Paraden, sid 2

Valhallavägen 147, 115 31 Stockholm — Visa karta

4.2 i betyg av 1948 omdömen
Avnjut en prisvärd helhetsupplevelse i kvarterskrogmiljö hos oss på Paraden!

Paraden har varit en självklar knytpunkt för vardagsnöjen sedan invigningen av biografen här på 1930-talet. Nu har gäster, mat och dryck tagit över huvudrollen, men vi har behållit Paraden som en plats för upplevelser och inspiration med liv och rörelse i varje vrå. Ät Sydeuropeiska smårätter i trappen, njut av ett glas vin på balkongen, prova mikrobryggd öl i baren eller bjud familjen på söndagsmiddag i matsalen. Paradens historia fortsätter att skriva sig själv!

Välkomna!
Mån-Ons: 07:30-00:00
Tor-Fre: 07:30-01:00
Lör: 10:00-01:00
Sön: 10:00-00:00

Läs vad 1948 kunder tycker om Paraden

• Karin T skrev om Paraden
    Trevligt bemötande i mysiga lokaler och supergod lunch! Läs mer
  • Kristina H skrev om Paraden
    Så god mat & dryck! Välgjord spännande mat, vackert upplagt på snyggt porslin, en njutning! Fin och personlig service på ett avslappnat sätt! Har varit på Paraden många gånger och lär återkomma! Mysig bar oxå! Läs mer
  • Kajsa A skrev om Paraden
    Avslappnat, bekvämt och snyggt. Trevlig men ibland lite rörig service, och väldigt god mat. Härligt att hundar är välkomna! Läs mer
  • Lena S
    Lena S skrev om Paraden
    Vi var fyra som firade en födelsedag.
    Miljön: mycket inbjudande och varm, mysig.
    Våra förväntningar: bra bemötande och god mat.
    Personalen: genomgående vänliga och tillmötesgående, men det tog lång tid att få efterrätt och därefter kaffe(mycket gott) vilket gjorde att vi överskred 2.25 timmar.
    Maten: inte tidsenlig, d.v.s alldeles för mycket fett!
    Första gången på Paraden åt vi köttbullar och mos; gott men alldeles för fett. Andra gången valde jag Röda räkor och sallad av det skälet; tyvärr rann det olja över hela fatet och all sallad som inte var krispig och fräsch, tyvärr.Personalen hade så mycket att göra att vi lät det passera, men det gör ju inte att vi direkt vill komma tillbaka eller rekommendera krogen.
    Jag är ledsen för kritiken men hoppas att den kan ge stöd till förändring.
    Med vänlig hälsning, Lena. Läs mer
    2018-10-31 Bockholmengruppen svarar Lena S
    Tack så mycket lena för era synpunkter. All konstruktiv kritik är bra kritik och det är detta som möjliggör att v kan bli ännu bättre. Jag kommer absolut ta upp detta med köket gällande era synpunkter kring maten

