Paraden, sid 2

Valhallavägen 147, 115 31 Stockholm — Visa karta

Avnjut en prisvärd helhetsupplevelse i kvarterskrogmiljö hos oss på Paraden!

Paraden har varit en självklar knytpunkt för vardagsnöjen sedan invigningen av biografen här på 1930-talet. Nu har gäster, mat och dryck tagit över huvudrollen, men vi har behållit Paraden som en plats för upplevelser och inspiration med liv och rörelse i varje vrå. Ät Sydeuropeiska smårätter i trappen, njut av ett glas vin på balkongen, prova mikrobryggd öl i baren eller bjud familjen på söndagsmiddag i matsalen. Paradens historia fortsätter att skriva sig själv!

Välkomna!
Sön: 10:00-00:00

Läs vad 1732 kunder tycker om Paraden

• Britt F
    Britt F skrev om Paraden
    Trevlig miljö och god mat. Åt omelette som jag ätit tidigare bl.a. på Nybrogatan 38. Lite väl stora portioner! Läs mer
  • Carolin L
    Carolin L skrev om Paraden
    Fantastiskt god mat och servicen var utmärkt. Läs mer
  • Martin W
    Martin W skrev om Paraden
    Fantastisk mat till bra priser Läs mer
  • Eva L
    Eva L skrev om Paraden
    Vi åt torsk och forell. Supergott. Fantastiska smakkombinationer och vackert för ögat. Läs mer
  • Lisa W
    Lisa W skrev om Paraden
    Bra service och god mat! Nöjda! Läs mer
  • carina j
    carina j skrev om Paraden
    Glad och trevlig personal vid entrén. bra bemötande i restaurangen. god mat, lagom portioner, ok prisläge.
    lite "slamrigt" ibland. trevlig atmosfär och inredning, övre plan mysigt.
    Blir fler besök Läs mer
  • Olof T
    Olof T skrev om Paraden
    Efter att en gång varit på Paraden och haft en härlig och god upplevelse --- atmosfär, mat, bemötande, allt! --- föreslog jag en god vän att vi skulle välja Paraden för en lunch.
    Och det gjorde vi! Mycket gott omhändertagande -- trevlig och vänlig atmosfär. Vi valde oxköttbullar med hasselbackspotatis!
    Vackert upplagt och serverat --- men jag blev besviken!
    Svampiga mjuka hasselbackare -- som gjorde att det övriga på tallriken också fick lida - liksom upplevelsen.
    Kanske en engångsföreteelse?
    Jag kommer säkert tillbaka! Läs mer
  • Alexandra J
    Alexandra J skrev om Paraden
    Väldigt god mat och vin. Servicen var också mycket bra! Trevlig atmosfär! Läs mer
  • Lena S
    Lena S skrev om Paraden
    Tredje gången jag besöker Paraden, lika nöjd varje gång! Utmärkt bemötande, toppen-mat och mysig miljö och hyggliga priser. Enda bristen är att det är högljutt och dålig akustik, blir lite jobbigt i längden om man vill föra ett samtal.
    Tack för en trevlig kväll!
    Mvh Lena Sköld Läs mer
  • Richard H
    Richard H skrev om Paraden
    Lunch, helt ok. Ok service.
    Stureplanspriser norr om Valhallavägen, inte ok. Ni är inte o kommer aldrig att bli Sturehof, KB eller Riche Läs mer
  • Ulrika H
    Ulrika H skrev om Paraden
    Bra frukost utbud - men svårt att välja ;)
    Alla i sällskapet valde olika dock, men samtliga blev nöjda Läs mer
  • Karina B
    Karina B skrev om Paraden
    Jag hade höga förväntningar eftersom Paraden ägs av såna välkända och duktiga krögare. Vi möttes av jättegullig personal och beställde varsin veganrätt. Vis av erfarenhet brukar inte krogarna lägga ner mycket krut på det veganska köket. Jag åt den godaste pasta alla kategorier! Till och med det vispade smöret till brödet, som bara var vispat smör, var det godaste jag smakat. Det kan bara bli 5 av 5. Läs mer
  • Rana S
    Rana S skrev om Paraden
    Trevlig stämning och bra personal.
