Paraden, sid 2

Valhallavägen 147, 115 31 Stockholm — Visa karta

Avnjut en prisvärd helhetsupplevelse i kvarterskrogmiljö hos oss på Paraden!

Paraden har varit en självklar knytpunkt för vardagsnöjen sedan invigningen av biografen här på 1930-talet. Nu har gäster, mat och dryck tagit över huvudrollen, men vi har behållit Paraden som en plats för upplevelser och inspiration med liv och rörelse i varje vrå. Ät Sydeuropeiska smårätter i trappen, njut av ett glas vin på balkongen, prova mikrobryggd öl i baren eller bjud familjen på söndagsmiddag i matsalen. Paradens historia fortsätter att skriva sig själv!

Välkomna!
Sön: 10:00-00:00

Läs vad 1822 kunder tycker om Paraden

• Torsten B
    Torsten B skrev om Paraden
    Middag för 2. Maten var god men köttbullsportionen kunde ha varit varmare.

Vänligt och bra bemötande.

Motsvarade förväntningarna.

Trevlig kväll på ett trevligt ställe! Läs mer
    2018-08-29 Bockholmengruppen svarar Torsten B
    Tack Torsten!
    Vi ska kolla över med vårt kök gällande värmen av den rätten. Annars önskar vi en trevlig onsdag på er
  • Björn O
    Björn O skrev om Paraden
    Hög ljudnivå, dålig akustik, svårt att prata,
    I övrigt bra Läs mer
    2018-08-29 Bockholmengruppen svarar Björn O
    Hej Björn! Tråkigt att höra att just ljudnivån var ett problem. Dessvärre blir det rätt så stimmigt när lokalen är full av gäster men roligt att höra att i övrigt så gillade ni oss. Ha en fortsatt trevlig onsdag nu.
    MVh
  • Carolina R
    Carolina R skrev om Paraden
    Mycket trevlig och kompetent personal! Läs mer
    2018-08-29 Bockholmengruppen svarar Carolina R
    Tack Carolina för era fina ord om oss.
    MVH
    Paraden gänget
  • Kjell N
    Kjell N skrev om Paraden
    God mat men ljummen bör vara varmt när man äter grillad mat.
    Portionen i minsta laget.
    mysig inredning och trevlig personal Läs mer
    2018-08-29 Bockholmengruppen svarar Kjell N
    Hej Kjell!
    tråkigt att höra att storleken upplevdes som liten samt värmen på maten. Vilken specifik rätt var det ni åt?
    MVh
    Paraden gänget
  • Linn E
    Linn E skrev om Paraden
    Helt ok men inget märkvärdig service. Beställde små rötter att dela på på 4 personer, fick ingen info om hur menyn/storlekarna på små rätterna var. Med mer info hade vi kanske beställt så det räckte till alla = mer pengar till dom. Fick ingen fråga om jag ville ha något mer att dricka när det va slut och fick ingen våtservett när jag beställde en vongole, vilket borden bredvid fick. Maten var inget speciellt och ganska smaklöst. Sen fick båda borden bredvid maten innan oss och då kom vi i mycket längre före dom + extremt lång väntan på maten som kallnade fort/var ej tillräckligt varm. Något övertrendigt, för dyrt ställe som ej håller måttet enligt oss på sälllskap på 4 personer Läs mer
  • Gösta K
    Gösta K skrev om Paraden
    Vi var 6 personer som åt entrecote och sotad abborre.
    Alla var mycket nöjda både med mat och service. Dessutom uppvaktade ni den blivande 90-åring - vilket uppskattades mycket!
    Vi ses igen.
    Hälsningar
    Gösta Kaiser Läs mer
  • Lena G
    Lena G skrev om Paraden
    En perfekt kväll med middag o drink i baren. Barpersonalen kunnig o snäll mot hundar som fick godis, vatten o filt. Blandat klientel och ”locals” som gör upplevelsen än bättre. Vi kommer tillbaka. Läs mer
  • Grethe K
    Grethe K skrev om Paraden
    God mat, Trevlig personal, fin lokal! Läs mer
  • Caroline F
    Caroline F skrev om Paraden
    God mat och utmärkt vin! Trevlig o proffsig personal! Läs mer
  • Sian P
    Sian P skrev om Paraden
    Lunch på rest. Paraden.
    Trevligt bemötande, mycket god service, alert servicepersonal och urgod mat i en härlig miljö.
    Sian Barry Prendergast Läs mer
  • Dan G
    Dan G skrev om Paraden
    Lunch med företag.
    Helt ok bemötande. Enligt förväntan för lunch.