MVH
    Paraden Gänget
  • Karin E skrev om Paraden
    Bokat bord, snabbt placerat, bra bemötande. Åt dagens som i och för sig var god även om kombinationen lammspett, röra på röd paprika, gurka och gräddfil tillsammans med pommes var udda och inte så passande utifrån mina smakpreferenser. Läs mer
  • Nathalie T skrev om Paraden
    Jag besökte för första gången Paraden på brunch med en väninna. Det var mysig miljö, mycket trevligt bemötande och service och bra mat. Rekommenderas! Läs mer
  • Marita B skrev om Paraden
    Trevlig trygfelafton. Mycket bra mat men kanske lite lång väntetid Läs mer
  • Tuulikki R skrev om Paraden
    Supermysigt med fantastisk service! Läs mer
  • Jan T skrev om Paraden
    God mat,bra service och härlig miljö Läs mer
  • Azin J
    Azin J skrev om Paraden
    Välkomponerade smaker och lyxig mysfaktor! Läs mer
  • Christina P skrev om Paraden
    Vi valde Paraden därför att de välkomnar hundar. Och det fungerade mycket bra. Min hund fick både vatten och ett litet tuggben direkt när vi kom. Trevligt!
    Servicen var trevlig och maten god. Mycket trevligt men inte extraordinärt. Jag kommer gärna tillbaka. Läs mer
  • Carl Henrik A skrev om Paraden
    Alltid trevligt bemötande och bra service. Mycket god mat, som vanligt. Fantastiskt att det finns en sådan kvarterskrog! Läs mer
  • Karl S skrev om Paraden
    Wonderful food and service! Will be back! Läs mer
  • Elias H skrev om Paraden
    Åt en middag som var mycket trevlig, fin lokal, trevlig personal och hög standard på maten!
    Effektiv bordsbokning. Läs mer
  • Camilla W skrev om Paraden
    Gott, lite lyxig känsla. Bra matig brunch, helt ok service. Läs mer
  • Ulrika O skrev om Paraden
    Mycket god mat och bra service men ljudnivån gjorde att vi inte kunde föra det affärssamtal vi planerat. Musiken gör anspråk på gästerna istället för att vara bakgrundsmusik. Läs mer
  • Antonia v skrev om Paraden
    Maten bra men service sådär. Vi satt en trappa ner och upplevde stt vi glömdes bort och att ingen servitör hade hand om vårt bord. Läs mer
  • Ola L skrev om Paraden
    Vi båda var väldigt imponerade av vår lunch, ma<ten, smaken, serveringen vänligheten och stämningen över huvud tgaget. Vi bestämde här ses vi igen. Det var 30 år sedan sist, nu blir det oftare då vi båäda finns här nära Paraden! Läs mer
  • Fredrik S skrev om Paraden
    Eftersom barnstolar inte kan erbjudas så fick besöket ställas in. Läs mer
  • Lisa H skrev om Paraden
    Så fint gott och trevligt. Duktig och jordnära personal Läs mer
    Bockholmengruppen gillar detta
  • birgitta h skrev om Paraden
    Vi åt middag vilken var utsökt god och blev mycket väl behandlade från det att vi kom in och möttes av personal i entrén till det att vi lämnade restaurangen. Serveringspersonalen var mycket uppmärksam, lyhörd och snabb.

Tack för en trevlig upplevelse som vi gärna rekommenderar vidare.

Hälsningar
    Birgitta Holmin Läs mer
  • Anders E skrev om Paraden
    Lunchmöte 3 personer. Alert mottagande. Utmärkta varmrätter. God service, smidig betalning med splittad nota. Läs mer
  • Elisabet B skrev om Paraden
    Mycket gott och trevlig personal Läs mer
  • Stefan G skrev om Paraden
    Väldigt trevlig personal, maten var utmärkt och miljön vacker. 5/5 Läs mer
  • Gunnar R skrev om Paraden
    Trevlig lokal och god mat xxxxxxx Läs mer
  • Lisa B skrev om Paraden
    Trevlig personal, god mat, härlig stämning och miljö. Läs mer
  • Tomas P skrev om Paraden
    Underbar mat, snabb och bra service men något stressade och buttra servitörer Läs mer
  • Göran B skrev om Paraden
    Trevligt restaurangbesök i bästa Brasserie-stil. Läs mer
  • Agnes W skrev om Paraden
    Åt lunch och den var mycket bra! Mysig miljö och trevlig personal. Kommer garanterat tillbaka! Läs mer
  • Kenneth F skrev om Paraden
    Bra stäming i baren. Trevliga förrätter, men huvudrätterna håller inte måttet. Torsken är en katastrof Läs mer
  • Pernilla R skrev om Paraden
    Bra bemötande och snabb service, vilket är viktigt till frukost. Menyn har utvecklats, saknar dock ägg Benedict. God cappuccino på havremjölk. Kommer gärna tillbaka! Läs mer
  • Ingrid J
    Ingrid J skrev om Paraden
    Allt var bra maten också men det var hög
    Ljudnivå vi kunde inte prata Läs mer
  • Erika G skrev om Paraden
    Trevlig personal, fantastisk mat och hundar är välkomna på nedre plan. Helt perfekt! Läs mer
  • Gunnell I skrev om Paraden
    Tre personer som åt dagens lunch och delade på en flaska Pinot Noir.
    Trevlig miljö och god mat.
    Vi kommer tillbaka. Läs mer
  • Elizabeth E skrev om Paraden
    Ingen mer torsk. Kalla inte sej för torsk. Det både märks och smakar om det är det är torsk eller sej. Torks är helt vit, fina skivor och inte lika grov i köttet som sej. Om det är sej så skriv det och skriv inte torsk. Tala inte emot en gäst som kan havsfiskar och skillnaden. Det är stor skillnad även om de båda tillhör torskfamiljen- Läs mer
  • Anja S skrev om Paraden
    Middag med goda vänner. Trevligt och vänligt bemötande av hovmästare och annan personal.

