Parkett Design JE AB

Parkett Design JE AB

www.parkettdesign.se
  • BadgeFiveYears

Välkommen till Parkett Design! Lägga nytt golv eller slipa de du redan har? Oavsett vad saken gäller så kan vi på Parkett Design hjälpa dig att slipa eller fila från grunden till sista touch! Hos oss på Parkett Design är vi experter på allt från parkettgolv, fiskbensparkett, stavparkett och mosaikparkett till skeppsgolv, plankgolv,...

108 omdömen om Parkett Design JE AB

Sedan starten hos Reco 2018

Clara D
Skrev om Parkett Design JE AB

Väldigt trevligt bemötande! Johan var pragmatisk och gav handfasta råd. Fint resultat!

Svar från Parkett Design JE AB

Tack så mycket och stort lycka till med nya lägenheten !

Zaba F
Skrev om Parkett Design JE AB

Väldigt kunniga. Höll tidsplan och offererat pris. Hög kvalitet och väldigt prisvärt.

Svar från Parkett Design JE AB

tack för de fina orden , det är alltid lika kul att jobba med proffs som du!

Bela T
Skrev om Parkett Design JE AB

Bra yrkesmän och duktiga med detaljerna. Resultatet blev fantastiskt, Inte det billigaste men väl värt pengarna.

Svar från Parkett Design JE AB

Tack Så mycket , jag önskar er alla en god jul!

Marcus F
Skrev om Parkett Design JE AB

- Kunde utföra jobbet med kort varsel. - Jobbet gjordes snabbare och under utgångspris. - Resultatet blev mycket bra. - Jag fick mycket råd kring skötsel etc. - Jag kommer anlita dom igen.

Svar från Parkett Design JE AB

tack så mycket och kul att du blev nöjd! Du är alltid välkommen tillbaka!

Birger L
Skrev om Parkett Design JE AB

Trevligt bemötande och bra arbete

Tack Birger! Jag önskar er en god jul

Jakob B
Skrev om Parkett Design JE AB

Niklas och Johan gjorde ett superbra jobb. Väldigt nöjd med både genomförande och resultat.

Svar från Parkett Design JE AB

Tack så mycket jag hoppas ni kommer trivas med de nya golven!

Mälarhöjdens B
Skrev om Parkett Design JE AB

Proffsigt bemötande, kunnig och tydlig.

Svar från Parkett Design JE AB

Tack detsamma ! vår bästa kund !

Hampus S
Skrev om Parkett Design JE AB

Proffsiga med bra service och väl utfört arbete.

Svar från Parkett Design JE AB

tack så mycket, vi är så glada att ni här nöjda!

Lars B
Skrev om Parkett Design JE AB

Mkt trevligt bemötande👍Bra pris och utförandet perfekt! God information , allt utfört m största proffsighet och perfekt resultat! Vi är mer än nöjda och står gärna till tjänst som referens vid behov🤟🌺

Svar från Parkett Design JE AB

Tack För förtroendet och jag måste säga att det varit mycket trevligt att hjälpa er med parkettslipningen.

Marlené W
Skrev om Parkett Design JE AB

Oseriöst! Bokat golvläggning, Johan meddelar dagen innan att båda fått magsjuka, återkommer inte mer. Passa er för att boka jobb med denna oseriösa pladderkvarn!!

Svar från Parkett Design JE AB

Oj det var tråkigt att du upplevt det så. Jag ringde dig och förklarade att vi båda blivit sjuka och inte kunde komma men du sa att det skulle lösas på annat sätt? Jag tolkade dig som att du inte kunde vänta. Ibland blir man sjuk och det går helt enkelt inte att gå till jobbet och det är alltid lika tråkigt men tyvärr gick det int eatt undvika denna gång. Hoppas du förstår trots allt.