Lite för mycket flugor inne i lokalen och lite trångt för att det skulle kännas som en riktigt bra upplevelse Läs mer
  • Karin L
    Karin L skrev om Paraden
    Jättetrevlig personal men tyvärr inte så god mat Läs mer
  • Fabian B
    Fabian B skrev om Paraden
    Riktigt bra mat och upplevelse Läs mer
  • Björn F
    Björn F skrev om Paraden
    Mixed grill

Serveringspersonalen glada, hjälpsamma och trevliga

God mat och dyrt och det stämde Läs mer
  • Lena H
    Lena H skrev om Paraden
    Jag åt lunch. Vi ick vänta en stund på maten men det var supergod. Läs mer
  • Michaela S
    Michaela S skrev om Paraden
    Åt lunch och blev bemött fantastiskt och proffsigt. Maten var mycket god. Läs mer
  • Karin T
    Karin T skrev om Paraden
    Dagens lunch inte helt prisvärd, köttet lite tråkigt men fint upplagt.Fina kringråvaror grönsaker. Bröd gott. Läs mer
  • Hedvig L
    Hedvig L skrev om Paraden
    Jag åt middag med kollegorna och alla var supernöjda! Jättegod mat och trevlig personal! Kommer absolut tillbaka! Läs mer
  • Anna F
    Anna F skrev om Paraden
    Mycket god mat (vi delade på smårätter) och bra service! Läs mer
  • Annika E
    Annika E skrev om Paraden
    Vi åt smårätter som vi delade på ca 3-4 var och de var alla utsökta!
    Bemötandet gjorde att vi kände oss verkligen välkomna.
    Helt enkelt en toppen kväll! Läs mer
  • Nora M
    Nora M skrev om Paraden
    Vi blev omhändertagna av otrevlig personal som kändes ganska oseriösa. Vi fick vänta på våra varmrätter i 1 timme. Entrecoten var kall och dom ”grillade grönsakerna” smakade som att dom precis kom ut ur kylen. Servis personalen hade ingen koll på vad det var maten innehöll. Jag åt Pelle Jansson och tål inte ägg, då det inte stod något på menyn om att det va ägg i rätten så sa jag ingenting när jag beställde. När jag fick rätten så frågade jag servisen om det var en äggula som låg i mitt av tartaren (vilket var synligt att det var ägg men det hade lika gärna kunnat vara någon slags kräm) servitrisen visste inte och frågade köket. Och det var ägg i den så dom fick göra om den, vilket tog 40 minuter och då hade resten av sällskapet ätit upp all sin mat. Vi kommer inte att gå tillbaka både pga maten samt servicen, att servisen var okunniga, oproffsiga och ouppmärksamma. Läs mer
  • Nathalie F
    Nathalie F skrev om Paraden
    Supertrevlig atmosfär, bra service och god mat. Ett toppenställe! Läs mer
  • Tony K
    Tony K skrev om Paraden
    Vi började i baren och fortsatte med en middag med smårätter.
    Fantastiskt skön stämning med en närvarande, trevlig och kompetent personal som verkligen passar ihop med inredningen.
    Maten var underbar med väl komponerade smaker.
    Förväntningarna var höga då vi hade blivit rekommenderade Paraden av flera och de infriades verkligen. Läs mer
  • Maria P
    Maria P skrev om Paraden
    Trevlig personal och mysigt ställe, men tonfisksalladen kändes inte så fräsch. Kändes som salladen var en dag för gammal och tonfisken knappt tillagad. Läs mer
  • Catrin M
    Catrin M skrev om Paraden
    Bra service och härlig mat. En perfekt kvarterskrog! Läs mer
  • Björn L
    Björn L skrev om Paraden
    Middag
    Mycket trevlig personal
    Trevlig kväll, alla förväntningar uppfylldes
    Kommer gärna tillbaks