    Jag och min vän delade på några smårätter och det var bra. Tycker att huvudrätterna inte tilltalade mig tyvärr, det drar ned betyget. Lite tråkiga huvudrätter medan smårätterna var bra, dock en torr friterad calamari. Läs mer
  • Anders R
    Anders R skrev om Paraden
    Lunch från stora menyn med öl och kaffe. Mycket bra mat. Ett trevligt bemötande. Förväntningarna uppfyllda och min gäst var lika uppskattande, så en mycket trevlig lunch.
    Det enda lite negativa är en väl hög ljudnivå med fullsatt lokal. Läs mer
  • Helena M
    Helena M skrev om Paraden
    Paraden har mycket trevlig och kompetent personal. Jättegod mat och rikliga portioner. Mysig och stimmig miljö. Ett litet minus för hög ljudvolym, svårt att höra flera stycken vid ett bord. Läs mer
  • Annika C
    Annika C skrev om Paraden
    Bökig meny, fanns alldeles för mycket olika saker att välja på och det var ingen ”röd tråd” i menyn.
    Maten var väl helt ok, smakade mest salt dock jag åt köttbullarna sambon åt tartar.
    Trevlig lokal och trevlig personal. Läs mer
  • Jeanette F
    Jeanette F skrev om Paraden
    Inte särskilt gott. För komplicerad mat, smakerna tig ut varandra. För dyrt och ointresserad kypare.
    Vi kände oss inte alls sedda! Läs mer
  • Charlotte W
    Charlotte W skrev om Paraden
    Supertrevligt! God mat, så trevlig personal! :) Läs mer
  • Caroline K
    Caroline K skrev om Paraden
    Vin i baren och middag. Mycket gott och så trevlig miljö! Läs mer
  • Ulrika M
    Ulrika M skrev om Paraden
    Bra service och god mat men för ett sällskap som försöker föra en konversation var det möjligen lite för hög musik. Läs mer
  • Göran N
    Göran N skrev om Paraden
    Trevligt mottagande och bra atmosfär för att äta affärslunch. Bra service och god mat. Läs mer
  • P-G A
    P-G A skrev om Paraden
    väldigt god lunch, med bra, snabb och trevlig service. Läs mer
  • Mattias J
    Mattias J skrev om Paraden
    Mycket trevlig restaurang med hög kvalitet på råvaror och presentation. Mycket väl bemötande av all personal. Högst troligt att jag rekommenderar Paraden till bekanta samt besöker Paraden igen! Läs mer
  • david t
    david t skrev om Paraden
    Middag med vänner. Bra inredning, meny och jättetrevlig personal.
    På minussidan (och det är ett jätteminus, som gör att vi alla tvekar att välja stället framöver) är att man äter ”på tid”. Om man vill träffas, äta och prata så vill man inte riskera att få lämna eller byta bord efter 2:15. Även om det löste sig igår så vill inte ens behöva fundera på sånt. Otroligt trevlig personal, dock! Läs mer
  • Eva B
    Eva B skrev om Paraden
    Åt en god entrecote middag, bra service
    Tyvärr hänvisades en man till bordet bredvid ikläd korts shorts och lång lurviga ben som han valde att veckla ut på golvet
    Inte okey vid ett middagsbord - jag trodde detta var en restaurant och inte strandcafe Läs mer
  • Viktor K
    Viktor K skrev om Paraden
    Bra service, gillar menyn skarpt. Många alternativ för oss som hade ett gäng allergier med sig. Samt + att man får ha hund! Läs mer
  • Katrin A
    Katrin A skrev om Paraden
    Vi åt smårätter, förrätt och efterrätt. Allt var mycket gott och servicen var klanderfri, om än lite opersonlig. Det enda som bör anmärkas på är att det vatten som serverades i kanna var ljummet. Läs mer
  • Birgitta G
    Birgitta G skrev om Paraden
    Vi åt några små rätter bl a vit sparris som ej var ok övriga rätter var goda.