Jesper S
Skrev om Parkett Design JE AB

Mycket proffsigt utfört arbete. Är supernöjd. Serviceinriktade, mycket sympatiska och måna om att göra ett bra arbete. Kan starkt rekommenderas. Ska anlita dem nästa gång jag ska slipa om golven på övervåningen.

Svar från Parkett Design JE AB

Tack så mycket, det betyder mkt för oss !

Mia D
Skrev om Parkett Design JE AB

Vi är väldigt nöjda med golvet och Parkettdesign var punktliga och trevliga att ha att göra med.

Tack Mia det värmer! Vi önskar er God Jul

Rotviksgård A
Skrev om Parkett Design JE AB

Bra rådgivning, höll tiden och väl utfört arbete. Ordning och reda!

Verena Z
Skrev om Parkett Design JE AB

Beställde golvslipning och är verkligen nöjd med resultatet! Golvet ser jättebra ut och kommunikation var enkelt.

Svar från Parkett Design JE AB

Tack så mycket och du är alltid välkommen åter

Ena A
Skrev om Parkett Design JE AB

Parkett Designe är de bästa golvfirman i stan

Jocke G
Skrev om Parkett Design JE AB

Johan och Niklas är snabba, effektiva och duktiga på att ge tips om hur vi skulle lösa sånt vi själva inte riktigt bestämt oss kring. Allt blev bättre an vad vi hade hoppats på

Magnus B
Skrev om Parkett Design JE AB

Jag upplever dem som mycket seriösa. Det enda är att jag fick ett fast pris samt att det skulle ta 3 dagar. Jag tyckte i och med det att priset var rätt så bra. När det tog 1 dag istället för 3 kände jag helt plötsligt att priset var riktigt högt med tanke på insatsen, därav något lägre betyg än vad resultatet speglar.

Svar från Parkett Design JE AB

Hej. Vi har alltid flera jobb som rullar och har därför en vingelmån. Vi har utfört allt till belåtenhet och på utsatt tid och till överenskommit pris. Mer kan vi inte göra. Hade du velat betala mer om det tagit 4 dagar?

Zaid Sate A
Skrev om Parkett Design JE AB

Johan var otroligt hjälpsam och förklarade hur golvet skulle se ut med olika behandlingar. Gjorde ett superbra jobb och arbetade under helgen för att vi hade ont om tid innan flytt.

Svar från Parkett Design JE AB

Tack för förtroendet , det har varit ett stort nöje att träffa dig och få fixa till era golv innan ionflytt! stort lycka till med det fina huset!

Erik F
Skrev om Parkett Design JE AB

Flexibla och höll tidsplan enligt överenskommelse. Vi önskade att golvet skulle behandlas med lut för att det inte skulle gulna eller bli rosa efter behandling med vitolja. Detta avrådde företaget starkt från och vi gick enligt deras bedömning. Resultatet blev dock ett gul-rosa golv. Slipningen var också slarvigt utförd med spår efter sliprondell på flera ställen och trösklar som inte var ordentligt slipade. Slutligen trasslade företaget med fakturan då de angett 15 kvm för stor yta mot jobbet som utförts. De gjorde sig...

Svar från Parkett Design JE AB

Hej Erik, vad tråkigt att höra att du inte blev nöjd. Vi utförde jobbet i oktober 2021 så det är ett tag sedan. Vi har gett en offert efter din förfrågan och när vi pratade om lut som inte ingick så berättade jag att det tillkommer en kostnad för det och att tiden förlängs med ett dygn. Du valde att avstå från lut , vi ger bara information om vilka produkter som finns och huruvida lut ska användas eller inte får du avgöra alldeles själv. Dina golv var i ett väldigt dåligt skick och trösklarna också så det finns absolut partier...

Charlotte S
Skrev om Parkett Design JE AB

Parkettdesign slipade och lackade vår 20 år gamla slitna ekparkett. Resultatet vart superfint och vi är mycket nöjda. Fin servicekänsla och proffsigt utfört. Rekomenderas.