Björn Läs mer
  • Helena H
    Helena H skrev om Paraden
    Mycket trevlig kvinlig servitris , dock maten var inte det vi förväntade oss. Vi beställde Paradens mixed grill men kycklingen och flankstek var torra och verkligen inte goda, vi lämnade maten tillbaka ! Vi blev besvikna! Förr var maten hos er mycket godare !
    MVH Helena Läs mer
  • Jenny N
    Jenny N skrev om Paraden
    Bra service och okej mat. Inte kulinarisk men stämningen och servicen gör att jag gärna går dit igen! Läs mer
  • Magnus W
    Magnus W skrev om Paraden
    Gott bröd. Maten helt ok men saknade spets. Översaltade/kryddade pommes. Servispersonalen såg aningen trötta ut. Läs mer
  • Andrew M
    Andrew M skrev om Paraden
    Good food, nice atmosphere, professional service. Läs mer
  • Simon A
    Simon A skrev om Paraden
    Grym miljö och magisk bra mat.
    Paraden är verkligen värd ett besök :) Läs mer
  • nadja l
    nadja l skrev om Paraden
    Varmt i lokalen. Trevliga servitriser. Mysig atmosfär. Bra utbud i menyn. Läs mer
  • Carl Henrik A
    Carl Henrik A skrev om Paraden
    Lunch. Alltid väldigt bra bemött, trevligt och professionellt (utan undantag). Eftersom jag är så nöjd så har jag väldigt höga förväntningar och de infrias faktiskt undantagslöst. Läs mer
  • Catarina J
    Catarina J skrev om Paraden
    Vi hade en jättefin kväll på Paraden, med god mat och gott vin. Mannen I sällskapet var lite kräsen när det gällde valet av vin, men han fick prova flera viner och hittade till slut ett som var till belåtenhet. Servitrisen var jättetrevlig och kunnig! Vi kommer garanterat tillbaka. Läs mer
  • Marita T
    Marita T skrev om Paraden
    Kronärtskocka, omelett, ångad torsk, entrecote.
    Bemötande: utmärkt
    Förväntningar. Som vanligt
    Mycket bra upplevelse Läs mer
  • Gunilla B
    Gunilla B skrev om Paraden
    Långsam service, beställde omelett . 4 av 6 personer hann äta klart i man omeletterna kom. Glutenfritt bröd tog 20 min att få in. Läs mer
  • Ingvar Ö
    Ingvar Ö skrev om Paraden
    Helgbrunch, klassisk omelett.
    Ok mottagande, men lite besviken att vi direkt blev visade t bardelen med seonekbäma stolarna och bänkarna. Ingen större intresse att fixas en nes plats för två i matsalsdelen.
    Mest kritiks till att omeletten inte innehöll utlovad skinka. Läs mer
  • mari w
    mari w skrev om Paraden
    Mycket bra mat, grill mig. Mycket bra bemötande . Har en mycket dålig upplevelse tidigare med dåligt bemötande och dålig och utebliven mat. Men nu var allt riktigt bra ! Läs mer
  • Sarah J
    Sarah J skrev om Paraden
    God mat & trevligt bemötande! Läs mer
  • Johanna R
    Johanna R skrev om Paraden
  • Gunilla E
    Gunilla E skrev om Paraden
    Bra service och trevligt bemötande! Goda förrätter men något för små portioner. Kan absolut tänka mig att återkomma! Läs mer
    Anton J gillar detta
  • Anders C
    Anders C skrev om Paraden
    Bra och lungt när man hängde på låset kl 11 Läs mer
  • Joanna K
    Joanna K skrev om Paraden
    Mkt trevlig personal och god frukost! Läs mer
  • Nicole A
    Nicole A skrev om Paraden
    1. Blev magsjuk direkt efter middagen, det förstörde hela min kväll
    2. Nonchalant service - fick brunchmeny istället för middagsmeny, fick själv gå in och fråga om att beställa dricka, fick inget bröd som de andra fick, fick ingen påfyllning av vattnet.
    3. Maten smakade konstigt men reagerade inte förrän jag blev magsjuk direkt efter. Läs mer
  • Lotta K
    Lotta K skrev om Paraden
    Charmigt, trevligt, god mat och en alldeles utmärkt vinlista.
    Bra personal - trevlig och omtänksam.

Mycket nöjda med andra ord. Läs mer
  • Anna S
    Anna S skrev om Paraden
    Frukost
    Bra bemötande, trevlig personal
    Hade inga speciella förväntningar
    God frukost
    Dock lång väntan innan den serverades efter beställning Läs mer
  • Anne R
    Anne R skrev om Paraden
    Trevlig, hjälpsam personal.

Varierad meny.

Prövade ångad torsk som var väl tilltagen men lite väl salt.

Lite stökigt ( ölkaggar)vid toaletterna som var ganska dåligt belysta. Läs mer
  • Craig T
    Craig T skrev om Paraden
    Nice friendly service. Great food. Reasonable prices. Läs mer
  • Anna L
    Anna L skrev om Paraden
    Trevlig personal och god mat!!! Samt kvällssol på uteserveringen 👍🏻👍🏻 Läs mer
  • Magdalena N
    Magdalena N skrev om Paraden
    God mat, bra service och trevlig resturang Läs mer

Valhallavägen 147, 115 31 Stockholm