande från personalen. Samtliga i sällskapet tyckte det var en bra kväll. Läs mer
  • Martin K

2019-01-23

Martin K skrev om Paraden
    Jag och flickvännen vi blev väl bemötta av en duktig personal som vanligt. Maten var god,men nu lite kritik och det är mängden av vinet i glaset är inget annat än ett skämt. För länge sedan generellt har man fått ett riktig glas vin dvs. vinet i glaset nådde åtminstone till tre fjärdedelar av glaset,men idag är det nästan osynligt i botten av glaset,dricker man två klunkar,då är det snart slut. Snälla,tänk efter vad är detta för något? Är det bara pengarna som gäller? Detta skulle aldrig hända i utlandet,dessutom priserna är mycket mer humana där. Tänk efter,ska man smuggla in vinet nästa gång i en liten flaska,det skulle bli mycket mer än vad ni serverar. Naturligtvis detta gäller nästan ALLA krogar i Stockholm. Man får inte umgås till ett rimligt pris,eller? Läs mer
  • 2019-01-23

Gunilla B skrev om Paraden
    Mysig miljö. Mycket god mat.Trevligt bemötande. Vi kunde sitta kvar på långlunch utan någon sa något. Läs mer

Ulla L skrev om Paraden
    Åt lunch tillsammans med vänner. God omelett. Men har ingen uppfattning om maten för övrigt. trevlig personal. Läs mer

Ylva R skrev om Paraden
    Middag för 8 pers. Januarimenyn som var utmärkt!
    Byte till veg alternativ 1 pers var inga problem. Mycket gott också.
    Vänlig och uppmärksam personal.
    Trevlig start i baren. Den utsatta tiden räckte bra.
    Har redan rekommenderat till vänner och kollegor:) Läs mer

Lars H skrev om Paraden
    Vi åt middag tre personer, mycket vänligt bemötande. God mat. Jag har vart där flera gånger och har alltid upplevt ett proffsigt och trevligt bemötande.

Trevlig lokal, jag hade bokat bord och bett att få sitta på övervåningen, vilket vilket vi också fick. Jag mailade att jag ville ha bordet däruppe. Läs mer

Carl H skrev om Paraden
    Extremt vällagade luncher varje gång man är där. Även ganska ordinära rätter lyckas de variera med nya inslag och goda smaker. Väldigt bra service, fin lokal och bra läge. Läs mer

Josefin B skrev om Paraden
    Fin inredning och rätterna såg väldigt spännande ut. 4 av 6 var missnöjda med varmrätterna, där delar av rätterna var väldigt brända. Servicen räddade inte upplevelsen, vi blev inte tillfrågade om efterrätt och fick vinka till oss service för att be om kaffe efter maten. Läs mer

Lena Å skrev om Paraden
    Mycket god och prisvärd januarimeny. Trevlig personal och mysig lokal. Kommer gå dit igen. Läs mer
  • 2019-01-21

Disa W skrev om Paraden
    Trevlig restaurang med härlig bar! Läs mer
  • 2019-01-20

Caroline A skrev om Paraden
    Havregrynsgröt med äppelkompott och scones. Godaste gröten jag någonsin ätit! Läs mer
  • 2019-01-20

Cynthia I skrev om Paraden
  • Lena W

2019-01-20

Lena W skrev om Paraden
    Hade köpt januarierbjudandet - trerätters för 295:- Alla vi fyra blev supernöjda. Väldigt bra komponerad meny och mycket gott. Snabb och jättetrevlig personal. Läs mer
  • Alexandra Å

-Atmosfären
    -Toaletten
    -Snabb service

Extra +
    - enskilda handdukar på toaletten
    - Halstablett på toaletten
    -brödkorgen som tilldelades alla bord

-Kallt i lokalen
    -Kaffe/te saknades i fysiska i menyn
    -Öppnar först vid 11, hade önskar åtminstone 10 med tanke på att det är brunch Läs mer
  • 2019-01-19

Sophia L skrev om Paraden
    Vi åt januari-menyn. En trerätters som var fantastiskt god. Gillade lokalen och personalen var också väldigt trevlig. Alla i vårt sällskap var mer än nöjda. Vi kommer tillbaka! Läs mer

Jan W skrev om Paraden
    Mycket bra lunch, bra service, mkt trevligt bemötande Läs mer

Brf P skrev om Paraden
    Trevlig stämning, lyhörd personal. Läs mer

j skrev om Paraden
    Jag har varit hos er ett antal gånger och varje gång har varit jättebra. Jag bor inte på Gärdet/Östermalm men tar gärna vägarna förbi. Ni är min och min mans favoritställe alla kategorier.

Jättebra service, jättetrevlig personal (som alltid fixar allt superbra!), god mat och bra priser.

Jag gillar konceptet att man kan sitta i baren och att det är lite kvarterskrogskänsla. Älskar att man bara kan glida förbi och ta en drink.

Absolut bäst är att man får ha med sig sin hund i vissa delar. Underlättar verkligen för oss med hundar men som ändå vill gå ut och äta. Läs mer
  • 2019-01-17

Trevlig middagsupplevelse Läs mer
  • 2019-01-17

charlotte b skrev om Paraden
    Tyvärr var jag besviken.
    Tonfisksalladen för 229:- var inte god. Kände en fadd smak som om fisken inte var 100% färsk.
    Min kund serverades fel kaffe, filter istället för espresso som beställts.
    Jag fick fråga efter notan flera gånger.
    Bättre kan Bockholmsgruppen! Läs mer
  • 2019-01-16

Thore S skrev om Paraden
    Trevligt och avslappnat bemötande. God mat till ett mycket ok pris. Verkligen en kvarterskrogs känsla Läs mer
    Bockholmengruppen gillar detta

Valhallavägen 147, 115 31 Stockholm