Svar från Parkett Design JE AB

Tack Charlotte , det har varit mycket trevligt att träffas och tack för förtroendet!

Angelica N
Skrev om Parkett Design JE AB

Kan verkligen rekommendera Parkettdesign och Johan. Allt fungerade perfekt och resultatet blev mycket bättre än vad vi kunde drömma om. Enkel och tydlig kommunikation genom hela processen. Väldigt hjälpsam vid val av ytbehandling i samband med golvslipningen. Vi kommer definitivt anlita Johan igen för kommande golvläggning.

Svar från Parkett Design JE AB

Tack Angelica jag tycker också att det har varit väldigt smidigt och bra med Er! Du är alltid välkommen hit!

Mytilene A
Skrev om Parkett Design JE AB

Snabbt och snyggt utfört arbete. Frågetecken reddes ut i god ordning och vänligt bemötande.

Mälarhöjdens B
Skrev om Parkett Design JE AB

Proffesionellt från 1a samtalet, till färdigt golv.

Svar från Parkett Design JE AB

tack robban. alltid kul att jobba med er

Eva H
Skrev om Parkett Design JE AB

Oerhört professionella och gjorde ett fantastiskt jobb. Vi rekommenderar varmt. De slipade och behandlade våra golv och de blev som nya. Tack Eva

Caroline J
Skrev om Parkett Design JE AB

Efter en tillbyggnad och renovering fick vi hjälp av Johan och Niklas att slipa om våra ca 7 år gamla och lätt "skadade" Kährsparkett, "sy ihop" det med det nylagda golvet samt samt slipa vår massiva ektrappa. Resultat blev långt över förväntan och fantastiskt fint! Helt rätt nyans som jag hade tänkt mig, och de lyckades verkligen få fram den härliga äkta trägolvs-känslan som jag längtat efter - tack! Mvh Caroline

Johanna R
Skrev om Parkett Design JE AB

Johan på Parkett Design är väldigt proffsig och överglänste våra förväntningar både med golven som vi fick och som person i den kontakt vi hade innan. Vi önskade valnötsfärgad oljad vaxad parkett och resultatet blev ett så himla vackert golv. Precis den färg och ytbehandling som vi önskade i hela lägenheten. Blev så fint. Vi älskar våra golv och dom är så sköna att gå på!

Nadia Ö
Skrev om Parkett Design JE AB

Ett bra och trevligt bemötande samt mycket gott utfört arbete av golvslipning. Vi är verkligen nöjda och kan varmt rekommendera Parkett Design.

Svar från Parkett Design JE AB

Tack snälla och hoppas ni kommer trivas i huset! Ni är varmt välkomna åter

Micke P
Skrev om Parkett Design JE AB

trevligt bemötande vid inledande samtal. Snabbt och mycket bra utfört arbete. ska naturligtvis anlita Parkett design även nästa gång.

Svar från Parkett Design JE AB

Tack Micke för förtroendet att återkomma till er! Du är så välkommen tillbaka nästa gång

Johan K
Skrev om Parkett Design JE AB

Johan och Niklas var väldigt hjälpsamma, trevliga och proffsig. Vi är supernöjda med hur vårt golv blev! Tack skall ni ha

Svar från Parkett Design JE AB

Tack Såå mycket Johan och lycka till med nya huset!

Mikaela B
Skrev om Parkett Design JE AB

Vi är jättenöjda, bra service och fint resultat!

Svar från Parkett Design JE AB

Tack för de fina orden. Det värmer 🌺 vi hoppas ni kommer trivas i det fina nya huset.

Stine V
Skrev om Parkett Design JE AB

Hej! Hade en mycket trevlig upplevelse. Bra kommunikation, och jobbet blev gjord enligt avtale. Vi hade ett gammalt parkett golv som var mycket slitet, nu är det som nytt

Evert E
Skrev om Parkett Design JE AB

Slipning av golv, blev supernöjd med resultatet!