Maten var jättegod tyckte vi alla tre (åt olika rätter).

Det enda som var negativt är akustiken i restaurangen, nästan omöjligt att sitta och prata i normal samtalston.
    Vi satt en trappa upp. Läs mer
  • Michael B skrev om Paraden
    Kompetent, positiv och trevlig personal. Jämn och bra nivå på maten. Bra klassiker på menyn. Skön miljö. Läs mer
  • Karin R skrev om Paraden
    Maten brukar smaka bra, men fish and chips bör man inte ta. Det som gör att betyget blir uselt är personalens bemötande. Oerhört snorkigt och stressat och inte trevligt på något sätt. Verkligen noll service. Förra veckan när jag var där fick jag skirat smör och lingon över mig (på kläder och skor) för att servitrisen slängde fram tallriken. Jag fick sedan be om nytt smör och lingon till min Wallenbergare. Mina mockaskor är förstörda. Det enda Paraden kunde tänka sig var att ersätta/bjuda på var kemtvätt om jag visade upp kvitto. Detta meddelades på ett mkt snorkigt sätt. Och jag fick gå tillbaka till jobbet med fläckiga kläder och skor. Läs mer
  • Naomi H skrev om Paraden
    Trevlig personal, god mat och härlig atmosfär!! Läs mer
  • Johan B skrev om Paraden
    Trevligt bemötande och God mat. Tyvärr kunde inte serveringspersonalen mkt om maten och ännu mindre om vinerna. Läs mer
  • Helena T skrev om Paraden
    Sjysst och avslappnad kvarterskorg med god mat och trevlig service. Läs mer
  • Sofia E skrev om Paraden
    Vi blev vänligt bemötta, och maten var utmärkt. Trevlig lokal och lagom ljudnivå. Läs mer
  • Celia I skrev om Paraden
    Paradens inredning och miljö väger upp den något svala ointresserade personalen, maten är vällagad och inspirerande. Om bemötandet skulle vara mer som på Nytorget 6, Nybrogatan 38 skulle Paraden vara ett måste på Sthlms restaurangscene. Läs mer
  • Pontus T skrev om Paraden
    Luncherna har blivit väl dyra. Läs mer
  • Yohanna E
    Yohanna E skrev om Paraden
    Supergod mat och trevlig service Läs mer
  • Camilla a skrev om Paraden
    Mycket bra mat och god service. Läcker inredning! Vi kommer tillbaka! Läs mer
  • Christer C
    Christer C skrev om Paraden
    Vi använde erbjudande ur boken "EatSweden", en huvudrätt gratis, och bokade bord på Paraden. Vi tycker att bokens erbjudanden är ett utmärkt sätt att komma iväg till restauranger som vi kanske inte alls skulle tänka på eller besöka om inte bokens erbjudande fanns. Boka-bord-förfarandet är enkelt och smidigt, personen i andra änden av luren var trevlig och välkomnande. Maten vi åt och vinet vi drack var mycket gott, köksgänget kan sin sak, och personalen var uppmärksam, trevliga och kunniga - helt enkelt bra mat och bra personal. Allt blir ju givetvis mycket bra då det finns ett avdrag på cirka 250 kronor på notan, allt enligt erbjudandet i boken "EatSweden", och vi kommer säkert tillbaka till Paraden en annan gång. Läs mer
  • Camilla A skrev om Paraden
    Supertrevligt bemötande från att vi kom och under hela besöket. Första gången vi var där. Hade bokat bord och fick förslag på två olika ställen att sitta när vi kom. Ett på entréplan och ett på ovanvåningen. Trevligt att inte bara bli placerad. Familj på fyra. Alla var vi nöjda med maten. Två tog mix grill, en rödräkorna och en krisipig tonfisksallad. Tonfisksalladen var god men kunde varit mer kryddig. Grönsakerna i räksalladen var mer drag i - jättegoda! De som åt grillmixen var supernöjda. Hit kommer vi tillbaka! Läs mer
  • Asta D skrev om Paraden
    Trevligt bemötande men maten var intetsägande. Läs mer
  • Berit H skrev om Paraden
    Föreslagit Paraden till vänner och hade då extra förväntningar på god lunchmat. Vi valde alla dagens lunch och tyckte att det var gott och prisvärt. Fick också ett bra bemötande av personalen. Läs mer

Valhallavägen 147, 115 31 Stockholm