personalen ok.

Jag har alltid höga förväntningar på Bockholms krogar.
    men den här får ok. Det gåt att bättra sig. Läs mer
  • Mimmi F
    Mimmi F skrev om Paraden
    Servicen är toppen
    Miljön är härlig
    Bra dessert o dryck
    Åt flera av smårätterna, löjrommen, smörrebrödet, calamarin, vitsparris bl.a. , var riktigt onöjd. Tidigare var Paraden min favorit restaurang i Stockholm, nu var jag riktigt besviken pga maten. Den var ljummen, dåligt friterad och smaklös. Läs mer
  • Monica M
    Monica M skrev om Paraden
    Varmrätt Halstrad tonfisksallad. 2 av 5. Asiatiskinspirerad rätt. Badade i stabbig vit vitlökssås som tog över alla andra smaker. Tonfisken kändes seg efter ett tag.
    Efterrätt äppelsorbet med havtegrädde var väldigt syrlig och fräsch 4 av 5.
    Atmosfär och service 5 av 5. Läs mer
  • Leila N
    Leila N skrev om Paraden
    Mycket trevlig och välkomnande personal bra service och god mat i en trevlig omgivning. Läs mer
  • Lena W
    Lena W skrev om Paraden
    Fin lokal. Trevligt att sitta en trappa upp och kunna titta ner över baren. Bra bemötande. Läs mer
  • Erkki A
    Erkki A skrev om Paraden
    Familjevänligt och bra mat och som extra bonus fick vår hund följa med och fick en egen portion hundglass. Vänlig personal med kanonservice och bra mat. Rekommenderas! Läs mer
  • Johan B
    Johan B skrev om Paraden
    Bra service och god mat! Trevlig personal och tillmötesgående Läs mer
  • Inka I
    Inka I skrev om Paraden
    Maten god ( ögonfranshår i maten, men fick strax ny). Bland bästa vegan min dotter har smakat! Personalen väldigt imötes kommande, Ska definitivt tillbaka dit, ska faktiskt beställa bord nu ;o)
    Ingibjörg Läs mer
  • Anita J
    Anita J skrev om Paraden
    Världens bästa omelett! Serverad med pommes frites och sallad. Läs mer
  • Peter H
    Peter H skrev om Paraden
    Trevlig miljö om än lite högljutt men bra o snabb personal . Välsmakande mat - prisvärt Läs mer
  • Anders J
    Anders J skrev om Paraden
    Vardagslunchen var riktigt god men något dyr eftersom allt utöver rätten kostar extra Läs mer
  • Jenny W
    Jenny W skrev om Paraden
    Bra bemötande, helt fantastisk mat. Tack också för att vi fick sitta ute! :) Enda mini-minuset är att det är varmt ute, se till att vattna gästerna hela tiden Läs mer
  • Linda M
    Linda M skrev om Paraden
    Mycket trevlig lokal, bra service, god mat om än generellt lite syrlig. Läs mer
  • Elin S
    Elin S skrev om Paraden
    Trevlig miljö och god mat till ett rimligt pris. Lite för korta sittningar bara. Läs mer
  • Sofia F
    Sofia F skrev om Paraden
    Besvärlig bokning av chambre separée. Bekräftelselänk som måste aktiveras och som var otydlig och med kort tid.
    Bongarna blandades ihop så varmrätten var väldigt sen. Ingen kompensation eller liknande för det.. bara ett "ursäkta, vi har gjort fel".
    Maten god i övrigt! Läs mer
  • Ulrika E
    Ulrika E skrev om Paraden
    Trevlig atmosfär samt bemötande. Fräsch och väldigt god mat. Prisvärt. Läs mer
  • Malin F
    Malin F skrev om Paraden
    Fantastiskt god mat och trevlig personal Läs mer
  • Xavier R
    Xavier R skrev om Paraden
    Hej,

Har varit och ätit hos er flera gånger, då jag har flyttat nyligen och bor nästan på samma adress som Paraden ligger i...
    Är väldigt nöjd med både mat & service, och vill passa på och nämna att en ljushårig servitriss....tror hon kan vara hovmästare, med namn Victoria är bland det bästa jag varit med igenom mina alla mina restaurang besök någonsin....
    Fantastisk Läs mer
  • Helen E
    Helen E skrev om Paraden
    Utomordentlig trevlig servitör (finlandssvensk) och maten var även den över förväntan för en kvarterskrog. Krog eller restaurangnamnet är ju inte det viktiga. Kommer rekommendera många att söka sig till Paraden. Läs mer
  • Lisa E
    Lisa E skrev om Paraden
    Härlig brunch! Gott! Trevligt och ombonat ställe. Bra service. Läs mer
  • Ulrika W
    Ulrika W skrev om Paraden
    Väldigt bra! Bra personal, god mat och trevligt bemötande. Läs mer
  • Eva B
    Eva B skrev om Paraden
    Mycket trevlig miljö och bemötande. God mat. Rekommenderar varmt. Läs mer
  • Christina K
    Christina K skrev om Paraden
    Bra bemötande vid bokningstillfället. Vänligt omhändertagande vid ankomsten. Bra service. Serveringspersonal som var vänlig och uppmärksam kanske inte så kunnig beträffande vinsortimentet.
    Mycket nöjd med mat och servering f.ö.!!! Detta var första besöket på Paraden men kommer gärna tillbaka och rekommenderar krogen t vänner. Läs mer
    Bockholmengruppen gillar detta

Valhallavägen 147, 115 31 Stockholm