Sana P
Skrev om Parkett Design JE AB

Mycket professionellt och snyggt utfört arbete av ett familjedrivet företag där kvalitet och personlig service står i centrum. Mina golv blev precis som jag önskat mig. Bolaget har även en fantastisk duktig snickare som kan hjälpa till med allt. Rekommenderas varmt!

Svar från Parkett Design JE AB

Tack för det fina omdömet! Alltid roligt att jobba med trevliga kunder som du! Stort lycka till med nya lägenheten och varmt välkommen åter

Katja S
Skrev om Parkett Design JE AB

Johan är superkunnig och lyhörd. Fick mina trägolv djuprengjorda och lackade. Johan håller vad han lovar med tid. Sååå fina blev golven. Tack 🤩.

Svar från Parkett Design JE AB

Tack snälla. Jag är glad att vi fick till golven så pass bra med en enklare metod än slipning. Nu håller de länge särskilt med rätt rengöring produkter i fortsättningen

Agnes B
Skrev om Parkett Design JE AB

Slipning av ekparkett och hårdvaxolja. Ringde Johan när vi fick tillträde till nya lgh och upptäckte riktigt dåligt utförd slipning på golven. Vi hade en del tidspress pga inflytt men Johan och hans son kom och slipade inom kort och vi flyttade in enligt tidsplan. Väldigt nöjd med resultatet. Stort lyft för lägenheten, tack!

Svar från Parkett Design JE AB

Tack Agnes! Ni har riktigt fina ekgolv hemma så det var kul att vi fick äran att fräscha upp dem

Clara E
Skrev om Parkett Design JE AB

Vi är nöjda med slutresultatet!

Svar från Parkett Design JE AB

Tack snälla! vi hoppas du kommer trivas

Andreas B
Skrev om Parkett Design JE AB

Johan på Parkett Design var väldigt professionell genom hela projektet. Han lyssna på våra behov, kom med förslag och var tydlig med hur arbetet skulle utföras. Resultatet blev riktigt bra! Jag kan starkt rekommendera Parkett Design och kommer i framtiden anlita dem när jag behöver hjälp att slippa resterande golv i huset.

Tack Andreas! välkommen åter

Anders N
Skrev om Parkett Design JE AB

Vi blev mycket bra bemötta av Johan, de är proffsiga, vänliga och kunniga och vi är mer än nöjda med resultatet, vi kommer att rekommendera dem till alla vi känner som behöver hjälp med golven :)

Svar från Parkett Design JE AB

Tack Anders ! Det är alltid lika roligt att höra av nöjda kunder! Tack så mycket för allt!

Rasmus R
Skrev om Parkett Design JE AB

Bra service och fint miljötänk

Svar från Parkett Design JE AB

Tack så mycket ! Jag hoppas ni kommer trivas i tyresö !

Elise R
Skrev om Parkett Design JE AB

Johan gjorde ett strålande jobb med slipning och oljning av mina golv! Kommunikation och dialog kring jobbet gick jättesmidigt och jag fick massor med råd kring olika behandlingar av golven och dess skillnader. Johan var även jätteflexibel med tid och utförande av arbetet, och gav mig tips på hur jag bäst tar hand om dem på sikt. Sammanfattningsvis kan jag starkt rekommendera Parkett Design JE AB dels för hög kvalitet på arbetet men även smidig och tydlig kommunikation!

Svar från Parkett Design JE AB

Tack så mycket Elise ! Vi är också glada över att allt gick så smidigt med dig!

Juan S
Skrev om Parkett Design JE AB

Parkettdesign kör med rak och transparent kommunikation. Det är bra - då kan man vara rak och ärlig tillbaka!

Amanda L
Skrev om Parkett Design JE AB

Andra gången jag anlitar Johan för att snygga till mina golv. Reparerade, slipade och oljade ett gammalt slitet ekparkettgolv denna gången. Blev superbra!

Svar från Parkett Design JE AB

Tack Amanda! Hoppas du kommer trivas!

Oskar T
Skrev om Parkett Design JE AB

Proffsigt bemötande från första kontakt till avslut. Perfekt resultat.

Svar från Parkett Design JE AB

Tack så mycket Oskar!! Hoppas ni kommer trivas!

Maria S
Skrev om Parkett Design JE AB

Supertrevligt bemötande och lyssnade på våra önskemål. Tog sig tid att svara på våra frågor och funderingar. Fick golven slipade och behandlade och är nöjd över resultatet!

Svar från Parkett Design JE AB

Tack snälla Maria för de fina omdömet! Niklas blev väldigt glad för de fina orden!

Magnus B
Skrev om Parkett Design JE AB

Mycket erfarna med högt kunnande. Arbetet genomfördes på tid och helt enligt offert. Slutkvaliteten är hög, golvet blev superfint och vi fick goda råd om hur vi skall vårda golvet för att det skall hålla sig lika fint i framtiden. Det enda lilla minuset kommer av att det är svårt som kund att känna till olika alternativa behandlingar och vad skillnaden blir i slutresultat mellan lutning, pigmenterad vaxolja i olika lager etc. Det är väldigt svårt att skaffa sig en uppfattning även om man går i golvbutiker och tittar. Lite mer pedagogik och vänlig vägledning hade varit välkommet.

Svar från Parkett Design JE AB

Hej Magnus och tack för omdömet! I ert fall hade vi ju ett en timme långt möte med Osmos representant hos vår leverantör där vi tydligt gick igenom alla behandlingar och tittade på mängder av prover. Visserligen var det ju din fru som var där men trist att du känner att du inte fått all information du behövde. Det är viktigt för mig att kunden blir nöjd men här vet jag inte vad mer jag kunnat göra. Med vänlig hälsning, johan

Niklas L
Skrev om Parkett Design JE AB

Vi fick hjälp med att slipa och vaxa golvet och blev väldigt nöjda med resultatet. Vi fick bra bemötande, snabb återkoppling och hjälp att hitta rätt färg. Arbetet gick snabbt och de var väldigt måna om att vi var nöjda med resultatet. Vi rekommenderar Parkett Design JE!

Svar från Parkett Design JE AB

Tack så mycket för förtroendet!

Tullinge P
Skrev om Parkett Design JE AB

Bra och seriöst bemötande samt god yrkeskunskap!

Svar från Parkett Design JE AB

TACK SÅ MYCKET FÖR DE FINA ORDEN!

Johan L
Skrev om Parkett Design JE AB

Kanonbra utfört jobb! Fin finish och inga skador på trösklarna.

Svar från Parkett Design JE AB

Tack för de fina orden och hoppas ni kommer trivas!

Zaba F
Skrev om Parkett Design JE AB

God service och extremt kunskap inom området.

Svar från Parkett Design JE AB

Tack snälla du för det fina omdömet.

Ann R
Skrev om Parkett Design JE AB

Köpte slipning, infärgning och lack på parkettgolv i två rum. Resultatet blev i stort sett bra men med några missar. Johan kom inte på utsatt tid första dagen vi bestämt och han lämnade inget meddelande. Han påbörjade istället arbetet dagen efter och gjorde klart enligt ök. När felen påtalades blev det lite onödig diskussion. Det blev svårt att få tag på honom. Jag fick jaga. Han hörde inte av sig trots att han lovade. För mig som kund kändes det inte ok. Nu är det klart, resultatet bra men en onödigt lång resa blev det.

Svar från Parkett Design JE AB

Ann. Du har lagt på en dörrmatta som inte var lämplig och lämnat en fläck på golvet. Det är inte mitt fel däremot har vi åtgärdat en tröskel du inte varit helt nöjd med och det har skett efter inbokning. Jag förstår inte riktigt din kritik.